Niet alle kennis hoeft praktisch nuttig te zijn. Beetje hbo-mentaliteit dit.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Literatuur uit de 12de eeuw of zo, ook zoiets. Vond de Vos Reijnaarde wel leuk hoor, maar wtf heb ik eraan?
Ach, wie weet is in 2034 de AOW wel afgeschaft en is overwaarde in je huis belast in box 3. Volgens de huidige regels pak je het verstandig aan, maar je bent waarschijnlijk als eerste aan de beurt wanneer de overheid weer wat centjes extra nodig heeft.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, het zou best wat ruimer zijn als ik geen extra aflossingen op dat hypotheekdeel zou doen, en als de hele hypotheek in 30 jaar afgelost zou worden zou dat nog ruimer zijn, maar dan zitten we in 2034 met een pensioen waarvan het de vraag nog maar is of het voldoende zou zijn om de hypotheek te betalen en het ook nog een beetje leuk te hebben, en ik verwacht dat een hypotheeklast van ¤ 730 per maand (of hoeveel die resterende 70k me dan aan aflossing en rente gaat kosten) dan geen probleem zal zijn.
Maar we doen ons best. Met het eerste kind is het iig gelukt, maar dat is natuurlijk geen enkele garantie voor het tweede kind
Het is Rezania, niet chique te slaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet alle kennis hoeft praktisch nuttig te zijn. Beetje hbo-mentaliteit dit.
Daarentegen zou enige praktische kennis wel nuttig zijn.
Hij is gewoon jaloers op je blauwe schilderij.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is Rezania, niet chique te slaan.
Dan verkoop ik de hut toch lekker en ga ergens wonen waar het leven goedkoper is?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, wie weet is in 2034 de AOW wel afgeschaft en is overwaarde in je huis belast in box 3. Volgens de huidige regels pak je het verstandig aan, maar je bent waarschijnlijk als eerste aan de beurt wanneer de overheid weer wat centjes extra nodig heeft.
Onze mbioloog.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan heb je cash en is het zeker belast. Of besluit de Nederlandse overheid uitkeringen niet te exporteren. Ik kijk nergens van op.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan verkoop ik de hut toch lekker en ga ergens wonen waar het leven goedkoper is?
Met een beetje mazzel is het weer daar ook nog prettiger
Wat praktisch allemaal zeg.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volkomen mee eens. Leg gewoon uit hoe je een belastingaangifte doet en wat er in een huurcontract moet staan in plaats van de slag bij Nieuwpoort.
Dit zei ik overigens op de middelbare al.
Als de AOW afgeschaft is dan lijkt het me sterk dat het pensioen en niet te exporteren uitkering zou zijn....quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan heb je cash en is het zeker belast. Of besluit de Nederlandse overheid uitkeringen niet te exporteren. Ik kijk nergens van op.
Grote woorden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Immorele prijzen, immorele winsten en maar een beperkt deel gaat naar onderzoek. Veel gaat lekker in de zakken van aandeelhouders.
Meer dan dat kun je niet doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de AOW afgeschaft is dan lijkt het me sterk dat het pensioen en niet te exporteren uitkering zou zijn....
Maar goed, vooralsnog zetten we vooral in op een (nagenoeg) afgelost huis als de pensioenleeftijd bereikt is.
Zegt degene die de slag van blablabla uit het curriculum wil tyfen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet alle kennis hoeft praktisch nuttig te zijn. Beetje hbo-mentaliteit dit.
Daarentegen zou enige praktische kennis wel nuttig zijn.
Afkopen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:50 schreef Tchock het volgende:
Ik heb ook een pensioenKreeg laatst voor het eerst pensioenoverzicht.
Word je een beter mens van.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Literatuur uit de 12de eeuw of zo, ook zoiets. Vond de Vos Reijnaarde wel leuk hoor, maar wtf heb ik eraan?
Kan natuurlijk ook iets anders zijn. Ik heb bijvoorbeeld ANW gevolgd een half jaar, dat was twee uur tijdverspilling per week. Had de aangifte en hypotheek lekker in die uren geknald.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zegt degene die de slag van blablabla uit het curriculum wil tyfen.
Ik vind dat je dat vanaf een bepaald niveau best zou mogen leren.... voor havo/vwo 4 mag een vrij standaard belastingaangifte met een hypotheek toch niet zo'n probleem zijn?quote:
Gast, mijn studie is voor de helft fundamenteel. Onnuttiger kan het niet worden in het optiek van de meeste mensen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
En dit is waarom je Van den vos Reynaerde moet leren, zodat je hopelijk ooit wat taalgevoel bijgespijkerd krijgt.quote:
Hap hap.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Gast, mijn studie is voor de helft fundamenteel. Onnuttiger kan het niet worden in het optiek van de meeste mensen.
Een paar lesjes kritisch omgaan met financiële producten zou sowieso geen kwaad kunnen op school.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind dat je dat vanaf een bepaald niveau best zou mogen leren.... voor havo/vwo 4 mag een vrij standaard belastingaangifte met een hypotheek toch niet zo'n probleem zijn?
Ik ben benieuwd wat daar uit zou komen als dat een toets zou zijn.
Oh, dan is het ineens prima? Dit gaat om fucking mensenlevens. De een zijn dood is de ander zijn brood.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
Goh, klinkt als een gemiddeld bedrijf. Wie had dat verwacht.
Weet niet eens meer wat de boodschap was eerlijk gezegd.quote:
ANW is dan ook gewoon een smoes om alfa's en gamma's nog bezig te houden met wetenschap na de derde, iets wat ze niks kan boeien en waardoor de inhoud van het vak om te janken is. Mag weg idd.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook iets anders zijn. Ik heb bijvoorbeeld ANW gevolgd een half jaar, dat was twee uur tijdverspilling per week. Had de aangifte en hypotheek lekker in die uren geknald.
Belasting berekenen met schalen en zo wordt wel behandeld bij economie, maar dat is weer niet verplicht. Beetje jammer.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind dat je dat vanaf een bepaald niveau best zou mogen leren.... voor havo/vwo 4 mag een vrij standaard belastingaangifte met een hypotheek toch niet zo'n probleem zijn?
Ik ben benieuwd wat daar uit zou komen als dat een toets zou zijn.
Ook dat, laat ze maar eens uitrekenen wat die flatscreen bij de Wehkamp op afbetaling nou eigenlijk kost....quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Een paar lesjes kritisch omgaan met financiële producten zou sowieso geen kwaad kunnen op school.
Oh wacht, jij had natuurlijk liever gewild dat er helemaal geen geld naar medicijnen ging.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oh, dan is het ineens prima? Dit gaat om fucking mensenlevens. De een zijn dood is de ander zijn brood.
Maar goed, lekker dat er voor kankerpatiënten 80.000 per medicijn betaald mag worden.Dat is gewoon hoe het moet jatoggg.
‘O wy, Tybeert, twi sidi bloode?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
En dit is waarom je Van den vos Reynaerde moet leren, zodat je hopelijk ooit wat taalgevoel bijgespijkerd krijgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Daar heb je een verzekering voor.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oh, dan is het ineens prima? Dit gaat om fucking mensenlevens. De een zijn dood is de ander zijn brood.
Maar goed, lekker dat er voor kankerpatiënten 80.000 per medicijn betaald mag worden.Dat is gewoon hoe het moet jatoggg.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Dat zou mooi zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je kan dat systeem veranderen.
Aandeelhouders zoals je verzekeraar, je pensioenaanbieder en je bank dwingen andere keuzes te maken en genoegen te nemen met een laag rendement.
Is het zo weinig ja?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lesje 'Let op, geld lenen kost geld'.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Een paar lesjes kritisch omgaan met financiële producten zou sowieso geen kwaad kunnen op school.
Ja, je hebt helemaal gelijk, en bijna niemand is het met je oneens. Tegelijkertijd is ons systeem zo ingericht dat je dit volgens mij onmogelijk kunt veranderen. De bedrijven die er zulke winsten op maken zijn ook degenen die al die medicijnen ontwikkelen. Ze redden miljoenen mensenlevens.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Die we allemaal moeten dragen. De zorgkosten stijgen ook eens flink, wat weer als reden wordt opgevoerd om te bezuinigen. Terwijl ondertussen die farmaceuten dikke winsten maken.quote:
Wat is je punt? Loopt allemaal via belastinggeld. Moet jij toch mooi vinden, flapdrol.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde gewoon een aangifte inkomstenbelasting doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:55 schreef Rezania het volgende:
Belasting berekenen met schalen en zo wordt wel behandeld bij economie, maar dat is weer niet verplicht. Beetje jammer.
Paar spreuken als 'als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat waarschijnlijk ook' tussendoor en zo. Had de hele crisis kunnen voorkomen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Lesje 'Let op, geld lenen kost geld'.
Dat klopt inderdaad. Bijna niemand lijkt het er mee oneens te zijn, zelfs Edith Schippers vond het immoreel gedrag van de farmaceuten.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, je hebt helemaal gelijk, en bijna niemand is het met je oneens. Tegelijkertijd is ons systeem zo ingericht dat je dit volgens mij onmogelijk kunt veranderen. De bedrijven die er zulke winsten op maken zijn ook degenen die al die medicijnen ontwikkelen. Ze redden miljoenen mensenlevens.
Ja, helemaal mee eens. En vooral op vmbo.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde gewoon een aangifte inkomstenbelasting doen.
Dan mag het nog een vooraf ingevulde zijn ook... met wel wat kleine foutjes erin graag
Jaaropgaves loon en hypotheekrente erbij, WOZ van de woning erbij.
Hoeven het nog niet eens dingen als kosten gezondheidszorg en dergelijke te zijn, gewoon een basic aangifte, alleen maar controleren of het klopt, en zo niet dan aanpassen zodat het klopt.
Belastinggeld dat lekker in de zakken van aandeelhouders verdwijnt, voor het grote deel.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is je punt? Loopt allemaal via belastinggeld. Moet jij toch mooi vinden, flapdrol.
Die grote spelers zijn niet onafhankelijk. Ze hebben zelf hun aandeelhouders, premiebetalers, rekeninghouders. Het is niet een handjevol rijke heren die het voor de anderen bepalen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn.
Maar helaas ben je toch afhankelijk van enkele grote spelers in die markt. Je komt er dus haast niet omheen.
Ja, dat kreeg ik op de havo. Op het vmbo was het zelfs alleen maar gezwets over huishoudgeld en je uitgaven in de gaten houden op zo. Op het vwo was het enkel nog gezeik over prijselasticiteit en kengetallen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde gewoon een aangifte inkomstenbelasting doen.
Dan mag het nog een vooraf ingevulde zijn ook... met wel wat kleine foutjes erin graag
Jaaropgaves loon en hypotheekrente erbij, WOZ van de woning erbij.
Hoeven het nog niet eens dingen als kosten gezondheidszorg en dergelijke te zijn, gewoon een basic aangifte, alleen maar controleren of het klopt, en zo niet dan aanpassen zodat het klopt.
Noem eens een alternatief? Kostendekkende prijzen zonder enige opslag?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Bijna niemand lijkt het er mee oneens te zijn, zelfs Edith Schippers vond het immoreel gedrag van de farmaceuten.
Ze hebben gewoon teveel macht en blijkbaar kan de politiek de sector nauwelijks reguleren.
Laten we eerst maar eens kijken of havo/vwo 4 er uit komen, als dat lukt is het ook leuk voor mavo 4.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, helemaal mee eens. En vooral op vmbo.
Die er weer over moeten lappen. Wat zit je toch de roepen man?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Belastinggeld dat lekker in de zakken van aandeelhouders verdwijnt, voor het grote deel.
Je hoeft geen belastingaangifte te doen als je inkomen uit diefstal, illegale handel en afpersing bestaat hoor.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, helemaal mee eens. En vooral op vmbo.
Neenee, je moet maar gewoon voor een paar miljard iets ontwikkelen en als het dan af is even je kosten eruit en klaar. Lucratieve business waar innoveren echt loont.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die grote spelers zijn niet onafhankelijk. Ze hebben zelf hun aandeelhouders, premiebetalers, rekeninghouders. Het is niet een handjevol rijke heren die het voor de anderen bepalen.
Mensen vinden een hoop immoreel.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Bijna niemand lijkt het er mee oneens te zijn, zelfs Edith Schippers vond het immoreel gedrag van de farmaceuten.
Ze hebben gewoon teveel macht en blijkbaar kan de politiek de sector nauwelijks reguleren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |