quote:Cocu op zijn hoede voor roterend middenveld Ajax
Na de memorabele wedstrijd tegen Atletico Madrid richt PSV het vizier weer op de Eredivisie. Komende zondag staat de kraker in de titelstrijd tegen Ajax op het programma. Cocu is positief gestemd over de huidige staat van zijn groep.
'Fysiek zijn we goed uit de wedstrijd gekomen', zegt Cocu. 'Bij terugkomst in Nederland hebben de spelers anderhalve dag vrij gekregen. Vandaag hebben we de draad weer opgepakt en is het vizier gericht op Ajax. De rust heeft de spelers goed gedaan.'
Eerder dit seizoen won PSV in De Arena met 1-2 van Ajax. Bij winst komende zondag kan een grote tik worden uitgedeeld in de titelstrijd. 'Het is niet de allesbeslissende wedstrijd. Wel een heel belangrijk duel. Winst geeft ons een ruimere voorsprong, maar daarna zijn er nog altijd zes duels te gaan, en dus achttien punten te verdelen.'
Cocu heeft de kracht van Ajax goed in kaart. 'Ze presteren heel constant. De ploeg heeft weinig tegengoals en kan heel compact spelen, waarbij de onderlinge afstanden kloppen. Het driemansmiddenveld kan roterend spelen, met spelers die kunnen scoren, maar ook onderweg zijn van zestien tot zestien.'
'Ik verwacht geen schaakspel', vervolgt Cocu. 'Wedstrijden met PSV tegen Ajax golven altijd op en neer. Details kunnen in dit soort duels het verschil maken, daarom wordt het maximale van de spelers gevraagd.'
Schema's tot het eind van het seizoenquote:De Boer: 'We mogen niet verliezen, dat is cruciaal'
Ajax-trainer Frank de Boer wil koste wat kost zondag niet verliezen in de Eredivisie-topper tegen PSV (aftrap 16.45). De coach denkt dat de strijd op het middenveld doorslaggevend zal zijn.
De Boer verwacht geen verzwakt PSV te treffen na de zware Champions League-avond in Madrid, waar Atlético na strafschoppen te sterk was voor de Eindhovenaren. 'Die jongens zijn goed getraind, dus dat moet geen probleem opleveren.' Ook op mentaal vlak zal PSV geen last hebben van de nipte nederlaag, denkt de Ajax-coach. 'Ze krijgen heel veel complimenten, dus ik denk dat het wel meevalt. Het tactische concept hebben ze heel goed uitgevoerd, daar verdienen ze een heel groot compliment voor. Je moet niet vergeten dat zij in pot 1 zaten voor de loting van de groepsfase van de Champions League en dat wij de laatste jaren in pot 3 begonnen. Desalniettemin heeft PSV het fantastisch gedaan.'
Met nog zeven wedstrijden te spelen zijn de belangen groot. De achterstand van Ajax op de koploper bedraagt één punt. 'We mogen in ieder geval niet verliezen', zegt De Boer tijdens zijn persconferentie. 'Dat is wel cruciaal, want ik denk dat dat zij nog veel zullen verliezen.' Dat wil niet zeggen dat de Amsterdammers een afwachtende houding aan zullen nemen. 'We moeten beseffen wanneer we moeten kiezen voor de handrem, daar hebben we uitvoerig over gesproken. Wat we in de thuiswedstrijd tegen PSV hebben laten zien, leek nergens op (1-2 nederlaag, red). Iedereen deed maar wat met het druk zetten.'
Tegen Atlético imponeerde PSV in een 5-3-2-formatie, maar volgens De Boer kiest PSV-coach Phillip Cocu zondag in de topper gewoon weer voor een systeem met vier verdedigers. 'Ze spelen altijd 4-3-3, behalve tegen een 4-4-2. Doen ze dat niet, dan hebben we daar ook een antwoord op.' Het is de grote vraag wie zondagmiddag het initiatief neemt. De sleutel ligt op het middenveld. 'De meest dominante ploeg bepaalt wie achter wie aan gaat lopen. Ik hou niet zo van koppeltjes. De bovenliggende partij bepaalt het ritme van de wedstrijd en dat begint op het middenveld. Bij bijna iedere wedstrijd valt daar de beslissing.'
Kenny Tete en Jairo Riedewald zijn de enige afwezigen bij Ajax. Met name Tete maakt grote vorderingen in zijn herstel. 'Bij Jairo duurt het nog wel even, maar Kenny kan misschien volgende week weer met de bal trainen.' De Boer verklapt dat Joël Veltman, Mike van der Hoorn, Nick Viergever en Mitchell Dijks net als tegen NEC de defensieve linie vormen tegen de ploeg van Cocu, die een compliment krijgt van De Boer. 'Zijn start was vorig seizoen minder, maar hij is toch gewoon op dezelfde manier doorgegaan. Hij is duidelijk geweest in wat hij wil bij PSV en we zien nu het resultaat.'
Vanwaar het vetgedrukte? Is roerbakgroente minderwaardig aan rijst met kip?quote:Op zondag 20 maart 2016 16:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Jongens, wat eten jullie vandaag? Ik doe rijst met kip en roerbakgroente.
quote:Op zondag 20 maart 2016 16:57 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk. De eerste 10 minuten waren al interessanter dan de hele pot van ADO.
Ga weg met je onleesbare aidsquote:Op zondag 20 maart 2016 16:56 schreef Groby het volgende:
Mitchel dijks moet i jong en oud en nieuw. De Groot en de afzender te melden.
Inderdaad.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:57 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk. De eerste 10 minuten waren al interessanter dan de hele pot van ADO.
Volgens VBL SC eet ik altijd rijst met kip, vandaar.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vanwaar het vetgedrukte? Is roerbakgroente minderwaardig aan rijst met kip?
Als het maar lekker isquote:Op zondag 20 maart 2016 16:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Volgens VBL SC eet ik altijd rijst met kip, vandaar.
Als de score zo blijft zit dat er wel in jaquote:Op zondag 20 maart 2016 16:59 schreef Mani89 het volgende:
PSV is de oorwassing in Madrid nog niet te boven zo te zien. Als de score ongeveer zo blijft geef ik Ajax de beste kans om te winnen.
Die zitten nog in Madrid.quote:Op zondag 20 maart 2016 16:59 schreef Brammess het volgende:
Kan iemand mij vertellen of er PSV fans aanwezig zijn?
Hetzelfde als altijd. Prutsen.quote:
Geen Kluivert ?quote:Op zondag 20 maart 2016 17:01 schreef Ajacied422 het volgende:
Milik is de eerste Ajacied ooit die in vijf opeenvolgende Eredivisieduels de 1e goal van een wedstrijd maakte
DAT JULLIE HET MAAR WETEN.
#nuttigefeitenquote:Op zondag 20 maart 2016 17:01 schreef Ajacied422 het volgende:
Milik is de eerste Ajacied ooit die in vijf opeenvolgende Eredivisieduels de 1e goal van een wedstrijd maakte
DAT JULLIE HET MAAR WETEN.
Gudelj is vaak enthousiaste boiquote:Op zondag 20 maart 2016 17:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan iemand Gudelj vertellen dat als je vleugels vrij hebt staan je hun beter kan aanspelen dan een kansloos schot doen van 40 meter?
Want die voorzetten zijn bij Ajax een genot zeker zonder Milik in het strafschopgebied, of zo.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan iemand Gudelj vertellen dat als je vleugels vrij hebt staan je hun beter kan aanspelen dan een kansloos schot doen van 40 meter?
Ja maar dan kan hij zelf niet scoren!quote:Op zondag 20 maart 2016 17:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat altijdquote:
Ze blijven zich ook maar voorstellen hé..quote:Op zondag 20 maart 2016 17:02 schreef Paul het volgende:
HOOOOOHOOOOOOOOO WIJ ZIJN AJAX AMSTERDAAAAAAM
Hahaha welnee man, ben je blind ofzo.quote:
Je kunt ook niet twee keer dezelfde reactie posten.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:03 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik kan wel 90 minuten posten dat Locadia zichzelf keer op keer naar een nog lager niveau brengt, maar dat zou ook zo overdreven zijn.
Negers liggen wel vakerquote:Op zondag 20 maart 2016 17:03 schreef Ajacied422 het volgende:
Narsingh gaat gretig naar de grond. Mooi dat Kuipers niet in zulke treurwilgen trapt.
Het is geen Feyenoord die om elk zuchtje een pingel krijgen.quote:
#geenfantwitter:RikElfrink twitterde op zondag 20-03-2016 om 17:03:56Narsingh wordt naar de grond gewerkt, maar krijgt geen penalty. Misschien later nog van belang als er een optelsom plaatsvindt. reageer retweet
Rikquote:Op zondag 20 maart 2016 17:05 schreef Ajacied422 het volgende:
Narsingh wordt naar de grond gewerkt, maar krijgt geen penalty. Misschien later nog van belang als er een optelsom plaatsvindt.
Is ook geen penalty. Narsingh huilt wel vaker om een penalty.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:05 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik als neutrale toeschouwer zegt± Uiteraard geen penalty.
Zou Rik de vader zijn van ToeterJan?quote:Op zondag 20 maart 2016 17:05 schreef Ajacied422 het volgende:
#geenfantwitter:RikElfrink twitterde op zondag 20-03-2016 om 17:03:56Narsingh wordt naar de grond gewerkt, maar krijgt geen penalty. Misschien later nog van belang als er een optelsom plaatsvindt. reageer retweet
Dat komen we nooit te weten want Rikkert houdt niet van mensen met een kritische en vlijmscherpe Twitter-stijl.quote:
quote:Op zondag 20 maart 2016 17:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Bij een gelijkspel is feyenoord wederom de lachende derde dit weekend.
Nee. ADO natuurlijk. Onze kansen op het kampioenschap nemen weer een beetje toe.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die is vroeger ook veel gepest op school.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:07 schreef superniger het volgende:
Cillessen ziet eruit als een schandknaapje
De koppositie komt steeds dichterbij.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nee een negers werken niet-grapquote:Op zondag 20 maart 2016 17:04 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Is dit een vastgeketend in een slavenschip grap?
Toen is het pesten ook uitgevonden.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:08 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Die is vroeger ook veel gepest op school.
Ga direct PVV stemmen. Het land uit met die gozer!quote:Op zondag 20 maart 2016 17:07 schreef Groby het volgende:
Don ker rood. Bah. Stemrecht van guardado afpakken, dit accepteer ik niet
En vierde keer was scheepsrecht.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:10 schreef Brammess het volgende:
PSV heeft al om 4 penalties geschreeuwd.
quote:
twitter:Josesomor26 twitterde op zondag 20-03-2016 om 05:45:081 año, 264 días, @KNVB @FIFAcom @miseleccionmx no era penal. reageer retweet
quote:Op zondag 20 maart 2016 17:10 schreef Mani89 het volgende:
Wij hebben de scheidsrechter weer in onze zak haha.
eensquote:Op zondag 20 maart 2016 17:10 schreef Ajacied422 het volgende:
Guardado gaat niet eens voor de bal, puur voor de penalty.
Ik heb het gevoel dat Guardado puur inhoudt voor de penalty. Had nog makkelijk bij de bal gekund.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:11 schreef Wiebeldak het volgende:
Dit had een penalty kunnen zijn maar hij kon niet meer bij de bal...twijfel geval.
Godver bestaat dat nog steeds...quote:Op zondag 20 maart 2016 17:11 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]twitter:Josesomor26 twitterde op zondag 20-03-2016 om 05:45:081 año, 264 días, @KNVB @FIFAcom @miseleccionmx no era penal. reageer retweet
Wel derde, niet lachend.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nog 102 dagen tot het tweejarig jubileum.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:12 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Godver bestaat dat nog steeds...
Het zit wel diep hé.
Goeien trollquote:Op zondag 20 maart 2016 17:12 schreef GGMM het volgende:
Dit had ook rood kunnen zijn voor Willems.
PSV mag niet klagen over de scheidsrechter.
Hij werd al vastgehouden vanaf de 16-meterlijn. Als je dan bij de achterlijn nog een schopje meekrijgt mag je wel een penalty geven.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:11 schreef Wiebeldak het volgende:
Dit had een penalty kunnen zijn maar hij kon niet meer bij de bal...twijfel geval.
Haha jaquote:Op zondag 20 maart 2016 17:13 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ajax blijft maar ontsnappen. Dan zal zo wel de 0-2 vallen.
Ik schaar je nu in groepje Groby, klaasweetalles, sunrijstquote:Op zondag 20 maart 2016 17:13 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Hij werd al vastgehouden vanaf de 16-meterlijn. Als je dan bij de achterlijn nog een schopje meekrijgt mag je wel een penalty geven.
SBS6 en FOX maken geen goede beurt deze week.twitter:FOXSportsnl twitterde op zondag 20-03-2016 om 17:03:25Vanwege grote drukte kun je op dit moment problemen ondervinden met onze livestreams. Er wordt aan gewerkt. #psvaja https://t.co/k9BJgOcj1b reageer retweet
Niet hier op voorbereidenquote:Op zondag 20 maart 2016 17:14 schreef Ajacied422 het volgende:
SBS6 en FOX maken geen goede beurt deze week.twitter:FOXSportsnl twitterde op zondag 20-03-2016 om 17:03:25Vanwege grote drukte kun je op dit moment problemen ondervinden met onze livestreams. Er wordt aan gewerkt. #psvaja https://t.co/k9BJgOcj1b reageer retweet
Racist!quote:Op zondag 20 maart 2016 17:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Jongens, geen grap maar ik eet nu een negerzoen. En lekker dat ie smaakt.
Bij mij haperde het ook al even ja.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:14 schreef Ajacied422 het volgende:
Dit had ik niet van jou verwacht.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat mag niet van het Zeister complot. Anders heeft hij een vijfde gele kaart en schorsing.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonde van je geld.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:15 schreef JeSuisDroppie het volgende:
100 euro ingezet op next to score PSV.
Bij de Jamin hier hebben ze nu speciale negerzoenen, wit, melk en puur met allemaal lekkere dingetjes er op! echt een aanraderquote:Op zondag 20 maart 2016 17:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Je kan niet eens kijken.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:15 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Bij mij haperde het ook al even ja.
quote:Op zondag 20 maart 2016 17:15 schreef Brammess het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Misschien dat JR en ik dit gaan proberen.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:15 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Bij de Jamin hier hebben ze nu speciale negerzoenen, wit, melk en puur met allemaal lekkere dingetjes er op! echt een aanrader
Een echte Buijs?quote:Op zondag 20 maart 2016 17:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
booooohhhh lekkerquote:Op zondag 20 maart 2016 17:15 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Bij de Jamin hier hebben ze nu speciale negerzoenen, wit, melk en puur met allemaal lekkere dingetjes er op! echt een aanrader
Bij Eredivisie Live liepen de streams nog voor op de TV.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hebben ze nog nooit gedaan... Ook niet toen het nog EDL was
Maak je ook oerwoudgeluiden als je die eet?quote:Op zondag 20 maart 2016 17:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja te lekker om te laten staan.
Neequote:Op zondag 20 maart 2016 17:16 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Maak je ook oerwoudgeluiden als je die eet?
Dat was idd wel lekkerquote:Op zondag 20 maart 2016 17:16 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Bij Eredivisie Live liepen de streams nog voor op de TV.
#throwbacksunday
davy en ik zijn bewust voor de wedstrijd een plasje gaan doen, om dit soort problemen te voorkomen.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:16 schreef Brammess het volgende:
IK MOET ZEIKEN.
Ik doe dit wel in een fles.
quote:Op zondag 20 maart 2016 17:17 schreef GGMM het volgende:
[..]
davy en ik zijn bewust voor de wedstrijd een plasje gaan doen, om dit soort problemen te voorkomen.
Moet jij geen was doen?quote:Op zondag 20 maart 2016 17:17 schreef GGMM het volgende:
[..]
davy en ik zijn bewust voor de wedstrijd een plasje gaan doen, om dit soort problemen te voorkomen.
Nicequote:Op zondag 20 maart 2016 17:17 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik doe altijd een pamper om met daarin een tena lady. Werkt zeker voor de 90 minuten. Je kunt zelfs een beetje poep laten schieten voor als het echt spannend wordt.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:16 schreef Brammess het volgende:
IK MOET ZEIKEN.
Bahquote:Op zondag 20 maart 2016 17:16 schreef Brammess het volgende:
IK MOET ZEIKEN.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |