sarcastich zeker?quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:51 schreef Tem het volgende:
RobinOok communiceert juist vrij helder vind ik
Je kunt het niet vergelijken met Amerika, want daar is de fooi onderdeel van het salaris van de werknemers. Zelfs als het slecht is word je verondersteld die te geven. De eerste keer dat ik in New York was en dat niet wist en naar buiten liep zonder fooi gegeven te hebben kwamen ze me zelfs gillend en tierend achterna...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:28 schreef Pap89 het volgende:
Geen fooi, betekend eerder dat het eten/service verder wel ok/goed was.
Een (ruime) fooi geeft duidelijk aan dat je een goede tijd/maaltijd hebt gehad.
Het is natuurlijk niet zoals in Amerika, waar 15-20% fooi normaal is, voor alles wat horeca gerelateerd is.
Daar geeft geen fooi wel een statement af.
Dat doet het gewoon niet in Nederland, zoals iemand al eerder zei, daar zijn er veel in de bediening gewoon niet echt mee bezig, zeker als het druk is.
Geef duidelijk aan dat het gewoon slecht was, dus ook aangeeft er nooit meer te komen en het zeker niet zal aanbevelen bij vrienden/familie, of weiger het hele bedrag te betalen.
Precies en dan moet je die er ook gewoon bij geven. Maar de eerste keer wist ik dat dus echt niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:29 schreef Isegrim het volgende:
Dat is niet zo raar als je minimum loon minder dan drie dollar bruto is. Waar na de belasting vrijwel niets van over blijft.
Nee, dat is ook wel logisch.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Precies en dan moet je die er ook gewoon bij geven. Maar de eerste keer wist ik dat dus echt niet.
quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:10 schreef Aalscholver het volgende:
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
die is best gemeen![]()
kindertjes die vragen...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Je kunt het niet vergelijken met Amerika, want daar is de fooi onderdeel van het salaris van de werknemers. Zelfs als het slecht is word je verondersteld die te geven. De eerste keer dat ik in New York was en dat niet wist en naar buiten liep zonder fooi gegeven te hebben kwamen ze me zelfs gillend en tierend achterna...
Reservoir Dogs niet gezien?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Precies en dan moet je die er ook gewoon bij geven. Maar de eerste keer wist ik dat dus echt niet.
Het is een teken van onvrede, maar het is geen teken wáár je precies ontevreden over bent. Jij baalde omdat je een uur op de rekening moest wachten (terecht, in mijn ogen) maar ik vermoed zomaar dat in een restaurant waar dat gebeurt ook niemand weet dàt je überhaupt zo lang moest wachten. Dus kunnen ze net zo goed denken dat je ontevreden bent over de kwaliteit van het eten, de sfeer, de porties, de vriendelijkheid van de bediening, of wat dan ook. Ik ben het met je eens dat 'vijf cent' een duidelijker teken van onvrede is dan 0 cent, maar het geeft totaal niet aan wáár je ontevreden over bent.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:05 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik ben niet uit op straffen.
Ik dacht gewoon dat 5 cent een beter teken van onvreden zou zijn dan 0 cent.
Nee, tuurlijk. Maar dat is prima. Dat maakt mij niet uit.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het is een teken van onvrede, maar het is geen teken wáár je precies ontevreden over bent.
Jawel, een paar keer zelfs. Maar ik herinner me alleen een afgesneden oor... Ik ga nog eens kijken en er op letten!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |