abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160612649
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:20 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nee, het bestaan van die debiele referendumwet dwingt mij.
Die is er gekomen door onze indirecte democratie waar jij kennelijk een groot voorstander van bent. Lol
pi_160612682
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:19 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zoals ik al opschreef gaat het helemaal niet om een handelsverdrag maar om een geopolitiek steekspel tussen Rusland en de EU. De hopeloos verdeelde Oekraïense bevolking is de inzet. Het land is in een burgeroorlog en delen van het land zijn kapot geschoten. Vindt jij dat een geloofwaardige basis voor handel? Dus geloof die pro-Europese leugen niet. De EU is mede aanzetter geweest voor de huidige burgeroorlog in Oekraïne en wijst met een beschuldigende vinger naar Rusland. Helaas voor hun, veel burgers binnen de gedwongen lidstaten van Europa geloven niet meer in de pro-Europese propaganda.

Mede om bovenstaand argument zal ik NEE! stemmen tegen dit associatieverdrag. Natuurlijk is een NEE!-stem tevens een stem tegen de huidige EU waar veel burgers niets meer in zien. Zo'n referendum biedt dan een mogelijkheid daar mede tegen uit te spreken. Daar is ook helemaal niets mis mee. Daarom roep ik tegenstanders van de EU ook op om te gaan stemmen. Want alleen digitaal klagen en vervolgens geen gebruik maken van je stemrecht is een zwaktebod.
Helemaal eens :Y)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_160612812
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:19 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zoals ik al opschreef gaat het helemaal niet om een handelsverdrag maar om een geopolitiek steekspel tussen Rusland en de EU. De hopeloos verdeelde Oekraïense bevolking is de inzet. Het land is in een burgeroorlog en delen van het land zijn kapot geschoten. Vindt jij dat een geloofwaardige basis voor handel? Dus geloof die pro-Europese leugen niet. De EU is mede aanzetter geweest voor de huidige burgeroorlog in Oekraïne en wijst met een beschuldigende vinger naar Rusland. Helaas voor hun, veel burgers binnen de gedwongen lidstaten van Europa geloven niet meer in de pro-Europese propaganda.

Mede om bovenstaand argument zal ik NEE! stemmen tegen dit associatieverdrag. Natuurlijk is een NEE!-stem tevens een stem tegen de huidige EU waar veel burgers niets meer in zien. Zo'n referendum biedt dan een mogelijkheid daar mede tegen uit te spreken. Daar is ook helemaal niets mis mee. Daarom roep ik tegenstanders van de EU ook op om te gaan stemmen. Want alleen digitaal klagen en vervolgens geen gebruik maken van je stemrecht is een zwaktebod.
Helemaal mee eens.
pi_160613101
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 07:51 schreef Dven het volgende:
Lekker belangrijk. Normaal gesproken doet de overheid daar (gelukkig) niets mee.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 15:30:08 #130
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_160613158
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 11:12 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Het is ook niet alleen een handelsverdrag. Ook militaire samenwerking etc etc.
Hoe zie je dat? Ik ben de verdragstekst eens aan het lezen en wat er op militair gebied beschreven staat is vrij minimaal. Wat ik op dat gebied trouwens vooral lees zijn zaken die juist gericht zijn op de-escalatie en ontwapening. Wat ik tegengekomen ben:

Artikel 7: Buitenlands en veiligheidsbeleid (gaat meer over geopolitiek en niet direct over defensie)
Artikel 9: Regionale stabiliteit (idem: vooral politiek)
Artikel 10: Conflictpreventie, crisisbeheer en militair-technische samenwerking (weinig concreet: het gaat over 'samenwerking op gebied van conflictpreventie en crisisbeheer'. Verder hebben ze het over 'onderzoeken mogelijke samenwerking op militair of technologisch vlak.')
Artikel 11: Non-proliferatie van massavernietigingswapens (gaat over het nastreven van nucleaire ontwapening)
Artikel 12: Ontwapening, wapenbeheersing, wapenuitvoercontrole en de strijd tegen illegale wapenhandel (ook weer over ontwapening)

Verder kom ik hier en daar nog wat kleine uitsluitsels tegen maar niets heel spannends. Als je denkt dat EU-troepen o.b.v. dit verdrag straks Oekraïne binnentrekken dan kom je bedrogen uit: ik haal het er in ieder geval niet uit.
pi_160613556
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:53 schreef grimselman het volgende:

[..]

Die is er gekomen door onze indirecte democratie waar jij kennelijk een groot voorstander van bent. Lol
Ja, maar dat betekent niet dat ik voorstander ben van een besluit dat die indirecte democratie afbreekt.
pi_160614040
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 16:01 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja, maar dat betekent niet dat ik voorstander ben van een besluit dat die indirecte democratie afbreekt.
Maar dat betekent net zo goed niet dat jij 'gedwongen' wordt. Als je geen fan bent van deze 'directe democratie' kan je dat laten zien door niet te stemmen.

Bovendien is het referendum zoals gezegd niet bindend dus zie ik sowieso niet hoe het iets af zou doen aan het indirecte gedeelte.
Conscience do cost.
pi_160614073
Ik begrijp de ophef niet echt. Het is toch duidelijk dat er, ongeacht de uitslag van dit referendum, niets zal veranderen?
pi_160614321
Ben ook tegen. Moet geen nazi's erbij!
Zonder wrijving geen glans
pi_160615041
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 16:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De moderne paradox van de progressieve medemens. Vanuit je ideologie pal achter de EU blijven staan ook al is het nieuwe beleid je grootste politieke tegenstanders importeren. Zeggen dat je staat voor homorechten, maar wel honderdduizenden vluchtelingen willen invliegen die in eigen land zouden staan juichen bij de openbare executie of lynching van homo's. Pissen op het geloof van je opa en oma, maar vergelijkbare kritiek op islam afdoen als xenofobie.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 17:26:43 #136
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_160615598
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 16:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat bedoel je met "erbij"?
  zaterdag 12 maart 2016 @ 17:30:27 #137
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_160615680
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 07:49 schreef tong80 het volgende:

http://www.volkskrant.nl/(...)voorsprong~a4261625/

Gaan stemmen mensen. En dan op JA NEE klikken.....

:P
Even rechtgezet

;)
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  zaterdag 12 maart 2016 @ 17:31:30 #138
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_160615699
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 17:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De moderne paradox van de progressieve medemens. Vanuit je ideologie pal achter de EU blijven staan ook al is het nieuwe beleid je grootste politieke tegenstanders importeren. Zeggen dat je staat voor homorechten, maar wel honderdduizenden vluchtelingen willen invliegen die in eigen land zouden staan juichen bij de openbare executie of lynching van homo's. Pissen op het geloof van je opa en oma, maar vergelijkbare kritiek op islam afdoen als xenofobie.
Spijker op zijn kop!
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_160615705
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 08:20 schreef tong80 het volgende:
Wat kost dit geintje eigenlijk ?

:P
30 miljoen.
Ongeveer evenveel als het maandelijkse verhuiscircus van de EU tussen Brussel en Straatsburg :')
pi_160616597
Dat hele referendum is een publiciteitsstunt van Geenstijl. Belachelijk dat daar gemeenschapsgeld aan besteed wordt. Ik ga uiteraard niet stemmen.
pi_160616705
Stempas vandaag binnen gekregen. Mooi op tijd.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 11:37:46 #142
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160757866
Wat zijn redenen om voor of tegen te stemmen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_160760677
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:37 schreef SpecialK het volgende:
Redenen om voor te stemmen: er is in theorie meer handel mogelijk tussen de EU en Oekraïne, Oekraïne wordt meer Europa-gezind (wat dat ook mag inhouden) en zet zich daarmee meer af tegen Poetin. Je kunt je steun uitspreken voor het West-Oekraïnse volk.

Redenen om tegen te stemmen: Oekraïne is een door en door corrupt land, je moet je afvragen of je daar Europees geld in wilt stoppen vanuit bijvoorbeeld de Europese Investeringsbank. Rusland, dat veel belangrijker voor de economie van Oekraïne is dan de EU, werk je hiermee in het harnas, het land lijdt onder Russische sancties. Het is een bankroet, instabiel land in oorlog.

Dan heb je verder nog redenen die losstaan van het verdrag: onvrede of steun uiten over/voor het kabinet of de EU. Misschien ben je het niet eens met het proces van verdragen sluiten, of iets dergelijks. Een JA-stem zorgt er wellicht voor dat het kabinet denkt een mandaat te hebben voor pro-EU koers, een NEE-stem het tegenovergestelde. Bij een NEE-stem zal het kabinet niet zo snel meer uit eigen overweging een referendum uitschrijven. Je kunt NEE-stemmen, omdat je wilt zien hoe het kabinet reageert op zo'n uitslag, er zijn een hoop redenen te bedenken, de een relevanter dan de ander.
pi_160760880
quote:
Stem tegen omdat Pechtold van D66 dat niet wil. Voor de rest boeit heel Nederland me niet.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_160761577
quote:
Het al of niet in de reet van Poetin Willem kruipen.
pi_160762192
"ik weet al wat ik ga stemmen"

-eens-
-oneens-

En dan zeker de stemmen voor -eens- rekenen als -ja- stem voor het verdrag :')

Het is de volkskrant dus het kan zomaar.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 15:56:37 #147
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_160763129
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:05 schreef Peachbird het volgende:

-eens-
-oneens-

Ik dacht precies hetzelfde. :')
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
  vrijdag 18 maart 2016 @ 16:44:03 #148
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160764216
Mooi artikel, moraal van het verhaal: De politiek heeft zich volledig ongeloofwaardig gemaakt de afgelopen jaren. Zowel voor als tegenstanders geloven niets meer van wat de politiek beweert.

Nou job well done Rutte. :N
  vrijdag 18 maart 2016 @ 16:46:38 #149
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160764263
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:05 schreef Peachbird het volgende:

-eens-
-oneens-

Als ik het zo lees gaan we het gewoon halen hoor, ook die kritische grens gaat wel gehaald worden.

Positiever dan dit konden ze het blijkbaar niet maken bij de VK en zelfs dan redden we het waarschijnlijk.
pi_160764356
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Als ik het zo lees gaan we het gewoon halen hoor, ook die kritische grens gaat wel gehaald worden.

Positiever dan dit konden ze het blijkbaar niet maken bij de VK en zelfs dan redden we het waarschijnlijk.
Ik snap dat het wat ingewikkeld is maar dit is het format van hun dagelijkse poll op hun website, ook nu over een Engelstalige versie van The Passion zijn de enige opties Eens en Oneens. Er wordt helemaal niet gevraagd wat mensen gaan stemmen maar of mensen gaan stemmen. Dat is ook een veel interessantere vraag eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')