Tja, geen meldonium meer.quote:
Ik kan dit wel vinden: http://www.schaatsen.nl/tickets/quote:Op donderdag 3 november 2016 10:50 schreef derLudolf het volgende:
Is er al iets meer bekend over het NK Allround 28-30 december in Thialf?Ik zou d'r graag een dag heen gaan te kijken, maar zou graag wat sprint-actie zien
Ik kan in elk geval nog geen schema vindne van wanneer de afstanden verreden gaan worden. Iemand enig idee wanneer dit bekend wordt en vanaf wanneer kaarten verkrijgbaar zijn?
Oja, dat bedoel ik ookquote:Op donderdag 3 november 2016 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik kan dit wel vinden: http://www.schaatsen.nl/tickets/
Het gaat om een NK afstanden waarbij zowel gesprint wordt als lange afstanden gereden worden.
Ok, zal ik dat als uitgangspunt nemen. Op zich wel een mooi gevarieerd programma met sprint en lange afstand op een dagquote:Op donderdag 3 november 2016 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
ik denk dat je nog even geduld moet hebben, maar over het algemeen wijzigt er door de jaren heen niet zoveel. Dus ik vermoed dat het programma van afgelopen jaar gelijk is aan die van het huidige jaar
Schema KNSB Cup was. Ik neem aan dat dit ook voor NK Afstanden gebruikt wordt. Hooguit Dag 1 en 2 omgedraaid....quote:Op donderdag 3 november 2016 11:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ok, zal ik dat als uitgangspunt nemen. Op zich wel een mooi gevarieerd programma met sprint en lange afstand op een dag
De 28e zou mij namelijk het beste passen, vorig jaar werd op de eerste dag 500m mannen verreden, 5000m mannen en 1500m vrouwen.
Dus dan zie je als bonus Kramer, Bergsma en Wüst ook nog in actie
Met beide kan ik levenquote:Op donderdag 3 november 2016 11:18 schreef borisz het volgende:
[..]
Schema KNSB Cup was. Ik neem aan dat dit ook voor NK Afstanden gebruikt wordt. Hooguit Dag 1 en 2 omgedraaid....
Thanks, zal binnenkort es kaarten halen.quote:Op maandag 7 november 2016 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kaartverkoop is begonnen
http://www.schaatsen.nl/n(...)in-thialf-van-start/
Schaatsers uit obscure schaatslanden die aan het sprint én allroundtoernooi meedoen zullen zo wel tot het verleden behorenquote:Op maandag 14 november 2016 20:43 schreef franklop het volgende:
EK programma;
VRIJDAG 6 JANUARI 2017:
500 meter Dames Allround
500 meter Heren Sprint
3000 meter Dames Allround
1000 meter Heren Sprint
ZATERDAG 7 JANUARI 2017:
1500 meter Dames Allround
500 meter Heren Sprint
500 meter Dames Sprint
500 meter Heren Allround
5000 meter Dames Allround
1000 meter Dames Sprint
1000 meter Heren Sprint
5000 meter Heren Allround
ZONDAG 8 JANUARI 2017:
500 meter Dames Sprint
1500 meter Heren Allround
1000 meter Dames Sprint
10.000 meter Heren Allround
Mag hopen dat er geen 35 deelnemers bij het EK sprint zijn, gaat anders allemaal wel even duren zaterdagquote:Op maandag 14 november 2016 20:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Schaatsers uit obscure schaatslanden die aan het sprint én allroundtoernooi meedoen zullen zo wel tot het verleden behoren
Het lijkt me voor ons als kijker wel redelijk verwarrend met twee door elkaar lopende schema's en klassementen.
Er zijn ook toppers die dat deden. Een Shani Davis en een Anni Friesinger bijvoorbeeld. Wel jammer dat het niet meer kan.quote:Op maandag 14 november 2016 20:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Schaatsers uit obscure schaatslanden die aan het sprint én allroundtoernooi meedoen zullen zo wel tot het verleden behoren
pff ik word al moe bij het ontcijferenquote:Op maandag 14 november 2016 20:43 schreef franklop het volgende:
EK programma;
VRIJDAG 6 JANUARI 2017:
500 meter Dames Allround
500 meter Heren Sprint
1000 meter Heren Sprint
ZATERDAG 7 JANUARI 2017:
500 meter Heren Sprint
500 meter Dames Sprint
500 meter Heren Allround
1000 meter Dames Sprint
1000 meter Heren Sprint
ZONDAG 8 JANUARI 2017:
500 meter Dames Sprint
1000 meter Dames Sprint
Die zaterdag ziet er goed uit! Helaas zitten wij die dag in de auto terug van wintersportquote:Op maandag 14 november 2016 20:43 schreef franklop het volgende:
EK programma;
VRIJDAG 6 JANUARI 2017:
500 meter Dames Allround
500 meter Heren Sprint
1000 meter Heren Sprint
ZATERDAG 7 JANUARI 2017:
500 meter Heren Sprint
500 meter Dames Sprint
500 meter Heren Allround
1000 meter Dames Sprint
1000 meter Heren Sprint
ZONDAG 8 JANUARI 2017:
500 meter Dames Sprint
1000 meter Dames Sprint
Dus is het niveau echt enorm laag.quote:Op maandag 14 november 2016 20:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het lijkt me voor ons als kijker wel redelijk verwarrend met twee door elkaar lopende schema's en klassementen.
die schijnt wel ontzettend aantrekkelijk te zijnquote:Op maandag 14 november 2016 21:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus is het niveau echt enorm laag.
Als we naar de 3e beste sprinter van Wit-Rusland gaan kijken bij de dames is voor mij de lol er af.
quote:Op maandag 14 november 2016 21:32 schreef snellejelle het volgende:
[..]
die schijnt wel ontzettend aantrekkelijk te zijn
Godverquote:Op maandag 14 november 2016 21:48 schreef franklop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oordeel zelf
Marina Zueva
Dat is alleen bij het EK zo. Sowieso is de EK sprint nieuw.quote:Op maandag 14 november 2016 20:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Snap er ook niets van krijg je een heel achterlijk deelnemersveld. Geen Amerikanen/Chinezen/Japanners, juist de echte sprintlanden mis je. Bij de vrouwen zou ik helemaal niet weten hoe dit spannend kan worden.quote:Op maandag 14 november 2016 23:28 schreef heywoodu het volgende:
Waarom heeft men in godesnaam een EK sprint toegevoegd? Ik dacht dat de kalender een beetje ingeperkt moest worden, voeg je zoiets toe![]()
Ach, wint Bittner/Herzog ook alvast eens een titel. Medaille erbij voor Fatkulina en Erbanova ofzo, of ergens een Nederlandse er tussen en dan hebben we dat ook weer gehad.quote:Op maandag 14 november 2016 23:31 schreef Remzz het volgende:
[..]
Snap er ook niets van krijg je een heel achterlijk deelnemersveld. Geen Amerikanen/Chinezen/Japanners, juist de echte sprintlanden mis je. Bij de vrouwen zou ik helemaal niet weten hoe dit spannend kan worden.
Oh zeker, Wüst en Klassen deden het ook. Maar in één jaar aan EK/WK Allround én WK Sprint deelnemen gebeurde meestal alleen door Roemeense, Wit-Russische schaatsers enzoquote:Op maandag 14 november 2016 21:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er zijn ook toppers die dat deden. Een Shani Davis en een Anni Friesinger bijvoorbeeld. Wel jammer dat het niet meer kan.
Maar die plaatsing voor het WK gaat voor Europeanen toch via het EK?quote:Op maandag 14 november 2016 23:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is alleen bij het EK zo. Sowieso is de EK sprint nieuw.
De WK is wel gescheiden waardoor de deelnemers wel aan zowel het sprint- als allroundtoernooi mee kunnen doen.
Ohja, dat was het idee..quote:Op maandag 14 november 2016 23:55 schreef sasquatsch het volgende:
Vraag ik me af want dit toernooi wordt slechts om de twee jaar gehouden. In de andere jaren is er een EK afstanden.
Dank voor de tip.quote:Op maandag 14 november 2016 20:43 schreef franklop het volgende:
EK programma;
VRIJDAG 6 JANUARI 2017:
500 meter Dames Allround
500 meter Heren Sprint
1000 meter Heren Sprint
ZATERDAG 7 JANUARI 2017:
500 meter Heren Sprint
500 meter Dames Sprint
500 meter Heren Allround
1000 meter Dames Sprint
1000 meter Heren Sprint
ZONDAG 8 JANUARI 2017:
500 meter Dames Sprint
1000 meter Dames Sprint
twitter:jorientermors twitterde op maandag 14-11-2016 om 19:37:492wk mentale drempels & nieuwe inzichten. Na huis met 2 zilveren medailles op relay. THANKS girls??#STLT #goinghome... https://t.co/7Y5B33f77z reageer retweet
Met Antoinette de Jong of een Leenstra erbij heb je eigenlijk een garantie voor goudquote:Op donderdag 17 november 2016 13:27 schreef rubbereend het volgende:
Die Nederlandse ploegenachtervolging is nu dus helemaal alleen een kwestie van overeind blijven en de derde meeslepenmet Wüst en Ter Mors
Al NK gewonnen in 2013quote:Op donderdag 17 november 2016 13:18 schreef rubbereend het volgende:
Ik zou haar graag eens een toernooi zien allrounden
Zelfs met Joling, Van Beek of Wijfje hoeft het geen probleem te zijn.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met Antoinette de Jong of een Leenstra erbij heb je eigenlijk een garantie voor goud
Mijn gevoel zegt dat hij het een terechte beslissing van Ter Mors vindt omdat ze individueel niet meer goed genoeg is en dat anderen haar eigenlijk al hebben ingehaald bij shorttrack.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:18 schreef wimderon het volgende:
Is Jeroen 'liever brons op shorttrack' Otter al MAD?
of Lotte van Beek als die ooit weer eens op niveau komtquote:Op donderdag 17 november 2016 13:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met Antoinette de Jong of een Leenstra erbij heb je eigenlijk een garantie voor goud
quote:Op donderdag 17 november 2016 13:18 schreef rubbereend het volgende:
Ik zou haar graag eens een toernooi zien allrounden
Heet dat magazine nou Bislett?quote:Op donderdag 1 december 2016 11:26 schreef Idisrom het volgende:
Ireen Wüst, interview in het AD.
Ik ben zeer onder de indruk.
quote:Op donderdag 1 december 2016 13:03 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Heet dat magazine nou Bislett?
Wat is dat voor rare naam?
Ireen Wust was gisteren te zien bij Peter van der Vorst ziet sterren. Leuk interview.quote:Op donderdag 1 december 2016 11:26 schreef Idisrom het volgende:
Ireen Wüst, interview in het AD.
Ik ben zeer onder de indruk.
Ireen wel, Peter nietquote:Op donderdag 1 december 2016 16:45 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ireen Wust was gisteren te zien bij Peter van der Vorst ziet sterren. Leuk interview.
SPT / Wereldbeker Schaatsen 2016/2017 #1: Via Azië naar Heerenveenquote:Op vrijdag 2 december 2016 10:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Geen verrassing, maar de Nederlandse B-garnituur is stukken sterker dan de buitenlandse B-garnituur.
quote:Ego
Maar de ergernis over Kramers besluit om de wereldbeker in Heerenveen over te slaan blijkt nog een diepere laag te hebben. "Voor het seizoen maak je als ploeg een planning. Ik vind: als je die hebt, moet je die doorgeven, zodat andere teams daar rekening mee kunnen houden en weten wanneer ze kunnen rijden. Dat hoor je te doen."
Dat Kramer en de Lotto-Jumbo-formatie het programma pas later hebben aangepast, gaat er bij de schaatscoach niet in. "Als je echt een topteam bent, weet je al lang van tevoren waar je wel en niet gaat rijden. Kramer is een ego, dat hier geen rekening houdt met anderen."
Belastingbetaler
Anema's boosheid gaat nóg een stapje verder. "Het Lotto-team - en daar baal ik van - is een zwaar door de Nederlandse staat gesponsord team. Dat blijft nu gewoon weg bij een World Cup in Nederland. De belastingbetaler betaalt geld en dan komen ze niet rijden!"
"Het is heel simpel. Als ik alleen al alle reclame op radio en televisie hoor voor de Nederlandse loterij... Die is er voor de Nederlandse sport. Hartstikke best. Maar als je Feyenoord met Lotto-shirtjes laat voetballen en ze gaan proberen een Ajax-speler weg te kopen, krijg je gegarandeerd direct Kamervragen. En nu wordt het allemaal maar onder tafel geschoffeld."
quote:Jac Orie, de coach van Lotto-Jumbo en dus ook van Sven Kramer, heeft kennisgenomen van de kritiek van Jillert Anema, maar hij valt daar niet van achterover. "Ik vind dat hij goed werk verricht voor zijn schaatsers", zegt hij in een eerste reactie. "Maar daarbuiten neem ik hem niet serieus."
Hoeren en snoeren in het schaatsen wie had dat nou ooit kunnen denkentwitter:NOSschaatsen twitterde op zondag 04-12-2016 om 17:59:00Poltavets: Thomas Dekker woont niet alleen in Nederland https://t.co/W3G80iJLx6 reageer retweet
Tja lees voor de gein eens het boek van Peter Mueller hoe het toen in de Spaar Select ploeg ging, natuurlijk niets in vergelijking met het verhaal van Thomas Dekker maar toch.quote:Op zondag 4 december 2016 18:10 schreef Evertjan het volgende:
Hoeren en snoeren in het schaatsen wie had dat nou ooit kunnen denkentwitter:NOSschaatsen twitterde op zondag 04-12-2016 om 17:59:00Poltavets: Thomas Dekker woont niet alleen in Nederland https://t.co/W3G80iJLx6 reageer retweet
![]()
Timmer was ook wel lekker hoorquote:Op zondag 11 december 2016 16:41 schreef vaarsuvius het volgende:
Gerritsen stopt ermee
Dag AnnetteOnze 1ste echte schaatsbabe!
[ afbeelding ]
Ik wíst wel dat ik iemand was vergetenquote:
Playmate Tonny de Jong ook blijkbaar.quote:Op maandag 12 december 2016 12:07 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik wíst wel dat ik iemand was vergeten
Yvonne van Gennip ... maar ik wilde niet tot de pre-historie terug gaan, dat snappen de jonge fokkertjes niet...quote:Op maandag 12 december 2016 12:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Playmate Tonny de Jong ook blijkbaar.
1 Tonny voor het topic:quote:Op maandag 12 december 2016 12:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Playmate Tonny de Jong ook blijkbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 12 december 2016 12:14 schreef Evertjan het volgende:
Laat haar maar lekker analist spelen bij de NOS ipv Erben
Qua uiterlijk: ja.quote:Op maandag 12 december 2016 12:14 schreef Evertjan het volgende:
Laat haar maar lekker analist spelen bij de NOS ipv Erben
Kansenmatrix is altijd een garantie voor drama.quote:Op dinsdag 27 december 2016 12:16 schreef heywoodu het volgende:
Aanwijsschaatsers en kansenmatrixen voor Pyeongchang 2018![]()
http://nos.nl/artikel/215(...)he-kwalificatie.html
quote:De bondscoach van de massastart en de ploegenachtervolging moet uiterlijk tien dagen voor het OKT de naam bekendmaken van de eerste startpositie op de massastart. Dus nog voordat de schaatsers de kwalificatiewedstrijden hebben gereden, is de eerste deelnemer aan de Spelen al bekend.
Wat tegelijk een WR laaglandbanen is. Focus ligt duidelijk op 1.500 en 5.000 dan.quote:Op woensdag 21 december 2016 20:53 schreef Montov het volgende:
Kramer vandaag met een officieus PR van 3:38 in Thialf:
http://nos.nl/artikel/214(...)in-nieuw-thialf.html
heerlijk dit tochquote:Op dinsdag 27 december 2016 12:16 schreef heywoodu het volgende:
Aanwijsschaatsers en kansenmatrixen voor Pyeongchang 2018![]()
http://nos.nl/artikel/215(...)he-kwalificatie.html
Gewoon lekker simpel doen. Trials, top-2/3 (afhankelijk van max aantal startplaatsen) plaatst zich. Klaar.quote:
net zoals in Amerika met atletiek en zwemmen. Ben je in die race niet in vorm of geblesseerd dan heb je gewoon pechquote:Op dinsdag 27 december 2016 14:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon lekker simpel doen. Trials, top-2/3 (afhankelijk van max aantal startplaatsen) plaatst zich. Klaar.
Precies. En die harken me een partij medailles binnen waar je misselijk van wordt.quote:Op dinsdag 27 december 2016 14:50 schreef Evertjan het volgende:
[..]
net zoals in Amerika met atletiek en zwemmen. Ben je in die race niet in vorm of geblesseerd dan heb je gewoon pech
je kunt niet zeggen dat de prestatiematrix de vorige keer niet gewerkt heeft en het is lachen dat de commentatoren van de NOS er helemaal niet meer uitkomenquote:Op dinsdag 27 december 2016 14:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. En die harken me een partij medailles binnen waar je misselijk van wordt.
Nou ja, net zoals Nederland in Sochi
Hoe zat het toen ook alweer met de kwalificatieprestatiekansenmatrixen?
was idd lachwekkend toen met Dione en Erbenquote:Op dinsdag 27 december 2016 15:21 schreef komrad het volgende:
[..]
je kunt niet zeggen dat de prestatiematrix de vorige keer niet gewerkt heeft en het is lachen dat de commentatoren van de NOS er helemaal niet meer uitkomen
34.31, dat was echt geniaal.quote:Op dinsdag 27 december 2016 15:50 schreef Remzz het volgende:
Dat OKT was fantastisch toen, was echt een bizar hoog niveau.
1.53,31 van Wüst op de 1500 meter was ook bizar goed.quote:
Dat is toch het principe van die matrices toch? Om uit te maken op welke afstanden we de meeste kans maken?quote:Op dinsdag 27 december 2016 14:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon lekker simpel doen. Trials, top-2/3 (afhankelijk van max aantal startplaatsen) plaatst zich. Klaar.
yupquote:Op dinsdag 27 december 2016 16:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is toch het principe van die matrices toch? Om uit te maken op welke afstanden we de meeste kans maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |