Wij zijn een beetje vies. In 8 jaar in mijn huidige huis hebben we denk ik 2x de oven schoongemaakt. Het rooster is wel schoon overigens.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Nu je nog jong bent.
En pyrolyse reiniging is leuk en aardig, maar alsnog moet je er daarna met een doekje door.
Er wordt nu naar een lichtkoepel van 1.20 gekeken, dan komt dat wel goed.quote:Op maandag 27 juni 2016 22:10 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]![]()
![]()
Met goede ventilatie moet je het in de badkamer wel moeten kunnen redden; zou wel zorgen voor voldoende natuurlijk lichtinval.
Ik heb gewoon een trapje in de keuken staan, want ik moet best vaak bij de bovenste plankquote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:46 schreef Gia het volgende:
@D.K. Je kunt bovenop de kastjes kranten leggen, dan worden ze niet zo vies.
Hoge kasten zijn fijn om de spullen op te bergen, die je maar af en toe nodig hebt.
SPOILER: best veel foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik doe de tuin wel in een volgende post
[ Bericht 18% gewijzigd door Loopfiets op 18-07-2016 22:13:22 ]
SPOILER: weer foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de niet fotoklikkers zo verder.
Er staat dus een forse boom in de tuin. Een haagbeuk. Zo een die normaal heel snoezig klein is en de inkijk van je buren tegenhoudt, houdt bij ons de inkijk van de bovenverdieping van de buren uit onze bovenverdieping weg. En die buren wonen best een end weg, dus dat is een hele prestatie.
Ik hou van bomen, ik wilde m oorspronkelijk ook zeker laten staan, maar eigenlijk is het een lelijk ding. En als ik dan tóch mijn eerste eigen nieuwe tuin heb, kies ik liever zelf een mooie boom. Of twee mooie bomen. Oid. Maar wat is nou een mooie boom voor in de tuin, die de buren nog hun gevoel van privacy geeft maar verder beperkt overlast veroorzaakt?
Kenners in huis?
Ik hou van gladde stammen, echte bladeren (geen veervorm), geen bessen die vlekken veroorzaken, liefst geen oppervlakkige wortels, genoeg blad maar geen pikdonkere schaduw eronder. Een meter of 7 hoog lijkt me meer dan zat, 4 is nog een stuk makkelijker voor zelf een beetje bijhouden. En ik heb vast nog meer eisen, maar die weet ik zo niet. Tips?
[ Bericht 8% gewijzigd door Loopfiets op 18-07-2016 22:17:12 ]
Ja hequote:
Spannend. Wij vonden vorig jaar een waterdichte koffer, verbonden met een camera die op onze schutting vastgeschroefd was. In de koffer zat een recorder met een sd-kaartje. Daarop stonden beelden van een deur in de straat achter ons. Echt bizar. Politie gebeld, die hebben het opgehaald.quote:Op maandag 18 juli 2016 21:56 schreef Loopfiets het volgende:
Zomaar ergens middenin de tuin stuitte ik op een in stevig plastic ingepakt iets. Morgen gaan we verder graven om te ontdekken wat erin zit. Ben heel benieuwd!
Hier in de tuin staat een hele hoge hemelboom, maar die is niet inheems. Blijft ook staan.quote:Er staat dus een forse boom in de tuin. Een haagbeuk. Zo een die normaal heel snoezig klein is en de inkijk van je buren tegenhoudt, houdt bij ons de inkijk van de bovenverdieping van de buren uit onze bovenverdieping weg. En die buren wonen best een end weg, dus dat is een hele prestatie.
Ik hou van bomen, ik wilde m oorspronkelijk ook zeker laten staan, maar eigenlijk is het een lelijk ding. En als ik dan tóch mijn eerste eigen nieuwe tuin heb, kies ik liever zelf een mooie boom. Of twee mooie bomen. Oid. Maar wat is nou een mooie boom voor in de tuin, die de buren nog hun gevoel van privacy geeft maar verder beperkt overlast veroorzaakt?
Kenners in huis?
Ik hou van gladde stammen, echte bladeren (geen veervorm), geen bessen die vlekken veroorzaken, liefst geen oppervlakkige wortels, genoeg blad maar geen pikdonkere schaduw eronder. Een meter of 7 hoog lijkt me meer dan zat, 4 is nog een stuk makkelijker voor zelf een beetje bijhouden. En ik heb vast nog meer eisen, maar die weet ik zo niet. Tips?
Volgens mij is het beter de bomen in najaar tot voorjaar te planten. Weet niet of dit voor alle bomen geldt. Maar een hoop geld uitgeven en dan de boom het niet redden is ook erg zonde.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:04 schreef Loopfiets het volgende:
Hmm, dit plastic was niet zo spannendNog niet alles is eruit, maar het lijkt erop dat het plastic deels is gebruikt om beton te storten voor een vijver (dat krijgen we niet weg) en deels om heel veel kiezels in te pakken
Heet! We wilden vanmiddag nog naar een boomkwekerij, maar ik geloof niet dat ik nog kan bewegen.
Klopt, zomer is echt een slecht seizoen voor bomen. Eind sept op zijn vroegste zou ik doenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij is het beter de bomen in najaar tot voorjaar te planten. Weet niet of dit voor alle bomen geldt. Maar een hoop geld uitgeven en dan de boom het niet redden is ook erg zonde.
Goed om te weten.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 16:11 schreef Puala het volgende:
[..]
Klopt, zomer is echt een slecht seizoen voor bomen. Eind sept op zijn vroegste zou ik doen![]()
* Puala is dochter van een boomkweker![]()
Ja, inderdaad, de vakantie is nu wel voorbij, toch?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:21 schreef ArieVederci het volgende:
Ik ben toch benieuwd hoe het er naar ruim 2 maanden voor staat.
Ik vind het geweldig om alle klus / verbouw topics door te lezen omdat ik ook op zoek ben naar een huisje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb nog een terrastip voor geïnteresseerden:
https://www.tuinpadmal.nl/
Wij overwegen serieus om zo, zelf, de terrassen en paden aan te gaan leggen. Scheelt echt duizenden euro's. Het grootste terras is al 60 m2, dan bij onze slaapkamer nog 12 en achterin bij het tuinhuis ook pakweg 12 tot 15, en dan nog paden.
Hiervoor hoef je alleen de grond maar te egaliseren, eventueel op hoogte brengen waar nodig en je kunt aan het kleien met kant en klare betonmix. Het resultaat ziet er, op de voorbeelden, erg leuk uit.
Ik had berekend wat het kost om met terrastegels de terrassen aan te laten leggen, daar wordt je niet vrolijk van. Zit je al gauw op zo'n 5 - 7000 euro.
Koop die malen in het buitenland en je kan voor het zelfde geld 3 stenen per keer maken.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:27 schreef Gia het volgende:
Heb nog een terrastip voor geïnteresseerden:
https://www.tuinpadmal.nl/
Wij overwegen serieus om zo, zelf, de terrassen en paden aan te gaan leggen. Scheelt echt duizenden euro's. Het grootste terras is al 60 m2, dan bij onze slaapkamer nog 12 en achterin bij het tuinhuis ook pakweg 12 tot 15, en dan nog paden.
Hiervoor hoef je alleen de grond maar te egaliseren, eventueel op hoogte brengen waar nodig en je kunt aan het kleien met kant en klare betonmix. Het resultaat ziet er, op de voorbeelden, erg leuk uit.
Ik had berekend wat het kost om met terrastegels de terrassen aan te laten leggen, daar wordt je niet vrolijk van. Zit je al gauw op zo'n 5 - 7000 euro.
Ze versturen niet naar Nederland.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 13:03 schreef pasab het volgende:
[..]
Koop die malen in het buitenland en je kan voor het zelfde geld 3 stenen per keer maken.
Ik vraag me alleen af of het een beetje makkelijk schoon te houden is die diepe randen en natuurlijk wat als er verzaking plaats vind.
Niet op gelet ging even om het idee. https://www.tuinpadmal.nl/ is weer een Nederlander met euro tekens in de ogen paar jaar terug die dingen voor het eerst gezien geloof een chinees product en nu voor normaal +-60 euro te koop in Nederlandquote:Op maandag 10 oktober 2016 17:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze versturen niet naar Nederland.
Overigens geven we de betonmix voor in de mallen een kleurtje en voegen het geheel daarna dicht met cement, zodat het een recht geheel wordt. Moet me er nog een beetje in verdiepen hoe het zit met zelf mixen van zand en cement. Ik heb een betonmolen.
Maar het duurt nog even voor het voorjaar is.
Bizar! Ik ken ze nu zo'n 3 jaar, die gietvormen en ze zijn hier in DE te koop voor ¤7,69quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:12 schreef pasab het volgende:
[..]
Niet op gelet ging even om het idee. https://www.tuinpadmal.nl/ is weer een Nederlander met euro tekens in de ogen paar jaar terug die dingen voor het eerst gezien geloof een chinees product en nu voor normaal +-60 euro te koop in Nederland
2 soorten mallen, 4 soorten kleurstof die niet op voorraad zijn tegen een veel te hoge prijs.quote:Wij importeren tuinpadmallen en hebben een flink assortiment. Daarom kunnen wij de tuinpad mal tegen een scherpe prijs aanbieden.
Dan ga ik toch nog es Googlen. Thnxquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:32 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Bizar! Ik ken ze nu zo'n 3 jaar, die gietvormen en ze zijn hier in DE te koop voor ¤7,69
OMG ik was het hele topic zowat vergeten. Drukdrukdruk enzo. Ik probeer vanmiddag even een fatsoenlijke update in elkaar te draaien.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:21 schreef ArieVederci het volgende:
Ik ben toch benieuwd hoe het er naar ruim 2 maanden voor staat.
Ik vind het geweldig om alle klus / verbouw topics door te lezen omdat ik ook op zoek ben naar een huisje.
Ben zeer benieuwd.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 07:50 schreef Loopfiets het volgende:
OMG ik was het hele topic zowat vergeten. Drukdrukdruk enzo. Ik probeer vanmiddag even een fatsoenlijke update in elkaar te draaien.
Verbouwen gaat stiekem een hele hoop tijd inzittenquote:Op donderdag 13 oktober 2016 07:50 schreef Loopfiets het volgende:
Damn, hele dag druk geweest. Maar daarmee wel eindelijk helder wanneer we gaan verhuizen
Alle leveranciers behalve stedin (gas verplaatsen) hebben data genoemd die begin januari mogelijk maken.
Vanavond nieuwe poging voor verhaal met foto's.
ik hoop voor loopfiets dat het klaar is. Wij hebben 9 maanden op stucloper gewoond, kijkend op de plafondbalken en pvc-pijpen. Werd je niet vrolijk van. Aan de andere kant was het oude huis verkocht, dus de reden was wel zo prettig.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 17:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Verbouwen gaat stiekem een hele hoop tijd inzittenBen wel benieuwd naar de update !
Begin januari is dan ook alles klaar ? Of moeten jullie dan gewoon verhuizen om andere redenen ?
Alles is nogal een groot woord, er hebben niet het budget om alles ineens te doen. Maar dan is wel de pui dicht, vloer gelegd, binnenkant geverfd en de keuken komt de week dat we verhuizen. Dus het is dan wel bewoonbaar.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 17:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Verbouwen gaat stiekem een hele hoop tijd inzittenBen wel benieuwd naar de update !
Begin januari is dan ook alles klaar ? Of moeten jullie dan gewoon verhuizen om andere redenen ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu nog de schilder definitief maken, maar als dat rond is, kan die volgende week beginnen. Dan nog een datum afspreken voor de houten vloer in de oude woonkamer en zeil uitzoeken voor boven en dan zijn we er volgens mij.
Oh en t gas aansluiten. Dat gaat niet alleen niet snel, je krijgt ook geen duidelijkheid over wanneer het gebeurt. Wel graag voor januari![]()
Goede vraag.quote:
Hmz mja nou kijk....quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 08:34 schreef laziness het volgende:
Ziet er goed uit loopfiets! Wachten duurt lang. Januari zou wel fijn zijn om er eindelijk in te kunnen!
Hoe staat het met de tuin? En alle gekkigheden die daat gevonden werden in de grond etc?
Ja heel blij mee. Ik ben een ontzettende koukleum, moet er niet aan denken dat die hut niet warm te krijgen was geweest. Er lag meer dan 100m leiding te weinig op dik 60 m2.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 09:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goede vraag.
Ontopic: wat gaaf dat jullie een 'datum' hebben! De keuken ziet er prachtig uit zeg
Mazzel gehad dat die vloerverwarming net goed ging zeg![]()
Ik ben destijds naar het kantoor van Liander in Amsterdam gereden en heb het toen daar geregeld en toen was alles in 3 dagen geregeld.quote:Oh en t gas aansluiten. Dat gaat niet alleen niet snel, je krijgt ook geen duidelijkheid over wanneer het gebeurt. Wel graag voor januari
Een zo'n topic is wel genoeg. Het is voor mij wel leuk om te volgen, omdat het zo herkenbaar is. Maar het topic is van loopfiets, dus ik plaats geen foto's.quote:
Open gewoon je topic in plaats van hier je dagboek bij te houdenquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 19:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Een zo'n topic is wel genoeg. Het is voor mij wel leuk om te volgen, omdat het zo herkenbaar is. Maar het topic is van loopfiets, dus ik plaats geen foto's.
Heb al wel een topic geopend over de tuinpadmal. Een andere fokker wil het gaan uitproberen, dus er is een plek om die foto's te posten.
Ik hou hier geen dagboek bij. Reageer af en toe op herkenbare situaties, zoals ook anderen dat doen, die jaren geleden verbouwd hebben.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 19:30 schreef Barrah het volgende:
[..]
Open gewoon je topic in plaats van hier je dagboek bij te houden
Als jij het gevoel hebt dat ik je topic kaap, dan spijt me dat. Sorry, is zeker niet de bedoeling. Nmm zijn er meer die hun mening of advies geven op basis van eigen ervaringen. Maar dan refererend aan vroegere verbouwingen. Maareh, ik hou mijn mond verder wel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 21:55 schreef Loopfiets het volgende:
Ik denk dat wat mis is, is dat we graag in 1 topic 1 project zien, dat is lekker duidelijk. Dan weet iedereen ook altijd waar je het over hebt. Jij hebt het ook regelmatig over een ander project. En dat andere project, daar hebben we geen beeld van omdat je (terecht) in dit topic geen foto's daarvan post.
Ik begrijp ook niet goed waarom je zelf geen topic opent. Behalve als je zelf geen foto's wil posten, dan heeft een topic ws weinig zin.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 23:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Als jij het gevoel hebt dat ik je topic kaap, dan spijt me dat. Sorry, is zeker niet de bedoeling. Nmm zijn er meer die hun mening of advies geven op basis van eigen ervaringen. Maar dan refererend aan vroegere verbouwingen. Maareh, ik hou mijn mond verder wel.
En ditzelfde gesprek is in een ander topic ook al eens ter sprake gekomen...quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 23:25 schreef laziness het volgende:
Mwah jij reageert kort op loopfiets en gooit dan je eigen verhaal neer over hoe ver jullie zijn.
Ik vind dat je vaak niet meer refereert aan.
Lijkt me interessant in je eigen topic met foto's.
In dit topic stoort het me vooral.
Nou, het is wel degelijk gewoon weg een topic kapen en dat is niet echt bepaald de bedoeling.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 23:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Als jij het gevoel hebt dat ik je topic kaap, dan spijt me dat. Sorry, is zeker niet de bedoeling. Nmm zijn er meer die hun mening of advies geven op basis van eigen ervaringen. Maar dan refererend aan vroegere verbouwingen. Maareh, ik hou mijn mond verder wel.
Laat dat nou de bedoeling zijn van dit forum !quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 19:22 schreef Loopfiets het volgende:
Volgens mij staat heel K&W vol met dit soort topics?
Voor ons heb je zo goed als gelijk gekregen. Voor jezelf ook?quote:Op woensdag 9 november 2016 12:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Let op. Bij jullie wordt er geverfd voor kerst en bij ons wordt de vloer gestort. Wij willen dat dus het gebeurt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Loopfiets op 02-12-2016 15:52:50 ]
quote:Op vrijdag 2 december 2016 15:47 schreef Loopfiets het volgende:
[..]
Voor ons heb je zo goed als gelijk gekregen. Voor jezelf ook?
Wat heb jij een goede smaak!quote:Op vrijdag 2 december 2016 20:31 schreef Loopfiets het volgende:
![]()
voor je vloer.
Tegen stof kun je iets doen. Neem een poets, posts zelf, nodig niemand uit, of wat het bij ons waarschijnlijk zal zijn: maak je er niet druk om.
Een als je wil checken voor je t zelf durft kom je bij mij kijken
Wat heb je trouwens een goeie smaak![]()
Ik vind het ook mooi. En stof zie je op witte kozijnen ook trouwens....quote:Op vrijdag 2 december 2016 20:21 schreef Loopfiets het volgende:
Echt zwart-zwartMaar er zit stikveel stof op en de grondverf is donkerblauw, dus je ziet het op de meeste plekken nog niet.
Een vriendin kwam kijken. Zag de trap + leuning en verzuchtte opgelucht "oh deze is niet zwart".
Nee, dat is de grondverf![]()
Het idee ongetwijfeld niet iedereens smaak, maar ik vind het machtig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 december 2016 14:56 schreef Loopfiets het volgende:
Al nagedacht over voldoende zonwering e.d. ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie pui ! Dat gaat een hoop daglicht opleveren !
Nope. Eigenlijk wil ik er niks voorhangen, veel te blij mee. Hij staat pal op het oosten, dus zonnetje bij het ontbijt en als de zon echt warm wordt, schijnt ie hopelijk niet meer rechtstreeks naar binnen.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:14 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Al nagedacht over voldoende zonwering e.d. ?
Mooie pui ! Dat gaat een hoop daglicht opleveren !
quote:Op woensdag 7 december 2016 14:56 schreef Loopfiets het volgende:
Waarom hangt dat schilderij daar op de tweede foto?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Somebody that I used to know
quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:11 schreef Loopfiets het volgende:
Wat een toffe complimenten
Het schilderij is een grapje van de klusser. Hij maakte het 'lekker huiselijk' voor ons met een drieluik dat 2 ingefreesde kabelbuizen omlijst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |