abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160612324
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan luister je niet goed. Het "moet" dus wordt het gedaan, maar er zijn heel veel vrouwen die bergen aan ellende hebben meegemaakt voordat ze een middel hadden dat te doen was, niet teveel nare bijwerkingen gaf.

Verlaagd libido bv is een heel erg bekende klacht door de pil. Dikker worden komt ook voor, depressieve gevoelens komen ook best aardig wat voor door de pil, hoofdpijn in de stopweek, doorbraakbloedingen, sommige pillen verergeren huidklachten en ga zo maar door...
En dat gaat bij de mannenpil veranderen, omdat?
pi_160612336
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:12 schreef TerryStone het volgende:
Eigenlijk best apart dat er niet over mannenrechten gesproken kan worden zonder dat vrouwen zich er mee moeten bemoeien en het zo gedraaid moet worden hoe deze rechten vrouwen beïnvloeden. _O-
Want mannen alleen maken kinderen? Dit gaat om iets van beide geslachten, wat beide invloed op elkaar heeft. Dit is geen man vs vrouw.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160612350
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:21 schreef erodome het volgende:

[..]

[..]

Echt, jullie hebben niet door dat heel veel vrouwen een implantaat dragen zodat de seks voor jullie natuurlijk kan zijn?

Of een ding in hun baarmoederhals laten zetten, een pil bolvol van hormonen slikken die de hele hormoonhuishouding beinvloed, of een of andere hormoonring in zich dragen?

Seks is al heel wat jaartjes "technologisch", het is eerder decadentie dat jullie mannen daar niets mee willen doen, geen last willen dragen. Inc mede verantwoordelijkheid als er wat mis gaat met die "technologie" die jullie doodnormaal vinden bij jullie vrouwelijke (bed)partners.
Nogmaals: het staat een vrouw volkomen vrij om mij de deur te wijzen.
pi_160612359
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:16 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Je begrijpt het punt niet. :')
Wanneer er over vrouwenrechten wordt gesproken moet dat vanuit het vrouwelijk perspectief maar wanneer er over mannenrechten wordt gesproken moet dat ook vanuit het vrouwelijk perspectief blijkbaar.
Als vrouwenrechten de rechten van mannen aantasten lijkt het me logisch dat ook vanuit de man te bekijken. In dit geval gaat het ook nog eens om de rechten van het kind erbij, gaat het dus om 3 rechten naast elkaar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160612362
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Want mannen alleen maken kinderen? Dit gaat om iets van beide geslachten, wat beide invloed op elkaar heeft. Dit is geen man vs vrouw.
En toch werd en wordt er niet op die wijze over anti-conceptie voor vrouwen en abortus gepraat.
pi_160612402
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Als vrouwenrechten de rechten van mannen aantasten lijkt het me logisch dat ook vanuit de man te bekijken. In dit geval gaat het ook nog eens om de rechten van het kind erbij, gaat het dus om 3 rechten naast elkaar.
Uiteraard tasten vrouwenrechten de rechten van mannen niet aan en tasten de rechten van mannen die van vrouwen en kinderen wel aan en zo heb je netjes een manier gevonden om alles vanuit het vrouwelijk perspectief te bekijken.
pi_160612405
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De meeste vruchtbare vrouwen die anticonceptiemiddelen gebruiken gebruiken de anticonceptiepil, de spiraal is in opkomst en zo'n implantaat is een marginaal verschijnsel. Dat jij dat toevallig gebruikt...
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)014/2014-4085-wm.htm
Ik heb geen implanon, heb een spiraal.

Bewust, omdat ik zat was van die enorme berg hormonen in de pil die je hele hormoonhuishouding beinvloed. Helaas werkte de koperspiraal niet en moest ik toch kiezen voor hormonen, alleen een stuk minder dan in de pil
pi_160612413
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:36 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Nogmaals: het staat een vrouw volkomen vrij om mij de deur te wijzen.
Jij ziet het véél te persoonlijk, het gaat niet alleen om jou...

Het gaat om dit, staat in de OP

In Nederland zijn vrouwen baas in eigen buik. Zij bepalen –met dank aan anticonceptie- of ze zwanger willen worden. En als ze desondanks ongewenst zwanger raken, dan hebben ze de mogelijkheid om abortus te plegen. Volledig legaal, niet in schimmige achterkamertjes onder onveilige omstandigheden. Een verworven recht om trots op te zijn. Sterker nog, er vaart een Nederlandse boot over de wereld om dit recht in andere landen te bepleiten. Er zit echter een fundamentele ongelijkheid in onze abortuswetgeving.

Als een man zich geconfronteerd ziet met een hem ongewenste zwangerschap die de vrouw in kwestie van plan is door te zetten, dan zit hij vast aan 18 jaar alimentatieplicht. Hij kan zich daar niet aan onttrekken.

Het was gewoon een extra manier om te voorkomen dat mannen met een ongewenste zwangerschap worden geconfronteerd.

Leek mij wel een goede zaak voor jullie, maar blijkbaar dacht ik verkeerd :o
pi_160612432
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:30 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wat? De vrouwen hebben "gestreden" voor dit soort technologie zodat ze de mannen een plezier konden doen met natuurlijke seks? :D
Ook mannen hebben daar plezier van en zijn het in korte tijd zelfsprekend gaan vinden zelfs.
Natuurlijk hebben vrouwen er ook enorme baat bij, maar dat zou dus andersom ook gelden, met die "mannenpil" hebben ook en mannen en vrouwen daar baat bij.
pi_160612448
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:39 schreef erodome het volgende:
Bewust, omdat ik zat was van die enorme berg hormonen in de pil die je hele hormoonhuishouding beinvloed. Helaas werkte de koperspiraal niet en moest ik toch kiezen voor hormonen, alleen een stuk minder dan in de pil
Spijtig. Ik kan me voorstellen dat het heel erg vervelend is, vandaar dat ik het niet zou gebruiken, dan toch maar liever een condoom. Die gel is een aardige oplossing, ik denk dat dat minder ingrijpend is dan de pil voor de vrouw. Hopelijk vinden ze voor vrouwen ook eens zoiets zodat beide geslachten dit kunnen gebruiken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:42:02 #261
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160612449
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:40 schreef FANN het volgende:

[..]

In Nederland zijn vrouwen baas in eigen buik. Zij bepalen –met dank aan anticonceptie- of ze zwanger willen worden. En als ze desondanks ongewenst zwanger raken, dan hebben ze de mogelijkheid om abortus te plegen. Volledig legaal, niet in schimmige achterkamertjes onder onveilige omstandigheden. Een verworven recht om trots op te zijn. Sterker nog, er vaart een Nederlandse boot over de wereld om dit recht in andere landen te bepleiten. Er zit echter een fundamentele ongelijkheid in onze abortuswetgeving.

Als een man zich geconfronteerd ziet met een hem ongewenste zwangerschap die de vrouw in kwestie van plan is door te zetten, dan zit hij vast aan 18 jaar alimentatieplicht. Hij kan zich daar niet aan onttrekken.

Het was gewoon een extra manier om te voorkomen dat mannen met een ongewenste zwangerschap worden geconfronteerd.

Je weet toch hoe het gaat: Uiteindelijk lullen we niet meer over de OP, maar hoe mensen dit persoonlijk ervaren. :P
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_160612459
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Ook mannen hebben daar plezier van en zijn het in korte tijd zelfsprekend gaan vinden zelfs.
Natuurlijk hebben vrouwen er ook enorme baat bij, maar dat zou dus andersom ook gelden, met die "mannenpil" hebben ook en mannen en vrouwen daar baat bij.
Dat is zeker waar maar ik vind het wel grappig dat je het probeerde voor te doen alsof de dames het allemaal onbaatzuchtig voor het plezier van de mannen doet en dat is klinkklare onzin.
pi_160612464
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:40 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee, het is een hele goede zaak (op globale schaal). Maar ik als individu zal er geen gebruik van maken.

Ik ga geen pil slikken en deal dan ook met de consequenties die eraan zitten.
pi_160612467
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:34 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

En dat gaat bij de mannenpil veranderen, omdat?
Zover ik heb gelezen geeft die minder bijwerkingen. En bv als je een vrouw hebt die aardig wat last heeft kan je zeggen, he ik neem het wel over. Of wat rustperiode's, beetje afwisselen daarin.
Of gewoon dubbele bescherming voor degene die zich daar beter bij voelen.

Gewoon samen de last dragen dus.
pi_160612468
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:42 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Je weet toch hoe het gaat: Uiteindelijk lullen we niet meer over de OP, maar hoe mensen dit persoonlijk ervaren. :P
Die mannenpil lijkt wel nog veel bedreigender dan die ongewilde zwangerschappen ineens :D
pi_160612481
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:43 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Maar ik als individu zal er geen gebruik van maken.

Ik ga geen pil slikken en deal dan ook met de consequenties die eraan zitten.
Jahaaaaaaaaa dat weet ik nu wel, maar het gaat niet om jou alleen :+
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:44:29 #267
110987 ErwinRommel
pi_160612490
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:43 schreef FANN het volgende:

[..]

Die mannenpil lijkt wel nog veel bedreigender dan die ongewilde zwangerschappen ineens :D
Hehehehe 8-)
pi_160612497
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:44 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hehehehe 8-)
:D grappig toch? _O-
pi_160612516
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:37 schreef TerryStone het volgende:

[..]

En toch werd en wordt er niet op die wijze over anti-conceptie voor vrouwen en abortus gepraat.
Oh jawel. Dat abortus een medische mogelijkheid is maakt zelfs dat je papieren abortus een recht vindt.
Dat een vrouw je erin kan naaien vindt je ook een goede reden tot papieren abortus.

Het ging je erom dat de vrouw meer keuze had dan de man, dat de man alleen maar dat condoom had en dat dat niet realistisch was op de langere termijn.

De vrouwelijke anticonceptie en abortus zijn juist waar dit hele verhaal om draait.
pi_160612525
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:43 schreef FANN het volgende:

[..]

Jahaaaaaaaaa dat weet ik nu wel, maar het gaat niet om jou alleen :+
Alles gaat om mij !!!
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:46:46 #271
110987 ErwinRommel
pi_160612534
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:44 schreef FANN het volgende:

[..]

:D grappig toch? _O-
Ja.
Ik weet het wel, liever een mannenpil of ff het mes er in, dan een ongewenste zwangerschap.
pi_160612543
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:39 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Uiteraard tasten vrouwenrechten de rechten van mannen niet aan en tasten de rechten van mannen die van vrouwen en kinderen wel aan en zo heb je netjes een manier gevonden om alles vanuit het vrouwelijk perspectief te bekijken.
Dat staat er niet terry. Ik zeg dat als vrouwenrechten mannenrechten aantasten dat het dan zeer verstandig is het ook uit mannelijk oogpunt te kijken, die mannenrechten daarbij te betrekken.
pi_160612563
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:21 schreef erodome het volgende:

[..]

[..]

Echt, jullie hebben niet door dat heel veel vrouwen een implantaat dragen zodat de seks voor jullie natuurlijk kan zijn?

Of een ding in hun baarmoederhals laten zetten, een pil bolvol van hormonen slikken die de hele hormoonhuishouding beinvloed, of een of andere hormoonring in zich dragen?

Seks is al heel wat jaartjes "technologisch", het is eerder decadentie dat jullie mannen daar niets mee willen doen, geen last willen dragen. Inc mede verantwoordelijkheid als er wat mis gaat met die "technologie" die jullie doodnormaal vinden bij jullie vrouwelijke (bed)partners.
Als je wat verder had gelezen kon je zien dat ik dat heel goed weet, alleen dat ik het bij mijzelf niet zal doen (noch dat ik tatoeages of piercings wil, om er even een non-seksueel voorbeeld bij te halen) puur om persoonlijke redenen.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_160612580
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:46 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja.
Ik weet het wel, liever een mannenpil of ff het mes er in, dan een ongewenste zwangerschap.
Leek mij ook ... nah jah... het mes kan later, moet je een jonge knul niet aanraden natuurlijk, want dat is niet altijd onomkeerbaar als hij ouder is en hij wil wél Papa worden .
pi_160612600
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Oh jawel. Dat abortus een medische mogelijkheid is maakt zelfs dat je papieren abortus een recht vindt.
Dat een vrouw je erin kan naaien vindt je ook een goede reden tot papieren abortus.

Het ging je erom dat de vrouw meer keuze had dan de man, dat de man alleen maar dat condoom had en dat dat niet realistisch was op de langere termijn.

De vrouwelijke anticonceptie en abortus zijn juist waar dit hele verhaal om draait.
Ah maar de grap is erodome dat we in het geval van de papieren abortus er over moeten praten met alle partijen of dat wel een optie moet zijn en in het geval van medische abortus het een onaantastbaar recht is waar mannen uiteindelijk niks over te zeggen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')