Minder handelsbelemmeringen, betere corruptiebestrijding waardoor investeringskansen ontstaan, vrij veel voordelen eigenlijk.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:52 schreef drexciya het volgende:
En wat staat daar voor positiefs tegenover?
Wat voor handel? Waar men zelf al niet deels afhankelijk van is. En hoe gaat men corruptie bestrijden? Dat lukt in Italie al niet.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Minder handelsbelemmeringen, betere corruptiebestrijding waardoor investeringskansen ontstaan, vrij veel voordelen eigenlijk.
Er vindt nu ook gewoon handel plaats, corruptie kan ook bestreden worden zonder dat verdrag, vrij weinig voordelen eigenlijk.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Minder handelsbelemmeringen, betere corruptiebestrijding waardoor investeringskansen ontstaan, vrij veel voordelen eigenlijk.
De laatste tijd worden er alleen maar mensen weggewerkt die iets aan de corruptie willen doen en handelsbelemmeringen zijn niet gunstig voor ons, omdat in het verdrag staat dat men, initieel, niet aan onze normen en regels hoeft te voldoen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vergeet Frankrijk niet. En Nederland en Ierland die tegen de grondwet stemden. Volgende week het feest van de democratie en daarna een glas, een plas en alles blijft zoals het was.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:54 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Een nettobetaler als de UK wil niet voor niks een referendum gaan houden over een aantal maanden.
Deze handel:quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat voor handel? Waar men zelf al niet deels afhankelijk van is. En hoe gaat men corruptie bestrijden? Dat lukt in Italie al niet.
Laat ik het zo zeggen, de economie van Holland alleen is groter dan die van Oekraïne en daar kunnen wij hooguit een klein deel van meepikken terwijl tegelijkertijd onze boeren het weer zwaarder krijgen door de oneerlijke concurrentie uit O. Die economische voordelen worden nogal overdreven.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:59 schreef drexciya het volgende:
[..]
De laatste tijd worden er alleen maar mensen weggewerkt die iets aan de corruptie willen doen en handelsbelemmeringen zijn niet gunstig voor ons, omdat in het verdrag staat dat men, initieel, niet aan onze normen en regels hoeft te voldoen.
En investeringsmogelijkheden? Het land is economisch volledig naar de knoppen door de oorlog, die het huidige regime vrolijk blijft voortzetten. Ik denk dat meeste jongeren zo snel mogelijk daar weg willen.
Inderdaad, die handel is al voor een groot deel toegenomen, vooruitlopende op het verdrag, en dat kan ook zonder dit verdrag worden uitgebreid als je dat zou willen, daar heb je dit verdrag niet voor nodig.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Er vindt nu ook gewoon handel plaats, corruptie kan ook bestreden worden zonder dat verdrag, vrij weinig voordelen eigenlijk.
Dus jij bent voor dit verdrag neem ik dan maar aan.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:59 schreef drexciya het volgende:
[..]
De laatste tijd worden er alleen maar mensen weggewerkt die iets aan de corruptie willen doen en handelsbelemmeringen zijn niet gunstig voor ons, omdat in het verdrag staat dat men, initieel, niet aan onze normen en regels hoeft te voldoen.
En investeringsmogelijkheden? Het land is economisch volledig naar de knoppen door de oorlog, die het huidige regime vrolijk blijft voortzetten. Ik denk dat meeste jongeren zo snel mogelijk daar weg willen.
Ze moeten natuurlijk iets om JA te promoten. Het is opvallend dat TTIP ook als "handelsverdrag" wordt neergezet, terwijl het daar bijzonder weinig mee te maken heeft.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, de economie van Holland alleen is groter dan die van Oekraïne en daar kunnen wij hooguit een klein deel van meepikken terwijl tegelijkertijd onze boeren het weer zwaarder krijgen door de oneerlijke concurrentie uit O. Die economische voordelen worden nogal overdreven.
Yep. Ik zou zonder enige twijfel nee stemmen tegen TTIP, neem er maar vergif op in dat als onze politici dat verdrag tekenen dat er dan weer een raadgevend referendum zou worden aangevraagd. Wat mij betreft wordt het slappe raadgevende referendum snel opgevolgd door het correctief referendum maar dat zullen onze politici wel niet aandurven.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:04 schreef drexciya het volgende:
[..]
Ze moeten natuurlijk iets om JA te promoten. Het is opvallend dat TTIP ook als "handelsverdrag" wordt neergezet, terwijl het daar bijzonder weinig mee te maken heeft.
Het lijkt me duidelijk dat hij tegen dit verdrag is.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus jij bent voor dit verdrag neem ik dan maar aan.
Die hele referendum wet is een wassen neus. Alleen hebben we geluk gehad dat de politiek nog steeds geen minister van IT heeft want die had dit zien aankomen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Yep. Ik zou zonder enige twijfel nee stemmen tegen TTIP, neem er maar vergif op in dat als onze politici dat verdrag tekenen dat er dan weer een raadgevend referendum zou worden aangevraagd. Wat mij betreft wordt het slappe raadgevende referendum snel opgevolgd door het correctief referendum maar dat zullen onze politici wel niet aandurven.
Vreemd want afspraken over corruptiebestrijding zijn volgens zijn tekst hard nodig en als je ergens geld kunt verdienen is het in een land dat opgebouwd moet worden.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat hij tegen dit verdrag is.
Doe een voorstel aan de TK dat alle gutmenschen garant gaan staan voor zowel de winst als het verlies.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vreemd want afspraken over corruptiebestrijding zijn volgens zijn tekst hard nodig en als je ergens geld kunt verdienen is het in een land dat opgebouwd moet worden.
Dat mensen hierheen willen is wel leuk maar daar verandert het verdrag dus niets aan, het is niet dat ze toetreden tot de EU. Eigenlijk zijn er nu alleen praktische voordelen voor Nederland.
Lees dit maar eens:
http://www.rvo.nl/sites/d(...)20met%20Oekraine.pdf
Ik weet niet waar je het over hebt, probeer het eens in normaal Nederlands.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:12 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Doe een voorstel aan de TK dat alle gutmenschen garant gaan staan voor zowel de winst als het verlies.
Een opt-out systeem ben ik voor. Ik zie er geen heil in dus hoef ik niet mee te doen. Doe jij dat lekker wel.
quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:12 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Doe een voorstel aan de TK dat alle gutmenschen ....
Dus nu ben je ook al een gutmensch als je voorstander bent van het Associatieverdrag?quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:12 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Doe een voorstel aan de TK dat alle gutmenschen garant gaan staan voor zowel de winst als het verlies.
Een opt-out systeem ben ik voor. Ik zie er geen heil in dus hoef ik niet mee te doen. Doe jij dat lekker wel.
Het is dezelfde eurofiele kliek.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus nu ben je ook al een gutmensch als je voorstander bent van het Associatieverdrag?
Dat is de vraag. Ga jij nu geld steken in Vietnam? Corruptie pak je niet makkelijk aan. En de EU lijkt er blind voor te zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vreemd want afspraken over corruptiebestrijding zijn volgens zijn tekst hard nodig en als je ergens geld kunt verdienen is het in een land dat opgebouwd moet worden.
Dat mensen hierheen willen is wel leuk maar daar verandert het verdrag dus niets aan, het is niet dat ze toetreden tot de EU. Eigenlijk zijn er nu alleen praktische voordelen voor Nederland.
Lees dit maar eens:
http://www.rvo.nl/sites/d(...)20met%20Oekraine.pdf
Dat ben ik met je eens, ze hadden niet gedacht dat we daadwerkelijk gebruik zouden kunnen maken van deze wet. Dat neemt niet weg dat we het hebben gedaan en dat dit de roep om een echt referendum in plaats van het huidige nepreferendum kan versterken. Er is vaker vooruitgang geweest in de beschaving door foutjes van bestuurders.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:10 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die hele referendum wet is een wassen neus. Alleen hebben we geluk gehad dat de politiek nog steeds geen minister van IT heeft want die had dit zien aankomen.
Alleen omdat er een digitaal ondertekensysteem is gemaakt, en er mensen bereid zijn geweest alles uit te printen is dit gelukt.
Dat gaat je nooit lukken door op een zeepkist op de markt te gaan staan. Wat er nu gebeurt was helemaal niet de bedoeling. Het was puur en alleen iets om te laten zien dat we zo lekker "democratisch" zijn. Wat we dus niet zijn.
Daarom is het zo belangrijk om wel te gaan stemmen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, ze hadden niet gedacht dat we daadwerkelijk gebruik zouden kunnen maken van deze wet. Dat neemt niet weg dat we het hebben gedaan en dat dit de roep om een echt referendum in plaats van het huidige nepreferendum kan versterken. Er is vaker vooruitgang geweest in de beschaving door foutjes van bestuurders.
De overheid kan ervoor kiezen om het advies te verwerpen maar dat gaat niet zonder slag of stoot en als het advies wel wordt opgevolgd dan is er een goed argument om het maar eens gewoon bindend te maken.
Ik ben trouwens geen voorstander van een democratie waarin alles per referendum wordt besloten om twee redenen:
- het vereiste kennisniveau wat ontbreekt als je niet beroepsmatig heel de dag hiermee bezig kan zijn
- het feit dat allelei beleid samenhangt
Ik vind het wel belangrijk dat voor hele grote ontwikkelingen een referendum worden gehouden. De toekomst van Nederland in de EU is een goed voorbeeld van zo'n grote ontwikkeling, dat moet je democratisch per referendum beslissen en dat kan je prima aan het volk overlaten, zeker als je een goed maatschappelijke debat organiseert, een vaardigheid die Nederlandse politici klaarblijkelijk (twee keer een kans gehad, twee keer hopeloos gefaald) niet beheersen.
Dus voorstander zijn van de EU maakt je een gutmensch?quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:16 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het is dezelfde eurofiele kliek.
Retorische vraag?quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
By the way, ik ben een van de 400 000 mensen die een handtekening heeft gezet. Wie van jullie nog meer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |