Nou, in Nederland worden er vrij weinig mensen ter dood veroordeeld wegens afvalligheid, maar de consequenties zijn op sociaal gebied over het algemeen wel vrij heftig. Beetje zoals bij de jehova's.quote:Op zondag 13 maart 2016 18:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is inderdaad jammer. Ik zou die tendens wel eens willen zien, alleen staat binnen de islam op uitreden natuurlijk de doodstraf, dus dat maakt het lastiger
Dat geloof ik wel en dat is zeer triest. Ik zie daar ook maar weinig vooruitgang in in Nederland, alsof je het verbod op afvallig zijn als een religieuze vrijheid moet bestempelen.quote:Op zondag 13 maart 2016 18:29 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, in Nederland worden er vrij weinig mensen ter dood veroordeeld wegens afvalligheid, maar de consequenties zijn op sociaal gebied over het algemeen wel vrij heftig. Beetje zoals bij de jehova's.
Ik vind dus dat de overheid hier wel een taak heeft. Begin desnoods met alleen een voorlichtingscampagne, maar het probleem stilzwijgen en doen alsof het niet bestaat is wel heel erg laf.quote:Op zondag 13 maart 2016 18:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel en dat is zeer triest. Ik zie daar ook maar weinig vooruitgang in in Nederland, alsof je het verbod op afvallig zijn als een religieuze vrijheid moet bestempelen.
Ach, je kan altijd nog pvv stemmenquote:Op zondag 13 maart 2016 18:38 schreef Jigzoz het volgende:
Ik vind dus dat de overheid hier wel een taak heeft. Begin desnoods met alleen een voorlichtingscampagne, maar het probleem stilzwijgen en doen alsof het niet bestaat is wel heel erg laf.
Geen optie. Te lang naar school geweest.quote:Op zondag 13 maart 2016 18:39 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ach, je kan altijd nog pvv stemmen
Dat snap ik. En ik neem aan ook geen fan van strategisch stemmenquote:
Een stem op de PVV is een stem die averechts werkt. Niemand wil met Wilders en Wilders wil met niemand. Het gevolg is een kabinet met vijf, misschien wel zes partijen die dus helemaal niets voor elkaar gaan krijgen, maar alleen maar een beetje op de winkel gaan passen.quote:Op zondag 13 maart 2016 18:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat snap ik. En ik neem aan ook geen fan van strategisch stemmen?... Ik weet het niet, ik vind die hele pvv ook een stel debielen incl. het grootste deel van de aanhang. Maar na de reacties op Parijs zit ik het toch wel eens te overwegen.
Maar wat betreft afvalligen, sowieso die hele dwang binnen die religie wordt genegeerd, van hoofddoekjes tot aan burka's. Die vrouwen die de keuze hebben en zeggen dat het een keuze is, die hoor je wel, maar die vrouwen die gedwongen worden, die hoor je niet. En dat komt niet omdat ze er niet zijn.
Misschien is het wishfull thinking, maar ik denk dat als de pvv echt heel veel stemmen gaat halen dat de andere partijen toch iets 'religie kritischer' worden.quote:Op zondag 13 maart 2016 18:47 schreef Jigzoz het volgende:
Een stem op de PVV is een stem die averechts werkt. Niemand wil met Wilders en Wilders wil met niemand. Het gevolg is een kabinet met vijf, misschien wel zes partijen die dus helemaal niets voor elkaar gaan krijgen, maar alleen maar een beetje op de winkel gaan passen.
Ik mag het vast niet zeggen, maar D66 heeft op dat gebied inmiddels een redelijke historie.quote:Op zondag 13 maart 2016 18:49 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Misschien is het wishfull thinking, maar ik denk dat als de pvv echt heel veel stemmen gaat halen dat de andere partijen toch iets 'religie kritischer' worden.
Haha, nee dat kan echt nietquote:Op zondag 13 maart 2016 18:49 schreef Jigzoz het volgende:
Ik mag het vast niet zeggen, maar D66 heeft op dat gebied inmiddels een redelijke historie.
Waarom zou bijzonder onderwijs dan moeten worden afgeschaft? Wanneer iemand een school wil starten op christelijke of islamitische basis en voldoet aan de normen die gelden voor een onderwijsinstelling (waaronder dat er voldoende vraag naar is), waarom zou je dat tegen willen houden? Religie is verweven in de maatschappij. Zelf bij de troonrede wordt god aangehaald.quote:Op zondag 13 maart 2016 17:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Er is toch ook geen verbod op seks of zo?
Omdat dat niet de taak van een school is. Religie is een privézaak.quote:Op zondag 13 maart 2016 19:20 schreef Tem het volgende:
[..]
Waarom zou bijzonder onderwijs dan moeten worden afgeschaft? Wanneer iemand een school wil starten op christelijke of islamitische basis en voldoet aan de normen die gelden voor een onderwijsinstelling (waaronder dat er voldoende vraag naar is), waarom zou je dat tegen willen houden?
Ja. Moeten we wat mij betreft ook vanaf.quote:Religie is verweven in de maatschappij. Zelf bij de troonrede wordt god aangehaald.
Maarja,de maatschappij is geen afspiegeling van jouw gedachtengoed. De taak van een school is de samenleving te bedienen en zolang een significant deel van van de samenleving het belangrijk vindt religieus onderwijs te volgen, wie ben jij dan om dat te verbieden? Dat lijkt me nou niet heel erg democratisch.quote:Op zondag 13 maart 2016 19:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Omdat dat niet de taak van een school is. Religie is een privézaak.
[..]
Ja. Moeten we wat mij betreft ook vanaf.
quote:Op zondag 13 maart 2016 14:52 schreef MrSalazar het volgende:
Nou, wat mooi zeg. De Christelijke waarden en normen waren ook zo slecht voor de mensen. Ipv normaal en sociaal is de mentaliteit nu debiel en asociaal. Echt een vooruitgang.
quote:Op zondag 13 maart 2016 14:52 schreef MrSalazar het volgende:
Nou, wat mooi zeg. De Christelijke waarden en normen waren ook zo slecht voor de mensen. Ipv normaal en sociaal is de mentaliteit nu debiel en asociaal. Echt een vooruitgang.
Ik weet niet hoe de meerderheid daarover denkt. En nee, ik kan niks verbieden.quote:Op zondag 13 maart 2016 19:54 schreef Tem het volgende:
[..]
Maarja,de maatschappij is geen afspiegeling van jouw gedachtengoed. De taak van een school is de samenleving te bedienen en zolang een significant deel van van de samenleving het belangrijk vindt religieus onderwijs te volgen, wie ben jij dan om dat te verbieden? Dat lijkt me nou niet heel erg democratisch.
Welke uitzonderingspositie?quote:Op zondag 13 maart 2016 20:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de meerderheid daarover denkt. En nee, ik kan niks verbieden.
Het is trouwens geen verbod, maar het afschaffen van een uitzonderingspositie.
Je most mensen nu niet gaan verwarren met feiten he.quote:Op zondag 13 maart 2016 15:22 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat is onzin. De gemiddelde Turkse vrouw in Nederland krijgt nu 1,9 kind en de gemiddelde Marokkaanse vrouw krijgt 2,4 kind. Dat betekent dat de Turkse bevolking licht krimpt en de Marokkaanse bevolking licht groeit als we alleen naar geboortes kijken.
Zo sta ik er ook in. Ik ben echter niet religieus maar de normen en waarden die ik vanuit de kerk heb meegekregen zijn voor mij een lijdraad in mijn leven. Saamhorigheid en gelijkheid, ongeacht werk of opleiding.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:05 schreef TLC het volgende:
Ik blijf lekker Rooms Katholiek, zo ben ik gedoopt en zo ga ik ook dood.
Het geloof biedt me houvast en hoop, en ik leer er wat wijze levenslessen van
Maar iedereen mag van mij geloven wat ie wilt.. of niet natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |