De wij-zij kloof wordt niet groter maar zichtbaarder.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:28 schreef AIi het volgende:
Over het algemeen heb ik nog steeds een positief beeld van Nederlanders, maar ik merk wel dat de anti-moslim groep naar mijn gevoel veel groter wordt, vooral op het internet. Maakt de wij-zij kloof helaas groter.
[..]
Zelfde hoor je van (witte) Nederlanders over (witte) Fransen. Ik persoonlijk voel me al ontheemd in een andere provincie of stad.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 00:33 schreef luxerobots het volgende:
TS is er wel een voorbeeld van, komt naar Nederland, verwacht hier een mooie toekomst op te kunnen bouwen.
Terwijl het ondertussen maar kut is, en dan vooral met de Nederlanders.
Voordelen als in?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:26 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat is gewoon onderzocht door verschillende wetenschappen. Als je een minderheid bent, heb je het sowieso moeilijker. Op dit moment heerst er een grote stigma op de Islam en als je een Midden-Oosterse uiterlijk hebt, ben je maatschappelijk benadeeld. Ik als Antilliaan heb het in dat opzicht minder erg dan iemand die Marokkaans of Turks is, mijn uiterlijk brengt ook positieve voordelen met zich mee. Waar ik vooral tegenaan loop als buitenlander is dat mijn Nederlandse taal niet perfect is. Ik doe een hbo studie, maar mijn beheersing van de taal is op mbo niveau.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:40 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
De wij-zij kloof wordt niet groter maar zichtbaarder.
En die kloof lijkt mij normaal en gezond bij onverenigbare overtuigingen. Je kan een huwelijk bij een mismatch met veel moeite proberen te redden maar het hoogst haalbare is dan toch in relatieve vrede zoveel mogelijk langs elkaar heen leven.
Vooral op sociaal gebied. Naar mijn idee worden donkere mannen vaak gezien als stoer en gezellig. Of in ieder geval interessant en sympathiek. Op zakelijke gebied is het moeilijk, maar overal waar ik kom maak ik makkelijk vrienden en mensen willen met me omgaan. Niet bij iedereen trouwens, je hebt ook groepen die juist een afkeer hebben vanwege het feit dat ik donker en buitenlander ben. Dus zo positief is het ook weer niet.quote:
Wel mee eens, maar wat ik ook zie is dat men steeds meer moeite heeft met zelfreflectie en het nemen van verantwoordelijkheid. We zijn verwend en denken alles te mogen zeggen en de rest moet zn klep dichthouden. Zo houden we de wij-zij kloof zelf netjes in stand.quote:Op maandag 14 maart 2016 10:33 schreef Scary_Mary het volgende:
Kreeg een beetje een deja vu van dit topic, zij het weer eens in een andere verpakking..
Neemt niet weg dat ik het eens ben dat Nederlanders graag kritisch doen, maar moeilijker kunnen incasseren.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:57 schreef Justinn het volgende:
[..]
Wel mee eens, maar wat ik ook zie is dat men steeds meer moeite heeft met zelfreflectie en het nemen van verantwoordelijkheid. We zijn verwend en denken alles te mogen zeggen en de rest moet zn klep dichthouden. Zo houden we de wij-zij kloof zelf netjes in stand.
TS wordt meteen hypocriet genoemd terwijl topics over iedereen die niet geboren en getogen is in Nederland in een uur volstromen met haatposts. Ergo, TS moet zn muil houden maar wij mogen natuurlijk wel kankeren op iedereen met een kleurtje? Respect gaat twee kanten op.
Mensen moeten zichzelf echt eens de spiegel voorhouden. Man, man, man.
Irriteer jij aan moslims dan? Ik dacht dat je ze wel leuk vond.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:02 schreef Gary_Oak het volgende:
Goh, en dan maar denken dat alleen blanken racistisch kunnen zijn. Vervang in de OP het woord 'Nederlanders' eens door 'moslims' en dan zijn de rapen gaar.
Waar staat dat? Mijn punt was dat alle blanke mensen tegenwoordig worden gezien als gemeen en manipulatief: die white privilege bullshit. Terwijl gekleurde mensen net zo racistisch kunnen zijn. Zeg in de OP hetzelfde over moslims en je krijgt heel links Nederland over je heen. Ik word een beetje moe van die slachtofferrol van gekleurde mensen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:19 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Irriteer jij aan moslims dan? Ik dacht dat je ze wel leuk vond.
Tja, niemand ontkent dat gekleurde mensen ook racistisch kunnen zijn. Sterker nog, in het dagelijkse leven wordt or genoeg negatieve gevoelens geuit over gekleurde mensen. Ik heb niet het idee dat in dit land autochtone Nederlanders massaal gediscrimineerd worden, jij wel?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:24 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Waar staat dat? Mijn punt was dat alle blanke mensen tegenwoordig worden gezien als gemeen en manipulatief: die white privilege bullshit. Terwijl gekleurde mensen net zo racistisch kunnen zijn. Zeg in de OP hetzelfde over moslims en je krijgt heel links Nederland over je heen. Ik word een beetje moe van die slachtofferrol van gekleurde mensen.
Schei uit. De status quo de laatste jaren is al het falen van de gekleurde mens verwijten aan de blanken. Als dat niet racistisch en laf is, dan weet ik het ook niet meer.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Tja, niemand ontkent dat gekleurde mensen ook racistisch kunnen zijn. Sterker nog, in het dagelijkse leven wordt or genoeg negatieve gevoelens geuit over gekleurde mensen. Ik heb niet het idee dat in dit land autochtone Nederlanders massaal gediscrimineerd worden, jij wel?
Na eeuwenlang openlijke racisme jegens gekleurde mensen is er eindelijk tegenwicht. Gekleurde mensen komen voor zichzelf op en tonen aan dat er ook in Nederland structureel racisme bestaat.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:45 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Schei uit. De status quo de laatste jaren is al het falen van de gekleurde mens verwijten aan de blanken. Als dat niet racistisch en laf is, dan weet ik het ook niet meer.
Dus racisme bestrijd je met racisme? Practice what you preach. In Nederland worden gekleurde mensen juist voorgetrokken met positieve discriminatie. Wat dus gewoon racistisch is. Als je een greintje zelfrespect hebt, eis je geen voorkeursbehandeling. Elke blanke persoonlijk verantwoordelijk houden voor iets wat hun voorouders gedaan hebben en daar een wrok voor hebben, is het meest racistische wat ik ooit heb gehoord.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:59 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Na eeuwenlang openlijke racisme jegens gekleurde mensen is er eindelijk tegenwicht. Gekleurde mensen komen voor zichzelf op en tonen aan dat er ook in Nederland structureel racisme bestaat.
Ik eis geen voorkeursbehandeling voor mijn huidskleur. Aangeven dat ik me steeds meer irriteer aan blanke mensen is juist heel Nederlands. Klagen klagen klagen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:04 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dus racisme bestrijd je met racisme? Practice what you preach. In Nederland worden gekleurde mensen juist voorgetrokken met positieve discriminatie. Wat dus gewoon racistisch is. Als je een greintje zelfrespect hebt, eis je geen voorkeursbehandeling. Elke blanke persoonlijk verantwoordelijk houden voor iets wat hun voorouders gedaan hebben en daar een wrok voor hebben, is het meest racistische wat ik ooit heb gehoord.
Goeie comeback.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik eis geen voorkeursbehandeling voor mijn huidskleur. Aangeven dat ik me steeds meer irriteer aan blanke mensen is juist heel Nederlands. Klagen klagen klagen.
Wat een bullshit dat gekleurde mensen worden voorgetrokken. Nooit iets van gemerkt. Het zal vast voorkomen, maar het is ook vaak genoeg dat het tegen je werktquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:04 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dus racisme bestrijd je met racisme? Practice what you preach. In Nederland worden gekleurde mensen juist voorgetrokken met positieve discriminatie. Wat dus gewoon racistisch is. Als je een greintje zelfrespect hebt, eis je geen voorkeursbehandeling. Elke blanke persoonlijk verantwoordelijk houden voor iets wat hun voorouders gedaan hebben en daar een wrok voor hebben, is het meest racistische wat ik ooit heb gehoord.
Je weet dat er actieve beleidsplannen zijn met quota voor minderheden hè?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:16 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Wat een bullshit dat gekleurde mensen worden voorgetrokken. Nooit iets van gemerkt. Het zal vast voorkomen, maar het is ook vaak genoeg dat het tegen je werkt.
En dus komt het nooit voor dat een kleur tegen je werkt?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:18 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Je weet dat er actieve beleidsplannen zijn met quota voor minderheden hè?
Ik zeg dat nergens.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:20 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
En dus komt het nooit voor dat een kleur tegen je werkt?Vaak zat. Het is bullshit om te stellen dat het positief is, want juist beide kanten (benadeeld of juist positief beoordeeld worden vanwege je huidskleur) zijn negatief.
Vind dit echt walgelijk om te lezen btw.
Snap je wel dat die actieve beleidsplannen bestaan, omdat ze hard nodig zijn vanwege racisme tegen gekleurde mensen?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:22 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik zeg dat nergens.Ik zeg alleen dat zulke actieve beleidsplannen racistisch zijn.
Het moet van bedrijven zelf komen om mensen te selecteren op kwaliteiten en niet op kleur.
Goh, dus een racistisch probleem oplossen met een racistische oplossing.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:24 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Snap je wel dat die actieve beleidsplannen bestaan, omdat ze hard nodig zijn vanwege racisme tegen gekleurde mensen?
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:24 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Snap je wel dat die actieve beleidsplannen bestaan, omdat ze hard nodig zijn vanwege racisme tegen gekleurde mensen?
Voorgetrokken, positieve discriminatie. Waarom benoem je het zo? Sorry, ik vind het echt walgelijk dat het überhaupt nodig is om 'gekleurde mensen' te beoordelen op basis van huidskleur. En dat, als ze op bijv. basis van huidskleur worden aangenomen, dan voortrekken noemenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:22 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik zeg dat nergens.Ik zeg alleen dat zulke actieve beleidsplannen racistisch zijn.
Het moet van bedrijven zelf komen om mensen te selecteren op kwaliteiten en niet op kleur.
Wat vind je van actieve beleidsplannen om mensen met gezondheidsbeperking aan te nemen dmv quota?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:25 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Goh, dus een racistisch probleem oplossen met een racistische oplossing.In plaats van dat je dingen als anoniem solliciteren invoert, waarmee je ook seksisme oplost, moet je een fixed aantal buitenlanders aannemen.
Dus je bent het met me eens, alleen erger je je aan mijn woorden? Anders snap ik je niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:26 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Voorgetrokken, positieve discriminatie. Waarom benoem je het zo? Sorry, ik vind het echt walgelijk dat het überhaupt nodig is om 'gekleurde mensen' te beoordelen op basis van huidskleur. En dat, als ze op bijv. basis van huidskleur worden aangenomen, dan voortrekken noemen. Wat zijn we? Speciale dieren, of zo?
Of je nou wordt benadeeld vanwege je huidskleur (wat vaak genoeg voorkomt, dus laat mensen daar vooral over klagen als ze daar behoefte aan hebben!) of dat je positief wordt beoordeeld vanwege je huidskleur en daardoor wordt 'voorgetrokken' (of hoe je het wil benoemen). Beide zijn ontzettend klachtwaardig.
Ja, tof. En als je gewoon goed gelezen had, wist je dat Gary_Oak ook tegen (negatieve én positieve) discriminatie is.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:26 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Voorgetrokken, positieve discriminatie. Waarom benoem je het zo? Sorry, ik vind het echt walgelijk dat het überhaupt nodig is om 'gekleurde mensen' te beoordelen op basis van huidskleur. En dat, als ze op bijv. basis van huidskleur worden aangenomen, dan voortrekken noemen. Wat zijn we? Speciale dieren, of zo?
Of je nou wordt benadeeld vanwege je huidskleur (wat vaak genoeg voorkomt, dus laat mensen daar vooral over klagen als ze daar behoefte aan hebben!) of dat je positief wordt beoordeeld vanwege je huidskleur en daardoor wordt 'voorgetrokken' (of hoe je het wil benoemen). Beide zijn ontzettend klachtwaardig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |