abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160747475
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:38 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik neig af te haken bij het horen van rachel maddow.
Het is niet omdat je geen fan bent van de persoon haar gebruikelijke werk dat ze daarom niet eens een keer een goed punt heeft.
Denk jij dat ik als linkse rakker veel van haar werk zie? ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160747514
RebeccaRKaplan twitterde op donderdag 17-03-2016 om 19:22:18 Rubio says he is not going to be anyone's VP, won't run for FL governor, won't run for reelection. #2016 https://t.co/rGXDF1gEtv reageer retweet
Can't Stump the Trump
pi_160747586
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:58 schreef riazop het volgende:
Harde Trump aanval op Hillary

Het is aandoenlijk dat ze een modaal uitgevoerde harai goshi van Putin zien als tough. O+
Het zou met niet verbazen als dit filmpje goed aanslaat bij Trump zijn doelgroep (voor de PVV zou het ook goed werken ;)) maar gaat hij daarmee ook andere mensen over de streep trekken.
#NoDAPL
pi_160747809
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 19:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Naast een libertarische kandidaat wordt er door een aantal prominente Republikeinen ook serieus gekeken naar een conservatieve kandidaat als third party runner. Stond onlangs nog een artikel over op Politico.
Als er dan ook nog een onafhankelijke progressieve kandidaat komt (de tegenhanger van zo'n conservatieve kandidaat) dan wordt het alsnog een democratisch feestje. :)
#NoDAPL
pi_160747857
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:00 schreef zarosje het volgende:

[..]

De enige redelijk bekende conservatieve third party is de Constitution party. En dat is een soort mix tussen het populisme van Trump en het conservatisme van Cruz en dan nog een heel stuk extremer. Dat wordt hem dus niet. Een onafhankelijke GOP kandidaat gaat hem ook niet worden denk ik, er is geen enkele bekende politicus die daar zijn vingers aan wilt branden. Ik denk dat mocht Trump winnen ze hem wel steunen, maar zo min mogelijk. Ze zullen waarschijnlijk veel geld pompen in de senaatsraces en hopen dat ze daar de verliezen kunnen beperken. En dan in 2018 een gigantische meerderheid winnen en in 2020 met een redelijk gematigde kandidaat de 73 jarige Hillary Clinton die waarschijnlijk net een recessie achter de rug heeft verslaan.
Het ging om dit artikel:
http://www.politico.com/b(...)-unity-ticket-220933

Heel concreet wordt het niet qua third party plannen. Ik weet ook eerlijk gezegd niet tot wanneer je nog redelijkerwijs een third party kandidatuur kunt opzetten. Volgens mij zijn er voor deelname in elke staat wel weer registratie deadlines en regels.
Er zal ook ongetwijfeld wel iemand te vinden wanneer de strategie vooral is om de Republikeinse partij terug te winnen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_160747881
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als er dan ook nog een onafhankelijke progressieve kandidaat komt (de tegenhanger van zo'n conservatieve kandidaat) dan wordt het alsnog een democratisch feestje. :)
Die gaat er niet komen. Zoals al zo vaak gezegd is men aan Democratische kant ook vrij tevreden met Clinton.
pi_160747925
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die gaat er niet komen. Zoals al zo vaak gezegd is men aan Democratische kant ook vrij tevreden met Clinton.
Ze slikken Hillary maar naar het schijnt is ze zelfs bij veel mensen die op haar stemmen weinig geliefd in de zin dat de stemmers enthousiast worden van haar. Ik stelde niet dat ik verwacht dat die er gaat komen maar het zou voor de toeschouwers wel een leuk feestje zijn als er twee van zulke kandidaten zouden komen, een aan beide kanten.
#NoDAPL
pi_160748027
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het ging om dit artikel:

Heel concreet wordt het niet qua third party plannen. Ik weet ook eerlijk gezegd niet tot wanneer je nog redelijkerwijs een third party kandidatuur kunt opzetten. Volgens mij zijn er voor deelname in elke staat wel weer registratie deadlines en regels.
Er zal ook ongetwijfeld wel iemand te vinden wanneer de strategie vooral is om de Republikeinse partij terug te winnen.
Dat vraag ik me ook af, Bloomberg zei dat die uiterlijk tot maart besloot of hij mee zou doen of niet om nog op tijd in alle staten op ballot te komen. Ik weet dat er in aantal staten heel lastig is om op de ballot te komen, de libertarians en green party kunnen ook niet in alle staten meedoen. Dus ik weet niet hoe serieus het gespeculeer dat de establishment een third party zullen doen of dat Trump als onafhankelijk meedoet als hij genaaid wordt
pi_160748130
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze slikken Hillary maar naar het schijnt is ze zelfs bij veel mensen die op haar stemmen weinig geliefd in de zin dat de stemmers enthousiast worden van haar. Ik stelde niet dat ik verwacht dat die er gaat komen maar het zou voor de toeschouwers wel een leuk feestje zijn als er twee van zulke kandidaten zouden komen, een aan beide kanten.
Je hebt er vrij weinig aan. Hooguit help je een Republikein in het zadel.
pi_160748266
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:17 schreef L3gend het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af, Bloomberg zei dat die uiterlijk tot maart besloot of hij mee zou doen of niet om nog op tijd in alle staten op ballot te komen. Ik weet dat er in aantal staten heel lastig is om op de ballot te komen, de libertarians en green party kunnen ook niet in alle staten meedoen. Dus ik weet niet hoe serieus het gespeculeer dat de establishment een third party zullen doen of dat Trump als onafhankelijk meedoet als hij genaaid wordt
Als ze dat doen en ze zouden rationeel handelen dan kunnen ze maar 1 motief hiervoor hebben, lijkt mij: ze willen per se niet dat Trump de president wordt en ze - en dus de sponsors van de RP - hebben liever Hillary als president.
#NoDAPL
pi_160748534
Nog wel wat aardige infographics over de vergaarde delegates per regio:
https://www.washingtonpos(...)-analysis/?tid=sm_fb
pi_160748784
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het ging om dit artikel:

https://ballotpedia.org/F(...)equirements_by_state

Eerste deadline voor independents is Texas op 9 mei. Ze moeten 80.000 handtekeningen verzamelen daar.
pi_160748805
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:31 schreef Monolith het volgende:
Nog wel wat aardige infographics over de vergaarde delegates per regio:
https://www.washingtonpos(...)-analysis/?tid=sm_fb
Ze maken wel de uitglijder dat ze de supergedelegeerden meetellen, die doen er in de praktijk werkelijk niet toe aan het einde van de rit. Zelfs al zou 49% van hen niet stemmen voor de winnaar bij de gewone strijd, wat ondenkbaar is op basis van hoe ze in het verleden stemden, dan nog zouden ze er niet toe doen. :)
#NoDAPL
pi_160748911
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze maken wel de uitglijder dat ze de supergedelegeerden meetellen, die doen er in de praktijk werkelijk niet toe aan het einde van de rit. Zelfs al zou 49% van hen niet stemmen voor de winnaar bij de gewone strijd, wat ondenkbaar is op basis van hoe ze in het verleden stemden, dan nog zouden ze er niet toe doen. :)
Valt wel mee, ook daarvan is de verdeling relevant natuurlijk.
pi_160748974
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:02 schreef Nintex het volgende:
RebeccaRKaplan twitterde op donderdag 17-03-2016 om 19:22:18 Rubio says he is not going to be anyone's VP, won't run for FL governor, won't run for reelection. #2016 https://t.co/rGXDF1gEtv reageer retweet
Can't Stump the Trump
Arme Rubio. :P
pi_160749028
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Valt wel mee, ook daarvan is de verdeling relevant natuurlijk.
Waarom? Het leeuwendeel van hen stemt dadelijk toch op de winnaar, ongeacht wie ze nu zeggen te steunen. Dat bleek 4 jaar geleden heel erg duidelijk: bijna ieder van hen die Hillary steunde koos gewoon voor Obama omdat hij de race won bij de gewone stemmingen.
Bovendien, dat nu veel supergedelgeerden op haar stemmen is niet alleen omdat ze verwachten dat zij zal winnen, het is ook omdat het wordt afgestraft als ze Hillary niet steunen terwijl het andersom geen kwaad kan voor hen als ze Sander niet steunen maar hij toch zal winnen. Hillary is namelijk de kandidaat van de gevestigde orde binnen de partij. Denk ook aan het dreigement wat de vice-voorzitter van de DNC kreeg van haar collega's op het moment dat ze uitte dat ze Sanders wil steunen maar ook aan toekomstige baantjes die ze hopen te krijgen.
#NoDAPL
pi_160749108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom? Het leeuwendeel van hen stemt dadelijk toch op de winnaar, ongeacht wie ze nu zeggen te steunen. Dat bleek 4 jaar geleden heel erg duidelijk: bijna ieder van hen die Hillary steunde koos gewoon voor Obama omdat hij de race won bij de gewone stemmingen.
Bovendien, dat nu veel supergedelgeerden op haar stemmen is niet alleen omdat ze verwachten dat zij zal winnen, het is ook omdat het wordt afgestraft als ze Hillary niet steunen terwijl het andersom geen kwaad kan voor hen als ze Sander niet steunen maar hij toch zal winnen. Hillary is namelijk de kandidaat van de gevestigde orde binnen de partij. Denk ook aan het dreigement wat de vice-voorzitter van de DNC kreeg van haar collega's op het moment dat ze uitte dat ze Sanders wil steunen maar ook aan toekomstige baantjes die ze hopen te krijgen.
Omdat bij superdelegates ook sprake kan zijn van regionale verschillen.
pi_160749194
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Omdat bij superdelegates ook sprake kan zijn van regionale verschillen.
Normaal gesproken zou dat een goed punt zijn maar je zit nu met het fenomeen dat Hillary de kandidate van het establishment van de RP is terwijl Sanders de kandidaat is die het establishment niet kan pruimen. De support van de supergedelgeerden reflecteert hierdoor deze verkiezingen slechts zeer beperkt de support van de gewone leden binnen een staat.
Zelfs in de staten die Sanders won kreeg Hillary de meerderheid van de supergedelegeerden.
#NoDAPL
pi_160749256
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Normaal gesproken zou dat een goed punt zijn maar je zit nu met het fenomeen dat Hillary de kandidate van het establishment van de RP is terwijl Sanders de kandidaat is die het establishment niet kan pruimen. De support van de supergedelgeerden reflecteert hierdoor deze verkiezingen slechts zeer beperkt de support van de gewone leden binnen een staat.
Zelfs in de staten die Sanders won kreeg Hillary de meerderheid van de supergedelegeerden.
Dan hebben ze dus geen enkele impact op de regionale verdeling en maakt het niet uit of ze er wel of niet bij staan.
pi_160750703
https://www.washingtonpos(...)cdbc5f74e_story.html

Buitenlandse ambassadeurs worden niet bepaald vrolijk van Trump.
pi_160751049
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze slikken Hillary maar naar het schijnt is ze zelfs bij veel mensen die op haar stemmen weinig geliefd in de zin dat de stemmers enthousiast worden van haar.
Toch projecteer je je eigen mening weer nogal op de kiezers. Ze worden voor het leeuwendeel blijkbaar toch enthousiaster van Clinton dan van Sanders.

De turnout is inderdaad lager dan in 2008, maar dat komt natuurlijk ook door het gebrek aan een competitieve race.
pi_160751213
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan hebben ze dus geen enkele impact op de regionale verdeling en maakt het niet uit of ze er wel of niet bij staan.
Het kan een verkeerd beeld schetsen bij de kiezers. Het kan invloed hebben op hoe ze stemmen. Als het niet relevant is dan kan je het toch beter niet vermelden?

quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:32 schreef Monolith het volgende:
https://www.washingtonpos(...)cdbc5f74e_story.html

Buitenlandse ambassadeurs worden niet bepaald vrolijk van Trump.
Logisch. :)
#NoDAPL
pi_160751412
Nog wel een aardig stuk over waarheid, feiten en kennisvergaring in het licht van de huidige voorverkiezingen:
http://www.newyorker.com/(...)mbid=social_facebook
pi_160754455
Wat is die Rubio een rare knakker. Meteen stoppen met politiek. Maar goed dat je zoiets niet als president hebt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_160755038
Hij heeft natuurlijk ook niet zo heel veel keus op dit moment, hij is nu simpelweg te laat om zich nog kandidaat te kunnen stellen voor herverkiezing van zijn senaatszetel. Het duurt daarnaast nog jaren voor de positie van gouverneur van Florida weer vacant wordt. Veel potentiėle posities zijn er dus ook niet echt voor hem.

Verder gaan zijn ondermaatse prestaties in deze primaries ook niet bepaald in zijn voordeel werken als hij nu weer deel zou nemen aan wat voor verkiezingen dan ook. Als hij nog politieke ambities heeft voor de toekomst kan hij beter een aantal jaar op de achtergrond blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')