abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160691761
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:08 schreef L3gend het volgende:

[..]

Het zijn met name moderates die Trump meer vrezen dan Sanders die op Kasich stemmen. Ik denk dat er weinig mensen zijn die twijfelen tussen Kasich en Sanders, wel tussen Trump en Sanders.

Gelukkig is Florida een closed primary waar kiezers niet strategisch crossover stemmen ;)
Denk je? De felste weerstand tegen Trump lijkt toch wel uit de hoek van de Sandersaangangers te komen.
Wellicht dat in Michigan nog werd gedacht door de achterban van Clinton dat de democratische race wel klaar was. Ik kan me ook wel voorstellen dat dat enigszins een wake up call was voor haar achterban.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_160691763
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:09 schreef Montov het volgende:

[..]

Stemmen in Florida en Ohio in een notendop. ;)

Ik vind het vreemd dat Democraten Trump proberen tegen te houden in de voorverkiezingen, want doorgaans wordt Trump gezien als zwak in de GE.
Florida is een closed primary het is in Ohio waar er geruchten zijn dat ze strategisch stemmen

Mensen stemmen tegen Trump, omdat ze Trump oprecht erg haten en denken nog niet strategisch. Trump is een wildcard, hij kan hard floppen in GE, maar kan ook goed doen. Als ze strategisch willen stemmen, moeten ze op Cruz stemmen, die is vrij kansloos in de GE.
pi_160691876
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Denk je? De felste weerstand tegen Trump lijkt toch wel uit de hoek van de Sandersaangangers te komen.
Wellicht dat in Michigan nog werd gedacht door de achterban van Clinton dat de democratische race wel klaar was. Ik kan me ook wel voorstellen dat dat enigszins een wake up call was voor haar achterban.
Sanders heeft ook een een fanatiekere aanhang dan Clinton. Ik zie die bejaarden niet gaan rellen. Ik denk dat er twee type mensen zijn die op Sanders stemmen, progressieven die een linksere beleid willen en anti-establishment stemmers die Clinton erg haten en liever op Trump stemmen dan Clinton.
pi_160691922
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:13 schreef L3gend het volgende:

[..]

Florida is een closed primary het is in Ohio waar er geruchten zijn dat ze strategisch stemmen

Mensen stemmen tegen Trump, omdat ze Trump oprecht erg haten en denken nog niet strategisch. Trump is een wildcard, hij kan hard floppen in GE, maar kan ook goed doen. Als ze strategisch willen stemmen, moeten ze op Cruz stemmen, die is vrij kansloos in de GE.
Geen enkele kandidaat is nou eenmaal volstrekt kansloos, al ziet het er niet heel rooskleurig uit voor de Republikeinen.
pi_160691951
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nog steeds te laat. Ik moet morgen gewoon weer werken. :P
Misschien dat ik nog net wat early results kan meepakken.
Ze kunnen verbazingwekkend snel na het sluiten de uitslag voorspellen. Ik denk wel na 10 minuten na het sluiten. Dat betekent 0:40 uur voor North Carolina en Ohio, 01:10 uur voor Florida, Missouri en Illinios.
pi_160692002
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:15 schreef L3gend het volgende:

[..]

Sanders heeft ook een een fanatiekere aanhang dan Clinton. Ik zie die bejaarden niet gaan rellen. Ik denk dat er twee type mensen zijn die op Sanders stemmen, progressieven die een linksere beleid willen en anti-establishment stemmers die Clinton erg haten en liever op Trump stemmen dan Clinton.
Anti-establishment is in mijn ogen een kwalificatie die niet zo eenduidig is. Er zal ongetwijfeld enige overlap zijn tussen Trump en Sanders qua ontevreden kiezers, maar de achterban bij de Democraten is vrij eensgezind en heeft echt in overgrote mate een pesthekel aan Trump.
pi_160692174
quote:
Among Cuyahoga County voters who requested absentee ballots by mail or voted early in person this year:

15.6 percent of affiliated Democrats have requested Republican ballots.
About 1.3 percent of affiliated Republicans have requested Democrat ballots.
Nearly 24,700 unaffiliated voters requested a party ballot.
Of those, 14,700 voters chose Democrat ballots and 10,000 chose Republican ballots.
http://www.cleveland.com/(...)_party_affiliat.html
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:24:38 #283
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160692230
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:18 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ze kunnen verbazingwekkend snel na het sluiten de uitslag voorspellen. Ik denk wel na 10 minuten na het sluiten. Dat betekent 0:40 uur voor North Carolina en Ohio, 01:10 uur voor Florida, Missouri en Illinios.
Maar ja, je kan het ook gewoon morgenochtend zien. :P
Vaak het leukste aan de uitslagen is het langzaam binnendruppelen van stemmen en het anticiperen en rekenen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:13 schreef L3gend het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ook het boos weglopen in Florida omdat een paar jongeren vergeten waren te registreren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_160692344
Over 2 uurtjes worden de eerste 'exit polls' verwacht. Als in: 'zoveel % vinden het goed om een muur te bouwen, zoveel % ziet liever een establishment kandidaat dan een outsider etc.'.

Op social media overigens meer berichten over democraten die republikeins stemmen, maar dan juist voor Trump in plaats van tegen hem. Het verhaal dat ze switchen naar Kasich heeft nog niet echt veel onderbouwing voor de resultaten bekend zijn. Eerder is het wel al voorgekomen dat democraten op Trump stemden (maar dat waren er ook niet meer dan een handjevol).

Ook weer genoeg geblaat over 'voter fraud' van hier en daar drukfouten op een stembiljet, maar nog geen bewijs voor grote ongeregeldheden.
pi_160692457
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:29 schreef Tweek het volgende:

[..]

DanScavino twitterde op dinsdag 15-03-2016 om 13:32:57 LET'S MAKE SOME HISTORY! WATCH & JOIN the #TrumpTrain! GET OUT & VOTE! #SuperTuesday #Trump2016 #VoteTrump🇺🇸https://t.co/O8lftaNlMv reageer retweet
Linkje in het bericht is naar het filmpje.
Dank! Wist niet zo goed hoe ik de video op Facebook hier naartoe kon linken :)
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_160692611
quote:
Rubio vows to stay in even if he loses Florida
Even if he loses in his home state of Florida on Tuesday, Sen. Marco Rubio said he would continue on the campaign trail.
“Tomorrow our plan is to be in Utah campaigning irrespective of tonight," Rubio told Orlando sports talk station WDBO on Tuesday. "It would be a lot better to go to Utah being the winner of the Florida primary. It would give us a tremendous amount of momentum. It would give us 99 delegates, and that’s the way we want to do it tonight.”
Rubio criticized polls showing him down by double digits to Donald Trump as "crazy," "out of control" and "way out of whack."
"I can't guarantee a win today. I'm telling you I expect to win tonight, but we are not 20 points behind. I mean, that's absurd," he said. "And I think we're going to prove that here in the next few hours."
Rubio's campaign announced his schedule for this week on Saturday, which includes campaign stops in Utah and finance events in California.

http://www.politico.com/b(...)after-florida-220787
Rubio gaat na vandaag door, zelfs als die vanavond verliest :')
pi_160692652
MSNBC zojuist:

quote:
MSNBC saying that the polling location they're at usually only has 6% Dem to Rep crossover voting. This time it's 6 times that amount and many are supporting Trump.
6x zoveel democraten die republikeins stemmen en in dat specifieke stemlokaal voornamelijk op Trump.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:34:18 #288
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160692657
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:33 schreef L3gend het volgende:

[..]

Rubio gaat na vandaag door, zelfs als die vanavond verliest :')
Mja, als je dat soort uitspraken (moet) doen, dan is het al een afgelopen zaak.
Dit is net zoals al dat vrtrouwen dat voetbalcoaches krijgen net voordat ze eruit vliegen.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:35:33 #289
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160692712
Interessant artikel over het hele contested convention verhaal: selectie van delegates op de achtergrond, het onderhandelen en overhalen van delegates etc: http://www.bloomberg.com/(...)on-from-donald-trump
Géén kloon van tvlxd!
pi_160693005
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:34 schreef Nintex het volgende:
MSNBC zojuist:

[..]

6x zoveel democraten die republikeins stemmen en in dat specifieke stemlokaal voornamelijk op Trump.
Verder is de prognose toch vooral dat er veel anti-Trump overstappers zijn. Het omgekeerde is veelal niet meer dan anekdotisch.
pi_160693135
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Verder is de prognose toch vooral dat er veel anti-Trump overstappers zijn. Het omgekeerde is veelal niet meer dan anekdotisch.
Hier een gedeelte van de report in kwestie:
Morning_Joe twitterde op dinsdag 15-03-2016 om 20:13:44 Will Ohio Dems break for @realDonaldTrump? One Dem says: Trump will be the only Republican vote that I cast https://t.co/O0cCaNpCG2 reageer retweet
Opvallend. Een gebied dat 10 keer achter elkaar democratisch stemde nu ineens mogelijk kan flippen naar de GOP. Mits het niet voornamelijk anti-Trump stemmers zijn uiteraard.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:45:33 #292
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_160693277
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:44 schreef Nintex het volgende:

[..]

Hier een gedeelte van de report in kwestie:
Morning_Joe twitterde op dinsdag 15-03-2016 om 20:13:44 Will Ohio Dems break for @realDonaldTrump? One Dem says: Trump will be the only Republican vote that I cast https://t.co/O0cCaNpCG2 reageer retweet
Opvallend. Een gebied dat 10 keer achter elkaar democratisch stemde nu ineens mogelijk kan flippen naar de GOP. Mits het niet voornamelijk anti-Trump stemmers zijn uiteraard.
Precies wat ik zeg dus, anekdotisch. Vooralsnog lijken peilingen waarbij ook naar GE matchups wordt gekeken vooral uit te wijzen dat bij een Trump kandidatuur meer stemmers zullen overlopen van Republikeinen naar Democraten dan vice versa.
pi_160693376
Moeilijkheidje voor Trump in Florida, omdat hij zijn support daar vooral de laatste tijd pas zag groeien

moody twitterde op dinsdag 15-03-2016 om 20:45:58 Only those who registered as Republicans before Feb. 16 are eligible to vote in today's Florida Republican primary. reageer retweet
pi_160693825
quote:
Is ze hier wel een keer grappig dan :s
pi_160694049
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:48 schreef Nintex het volgende:
Moeilijkheidje voor Trump in Florida, omdat hij zijn support daar vooral de laatste tijd pas zag groeien

moody twitterde op dinsdag 15-03-2016 om 20:45:58 Only those who registered as Republicans before Feb. 16 are eligible to vote in today's Florida Republican primary. reageer retweet
In NY hoorde ik dat je zelf in oktober al had moeten beslissen
  dinsdag 15 maart 2016 @ 21:02:27 #297
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_160694059
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Is ze hier wel een keer grappig dan :s
Haar nieuwe show is tot nu erg leuk, komt nog het dichtste bij de oude Daily show van wat er nu te zien is.
pi_160694413
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 21:02 schreef skysherrif het volgende:

[..]

In NY hoorde ik dat je zelf in oktober al had moeten beslissen
Klopt, maar dit geldt voor republikeinen en independents. Voor nieuw voters is de registratie tot eind deze maand
pi_160694902
Nog een aardige longread van de New Yorker over de toekomst van de Democratische partij:
http://www.newyorker.com/(...)mbid=social_facebook
pi_160694981
Op CNN hetzelfde verhaal. Democraten die op Trump stemmen in Ohio.

Nog 40min tot eerste exit polls volgens CNN countdown clock.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')