quote:Doodrijder Fleur (19) bekent te hard rijden
Walter van W. (54) heeft in de rechtbank van Lelystad gezegd dat hij te hard reed toen hij vorig jaar in Loosdrecht de 19-jarge Fleur doodreed. De man heeft naar eigen zeggen echter niet ’veel te hard gereden.’ Tegen de rechter zei hij: “Misschien reed ik 90 of 95. Maar niet 130, 140, 160.” Van W. zweert dat ’op de dood van zijn moeder.’
Dat er gedacht wordt dat Van W. met minimaal 160 km/u over de Loosdrechtsedijk racete, doet hij af als onzin. „Ik denk dat de getuigen geschrokken zijn van het motorgeluid en dat de verklaringen daarom zo extreem zijn.”
De 19-jarige Fleur uit Hilversum had geen schijn van kans toen de Porsche haar Toyotaatje met hoge snelheid in de flank ramde. Van W. en zijn zoon waren bezig met een straatrace. Vanuit een chaletpark reed Fleur de straat in. De Porsche van vader Van W. boorde zich van haar auto. Ze overleed twee weken later aan haar verwondingen.
De vader van Fleur heeft in de rechtbank gezegd dat hij hoopt dat vader en zoon een echte straf krijgen. „Mensen met geld ontspringen vaak de dans.” Hij suggereert een torenhoge boete. „En een half jaar werken op de intensive care van het ziekenhuis.”
Tegen de verdachten zei hij: “Ik zal nooit accepteren dat jullie mijn meisje het leven hebben ontnomen. Als jullie ballen hebben, beken je nu.”
De live twitterfeed van Saskia Belleman:Er zijn straffen geëist van resp. 5 en 3 jaar tegen vader en zoon.twitter:SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 03-11-2017 om 16:05:47Ze willen wel verhuizen, zegt Hogewind, maar OM heeft beslag gelegd op het huis. “Ze zijn door ware hel gegaan.” #Fleur reageer retweet
bron
Echt he .... en die twitterfeed ..... huis bekogeld met eieren, ze worden met de nek aangekeken .... goh .....quote:Op vrijdag 3 november 2017 16:31 schreef Dagoduck het volgende:
Het is natuurlijk heel erg dat die zoon bij een veroordeling zijn baan verliestEgoïstisch uitschot dat stel.
Wat is dit voor een stupide nieuwsbericht?quote:Op vrijdag 3 november 2017 16:24 schreef maily het volgende:
Fleur uit Hilversum, kapotgetrapt door Marokkanen en doodgereden door een dronken proleet
Verschrikkelijk voor Fleur en haar familie
Hoeveel pech kan je hebben?
Ze gaan ook zwaar gebukt onder het ongeval. Echt, hoe krijg je het je strot uitquote:Op vrijdag 3 november 2017 16:32 schreef maily het volgende:
[..]
Echt he .... en die twitterfeed ..... huis bekogeld met eieren, ze worden met de nek aangekeken .... goh .....
En eerder nog de snelheden ontkennen ......
Wat een proleet ben je ook als je "Op de dood van je moeder" zweert dat je met je dronken kop "maar" 90 of 95 km per uur hebt gereden, en niet de 130+ km per uur waar slechts 50 km per uur is toegestaan.quote:
Gek, ik las vanmiddag dat hij zou hebben gezegd dat hij wel harder reed dan 50km/h, zo'n 70 of 85 km/h, maar echt geen 200 km/h, want dat durft hij op de Duitse autobahn niet eens. Dat zweerde hij op de dood van zijn moeder en zoon.quote:
Volgens het NFI heeft hij zeker 160 gereden.... daarbij hebben ze nog een keer op dezelfde weg gereden met zowel een mini als een porsche om de snelheden met camerabeelden te vergelijken. Ik verwacht dus niet dat die snelheden werkelijk alleen maar dikke duim cijfers van getuigen zijn.quote:Op vrijdag 3 november 2017 17:00 schreef Physsic het volgende:
[..]
Gek, ik las vanmiddag dat hij zou hebben gezegd dat hij wel harder reed dan 50km/h, zo'n 70 of 85 km/h, maar echt geen 200 km/h, want dat durft hij op de Duitse autobahn niet eens. Dat zweerde hij op de dood van zijn moeder en zoon.
70 km/h lijkt me niet heel waarschijnlijk.
quote:Op vrijdag 3 november 2017 16:53 schreef Leandra het volgende:
Van welk bekend kledingmerk is Walter van W eigenlijk directeur?
Zoon vliegt vloog voor Transavia.twitter:SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 03-11-2017 om 12:50:32Ik begrijp dat hij zelfstandig ondernemer is in de textielbranche, en oa voor McGregor heeft gewerkt. https://t.co/Q4zpCw2m27 reageer retweet
Ze hebben in de Porsche kunnen zien dat hij 111 reed geloof ik .... mja, daar komt nog bij, meneer had gedronken, en is al een paar keer eerder veroordeeld voor alcomobilisme .....quote:Op vrijdag 3 november 2017 17:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens het NFI heeft hij zeker 160 gereden.... daarbij hebben ze nog een keer op dezelfde weg gereden met zowel een mini als een porsche om de snelheden met camerabeelden te vergelijken. Ik verwacht dus niet dat die snelheden werkelijk alleen maar dikke duim cijfers van getuigen zijn.
Dat daar nog geen stoelen door de rechtbank zijn gevlogen .....quote:Op vrijdag 3 november 2017 17:14 schreef Merkie het volgende:
Wat een gestoorde idioten. De hele avond door drinken, meerdere bronnen die aantonen dat de Porsche veel te hard reed, al 4x eerder een boete voor rijden onder invloed, die zoon die de hele tijd huilt dat zijn carrière als piloot op het spel staat, en vervolgens geen enkele spijtbetuiging. Walgelijke gasten, psychopaten.
En dan die advocaat die waagt te betwijfelen of Fleur wel daadwerkelijk door de crash om het leven is gekomen, kan die zichzelf nog wel in de spiegel aankijken?
Wat een martelgang voor de nabestaanden moet dit zijn.
Dat laatste is wat mij betreft reden het rijbewijs veel langer af te nemen.quote:Op vrijdag 3 november 2017 17:04 schreef maily het volgende:
[..]
Ze hebben in de Porsche kunnen zien dat hij 111 reed geloof ik .... mja, daar komt nog bij, meneer had gedronken, en is al een paar keer eerder veroordeeld voor alcomobilisme .....
Is van een Breitbart achtige website. Kun je geen journalistiek noemen. Die doen alles om Marokkanen erbij te halen.quote:Op vrijdag 3 november 2017 16:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat is dit voor een stupide nieuwsbericht?
McGregor als ik het goed hebquote:Op vrijdag 3 november 2017 16:53 schreef Leandra het volgende:
Van welk bekend kledingmerk is Walter van W eigenlijk directeur?
Jaaa, pappa en zoon van Wijngaarden zijn de 'echte' slachtoffers..quote:Op vrijdag 3 november 2017 17:14 schreef Merkie het volgende:
Wat een gestoorde idioten. De hele avond door drinken, meerdere bronnen die aantonen dat de Porsche veel te hard reed, al 4x eerder een boete voor rijden onder invloed, die zoon die de hele tijd huilt dat zijn carrière als piloot op het spel staat, en vervolgens geen enkele spijtbetuiging. Walgelijke gasten, psychopaten.
En dan die advocaat die waagt te betwijfelen of Fleur wel daadwerkelijk door de crash om het leven is gekomen, kan die zichzelf nog wel in de spiegel aankijken?
Ik hoop op karma .... veel ......quote:Op vrijdag 3 november 2017 17:41 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Jaaa, pappa en zoon van Wijngaarden zijn de 'echte' slachtoffers..![]()
![]()
![]()
Juist voor dit soort volk zou de doodstraf weer terug moeten komen. Echt walgelijk dat liegen!![]()
Als ik de pappa van Fleur was zorgde ik zelf wel voor een goede straf.....sooner or later..
dit dusquote:Op vrijdag 3 november 2017 17:14 schreef Merkie het volgende:
Hij reed 111 km/h op het moment van de botsing. Hij zal veel harder hebben moeten gereden dan dat omdat hij op het moment voorafgaand aan de botsing waarschijnlijk gepoogd heeft zijn snelheid te minderenquote:Op vrijdag 3 november 2017 17:04 schreef maily het volgende:
[..]
Ze hebben in de Porsche kunnen zien dat hij 111 reed geloof ik .... mja, daar komt nog bij, meneer had gedronken, en is al een paar keer eerder veroordeeld voor alcomobilisme .....
Het is alsof je een post van een gekkie op fok leest.quote:Op vrijdag 3 november 2017 17:34 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Is van een Breitbart achtige website. Kun je geen journalistiek noemen. Die doen alles om Marokkanen erbij te halen.
In dit geval lijkt mij dat ook wel een gevolg van dat de een in een stevige Duitser reed en de ander in een kartonnen Jap. Als hij tegen een vrachtwagen was gereden, dan was er geen rechtzaak geweest.quote:Op vrijdag 3 november 2017 17:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Zal wel een vergelijkbare straf worden als de debiel kreeg die met speed en cannabis in zijn kop met 237km op een gezin klapte. Waarom zijn het nooit dit soort gekken die doodgaan maar altijd onschuldigen?
Joh die gasten komen binnen no time lachend vrij.quote:Op vrijdag 3 november 2017 17:14 schreef Merkie het volgende:
4 jaar is kreeg die A2-doodrijder, 1 jaar erbij na hoger beroep. In dit geval wordt nu 5 en 3 jaar geëist. Al die taakstraf-roepers hierbovenquote:Op vrijdag 3 november 2017 17:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Zal wel een vergelijkbare straf worden als de debiel kreeg die met speed en cannabis in zijn kop met 237km op een gezin klapte. Waarom zijn het nooit dit soort gekken die doodgaan maar altijd onschuldigen?
Dat wetsvoorstel gaat juist over het moment dat het geen zware gevolgen heeft gehad. Wat terecht is, aangezien het gevolg vaak juist toeval is en de actie zelf bewust.quote:Op vrijdag 3 november 2017 18:46 schreef Falco het volgende:
[..]
4 jaar is kreeg die A2-doodrijder, 1 jaar erbij na hoger beroep. In dit geval wordt nu 5 en 3 jaar geëist. Al die taakstraf-roepers hierboven.
Anyway, dit is helaas de max voor zware verkeersdelicten. Gelukkig wordt er nu wetgeving voorbereid om zwaarder te straffen: https://nos.nl/artikel/21(...)erkeersdelicten.html
De huidige wetgeving gaat m.i. teveel uit van de intentie van de pleger ipv de oorzaak-gevolg-relatie onder ogen zien. Uiteraard wil geen enkele verkeershufter willens en wetens een dodelijk ongeluk veroorzaken, maar van elke toerekeningsvatbare persoon mag je wel verwachten dat hij of zij inziet dat ie bijzonder hoge risico's neemt als je roekeloos over de weg scheurt. Maximum gevangenisstraf mag wel richting de 12 jaar wat mij betreft.
De rechter zal het overigens wel lastiger gaan krijgen als niet omstotelijk duidelijk is of een dodelijk verkeersongeluk toe te kennen is aan de dader. De spreiding in een te geven straf is een stuk groter dan.
Lachend? Terwijl ze door heel de buurt uitgekotst worden? Verhuizen zit er voorlopig ook niet in ...quote:Op vrijdag 3 november 2017 18:37 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Joh die gasten komen binnen no time lachend vrij.
Wel mooi, lekker straffen op de mensen die wel kunnen rijden maar een verkeersregel overtredenquote:Op vrijdag 3 november 2017 19:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat wetsvoorstel gaat juist over het moment dat het geen zware gevolgen heeft gehad. Wat terecht is, aangezien het gevolg vaak juist toeval is en de actie zelf bewust.
Rijden onder invloed, zonder rijbewijs, doorrijden na een ongeval en gevaarlijk weggedrag vind jij wel kunnen als de persoon die het doet 'wel kan rijden'?quote:Op vrijdag 3 november 2017 19:57 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wel mooi, lekker straffen op de mensen die wel kunnen rijden maar een verkeersregel overtredenMaar die gasten die een dodelijk ongeluk veroorzaken, naja harder aanpakken is wel te gek voor woorden ja
!
dit ja die gasten zouden voor doodslag aangeklaagd moeten worden, als je 160+ rijd met teveel drank op in een 50km zone dan is het vragen om een dodelijk ongeval.quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:44 schreef Hathor het volgende:
53 jaar zijn en dan bezopen gaan straatracen met je zoon.
Amen.quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:22 schreef alilami het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5139238/ga-dood/
Trieste rukkers, vader en zoon.
Klopt.quote:Op vrijdag 3 november 2017 18:33 schreef VEM2012 het volgende:
In dit geval lijkt mij dat ook wel een gevolg van dat de een in een stevige Duitser reed en de ander in een kartonnen Jap. Als hij tegen een vrachtwagen was gereden, dan was er geen rechtzaak geweest.
volgens mij caren ze daar niet eens echt om . En een Iets zegt me dat de buurtbewoners ze allang uitkotsten. Ze zijn nogal aso, dat uit zich nu vast niet voor t eerst.quote:Op vrijdag 3 november 2017 19:36 schreef maily het volgende:
[..]
Lachend? Terwijl ze door heel de buurt uitgekotst worden? Verhuizen zit er voorlopig ook niet in ...
Vier keer eerder gepakt met rijden onder invloed; vier maal een boete. Vraagt de rechter serieus of die vier eerdere boetes niet voldoende signaal waren.quote:Op zaterdag 4 november 2017 00:22 schreef alilami het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5139238/ga-dood/
Trieste rukkers, vader en zoon.
lekker voorbeeld als vader bedoel ik. Je bent je hele leven (zolang je zoon leeft) een voorbeeld voor je zoon. Volwassen of niet. En Dit zal vast niet t enige asociale zijn dat hij gedaan heeft in zijn leven en in zijn zoons leven toen hij niet volwassen wasquote:Op maandag 4 april 2016 09:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moet je nog een voorbeeld zijn als je zoon al een rijbewijs heeft ? Hoe oud is die zoon ?
dat vroeg ik me ook af ja. Mss is het geld op?quote:Op zaterdag 4 november 2017 08:24 schreef Physsic het volgende:
Waarom heeft het OM eigenlijk beslag gelegd op zijn huis? Ik kan me voorstellen dat er straks een schadevergoeding betaald moet worden, maar die man heeft toch geld genoeg?
hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 4 november 2017 08:24 schreef Physsic het volgende:
Waarom heeft het OM eigenlijk beslag gelegd op zijn huis? Ik kan me voorstellen dat er straks een schadevergoeding betaald moet worden, maar die man heeft toch geld genoeg?
Afhankelijk van de hoogte van de schadevergoeding is het nog maar de vraag of hij genoeg in liquide middelen heeft.quote:Op zaterdag 4 november 2017 08:24 schreef Physsic het volgende:
Staat in een link ergens in dit topic, even geen zin om het nu op te gaan zoeken.quote:
Wat staat in een link? Dat er beslag op zijn huis is gelegd of dat hij geld zat heeft?quote:Op zaterdag 4 november 2017 08:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Staat in een link ergens in dit topic, even geen zin om het nu op te gaan zoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |