Kan je je kinderen dan niet beter gewoon opvoeden in plaats van ze mee te nemen naar rellen en plunderingen?quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:44 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het associatieverdrag an sich heeft daar niet zoveel mee van doen. Het zijn laatste signalen om onvrede te uiten voordat er extremere vormen gaan gebeuren.
Doe niet zo vreselijk niaïefquote:De uitslag heeft in mijn optiek wel degelijk een enorm effect.
Blijf dromen, dit specifieke referendum werd op voorhand door niemand serieus genomen en na afloop zal het voornaamste effect zijn dat het raadgevend referendum als instrument nooit meer serieus genomen zal gaan worden.quote:Niet om de beslissingen zelf, de dictators drukken het er toch wel doorheen, alleen is het eens en voor altijd helemaal duidelijk dat de politiek er zit voor zichzelf en niet voor de kiezer.
Het zal niet de vonk in het kruitvat zijn, maar het stopt wel het kruitvat een stukje voller.
Op welk gebied zou het effect groot moeten zijn?quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:45 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Waarom alleen focussen op de inhoud en beslissingen? De gevolgen van dit referendum zijn niet groot op dit gebied. Op zowat alle andere gebieden wel.
Dat doe ik ook niet. Dat is een exceptie. Het kost altijd geld. En achteraf gezien altijd meer..... En dan levert het toch weer minder op. Het vertrouwen in de politiek zit bij mij nu op een 0 punt. Komt ook deels door Trump.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Stem dan gewoon lekker niet.
Overigens gaat het ons alleen geld kosten binnen de bestaande EU-begroting en die is gewoon gemaximeerd. Het is niet zo dat het ons extra geld gaat kosten.
quote:Ministers moeten op campagne voor referendum: verplichte tweets en selfies
Er is onvrede over ministers en staatssecretarissen die te weinig doen om de ja-stem te promoten bij het Oekraïne-referendum. Dat staat allemaal in een uitgelekte email die RTL Nieuws in handen heeft. Alle bewindspersonen moeten de komende week verplicht twitteren, instagrammen en op Facebook schrijven over het Oekraïne-referendum.
Uit de eerder uitgelekte communicatiestrategie bleek al dat het kabinet niet de straat op gaat om te flyeren en om persoonlijk mensen te vragen om ja te stemmen bij het referendum over precies een week. Wel is er een stevig media-offensief in gang gezet.
Onvrede over ministers
Slechts zeven van de 20 bewindspersonen geven de komende dagen interviews in talkshows en aan kranten. In de mailwisseling van het campagneteam van het ministerie van Buitenlandse Zaken staat: "Aardige opbouw richting 6 april, maar we hebben nog wel wat meer nodig, met name kranten op zaterdag 2 april, en televisie 4+5 april. Dus ben je bezig met interviews, probeer op deze data te mikken."
Het kabinet is duidelijk niet gerust op de uitkomst van het referendum. Het campagneteam is dan ook niet te spreken over een aantal ministers dat tot nu toe geen mediaoptredens heeft gepland. In de uitgelekte e-mail staat: “Er zijn nog een paar bewindspersonen die weinig tot niets doen. In die laatste dagen”.
Actiever mengen in mediastrijd
Premier Rutte en de ministers Koenders, Ploumen, Asscher, Dijsselbloem, Hennis en Kamp hebben de komende week interviewafspraken met tal van media gemaakt om de ja-stem te promoten. Alle andere ministers en staatssecretarissen laten het afweten en hun wordt nu dringend verzocht zich actiever te mengen in de mediastrijd.
Blijkbaar valt de animo onder de ministersploeg om campagne te voeren tegen. Voor een paar programma’s zijn zelfs nog geen ministers gevonden die willen opdraven. Het campagneteam schrijft: "Daarnaast heb ik twee verzoeken open: Goedemorgen NL op 4 april en Stand.nl op 5 april, waarvoor ik nog niemand gevonden heb. Wie wil?”.
De Totale Twitterstorm
Om de ja-stem op social media te promoten, twittert het ministerie van Buitenlandse Zaken via het account @Oekraine6april. Dat account heeft maar iets meer dan 1000 volgers. Om toch veel meer mensen te bereiken, moeten alle ministers en woordvoerders de komende dagen verplicht één tweet per dag wijden aan het Oekraïne-referendum.
De Rijksvoorlichtingsdienst en het ministerie van Buitenlandse Zaken willen dat alle ministeries de komende week verplicht twitteren over het Oekraïne-referendum.
Elke dag posten
"Donderdag in de ministerraad is er over social media gesproken, waar onder meer is afgesproken dat alle bewindslieden/departementen elke dag een referendum-post doen", staat in de uitgelekte e-mail.
Wil je weten wat er de komende dagen zoal op de social media zal worden gepost? Lees dan deze bijlage, opgesteld door het ministerie van Buitenlandse Zaken. Het zijn alle voorgekookte tweets.
Donderslag
Ook wordt van alle ministers gevraagd om zich aan te melden bij een Thunderclap-campagne. 'Thunderclap is een platform waar via verschillende socialemedia-accounts één boodschap massaal kan worden verspreid zodat deze online impact heeft. Uw medewerking hieraan wordt bij voorbaat gewaardeerd', staat in de e-mail.
En ook de stemfie duikt weer op. Alle ministers moeten op 6 april een selfie maken in het stemhokje en die via Twitter, Instagram en Facebook verspreiden.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)te-tweets-en-selfies
Waar staat in het verdrag dan dat Oekraïne toe gaat treden tot de EU?quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee. Ik slik niks blind, ik heb het zelf gelezen.![]()
Er is gewoon een hoofdstuk over militaire steun en samenwerking.
Toetreding tot de EU staat ook gewoon beschreven.
Het is geen handelsverdrag. Dan had het namelijk wel een handelsverdrag geheten.
Ik heb begrepen dat de economie van Oekraïne kleiner is dan die van Noord-Holland. Streep dat weg tegen de financiële steun die het failliete land gaat krijgen (Griekenland 2.0) en je komt echt niet in de groene cijfers uit.
En we wachten nog steeds op het geld uit Griekenland. Tot op heden heeft ons dat ook nog geen geld gekost. Dat komt gewoon bij de staatsschuld op en is zo weg te boekhouden.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Stem dan gewoon lekker niet.
Overigens gaat het ons alleen geld kosten binnen de bestaande EU-begroting en die is gewoon gemaximeerd. Het is niet zo dat het ons extra geld gaat kosten.
Waarom zou je überhaupt verregaande samenwerking met een corrupte maffiastaat willen als nog zoveel andere problemen bestaan? Brussel is haast mislukt en dat is ook doorgedrongen tot Groot-Brittannië. De eerste Europese inmengingen in Oekraïne hebben nota bene voor een burgeroorlog gezorgd omdat het volk verdeeld is een Russisch en Europees kamp. We hebben zat problemen met landen als Kosovo / Albanië en Griekenland binnen de grenzen. Brussel schudt nog op haar grondvesten door de Eurocrisis (miljarden in Greece gestopt en nu moet men aan een schuldenverlichting denken) en de vluchtelingencrisis (exodus vanuit Syrië / Afghanistan / Pakistan) en figuren als jij staan te springen om de volgende problemen weer naar het continent te brengen. Brussel gaat vallen, het zal lang duren, maar het gaat vallen. Te beginnen met aankomende zomer. Het is goed geweest met figuren die alleen maar aan ongebreidelde uitbreidingen denken zonder verantwoordelijkheid te nemen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan? Op welke zorgtaken moet de Nederlandse regering dan gaan bezuinigen om de slinkende welvaart en de economische crisis die gepaard gaan met dergelijke instabiliteit op te vangen?
Wat een aannames zonder argumenten. Niet de moeite waard.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan je je kinderen dan niet beter gewoon opvoeden in plaats van ze mee te nemen naar rellen en plunderingen?
[..]
Doe niet zo vreselijk niaïef
[..]
Blijf dromen, dit specifieke referendum werd op voorhand door niemand serieus genomen en na afloop zal het voornaamste effect zijn dat het raadgevend referendum als instrument nooit meer serieus genomen zal gaan worden.
Je snapt dat de steun voor Griekenland van een totaal andere orde is dan eventuele steun aan Oekraïne?quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
En we wachten nog steeds op het geld uit Griekenland. Tot op heden heeft ons dat ook nog geen geld gekost. Dat komt gewoon bij de staatsschuld op en is zo weg te boekhouden.
Natuurlijk gaat ons dit op termijn geld kosten. Je kunt niet iets weggeven en verwachten dat jet het dan allebei hebt.
Op geloofwaardigheid van de politiek. Eventuele stemmen voor rechtse partijen. Op Europees niveau wordt het duidelijke dat de EU geen democratische instelling is. Denk je nou echt dat dit alleen voor ons belangrijk is?quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Op welk gebied zou het effect groot moeten zijn?
kan je ook gewoon antwoord geven op mijn vraag in plaats van dit soort kansloze tirades?quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:47 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt verregaande samenwerking met een corrupte maffiastaat willen als nog zoveel andere problemen bestaan? Brussel is haast mislukt en dat is ook doorgedrongen tot Groot-Brittannië. De eerste Europese inmengingen in Oekraïne hebben nota bene voor een burgeroorlog gezorgd omdat het volk verdeeld is een Russisch en Europees kamp. We hebben zat problemen met landen als Kosovo / Albanië en Griekenland binnen de grenzen. Brussel schudt nog op haar grondvesten door de Eurocrisis (miljarden in Greece gestopt en nu moet men aan een schuldenverlichting denken) en de vluchtelingencrisis (exodus vanuit Syrië / Afghanistan / Pakistan) en figuren als jij staan te springen om de volgende problemen weer naar het continent te brengen.
Wat kost het om een bijna failliet land weer rendabel te maken?quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je snapt dat de steun voor Griekenland van een totaal andere orde is dan eventuele steun aan Oekraïne?
Ik was al even bang dat je uit was op een inhoudelijke discussie, dat blijkt echter te hoog gegrepen voor je.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wat een aannames zonder argumenten. Niet de moeite waard.
Dat is iets wat dat land toch echt grotendeels zelf zal moeten doen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:49 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wat kost het om een bijna failliet land weer rendabel te maken?
Dat doe ik regelmatig dan koop ik iets en deel het met mijn partner zodat we er beide van profiteren.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:47 schreef BarryOSeven het volgende:
Je kunt niet iets weggeven en verwachten dat jet het dan allebei hebt.
Ad hominem erbij. Het moet niet triester worden.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik was al even bang dat je uit was op een inhoudelijke discussie, dat blijkt echter te hoog gegrepen voor je.
Dat wordt het straks als jij me weer eens doodwenst ben ik bang.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:50 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ad hominem erbij. Het moet niet triester worden.
Oude koeien uit de sloot. Begon jij niet over inhoud?quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat wordt het straks als jij me weer eens doodwenst ben ik bang.
En de "argumenten" van het JA kamp dan? Het is veel meer dan een handelsverdrag en het "handels"gedeelte heeft ook al een bittere smaak.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarin heeft Petro toch gewoon gelijk? Je moet niet blind slikken wat Geenstijl of de PVV je voorkauwt...
Je vraagt nu iets waarop geen antwoord gegeven kan worden. Zullen we dan gewoon geen verdrag doen? Onee, want we moeten ineens aan de Oekrainse bevolking denken.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:52 schreef drexciya het volgende:
[..]
En de "argumenten" van het JA kamp dan? Het is veel meer dan een handelsverdrag en het "handels"gedeelte heeft ook al een bittere smaak.
Ik zit er niet op te wachten dat de EU veel geld in dat land gaat pompen en dat we op militair gebied gaan samenwerken. En wat staat daar voor positiefs tegenover?
De vraag is wat je verwacht van dat land. Het is niets. Het ligt er gewoon moeilijk.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:52 schreef drexciya het volgende:
[..]
En de "argumenten" van het JA kamp dan? Het is veel meer dan een handelsverdrag en het "handels"gedeelte heeft ook al een bittere smaak.
Ik zit er niet op te wachten dat de EU veel geld in dat land gaat pompen en dat we op militair gebied gaan samenwerken. En wat staat daar voor positiefs tegenover?
En wat zou het uitmaken als men sterke banden met Rusland zou krijgen? Wat het al heeft......quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:54 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Oekraïne moet gewoon haar banden met Rusland versterken. Ze hebben een gedeelde cultuur. We hebben al miljarden gestopt in kansloze staten zoals Albanië / Griekenland en knoflooklanden als Spanje / Italië. Een nettobetaler als de UK wil niet voor niks een referendum gaan houden over een aantal maanden. Wie ontkent dat Brussel gefaald heeft is niet meer dan een Eurocraat die droomt van een wereldrijk. Lekker fappen op Brussel. Ze hadden moeten stoppen met Europese Economische Gemeenschap. Het idee was goed, maar het is compleet doorgedraaid. Andere landen willen puur bij om te profiteren op sterke landen, terwijl ze niks bijdragen. Het gaat echt een prachtige zomer worden als het Britse volk nee gaat zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |