Dan klopt de reclame niet.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:19 schreef TargaFlorio het volgende:
Hellmann in Nederland is toch anders dan de originele Amerikaanse?
Frietquote:Op donderdag 17 maart 2016 19:41 schreef FunkyHomosapien het volgende:
Hellmans op sandwiches
Belse bij friet
Zaanse op al het andere
Patat zeggenquote:
Hm ok, reclames hebben natuurlijk altijd gelijk...quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Patat zeggenIk zag net nog een reclame voorbij komen van ik geloof McCain; het is gewoon friet, ook volgens de reclame.
Ze liegen ook, want Hellman's smaakte voordat ze het volop gingen marketen in Nederland absoluut helemaal anders. Het is aangepast aan de Nederlandse smaakquote:
Dat is juist mijn favorietquote:Op donderdag 17 maart 2016 20:02 schreef Roland_Deschain het volgende:
Hellman's is lekker.![]()
Zaanse mayonaise is waarschijnlijk de goorste mayonaise die ik ooit heb geproefd.
Is dat die in die grote weckpot? Want die vind ik geweldigquote:Op donderdag 17 maart 2016 20:39 schreef Elvi het volgende:
Hellmann's vind ik wel erg lekker, maar nog lekkerder vind ik de Belgische mayonaise van AH eigen merk
Nee met oranje dop. Maar die in de weckpot wil ik ook wel proberenquote:Op donderdag 17 maart 2016 20:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat die in die grote weckpot? Want die vind ik geweldig
quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:39 schreef Elvi het volgende:
nog lekkerder vind ik de Belgische mayonaise van AH eigen merk
De Brander nog nooit geprobeerd, ben ik wel nieuwsgierig naquote:Op donderdag 17 maart 2016 20:55 schreef RickoKun het volgende:
De allerbeste mayonaise is Brander mayonaise van Oliehoorn. Punt.
ik proef weinig verschilquote:Op donderdag 17 maart 2016 19:19 schreef TargaFlorio het volgende:
Hellmann in Nederland is toch anders dan de originele Amerikaanse?
Kan je alleen bij van die grootverkopers kopen (zoals de Makro)quote:Op donderdag 17 maart 2016 21:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De Brander nog nooit geprobeerd, ben ik wel nieuwsgierig na
Hmm, de snackbarhouder maar es opnaaienquote:Op donderdag 17 maart 2016 22:08 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Kan je alleen bij van die grootverkopers kopen (zoals de Makro)
Ik ook, Amerikaanse zooiquote:
quote:Alleen die structuur al.
De structuur van ongezond, brokkelig vaginaal vocht.
Kewpie Mayonaise!!!!quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:21 schreef Helsinki het volgende:
Nog op zoek naar een nieuwe favoriet!
Die vond ik dus niet zo lekker, zat een bijsmaakje aan. En ik vond het mondgevoel niet zo fijn. Misschien had ik te hoge verwachtingen.quote:
Eens, Kwepie is erg lekker.quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:43 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb liever kewpie dan mijn zelfgemaakte. Maar ook als dat niet zou zijn is zelfgmaakt geen optie/alternatief, want daarvoor eet ik niet genoeg mayo. Ik doe weken met een "fles" kewpie. Zo lang is eigengemaakt niet houdbaar.
Ik heb daarvan de mAyo royale, ook heerlijk!quote:
Een bakje zelfgemaakt kost bijna niets... een kwartje voor een ei en wat olie... Voor de prijs van een fles kewpie kan ik heel wat mayo kloppenquote:Op donderdag 17 maart 2016 23:43 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb liever kewpie dan mijn zelfgemaakte. Maar ook als dat niet zou zijn is zelfgmaakt geen optie/alternatief, want daarvoor eet ik niet genoeg mayo. Ik doe weken met een "fles" kewpie. Zo lang is eigengemaakt niet houdbaar.
Ja, die bedoel ik. Japans junkfood. DIe japanner was dan ook gek op onze kroketten en frikandellen en at witte broodje met kaas EN kroketten op 1 broodje... of een frikandel met kaas...quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:09 schreef RobinOok het volgende:
Haha, die heten okonomiyaki.
Deze: http://www.aziatische-ingredienten.nl/tag/okonomiyaki/
(met onthoutip)
Wat olie? Kwart fles op 1 dooier.
Ik heb altijd een tube zaanse mayo liggen voor noodgevallen.... maar liefst maak ik het zelf.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:09 schreef RobinOok het volgende:
Haha, die heten okonomiyaki.
Deze: http://www.aziatische-ingredienten.nl/tag/okonomiyaki/
(met onthoutip)
Wat olie? 200-250mlop 1 dooier.
Dus elke keer 20 cent voor een ei plus 50 cent voor de olie = 75 cent per maaltijd.
Dat komt voor mij duurder uit dan de duurste pot mayo.
Maar goed, dat boeit me dus niet eens erg, de prijs. Ik wil gewoon mayo op voorraad die lang houdbaar is. Sterker nog, we hebben 2 soorten op voorraad, want lief heeft liever Calve. En die heb ik zelf ook liever voor de basis van sausje enzo.
Eenschquote:Op zaterdag 19 maart 2016 05:07 schreef MiestOr het volgende:
D&L, al jaren de beste!
bij gebrek aan beschikbaarheid, Zaanse mayo
AL die Amerikaanse levensmiddelen die ze verkopen in de wereld, vreselijk! lekker daar houden
Jaaaaaaaaaa.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 05:12 schreef Maureentje het volgende:
[ afbeelding ]
Lekkerste mayo ooit!![]()
Nummer 2 is de zaanse mayo
Maar lekker!quote:
Die Belgische mayonaise van de AH is ook mijn favoriet. Tenminste niet zo zoet.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:39 schreef Elvi het volgende:
Hellmann's vind ik wel erg lekker, maar nog lekkerder vind ik de Belgische mayonaise van AH eigen merk
Dit. Niets aan toe te voegen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:55 schreef RickoKun het volgende:
De allerbeste mayonaise is Brander mayonaise van Oliehoorn. Punt.
Die is idd ook goed te doen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:18 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Die Belgische mayonaise van de AH is ook mijn favoriet. Tenminste niet zo zoet.
Whatquote:Op donderdag 17 maart 2016 23:18 schreef RobinOok het volgende:
Altijd iets tegen Hellmann's gehad.
Alleen die structuur al.
De structuur van ongezond, brokkelig vaginaal vocht.
Alarmbellen rinkelen, dit is fout.
hmm misschien maar is proberen. had laatst voor t eerst een pot citroen mayo van de lidl(volgens mij hebben ze die niet altijd). Echt lekkurr was die.quote:
Wat is het verschil precies dan tussen smaak hoe ze hem in Amerika verkopen en hoe ze hem hier verkopen?quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:00 schreef GekkePoes het volgende:
Ik kocht vorige maand een pot omdat dat ik dacht dat het de echte mayonaise was van Hellmans zoals ze die in de VS hebben, maar helaas hebben ze bedacht dat 'Nederlanders' een andere smaak hebben, en de dikte is ook een beetje anders.
Na dit stukje kan ik je als mayotester niet meer serieus nemen.quote:Hierbij test 1: Met in de rechter hoek de wereldvermaarde Hellman's en in de linker hoek de mayonaise basic (eigen merk dus) van AH. Deze mayonaise lijkt sterk op de Zaanse Mayonaise, misschien dat de puristen verschil proeven, maar deze basic kost ¤1,07 voor 650 ml.
Daar lijkt ie meer op een slaoliequote:Op woensdag 23 maart 2016 14:21 schreef PufpufpuffelBeernd het volgende:
[..]
Wat is het verschil precies dan tussen smaak hoe ze hem in Amerika verkopen en hoe ze hem hier verkopen?
Die van ons lijkt wel alsof het met de staafmixer helemaal is doorgemixt en het is wat zoetig, minder zout een beetje neutraler van smaak. De amerikaanse is zeg maar alsof je zelf mayonaise maakt, en dan meteen na het mengen in een pot stopt. je ziet soms ook nog kleine luchtbelletjes, en heeft stevigheid. Vergelijk het met griekse yoghurt consistentie. Als je de Amerikaanse hellmans in een blender zou stoppen en dan een paar druppels zoetstof toevoegt en een kwartier doormixt krijg je wat lijkt op de Nederlandse . Hier gebruiken ze suiker als ingredient en geen fructosestroop(cornsyrup)quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:21 schreef PufpufpuffelBeernd het volgende:
[..]
Wat is het verschil precies dan tussen smaak hoe ze hem in Amerika verkopen en hoe ze hem hier verkopen?
Oh hebben ze het aangepast? Jaren geleden voor het laatst hellmans gehad en ik vond die toen erg lekker.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze liegen ook, want Hellman's smaakte voordat ze het volop gingen marketen in Nederland absoluut helemaal anders. Het is aangepast aan de Nederlandse smaakIk vond hem voorheen wel lekker, nu niet meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |