Jawel.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Welke uitzonderingspositie?
Bijzonder onderwijs mag gewoon mits ze aan bepaalde eisen voldoen, religieus of steven jobs school maakt daarin geen verschil.
Behalve homo's dan hè.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:14 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook in. Ik ben echter niet religieus maar de normen en waarden die ik vanuit de kerk heb meegekregen zijn voor mij een lijdraad in mijn leven. Saamhorigheid en gelijkheid, ongeacht werk of opleiding.
Dacht dat er geen verschil was, stand corrected.quote:
Er bestaan geen staatsscholen.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Dacht dat er geen verschil was, stand corrected.
Erg goed dan dat binnenkort niet meer zo is. Ben geen voorstander van een einde aan bijzonder onderwijs, vind dat er variatie moet kunnen zijn in manieren van scholing. Alleen maar 'staatsscholen' zou ik zeer slecht vinden.
Ook homo's want het zijn mensen zoals jij en ik.quote:
De VSquote:Op zondag 13 maart 2016 15:04 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Lekker welvarend zegBelachelijk veel belasting en er weinig voor terug zien. Open je portemonnee wat meer schaap
Ik zou wel in de VS willen wonen
Maar als al het speciale onderwijs verdwijnt wordt het wel degelijk eenheidsworst. Dan bepaald de overheid dat al het andere niet mag, wat een zekere vorm van staatsonderwijs zou worden.quote:
Nee hoor. De kerk mag gewoon niet discrimineren. Dat is alles.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:27 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Ook homo's want het zijn mensen zoals jij en ik.
Het huwelijk is echter een kritiekpuntje want het huwelijk wordt gesloten tussen man en vrouw.
Daar sta ik ook volledig achter.
Er zijn mogelijkheden voor homo's om te trouwen voor de wet.
Het punt is echter dat er nooit verzadiging is, nu mogen ze trouwen maar nu moet de kerk zich kennelijk ook even aanpassen.
17 zijn en dan met die opmerking komenquote:Op zondag 13 maart 2016 20:27 schreef Calcio het volgende:
[..]
Maar goed, als die '98' in je username voor je geboortedatum staat ben je ook niet serieus te nemen.
Absoluut niet. Als je het idee hebt dat alle openbare scholen hetzelfde zijn, dan heb je echt een totaal vertekend beeld van het onderwijsaanbod.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar als al het speciale onderwijs verdwijnt wordt het wel degelijk eenheidsworst. Dan bepaald de overheid dat al het andere niet mag, wat een zekere vorm van staatsonderwijs zou worden.
Doe ik zulke uitspraken dan?quote:Op zondag 13 maart 2016 20:33 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
17 zijn en dan met die opmerking komen_!
In hoeverre is dat discriminatie? De kerk tolereert maar hoeft in mijn optiek niet te accepteren.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee hoor. De kerk mag gewoon niet discrimineren. Dat is alles.
Vindt je dat bv de vrijmetselaars ook verplicht moeten worden vrouwen in de mannen clubjes toe te laten? Of mannen in het vrouwen hockey team?quote:Op zondag 13 maart 2016 20:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee hoor. De kerk mag gewoon niet discrimineren. Dat is alles.
Sommige mensen houden van apartheid. Mag ook niet. Ook niet in verenigingsverband.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:35 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
In hoeverre is dat discriminatie? De kerk tolereert maar hoeft in mijn optiek niet te accepteren.
De kerk is een eeuwenoud instituut met oude tradities en leefwijzen. Sommige mensen houden van die leefwijze. Deze mensen worden gediscrimineerd als ze niet meer op de manier mogen leven die zij gewend zijn, die zei als 'heilig' beschouwen.
Uitstekende vergelijking. Nu vind ik weer gewoon dat discriminatie moet kunnen. Er bestaat tenslotte ook vrouwenvoetbal.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Vindt je dat bv de vrijmetselaars ook verplicht moeten worden vrouwen in de mannen clubjes toe te laten? Of mannen in het vrouwen hockey team?
Dat komt vooral door speciaal onderwijs, bv dalton. Haal speciaal onderwijs weg en het komt erg dicht bij eenheidsworst. Wat summiere verschillen, maar geen echt ander onderwijs.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Absoluut niet. Als je het idee hebt dat alle openbare scholen hetzelfde zijn, dan heb je echt een totaal vertekend beeld van het onderwijsaanbod.
Totaal iets anders. Apartheid is iets dat door de staat van bovenuit afgedwongen wordt.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Sommige mensen houden van apartheid. Mag ook niet. Ook niet in verenigingsverband.
En in hoeverre gaan we dat soort vrijheden tot discriminatie dan doorvoeren? Mag alleen de kerk dat of mogen alle verenigingen en stichtingen dat ook? Dan blijft er van die voorgenomen gelijkheid heel snel niets meer over.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:37 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Totaal iets anders. Apartheid is iets dat door de staat van bovenuit afgedwongen wordt.
De kerk staat (gelukkig) volledig los van de staat. In die zin mag het haar eigen statuten bepalen.
Hahaha een kind dat hier even komt vertellen hoe de wereld werktquote:Op zondag 13 maart 2016 15:04 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Lekker welvarend zegBelachelijk veel belasting en er weinig voor terug zien. Open je portemonnee wat meer schaap
Ik zou wel in de VS willen wonen
Ik heb vrij veel scholen vrij goed van binnen gezien en ik herken dit absoluut niet.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat komt vooral door speciaal onderwijs, bv dalton. Haal speciaal onderwijs weg en het komt erg dicht bij eenheidsworst. Wat summiere verschillen, maar geen echt ander onderwijs.
Van de christenen is er maar een klein deel die dat gelooft, zo als er buiten de kerk ook genoeg mensen zijn die homofoob zijn.quote:Op zondag 13 maart 2016 15:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zijn helemaal geen typische christelijke zaken en van een christelijke moraal is gelukkig al helemaal geen sprake meer. Of geloof je echt dat homoseksualiteit een doodzonde is?
Wat loop je nou te vissen man, stel je niet zo aan.quote:
Hé, als mensen daar blij van worden: lekker doen. Maar val anderen er niet mee lastig.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:42 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Van de christenen is er maar een klein deel die dat gelooft, zo als er buiten de kerk ook genoeg mensen zijn die homofoob zijn.
De kerk is een instituut dat mensen op een mooie manier met elkaar verbindt. Er wordt naar elkaar om gezien, mensen hebben steun aan elkaar en het bevordert maatschappelijke participatie door de grote hoeveelheid vrijwilligerswerk die nodig is om een kerk te exploiteren.
Maar goed, ik geloof niet dat de kerk zal ophouden te bestaan. Het kerkbezoek zal voorlopig nog wel verder dalen, maar mensen zullen altijd wel behoefte hebben aan een dergelijke vorm van samenbinding.
Maar dat de zware tak van het christelijk geloof zal verdwijnen (de mensen die werkelijk homofoob zijn, geen tv & radio hebben en diensten van drie uur bezoeken) lijkt me wel duidelijk, al groeit die kant op sommige plekken nog stevig.
Niet meteen flippen.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat loop je nou te vissen man, stel je niet zo aan.
Ah oke, dan begreep ik waarschijnlijk deze post van je verkeerd.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de meerderheid daarover denkt. En nee, ik kan niks verbieden.
Het is trouwens geen verbod, maar het afschaffen van een uitzonderingspositie.
Maar als je een daadwerkelijke scheiding van kerk en staat nastreeft, zou je ook partijen met een religieuze inslag moeten verbieden in de politiek. Denk dat dat de eerste stap zou moeten zijn.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gezien het onderwerp: religie kun je zeker verder inperken. Schaf bijvoorbeeld de vrijheid van religie af. Religieuze groepering hoeven geen extra bescherming ten opzichte van andere groepen, dus de vrijheden van meningsuiting en vergadering zijn voldoende.
Ten tweede: verbied besnijdenis om niet-medische redenen bij mensen onder de 18.
Ten derde: schaf bijzonder onderwijs af.
Ten vierde: richt openbaar onderwijs volledig atheïstisch in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |