Helaas heb ik Frans in de tweede klas laten vallen. De Nederlandse variant zal wel een soort van kaalkop/tokkie-groepering worden, dus ik moet nog maar even zien waar ik terecht kan.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar heb je je nou al aangesloten bij deze stoere helden?
Een beetje. Of eigenlijk helemaal niet. Of nee, wat betreft gevaar voor het eigen leven zijn ze eigenlijk volledig gelijkwaardig inderdaad.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon een beetje een omgedraaide vorm van "hoeveel heb jij er al in huis genomen?!!?"
Het zijn beide drogredenen die niet in een discussie thuis horenquote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:28 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Een beetje. Of eigenlijk helemaal niet. Of nee, wat betreft gevaar voor het eigen leven zijn ze eigenlijk volledig gelijkwaardig inderdaad.
Maar dat gaat uit van echt een intentie tot, een strategie. Die is er niet. Sterker nog, die is gewoon nergens te bekennen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Is uitermate subjectief natuurlijk. Ik hanteer daarom maar de meest algemene definitie;
Genocide (of volkerenmoord) is een misdrijf in het internationale recht dat door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in Resolutie 96(1) omschreven werd als 'de ontzegging van het recht van bestaan van een gehele menselijke groep.'
Je hebt zojuist de gedachtegang va een groot deel van de wereld omschreven. Wij hier in "het westen" zouden verlicht moeten zijn.. Zoals je ziet valt dat vies tegen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:29 schreef Resistor het volgende:
Ach, geweld is ook een oplossing
Niet de allerbeste, maar wel de oplossing die de meeste voldoening geeft
Helaas wel.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt zojuist de gedachtegang va een groot deel van de wereld omschreven. Wij hier in "het westen" zouden verlicht moeten zijn.. Zoals je ziet valt dat vies tegen.
Ik vind de vraag waarom iemand geen vluchteling in huis wilt nemen wel degelijk een mogelijk relevante. Ligt er natuurlijk aan hoe goed de ondervraagde kan liegen. ''..want, huis is vol..'', ''..zit krap met geld..''. Maar het antwoord (al dan niet uitgesproken) kan ook zijn; ''..stiekem vertrouw ik ze niet omdat ...''quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zijn beide drogredenen die niet in een discussie thuis horen
Welke is de allerbeste?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:29 schreef Resistor het volgende:
En dan komen we dus weer terug op de subjectieve ervaring. Ik zie de intentie namelijk overal in terug.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar dat gaat uit van echt een intentie tot, een strategie. Die is er niet. Sterker nog, die is gewoon nergens te bekennen.
Ach eigenlijk is het ook wel sympathiek dat sommige mensen zichzelf in gevaar brengen terwijl ze geweld plegen. De meeste mensen doen dat enkel die enkele keer per jaar dat je mag stemmen. Zelf buitenlanders rammen vergt meer moed dan de politie erop af sturen met dezelfde opdracht.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:29 schreef Resistor het volgende:
Er is een ander woord voor: volkerenmoord.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Is uitermate subjectief natuurlijk.
En waar gebeurt dat in Europa?quote:Ik hanteer daarom maar de meest algemene definitie;
Genocide (of volkerenmoord) is een misdrijf in het internationale recht dat door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in Resolutie 96(1) omschreven werd als 'de ontzegging van het recht van bestaan van een gehele menselijke groep.'
Ik niet. Ik zie slechts een migrantencrisis die door teveel mensen ten onrechte wordt aangezien voor een gerichte aanval op onze "cultuur" en "ons volk" door de machthebbers in samenwerking met de migranten.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En dan komen we dus weer terug op de subjectieve ervaring. Ik zie de intentie namelijk overal in terug.
Dat is het naïeve waandenken van vele westerlingen (geweest) inderdaad. Het is een beetje zoals de MAD-doctrine. Het is wel leuk en aardig om lief te zijn maar het is domweg stupide om als enige je nukes op te offeren in een wereld vol met groepen die niet 'verlicht' zijn. Doe je het wel, dan gooi je al dat je lief is (de verlichtingsmaatschappij) in de weegschaal want je levert daarmee macht (= mate van invloed en (on)afhankelijkheid) en uiteindelijk je zelfbeschikkingsrecht in. Hetzelfde geldt ook voor grenzen; met het beschermen van de grenzen bescherm je wat zich er tussen bevindt; de verlichtingsidealen, Europese identiteit,etc. Dat is niet gebeurd, en dus ontstaat de noodzakelijkheid van geweld. Het liefst had ik die bescherming van de overheid, via democratische wegen, ontvangen. Ze hadden simpelweg hun voornaamste taak moeten honoreren; beschermen van de burger (lees; niet alle mensen op de wereld). Dit had gekund met het controleren/beschermen van de grenzen. Gezien ze deze taak verzaakt hebben en er zelfs in directe tegenstelling tot hebben gehandeld, moet ik deze bescherming (middels geweld) elders zoeken. Bij groeperingen als GI. Een behoorlijke gok, want je weet nooit welke kant zulke groepen zich op zullen bewegen. Een noodzakelijke gok.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt zojuist de gedachtegang va een groot deel van de wereld omschreven. Wij hier in "het westen" zouden verlicht moeten zijn.. Zoals je ziet valt dat vies tegen.
Bijna overal sinds afgelopen zomer. Maar het begon al veel eerder. In veel gebieden (voornamelijk voorsteden van de middelgrote en grote steden) kun je het aanschouwen. Volledige verdwijning van blanke autochtonen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er is een ander woord voor: volkerenmoord.
[..]
En waar gebeurt dat in Europa?
Er vindt geen volkerenmoord plaats in Europa. Er wordt geen volk uitgeroeid in Europa. Als je op immigratie het label genocide of volkerenmoord plakt ben je niet goed wijs.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Bijna overal sinds afgelopen zomer. Maar het begon al veel eerder. In veel gebieden (voornamelijk voorsteden van de middelgrote en grote steden) kun je het aanschouwen. Volledige verdwijning van blanke autochtonen.
Er is helemaal geen migrantencrisis. Europa heeft alle middelen om iedereen buiten de deur te houden en zij die in nood zijn op te vangen in locaties buiten Europa. Of in een afgesloten gebied binnen Europa. Het, voor iedereen, open houden van de deur is met die intentie gebeurt. Het vervolgens als 'crisis' bestempelen is dan ook niets dan een teken van bijzonder doorzichtige manipulatie.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik niet. Ik zie slechts een migrantencrisis die door teveel mensen ten onrechte wordt aangezien voor een gerichte aanval op onze "cultuur" en "ons volk" door de machthebbers in samenwerking met de migranten.
Ik weet niet waar jij je rare voorbeelden vandaan haalt, maar vermakelijk zijn ze wel. Er is trouwens ook helemaal geen open deur, er zijn nog steeds asielprocedures. Dat die op het moment zwaar overbelast zijn klopt, maar kom niet met "de deur staat wagenwijd open", en al helemaal niet met zo'n raar voorbeeld ter illustratie.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Er is helemaal geen migrantencrisis. Europa heeft alle middelen om iedereen buiten de deur te houden en zij die in nood zijn op te vangen in locaties buiten Europa. Of in een afgesloten gebied binnen Europa. Het, voor iedereen, open houden van de deur is met die intentie gebeurt. Het vervolgens als 'crisis' bestempelen is dan ook niets dan een teken van bijzonder doorzichtige manipulatie.
Zie je het al voor je... Stel je een huis voor met een vrouw die de deuren opengooit, een zwerm bijen (met bijbehorende problematiek) ziet aankomen en vervolgens een bak honing neerzet: KOM MAAR BINNEN!... en dan vervolgens roepen; 'kijk nou toch, wat een crisis! Dit overkomt ons!'.
Jij kwam met het woordje 'moord' aan. Dat is helemaal geen vereist kenmerk voor genocide. Al worden er natuurlijk wel tal van Europeanen verkracht, geïntimideerd, vermoord en bestolen door de migranten. En ook de overheden beginnen steeds repressiever te worden jegens weerzin jegens het beleid; intimidatie v.d. politie aan de deur voor 'ongewenste' opmerkingen, demonisering via de televisie, et cetera.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er vindt geen volkerenmoord plaats in Europa. Er wordt geen volk uitgeroeid in Europa. Als je op immigratie het label genocide of volkerenmoord plakt ben je niet goed wijs.
genocide:quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jij kwam met het woordje 'moord' aan. Dat is helemaal geen vereist kenmerk voor genocide. Al worden er natuurlijk wel tal van Europeanen verkracht, geïntimideerd, vermoord en bestolen door de migranten. En ook de overheden beginnen steeds repressiever te worden jegens weerzin jegens het beleid; intimidatie v.d. politie aan de deur voor 'ongewenste' opmerkingen, demonisering via de televisie, et cetera.
Nou ja, ergens heeft hij een punt. We doen niets tegen de instroom(!) van die mensen. We laten het van oost Europa afhangen. We geven de Turken geld om de boel maar tegen te houden.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij je rare voorbeelden vandaan haalt, maar vermakelijk zijn ze wel. Er is trouwens ook helemaal geen open deur, er zijn nog steeds asielprocedures. Dat die op het moment zwaar overbelast zijn klopt, maar kom niet met "de deur staat wagenwijd open", en al helemaal niet met zo'n raar voorbeeld ter illustratie.
Asielprocedures die tot voor kort (he, ligt er maar aan hoeveel vertrouwen je hebt in Sultan Erdogan) betekende; we kunnen je niet terugsturen...dus eh...Bovendien zijn er honderdduizenden asielzoekers 'kwijt'...verdwenen...totaal geen controle over. Maar dat zal ook allemaal wel onmacht zijn, want 'overbelast' of 'konden we niet voorzien'quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij je rare voorbeelden vandaan haalt, maar vermakelijk zijn ze wel. Er is trouwens ook helemaal geen open deur, er zijn nog steeds asielprocedures. Dat die op het moment zwaar overbelast zijn klopt, maar kom niet met "de deur staat wagenwijd open", en al helemaal niet met zo'n raar voorbeeld ter illustratie.
Precies.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
genocide:
noun
1.
the deliberate and systematic extermination of a national, racial, political, or cultural group.
Dat het momenteel een chaos is ben ik met je eens. Maar dat wordt ook grotendeels veroorzaakt doordat men niet samen wilt werken en dit is geen probleem dat ieder land voor zich kan oplossen zonder de andere landen ermee te raken.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou ja, ergens heeft hij een punt. We doen niets tegen de instroom(!) van die mensen. We laten het van oost Europa afhangen. We geven de Turken geld om de boel maar tegen te houden.
Het is de aanzuigende werking die moet stoppen. Nu is het een (dodelijke) oversteek, maar als dat lukt zit je gebakken. Of je krijgt een oprotpremie, of je krijgt een status, of je blijft lang genoeg kloten en doen tot je een generaal pardon meepakken kan. Ik bedoel, we kunnen bekende oorlogsmisdadigers niet eens terugsturen.
Nu zijn wij rijk en zij arm. Als alles en iedereen hier komt zijn we beiden arm..
Volkerenmoord, mafkees, geen moord. Als je me woorden toeschrijft, doe het dan goed. De immigratie- en vluchtelingencrisis is geen genocide/volkerenmoord. Het kan best zijn dat dat in extreemrechtse kringen zo genoemd wordt, maar dat maakt het nog niet waar.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jij kwam met het woordje 'moord' aan. Dat is helemaal geen vereist kenmerk voor genocide. Al worden er natuurlijk wel tal van Europeanen verkracht, geïntimideerd, vermoord en bestolen door de migranten. En ook de overheden beginnen steeds repressiever te worden jegens weerzin jegens het beleid; intimidatie v.d. politie aan de deur voor 'ongewenste' opmerkingen, demonisering via de televisie, et cetera.
En dat vindt dus niet plaats, behalve in jouw hoofd en dat van die franse extrimistische figuren die wel even het recht in eigen hand gaan nemen.quote:
Het is ook zeker geen genocide. Wat jij nu benoemt benoem ik al langer en dat is dat de zogenaamde hegemonie van de EU niet bestaat. Ik vind het niet gek dat zo'n beetje heel oost Europa zich niet geroepen voelt om Merkel haar woorden waar te maken.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat het momenteel een chaos is ben ik met je eens. Maar dat wordt ook grotendeels veroorzaakt doordat men niet samen wilt werken en dit is geen probleem dat ieder land voor zich kan oplossen zonder de andere landen ermee te raken.
En hoezeer dit ook een groot probleem is, het is nog steeds geen genocide.
Het leek even alsof je wilde stellen dat er geen genocide plaats vindt omdat je de meer traditionele vorm niet herkent; het daadwerkelijk vermoorden van mensen, Europeanen. Want dat gebeurt inderdaad niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Volkerenmoord, mafkees, geen moord. Als je me woorden toeschrijft, doe het dan goed. De immigratie- en vluchtelingencrisis is geen genocide/volkerenmoord. Het kan best zijn dat dat in extreemrechtse kringen zo genoemd wordt, maar dat maakt het nog niet waar.
Nee, en vind dus wel plaats, behalve in de geest van de 'usefull idiots'. Globalisten zijn ten minste nog eerlijk; de juichen het toe; 'de wereld is van iedereen, blanken zijn toch kut, en ''het is natuurlijk; volksverhuizingen zijn van alle tijden!'''quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En dat vindt dus niet plaats, behalve in jouw hoofd en dat van die franse extrimistische figuren die wel even het recht in eigen hand gaan nemen.
Ik vind het een schoffering van de slachtoffers van echte genocide om dit label op immigratie te plakken. Het is kwaadaardige extreemrechtse bullshit. Er vindt geen genocide in Europa plaats.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het leek even alsof je wilde stellen dat er geen genocide plaats vindt omdat je de meer traditionele vorm niet herkent; het daadwerkelijk vermoorden van mensen, Europeanen. Want dat gebeurt inderdaad niet.
Dat het langzaam gebeurt, wijk per wijk (grondgebied), is geen negatie van het gegeven dat het gebeurt. Het enige waar je over kan twisten is of het met de intentie (van vervangen) gebeurt. Voor mij wijst alles er op dat dat wel het geval is, voor jou niet. Wat dat betreft kunnen we wellicht het e.e.a. van elkaar leren. Maar nogmaals; dat de Europeanen langzaam maar zeker terrein verliezen valt niet te ontkennen.
Nee, dat vind niet plaats. De rest zijn aannames.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nee, en vind dus wel plaats, behalve in de geest van de 'usefull idiots'. Globalisten zijn ten minste nog eerlijk; de juichen het toe; 'de wereld is van iedereen, blanken zijn toch kut, en ''het is natuurlijk; volksverhuizingen zijn van alle tijden!'''
Praat je ook zo tegen de Tibetanen ?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik vind het een schoffering van de slachtoffers van echte genocide om dit label op immigratie te plakken. Het is kwaadaardige extreemrechtse bullshit. Er vindt geen genocide in Europa plaats.
Jawel, dat vind wel plaats. De rest zijn aannames.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat vind niet plaats. De rest zijn aannames.
Het is zo moeilijk discussieren met mensen die direct vervallen in superlatieven zoals degene die jij noemt, alsook de geijkte "linkse wegkijker", "policor", "landverrader" etc etc, vind je niet?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is ook zeker geen genocide. Wat jij nu benoemt benoem ik al langer en dat is dat de zogenaamde hegemonie van de EU niet bestaat. Ik vind het niet gek dat zo'n beetje heel oost Europa zich niet geroepen voelt om Merkel haar woorden waar te maken.
En ik kan me, helaas, ook voorstellen dat mensen het zien als verraad naar het eigen volk. Ik durf namelijk zo te stellen dat er genoeg draagvlak is voor vluchtelingen en dat is, naar wat ik gelezen heb, nog niet eens een derde van de instroom.
Leuk dat die mensen uiteindelijk teruggestuurd (zouden moeten) worden, maar het verleden heeft al meermaals aangetoond dat dat niet gebeurt. Sterker nog, onze hele maatschappij is veranderd door (massa) immigratie. Niet alleen maar ten goede, en dat weten mensen.. en dat willen ze niet nog een keer.
Kijk alleen maar naar de cijfers wbt criminaliteit. Dat is overigens ook voor een flink deel aan onszelf te danken omdat we niet doortastend gehandeld hebben, maar dat is niet waar mensen aan denken. Die zien berichtgeving en de sfeer in de maatschappij veranderen. Ik vind het niet gek dat mensen denken dat diezelfde fouten weer gemaakt gaan worden.. en dat begint nu alweer. Bekende oorlogsmisadigers mogen hier blijven. Albaniërs en weet ik veel wat komen hier op ''vakantie'' krijgen een oprotpremie en gaan weer naar huis.
De geschiedenis herhaalt zich. Alleen is het verschil dat je vroeger direct als racist weggezet werd als je er wat van vond, en internet nog niet bestond. Mensen worden steeds mondiger en actiever. We weten allemaal wat daar uiteindelijk van kan komen. Een mening kan dom en achterlijk zijn, maar dan moet je hem nog steeds niet negeren.
''Linkschgekkies''
''PVV tokkie''
''Gutmensch''
''Nazi's''
..
Reageer anders gewoon even op z'n post.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is zo moeilijk discussieren met mensen die direct vervallen in superlatieven zoals degene die jij noemt, alsook de geijkte "linkse wegkijker", "policor", "landverrader" etc etc, vind je niet?
Niet relevant in dit topic. Er vindt geen volkerenmoord plaats in Europa. Punt. Wie beweert van wel is totaal geschift of kwaadaardig.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Praat je ook zo tegen de Tibetanen ?
Hoezo niet relevant? Daar gebeurde vrijwel exact hetzelfde.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Niet relevant in dit topic. Er vindt geen volkerenmoord plaats in Europa. Punt. Wie beweert van wel is totaal geschift of kwaadaardig.
Wat valt daarop te reageren? Ik ben het grotendeels eens met hem. Ik ben het niet eens met jou.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:26 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Reageer anders gewoon even op z'n post.
Nee, neem je pillen en ga slapen. Ik zou bijna boos worden om dit soort walgelijke vergelijkingen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoezo niet relevant? Daar gebeurde vrijwel exact hetzelfde.
Ach joh, doe niet zo panisch man.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, neem je pillen en ga slapen. Ik zou bijna boos worden om dit soort walgelijke vergelijkingen.
Toevallig weet ik eea van Tibet. Je vergelijking slaat helemaal nergens op.quote:
Geen idee.quote:
Het is wel het gevolg van slap leiderschap die we nu door heel West-Europa zien. Dan gaan burgers uiteindelijk zichzelf hergroeperen en het recht in eigen hand nemen. Het is zeker niet wenselijk, maar het zou een signaal moeten zijn aan de huidige politiek te stoppen met dit halfslachtige beleid.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik doe niet moeilijk, ik zeg alleen dat ik het niet wenselijk acht dat een klein groepje maar even gaat bepalen voor de rest welke kant we op moeten gaan voor de toekomst. Lijkt me op zijn minst ondemocratisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |