Die is er gekomen door onze indirecte democratie waar jij kennelijk een groot voorstander van bent. Lolquote:Op zaterdag 12 maart 2016 14:20 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nee, het bestaan van die debiele referendumwet dwingt mij.
Helemaal eensquote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:19 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zoals ik al opschreef gaat het helemaal niet om een handelsverdrag maar om een geopolitiek steekspel tussen Rusland en de EU. De hopeloos verdeelde Oekraïense bevolking is de inzet. Het land is in een burgeroorlog en delen van het land zijn kapot geschoten. Vindt jij dat een geloofwaardige basis voor handel? Dus geloof die pro-Europese leugen niet. De EU is mede aanzetter geweest voor de huidige burgeroorlog in Oekraïne en wijst met een beschuldigende vinger naar Rusland. Helaas voor hun, veel burgers binnen de gedwongen lidstaten van Europa geloven niet meer in de pro-Europese propaganda.
Mede om bovenstaand argument zal ik NEE! stemmen tegen dit associatieverdrag. Natuurlijk is een NEE!-stem tevens een stem tegen de huidige EU waar veel burgers niets meer in zien. Zo'n referendum biedt dan een mogelijkheid daar mede tegen uit te spreken. Daar is ook helemaal niets mis mee. Daarom roep ik tegenstanders van de EU ook op om te gaan stemmen. Want alleen digitaal klagen en vervolgens geen gebruik maken van je stemrecht is een zwaktebod.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:19 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zoals ik al opschreef gaat het helemaal niet om een handelsverdrag maar om een geopolitiek steekspel tussen Rusland en de EU. De hopeloos verdeelde Oekraïense bevolking is de inzet. Het land is in een burgeroorlog en delen van het land zijn kapot geschoten. Vindt jij dat een geloofwaardige basis voor handel? Dus geloof die pro-Europese leugen niet. De EU is mede aanzetter geweest voor de huidige burgeroorlog in Oekraïne en wijst met een beschuldigende vinger naar Rusland. Helaas voor hun, veel burgers binnen de gedwongen lidstaten van Europa geloven niet meer in de pro-Europese propaganda.
Mede om bovenstaand argument zal ik NEE! stemmen tegen dit associatieverdrag. Natuurlijk is een NEE!-stem tevens een stem tegen de huidige EU waar veel burgers niets meer in zien. Zo'n referendum biedt dan een mogelijkheid daar mede tegen uit te spreken. Daar is ook helemaal niets mis mee. Daarom roep ik tegenstanders van de EU ook op om te gaan stemmen. Want alleen digitaal klagen en vervolgens geen gebruik maken van je stemrecht is een zwaktebod.
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 07:51 schreef Dven het volgende:
Lekker belangrijk. Normaal gesproken doet de overheid daar (gelukkig) niets mee.
Hoe zie je dat? Ik ben de verdragstekst eens aan het lezen en wat er op militair gebied beschreven staat is vrij minimaal. Wat ik op dat gebied trouwens vooral lees zijn zaken die juist gericht zijn op de-escalatie en ontwapening. Wat ik tegengekomen ben:quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het is ook niet alleen een handelsverdrag. Ook militaire samenwerking etc etc.
Ja, maar dat betekent niet dat ik voorstander ben van een besluit dat die indirecte democratie afbreekt.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 14:53 schreef grimselman het volgende:
[..]
Die is er gekomen door onze indirecte democratie waar jij kennelijk een groot voorstander van bent. Lol
Maar dat betekent net zo goed niet dat jij 'gedwongen' wordt. Als je geen fan bent van deze 'directe democratie' kan je dat laten zien door niet te stemmen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 16:01 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, maar dat betekent niet dat ik voorstander ben van een besluit dat die indirecte democratie afbreekt.
De moderne paradox van de progressieve medemens. Vanuit je ideologie pal achter de EU blijven staan ook al is het nieuwe beleid je grootste politieke tegenstanders importeren. Zeggen dat je staat voor homorechten, maar wel honderdduizenden vluchtelingen willen invliegen die in eigen land zouden staan juichen bij de openbare executie of lynching van homo's. Pissen op het geloof van je opa en oma, maar vergelijkbare kritiek op islam afdoen als xenofobie.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 16:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ben ook tegen. Moet geen nazi's erbij!
Wat bedoel je met "erbij"?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 16:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ben ook tegen. Moet geen nazi's erbij!
Even rechtgezetquote:Op zaterdag 12 maart 2016 07:49 schreef tong80 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)voorsprong~a4261625/
Gaan stemmen mensen. En dan op JA NEE klikken.....
Spijker op zijn kop!quote:Op zaterdag 12 maart 2016 17:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De moderne paradox van de progressieve medemens. Vanuit je ideologie pal achter de EU blijven staan ook al is het nieuwe beleid je grootste politieke tegenstanders importeren. Zeggen dat je staat voor homorechten, maar wel honderdduizenden vluchtelingen willen invliegen die in eigen land zouden staan juichen bij de openbare executie of lynching van homo's. Pissen op het geloof van je opa en oma, maar vergelijkbare kritiek op islam afdoen als xenofobie.
30 miljoen.quote:
Redenen om voor te stemmen: er is in theorie meer handel mogelijk tussen de EU en Oekraïne, Oekraïne wordt meer Europa-gezind (wat dat ook mag inhouden) en zet zich daarmee meer af tegen Poetin. Je kunt je steun uitspreken voor het West-Oekraïnse volk.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 11:37 schreef SpecialK het volgende:
Wat zijn redenen om voor of tegen te stemmen?
Stem tegen omdat Pechtold van D66 dat niet wil. Voor de rest boeit heel Nederland me niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 11:37 schreef SpecialK het volgende:
Het al of niet in de reet van Poetin Willem kruipen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 11:37 schreef SpecialK het volgende:
Ik dacht precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 15:05 schreef Peachbird het volgende:
"ik weet al wat ik ga stemmen"
-eens-
-oneens-
En dan zeker de stemmen voor -eens- rekenen als -ja- stem voor het verdrag
Het is de volkskrant dus het kan zomaar.
Als ik het zo lees gaan we het gewoon halen hoor, ook die kritische grens gaat wel gehaald worden.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 15:05 schreef Peachbird het volgende:
"ik weet al wat ik ga stemmen"
-eens-
-oneens-
En dan zeker de stemmen voor -eens- rekenen als -ja- stem voor het verdrag
Het is de volkskrant dus het kan zomaar.
Ik snap dat het wat ingewikkeld is maar dit is het format van hun dagelijkse poll op hun website, ook nu over een Engelstalige versie van The Passion zijn de enige opties Eens en Oneens. Er wordt helemaal niet gevraagd wat mensen gaan stemmen maar of mensen gaan stemmen. Dat is ook een veel interessantere vraag eigenlijk.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als ik het zo lees gaan we het gewoon halen hoor, ook die kritische grens gaat wel gehaald worden.
Positiever dan dit konden ze het blijkbaar niet maken bij de VK en zelfs dan redden we het waarschijnlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |