abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163376680
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 09:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Nu je nog jong bent.
En pyrolyse reiniging is leuk en aardig, maar alsnog moet je er daarna met een doekje door.
Wij zijn een beetje vies. In 8 jaar in mijn huidige huis hebben we denk ik 2x de oven schoongemaakt. Het rooster is wel schoon overigens.
pi_163376717
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:10 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

*O*
^O^

Met goede ventilatie moet je het in de badkamer wel moeten kunnen redden; zou wel zorgen voor voldoende natuurlijk lichtinval.
Er wordt nu naar een lichtkoepel van 1.20 gekeken, dan komt dat wel goed.

Klaas, een raam zou ik zeker open willen, maar zo'n dakding is bijvoorbeeld met regen denk ik niet zo zinnig.
  Knikkerking dinsdag 28 juni 2016 @ 21:01:33 #203
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163377011
Ik zou zweren dat ik me hier al eens ontlurkt had, maar kan m'n post nergens vinden :P
In ieder geval érg gaaf allemaal, en al super veel gedaan in redelijk korte tijd :7 Echt mooi om te zien ^O^

Keep it up!
pi_163378525
Qua keukenindeling: als mens zijn we altijd op zoek naar patronen, en symmetrie staat vaak het mooist (dus aan beide kanten 1 hoge kast ipv beide hoge kasten aan 1 kant). Ik merk dat ik werkbladruimte in de buurt van kookplaat/wasbak meer gebruik dan de stukken die niet langs de 'looplijn' liggen. Werkbladruimte aan de andere kant van het eiland (kant van de kamer) zou ik bijv. bijna niet gebruiken. En kijk goed hoe je de afvoer van de afzuigkap gaat wegwerken; een koof over gehele breedte van de keuken staat waarschijnlijk mooier dan een klein stuk van afzuigkap naar buiten, en kan je in die koof ook meteen spotjes maken voor werkbladverlichting. Sowieso is werkbladverlichting iets om naar te kijken, weinig zo vervelend als snijden met je rug naar de lichtbron waardoor je in de schaduw staat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 09:46 schreef Gia het volgende:

@D.K. Je kunt bovenop de kastjes kranten leggen, dan worden ze niet zo vies.
Hoge kasten zijn fijn om de spullen op te bergen, die je maar af en toe nodig hebt.
Ik heb gewoon een trapje in de keuken staan, want ik moet best vaak bij de bovenste plank :+.
pi_163379970
Er liggen krantjes op de keuken. Maar daarop wordt inmiddels andere zooi geplaatst door mijn partner. En dat geeft uiteindelijk echt een zooitje. Volgende keer doe ik dat dus anders.
Sowieso wij zijn vrij lang, maar kastjes van 60 cm diep op 2 m hoogte zijn echt onpraktisch. Zelfs voor spullen die je weinig gebruikt.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_163380103
Ik O+ laden. Zoveel mogelijk laden is dus nog een tip.
pi_163381486
Ik had je nog niet gezien Atmoz. En goed te horen m.n. mensen als mijn ouders blijven maar roepen dat het zo langzaam gaat. Dan is het wel leuk om eens anders te horen :)

Chicolade het lijken kasten, maar zijn koelkasten. Wordt op termijn 1 dubbele. Dat verdeelt wat lastig ;)
Koof check en flink veel licht ook. Ik denk dat we veel te veel werkblad hebben, maar de ruimte is 8,5 meter diep. Daar wil ik geen eilandje van 60 cm in zetten. En het levert lekker veel kastruimte (laden!) op.
pi_163384931
Hoe groot maak je de ruimte tussen eiland en aanrechtblad? Als je flink de ruimte hebt dan zou ik het zo maken dat je er bij een opengeklapte vaatwasser nog langs kan. Is een ergerpuntje hier maar wij hadden nu eenmaal niet meer ruimte.
pi_163401693
1.20. Moet goedkomen.
pi_163840277
Poeh, lang geleden. Waar moet ik beginnen..

Mijn klusman is met vakantie :( 3 weken nauwelijks vorderingen, maar het is hem gegund, ze fixen dit toch maar stoer met zijn tweetjes. Inmiddels heeft de uitbouw een dak, wat natuurlijk niet netjes op de foto staat :@ Op de bovenverdieping zijn bijna alle te stukadoren wanden gedaan, de ruimte voor wc en wastafel is getegeld en de contouren van de badkamer worden zichtbaar.

SPOILER: best veel foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe de tuin wel in een volgende post :D

[ Bericht 18% gewijzigd door Loopfiets op 18-07-2016 22:13:22 ]
pi_163840804
Wat leuk die tegels zo! :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_163840964
In de tuin is ook al zoveel gebeurd. Een hele haagbeukenhaag weg, hek met poort geplaatst (kleine kinderen-zwembad), gezaagd, een boom wat aangepast en weer ontzettend veel zooi en afval verwijderd.
SPOILER: weer foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de niet fotoklikkers zo verder.
Er staat dus een forse boom in de tuin. Een haagbeuk. Zo een die normaal heel snoezig klein is en de inkijk van je buren tegenhoudt, houdt bij ons de inkijk van de bovenverdieping van de buren uit onze bovenverdieping weg. En die buren wonen best een end weg, dus dat is een hele prestatie.
Ik hou van bomen, ik wilde m oorspronkelijk ook zeker laten staan, maar eigenlijk is het een lelijk ding. En als ik dan tóch mijn eerste eigen nieuwe tuin heb, kies ik liever zelf een mooie boom. Of twee mooie bomen. Oid. Maar wat is nou een mooie boom voor in de tuin, die de buren nog hun gevoel van privacy geeft maar verder beperkt overlast veroorzaakt?
Kenners in huis?
Ik hou van gladde stammen, echte bladeren (geen veervorm), geen bessen die vlekken veroorzaken, liefst geen oppervlakkige wortels, genoeg blad maar geen pikdonkere schaduw eronder. Een meter of 7 hoog lijkt me meer dan zat, 4 is nog een stuk makkelijker voor zelf een beetje bijhouden. En ik heb vast nog meer eisen, maar die weet ik zo niet. Tips?

[ Bericht 8% gewijzigd door Loopfiets op 18-07-2016 22:17:12 ]
pi_163841005
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:52 schreef Bartjebart het volgende:
Wat leuk die tegels zo! :D
Ja he :) Wij waren zelf ook heel blij ermee. Mevr Loopfiets zei zelfs al dat ik ze niet online moest zetten, het is zo leuk dat straks iedereen het heeft ;)
pi_163841556
fg

[ Bericht 28% gewijzigd door Loopfiets op 18-07-2016 22:12:41 ]
  dinsdag 19 juli 2016 @ 07:01:04 #215
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_163848188
Hier wordt lekker gebouwd! Leuk om te volgen dus ga ik zeker doen.

Veel succes! En laat je niet gek maken.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 07:22:31 #216
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_163848275
Mooie update!

Succes met de keuken. Probeer je niet te druk te maken als het niet per se nodig is. Keukens is een rare markt. Maar het gevoel bij en leverancier moet wel goed zijn. Als dat zo is, kom je er samen vaak wel uit, zowel voor, tijdens als na het plaatsen.

Die boom zou ik weghalen. Hij is nu wat netter, maar is zijn natuurlijke vorm kwijt met al die afgezaagde takken. En hij lijkt niet meer in al te beste staat. Vervang hem door een knappe boom van jouw keuze. Desnoods een mooie volwassen fruitboom. Het plantseizoen begint in oktober. Als je hem vlak daarvoor omhaalt kun je je nu op andere dingen richten en zit je al die tijd niet zonder boom.
pi_163848551
Goed punt. Sowieso kunnen we hem nog lang niet weghalen, gemeente heeft 8 weken voor de kapvergunning. En ze checken met satelietfoto's, dus beter maar eerst die vergunning regelen.

Hi gieliovd :W
Weinig stress hier hoor. Dat komt wel als het geld op is ;)
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:43:11 #218
3542 Gia
User under construction
pi_163851885
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:56 schreef Loopfiets het volgende:

Zomaar ergens middenin de tuin stuitte ik op een in stevig plastic ingepakt iets. Morgen gaan we verder graven om te ontdekken wat erin zit. Ben heel benieuwd!
Spannend. Wij vonden vorig jaar een waterdichte koffer, verbonden met een camera die op onze schutting vastgeschroefd was. In de koffer zat een recorder met een sd-kaartje. Daarop stonden beelden van een deur in de straat achter ons. Echt bizar. Politie gebeld, die hebben het opgehaald.
quote:
Er staat dus een forse boom in de tuin. Een haagbeuk. Zo een die normaal heel snoezig klein is en de inkijk van je buren tegenhoudt, houdt bij ons de inkijk van de bovenverdieping van de buren uit onze bovenverdieping weg. En die buren wonen best een end weg, dus dat is een hele prestatie.
Ik hou van bomen, ik wilde m oorspronkelijk ook zeker laten staan, maar eigenlijk is het een lelijk ding. En als ik dan tóch mijn eerste eigen nieuwe tuin heb, kies ik liever zelf een mooie boom. Of twee mooie bomen. Oid. Maar wat is nou een mooie boom voor in de tuin, die de buren nog hun gevoel van privacy geeft maar verder beperkt overlast veroorzaakt?
Kenners in huis?
Ik hou van gladde stammen, echte bladeren (geen veervorm), geen bessen die vlekken veroorzaken, liefst geen oppervlakkige wortels, genoeg blad maar geen pikdonkere schaduw eronder. Een meter of 7 hoog lijkt me meer dan zat, 4 is nog een stuk makkelijker voor zelf een beetje bijhouden. En ik heb vast nog meer eisen, maar die weet ik zo niet. Tips?
Hier in de tuin staat een hele hoge hemelboom, maar die is niet inheems. Blijft ook staan.
Verder staat er een esdoorn. Daar komen van die helicoptertjes af. Op zich niet zo'n probleem, maar zaait daarmee wel uit.
Een hoge boom kopen is wel duur. Wij hebben een spar (Weymouth tree) gekocht van ongeveer 3,5 meter en die kostte al 300 euro. Die staat nu in het midden van de tuin.

Ik raad je aan om naar een boomkwekerij te gaan. Daar kunnen ze je het best adviseren.
pi_163852470
Ik vond ook eens een groot plastic pakket bij het uitgraven van een boom. Daar zat een beest in verregaande staat van ontbinding in :r

Pro-tip, begraaf je dieren niet in plastic :r :r :r
pi_163853583
Hmm, dit plastic was niet zo spannend :( Nog niet alles is eruit, maar het lijkt erop dat het plastic deels is gebruikt om beton te storten voor een vijver (dat krijgen we niet weg) en deels om heel veel kiezels in te pakken :?

Heet! We wilden vanmiddag nog naar een boomkwekerij, maar ik geloof niet dat ik nog kan bewegen.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 16:04:05 #221
3542 Gia
User under construction
pi_163858144
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:04 schreef Loopfiets het volgende:
Hmm, dit plastic was niet zo spannend :( Nog niet alles is eruit, maar het lijkt erop dat het plastic deels is gebruikt om beton te storten voor een vijver (dat krijgen we niet weg) en deels om heel veel kiezels in te pakken :?

Heet! We wilden vanmiddag nog naar een boomkwekerij, maar ik geloof niet dat ik nog kan bewegen.
Volgens mij is het beter de bomen in najaar tot voorjaar te planten. Weet niet of dit voor alle bomen geldt. Maar een hoop geld uitgeven en dan de boom het niet redden is ook erg zonde.

Wat betreft die rotzooi in de grond. Zou je op werkspot kunnen zetten. Er zijn bedrijven die dat voor een paar honderd euro voor je komen weghalen en meenemen. Hadden wij met betonpalen van de schutting. Die stonden in beton gegoten. Voor ons geen beginnen aan. Voor 250 euro hebben 2 jongens het eruit gehaald en meegenomen. Kost wel effe wat, maar dan ben je er wel vanaf.

Hier is nu de fundering voor de garage uitgegraven. Onze klusoom is ook op vakantie. Komt in de loop van volgende week terug. Wij hebben al wel bij een bakstenenleverancier 2 monsterstenen besteld, om te kijken welke het best kleurt bij de rest van het huis. De ene steen kost 23 ct per stuk. Dat is niet duur. Hoop dat die het gaat worden. Die andere is 33 ct.
pi_163858285
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens mij is het beter de bomen in najaar tot voorjaar te planten. Weet niet of dit voor alle bomen geldt. Maar een hoop geld uitgeven en dan de boom het niet redden is ook erg zonde.
Klopt, zomer is echt een slecht seizoen voor bomen. Eind sept op zijn vroegste zou ik doen :Y

* Puala is dochter van een boomkweker :@
  dinsdag 19 juli 2016 @ 16:40:57 #223
3542 Gia
User under construction
pi_163858850
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:11 schreef Puala het volgende:

[..]

Klopt, zomer is echt een slecht seizoen voor bomen. Eind sept op zijn vroegste zou ik doen :Y

* Puala is dochter van een boomkweker :@
Goed om te weten.
pi_163860274
Oh nee, we willen nog niks kopen, tis meer kijken wat we eigenlijk zouden willen hebben.
Planten wordt misschien wel februari. Dan heeft de hovenier die ook de oude verwijdert winterkorting ;)
  zondag 24 juli 2016 @ 09:07:59 #225
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_163969254
Die overzichtsfoto van je tuin, wow, wat een heerlijk oppervlak! Heel verstandig om die afscheiding te maken bij het oude zwembad. Is dat zwembad nog te redden?

Ik vind die tegels ook echt heel gaaf. Ik kan niet uitsluiten dat dat nageaapt wordt :@
Spoilers!
pi_163993466
Ja O+ Lang niet zo groot als de jouwe, maar groot zat voor ons ;)
De zwembadfolie is in principe nog goed, alleen de hele ombouw moet nieuw. De eerste offerte daarvoor (en warmtepomp etc) was 20.000, dus toen hebben we bedacht dat wwe het 1 zeker niet bij dit bedrijf doen en 2 lekker wachten tot we weer geld hebben om het goed aan te pakken.

En wb de tegels... stiekem vind ik het juist ook wel leuk dat wij niet de enigen zijn die het mooi vinden ;)
pi_165785738
Ik ben toch benieuwd hoe het er naar ruim 2 maanden voor staat.

Ik vind het geweldig om alle klus / verbouw topics door te lezen omdat ik ook op zoek ben naar een huisje. :)
  donderdag 6 oktober 2016 @ 12:27:02 #228
3542 Gia
User under construction
pi_165787820
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:21 schreef ArieVederci het volgende:

Ik vind het geweldig om alle klus / verbouw topics door te lezen omdat ik ook op zoek ben naar een huisje. :)
Ja, inderdaad, de vakantie is nu wel voorbij, toch?
Dus......updates?

SPOILER
Heb nog een terrastip voor geïnteresseerden:

https://www.tuinpadmal.nl/

Wij overwegen serieus om zo, zelf, de terrassen en paden aan te gaan leggen. Scheelt echt duizenden euro's. Het grootste terras is al 60 m2, dan bij onze slaapkamer nog 12 en achterin bij het tuinhuis ook pakweg 12 tot 15, en dan nog paden.
Hiervoor hoef je alleen de grond maar te egaliseren, eventueel op hoogte brengen waar nodig en je kunt aan het kleien met kant en klare betonmix. Het resultaat ziet er, op de voorbeelden, erg leuk uit.

Ik had berekend wat het kost om met terrastegels de terrassen aan te laten leggen, daar wordt je niet vrolijk van. Zit je al gauw op zo'n 5 - 7000 euro.
pi_165830482
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 12:27 schreef Gia het volgende:

Heb nog een terrastip voor geïnteresseerden:

https://www.tuinpadmal.nl/

Wij overwegen serieus om zo, zelf, de terrassen en paden aan te gaan leggen. Scheelt echt duizenden euro's. Het grootste terras is al 60 m2, dan bij onze slaapkamer nog 12 en achterin bij het tuinhuis ook pakweg 12 tot 15, en dan nog paden.
Hiervoor hoef je alleen de grond maar te egaliseren, eventueel op hoogte brengen waar nodig en je kunt aan het kleien met kant en klare betonmix. Het resultaat ziet er, op de voorbeelden, erg leuk uit.

Ik had berekend wat het kost om met terrastegels de terrassen aan te laten leggen, daar wordt je niet vrolijk van. Zit je al gauw op zo'n 5 - 7000 euro.
Koop die malen in het buitenland en je kan voor het zelfde geld 3 stenen per keer maken.

Ik vraag me alleen af of het een beetje makkelijk schoon te houden is die diepe randen en natuurlijk wat als er verzaking plaats vind.
To escape criticism: Do nothing, Say nothing, Be nothing.
  maandag 10 oktober 2016 @ 17:55:12 #230
3542 Gia
User under construction
pi_165876050
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 13:03 schreef pasab het volgende:

[..]

Koop die malen in het buitenland en je kan voor het zelfde geld 3 stenen per keer maken.

Ik vraag me alleen af of het een beetje makkelijk schoon te houden is die diepe randen en natuurlijk wat als er verzaking plaats vind.
Ze versturen niet naar Nederland.
Overigens geven we de betonmix voor in de mallen een kleurtje en voegen het geheel daarna dicht met cement, zodat het een recht geheel wordt. Moet me er nog een beetje in verdiepen hoe het zit met zelf mixen van zand en cement. Ik heb een betonmolen.
Maar het duurt nog even voor het voorjaar is.

Eerst de garage maar es af, en de badkamer boven. De rest komt wel.
pi_165876123
Zijn er genoeg die wel naar NL verzenden hoor :Y

http://www.ebay.nl/sch/i.(...)crete+mould&_sacat=0
pi_165889974
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze versturen niet naar Nederland.
Overigens geven we de betonmix voor in de mallen een kleurtje en voegen het geheel daarna dicht met cement, zodat het een recht geheel wordt. Moet me er nog een beetje in verdiepen hoe het zit met zelf mixen van zand en cement. Ik heb een betonmolen.
Maar het duurt nog even voor het voorjaar is.

Niet op gelet ging even om het idee. https://www.tuinpadmal.nl/ is weer een Nederlander met euro tekens in de ogen paar jaar terug die dingen voor het eerst gezien geloof een chinees product en nu voor normaal +-60 euro te koop in Nederland :')
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:32:12 #233
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_165892304
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:12 schreef pasab het volgende:

[..]

Niet op gelet ging even om het idee. https://www.tuinpadmal.nl/ is weer een Nederlander met euro tekens in de ogen paar jaar terug die dingen voor het eerst gezien geloof een chinees product en nu voor normaal +-60 euro te koop in Nederland :')
Bizar! Ik ken ze nu zo'n 3 jaar, die gietvormen en ze zijn hier in DE te koop voor ¤7,69
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:27:02 #234
422610 Barrah
pi_165893053
Ik vraag me altijd af hoe mooi zoiets wordt (en blijft!) in het echt.

Je zult het nooit kunnen vergelijken met fabriekstegels met een natuurlijke toplaag.
Leuk dat je er een kleurstofje in kunt gooien, maar na een paar jaar houd je sowieso grijs beton over.
Als die tegels niet voor die tijd gebroken en/of verzakt zijn.

Als het echt zo briljant was zou je wel meer van dit soort paden en terrassen zien. Ik ken ze niet in mijn omgeving.
pi_165893426
Het verdient een eigen topic, dit topic gaat over iets anders. Maar kan het niet laten nog 1 ding...
quote:
Wij importeren tuinpadmallen en hebben een flink assortiment. Daarom kunnen wij de tuinpad mal tegen een scherpe prijs aanbieden.
2 soorten mallen, 4 soorten kleurstof die niet op voorraad zijn tegen een veel te hoge prijs. :')
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:41:18 #236
3542 Gia
User under construction
pi_165898739
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:32 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Bizar! Ik ken ze nu zo'n 3 jaar, die gietvormen en ze zijn hier in DE te koop voor ¤7,69
Dan ga ik toch nog es Googlen. Thnx
pi_165906108
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:21 schreef ArieVederci het volgende:

OMG ik was het hele topic zowat vergeten. Drukdrukdruk enzo. Ik probeer vanmiddag even een fatsoenlijke update in elkaar te draaien.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 08:57:45 #238
3542 Gia
User under construction
pi_165906513
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 07:50 schreef Loopfiets het volgende:
OMG ik was het hele topic zowat vergeten. Drukdrukdruk enzo. Ik probeer vanmiddag even een fatsoenlijke update in elkaar te draaien.
Ben zeer benieuwd.
pi_165925116
Damn, hele dag druk geweest. Maar daarmee wel eindelijk helder wanneer we gaan verhuizen *O*
Alle leveranciers behalve stedin (gas verplaatsen) hebben data genoemd die begin januari mogelijk maken.
Vanavond nieuwe poging voor verhaal met foto's.
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 17:55:44 #240
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_165934788
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 07:50 schreef Loopfiets het volgende:
Damn, hele dag druk geweest. Maar daarmee wel eindelijk helder wanneer we gaan verhuizen *O*
Alle leveranciers behalve stedin (gas verplaatsen) hebben data genoemd die begin januari mogelijk maken.
Vanavond nieuwe poging voor verhaal met foto's.
Verbouwen gaat stiekem een hele hoop tijd inzitten ;) Ben wel benieuwd naar de update !
Begin januari is dan ook alles klaar ? Of moeten jullie dan gewoon verhuizen om andere redenen ?
  donderdag 13 oktober 2016 @ 19:49:23 #241
3542 Gia
User under construction
pi_165937389
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 17:55 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Verbouwen gaat stiekem een hele hoop tijd inzitten ;) Ben wel benieuwd naar de update !
Begin januari is dan ook alles klaar ? Of moeten jullie dan gewoon verhuizen om andere redenen ?
ik hoop voor loopfiets dat het klaar is. Wij hebben 9 maanden op stucloper gewoond, kijkend op de plafondbalken en pvc-pijpen. Werd je niet vrolijk van. Aan de andere kant was het oude huis verkocht, dus de reden was wel zo prettig.

Ben ook erg benieuwd naar de updates van loopfiets.
pi_165940244
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 17:55 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Alles is nogal een groot woord, er hebben niet het budget om alles ineens te doen. Maar dan is wel de pui dicht, vloer gelegd, binnenkant geverfd en de keuken komt de week dat we verhuizen. Dus het is dan wel bewoonbaar.

En we willen er inmiddels wel echt graag eens in, hebben t voorlopig koopcontract al in december vorig jaar getekend en er stond al een huis. Hoe lang kan het duren...
pi_165941695
Er is inmiddels wel hier en daar wat veranderd. Die hele lage witte keuken die we gepland hadden, wordt het net niet helemaal. Toch maar een ander kleurtje en model gekozen. Deze versie is al aanbetaald, dus ik ga er vanuit dat daar niet zoveel meer in wijzigt :D

En verder in de spoiler
SPOILER
Nu nog de schilder definitief maken, maar als dat rond is, kan die volgende week beginnen. Dan nog een datum afspreken voor de houten vloer in de oude woonkamer en zeil uitzoeken voor boven en dan zijn we er volgens mij.

Oh en t gas aansluiten. Dat gaat niet alleen niet snel, je krijgt ook geen duidelijkheid over wanneer het gebeurt. Wel graag voor januari ;)
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:17:07 #244
3542 Gia
User under construction
pi_165946792
't Schiet goed op! Mooi strak die muren. Komt goed over, hoor.

Ik weet inmiddels hoe strak gestucte muren eruit ziet. En echt waar, ze zien er erg goed uit.

Hier is nu inmiddels alles strak getrokken, boven en beneden.
De garage vordert langzaamaan. Maar dat is buiten, dus heb ik niet zoveel last van.

Vandaag komt de loodgieter kijken wat hij nog nodig heeft voor het sanitair aan te sluiten.
Plus een nieuwe radiator.

Ik kan niet wachten tot ik weer in bad kan! Ben niet zo van het douchen.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:31:54 #245
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165946875
Gia waarom open je geen eigen topic?
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:34:15 #246
244125 laziness
pi_165946890
Ziet er goed uit loopfiets! Wachten duurt lang. Januari zou wel fijn zijn om er eindelijk in te kunnen!

Hoe staat het met de tuin? En alle gekkigheden die daat gevonden werden in de grond etc?
pi_165947311
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:31 schreef laziness het volgende:
Goede vraag.

Ontopic: wat gaaf dat jullie een 'datum' hebben! De keuken ziet er prachtig uit zeg O+

Mazzel gehad dat die vloerverwarming net goed ging zeg :o
Spoilers!
pi_165949525
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:34 schreef laziness het volgende:
Ziet er goed uit loopfiets! Wachten duurt lang. Januari zou wel fijn zijn om er eindelijk in te kunnen!

Hoe staat het met de tuin? En alle gekkigheden die daat gevonden werden in de grond etc?
Hmz mja nou kijk....
Niks meer aan gedaan. De tuin is weer een grote vlakte vol onkruid, bamboe zit weer bij het zwembad enz enz. Mijn lijf vond t niet zo grappig dat ik me daar steeds stond uit te sloven, dus daar ben ik mee gestopt. Dat gaan we toch maar in kleine stapjes doen als we er wonen.
pi_165949541
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Goede vraag.

Ontopic: wat gaaf dat jullie een 'datum' hebben! De keuken ziet er prachtig uit zeg O+

Mazzel gehad dat die vloerverwarming net goed ging zeg :o
Ja heel blij mee. Ik ben een ontzettende koukleum, moet er niet aan denken dat die hut niet warm te krijgen was geweest. Er lag meer dan 100m leiding te weinig op dik 60 m2.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:44:05 #250
4330 PJ
Tja.....
pi_165956613
quote:
Oh en t gas aansluiten. Dat gaat niet alleen niet snel, je krijgt ook geen duidelijkheid over wanneer het gebeurt. Wel graag voor januari ;)
Ik ben destijds naar het kantoor van Liander in Amsterdam gereden en heb het toen daar geregeld en toen was alles in 3 dagen geregeld.

Dus mocht je in regio A'dam wonen PM me dan even dan heb ik een telefoonnummer van de uitvoerders voor je. Dan ben je niet afhankelijk van dat vreselijke landelijk nummer waar die lui werkelijk niets kunnen/weten.
pi_165957085
Helaas, andere regio, andere netbeheerder :(
Maar zeer waarschijnlijk vergelijkbaar georganiseerd: niet.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:21:23 #252
3542 Gia
User under construction
pi_165957178
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:31 schreef laziness het volgende:
Een zo'n topic is wel genoeg. Het is voor mij wel leuk om te volgen, omdat het zo herkenbaar is. Maar het topic is van loopfiets, dus ik plaats geen foto's.

Heb al wel een topic geopend over de tuinpadmal. Een andere fokker wil het gaan uitproberen, dus er is een plek om die foto's te posten.
pi_165957208
Volgens mij staat heel K&W vol met dit soort topics?
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:30:11 #254
422610 Barrah
pi_165957367
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Een zo'n topic is wel genoeg. Het is voor mij wel leuk om te volgen, omdat het zo herkenbaar is. Maar het topic is van loopfiets, dus ik plaats geen foto's.

Heb al wel een topic geopend over de tuinpadmal. Een andere fokker wil het gaan uitproberen, dus er is een plek om die foto's te posten.
Open gewoon je topic in plaats van hier je dagboek bij te houden ;)
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:35:02 #255
3542 Gia
User under construction
pi_165957471
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:30 schreef Barrah het volgende:

[..]

Open gewoon je topic in plaats van hier je dagboek bij te houden ;)
Ik hou hier geen dagboek bij. Reageer af en toe op herkenbare situaties, zoals ook anderen dat doen, die jaren geleden verbouwd hebben.

Ben juist erg geïnteresseerd in de vorderingen van loopfiets' verbouwing.

Wat is daar mis mee?
pi_165961085
Ik denk dat wat mis is, is dat we graag in 1 topic 1 project zien, dat is lekker duidelijk. Dan weet iedereen ook altijd waar je het over hebt. Jij hebt het ook regelmatig over een ander project. En dat andere project, daar hebben we geen beeld van omdat je (terecht) in dit topic geen foto's daarvan post.

Ik begrijp ook niet goed waarom je zelf geen topic opent. Behalve als je zelf geen foto's wil posten, dan heeft een topic ws weinig zin.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:19:26 #257
3542 Gia
User under construction
pi_165963036
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 21:55 schreef Loopfiets het volgende:
Ik denk dat wat mis is, is dat we graag in 1 topic 1 project zien, dat is lekker duidelijk. Dan weet iedereen ook altijd waar je het over hebt. Jij hebt het ook regelmatig over een ander project. En dat andere project, daar hebben we geen beeld van omdat je (terecht) in dit topic geen foto's daarvan post.

Ik begrijp ook niet goed waarom je zelf geen topic opent. Behalve als je zelf geen foto's wil posten, dan heeft een topic ws weinig zin.
Als jij het gevoel hebt dat ik je topic kaap, dan spijt me dat. Sorry, is zeker niet de bedoeling. Nmm zijn er meer die hun mening of advies geven op basis van eigen ervaringen. Maar dan refererend aan vroegere verbouwingen. Maareh, ik hou mijn mond verder wel.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:25:34 #258
244125 laziness
pi_165963137
Mwah jij reageert kort op loopfiets en gooit dan je eigen verhaal neer over hoe ver jullie zijn.
Ik vind dat je vaak niet meer refereert aan.

Lijkt me interessant in je eigen topic met foto's.
In dit topic stoort het me vooral.
pi_165963307
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 23:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Als jij het gevoel hebt dat ik je topic kaap, dan spijt me dat. Sorry, is zeker niet de bedoeling. Nmm zijn er meer die hun mening of advies geven op basis van eigen ervaringen. Maar dan refererend aan vroegere verbouwingen. Maareh, ik hou mijn mond verder wel.
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 23:25 schreef laziness het volgende:
Mwah jij reageert kort op loopfiets en gooit dan je eigen verhaal neer over hoe ver jullie zijn.
Ik vind dat je vaak niet meer refereert aan.

Lijkt me interessant in je eigen topic met foto's.
In dit topic stoort het me vooral.
En ditzelfde gesprek is in een ander topic ook al eens ter sprake gekomen...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Moderator zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:01:22 #260
92034 crew  Vonkenboer
pi_165966658
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 23:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, het is wel degelijk gewoon weg een topic kapen en dat is niet echt bepaald de bedoeling.
Ik zou als ik jou was over je eigen verbouwing een nieuw eigen (project) topic openen; dat doet bijna iedereen hier.

Dat is leuker, overzichtelijker en interessanter voor iedereen ! *O*
  Moderator zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:04:01 #261
92034 crew  Vonkenboer
pi_165966673
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:22 schreef Loopfiets het volgende:
Volgens mij staat heel K&W vol met dit soort topics?
Laat dat nou de bedoeling zijn van dit forum ! :+ *)
pi_165983957
En we hebben een schilder *O*
Dat is bepaald niet makkelijk zeg, die hebben het zo druk dat we weinig keus hadden (agz we iets te laat gingen zoeken).

Kost een fortuin, maar dan is het binnen wel klaar voor we verhuizen.
pi_166532015
Riep ik hierboven dat het klaar zou zijn voor we verhuizen?

Boven is het klaar. Beneden zijn de muren nauwelijks gedroogd doordat de verwarming steeds niet aan kon (mensen die voor stedin meters etc verplaatsen deden nogal een fuckup, dus zijn nu al een week of zes te laat). Bij sommige laat de afwerklaag iets los doordat ie te lang nat is.

M.a.w. alles is te nat om te schilderen -O- En rond de kerst is ie uiteraard met vakantie. Best lang...
pi_166533010
Let op. Bij jullie wordt er geverfd voor kerst en bij ons wordt de vloer gestort. Wij willen dat dus het gebeurt.
Spoilers!
pi_166535501
:D
pi_167049016
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2016 12:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Let op. Bij jullie wordt er geverfd voor kerst en bij ons wordt de vloer gestort. Wij willen dat dus het gebeurt.
Voor ons heb je zo goed als gelijk gekregen. Voor jezelf ook?

Na lang wachten zijn eindelijk de gwl meters en aansluitingen geregeld, het is nu zelfs best warm in het huis, ondanks dat de pui er nog niet in zit (dinsdag!!). Daarmee konden de schilders ook beneden aan de slag. Het grootste deel is morgen af. Ze vinden onze kleurkeuze wel wat gewaagd, daar heeft de aannemer ook wat moeite mee. Gelukkig vinden we het zelf wel geweldig, voor zover het totnogtoe te zien is.

SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door Loopfiets op 02-12-2016 15:52:50 ]
  vrijdag 2 december 2016 @ 16:36:44 #267
244125 laziness
pi_167049897
Woehoe wat een vooruitgang *O*
pi_167051907
O+
pi_167053076
fantastische tegels! En ik vind zwart houtwerk ook wel wat hebben. Is het echt zwart-zwart? RAL 9005?
pi_167055408
Echt zwart-zwart :Y Maar er zit stikveel stof op en de grondverf is donkerblauw, dus je ziet het op de meeste plekken nog niet.

Een vriendin kwam kijken. Zag de trap + leuning en verzuchtte opgelucht "oh deze is niet zwart".
Nee, dat is de grondverf *) *)

Het idee ongetwijfeld niet iedereens smaak, maar ik vind het machtig.
pi_167055561
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 15:47 schreef Loopfiets het volgende:

[..]

Voor ons heb je zo goed als gelijk gekregen. Voor jezelf ook?
*O* Voor jou, -O- voor mij.

Zwarte kozijnen zijn hier ook een optie en iets Esscher-achtigs in de wc ook :o

Enige reden voor mij om geen zwarte kozijnen te doen is omdat je dan zo goed stof ziet liggen.
Spoilers!
pi_167055814
-O- -O- voor je vloer.

Tegen stof kun je iets doen. Neem een poets, posts zelf, nodig niemand uit, of wat het bij ons waarschijnlijk zal zijn: maak je er niet druk om.
Een als je wil checken voor je t zelf durft kom je bij mij kijken :D

Wat heb je trouwens een goeie smaak :P
pi_167056131
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 20:31 schreef Loopfiets het volgende:
-O- -O- voor je vloer.

Tegen stof kun je iets doen. Neem een poets, posts zelf, nodig niemand uit, of wat het bij ons waarschijnlijk zal zijn: maak je er niet druk om.
Een als je wil checken voor je t zelf durft kom je bij mij kijken :D

Wat heb je trouwens een goeie smaak :P
Wat heb jij een goede smaak!

Ik verzin nog even verder en kom na je verhuizing zeker kijken hoe stoffig je kozijnen zijn :P
Spoilers!
pi_167056777
Al wil je er een foto van maken, ik lig er niet wakker van. Scheelt zoveel stress O+
pi_167059660
_O_ _O_ die deuren vind ik net wat té als ik af ga op de foto's maar de rest O+ O+ die tegels O+

Erg mooi. leuk project ook, even volgen!
pi_167062772
Oh wat een geweldige tegels in de badkamer/toilet! Als ik die anderhalf jaar geleden had gezien, had ik ze ook gewild :D.
pi_167066671
Wel gaaf dat hier meer mensen enthousiast erover zijn O+
Irl was de eerste reactie 'je zal maar met migraine onder de douche staan' 8)7
  Moderator zaterdag 3 december 2016 @ 12:14:44 #278
92034 crew  Vonkenboer
pi_167071298
Ook mooi :Y
  Moderator zaterdag 3 december 2016 @ 13:50:42 #280
92034 crew  Vonkenboer
pi_167071966
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 13:16 schreef Loopfiets het volgende:
Ook mooi :Y
Authentiek jaren 20/30, als je goed kijkt ontdek je ook dat ze zeskantig zijn ;)
pi_167072353
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 20:21 schreef Loopfiets het volgende:
Echt zwart-zwart :Y Maar er zit stikveel stof op en de grondverf is donkerblauw, dus je ziet het op de meeste plekken nog niet.

Een vriendin kwam kijken. Zag de trap + leuning en verzuchtte opgelucht "oh deze is niet zwart".
Nee, dat is de grondverf *) *)

Het idee ongetwijfeld niet iedereens smaak, maar ik vind het machtig.
Ik vind het ook mooi. En stof zie je op witte kozijnen ook trouwens....
pi_167126500
Kleur O+
SPOILER
pi_167167455
SPOILER
pi_167167807
Ooh O+

Wat kan er open?
Spoilers!
pi_167168372
Vanuit het midden 1 naar links en 2 naar rechts. Of andersom, als je buiten staat. Iets minder dan 4,5 meter volgens mij.
  woensdag 7 december 2016 @ 18:26:18 #286
244125 laziness
pi_167171414
Wow O+
  Moderator woensdag 7 december 2016 @ 21:14:20 #287
92034 crew  Vonkenboer
pi_167175602
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 14:56 schreef Loopfiets het volgende:
SPOILER
Al nagedacht over voldoende zonwering e.d. ?
Mooie pui ! Dat gaat een hoop daglicht opleveren !
pi_167180603
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:14 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Al nagedacht over voldoende zonwering e.d. ?
Mooie pui ! Dat gaat een hoop daglicht opleveren !
Nope. Eigenlijk wil ik er niks voorhangen, veel te blij mee. Hij staat pal op het oosten, dus zonnetje bij het ontbijt en als de zon echt warm wordt, schijnt ie hopelijk niet meer rechtstreeks naar binnen.
  vrijdag 9 december 2016 @ 12:56:28 #289
335643 faptist
Maakt fouten
pi_167210749
Wow! Wat een prachtige stijlkeuzes maken jullie. <3
pi_167217257
Even het hele topic doorgelurkt, wat een goede smaak heb je! Je maakt het echt heel stijlvol
pi_167217401
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 14:56 schreef Loopfiets het volgende:
SPOILER
Waarom hangt dat schilderij daar op de tweede foto? 8)7
Somebody that I used to know
pi_167219633
:@ Wat een toffe complimenten O+

Het schilderij is een grapje van de klusser. Hij maakte het 'lekker huiselijk' voor ons met een drieluik dat 2 ingefreesde kabelbuizen omlijst.
pi_167229606
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 20:11 schreef Loopfiets het volgende:
:@ Wat een toffe complimenten O+

Het schilderij is een grapje van de klusser. Hij maakte het 'lekker huiselijk' voor ons met een drieluik dat 2 ingefreesde kabelbuizen omlijst.
pi_167231963
quote:
?
pi_167238190
Excuus. Een van mijn kinderen had mijn telefoon te pakken... met deze post tot gevolg.
pi_167244680
:D
pi_167528664
SPOILER
pi_167528669
Ziet er mooi uit allemaal! *O*
pi_167531713
Tnx :)

Bijna vol, maar het huis is ook praktisch af. Eigenlijk niet de moeite om een heel nieuw topic te maken, maar misschien wel jammer als ik geen foto's meer kan posten als het af is...
Twijfel twijfel.
pi_167531948
Die foto's wil ik nog graag zien hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')