Helaas heb ik Frans in de tweede klas laten vallen. De Nederlandse variant zal wel een soort van kaalkop/tokkie-groepering worden, dus ik moet nog maar even zien waar ik terecht kan.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar heb je je nou al aangesloten bij deze stoere helden?
Een beetje. Of eigenlijk helemaal niet. Of nee, wat betreft gevaar voor het eigen leven zijn ze eigenlijk volledig gelijkwaardig inderdaad.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon een beetje een omgedraaide vorm van "hoeveel heb jij er al in huis genomen?!!?"
Het zijn beide drogredenen die niet in een discussie thuis horenquote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:28 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Een beetje. Of eigenlijk helemaal niet. Of nee, wat betreft gevaar voor het eigen leven zijn ze eigenlijk volledig gelijkwaardig inderdaad.
Maar dat gaat uit van echt een intentie tot, een strategie. Die is er niet. Sterker nog, die is gewoon nergens te bekennen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Is uitermate subjectief natuurlijk. Ik hanteer daarom maar de meest algemene definitie;
Genocide (of volkerenmoord) is een misdrijf in het internationale recht dat door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in Resolutie 96(1) omschreven werd als 'de ontzegging van het recht van bestaan van een gehele menselijke groep.'
Je hebt zojuist de gedachtegang va een groot deel van de wereld omschreven. Wij hier in "het westen" zouden verlicht moeten zijn.. Zoals je ziet valt dat vies tegen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:29 schreef Resistor het volgende:
Ach, geweld is ook een oplossing
Niet de allerbeste, maar wel de oplossing die de meeste voldoening geeft
Helaas wel.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt zojuist de gedachtegang va een groot deel van de wereld omschreven. Wij hier in "het westen" zouden verlicht moeten zijn.. Zoals je ziet valt dat vies tegen.
Ik vind de vraag waarom iemand geen vluchteling in huis wilt nemen wel degelijk een mogelijk relevante. Ligt er natuurlijk aan hoe goed de ondervraagde kan liegen. ''..want, huis is vol..'', ''..zit krap met geld..''. Maar het antwoord (al dan niet uitgesproken) kan ook zijn; ''..stiekem vertrouw ik ze niet omdat ...''quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zijn beide drogredenen die niet in een discussie thuis horen
Welke is de allerbeste?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:29 schreef Resistor het volgende:
En dan komen we dus weer terug op de subjectieve ervaring. Ik zie de intentie namelijk overal in terug.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar dat gaat uit van echt een intentie tot, een strategie. Die is er niet. Sterker nog, die is gewoon nergens te bekennen.
Ach eigenlijk is het ook wel sympathiek dat sommige mensen zichzelf in gevaar brengen terwijl ze geweld plegen. De meeste mensen doen dat enkel die enkele keer per jaar dat je mag stemmen. Zelf buitenlanders rammen vergt meer moed dan de politie erop af sturen met dezelfde opdracht.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:29 schreef Resistor het volgende:
Er is een ander woord voor: volkerenmoord.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Is uitermate subjectief natuurlijk.
En waar gebeurt dat in Europa?quote:Ik hanteer daarom maar de meest algemene definitie;
Genocide (of volkerenmoord) is een misdrijf in het internationale recht dat door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in Resolutie 96(1) omschreven werd als 'de ontzegging van het recht van bestaan van een gehele menselijke groep.'
Ik niet. Ik zie slechts een migrantencrisis die door teveel mensen ten onrechte wordt aangezien voor een gerichte aanval op onze "cultuur" en "ons volk" door de machthebbers in samenwerking met de migranten.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En dan komen we dus weer terug op de subjectieve ervaring. Ik zie de intentie namelijk overal in terug.
Dat is het naïeve waandenken van vele westerlingen (geweest) inderdaad. Het is een beetje zoals de MAD-doctrine. Het is wel leuk en aardig om lief te zijn maar het is domweg stupide om als enige je nukes op te offeren in een wereld vol met groepen die niet 'verlicht' zijn. Doe je het wel, dan gooi je al dat je lief is (de verlichtingsmaatschappij) in de weegschaal want je levert daarmee macht (= mate van invloed en (on)afhankelijkheid) en uiteindelijk je zelfbeschikkingsrecht in. Hetzelfde geldt ook voor grenzen; met het beschermen van de grenzen bescherm je wat zich er tussen bevindt; de verlichtingsidealen, Europese identiteit,etc. Dat is niet gebeurd, en dus ontstaat de noodzakelijkheid van geweld. Het liefst had ik die bescherming van de overheid, via democratische wegen, ontvangen. Ze hadden simpelweg hun voornaamste taak moeten honoreren; beschermen van de burger (lees; niet alle mensen op de wereld). Dit had gekund met het controleren/beschermen van de grenzen. Gezien ze deze taak verzaakt hebben en er zelfs in directe tegenstelling tot hebben gehandeld, moet ik deze bescherming (middels geweld) elders zoeken. Bij groeperingen als GI. Een behoorlijke gok, want je weet nooit welke kant zulke groepen zich op zullen bewegen. Een noodzakelijke gok.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt zojuist de gedachtegang va een groot deel van de wereld omschreven. Wij hier in "het westen" zouden verlicht moeten zijn.. Zoals je ziet valt dat vies tegen.
Bijna overal sinds afgelopen zomer. Maar het begon al veel eerder. In veel gebieden (voornamelijk voorsteden van de middelgrote en grote steden) kun je het aanschouwen. Volledige verdwijning van blanke autochtonen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er is een ander woord voor: volkerenmoord.
[..]
En waar gebeurt dat in Europa?
Er vindt geen volkerenmoord plaats in Europa. Er wordt geen volk uitgeroeid in Europa. Als je op immigratie het label genocide of volkerenmoord plakt ben je niet goed wijs.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Bijna overal sinds afgelopen zomer. Maar het begon al veel eerder. In veel gebieden (voornamelijk voorsteden van de middelgrote en grote steden) kun je het aanschouwen. Volledige verdwijning van blanke autochtonen.
Er is helemaal geen migrantencrisis. Europa heeft alle middelen om iedereen buiten de deur te houden en zij die in nood zijn op te vangen in locaties buiten Europa. Of in een afgesloten gebied binnen Europa. Het, voor iedereen, open houden van de deur is met die intentie gebeurt. Het vervolgens als 'crisis' bestempelen is dan ook niets dan een teken van bijzonder doorzichtige manipulatie.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik niet. Ik zie slechts een migrantencrisis die door teveel mensen ten onrechte wordt aangezien voor een gerichte aanval op onze "cultuur" en "ons volk" door de machthebbers in samenwerking met de migranten.
Ik weet niet waar jij je rare voorbeelden vandaan haalt, maar vermakelijk zijn ze wel. Er is trouwens ook helemaal geen open deur, er zijn nog steeds asielprocedures. Dat die op het moment zwaar overbelast zijn klopt, maar kom niet met "de deur staat wagenwijd open", en al helemaal niet met zo'n raar voorbeeld ter illustratie.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Er is helemaal geen migrantencrisis. Europa heeft alle middelen om iedereen buiten de deur te houden en zij die in nood zijn op te vangen in locaties buiten Europa. Of in een afgesloten gebied binnen Europa. Het, voor iedereen, open houden van de deur is met die intentie gebeurt. Het vervolgens als 'crisis' bestempelen is dan ook niets dan een teken van bijzonder doorzichtige manipulatie.
Zie je het al voor je... Stel je een huis voor met een vrouw die de deuren opengooit, een zwerm bijen (met bijbehorende problematiek) ziet aankomen en vervolgens een bak honing neerzet: KOM MAAR BINNEN!... en dan vervolgens roepen; 'kijk nou toch, wat een crisis! Dit overkomt ons!'.
Jij kwam met het woordje 'moord' aan. Dat is helemaal geen vereist kenmerk voor genocide. Al worden er natuurlijk wel tal van Europeanen verkracht, geïntimideerd, vermoord en bestolen door de migranten. En ook de overheden beginnen steeds repressiever te worden jegens weerzin jegens het beleid; intimidatie v.d. politie aan de deur voor 'ongewenste' opmerkingen, demonisering via de televisie, et cetera.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er vindt geen volkerenmoord plaats in Europa. Er wordt geen volk uitgeroeid in Europa. Als je op immigratie het label genocide of volkerenmoord plakt ben je niet goed wijs.
genocide:quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jij kwam met het woordje 'moord' aan. Dat is helemaal geen vereist kenmerk voor genocide. Al worden er natuurlijk wel tal van Europeanen verkracht, geïntimideerd, vermoord en bestolen door de migranten. En ook de overheden beginnen steeds repressiever te worden jegens weerzin jegens het beleid; intimidatie v.d. politie aan de deur voor 'ongewenste' opmerkingen, demonisering via de televisie, et cetera.
Nou ja, ergens heeft hij een punt. We doen niets tegen de instroom(!) van die mensen. We laten het van oost Europa afhangen. We geven de Turken geld om de boel maar tegen te houden.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij je rare voorbeelden vandaan haalt, maar vermakelijk zijn ze wel. Er is trouwens ook helemaal geen open deur, er zijn nog steeds asielprocedures. Dat die op het moment zwaar overbelast zijn klopt, maar kom niet met "de deur staat wagenwijd open", en al helemaal niet met zo'n raar voorbeeld ter illustratie.
Asielprocedures die tot voor kort (he, ligt er maar aan hoeveel vertrouwen je hebt in Sultan Erdogan) betekende; we kunnen je niet terugsturen...dus eh...Bovendien zijn er honderdduizenden asielzoekers 'kwijt'...verdwenen...totaal geen controle over. Maar dat zal ook allemaal wel onmacht zijn, want 'overbelast' of 'konden we niet voorzien'quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij je rare voorbeelden vandaan haalt, maar vermakelijk zijn ze wel. Er is trouwens ook helemaal geen open deur, er zijn nog steeds asielprocedures. Dat die op het moment zwaar overbelast zijn klopt, maar kom niet met "de deur staat wagenwijd open", en al helemaal niet met zo'n raar voorbeeld ter illustratie.
Precies.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
genocide:
noun
1.
the deliberate and systematic extermination of a national, racial, political, or cultural group.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |