Nee, precies...quote:Op maandag 14 maart 2016 16:02 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Waar maak je dat uit op?
Aparte opmerking...
Waar zit het verschil in qua humor tussen Nederlanders en Turken?quote:Op maandag 14 maart 2016 10:12 schreef zG. het volgende:
Kijk, ik kan het ook niet zo vinden met Nederlanders. Daarmee bedoel ik dat het bij mij een beetje begint te kriebelen als ik te lang in aanraking met ze ben aan één stuk door, want de humor is ondragelijk, de kijk op zaken is anders, het kost me simpelweg moeite om te lang sociaal te doen. Het is echter wel zo dat ik de persoon zelf beoordeel, ik blijf 'open' voor nieuwe personen, zonder ze al meteen negatief te zien (door eerdere ervaringen).
Jij vind mij raar ik vind jou dom/zwak.quote:Op maandag 14 maart 2016 16:03 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Nee, precies...
Jouw opmerkingen hier zijn niet apart.
Mijn god zeg wat een rare mensen hier soms![]()
En je ziet nog steeds je hypocriete houding niet?quote:Op maandag 14 maart 2016 16:10 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Jij vind mij raar ik vind jou dom/zwak.
Geen goed argument beschikbaar dus persoonlijke aanval..
Het gaat niet om werken of niet. Ik ken ook veel hardwerkende allochtone Nederlanders en nietsnutten van autochs. Verschil in beleving zei ik tochquote:Op maandag 14 maart 2016 15:58 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Tnx voor de bevestiging![]()
(Btw meeste buitenlanders die ik ken werken vaak veel harder en voelen zich zelden te goed voor een baan. just saying)
Nee Leg eens uit ik ben nieuwsgierig?quote:Op maandag 14 maart 2016 16:11 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
En je ziet nog steeds je hypocriete houding niet?
manmanman![]()
![]()
Ik irriteer me aan iets wat me ergertquote:Op maandag 14 maart 2016 16:15 schreef probeer het volgende:
Ik erger me steeds meer aan mensen die zich irriteren aan iets.
Nieuwsgierig? fucking dom eerder. Je kan je alles wel voor laten kauwen maar voor jou is het al te laat.quote:Op maandag 14 maart 2016 16:14 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Nee Leg eens uit ik ben nieuwsgierig?
Nee. Iets waar je je aan ergert, irriteert je.quote:Op maandag 14 maart 2016 16:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik irriteer me aan iets wat me ergert
Goh zou het?quote:Op maandag 14 maart 2016 16:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee. Iets waar je je aan ergert, irriteert je.
Al dat incorrecte taalgebruik ... Wellicht is daarom onze sociale cohesie zo belabberd.
Lol mijn conclusie is dat je het antwoord op een simpele vraag niet weet, en vervolgens dat op mij afreageert. Ik ben vriendelijk ik Leg je mijn kijk op dingen uit en nu wordt je boos.quote:Op maandag 14 maart 2016 16:16 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Nieuwsgierig? fucking dom eerder. Je kan je alles wel voor laten kauwen maar voor jou is het al te laat.
Probeer het allemaal nog eens goed begrijpend te lezen en trek dan nog eens een conclusie.. en niet zo'n achterlijke.
Nederlandse humor is volgens mij vaak best wel plat en simpel. Nederlanders kennen weinig schaamte daarin.quote:Op maandag 14 maart 2016 16:07 schreef Fascination het volgende:
[..]
Waar zit het verschil in qua humor tussen Nederlanders en Turken?
Boos? vriendelijk? wat een emoties haal je erbij zeg...quote:Op maandag 14 maart 2016 16:19 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Lol mijn conclusie is dat je het antwoord op een simpele vraag niet weet, en vervolgens dat op mij afreageert. Ik ben vriendelijk ik Leg je mijn kijk op dingen uit en nu wordt je boos.
Salty
Om eerlijk te zijn ... Dat is inderdaad iets wat ik pas sinds kort zelf goed doe, en sindsdien erger ik me er kapot aan.quote:Op maandag 14 maart 2016 16:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Goh zou het?heb je het wiel uitgevonden?
Nederlandse humor is ook niet voor iedereen hetzelfde. Ik stoor me ook vaak aan platte en simpele humor. Vind daarentegen ironische overdrijvingen en onverwachte woordspelingen vrij geestigquote:Op maandag 14 maart 2016 16:22 schreef alors het volgende:
[..]
Nederlandse humor is volgens mij vaak best wel plat en simpel. Nederlanders kennen weinig schaamte daarin.
Omdat jij dat zegt?quote:Op maandag 14 maart 2016 16:23 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Boos? vriendelijk? wat een emoties haal je erbij zeg...
Maar primaAan het einde van de streep blijf jij dom.
Pas of sinds kort?quote:Op maandag 14 maart 2016 16:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn ... Dat is inderdaad iets wat ik pas sinds kort zelf goed doe, en sindsdien erger ik me er kapot aan.
Oké, bedankt. Ik zal voor je duimen, misschien dat je nog eens wat wijzer gaat worden.quote:Op maandag 14 maart 2016 16:27 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Omdat jij dat zegt?
Oké jongen ik ben hypocriet en dom, jij je zin je hebt m harder nodig dan ik...
Dankje, nu erger ik me aan mijzelf. Ik ga gewoon niets meer zeggen nu. Het is toch een vrij waardeloos topic.quote:Op maandag 14 maart 2016 16:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Pas of sinds kort?
Snap wat je bedoelt. Soms gaan je ogen open en wil je je licht doen schijnen op de krochten der taalvervuiling. Keep up the good work
Ik ben halfsurinaams. Ik probeer niemand te veroordelen op zijn doen en laten maar als ik dan dit soort gejank lees dan denk ik, wat doe je hier nog. Lekker profiteren volgens mij.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:46 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Oftewel...
Heb je commentaar dan rot je maar op naar je eigen land.
Tappi moffoquote:Op maandag 14 maart 2016 16:55 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik ben halfsurinaams. Ik probeer niemand te veroordelen op zijn doen en laten maar als ik dan dit soort gejank lees dan denk ik, wat doe je hier nog. Lekker profiteren volgens mij.
WAT EEN FANTASTISCHE FIETSSLEUTELSLINGER HEB JIJ HIHIHHI!!!quote:Op maandag 14 maart 2016 16:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nederlandse humor is ook niet voor iedereen hetzelfde. Ik stoor me ook vaak aan platte en simpele humor. Vind daarentegen ironische overdrijvingen en onverwachte woordspelingen vrij geestig
Lolquote:Op maandag 14 maart 2016 18:34 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
WAT EEN FANTASTISCHE FIETSSLEUTELSLINGER HEB JIJ HIHIHHI!!!
quote:Op maandag 14 maart 2016 19:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Lol
Laatst was iemand wezen kamperen, kwam op zijn fiets terug en vroeg ik wat die allemaal mee had genomen. Kwamen van allerlei spullen aan de orde, slaapzak dus ook. Zei een vriend van me, dan heb je te lang op het zadel gezeten.dat vind ik grappig
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 14 maart 2016 20:11 schreef ajacied4lf het volgende:
Een Nederlander is over het algemeen weinig gewend, tegenslagen kennen ze niet en keihard moeten werken om jezelf te bewijzen is bij een overgroot deel ook niet nodig geweest. Ik denk dat dat de basis is van egoïstisch, verwend en manipulatief zijn.
Als allochtoon moet je hard werken en jezelf bewijzen. Allochtone kinderen die van basisschool naar middelbare school gaan krijgen vaak een lager advies dan een Nederlands kindje met dezelfde score. Daar begint het eigenlijk in mijn ogen al. Datzelfde krijg je in een later stadium met solliciteren/werk. Ook dan moet je jezelf meer bewijzen dan een autochtoon.
Het alsmaar jezelf moeten bewijzen en kritiek innen maakt je als mens in mijn ogen alleen maar sterker. Je bent meer gewend en blijft aan jezelf werken. Dus niet zo raar dat jij beter tegen kritiek kan dan iemand die dat veel minder heeft gehad...
Maar ik denk dat je het als allochtoon in Nederland gewoon erg goed hebt. Op bepaalde vlakken moet je inderdaad wat beter je best doen en kunnen innen, maar over het algemeen kan je alles bereiken wat je wil bereiken en kan je zijn wie je wil zijn. Ik kan makkelijk een lijst opnoemen waar dat wel minder is. Dus ik denk dat je dat altijd wel moet blijven zien.
Ik denk dat je het allemaal wat te eenzijdig bekijkt. Iemand die veel tegenslagen te verwerken heeft gehad, hoeft niet per se een beter mens te zijn dan iemand die die tegenslagen niet te verwerken heeft gehad. Sterker nog, ik zie vaak het omgekeerde. Verzuurde, negatieve mensen die door hun slechte ervaringen niets positiefs meer kunnen zien en het omgekeerde: mensen die door hun beperkte negatieve ervaringen positief en onbevangen in het leven staan.quote:Op maandag 14 maart 2016 20:11 schreef ajacied4lf het volgende:
Een Nederlander is over het algemeen weinig gewend, tegenslagen kennen ze niet en keihard moeten werken om jezelf te bewijzen is bij een overgroot deel ook niet nodig geweest. Ik denk dat dat de basis is van egoïstisch, verwend en manipulatief zijn.
Als allochtoon moet je hard werken en jezelf bewijzen. Allochtone kinderen die van basisschool naar middelbare school gaan krijgen vaak een lager advies dan een Nederlands kindje met dezelfde score. Daar begint het eigenlijk in mijn ogen al. Datzelfde krijg je in een later stadium met solliciteren/werk. Ook dan moet je jezelf meer bewijzen dan een autochtoon.
Het alsmaar jezelf moeten bewijzen en kritiek innen maakt je als mens in mijn ogen alleen maar sterker. Je bent meer gewend en blijft aan jezelf werken. Dus niet zo raar dat jij beter tegen kritiek kan dan iemand die dat veel minder heeft gehad...
Maar ik denk dat je het als allochtoon in Nederland gewoon erg goed hebt. Op bepaalde vlakken moet je inderdaad wat beter je best doen en kunnen innen, maar over het algemeen kan je alles bereiken wat je wil bereiken en kan je zijn wie je wil zijn. Ik kan makkelijk een lijst opnoemen waar dat wel minder is. Dus ik denk dat je dat altijd wel moet blijven zien.
Dat spreekt natuurlijk voor zich. Je moet deze tegenslagen uiteraard wel verwerken om er sterker uit te komen. Niet in een hoekje gaan zitten huilen.quote:Op maandag 14 maart 2016 20:22 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik denk dat je het allemaal wat te eenzijdig bekijkt. Iemand die veel tegenslagen te verwerken heeft gehad, hoeft niet per se een beter mens te zijn dan iemand die die tegenslagen niet te verwerken heeft gehad. Sterker nog, ik zie vaak het omgekeerde. Verzuurde, negatieve mensen die door hun slechte ervaringen niets positiefs meer kunnen zien en het omgekeerde: mensen die door hun beperkte negatieve ervaringen positief en onbevangen in het leven staan.
Dan klopt je verhaal toch niet?quote:Op maandag 14 maart 2016 20:27 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat spreekt natuurlijk voor zich. Je moet deze tegenslagen uiteraard wel verwerken om er sterker uit te komen. Niet in een hoekje gaan zitten huilen.
Ik ga door op het positieve van TS.quote:
quote:Ik heb de afgelopen jaren best wat tegenslagen gehad, maar gelukkig ben ik er wel bovenop gekomen. Ben nu mijn studie aan het afronden en ik heb een goede vooruitzicht op een carrière.
En het negatieve van ts: Nederlanders zijn kut, want niets gewend. Vraag me af of je het zo eenzijdig moet bekijken.quote:Op maandag 14 maart 2016 20:33 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik ga door op het positieve van TS.
[..]
Je moet dingen soms zwart/wit en vereenvoudigd bekijken om erover te kunnen discussiëren. Ik heb geen zin om aan alles wat ik zeg een 'ja maar, daar tegenover staat' toe te voegen want dan heb ik een verhaal van vier kantjes. Ik neem aan dat dat allemaal voor zich spreekt als je over een bevolking praat. Niet iedereen reageert hetzelfde op dingen.quote:Op maandag 14 maart 2016 20:35 schreef Fascination het volgende:
[..]
En het negatieve van ts: Nederlanders zijn kut, want niets gewend. Vraag me af of je het zo eenzijdig moet bekijken.
De mijne ook.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:09 schreef MrCookies het volgende:
Nederland is in een paar jaar compleet veranderd althans dat is mijn beleving...
Als je eenmaal het heel erg goed hebt is het lastig om terug te schakelen. Men dacht dat alles zo bijna mogelijk was, daar betalen die mensen nu een hoge prijs voor.quote:Op maandag 14 maart 2016 23:07 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
De mijne ook.
Tenminste de media en de politiek is erg veranderd en een groot gedeelte van het volk is daarin mee gegaan.
Op zich vind ik het een goede ontwikkeling geweest dat onderbuikgevoelens nu worden uitgesproken ipv die schijntolerantie terwijl er eigenlijk vanalles liep te broeien. Maar veel Nederlanders moeten leren zich te kunnen verplaatsen in iemand van een andere bevolkingsgroep en ook dat de luxe en welvaart die we altijd gewend waren niet iets vanzelfsprekend is en dat je zelf voor je geluk moet werken ipv janken en zeiken naar de overheid.
Dat hokjesdenken waar je het over hebt gebeurt al zo langer er mensen op deze aarde rondzwerven. Altijd datzelfde gelul, dat we steeds intoleranter worden, dat de maatschappij steeds verder verhard en dat iedereen meegaat in populistische en kortzichtige praat, ik wordt daar zo moe van.quote:Op maandag 14 maart 2016 20:41 schreef sibella2 het volgende:
Ik denk dat het hokjesdenken bij de tegenwoordige tijdsgeest hoort, je bent voor of tegen vluchtelingen, voor of tegen zwarte piet, dat hoort denk ik een beetje bij roerige tijden. Ikzelf erger me ook rot op het "ben je niet voor me, dan ben je tegen me" wat door veel Nederlanders gebezigd wordt, echter zie ik dat ook bij mijn Marrokaanse vrienden. Je kan bepaalde eigenschappen van de stereotype Nederlander vervelend vinden, zoek dan naar degene die hier minder of geen last van hebben, die zijn er heus.
The moral highground nemen doe je overigens omdat je zelf zo bent, niet omdat dat maar van je verwacht wordt.
Overigens heb je verder wel gelijk dat veel Nederlanders strontvervelend zijn. Ik ben een autochtoon, maar met online spellen mijd ik eerlijk gezegd de Nederlandse communities altijd als de pest. Dus ik snap je wel, in ieder geval deels. Ik zou als ik jou was wel werken aan je Nederlands, dat helpt je waarschijnlijk niet. Verder zijn Nederlanders vind ik helemaal niet zo open-minded, eerder bekrompen vaak.quote:Op maandag 14 maart 2016 09:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Dag fokkers,
Zoals sommigen hier al weten, ben ik een jongeman uit Curaçao die 27 jaar oud is. Momenteel woon ik 6 jaar in Nederland en ik heb de afgelopen jaren best wat tegenslagen gekend, maar gelukkig ben ik er wel bovenop gekomen. Ben nu mijn studie aan het afronden en ik heb een goede vooruitzicht op een carrière.
Maar de reden voor dit topic: ik erger me steeds meer aan autochtone Nederlanders. Voordat ik hiernaartoe kwam, had ik best een best positief beeld van Nederlandse (en blanke) mensen (en blanke mensen in het algemeen). Mijn voornaamste beeld van hen kwam toen ik nog op Curaçao woonde was van voornamelijk van wat ik op tv zag en ik boeken las. Ik had ook blanke vrienden daar maar die zijn anders dan de Nederlanders blanken hier.
Niemand is perfect en elke cultuur en bevolkingsgroep heeft zijn positieve en negatieve kanten. Op Curaçao ergerde ik me ook aan een bepaald soort Curaçaoënaar. Wat ik waardeerde aan Nederlanders toen ik hier kwam, was hoe open-minded ze waren. En zes jaar later zijn ze nog steeds open-minded ... Maar ook verwend, egoïstisch en manipulatief. Niet allemaal natuurlijk, maar ik merk steeds vaker dat ik niet iedereen zo kan vertrouwen. Wat ik ook vaak voel is dat veel van hen zich onbewust beter dan mij voelen. Ze vinden zichzelf slimmer of dat ze moreel hoger staan dan mij voelen zich moreel superieur aan mij ofzo. Ze geven mij graag kritiek of maken opmerkingen over mij als Antilliaan, maar andersom kunnen ze het niet hebben.
Natuurlijk is niet iedereen zo en het verschilt het per persoon, maar het is een duidelijke trend die ik opmerk. En dan heb ik het niet eens over laag opgeleide Nederlanders, die vind ik relatief chill om mee om te gaan. Het zijn juist de hoogopgeleide Nederlanders waarvoor ik moet uitkijken.
TS kan veel beter Nederlands schrijven dan wat ik vaak aantreft op internet als het afkomstig is van de autochtone tokkie Nederlander.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 01:46 schreef gnilrednoz het volgende:
[..]
Overigens heb je verder wel gelijk dat veel Nederlanders strontvervelend zijn. Ik ben een autochtoon, maar met online spellen mijd ik eerlijk gezegd de Nederlandse communities altijd als de pest. Dus ik snap je wel, in ieder geval deels. Ik zou als ik jou was wel werken aan je Nederlands, dat helpt je waarschijnlijk niet. Verder zijn Nederlanders vind ik helemaal niet zo open-minded, eerder bekrompen vaak.
Mooie.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:50 schreef Pulzzar het volgende:
TS kan veel beter Nederlands schrijven dan wat ik vaak aantreft op internet als het afkomstig is van de autochtone tokkie Nederlander.
Maar hoe kom je hierbij?quote:Op maandag 14 maart 2016 20:53 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Feit blijft dat een gemiddelde allochtoon meer moeite moet doen en zich meer moet bewijzen dan een autochtoon. Reden daarvoor zijn in mijn ogen de dingen die ik opnoem. Lukt dat, dan heb je vaak meer bagage. Lukt dat niet en kan je dat niet handelen, dan kan dat omgezet worden in negativisme en de daarbij horende reacties.
Dat is gewoon onderzocht door verschillende wetenschappen. Als je een minderheid bent, heb je het sowieso moeilijker. Op dit moment heerst er een grote stigma op de Islam en als je een Midden-Oosterse uiterlijk hebt, ben je maatschappelijk benadeeld. Ik als Antilliaan heb het in dat opzicht minder erg dan iemand die Marokkaans of Turks is, mijn uiterlijk brengt ook positieve voordelen met zich mee. Waar ik vooral tegenaan loop als buitenlander is dat mijn Nederlandse taal niet perfect is. Ik doe een hbo studie, maar mijn beheersing van de taal is op mbo niveau.quote:
quote:
De wij-zij kloof wordt niet groter maar zichtbaarder.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:28 schreef AIi het volgende:
Over het algemeen heb ik nog steeds een positief beeld van Nederlanders, maar ik merk wel dat de anti-moslim groep naar mijn gevoel veel groter wordt, vooral op het internet. Maakt de wij-zij kloof helaas groter.
[..]
Zelfde hoor je van (witte) Nederlanders over (witte) Fransen. Ik persoonlijk voel me al ontheemd in een andere provincie of stad.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 00:33 schreef luxerobots het volgende:
TS is er wel een voorbeeld van, komt naar Nederland, verwacht hier een mooie toekomst op te kunnen bouwen.
Terwijl het ondertussen maar kut is, en dan vooral met de Nederlanders.
Voordelen als in?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:26 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat is gewoon onderzocht door verschillende wetenschappen. Als je een minderheid bent, heb je het sowieso moeilijker. Op dit moment heerst er een grote stigma op de Islam en als je een Midden-Oosterse uiterlijk hebt, ben je maatschappelijk benadeeld. Ik als Antilliaan heb het in dat opzicht minder erg dan iemand die Marokkaans of Turks is, mijn uiterlijk brengt ook positieve voordelen met zich mee. Waar ik vooral tegenaan loop als buitenlander is dat mijn Nederlandse taal niet perfect is. Ik doe een hbo studie, maar mijn beheersing van de taal is op mbo niveau.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:40 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
De wij-zij kloof wordt niet groter maar zichtbaarder.
En die kloof lijkt mij normaal en gezond bij onverenigbare overtuigingen. Je kan een huwelijk bij een mismatch met veel moeite proberen te redden maar het hoogst haalbare is dan toch in relatieve vrede zoveel mogelijk langs elkaar heen leven.
Vooral op sociaal gebied. Naar mijn idee worden donkere mannen vaak gezien als stoer en gezellig. Of in ieder geval interessant en sympathiek. Op zakelijke gebied is het moeilijk, maar overal waar ik kom maak ik makkelijk vrienden en mensen willen met me omgaan. Niet bij iedereen trouwens, je hebt ook groepen die juist een afkeer hebben vanwege het feit dat ik donker en buitenlander ben. Dus zo positief is het ook weer niet.quote:
Wel mee eens, maar wat ik ook zie is dat men steeds meer moeite heeft met zelfreflectie en het nemen van verantwoordelijkheid. We zijn verwend en denken alles te mogen zeggen en de rest moet zn klep dichthouden. Zo houden we de wij-zij kloof zelf netjes in stand.quote:Op maandag 14 maart 2016 10:33 schreef Scary_Mary het volgende:
Kreeg een beetje een deja vu van dit topic, zij het weer eens in een andere verpakking..
Neemt niet weg dat ik het eens ben dat Nederlanders graag kritisch doen, maar moeilijker kunnen incasseren.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:57 schreef Justinn het volgende:
[..]
Wel mee eens, maar wat ik ook zie is dat men steeds meer moeite heeft met zelfreflectie en het nemen van verantwoordelijkheid. We zijn verwend en denken alles te mogen zeggen en de rest moet zn klep dichthouden. Zo houden we de wij-zij kloof zelf netjes in stand.
TS wordt meteen hypocriet genoemd terwijl topics over iedereen die niet geboren en getogen is in Nederland in een uur volstromen met haatposts. Ergo, TS moet zn muil houden maar wij mogen natuurlijk wel kankeren op iedereen met een kleurtje? Respect gaat twee kanten op.
Mensen moeten zichzelf echt eens de spiegel voorhouden. Man, man, man.
Irriteer jij aan moslims dan? Ik dacht dat je ze wel leuk vond.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:02 schreef Gary_Oak het volgende:
Goh, en dan maar denken dat alleen blanken racistisch kunnen zijn. Vervang in de OP het woord 'Nederlanders' eens door 'moslims' en dan zijn de rapen gaar.
Waar staat dat? Mijn punt was dat alle blanke mensen tegenwoordig worden gezien als gemeen en manipulatief: die white privilege bullshit. Terwijl gekleurde mensen net zo racistisch kunnen zijn. Zeg in de OP hetzelfde over moslims en je krijgt heel links Nederland over je heen. Ik word een beetje moe van die slachtofferrol van gekleurde mensen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:19 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Irriteer jij aan moslims dan? Ik dacht dat je ze wel leuk vond.
Tja, niemand ontkent dat gekleurde mensen ook racistisch kunnen zijn. Sterker nog, in het dagelijkse leven wordt or genoeg negatieve gevoelens geuit over gekleurde mensen. Ik heb niet het idee dat in dit land autochtone Nederlanders massaal gediscrimineerd worden, jij wel?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:24 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Waar staat dat? Mijn punt was dat alle blanke mensen tegenwoordig worden gezien als gemeen en manipulatief: die white privilege bullshit. Terwijl gekleurde mensen net zo racistisch kunnen zijn. Zeg in de OP hetzelfde over moslims en je krijgt heel links Nederland over je heen. Ik word een beetje moe van die slachtofferrol van gekleurde mensen.
Schei uit. De status quo de laatste jaren is al het falen van de gekleurde mens verwijten aan de blanken. Als dat niet racistisch en laf is, dan weet ik het ook niet meer.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Tja, niemand ontkent dat gekleurde mensen ook racistisch kunnen zijn. Sterker nog, in het dagelijkse leven wordt or genoeg negatieve gevoelens geuit over gekleurde mensen. Ik heb niet het idee dat in dit land autochtone Nederlanders massaal gediscrimineerd worden, jij wel?
Na eeuwenlang openlijke racisme jegens gekleurde mensen is er eindelijk tegenwicht. Gekleurde mensen komen voor zichzelf op en tonen aan dat er ook in Nederland structureel racisme bestaat.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:45 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Schei uit. De status quo de laatste jaren is al het falen van de gekleurde mens verwijten aan de blanken. Als dat niet racistisch en laf is, dan weet ik het ook niet meer.
Dus racisme bestrijd je met racisme? Practice what you preach. In Nederland worden gekleurde mensen juist voorgetrokken met positieve discriminatie. Wat dus gewoon racistisch is. Als je een greintje zelfrespect hebt, eis je geen voorkeursbehandeling. Elke blanke persoonlijk verantwoordelijk houden voor iets wat hun voorouders gedaan hebben en daar een wrok voor hebben, is het meest racistische wat ik ooit heb gehoord.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:59 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Na eeuwenlang openlijke racisme jegens gekleurde mensen is er eindelijk tegenwicht. Gekleurde mensen komen voor zichzelf op en tonen aan dat er ook in Nederland structureel racisme bestaat.
Ik eis geen voorkeursbehandeling voor mijn huidskleur. Aangeven dat ik me steeds meer irriteer aan blanke mensen is juist heel Nederlands. Klagen klagen klagen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:04 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dus racisme bestrijd je met racisme? Practice what you preach. In Nederland worden gekleurde mensen juist voorgetrokken met positieve discriminatie. Wat dus gewoon racistisch is. Als je een greintje zelfrespect hebt, eis je geen voorkeursbehandeling. Elke blanke persoonlijk verantwoordelijk houden voor iets wat hun voorouders gedaan hebben en daar een wrok voor hebben, is het meest racistische wat ik ooit heb gehoord.
Goeie comeback.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik eis geen voorkeursbehandeling voor mijn huidskleur. Aangeven dat ik me steeds meer irriteer aan blanke mensen is juist heel Nederlands. Klagen klagen klagen.
Wat een bullshit dat gekleurde mensen worden voorgetrokken. Nooit iets van gemerkt. Het zal vast voorkomen, maar het is ook vaak genoeg dat het tegen je werktquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:04 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dus racisme bestrijd je met racisme? Practice what you preach. In Nederland worden gekleurde mensen juist voorgetrokken met positieve discriminatie. Wat dus gewoon racistisch is. Als je een greintje zelfrespect hebt, eis je geen voorkeursbehandeling. Elke blanke persoonlijk verantwoordelijk houden voor iets wat hun voorouders gedaan hebben en daar een wrok voor hebben, is het meest racistische wat ik ooit heb gehoord.
Je weet dat er actieve beleidsplannen zijn met quota voor minderheden hè?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:16 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Wat een bullshit dat gekleurde mensen worden voorgetrokken. Nooit iets van gemerkt. Het zal vast voorkomen, maar het is ook vaak genoeg dat het tegen je werkt.
En dus komt het nooit voor dat een kleur tegen je werkt?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:18 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Je weet dat er actieve beleidsplannen zijn met quota voor minderheden hè?
Ik zeg dat nergens.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:20 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
En dus komt het nooit voor dat een kleur tegen je werkt?Vaak zat. Het is bullshit om te stellen dat het positief is, want juist beide kanten (benadeeld of juist positief beoordeeld worden vanwege je huidskleur) zijn negatief.
Vind dit echt walgelijk om te lezen btw.
Snap je wel dat die actieve beleidsplannen bestaan, omdat ze hard nodig zijn vanwege racisme tegen gekleurde mensen?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:22 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik zeg dat nergens.Ik zeg alleen dat zulke actieve beleidsplannen racistisch zijn.
Het moet van bedrijven zelf komen om mensen te selecteren op kwaliteiten en niet op kleur.
Goh, dus een racistisch probleem oplossen met een racistische oplossing.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:24 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Snap je wel dat die actieve beleidsplannen bestaan, omdat ze hard nodig zijn vanwege racisme tegen gekleurde mensen?
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:24 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Snap je wel dat die actieve beleidsplannen bestaan, omdat ze hard nodig zijn vanwege racisme tegen gekleurde mensen?
Voorgetrokken, positieve discriminatie. Waarom benoem je het zo? Sorry, ik vind het echt walgelijk dat het überhaupt nodig is om 'gekleurde mensen' te beoordelen op basis van huidskleur. En dat, als ze op bijv. basis van huidskleur worden aangenomen, dan voortrekken noemenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:22 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik zeg dat nergens.Ik zeg alleen dat zulke actieve beleidsplannen racistisch zijn.
Het moet van bedrijven zelf komen om mensen te selecteren op kwaliteiten en niet op kleur.
Wat vind je van actieve beleidsplannen om mensen met gezondheidsbeperking aan te nemen dmv quota?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:25 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Goh, dus een racistisch probleem oplossen met een racistische oplossing.In plaats van dat je dingen als anoniem solliciteren invoert, waarmee je ook seksisme oplost, moet je een fixed aantal buitenlanders aannemen.
Dus je bent het met me eens, alleen erger je je aan mijn woorden? Anders snap ik je niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:26 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Voorgetrokken, positieve discriminatie. Waarom benoem je het zo? Sorry, ik vind het echt walgelijk dat het überhaupt nodig is om 'gekleurde mensen' te beoordelen op basis van huidskleur. En dat, als ze op bijv. basis van huidskleur worden aangenomen, dan voortrekken noemen. Wat zijn we? Speciale dieren, of zo?
Of je nou wordt benadeeld vanwege je huidskleur (wat vaak genoeg voorkomt, dus laat mensen daar vooral over klagen als ze daar behoefte aan hebben!) of dat je positief wordt beoordeeld vanwege je huidskleur en daardoor wordt 'voorgetrokken' (of hoe je het wil benoemen). Beide zijn ontzettend klachtwaardig.
Ja, tof. En als je gewoon goed gelezen had, wist je dat Gary_Oak ook tegen (negatieve én positieve) discriminatie is.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:26 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Voorgetrokken, positieve discriminatie. Waarom benoem je het zo? Sorry, ik vind het echt walgelijk dat het überhaupt nodig is om 'gekleurde mensen' te beoordelen op basis van huidskleur. En dat, als ze op bijv. basis van huidskleur worden aangenomen, dan voortrekken noemen. Wat zijn we? Speciale dieren, of zo?
Of je nou wordt benadeeld vanwege je huidskleur (wat vaak genoeg voorkomt, dus laat mensen daar vooral over klagen als ze daar behoefte aan hebben!) of dat je positief wordt beoordeeld vanwege je huidskleur en daardoor wordt 'voorgetrokken' (of hoe je het wil benoemen). Beide zijn ontzettend klachtwaardig.
Same shit.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat vind je van actieve beleidsplannen om mensen met gezondheidsbeperking aan te nemen dmv quota?
Voortrekken is hetzelfde als benadelen. Het hangt gewoon af van je referentiekader.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, tof. En als je gewoon goed gelezen had, wist je dat Gary_Oak ook tegen (negatieve én positieve) discriminatie is.
Maar er is een groot maatschappelijke probleem waar mensen met een beperking heel moeilijk aan een baan komen. Hoe zou jij die probleem oplossen?quote:
Persoonlijk vind ik dat er maar geringe voortrekking vind van gekleurde mensen. In de meeste gevallen gebeurt het niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:29 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Voortrekken is hetzelfde als benadelen. Het hangt gewoon af van je referentiekader.
Criminaliteit (inbraak en diefstal) en nation of islam shit.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb meer in gemeen met deze gast:
[ afbeelding ]
Ja, en verder is m'n punt dat als hij dat zo ervaart, hij dat zo ervaart. Niet zo achterlijk afdoen als 'schei uit' etc.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:27 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dus je bent het met me eens, alleen erger je je aan mijn woorden? Anders snap ik je niet.
Mocht je willen, retard. 'in gemeen'quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb meer in gemeen met deze gast:
[ afbeelding ]
Ja, tof.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, tof. En als je gewoon goed gelezen had, wist je dat Gary_Oak ook tegen (negatieve én positieve) discriminatie is.
Als je met een beperking een bepaalde baan zonder problemen kunt uitvoeren, is het geen beperking hè? Anders ben je niet geschikt voor die baan.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar er is een groot maatschappelijke probleem waar mensen met een beperking heel moeilijk aan een baan komen. Hoe zou jij die probleem oplossen?
Ik kies zelf mijn woorden wel uit.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:32 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ja, en verder is m'n punt dat als hij dat zo ervaart, hij dat zo ervaart. Niet zo achterlijk afdoen als 'schei uit' etc.Racisme komt voor: je wordt va in een bijzondere positie neergezet. En het is eigenlijk altijd negatief. Je benoemt het zelf nota bene.
Really .. ?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:33 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Als je met een beperking een bepaalde baan zonder problemen kunt uitvoeren, is het geen beperking hè? Anders ben je niet geschikt voor die baan.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:35 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik kies zelf mijn woorden wel uit.Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw reactie.
Dan is het geen beperking, donkey.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:35 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Really .. ?
Genoeg mensen met een beperking die, met die beperking en behulp van, bepaalde werkzaamheden kunnen uitvoeren. Maar niet gemakkelijk aan een baan komen vanwege die beperking.
Maar ja, dat doet er eigenlijk niet echt toe. Niet te vergelijken.
Zit je nog steeds werkloos thuis of ben je al begonnen bij de sociale werkplaats?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:35 schreef LelijKnap het volgende:
Dit soort topics bevestigen dat we 't kolonialisme nooit hadden moeten opgeven.
Een superieure wezen zoals jij hoeft zichzelf niet te verlagen door te gaan schelden.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:32 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Mocht je willen, retard. 'in gemeen'
Waarom ga je niet eens Nederlands leren?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Een superieure wezen zoals jij hoeft zichzelf niet te verlagen door te gaan schelden.
Zou je een slaaf kunnen laten werken bij de sociale werkplaats?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:38 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Zit je nog steeds werkloos thuis of ben je al begonnen bij de sociale werkplaats?
In het sociaal akkoord en conform de participatiewet wordt verwacht dat mensen met een beperking actiever gaan meedoen op de arbeidsmarkt. Op dit moment is het gewoon dat mensen met lichamelijke of psychische beperkingen moeilijk aan een baan komen en daardoor vaker in een economisch benadeeld positie komen te zitten. Dus er is een quotum ingevoerd waaraan bedrijven moeten voldoen. Ook allerlei regelingen die dienen als motivatie voor de werkgever of een stok achter de deur.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |