Niet alle kennis hoeft praktisch nuttig te zijn. Beetje hbo-mentaliteit dit.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Literatuur uit de 12de eeuw of zo, ook zoiets. Vond de Vos Reijnaarde wel leuk hoor, maar wtf heb ik eraan?
Ach, wie weet is in 2034 de AOW wel afgeschaft en is overwaarde in je huis belast in box 3. Volgens de huidige regels pak je het verstandig aan, maar je bent waarschijnlijk als eerste aan de beurt wanneer de overheid weer wat centjes extra nodig heeft.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, het zou best wat ruimer zijn als ik geen extra aflossingen op dat hypotheekdeel zou doen, en als de hele hypotheek in 30 jaar afgelost zou worden zou dat nog ruimer zijn, maar dan zitten we in 2034 met een pensioen waarvan het de vraag nog maar is of het voldoende zou zijn om de hypotheek te betalen en het ook nog een beetje leuk te hebben, en ik verwacht dat een hypotheeklast van ¤ 730 per maand (of hoeveel die resterende 70k me dan aan aflossing en rente gaat kosten) dan geen probleem zal zijn.
Maar we doen ons best. Met het eerste kind is het iig gelukt, maar dat is natuurlijk geen enkele garantie voor het tweede kind
Het is Rezania, niet chique te slaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet alle kennis hoeft praktisch nuttig te zijn. Beetje hbo-mentaliteit dit.
Daarentegen zou enige praktische kennis wel nuttig zijn.
Hij is gewoon jaloers op je blauwe schilderij.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is Rezania, niet chique te slaan.
Dan verkoop ik de hut toch lekker en ga ergens wonen waar het leven goedkoper is?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, wie weet is in 2034 de AOW wel afgeschaft en is overwaarde in je huis belast in box 3. Volgens de huidige regels pak je het verstandig aan, maar je bent waarschijnlijk als eerste aan de beurt wanneer de overheid weer wat centjes extra nodig heeft.
Onze mbioloog.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan heb je cash en is het zeker belast. Of besluit de Nederlandse overheid uitkeringen niet te exporteren. Ik kijk nergens van op.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan verkoop ik de hut toch lekker en ga ergens wonen waar het leven goedkoper is?
Met een beetje mazzel is het weer daar ook nog prettiger
Wat praktisch allemaal zeg.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volkomen mee eens. Leg gewoon uit hoe je een belastingaangifte doet en wat er in een huurcontract moet staan in plaats van de slag bij Nieuwpoort.
Dit zei ik overigens op de middelbare al.
Als de AOW afgeschaft is dan lijkt het me sterk dat het pensioen en niet te exporteren uitkering zou zijn....quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan heb je cash en is het zeker belast. Of besluit de Nederlandse overheid uitkeringen niet te exporteren. Ik kijk nergens van op.
Grote woorden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Immorele prijzen, immorele winsten en maar een beperkt deel gaat naar onderzoek. Veel gaat lekker in de zakken van aandeelhouders.
Meer dan dat kun je niet doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de AOW afgeschaft is dan lijkt het me sterk dat het pensioen en niet te exporteren uitkering zou zijn....
Maar goed, vooralsnog zetten we vooral in op een (nagenoeg) afgelost huis als de pensioenleeftijd bereikt is.
Zegt degene die de slag van blablabla uit het curriculum wil tyfen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet alle kennis hoeft praktisch nuttig te zijn. Beetje hbo-mentaliteit dit.
Daarentegen zou enige praktische kennis wel nuttig zijn.
Afkopen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:50 schreef Tchock het volgende:
Ik heb ook een pensioenKreeg laatst voor het eerst pensioenoverzicht.
Word je een beter mens van.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Literatuur uit de 12de eeuw of zo, ook zoiets. Vond de Vos Reijnaarde wel leuk hoor, maar wtf heb ik eraan?
Kan natuurlijk ook iets anders zijn. Ik heb bijvoorbeeld ANW gevolgd een half jaar, dat was twee uur tijdverspilling per week. Had de aangifte en hypotheek lekker in die uren geknald.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zegt degene die de slag van blablabla uit het curriculum wil tyfen.
Ik vind dat je dat vanaf een bepaald niveau best zou mogen leren.... voor havo/vwo 4 mag een vrij standaard belastingaangifte met een hypotheek toch niet zo'n probleem zijn?quote:
Gast, mijn studie is voor de helft fundamenteel. Onnuttiger kan het niet worden in het optiek van de meeste mensen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
En dit is waarom je Van den vos Reynaerde moet leren, zodat je hopelijk ooit wat taalgevoel bijgespijkerd krijgt.quote:
Hap hap.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Gast, mijn studie is voor de helft fundamenteel. Onnuttiger kan het niet worden in het optiek van de meeste mensen.
Een paar lesjes kritisch omgaan met financiële producten zou sowieso geen kwaad kunnen op school.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind dat je dat vanaf een bepaald niveau best zou mogen leren.... voor havo/vwo 4 mag een vrij standaard belastingaangifte met een hypotheek toch niet zo'n probleem zijn?
Ik ben benieuwd wat daar uit zou komen als dat een toets zou zijn.
Oh, dan is het ineens prima? Dit gaat om fucking mensenlevens. De een zijn dood is de ander zijn brood.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
Goh, klinkt als een gemiddeld bedrijf. Wie had dat verwacht.
Weet niet eens meer wat de boodschap was eerlijk gezegd.quote:
ANW is dan ook gewoon een smoes om alfa's en gamma's nog bezig te houden met wetenschap na de derde, iets wat ze niks kan boeien en waardoor de inhoud van het vak om te janken is. Mag weg idd.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook iets anders zijn. Ik heb bijvoorbeeld ANW gevolgd een half jaar, dat was twee uur tijdverspilling per week. Had de aangifte en hypotheek lekker in die uren geknald.
Belasting berekenen met schalen en zo wordt wel behandeld bij economie, maar dat is weer niet verplicht. Beetje jammer.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind dat je dat vanaf een bepaald niveau best zou mogen leren.... voor havo/vwo 4 mag een vrij standaard belastingaangifte met een hypotheek toch niet zo'n probleem zijn?
Ik ben benieuwd wat daar uit zou komen als dat een toets zou zijn.
Ook dat, laat ze maar eens uitrekenen wat die flatscreen bij de Wehkamp op afbetaling nou eigenlijk kost....quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Een paar lesjes kritisch omgaan met financiële producten zou sowieso geen kwaad kunnen op school.
Oh wacht, jij had natuurlijk liever gewild dat er helemaal geen geld naar medicijnen ging.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oh, dan is het ineens prima? Dit gaat om fucking mensenlevens. De een zijn dood is de ander zijn brood.
Maar goed, lekker dat er voor kankerpatiënten 80.000 per medicijn betaald mag worden.Dat is gewoon hoe het moet jatoggg.
‘O wy, Tybeert, twi sidi bloode?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
En dit is waarom je Van den vos Reynaerde moet leren, zodat je hopelijk ooit wat taalgevoel bijgespijkerd krijgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Daar heb je een verzekering voor.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oh, dan is het ineens prima? Dit gaat om fucking mensenlevens. De een zijn dood is de ander zijn brood.
Maar goed, lekker dat er voor kankerpatiënten 80.000 per medicijn betaald mag worden.Dat is gewoon hoe het moet jatoggg.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Dat zou mooi zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je kan dat systeem veranderen.
Aandeelhouders zoals je verzekeraar, je pensioenaanbieder en je bank dwingen andere keuzes te maken en genoegen te nemen met een laag rendement.
Is het zo weinig ja?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lesje 'Let op, geld lenen kost geld'.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Een paar lesjes kritisch omgaan met financiële producten zou sowieso geen kwaad kunnen op school.
Ja, je hebt helemaal gelijk, en bijna niemand is het met je oneens. Tegelijkertijd is ons systeem zo ingericht dat je dit volgens mij onmogelijk kunt veranderen. De bedrijven die er zulke winsten op maken zijn ook degenen die al die medicijnen ontwikkelen. Ze redden miljoenen mensenlevens.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Die we allemaal moeten dragen. De zorgkosten stijgen ook eens flink, wat weer als reden wordt opgevoerd om te bezuinigen. Terwijl ondertussen die farmaceuten dikke winsten maken.quote:
Wat is je punt? Loopt allemaal via belastinggeld. Moet jij toch mooi vinden, flapdrol.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde gewoon een aangifte inkomstenbelasting doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:55 schreef Rezania het volgende:
Belasting berekenen met schalen en zo wordt wel behandeld bij economie, maar dat is weer niet verplicht. Beetje jammer.
Paar spreuken als 'als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat waarschijnlijk ook' tussendoor en zo. Had de hele crisis kunnen voorkomen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Lesje 'Let op, geld lenen kost geld'.
Dat klopt inderdaad. Bijna niemand lijkt het er mee oneens te zijn, zelfs Edith Schippers vond het immoreel gedrag van de farmaceuten.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, je hebt helemaal gelijk, en bijna niemand is het met je oneens. Tegelijkertijd is ons systeem zo ingericht dat je dit volgens mij onmogelijk kunt veranderen. De bedrijven die er zulke winsten op maken zijn ook degenen die al die medicijnen ontwikkelen. Ze redden miljoenen mensenlevens.
Ja, helemaal mee eens. En vooral op vmbo.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde gewoon een aangifte inkomstenbelasting doen.
Dan mag het nog een vooraf ingevulde zijn ook... met wel wat kleine foutjes erin graag
Jaaropgaves loon en hypotheekrente erbij, WOZ van de woning erbij.
Hoeven het nog niet eens dingen als kosten gezondheidszorg en dergelijke te zijn, gewoon een basic aangifte, alleen maar controleren of het klopt, en zo niet dan aanpassen zodat het klopt.
Belastinggeld dat lekker in de zakken van aandeelhouders verdwijnt, voor het grote deel.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is je punt? Loopt allemaal via belastinggeld. Moet jij toch mooi vinden, flapdrol.
Die grote spelers zijn niet onafhankelijk. Ze hebben zelf hun aandeelhouders, premiebetalers, rekeninghouders. Het is niet een handjevol rijke heren die het voor de anderen bepalen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn.
Maar helaas ben je toch afhankelijk van enkele grote spelers in die markt. Je komt er dus haast niet omheen.
Ja, dat kreeg ik op de havo. Op het vmbo was het zelfs alleen maar gezwets over huishoudgeld en je uitgaven in de gaten houden op zo. Op het vwo was het enkel nog gezeik over prijselasticiteit en kengetallen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde gewoon een aangifte inkomstenbelasting doen.
Dan mag het nog een vooraf ingevulde zijn ook... met wel wat kleine foutjes erin graag
Jaaropgaves loon en hypotheekrente erbij, WOZ van de woning erbij.
Hoeven het nog niet eens dingen als kosten gezondheidszorg en dergelijke te zijn, gewoon een basic aangifte, alleen maar controleren of het klopt, en zo niet dan aanpassen zodat het klopt.
Noem eens een alternatief? Kostendekkende prijzen zonder enige opslag?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Bijna niemand lijkt het er mee oneens te zijn, zelfs Edith Schippers vond het immoreel gedrag van de farmaceuten.
Ze hebben gewoon teveel macht en blijkbaar kan de politiek de sector nauwelijks reguleren.
Laten we eerst maar eens kijken of havo/vwo 4 er uit komen, als dat lukt is het ook leuk voor mavo 4.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, helemaal mee eens. En vooral op vmbo.
Die er weer over moeten lappen. Wat zit je toch de roepen man?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Belastinggeld dat lekker in de zakken van aandeelhouders verdwijnt, voor het grote deel.
Je hoeft geen belastingaangifte te doen als je inkomen uit diefstal, illegale handel en afpersing bestaat hoor.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, helemaal mee eens. En vooral op vmbo.
Neenee, je moet maar gewoon voor een paar miljard iets ontwikkelen en als het dan af is even je kosten eruit en klaar. Lucratieve business waar innoveren echt loont.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die grote spelers zijn niet onafhankelijk. Ze hebben zelf hun aandeelhouders, premiebetalers, rekeninghouders. Het is niet een handjevol rijke heren die het voor de anderen bepalen.
Mensen vinden een hoop immoreel.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Bijna niemand lijkt het er mee oneens te zijn, zelfs Edith Schippers vond het immoreel gedrag van de farmaceuten.
Ze hebben gewoon teveel macht en blijkbaar kan de politiek de sector nauwelijks reguleren.
Op het vwo gaan verreweg de meeste mensen studeren en dan heb je wel mogelijkheden om dit te leren. Mijn huisgenoot heb ik laatst geholpen bij zijn aangifte en ik schrok er een beetje van hoe weinig hij er van begreep direct. Ik vraag me af wat hij gedaan had als ik er niet was.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens kijken of havo/vwo 4 er uit komen, als dat lukt is het ook leuk voor mavo 4.
Simpelweg de winst meer investeren in onderzoek en de verlaging van prijzen. De huidige percentages zijn gewoon absurd.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Noem eens een alternatief? Kostendekkende prijzen zonder enige opslag?
Ja, maar daar betalen ze helemaal niet veel over man.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die er weer over moeten lappen. Wat zit je toch de roepen man?
Nou nou nou Kaas....quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je hoeft geen belastingaangifte te doen als je inkomen uit diefstal, illegale handel en afpersing bestaat hoor.
Omdat ik zelf weet hoe onmogelijk complex en dus duur kankeronderzoek is om maar wat te noemen. Kan je wel pleitte dat bijvoorbeeld de overheid alles moet regelen, maar die kosten moeten nog steeds gefinancierd worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Die we allemaal moeten dragen. De zorgkosten stijgen ook eens flink, wat weer als reden wordt opgevoerd om te bezuinigen. Terwijl ondertussen die farmaceuten dikke winsten maken.
Hoe kun je dat verdedigen man?
Idealistisch ben ik het best met je eens. Praktisch niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:03 schreef robin007bond het volgende:
Heel stiekem zie ik wel wat in een wereldwijde publiek-gefinancierde farmaceutische industrie.Eentje die echt in dienst staat van de mensheid.
Meeste geld in de gezondheidszorg is al publiek.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:03 schreef robin007bond het volgende:
Heel stiekem zie ik wel wat in een wereldwijde publiek-gefinancierde farmaceutische industrie.Eentje die echt in dienst staat van de mensheid.
Knap dat jij dat weet.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Simpelweg de winst meer investeren in onderzoek en de verlaging van prijzen. De huidige percentages zijn gewoon absurd.
[..]
Ja, maar daar betalen ze helemaal niet veel over man.
Wat een gruwel is dat trouwens. Er is wetgeving gemaakt in de VS om dit in het vervolg te voorkomen. Maar die man, Martin Shrkeli of zo, is echt een duivel.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:04 schreef Rezania het volgende:
Haalde ze trouwens nog dat figuur aan dat de prijs van een goedkoop medicijn prompt met 5000% verhoogde?
Succes.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:03 schreef robin007bond het volgende:
Ja, onderzoek gereguleerd door de overheid, briljant plan. Ze kunnen nu al niet hun beloften waarmaken qua onderzoekssubsidie, laat staan als ze de hele farmaceutische industrie over zouden nemen. En dan is het nog maar wachten tot de eerste tokkies die gaan roepen dat onderzoek niet genoeg rendement heeft. Horror.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar ik zou de loodgieter wel zwart betalen, dus belastingaangifte blijft overbodig.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nou nou Kaas....
Niet zo denigrerend, als je morgen een loodgieter moet bellen dan komt er ook geen hbo werktuigbouwkunde om je probleem op te lossen hoor.
Oplossing voor alles: de overheid leent een hoop centen van onze kinderen en flikkert het dan uit een helikopter omdat we denken dat er mensen met goede bedoelingen die poen uit empathie investeren in onzekere medicijnplannen tegen 0% rendement.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Neenee, je moet maar gewoon voor een paar miljard iets ontwikkelen en als het dan af is even je kosten eruit en klaar. Lucratieve business waar innoveren echt loont.
Laat Robin maar schuiven.
De overheid heeft louter nobele motieven GS, snap dat dan!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oplossing voor alles: de overheid leent een hoop centen van onze kinderen en flikkert het dan uit een helikopter omdat we denken dat er mensen met goede bedoelingen die poen uit empathie investeren in onzekere medicijnplannen tegen 0% rendement.
Een soort FIFA.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:03 schreef robin007bond het volgende:
Oh man, als de Noord-Zuidlijn gewoon was verkocht aan een geïnteresseerd buitenlands bedrijf hadden we al jaren met de metro gekund waarschijnlijkquote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:07 schreef eriksd het volgende:
De overheid gaat altijd geweldig om met geld. Een soort Gandalf. Kijk maar naar de HSL, Betuwelijn, ICT faalprojecten en de Noord-Zuidlijn. Moet ik doorgaan?
Maar Robin vindt dit allemaal een geweldige besteding van belastinggeld.
Nee, dan krijgen personen te veel macht. Je moet het met veto-recht doen zoals de Veiligheidsraad, dán pas wordt het functioneel.quote:
Ach. Amsterdam.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh man, als de Noord-Zuidlijn gewoon was verkocht aan een geïnteresseerd buitenlands bedrijf hadden we al jaren met de metro gekund waarschijnlijk
Nobele motievenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
De overheid heeft louter nobele motieven GS, snap dat dan!
Risicodekking. Hoort er nou eenmaal bij. Zo'n onderzoek begint met 12.000 potentiële stoffen waarvan er eentje uiteindelijk wat doet. Er moeten fasen doorlopen worden, van synthese naar test met bacteriën, tot proeven met mensen. Ondertussen kan een instantie op ieder moment zeggen dat je niet verder mag. Onderzoek, zeker naar medicatie, brengt een enorm financieel risico met zich mee. Geloof dat het programma dit niet heeft behandeld hè?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Simpelweg de winst meer investeren in onderzoek en de verlaging van prijzen. De huidige percentages zijn gewoon absurd.
[..]
Ja, maar daar betalen ze helemaal niet veel over man.
Ja, ook dat hij werd verhoord en gewoon lachte, het boeide hem echt niks.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een gruwel is dat trouwens. Er is wetgeving gemaakt in de VS om dit in het vervolg te voorkomen. Maar die man, Martin Shrkeli of zo, is echt een duivel.
Nog erger: vaak weet je helemaal niet of het medicijn dat je maakt daadwerkelijk verkocht mag worden, ongeacht of het werkt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Risicodekking. Hoort er nou eenmaal bij. Zo'n onderzoek begint met 12.000 potentiële stoffen waarvan er eentje uiteindelijk wat doet. Er moeten fasen doorlopen worden, van synthese naar test met bacteriën, tot proeven met mensen. Ondertussen kan een instantie op ieder moment zeggen dat je niet verder mag. Onderzoek, zeker naar medicatie, brengt een enorm financieel risico met zich mee. Geloof dat het programma dit niet heeft behandeld hè?
HOE KAN JE DIT VERDEDIGEN MAN?!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Risicodekking. Hoort er nou eenmaal bij. Zo'n onderzoek begint met 12.000 potentiële stoffen waarvan er eentje uiteindelijk wat doet. Er moeten fasen doorlopen worden, van synthese naar test met bacteriën, tot proeven met mensen. Ondertussen kan een instantie op ieder moment zeggen dat je niet verder mag. Onderzoek, zeker naar medicatie, brengt een enorm financieel risico met zich mee. Geloof dat het programma dit niet heeft behandeld hè?
De loodgieter heeft ook gewoon inkomsten voor z'n bedrijf nodig, dus hij kan niet alles zwart doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar ik zou de loodgieter wel zwart betalen, dus belastingaangifte blijft overbodig.
Oh oh oh, vergeet station Delft niet! Maar drie keer duurder dan begroot, gemeente bijna failliet, maar het is wel mooi hoor!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:07 schreef eriksd het volgende:
De overheid gaat altijd geweldig om met geld. Een soort Gandalf. Kijk maar naar de HSL, Betuwelijn, ICT faalprojecten en de Noord-Zuidlijn. Moet ik doorgaan?
Maar Robin vindt dit allemaal een geweldige besteding van belastinggeld.
Ik zag het op Nieuwsuur.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
HOE KAN JE DIT VERDEDIGEN MAN?!
Robin heeft het op het internet gelezen, snap niet dat je niet blindelings in de overheid vertrouwt.
Nee, ik denk echt dat het een gierige sukkel is. Hij scheldt constant mensen uit op Twitter, zegt vreselijke dingen in interviews. En hij doet nog veel meer van die naaistreken (hoewel op een andere schaal). Zo kocht hij Wu-Tang Clan's laatste album - waar maar één exemplaar van is gemaakt - zodat niemand anders het kon horen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, ook dat hij werd verhoord en gewoon lachte, het boeide hem echt niks.Maar ik vraag me wel af, zou hij gewoon een gierige sukkel zijn of zou hij iedereen trollen om een probleem aan te tonen?
Als ik hier nu op ga reageren zou het bijna een serieuze discussie worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
De loodgieter heeft ook gewoon inkomsten voor z'n bedrijf nodig, dus hij kan niet alles zwart doen.
Net alsof Nieuwsuur een compleet objectief beeld van de werking van de farmaceutische industrie zal en kan geven.quote:
Ach, Delft.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh oh oh, vergeet station Delft niet! Maar drie keer duurder dan begroot, gemeente bijna failliet, maar het is wel mooi hoor!
Ja, heel nasty wat die uitgehaald heeft.... onvoorstelbaar dat hij daar mee weg kan komen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een gruwel is dat trouwens. Er is wetgeving gemaakt in de VS om dit in het vervolg te voorkomen. Maar die man, Martin Shrkeli of zo, is echt een duivel.
Ah, een item van 10 minuten waarin een miljardenindustrie even wordt samengevat. Stop met denken en alle ballen op de overheid inderdaad.quote:
Doe je aluhoedje af mang.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Net alsof Nieuwsuur een compleet objectief beeld van de werking van de farmaceutische industrie zal en kan geven.
De VN Veiligheidsraad!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dan krijgen personen te veel macht. Je moet het met veto-recht doen zoals de Veiligheidsraad, dán pas wordt het functioneel.
Wauw.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, ik denk echt dat het een gierige sukkel is. Hij scheldt constant mensen uit op Twitter, zegt vreselijke dingen in interviews. En hij doet nog veel meer van die naaistreken (hoewel op een andere schaal). Zo kocht hij het enige exemplaar van Wu-Tang Clan's laatste album - waar maar één exemplaar van is gemaakt - zodat niemand anders het kon horen.
Nee, gewoon even logisch nadenken. Zo moeilijk is het niet.quote:
Ik betaal m gewoon wit, maar dan zal ik wel weer de sukkel van ons tweeën zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:11 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als ik hier nu op ga reageren zou het bijna een serieuze discussie worden.
Nee. de lieve charmante schat van een dame van ons twee.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik betaal m gewoon wit, maar dan zal ik wel weer de sukkel van ons tweeën zijn.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:12 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, gewoon even logisch nadenken. Zo moeilijk is het niet.
Dat ik op een latere post reageer betekent niet dat ik niet op je eerdere posts ga reageren.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:13 schreef Rezania het volgende:
Voor de rest ook mooi dat je totaal niet inhoudelijk ingaat op mijn posts Robin. Ik denk dat we hier wel klaar zijn dan.
Wacht even, de farmaceutische industrie niet vertrouwen is blijkbaar onafhankelijk nadenken, maar een tendentieus - en tamelijk eenzijdig - programma niet woord voor woord geloven is aluhoedje?quote:
Robin is een mooie kerel joh. Beetje jointjes roken in z'n Che Guevara-shirt en tussendoor wat linkspopulistische feitenvrije zaken roepen over kapitalisme en zo. En over de reactionairen, altijd over de reactionairen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:13 schreef Rezania het volgende:
Voor de rest ook mooi dat je totaal niet inhoudelijk ingaat op mijn posts Robin. Ik denk dat we hier wel klaar zijn dan.
En vervolgens dreigde hij het album te vernietigen toen een van de makers zei dat hij het zou moeten publiceren.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wauw.Zal je zien dat hij over 20 jaar voor het presidentschap gaat en nog wint ook.
Neem jij ook alles klakkeloos over uit het AD en de Telegraaf? Iedere media heeft maar één doel: verkopen. Dat zijn ook gewoon bedrijven hè. Een mooi verhaaltje over hoe alles helemaal geweldig is verkoopt niet, daarom maar één kant belichten. Sowieso moet je nooit blind één bron vertrouwen, eigen onderzoek is altijd meer waard dan iets klakkeloos overnemen.quote:
Zou die man beveiligers in moeten huren?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
En vervolgens dreigde hij het album te vernietigen toen een van de makers zei dat hij het zou moeten publiceren.
[ afbeelding ]
Laat de troll lekker zitten joh.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Neem jij ook alles klakkeloos over uit het AD en de Telegraaf? Iedere media heeft maar één doel: verkopen. Dat zijn ook gewoon bedrijven hè. Een mooi verhaaltje over hoe alles helemaal geweldig is verkoopt niet, daarom maar één kant belichten. Sowieso moet je nooit blind één bron vertrouwen, eigen onderzoek is altijd meer waard dan iets klakkeloos overnemen.
Klinkt als een nieuwe groep radicalen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Robin is een mooie kerel joh. Beetje jointjes roken in z'n Che Guevara-shirt en tussendoor wat linkspopulistische feitenvrije zaken roepen over kapitalisme en zo. En over de reactionairen, altijd over de reactionairen.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
En vervolgens dreigde hij het album te vernietigen toen een van de makers zei dat hij het zou moeten publiceren.
[ afbeelding ]
Wat een figuur.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Allemaal reactionairen hier. Of fascisten.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Robin is een mooie kerel joh. Beetje jointjes roken in z'n Che Guevara-shirt en tussendoor wat linkspopulistische feitenvrije zaken roepen over kapitalisme en zo. En over de reactionairen, altijd over de reactionairen.
Beste Rezania, Nieuwsuur is Publieke Omroep en heeft geen financiële prikkel om veel kijkers te trekken. Daarnaast staat Nieuwsuur niet in hetzelfde licht als AD en Telegraaf, daar zit een noemenswaardig kwaliteitsverschil tussen. Dat je het vergelijkt zegt veel over jouw "blik" op de media.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Neem jij ook alles klakkeloos over uit het AD en de Telegraaf? Iedere media heeft maar één doel: verkopen. Dat zijn ook gewoon bedrijven hè. Een mooi verhaaltje over hoe alles helemaal geweldig is verkoopt niet, daarom maar één kant belichten. Sowieso moet je nooit blind één bron vertrouwen, eigen onderzoek is altijd meer waard dan iets klakkeloos overnemen.
Nogmaals: wat is het alternatief? Paar miljard ertegenaan knikkeren zonder incentive? Waarom dan nog een poging doen?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Beste Rezania, Nieuwsuur is Publieke Omroep en heeft geen financiële prikkel om veel kijkers te trekken. Daarnaast staat Nieuwsuur niet in hetzelfde licht als AD en Telegraaf, daar zit een noemenswaardig kwaliteitsverschil tussen. Dat je het vergelijkt zegt veel over jouw "blik" op de media.
Er kwamen diverse deskundigen aan het woord. Onze VVD-minister van Volksgezondheid was er nota bene zelfs verontwaardigd over.
Nou ja, we weten allemaal dat het NOS journaal ook bewust dommer en spectaculairder is geworden om meer kijkers te trekken. Dat is natuurlijk wel degelijk gewoon een issue, wat je er daar buiten om ook van vindt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Beste Rezania, Nieuwsuur is Publieke Omroep en heeft geen financiële prikkel om veel kijkers te trekken. Daarnaast staat Nieuwsuur niet in hetzelfde licht als AD en Telegraaf, daar zit een noemenswaardig kwaliteitsverschil tussen. Dat je het vergelijkt zegt veel over jouw "blik" op de media.
Er kwamen diverse deskundigen aan het woord. Onze VVD-minister van Volksgezondheid was er nota bene zelfs verontwaardigd over.
Hypothese:quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar goed, ik zal de wetenschappers wel wantrouwen ten gunste van Rezania de FOK!ker.
Geen financiële prikkel nee, maar dat wil niet zeggen dat ze geen kijkers willen trekkenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat er grote winsten worden gemaakt staat vast. Dat er hele grote risico's worden gelopen net zo goed, en het klinkt niet alsof dat belicht is. Productie van een medicijn kost echt gigantische hoeveelheden geld en - blijkbaar - is er geen overheid die daarin geïnteresseerd is. Waarom is het anders niet gebeurd?quote:Er kwamen diverse deskundigen aan het woord. Onze VVD-minister van Volksgezondheid was er nota bene zelfs verontwaardigd over.
Maar goed, ik zal de wetenschappers wel wantrouwen ten gunste van Rezania de FOK!ker.
Beste Robin,quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens van het eerste tot het een-na-laatste woord.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Beste Robin,
Ondanks dat Nieuwsuur wordt uitgezonden heeft het nog steeds een prikkel om kijkers te trekken. Het is heel simpel, geen kijkers = geen subsidie = geen programma. Alles draait uiteindelijk om geld.
Ik heb niet gezegd dat je niet ergens een punt hebt, winstmarges kunnen nou eenmaal een grote rol spelen in de farmaceutische industrie. Wist je al dat NL medicijnen tegen andere prijzen inkoopt dan bijvoorbeeld Duitsland? Wat mijn punt is, is dat niet de hele farmaceutische industrie corrupt en kwaadaardig is. Onderzoek is verre van simpel, daar moet wat tegenover staan. Simpele risicobaat analyse.
Maar goed, lees je vooral niet verder in, wees maar boos. Dat is altijd wel lekker makkelijk hè. Gewoon zwart-wit denken, grijs is maar eng en complex.
Groetjes en kusjes,
Je boii Rez
Crowdfunding. En dan zo'n vent die een beetje gaat lopen klooien in een garage.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nogmaals: wat is het alternatief? Paar miljard ertegenaan knikkeren zonder incentive? Waarom dan nog een poging doen?
Vooral de samenvatting op het einde is tenenkrommend.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:21 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nou ja, we weten allemaal dat het NOS journaal ook bewust dommer en spectaculairder is geworden om meer kijkers te trekken. Dat is natuurlijk wel degelijk gewoon een issue, wat je er daar buiten om ook van vindt.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens van het eerste tot het een-na-laatste woord.
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
Crowdfunding. En dan zo'n vent die een beetje gaat lopen klooien in een garage.
Nog erger is dat ik dan elke keer weer denk "oh ja, is ook zo, dat kwam ook nog voorbij tijdens deze uitzending".quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vooral de samenvatting op het einde is tenenkrommend.
Financiële prikkels om medicijnen met bijverschijnselen te verkopen! Dat zou een overheid nou nooit doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
Crowdfunding. En dan zo'n vent die een beetje gaat lopen klooien in een garage.
Je bent het oneens met mijn username?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens van het eerste tot het een-na-laatste woord.
Dan ben ik benieuwd naar het volgende:quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
In de VS proberen zowel Hilary Clinton als Bernie Sanders wat aan de macht van farmaceuten te doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nogmaals: wat is het alternatief? Paar miljard ertegenaan knikkeren zonder incentive? Waarom dan nog een poging doen?
.quote:A new report published by the Tufts Center for the Study of Drug Development (CSDD) pegs the cost of developing a prescription drug that gains market approval at $2.6 billion, a 145% increase, correcting for inflation, over the estimate the center made in 2003.
CSDD’s finding, a bellwether figure in the drug industry, is based on an average out-of-pocket cost of $1.4 billion and an estimate of $1.2 billion in returns that investors forego on that money during the 10-plus years a drug candidate spends in development. The center’s analysis drew from information provided by 10 pharmaceutical companies on 106 randomly selected drugs first tested in humans between 1995 and 2007.
The study concludes that another $312 million is spent on postapproval development—studies to test new indications, formulations, and dosage strengths—for a life-cycle cost of $2.9 billion.http://cen.acs.org/articl(...)-Finds-Big-Rise.html
Ik ben bij Boehringer Ingelheim in Wenen geweest. Robots, supercomputers, geavanceerde laboratoria, allemaal gezien daar en ook allemaal nodig voor een efficiënt onderzoeksproces. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Overheid durft dat niet, kost te veel en levert potentieel te weinig op. Sowieso is de overheid heel erg schuw richting onderzoek.quote:
Je wordt er mentaal lui van.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nog erger is dat ik dan elke keer weer denk "oh ja, is ook zo, dat kwam ook nog voorbij tijdens deze uitzending".
Nee, want socialist en zodoende losgezongen van de realiteit.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:29 schreef Kaas- het volgende:
Gaat Robin nu even bepalen wat de verhoudingen tussen risico en return moeten zijn voor investeerders? Denkt hij dat kapitaal niet mobiel is ofzo?
Hij kan het risico verkleinen: als mensen geen hoger rendement mogen maken op medicijnen, moet hij iedereen die geld verstrekt aan onderzoek ook compenseren, zelfs wanneer er geen resultaat wordt behaald. In feite gaan we dan naar een obligatie die gebruikt wordt voor medicijnonderzoek.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:29 schreef Kaas- het volgende:
Gaat Robin nu even bepalen wat de verhoudingen tussen risico en return moeten zijn voor investeerders? Denkt hij dat kapitaal niet mobiel is ofzo?
Met Griekse rentes.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hij kan het risico verkleinen: als mensen geen hoger rendement mogen maken op medicijnen, moet hij iedereen die geld verstrekt aan onderzoek ook compenseren, zelfs wanneer er geen resultaat wordt behaald. In feite gaan we dan naar een obligatie die gebruikt wordt voor medicijnonderzoek.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:27 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd naar het volgende:
• Is het aantal medicijnen dat niet op de markt komt zo erg hoog dat het zo'n hoog rendement rechtvaardigt? Kortom, is dat risico er ook in de praktijk aanwezig.
• Zelfs al is er een aanzienlijk risico, hoor je dan als investeerder zo erg daarvoor beloont te worden?
Al is er een risico, dan nog is de beloning daarvoor gewoon absurd. Zeker als er zulke prijzen ervoor worden gevraagd.
Nee, we onderkennen dat er dingen verkeerd zijn. Maar als je er met een genuanceerde en neutrale blik naar kijkt is er geen reden moord en brand te schreeuwen zoals jij doet, zeker als daar geen enkel serieus alternatief tegenover staat.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:27 schreef robin007bond het volgende:
Maar wat ik niet snap: je kunt prima deze prijzen belachelijk en naar vinden en toch denken dat dit het beste is dat we met de huidige mogelijkheden kunnen doen. Toch gebeurt dat zelfs niet bij jullie. Het lijkt wel alsof jullie het gewoon applaudisseren.
Eerst winst belasten. Dan financiele transacties belasten. Dan vermogen belasten. Dan arbeid belasten, maar alleen als je meer hebt verdiend dan je nodig hebt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:30 schreef eriksd het volgende:
Blijft ook vasthouden aan het concept winstbelasting gok ik zo. Sluit ook totaal niet meer aan bij de moderne economie, maargoed.
Hier moet ik wel een beetje om lachen. Clinton zit zo diep in de reet van grote bedrijven dat ze er aan de bovenkant weer uit komt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:27 schreef robin007bond het volgende:
In de VS proberen zowel Hilary Clinton als Bernie Sanders wat aan de macht van farmaceuten te doen.
Zelfs al heb je een risico van 1% (wat ik sterk betwijfel), waarom zou je het geld dan niet investeren in producten met een hoger rendement? Het is niet zo alsof een investeerder denkt: "hmm, ik wil geld investeren in medicijnonderzoek, ongeacht de opbrengsten." Hij denkt: "hmm, ik wil xx% rendement halen, hoe doe ik dat zo efficient mogelijk."quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:27 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd naar het volgende:
• Is het aantal medicijnen dat niet op de markt komt zo erg hoog dat het zo'n hoog rendement rechtvaardigt? Kortom, is dat risico er ook in de praktijk aanwezig.
• Zelfs al is er een aanzienlijk risico, hoor je dan als investeerder zo erg daarvoor beloont te worden?
De korte tijd van patenten is juist één van de grootste problemen. De ontwikkeltijd van een gemiddeld medicijn is rond de 13 jaar. Een patent wordt niet pas aan het einde aangevraagd, maar meestal al na 4 tot 6 jaar. Vanaf dan gaat het patent lopen. Als je product dan na 13 jaar ontwikkeling eindelijk af is heb je dus maar een zeer beperkte tijd om al je kosten terug te verdienen en winst te draaien.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, we onderkennen dat er dingen verkeerd zijn. Maar als je er met een genuanceerde en neutrale blik naar kijkt is er geen reden moord en brand te schreeuwen zoals jij doet, zeker als daar geen enkel serieus alternatief tegenover staat.
Ik ben best voor hervorming. Sneller patenten laten vervallen vind ik een goed idee.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:36 schreef Kaas- het volgende:
Investeerders nationaliseren ben ik dan wel weer voorstander van. Want als onze overheid ergens verstand van heeft, dan is het wel investeren.
Nederland moet wel snel wezen, voordat Europa er met onze pensioenpot vandoor gaat.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:36 schreef Kaas- het volgende:
Investeerders nationaliseren ben ik dan wel weer voorstander van. Want als onze overheid ergens verstand van heeft, dan is het wel investeren.
Aangeboren goddelijke eigenschap misschien?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:37 schreef eriksd het volgende:
Soms vraag ik mij wel eens af waarom mijn muzieksmaak zo goed is.
Nu moeten wij zeker vragen naar welke je crap atm luistert? Nou, mooi niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:37 schreef eriksd het volgende:
Soms vraag ik mij wel eens af waarom mijn muzieksmaak zo goed is.
De echte reden was natuurlijk dat ze gewoon niets van voedselbanken moeten hebben, want die zijn marktverstorend. Het zou beter zijn als dat voedsel gewoon werd vernietigd, om het marktmechanisme intact te laten.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:37 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vandaag was de D66 aan het flyeren bij de AH, ze maakte ruzie met mensen van de voedselbank want 'Die namen hun plek in.'
Flyert de voedselbank?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:37 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vandaag was de D66 aan het flyeren bij de AH, ze maakte ruzie met mensen van de voedselbank want 'Die namen hun plek in.'
Nee, die rennen met mandjes achter de winkelende klanten aan in de hoop dat die iets laten vallen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Flyert de voedselbank?
Jemig, dan gaat het wel erg goed met de economie als de voedselbank al niet meer aan klanten komt.
De European Investment Bank is zo'n prachtig instituut dat nu de grote 'investeer in jobs and growth' agenda van Juncker zal moeten vervullen. Nu gaan we een demonstratietje efficiëntie krijgen verwacht ik.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nederland moet wel snel wezen, voordat Europa er met onze pensioenpot vandoor gaat.
Hehehe. Nee, voedselbank was een actie aan het houden. Je kon producten voor ze kopen met korting of zo. Wel stom dat ze voornamelijk studenten en bejaarden aanspraken.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Flyert de voedselbank?
Jemig, dan gaat het wel erg goed met de economie als de voedselbank al niet meer aan klanten komt.
EIB staat altijd te recruiten in the Economist. Deugnieten.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:41 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De European Investment Bank is zo'n prachtig instituut dat nu de grote 'investeer in jobs and growth' agenda van Juncker zal moeten vervullen. Nu gaan we een demonstratietje efficiëntie krijgen verwacht ik.
Gewoon keiharde natuurlijke selectie onder mensen, dat is pas echt marktwerking. Geen medicijnen meer, geen liefdadigheid en geen supermarkten. Vechten om te overleven!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De echte reden was natuurlijk dat ze gewoon niets van voedselbanken moeten hebben, want die zijn marktverstorend. Het zou beter zijn als dat voedsel gewoon werd vernietigd, om het marktmechanisme intact te laten.
Ach, studenten en bejaarden hebben er waarschijnlijk de meeste affiniteit mee.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hehehe. Nee, voedselbank was een actie aan het houden. Je kon producten voor ze kopen met korting of zo. Wel stom dat ze voornamelijk studenten en bejaarden aanspraken.
Je kon serieus een AH Basic pasta-pesto pakket voor ze kopen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, studenten en bejaarden hebben er waarschijnlijk de meeste affiniteit mee.
Van studenten krijg je pasta-pesto, van bejaarden bloembollen.
En gewoon grijpen wie je wil grijpen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Gewoon keiharde natuurlijke selectie onder mensen, dat is pas echt marktwerking. Geen medicijnen meer, geen liefdadigheid en geen supermarkten. Vechten om te overleven!
Sympathiek. Ik heb vanmiddag AH Basic AA-batterijen gekocht. Domme Duracel-marketing.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:43 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je kon serieus een AH Basic pasta-pesto pakket voor ze kopen.![]()
Nee, in zijn algemeen. Haal wel wat bij een toko op weg naar huis.quote:
Hehe. De Rekenkamer daarover wel eens gezien?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Sympathiek. Ik heb vanmiddag AH Basic AA-batterijen gekocht. Domme Duracel-marketing.
Weet je, mijn vader zegt altijd: "Als je de boel besodemietert dan moet je het zo goed doen dat je de rest van je leven op de Bahamas kunt zitten".quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee. de lieve charmante schat van een dame van ons twee.
Wat dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hehe. De Rekenkamer daarover wel eens gezien?
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, in zijn algemeen. Haal wel wat bij een toko op weg naar huis.
Nog nooit, wat zeggen ze 'r over?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hehe. De Rekenkamer daarover wel eens gezien?
AH Stoommaaltijd in de bonus. Kippetje, groentjes, carbs.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, in zijn algemeen. Haal wel wat bij een toko op weg naar huis.
Die zijn best lekker.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
AH Stoommaaltijd in de bonus. Kippetje, groentjes, carbs.
Beetje weinig alleen. Stond net guacamole te maken voor bij m'n chips.quote:
Sowieso is het meeste van de AH weinig. Bijna alle recepten van hun zijn voor vier personen, daar eet ik in m'n eentje twee dagen van.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Beetje weinig alleen. Stond net guacamole te maken voor bij m'n chips.
quote:
In levensduur ontlopen batterijen elkaar niet. Soms zijn duurdere zelfs slechter in bepaalde dingen. Nergens significant beter.quote:
Ha, homo economicus strikes again, dus.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Dure batterijen worden verkocht voor soms wel tien keer de prijs van goedkope. De inhoud is hetzelfde, kosten daarvan zijn echt centenwerk. Overhead verdubbelt dat misschien. De rest is winst.
Batterijen van een A-merk bleken ook nog eens in dezelfde fabriek te worden gemaakt als merkloze.
Doet me hieraan denken:quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Dure batterijen worden verkocht voor soms wel tien keer de prijs van goedkope. De inhoud is hetzelfde, kosten daarvan zijn echt centenwerk. Overhead verdubbelt dat misschien. De rest is winst.
Batterijen van een A-merk bleken ook nog eens in dezelfde fabriek te worden gemaakt als merkloze.
Ik ga er morgen goed naar kijken. Bedankt voor de plaatjes.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het kost enorm veel, en al het onderzoek, dus ook de gefaalde onderzoeken, moeten worden terugverdiend. Dus bovenop de kosten om break-even te draaien met de productie (die ook al belachelijk duur kan zijn, een kweek van genetische gemodificeerde humane kankercellen is nou eenmaal niet goedkoop) moet ook nog een marge voor onderzoek. Daarbij blijft het een bedrijf, dus er moet ook nog een winst-marge op. Dan heb je dure pillen uiteindelijk ja.
Edit: ZIe je het eerste plaatje? Die tijdbalk die daaronder staat? Het patent wordt meestal ergens halverwege aangevraagd en gaat dan gelijk in, dus ze hebben ook maar beperkte tijd om de kosten terug te verdienen.
Meh. Smakeloos. Alleen die Marrokaanse kip is te pruimen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
AH Stoommaaltijd in de bonus. Kippetje, groentjes, carbs.
Ik probeerde ook nog een goede review voor je te vinden, maar ben bang dat dat net iets te economisch wordt aangezien ik niks kon vinden. Misschien als je een econoom lief aankijkt?quote:Op zondag 20 maart 2016 00:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik ga er morgen goed naar kijken. Bedankt voor de plaatjes.
Had de Tandoori. Prima te doen, beter dan die kleffe aardappelpuree in een bakje met ingekookte jus.quote:Op zondag 20 maart 2016 00:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Meh. Smakeloos. Alleen die Marrokaanse kip is te pruimen.
Meh. Ik ga nu vijf keer per week naar de kokkita.quote:Op zondag 20 maart 2016 00:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Had de Tandoori. Prima te doen, beter dan die kleffe aardappelpuree in een bakje met ingekookte jus.
Beetje eentonig. Eet ongeveer 1-2 keer per week op kantoor en dan ook Oosters, dan heb ik mijn portie wel weer gehad.quote:Op zondag 20 maart 2016 00:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Meh. Ik ga nu vijf keer per week naar de kokkita.
Op kantoor ik nog bij hoge uitzondering.quote:Op zondag 20 maart 2016 00:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Beetje eentonig. Eet ongeveer 1-2 keer per week op kantoor en dan ook Oosters, dan heb ik mijn portie wel weer gehad.
Ziet er al een stuk beter uit.quote:Op zondag 20 maart 2016 00:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Op kantoor ik nog bij hoge uitzondering.
In dat geval Eetwinkel Zwaan. Kost een vermogen maar wel top.
Wel prijzig inderdaad voor gerechten die je thuis nog moet afronden. Maar het ziet er wel lekker uit.quote:Op zondag 20 maart 2016 00:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Op kantoor ik nog bij hoge uitzondering.
In dat geval Eetwinkel Zwaan. Kost een vermogen maar wel top.
quote:Op zondag 20 maart 2016 00:42 schreef Drugshond het volgende:
Groetjes vanuit een feestvierend en zwaar knallend Valencia. Heb in mijn broek geplast omdat ik in de metro niet zo snel een WC kon vinden.
Bonen uit blik.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:45 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Superlekker.
Ik zie weinig groentjes. Ja, olijven.quote:Op zondag 20 maart 2016 00:55 schreef Kowloon het volgende:
Deze is lekker en snel (voor één persoon):
- Spaghetti koken (150 gram)
- Spekreepjes uitbakken (half duo pak)
- Eieren los kloppen en geraspte kaas en wat olijven erdoor mengen (2 eieren, 75 gram kaas, 10 olijven)
Het eimengsel moet je direct door de spaghetti mengen als deze net afgegoten is zodat het ei stolt en de kaas smelt. Spekjes met het spekvet erbij toevoegen. Beetje peper er over malen. Even husselen en klaar.Met een beetje snelheid staat het in een kwartier op tafel.
Doe je wat salade er bij als je perse groente wil eten.quote:Op zondag 20 maart 2016 00:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zie weinig groentjes. Ja, olijven.
Nu ben ik totaal niet dol op crème fraîche maar met olijfolie is hetzelfde effect wel te bereiken. Ziet er lekker uit en is denk ik nog sneller dan mijn gerecht.quote:Op zondag 20 maart 2016 00:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zie weinig groentjes. Ja, olijven.
Vindt zelf wel lekker om pasta met tonijn, creme freche, reepjes kipfilet, kappertjes en basilicum te eten. Ook weinig groente, moet ik bekennen.
Of kokosroom/kookroom/melk. Je proeft het toch niet zo heel erg doordat de vissmaak (incl. olie) en het sjalotje/de knoflook meer overheersen.quote:Op zondag 20 maart 2016 01:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nu ben ik totaal niet dol op crème fraîche maar met olijfolie is hetzelfde effect wel te bereiken. Ziet er lekker uit en is denk ik nog sneller dan mijn gerecht.
Het ziet er schraal uit en daarom haal je vaak dan het duurdere. Vaak komt het uit dezelfde fabriek.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:45 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Superlekker.
Als pauper student was ik al lang weer blij dezelfde matige kut ijsthee te hebben terug gevonden.quote:
Dat het uit dezelfde fabriek komt is an sich geen argument natuurlijk. Mijn ervaring is dat sommige prima zijn en de meeste minder lekker.quote:Op zondag 20 maart 2016 01:22 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Het ziet er schraal uit en daarom haal je vaak dan het duurdere. Vaak komt het uit dezelfde fabriek.
Sommige AH Basic producten zijn best wel oké, ook al moet je die spaghetti niet halen.
De Coop heeft ook een leuk basic merk, het heet 'Ok¤'. Zo hadden ze eerst een ijsthee en die heette 'Tasting-Good ijsthee' en zo'n goede taste had die ijsthee helemaal niet, was meer een zeer matige ijsthee. Maar 'Has-Tasting ijsthee' verkoopt uiteraard niet. Nu heet hij 'Ok¤ ijsthee', en dan vraag je je natuurlijk af: waar is die goede taste gebleven?
Is gewoon dezelfde ijsthee.
Ja dat zeg ik dus precies de regel eronderquote:Op zondag 20 maart 2016 01:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat het uit dezelfde fabriek komt is an sich geen argument natuurlijk. Mijn ervaring is dat sommige prima zijn en de meeste minder lekker.
Dan moet je niet zeggen "Het ziet er schraal uit en daarom haal je vaak dan het duurdere." want je haalt dus de duurdere omdat ze beter zijn.quote:Op zondag 20 maart 2016 01:34 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik dus precies de regel eronder
Jongen, dat was een standaard pasta-pesto pakket wat ik vanmiddag bij de AH kon kopen voor de voedselbank hè, het gerecht lijkt me totaal niet lekker.quote:Op zondag 20 maart 2016 01:22 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Het ziet er schraal uit en daarom haal je vaak dan het duurdere. Vaak komt het uit dezelfde fabriek.
Sommige AH Basic producten zijn best wel oké, ook al moet je die spaghetti niet halen.
De Coop heeft ook een leuk basic merk, het heet 'Ok¤'. Zo hadden ze eerst een ijsthee en die heette 'Tasting-Good ijsthee' en zo'n goede taste had die ijsthee helemaal niet, was meer een zeer matige ijsthee. Maar 'Has-Tasting ijsthee' verkoopt uiteraard niet. Nu heet hij 'Ok¤ ijsthee', en dan vraag je je natuurlijk af: waar is die goede taste gebleven?
Is gewoon dezelfde ijsthee.
Maar dat weet je vaak helemaal niet, of je moet alle basic producten gehaald hebben. Je maakt dan de aanname: dit was niet te eten, daarom dit waarschijnlijk ook niet. En dan heb je nog de marketing van een fabrikant die zegt: "Ja, dit was alle moeite die we voor de verpakking wilden doen".quote:Op zondag 20 maart 2016 01:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan moet je niet zeggen "Het ziet er schraal uit en daarom haal je vaak dan het duurdere." want je haalt dus de duurdere omdat ze beter zijn.
Yes, dat gebeurde tijdens het koken vandaag.quote:Op zondag 20 maart 2016 01:45 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Maar dat weet je vaak helemaal niet, of je moet alle basic producten gehaald hebben. Je maakt dan de aanname: dit was niet te eten, daarom dit waarschijnlijk ook niet. En dan heb je nog de marketing van een fabrikant die zegt: "Ja, dit was alle moeite die we voor de verpakking wilden doen".
Basic tomatenpuree is bijvoorbeeld best wel oké om ergens doorheen te gooien, er valt namelijk weinig te verpesten aan dat product. Het is dat 4/5 keer dat lipje van die kut verpakking er na één rukje vanaf breekt, maar dat neem je dan voor lief. Maar als het een product is die je gerecht kan maken òf breken, dan kijk je meestal met die basic producten wel uit: want je weet het gewoon niet.
[ afbeelding ]
Ik vraag mij overigens af of dit beter is dan die grijze Wij-bezuinigen! wc-rollen die je nog wel eens bij bedrijven of universiteiten tegen komt, veel erger wordt het eigenlijk niet.
Oh, ik had verder eigenlijk niet gelezen. Ik dacht dat Kowloon met een enorm matig pasta gerecht aan kwam zetten. Zal even verder terug gaan in het topicquote:Op zondag 20 maart 2016 01:44 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jongen, dat was een standaard pasta-pesto pakket wat ik vanmiddag bij de AH kon kopen voor de voedselbank hè, het gerecht lijkt me totaal niet lekker.
Carbonara dus? Ik maak hem vaak met spaghetti, spek, eieren, slagroom en erwten.quote:Op zondag 20 maart 2016 00:55 schreef Kowloon het volgende:
Deze is lekker en snel (voor één persoon):
- Spaghetti koken (150 gram)
- Spekreepjes uitbakken (half duo pak)
- Eieren los kloppen en geraspte kaas en wat olijven erdoor mengen (2 eieren, 75 gram kaas, 10 olijven)
Het eimengsel moet je direct door de spaghetti mengen als deze net afgegoten is zodat het ei stolt en de kaas smelt. Spekjes met het spekvet erbij toevoegen. Beetje peper er over malen. Even husselen en klaar.Met een beetje snelheid staat het in een kwartier op tafel.
Je moet het lipje enorm ver naar achter duwen zodat het dekseltje al een beetje open gaat. Dan, dit is een super belangrijke stap, met je duim op het dekseltje duwen zodat alleen de kracht van een stukje deksel aan het lipje trekt terwijl je hem langzaam open maakt. Als je eenmaal een stukje op weg bent kun je hem helemaal opentrekken.quote:Op zondag 20 maart 2016 01:46 schreef Rezania het volgende:
[..]
Yes, dat gebeurde tijdens het koken vandaag.
Veel luchtweerstand.quote:Op zondag 20 maart 2016 02:30 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Jamile Samuel zojuist bij de 60 meter op het WK atletiek.
Dat is wel een heel creatieve interpretatie van spaghetti carbonara.quote:Op zondag 20 maart 2016 01:56 schreef Rezania het volgende:
[..]
Carbonara dus? Ik maak hem vaak met spaghetti, spek, eieren, slagroom en erwten.
Beetje ejaculeren erboven, je ziet het toch niet.quote:Op zondag 20 maart 2016 02:50 schreef Tchock het volgende:
Spaghetti, uitgebakken spekjes, parmezaanse kaas, ei, slagroom, peper. Fucking lekker, zo klaar.
quote:Op zondag 20 maart 2016 03:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Beetje ejaculeren erboven, je ziet het toch niet.
En een beetje extra zout kan nooit kwaad.quote:Op zondag 20 maart 2016 03:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Beetje ejaculeren erboven, je ziet het toch niet.
Naast de uitgebakken spekjes en de parmezaan nog?quote:Op zondag 20 maart 2016 09:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En een beetje extra zout kan nooit kwaad.
Jazeker. Zout is goed voor je. Dat gezeik met steeds minder zout gaat alleen maar gezeik opleveren.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Naast de uitgebakken spekjes en de parmezaan nog?
De VS houdt wel van een goede bezetting op zijn tijd, iddquote:Op zondag 20 maart 2016 09:28 schreef Mutant01 het volgende:
Behe. BEHEHHEHEHEH!
Faalhaas Ban.
http://www.reuters.com/ar(...)ra-usa-idUSKCN0WL0OX
Als ze nog wat consequenter zouden zijn, hadden ze Marokko een paar miljard gegeven en wat gratis wapens. Net als bij Israel.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
De VS houdt wel van een goede bezetting op zijn tijd, idd
En misschien nog de Polisario op de lijst van terroristische organisaties.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ze nog wat consequenter zouden zijn, hadden ze Marokko een paar miljard gegeven en wat gratis wapens. Net als bij Israel.
Vooralsnog is Polisario geen terreurgroep.Ik kan mij niet herinneren dat ze binnen Marokkaans grondgebied aanslagen hebben gepleegd op burgerdoelen.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
En misschien nog de Polisario op de lijst van terroristische organisaties.
Niet genoeg Joden in die versie van sandbakstan.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ze nog wat consequenter zouden zijn, hadden ze Marokko een paar miljard gegeven en wat gratis wapens. Net als bij Israel.
Gemiste kans voor Marokko, een false flagje zou de VN misschien sneller overtuigen.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vooralsnog is Polisario geen terreurgroep.Ik kan mij niet herinneren dat ze binnen Marokkaans grondgebied aanslagen hebben gepleegd op burgerdoelen.
True, konden we weer rustig verder met de bezettingspolitiek. Helaas.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gemiste kans voor Marokko, een false flagje zou de VN misschien sneller overtuigen.
Uiteraard; wie zet nu een cruciaal bondgenootschap op het spel voor de agenda van wat stakkers in woestijnkampen?quote:Op zondag 20 maart 2016 09:28 schreef Mutant01 het volgende:
Behe. BEHEHHEHEHEH!
Faalhaas Ban.
http://www.reuters.com/ar(...)ra-usa-idUSKCN0WL0OX
Die belachelijke header alleen al.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:38 schreef Reya het volgende:
Soms vraag je je af of websites serieus of parodie zijn. Voorbeeld:
http://www.dailystormer.com/
quote:Op zondag 20 maart 2016 09:38 schreef Reya het volgende:
quote:Anglin founded The Daily Stormer on July 4, 2013, at the age of 28, deciding to write a faster-paced website than his previous one, Total Fascism, which had launched in the previous year. It has been noted for its use of humor and Internet memes, which have been likened to the imageboard 4chan and cited as attractions for a younger and more ideologically diverse audience.[3]
Ome Ban. Maar Ban is dan ook sowieso wel een extreem slechte Secretaris-Generaal. Zo zie je ze maar zelden.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Uiteraard; wie zet nu een cruciaal bondgenootschap op het spel voor de agenda van wat stakkers in woestijnkampen?
Ik zou me niet eens druk maken om wat die man zegt. De moeite niet waard.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ome Ban. Maar Ban is dan ook sowieso wel een extreem slechte Secretaris-Generaal. Zo zie je ze maar zelden.
Daar is Encyclopedia Dramatica voor.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:38 schreef Reya het volgende:
Wel als zijn uitspraken tot een nieuwe oorlog kunnen leiden.quote:Op zondag 20 maart 2016 09:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zou me niet eens druk maken om wat die man zegt. De moeite niet waard.
Mooie site is datquote:Op zondag 20 maart 2016 09:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Daar is Encyclopedia Dramatica voor.![]()
https://encyclopediadramatica.se/Andrew_Anglin
Wijze woorden van een wijze man.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet je, mijn vader zegt altijd: "Als je de boel besodemietert dan moet je het zo goed doen dat je de rest van je leven op de Bahamas kunt zitten".
En ik denk dat hij gelijk heeft.
Stond vast in zijn schema.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Haha in je broek plassen in de metro. Mien god.
Is dat al bewezen? Met andere woorden: bron.quote:
Travestiet?quote:Op zondag 20 maart 2016 02:30 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Jamile Samuel zojuist bij de 60 meter op het WK atletiek.
Eens.quote:Op zondag 20 maart 2016 02:54 schreef Kowloon het volgende:
Waarom altijd die room er door? Als je het ei niet te ver laat stollen is het al erg smeuïg.
Wat betreft dit gerecht wel. Vaak gemaakt. Geen room nodig, gewoon enkel wat rauwe eitjes erdoorheen.quote:
Ik denk dat de daders de Turkse nationaliteit hebben.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:11 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Is dat al bewezen? Met andere woorden: bron.
Nou dan klopt er geen reet van want er moet gewoon room door.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat betreft dit gerecht wel. Vaak gemaakt. Geen room nodig, gewoon enkel wat rauwe eitjes erdoorheen.
Ik wilde nog zeggen dat Carbonara met room voor homo's is, maar dat kan ook al niet meer.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat betreft dit gerecht wel. Vaak gemaakt. Geen room nodig, gewoon enkel wat rauwe eitjes erdoorheen.
Geïntegreerde Turken of niet?quote:Op zondag 20 maart 2016 12:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik denk dat de daders de Turkse nationaliteit hebben.
Dat is alleen voor mensen die de skills niet hebben om het gerecht op de traditionele wijze klaar te maken. Room.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:01 schreef Tem het volgende:
[..]
Nou dan klopt er geen reet van want er moet gewoon room door.
Mensen die niet eens weten wat hummus isquote:Op zondag 20 maart 2016 12:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is alleen voor mensen die de skills niet hebben om het gerecht op de traditionele wijze klaar te maken. Room.
Niets moet.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:01 schreef Tem het volgende:
[..]
Nou dan klopt er geen reet van want er moet gewoon room door.
Room door je spaghetti carbonara doen omdat het anders niet romig is, is een beetje als een glas water door je kippensoep gieten omdat het anders zogenaamd niet vloeibaar is. Wordt het vast lekkerder van.quote:
Laat ook maar.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:09 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Room door je spaghetti carbonara doen omdat het anders niet romig is, is een beetje als een glas water door je kippensoep gieten omdat het anders zogenaamd niet vloeibaar is. Wordt het vast lekkerder van.
Goede moustache, een Turk waardig.quote:
Nee, dan Rotterdam.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wat is Brussel toch eigenlijk een lelijke stad.
Rotterdam.quote:
Boeie, het is lekker, simpel en snel. Gezeik altijd.quote:Op zondag 20 maart 2016 02:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is wel een heel creatieve interpretatie van spaghetti carbonara.
Figuur.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:09 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Room door je spaghetti carbonara doen omdat het anders niet romig is, is een beetje als een glas water door je kippensoep gieten omdat het anders zogenaamd niet vloeibaar is. Wordt het vast lekkerder van.
Rotterdamse haven blijft fascinerend.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:26 schreef Monolith het volgende:
Voor de Rotterdammerts onder ons:
http://www.economist.com/(...)e/ed/theshippingnews
Meestal kort na het lezen van een post van Remlof.quote:
Werkt dat beter dan een pittig bakje koffie in de ochtend?quote:Op zondag 20 maart 2016 12:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Meestal kort na het lezen van een post van Remlof.
Je, en heel romig.quote:
Remlofs bijdragen zijn uitzonderlijk laxerend.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:55 schreef Tem het volgende:
[..]
Werkt dat beter dan een pittig bakje koffie in de ochtend?
10/10, erg makkelijk welquote:Op zondag 20 maart 2016 12:42 schreef Disana het volgende:
Heel makkelijk Engels taalquizje
http://www.independent.co(...)r-quiz-a6819311.html
Ik had alle tien goed natuurlijk.
Kennelijk geldt dat niet voor de lezers van The Independent. Ik weet nog steeds niet wat ik van die krant moet denken.quote:
Bij de franse quiz maar 8/10quote:Op zondag 20 maart 2016 13:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Kennelijk geldt dat niet voor de lezers van The Independent. Ik weet nog steeds niet wat ik van die krant moet denken.
Perfectioneer hem maar effe, dan kom ik hem proeven wanneer 'ie echt goed is.quote:Op zondag 20 maart 2016 12:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je, en heel romig.
Moest eigenlijk wel echt meer groente bij, nu is het ui en tomaat.
Volgens mij worden zulke tests vaak expres makkelijk gemaakt om mensen een goed gevoel te geven, of is dit een beetje aluhoedje?quote:Op zondag 20 maart 2016 13:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Kennelijk geldt dat niet voor de lezers van The Independent. Ik weet nog steeds niet wat ik van die krant moet denken.
Dat denk ik ook hoor. Je wil je lezers niet kleineren.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Volgens mij worden zulke tests vaak expres makkelijk gemaakt om mensen een goed gevoel te geven, of is dit een beetje aluhoedje?
Het was dus een gevaarlijk en onzeker kind.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:06 schreef Heilwasser het volgende:
Hihi, verklaart veel dit.
http://www.news.com.au/wo(...)7a9f12bf0818b6ab7a81
Hij ziet er ook wel gay uit idd. Was Breivik niet ook van de herenliefde?quote:Op zondag 20 maart 2016 13:06 schreef Heilwasser het volgende:
Hihi, verklaart veel dit.
http://www.news.com.au/wo(...)7a9f12bf0818b6ab7a81
Lijkt het wel op. En geen gemeenschap die hem in het gareel houdt.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Het was dus een gevaarlijk en onzeker kind.
Bedankt, Robin.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:13 schreef robin007bond het volgende:
Bernie Sanders is de enige kandidaat die niet op een congres van AIPAC komt.
https://en.wikipedia.org/(...)ic_Affairs_Committee
Bernie is nooit een serieuze kandidaat geweest. Een flapdrol die een leven lang niets gepresteerd heeft en altijd op andermans kosten heeft geleefd.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:13 schreef robin007bond het volgende:
Bernie Sanders is de enige kandidaat die niet op een congres van AIPAC komt.
https://en.wikipedia.org/(...)ic_Affairs_Committee
Wow, vanwaar dat? En het is toch een prima zet dat hij niet op zo'n pro-Israël bijeenkomst komt?quote:Op zondag 20 maart 2016 13:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Bernie is nooit een serieuze kandidaat geweest. Een flapdrol die een leven lang niets gepresteerd heeft en altijd op andermans kosten heeft geleefd.
Het is prima als hij nooit meer genoemd wordt.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:20 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wow, vanwaar dat? En het is toch een prima zet dat hij niet op zo'n pro-Israël bijeenkomst komt?
quote:Op zondag 20 maart 2016 13:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is prima als hij nooit meer genoemd wordt.
Beetje ordinair Israël haten vandaag? Valt me tegen.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:20 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wow, vanwaar dat? En het is toch een prima zet dat hij niet op zo'n pro-Israël bijeenkomst komt?
quote:Op zondag 20 maart 2016 13:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is prima als hij nooit meer genoemd wordt.
Wel ironisch dat zo'n oude knar de jeugd aanspreekt.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mede-dankzij Bernie Sanders denk ik.
Solidariteit kent geen leeftijd.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel ironisch dat zo'n oude knar de jeugd aanspreekt.
Hij belooft gratis geld.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel ironisch dat zo'n oude knar de jeugd aanspreekt.
Roven uit andermans portemonnee solidariteit noemenquote:Op zondag 20 maart 2016 13:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Solidariteit kent geen leeftijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |