Fles' Travelsnacks, part 23BestemmingWales
Datum / data22 mei t/m 7 juni 2015
VervoerStena Hollandia, Stena Brittannica en de auberginepaarse Toyota Verso-S van m'n maat.
VoorbereidingenUitzoeken wat er allemaal nog meer te doen is behalve de dingen die we wilden doen (ik treintjes, hij roofvogels). Dat bleek alles mee te vallen gelukkig. En onderkomens boeken.
AanradersDe natuur! Zowel Snowdonia als de Brecon Beacons, maar ook de Cambrian Mountains zijn echt prachtig, ongerept en weinig massatoerisme (okee dat laatste heb je in Snowdonia wel een beetje, maar niet hinderlijk.)
AfradersHet weer en de taal. En er waren nogal wat op zich interessante dingen, waar we geen foto's mochten maken. Dat was wel jammer.
VoedselVeel geBBQd daar, bijna elke dag wel. En een aantal keren een Full Welsh Breakfast
Daar kun je met gemak de hele dag op teren
DrankBier eigenlijk. En wat wodka van de tax-free shop op de boot
ToilettenIn Pembroke hadden we een zeer milieubewust toilet zonder water. Gewoon een grote emmer met een laag gras en strooisel erin. En als je klaar was deed je er een schep strooisel bovenop. Elke dag kwamen ze dan de productie verzamelen, en dat werd als compost over het land verspreid.
Foto's!Het landschap in Snowdonia.
De stoomtrein vertrekt voor een rit naar de top van Mount Snowdon op 1085 m hoogte, het hoogste punt van Wales. Wij nemen een half uur later de dieseltrein, die was al duur genoeg (27 pond retour, de stoomtrein kostte 35).
Bordje!
De fraaie spoorbrug in Barmouth.
Ph00dz
Harlech Castle met trein.
De Aberystwyth Cliff Railway met de Camera Obscura bovenop de klif.
Na een paar wandelingen door nogal stevige wind was ik het zat en besloot ik iets te doen aan de oorpijn. Dat werd deze bijzonder modieuze muts
Eén van de dammen in de Elan Valley. Midden in de Cambrian mountains staan een stuk of 7 van deze dammen, oorspronkelijk gebouwd voor de drinkwatervoorziening van de stad Birmingham.
De stortbak van het al eerder aangegeven tooilet in Pembroke.
We hebben in die twee weken drie bierbrouwerijen, een kaasmakerij en een whisk(e)ystokerij bezocht. Dit is de Gwaun Valley Brewery in Pembrokeshire.
Prachtige oude richtingaanwijsborden in de Brecon Beacons.
Nogal verwaarloosde begraafplaats. Het geld is blijkbaar op. In de kroeg er tegenover staat een collectebus voor het opknappen ervan. Kan nog wel even duren lijkt me.
Mooie waterval, hebben ze er ook genoeg van.
Drinkzz
Op de voorlaatste dag brachten we nog een bezoek aan Blaenavon, een soort openluchtmuseum-achtig dorp wat helemaal in het teken staat van de vroege staalindustrie. UNESCO Werelderfgoed ook.
En natuurlijk ook even de mijn in. Toffe rondleiding van een oud-mijnwerker die goeie verhalen had.
En uiteindelijk weer de gulzige muil van de Stena-boot in: op naar huis
En dan hebben we nog veeeeel meer gedaan eigenlijk. Maar het is zo wel even genoeg
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 22-05-2016 19:42:10 ]