abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160612324
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan luister je niet goed. Het "moet" dus wordt het gedaan, maar er zijn heel veel vrouwen die bergen aan ellende hebben meegemaakt voordat ze een middel hadden dat te doen was, niet teveel nare bijwerkingen gaf.

Verlaagd libido bv is een heel erg bekende klacht door de pil. Dikker worden komt ook voor, depressieve gevoelens komen ook best aardig wat voor door de pil, hoofdpijn in de stopweek, doorbraakbloedingen, sommige pillen verergeren huidklachten en ga zo maar door...
En dat gaat bij de mannenpil veranderen, omdat?
pi_160612336
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:12 schreef TerryStone het volgende:
Eigenlijk best apart dat er niet over mannenrechten gesproken kan worden zonder dat vrouwen zich er mee moeten bemoeien en het zo gedraaid moet worden hoe deze rechten vrouwen beïnvloeden. _O-
Want mannen alleen maken kinderen? Dit gaat om iets van beide geslachten, wat beide invloed op elkaar heeft. Dit is geen man vs vrouw.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160612350
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:21 schreef erodome het volgende:

[..]

[..]

Echt, jullie hebben niet door dat heel veel vrouwen een implantaat dragen zodat de seks voor jullie natuurlijk kan zijn?

Of een ding in hun baarmoederhals laten zetten, een pil bolvol van hormonen slikken die de hele hormoonhuishouding beinvloed, of een of andere hormoonring in zich dragen?

Seks is al heel wat jaartjes "technologisch", het is eerder decadentie dat jullie mannen daar niets mee willen doen, geen last willen dragen. Inc mede verantwoordelijkheid als er wat mis gaat met die "technologie" die jullie doodnormaal vinden bij jullie vrouwelijke (bed)partners.
Nogmaals: het staat een vrouw volkomen vrij om mij de deur te wijzen.
pi_160612359
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:16 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Je begrijpt het punt niet. :')
Wanneer er over vrouwenrechten wordt gesproken moet dat vanuit het vrouwelijk perspectief maar wanneer er over mannenrechten wordt gesproken moet dat ook vanuit het vrouwelijk perspectief blijkbaar.
Als vrouwenrechten de rechten van mannen aantasten lijkt het me logisch dat ook vanuit de man te bekijken. In dit geval gaat het ook nog eens om de rechten van het kind erbij, gaat het dus om 3 rechten naast elkaar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160612362
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Want mannen alleen maken kinderen? Dit gaat om iets van beide geslachten, wat beide invloed op elkaar heeft. Dit is geen man vs vrouw.
En toch werd en wordt er niet op die wijze over anti-conceptie voor vrouwen en abortus gepraat.
pi_160612402
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Als vrouwenrechten de rechten van mannen aantasten lijkt het me logisch dat ook vanuit de man te bekijken. In dit geval gaat het ook nog eens om de rechten van het kind erbij, gaat het dus om 3 rechten naast elkaar.
Uiteraard tasten vrouwenrechten de rechten van mannen niet aan en tasten de rechten van mannen die van vrouwen en kinderen wel aan en zo heb je netjes een manier gevonden om alles vanuit het vrouwelijk perspectief te bekijken.
pi_160612405
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De meeste vruchtbare vrouwen die anticonceptiemiddelen gebruiken gebruiken de anticonceptiepil, de spiraal is in opkomst en zo'n implantaat is een marginaal verschijnsel. Dat jij dat toevallig gebruikt...
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)014/2014-4085-wm.htm
Ik heb geen implanon, heb een spiraal.

Bewust, omdat ik zat was van die enorme berg hormonen in de pil die je hele hormoonhuishouding beinvloed. Helaas werkte de koperspiraal niet en moest ik toch kiezen voor hormonen, alleen een stuk minder dan in de pil
pi_160612413
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:36 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Nogmaals: het staat een vrouw volkomen vrij om mij de deur te wijzen.
Jij ziet het véél te persoonlijk, het gaat niet alleen om jou...

Het gaat om dit, staat in de OP

In Nederland zijn vrouwen baas in eigen buik. Zij bepalen –met dank aan anticonceptie- of ze zwanger willen worden. En als ze desondanks ongewenst zwanger raken, dan hebben ze de mogelijkheid om abortus te plegen. Volledig legaal, niet in schimmige achterkamertjes onder onveilige omstandigheden. Een verworven recht om trots op te zijn. Sterker nog, er vaart een Nederlandse boot over de wereld om dit recht in andere landen te bepleiten. Er zit echter een fundamentele ongelijkheid in onze abortuswetgeving.

Als een man zich geconfronteerd ziet met een hem ongewenste zwangerschap die de vrouw in kwestie van plan is door te zetten, dan zit hij vast aan 18 jaar alimentatieplicht. Hij kan zich daar niet aan onttrekken.

Het was gewoon een extra manier om te voorkomen dat mannen met een ongewenste zwangerschap worden geconfronteerd.

Leek mij wel een goede zaak voor jullie, maar blijkbaar dacht ik verkeerd :o
pi_160612432
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:30 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wat? De vrouwen hebben "gestreden" voor dit soort technologie zodat ze de mannen een plezier konden doen met natuurlijke seks? :D
Ook mannen hebben daar plezier van en zijn het in korte tijd zelfsprekend gaan vinden zelfs.
Natuurlijk hebben vrouwen er ook enorme baat bij, maar dat zou dus andersom ook gelden, met die "mannenpil" hebben ook en mannen en vrouwen daar baat bij.
pi_160612448
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:39 schreef erodome het volgende:
Bewust, omdat ik zat was van die enorme berg hormonen in de pil die je hele hormoonhuishouding beinvloed. Helaas werkte de koperspiraal niet en moest ik toch kiezen voor hormonen, alleen een stuk minder dan in de pil
Spijtig. Ik kan me voorstellen dat het heel erg vervelend is, vandaar dat ik het niet zou gebruiken, dan toch maar liever een condoom. Die gel is een aardige oplossing, ik denk dat dat minder ingrijpend is dan de pil voor de vrouw. Hopelijk vinden ze voor vrouwen ook eens zoiets zodat beide geslachten dit kunnen gebruiken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:42:02 #261
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160612449
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:40 schreef FANN het volgende:

[..]

In Nederland zijn vrouwen baas in eigen buik. Zij bepalen –met dank aan anticonceptie- of ze zwanger willen worden. En als ze desondanks ongewenst zwanger raken, dan hebben ze de mogelijkheid om abortus te plegen. Volledig legaal, niet in schimmige achterkamertjes onder onveilige omstandigheden. Een verworven recht om trots op te zijn. Sterker nog, er vaart een Nederlandse boot over de wereld om dit recht in andere landen te bepleiten. Er zit echter een fundamentele ongelijkheid in onze abortuswetgeving.

Als een man zich geconfronteerd ziet met een hem ongewenste zwangerschap die de vrouw in kwestie van plan is door te zetten, dan zit hij vast aan 18 jaar alimentatieplicht. Hij kan zich daar niet aan onttrekken.

Het was gewoon een extra manier om te voorkomen dat mannen met een ongewenste zwangerschap worden geconfronteerd.

Je weet toch hoe het gaat: Uiteindelijk lullen we niet meer over de OP, maar hoe mensen dit persoonlijk ervaren. :P
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_160612459
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Ook mannen hebben daar plezier van en zijn het in korte tijd zelfsprekend gaan vinden zelfs.
Natuurlijk hebben vrouwen er ook enorme baat bij, maar dat zou dus andersom ook gelden, met die "mannenpil" hebben ook en mannen en vrouwen daar baat bij.
Dat is zeker waar maar ik vind het wel grappig dat je het probeerde voor te doen alsof de dames het allemaal onbaatzuchtig voor het plezier van de mannen doet en dat is klinkklare onzin.
pi_160612464
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:40 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee, het is een hele goede zaak (op globale schaal). Maar ik als individu zal er geen gebruik van maken.

Ik ga geen pil slikken en deal dan ook met de consequenties die eraan zitten.
pi_160612467
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:34 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

En dat gaat bij de mannenpil veranderen, omdat?
Zover ik heb gelezen geeft die minder bijwerkingen. En bv als je een vrouw hebt die aardig wat last heeft kan je zeggen, he ik neem het wel over. Of wat rustperiode's, beetje afwisselen daarin.
Of gewoon dubbele bescherming voor degene die zich daar beter bij voelen.

Gewoon samen de last dragen dus.
pi_160612468
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:42 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Je weet toch hoe het gaat: Uiteindelijk lullen we niet meer over de OP, maar hoe mensen dit persoonlijk ervaren. :P
Die mannenpil lijkt wel nog veel bedreigender dan die ongewilde zwangerschappen ineens :D
pi_160612481
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:43 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Maar ik als individu zal er geen gebruik van maken.

Ik ga geen pil slikken en deal dan ook met de consequenties die eraan zitten.
Jahaaaaaaaaa dat weet ik nu wel, maar het gaat niet om jou alleen :+
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:44:29 #267
110987 ErwinRommel
pi_160612490
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:43 schreef FANN het volgende:

[..]

Die mannenpil lijkt wel nog veel bedreigender dan die ongewilde zwangerschappen ineens :D
Hehehehe 8-)
pi_160612497
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:44 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hehehehe 8-)
:D grappig toch? _O-
pi_160612516
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:37 schreef TerryStone het volgende:

[..]

En toch werd en wordt er niet op die wijze over anti-conceptie voor vrouwen en abortus gepraat.
Oh jawel. Dat abortus een medische mogelijkheid is maakt zelfs dat je papieren abortus een recht vindt.
Dat een vrouw je erin kan naaien vindt je ook een goede reden tot papieren abortus.

Het ging je erom dat de vrouw meer keuze had dan de man, dat de man alleen maar dat condoom had en dat dat niet realistisch was op de langere termijn.

De vrouwelijke anticonceptie en abortus zijn juist waar dit hele verhaal om draait.
pi_160612525
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:43 schreef FANN het volgende:

[..]

Jahaaaaaaaaa dat weet ik nu wel, maar het gaat niet om jou alleen :+
Alles gaat om mij !!!
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:46:46 #271
110987 ErwinRommel
pi_160612534
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:44 schreef FANN het volgende:

[..]

:D grappig toch? _O-
Ja.
Ik weet het wel, liever een mannenpil of ff het mes er in, dan een ongewenste zwangerschap.
pi_160612543
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:39 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Uiteraard tasten vrouwenrechten de rechten van mannen niet aan en tasten de rechten van mannen die van vrouwen en kinderen wel aan en zo heb je netjes een manier gevonden om alles vanuit het vrouwelijk perspectief te bekijken.
Dat staat er niet terry. Ik zeg dat als vrouwenrechten mannenrechten aantasten dat het dan zeer verstandig is het ook uit mannelijk oogpunt te kijken, die mannenrechten daarbij te betrekken.
pi_160612563
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:21 schreef erodome het volgende:

[..]

[..]

Echt, jullie hebben niet door dat heel veel vrouwen een implantaat dragen zodat de seks voor jullie natuurlijk kan zijn?

Of een ding in hun baarmoederhals laten zetten, een pil bolvol van hormonen slikken die de hele hormoonhuishouding beinvloed, of een of andere hormoonring in zich dragen?

Seks is al heel wat jaartjes "technologisch", het is eerder decadentie dat jullie mannen daar niets mee willen doen, geen last willen dragen. Inc mede verantwoordelijkheid als er wat mis gaat met die "technologie" die jullie doodnormaal vinden bij jullie vrouwelijke (bed)partners.
Als je wat verder had gelezen kon je zien dat ik dat heel goed weet, alleen dat ik het bij mijzelf niet zal doen (noch dat ik tatoeages of piercings wil, om er even een non-seksueel voorbeeld bij te halen) puur om persoonlijke redenen.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_160612580
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:46 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja.
Ik weet het wel, liever een mannenpil of ff het mes er in, dan een ongewenste zwangerschap.
Leek mij ook ... nah jah... het mes kan later, moet je een jonge knul niet aanraden natuurlijk, want dat is niet altijd onomkeerbaar als hij ouder is en hij wil wél Papa worden .
pi_160612600
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Oh jawel. Dat abortus een medische mogelijkheid is maakt zelfs dat je papieren abortus een recht vindt.
Dat een vrouw je erin kan naaien vindt je ook een goede reden tot papieren abortus.

Het ging je erom dat de vrouw meer keuze had dan de man, dat de man alleen maar dat condoom had en dat dat niet realistisch was op de langere termijn.

De vrouwelijke anticonceptie en abortus zijn juist waar dit hele verhaal om draait.
Ah maar de grap is erodome dat we in het geval van de papieren abortus er over moeten praten met alle partijen of dat wel een optie moet zijn en in het geval van medische abortus het een onaantastbaar recht is waar mannen uiteindelijk niks over te zeggen hebben.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:50:16 #276
110987 ErwinRommel
pi_160612604
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:48 schreef FANN het volgende:

[..]

Leek mij ook ... nah jah... het mes kan later, moet je een jonge knul niet aanraden natuurlijk, want dat is niet altijd onomkeerbaar als hij ouder is en hij wil wél Papa worden .
Dat is idd aan een ieder voor zich.
Loop zelf tegen de mid-40 aan, voor mij geen polonaise meer. Nooit kinderen willen hebben overigens. Maar dat om andere redenen.
pi_160612615
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat is zeker waar maar ik vind het wel grappig dat je het probeerde voor te doen alsof de dames het allemaal onbaatzuchtig voor het plezier van de mannen doet en dat is klinkklare onzin.
Dat probeerde ik niet te doen, dat maak jij ervan.

Het was een reactie op iemand die zei dat "technologie" bij seks pure decadentie was, dat dat natuurlijk en lekker moest zijn.
Dan leef je echt wel een beetje onder een steen vind ik. Het is die vrouwelijke anticonceptie die dat mogelijk maakt namelijk. De vrouw heeft de luxe niet om nergens aan te hoeven denken.

Is niet erg, ben ik heel erg blij mee zelfs. Maar vind de mannen hier zo gelijk in een stuip schieten als ze gevraagd wordt ook zoiets te doen erg apart.
pi_160612631
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Het was een reactie op iemand die zei dat "technologie" bij seks pure decadentie was, dat dat natuurlijk en lekker moest zijn.
Dan leef je echt wel een beetje onder een steen vind ik. Het is die vrouwelijke anticonceptie die dat mogelijk maakt namelijk. De vrouw heeft de luxe niet om nergens aan te hoeven denken.

Is niet erg, ben ik heel erg blij mee zelfs. Maar vind de mannen hier zo gelijk in een stuip schieten als ze gevraagd wordt ook zoiets te doen erg apart.
Fair enough. ;)
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:54:15 #279
110987 ErwinRommel
pi_160612663
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Een concrete vraag erodome:
Mannetje en vrouwtje hebben sex, leuk, fijn, gezellig. Zijn al jaren samen met elkaar.
Mannetje neemt trouw een mannenpil, vrouwtje de vrouwenpil.
Moet de sex dan nog steeds met condoom?
pi_160612688
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:50 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ah maar de grap is erodome dat we in het geval van de papieren abortus er over moeten praten met alle partijen of dat wel een optie moet zijn en in het geval van medische abortus het een onaantastbaar recht is waar mannen uiteindelijk niks over te zeggen hebben.
Omdat er dan ook misbruik de andere kant op mogelijk wordt wat je mee moet nemen in de gedachtegang. En omdat de rechten van het kind ook meespelen.

Bij abortus als de man het niet wil valt er weinig te praten totdat we de mogelijkheid hebben dat bevruchtje eitje bij de man te droppen. Iemand een zwangerschap uit laten dragen die ze niet willen is gewoon geen optie.

Dat ik persoonlijk dat een zeer schrijnende situatie vind en aan de vrouwen in kwestie wil vragen of ze op z'n minst goed na willen denken of ze in staat zijn die zwangerschap uit te dragen doet er wat minder toe, dat kan je niet in wet gaan vatten.
pi_160612701
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:17 schreef FANN het volgende:
Lijkt me doodeng dat er straks iemand voor de deur kan staan die zegt dan ze zwanger van je is,
maar ja blijkbaar valt het allemaal wel mee :')
Ik weet dat ik niemand zwanger heb gemaakt als ik steeds een condoom juist heb gebruikt en elk geval van twijfel bij andere mensen kan gemakkelijk worden weggnomen met een DNA-test. :)
#NoDAPL
pi_160612817
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat er dan ook misbruik de andere kant op mogelijk wordt wat je mee moet nemen in de gedachtegang. En omdat de rechten van het kind ook meespelen.

Bij abortus als de man het niet wil valt er weinig te praten totdat we de mogelijkheid hebben dat bevruchtje eitje bij de man te droppen. Iemand een zwangerschap uit laten dragen die ze niet willen is gewoon geen optie.

Dat ik persoonlijk dat een zeer schrijnende situatie vind en aan de vrouwen in kwestie wil vragen of ze op z'n minst goed na willen denken of ze in staat zijn die zwangerschap uit te dragen doet er wat minder toe, dat kan je niet in wet gaan vatten.
Vind jij geen optie waarmee je laat zien wat ik bedoel.
Die rechten van het kind spelen ook alleen mee wanneer het goed uitkomt is mijn ervaring.
Een kind aborteren om insert reden is ok, een kind ter adoptie opgeven om insert reden is ok, misbruik gebeurt zo weinig dat het te verwaarlozen is maar als het gaat om mannenrechten dan moeten we het ineens hebben over de rechten van het kind en ligt er misbruik op de loer.
Komt het er weer op neer dat dwang in het ene geval een optie is en verandering besproken moet worden en in het andere geval geen van beide.
Dat is best apart te noemen.
pi_160612819
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:54 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Een concrete vraag erodome:
Mannetje en vrouwtje hebben sex, leuk, fijn, gezellig. Zijn al jaren samen met elkaar.
Mannetje neemt trouw een mannenpil, vrouwtje de vrouwenpil.
Moet de sex dan nog steeds met condoom?
Nee. Ben het er ook mee eens dat zelfs nu met alleen de vrouwelijke anticonceptie dat het condoom geen realistische lange termijn oplossing is.

Met die dubbele bescherming is de kans dat het fout gaat astronomisch klein, dus nee, de seks hoeft dan zeer zeker niet met condoom. Natuurlijk wel in het geval van gevaar op soa's, maar laten we bij dit onderwerp blijven.
pi_160612838
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:42 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Helaas. Een discussie over papieren abortus is interessanter dan een discussie over mannelijke anticonceptie maar we zitten hier met een paar feministen en 1 of 2 mensen die daar graag tegenin gaan.
Ontopic:
#NoDAPL
pi_160612843
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:03 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Vind jij geen optie waarmee je laat zien wat ik bedoel.
Het is geen optie omdat dat verstrekkende en vaak blijvende lichamelijke gevolgen heeft.

quote:
Die rechten van het kind spelen ook alleen mee wanneer het goed uitkomt is mijn ervaring.
Een kind aborteren om insert reden is ok, een kind ter adoptie opgeven om insert reden is ok, misbruik gebeurt zo weinig dat het te verwaarlozen is maar als het gaat om mannenrechten dan moeten we het ineens hebben over de rechten van het kind en ligt er misbruik op de loer.
Komt het er weer op neer dat dwang in het ene geval een optie is en verandering besproken moet worden en in het andere geval geen van beide.
Dat is best apart te noemen.
Bij een abortus zijn er geen rechten van het kind, dat wordt namelijk weggehaald voordat die rechten in werking komen.

Bij adoptie spelen de rechten van het kind juist wel weer mee.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 15:07:04 #286
110987 ErwinRommel
pi_160612862
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee. Ben het er ook mee eens dat zelfs nu met alleen de vrouwelijke anticonceptie dat het condoom geen realistische lange termijn oplossing is.

Met die dubbele bescherming is de kans dat het fout gaat astronomisch klein, dus nee, de seks hoeft dan zeer zeker niet met condoom. Natuurlijk wel in het geval van gevaar op soa's, maar laten we bij dit onderwerp blijven.
Kijk, astronomisch klein.
Dan kan men tot een compromis komen.
Een bepaling aanmaken dat er gelijkheid tussen man en vrouw is mbt voorkoming van ongewenste zwangerschappen.
Om dan dat stuk uit de OP erbij te halen:
quote:
Die alimentatieplicht komt te vervallen indien aan die bepaling is voldaan.
pi_160612892
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:07 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Een bepaling aanmaken dat er gelijkheid tussen man en vrouw is mbt voorkoming van ongewenste zwangerschappen.

[..]

Ben ik het wel mee eens eigenlijk ... :Y

Als álles is gedaan om een zwangerschap te voorkomen en een vrouw wordt tóch zwanger
is zij immers de enige die er dán nog iets aan kan doen, houden of weg laten halen.

De man hééft dan álle voorzorgsmaatregelen al genomen en kán ook verder niks meer.
pi_160612907
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is geen optie omdat dat verstrekkende en vaak blijvende lichamelijke gevolgen heeft.

Dat is ten eerste een overdrijving en ten tweede negeer je dan de lange termijn effecten die gedwongen vaderschap heeft op mannen.

quote:
Bij een abortus zijn er geen rechten van het kind, dat wordt namelijk weggehaald voordat die rechten in werking komen.

Bij adoptie spelen de rechten van het kind juist wel weer mee.
Gezien hoe lang men nog kan aborteren vind ik dat niet per definitie zo en gaat het al snel richting kindermoord wat natuurlijk dan de rechten van het kind wel schaadt.

Als je zwanger bent en je kind opgeeft ter adoptie spelen dat soort rechten helemaal geen rol en kan je dat gewoon doen als ik het goed begrijp.
pi_160612916
Hij kan die vrouw nog om zeep helpen, maar dat is wel érg drastisch :7
  zaterdag 12 maart 2016 @ 15:12:32 #290
110987 ErwinRommel
pi_160612919
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:12 schreef FANN het volgende:
Hij kan die vrouw nog om zeep helpen, maar dat is wel érg drastisch :7
Of andersom _O-
pi_160612925
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:12 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Of andersom _O-
:D dan krijgt ze nog geen cent :+
  zaterdag 12 maart 2016 @ 15:14:10 #292
110987 ErwinRommel
pi_160612943
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:13 schreef FANN het volgende:

[..]

:D dan krijgt ze nog geen cent :+
Ach, zolang we nog kunnen lachen is de wereld niet vergaan :)
pi_160612964
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:14 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ach, zolang we nog kunnen lachen is de wereld niet vergaan :)
Precies, maar het is wél een ernstige zaak natuurlijk (8> ik word er alleen lichtelijk melig van :')

Ik ga wel even iets anders doen :+
pi_160613363
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:07 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

[..]

Zou ik het niet mee oneens zijn, als die man aan die bepaling heeft voldaan is het erg duidelijk dat hij een zwangerschap niet zag zitten. Dus dat dan die alimentatieplicht komt te vervallen vind ik meer dan redelijk.

Net zoals ik een vooraf papieren abortus ook ok vind als mensen samen afspreken alleen op de vrouwelijke anticonceptie te leunen.

Het enige wat ik niet zie zitten is dat mannen vrij tot ruim in de zwangerschap zich terug kunnen trekken, daarin zie ik alleen een verschuiven van mogelijk misbruik.
pi_160613397
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:11 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat is ten eerste een overdrijving en ten tweede negeer je dan de lange termijn effecten die gedwongen vaderschap heeft op mannen.
Een overdrijving? Een zwangerschap heeft geen lichamelijke gevolgen met daarbij zeer reeele risico's die vergaande gevolgen kunnen hebben?
En de vrouw in die situatie heeft dezelfde plichten als de man he, dat vergeet jij dan maar weer snel. Het is niet dat ze na het baren van dat kind er klaar mee is, zij heeft dan die financiele plicht (en zorgplicht als ze dat wil).

quote:
Gezien hoe lang men nog kan aborteren vind ik dat niet per definitie zo en gaat het al snel richting kindermoord wat natuurlijk dan de rechten van het kind wel schaadt.
Volgens de wet niet. En sorry, de echt late abortussen zijn er alleen voor ernstige medische indicatie's, verreweg de meeste abortussen worden voor de 12 weken gepleegd.

quote:
Als je zwanger bent en je kind opgeeft ter adoptie spelen dat soort rechten helemaal geen rol en kan je dat gewoon doen als ik het goed begrijp.
Dan geef je al je ouderrechten op, maar de kinderrechten blijven staan. Gewoon je kind verschijten is niet mogelijk hier in Nederland.
pi_160613542
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Een overdrijving? Een zwangerschap heeft geen lichamelijke gevolgen met daarbij zeer reeele risico's die vergaande gevolgen kunnen hebben?
En de vrouw in die situatie heeft dezelfde plichten als de man he, dat vergeet jij dan maar weer snel. Het is niet dat ze na het baren van dat kind er klaar mee is, zij heeft dan die financiele plicht (en zorgplicht als ze dat wil).
Ah dus de mogelijke gevolgen van een keuze zijn erger dan de gevolgen van dwang... meh ik ben niet onder de indruk.
Wel leuk dat de zorgplicht vrijblijvend is...

quote:
Volgens de wet niet. En sorry, de echt late abortussen zijn er alleen voor ernstige medische indicatie's, verreweg de meeste abortussen worden voor de 12 weken gepleegd.
Dat is wel een goed punt.

quote:
Dan geef je al je ouderrechten op, maar de kinderrechten blijven staan. Gewoon je kind verschijten is niet mogelijk hier in Nederland.
Dat is een vreemde logica. Je geeft het kind op ter adoptie zonder dat de rechten van het kind erbij komen kijken maar de rechten blijven staan. I don't think so.
pi_160614233
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 16:00 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ah dus de mogelijke gevolgen van een keuze zijn erger dan de gevolgen van dwang... meh ik ben niet onder de indruk.
Wel leuk dat de zorgplicht vrijblijvend is...
Euh, je had het over gedwongen een zwangerschap uitdragen, dus als de man geen abortus wil...
Dat is ook dwang en iets vergaander dan alleen die financiele plicht( die de vrouw in die fictieve situatie dan ook heeft). De zorgplicht is ook bij de man vrijblijvend.

quote:
Dat is wel een goed punt.

[..]

Dat is een vreemde logica. Je geeft het kind op ter adoptie zonder dat de rechten van het kind erbij komen kijken maar de rechten blijven staan. I don't think so.
De rechten van het kind komen er altijd bij kijken, ter adoptie aanbieden is hier en Nederland helemaal niet zo simpel.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 17:52:22 #298
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160616014
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:50 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Zou jij als man het niet prettig vinden dan dat de vrouw geen ''macht'' meer over jou heeft? Dat ze je niet kan naaien met een ongewenste zwangerschap? En ook al had je er onder uit kunnen komen met die ''papieren'' abortus is het toch eigenlijk gewoon veel fijner om dat allemaal te voorkomen?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160616176
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:11 schreef TerryStone het volgende:

[..]

[..]

Gedwongen vaderschap..?
De vader heeft het kind zelf verwekt.

Iedereen heeft toch gewoon biologie gehad?
pi_160616249
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 17:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Gedwongen vaderschap..?
De vader heeft het kind zelf verwekt.

Iedereen heeft toch gewoon biologie gehad?
God gaan we weer... lees de topics eerst maar eens door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')