abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160598322
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:56 schreef Monolith het volgende:
Obama werkt nog wat aan zijn carrière als cabaretier:
"Truseau is the most popular Canadian in the US named Justin" _O-
  vrijdag 11 maart 2016 @ 19:59:52 #52
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_160598406
Ik dacht om president te worden dat je in de VS geboren moest zijn...

Hoe zit dat dan met Teddy Cruzje?
pi_160598451
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 19:59 schreef vincenzo78 het volgende:
Ik dacht om president te worden dat je in de VS geboren moest zijn...

Hoe zit dat dan met Teddy Cruzje?
Je gedachte is al niet juist.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 11 maart 2016 @ 20:04:11 #54
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_160598515
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je gedachte is al niet juist.
Ok dan zit er een systeemfout in mijn gedachtenproces..

ik meende altijd te horen dat dit de voornaamste reden waarom de Terminator zich niet verkiesbaar stelde...
pi_160598555
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:04 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

ik meende altijd te horen dat dit de voornaamste reden waarom de Terminator zich niet verkiesbaar stelde...
Het gaat om de term ''natural born citizen' in de grondwet, maar dat wordt doorgaans niet geïnterpreteerd als geboren moeten zijn op Amerikaans grondgebied.

Schwarzenegger is natuurlijk gewoon een Oostenrijker die naar de VS emigreerde.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 20:07:29 #56
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_160598606
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het gaat om de term ''natural born citizen' in de grondwet, maar dat wordt doorgaans niet geïnterpreteerd als geboren moeten zijn op Amerikaans grondgebied.

Schwarzenegger is natuurlijk gewoon een Oostenrijker die naar de VS emigreerde.
Ja omdat zijn mama natuurlijk Amerikaanse is...thanks voor de toelichting!
pi_160598823
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 19:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je zag bij FiveThirtyEight dat Sanders in Michigan op zijn target zat, maar in Mississippi er flink onder waardoor hij er weer verder op achteruit gegaan is. Vooralsnog laten de peilingen ook nog niet echt verandering zien in de ruime leiding voor Clinton in o.a. Florida en Ohio.
Als ik naar de targets kijk op 538, dan zou Sanders op een nog grotere achterstand komen komende dinsdag, zeker in Florida en North Carolina. Over Ohio ben ik minder zeker, ik vind de voorsprong op Sanders in de peilingen hoger dan ik verwacht, zeker met Michigan in het achterhoofd
pi_160599160
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:18 schreef L3gend het volgende:

[..]

Als ik naar de targets kijk op 538, dan zou Sanders op een nog grotere achterstand komen komende dinsdag, zeker in Florida en North Carolina. Over Ohio ben ik minder zeker, ik vind de voorsprong op Sanders in de peilingen hoger dan ik verwacht, zeker met Michigan in het achterhoofd
Mja, de vraag is of Michigan een outlier was of dat er structurele onderschatting is. Zoals ik in eerdere discussies daarover al aangaf zijn bijna alle FiveThirtyEight forecasts vrij accuraat gebleken.

The Economist had er toevallig net nog een artikel over, met deze aardige infographic:

http://www.economist.com/(...)fb/te/pe/ed/michfire

Vergeet ook niet dat er weer veel closed primaries aankomen, dat biedt minder potentie voor onverwachte variatie.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 20:31:40 #59
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160599185
pi_160599253
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[ afbeelding ]
Bedankt voor wederom een niets toevoegende post.
pi_160599532
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, de vraag is of Michigan een outlier was of dat er structurele onderschatting is. Zoals ik in eerdere discussies daarover al aangaf zijn bijna alle FiveThirtyEight forecasts vrij accuraat gebleken.

The Economist had er toevallig net nog een artikel over, met deze aardige infographic:

[ afbeelding ]

http://www.economist.com/(...)fb/te/pe/ed/michfire

Vergeet ook niet dat er weer veel closed primaries aankomen, dat biedt minder potentie voor onverwachte variatie.
De voorspellingen van 538 zijn idd tot Michigan vrij accuraat gebleken. Ik vond alleen de spreads vooraf erg groot die de peilingen aangaven vooraf (20-30%), ik had eerder een verschil van 10% verwacht, Maar hier kan 538 niets aandoen, omdat ze op de peilingen moeten vertrouwen.
Ik verwacht hetzelfde als in Michigan, dat de spreads eerder 10% zou zijn voor Clinton dan 20-30%.

Ben wel benieuwd naar Missouri eigenlijk, waar verrassend nog nauwelijks een peiling is geweest. Missouri heeft qua percentage hetzelfde % AA als US gemiddeld. Ook zijn er veel zowel veel zuidelijke invloeden als mid-west invloeden in de staat. Een goede bellwether
pi_160599795
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:43 schreef L3gend het volgende:

[..]

De voorspellingen van 538 zijn idd tot Michigan vrij accuraat gebleken. Ik vond alleen de spreads vooraf erg groot die de peilingen aangaven vooraf (20-30%), ik had eerder een verschil van 10% verwacht, Maar hier kan 538 niets aandoen, omdat ze op de peilingen moeten vertrouwen.
Ik verwacht hetzelfde als in Michigan, dat de spreads eerder 10% zou zijn voor Clinton dan 20-30%.
Peilingen zijn de input data voor de modellen. Je kunt ze zoals FiveThirtyEight doet wegen aan de hand van methodologische rigiditeit, mate waarin de peilingen recent zijn en corrigeren voor berekende bias om een hopelijk betrouwbaarder beeld te krijgen.

Daarnaast kun je nog andere data in je model stoppen zoals ze doen met endorsements en nationale peilingen voor hun polls-plus model. Met een dusdanige structurele afwijking in je input data is het echter nog steeds gewoon GIGO.

quote:
Ben wel benieuwd naar Missouri eigenlijk, waar verrassend nog nauwelijks een peiling is geweest. Missouri heeft qua percentage hetzelfde % AA als US gemiddeld. Ook zijn er veel zowel veel zuidelijke invloeden als mid-west invloeden in de staat. Een goede bellwether
Toevallig keek ik net naar de laatste peilingen op RCP en er stond een Missouri peiling tussen met Clinton en Trump op +7.
pi_160600247
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:51 schreef Monolith het volgende:
\

[..]

Toevallig keek ik net naar de laatste peilingen op RCP en er stond een Missouri peiling tussen met Clinton en Trump op +7.
Komt bij de democraten vrij overeen met de national polls, maar ik wil meerdere peilingen zien voordat ik conclusies wil trekken
pi_160600597
We zijn de laatste dagen overladen met peilingen in Florida, meer dan 10 peilingen, die verschillende uitslagen aangaven, varierend van 5% tot 25% spreads tussen Trump en Rubio. Om een beter overzicht te geven

RCP
Trump 40%
Rubio 25%

538 kans op winst
Trump 83%
Rubio 16%

538 verwachte uitslag
Trump 39%
Rubio 31%
pi_160600799
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 21:14 schreef L3gend het volgende:
We zijn de laatste dagen overladen met peilingen in Florida, meer dan 10 peilingen, die verschillende uitslagen aangaven, varierend van 5% tot 25% spreads tussen Trump en Rubio. Om een beter overzicht te geven

RCP
Trump 40%
Rubio 25%

538 kans op winst
Trump 83%
Rubio 16%

538 verwachte uitslag
Trump 39%
Rubio 31%
De gemiddelde verwachte uitslag, niet de verwachte uitslag. Belangrijke misvatting die vaak gemaakt wordt.
In het polls plus model staat Rubio op een 80%-CI van pakweg 25% tot 38% en Trump op een 80%-CI van 35% tot 46%.

In het polls only model staat Trump er nog veel beter voor. Ik ben geneigd om daar iets meer waarde aan te hechten aangezien met name de endorsements bij de Republikeinen op het moment niet heel veel zeggen en er ook niet heel veel recente nationale peilingen zijn.
pi_160600802
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:56 schreef Monolith het volgende:
Obama werkt nog wat aan zijn carrière als cabaretier:
Dat deed hij vorig jaar ook al, toen met die imitator die zijn kwade ego speelde. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 11 maart 2016 @ 21:21:05 #67
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160600832
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bedankt voor wederom een niets toevoegende post.
Geheel tot Uw dienst. :)
pi_160600916
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat deed hij vorig jaar ook al, toen met die imitator die zijn kwade ego speelde. :)
Dat was denk ik de correspondents dinner. Dit is gewoon een state dinner waar Obama dineert met Trudeau.
pi_160600937
Gisteren werden bij nog de republikeinen de belangrijke caucus gehouden op Virgin Islands. Er werden 6 delegates verdeeld en uncommitted behaalde een landslide en won alle 6 de delegates

pi_160601717
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 21:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat was denk ik de correspondents dinner.
Dat klopt.
#NoDAPL
pi_160601972
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:04 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Het verschil, als je niet in de USA bent geboren, is of dat je wel of niet een moeder hebt die de Americaanse nationaliteit heeft. Daarom mag Cruz - helaas - de president van de USA worden terwijl Schwarzenegger dat niet mag.
Het is trouwens nogal ironisch dat uitgerekend de halve Canadees een van de meest rechtse politici van het land is aangezien Canada toch wel wat liberaler is dan de USA. :)
#NoDAPL
  vrijdag 11 maart 2016 @ 22:12:55 #72
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160602406
-edit- was al gemeld.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 11 maart 2016 @ 22:22:30 #73
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_160602697
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 21:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het verschil, als je niet in de USA bent geboren, is of dat je wel of niet een moeder hebt die de Americaanse nationaliteit heeft. Daarom mag Cruz - helaas - de president van de USA worden terwijl Schwarzenegger dat niet mag.
Het is trouwens nogal ironisch dat uitgerekend de halve Canadees een van de meest rechtse politici van het land is aangezien Canada toch wel wat liberaler is dan de USA. :)
Het ironische zit hem vooral dat hij, als immigrant, zo sterk voor een anti-immigrantenpolitiek is.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_160603296
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 22:22 schreef Euribob het volgende:

[..]

Het ironische zit hem vooral dat hij, als immigrant, zo sterk voor een anti-immigrantenpolitiek is.
Dat ook ja. :)
Al is het natuurlijk voor veel Americanen die anti-immigratie zijn nogal ironisch aangezien de kans daar best wel groot is dat je binnen 2 generaties van Europese immigranten afstamt.
#NoDAPL
pi_160605467
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 21:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is trouwens nogal ironisch dat uitgerekend de halve Canadees een van de meest rechtse politici van het land is aangezien Canada toch wel wat liberaler is dan de USA
Valt wel mee, toch? Voor Trudeau was Canada een van de ferventste klimaatontkenners.
“An interesting thing is a good thing.”
  zaterdag 12 maart 2016 @ 00:39:28 #77
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_160605639
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 00:24 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Valt wel mee, toch? Voor Trudeau was Canada een van de ferventste klimaatontkenners.
Dat was maar eenmalig. Canada had voor het eerst sinds decennia een conservatieve regering die een tijd lang de wind mee had door diens steun aan de olie-industrie in combinatie met de stijgende olieprijzen. Nu dat redelijk is ingestort en de economische groei die het meebracht is verdampt zijn de conservatieven hun steun weer kwijt.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_160606119
"Liberation not deportation", "We are not rapists", en de mooiste die ik voorbij zag komen "Fuck Trump" bij een Trump rally die momenteel is uitgesteld. Mooi O+.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_160606137
Hihi Trump sexist misschien

Maar women of the year caitlyn jenner support hem
pi_160606212
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 01:38 schreef OMG het volgende:
"Liberation not deportation", "We are not rapists", en de mooiste die ik voorbij zag komen "Fuck Trump" bij een Trump rally die momenteel is uitgesteld. Mooi O+.
Rally van trump wordt massaal aangevallen net.... En trump supporters zijn de gevaarlijke agressieven zeker?
pi_160606231
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 01:38 schreef OMG het volgende:
Je noemt het nog mooi ook man.

Trump supporters werden niet weggeduwd, zijn daar in elkaar geslagen. Wat ben jij een enorme hypocriet zeg manmanman
pi_160606235
Neu, de Trump supporters kunnen er wel wat van hoor. Andermans spullen vernielen en zo.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_160606251
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 02:02 schreef OMG het volgende:
Neu, de Trump supporters kunnen er wel wat van hoor. Andermans spullen vernielen en zo.
Jij bent degene die hier constant praat over geweld, dat dat moet stoppen. Hier worden ze letterlijk aangevallen en dan ga je dat goed praten.

Mensen als jij, daar zou je bang voor moeten zijn.
pi_160606265
Geweld moet stoppen, ja. Dus Trump supporters hebben gewoon hun handen thuis te houden van andermans borden, spandoeken, whatever.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 02:07:44 #85
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_160606271
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 02:06 schreef OMG het volgende:
Geweld moet stoppen, ja. Dus Trump supporters hebben gewoon hun handen thuis te houden van andermans borden, spandoeken, whatever.
Grappig dat je nu Trump supporters daarvan beschuldigd, terwijl het op facebook al tijden bon ton is om Trump borden te stelen en te vernielen.

Maar dat mag kennelijk.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_160606284
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 02:06 schreef OMG het volgende:
Beetje jammer dat dit juist massaal wordt gedaan door sanders supporters?
pi_160606326
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 02:07 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Grappig dat je nu Trump supporters daarvan beschuldigd, terwijl het op facebook al tijden bon ton is om Trump borden te stelen en te vernielen.

Maar dat mag kennelijk.
Tijdens Trump rallies, ja? Ik zit het tafereel in Chicago op TV te kijken en heb daar weinig Trump bordjes vernield zien worden, alleen degene met een anti-Trump text erop.
pi_160606330
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 02:08 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Beetje jammer dat dit juist massaal wordt gedaan door sanders supporters?
Wat? Die white trash Trump zooltjes zijn eigenlijk Sanders supporters?
pi_160606344
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 02:17 schreef OMG het volgende:

[..]

Wat? Die white trash Trump zooltjes zijn eigenlijk Sanders supporters?

pi_160606384
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_160606404
quote:
Ik zag geen huis in die ruimte van de rally staan, sorry.
pi_160606424
Deze discussie, deze wereld man man
Hell To The Liars
pi_160606474
Wel mooi, dat Der Donald het nu spint als "ja, we kunnen niet eens meer een vreedzame rally hebben, met freedom of speech en zo". Eerst bijna een volledige etniciteit als verkrachters afschilderen en maar verdeeldheid blijven zaaien, en het raar vinden dat er protesten plaatsvinden. :'). Freedom of speech, maar dan alleen als Donald over een minderheid mag schijten, oproepen tot geweld vanaf z'n podium, maar een tegengeluid, nee, eng.
pi_160606526
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 02:50 schreef OMG het volgende:
Wel mooi, dat Der Donald het nu spint als "ja, we kunnen niet eens meer een vreedzame rally hebben, met freedom of speech en zo".
Zo is het toch ook? Sinds wanneer wordt je bedreigt met geweld wanner je voorkeur hebt voor een politieke kandidaat? En dan is het links die Trump afschildert als nazi, terwijl in Chicago wel duidelijk is geworden wie de echte nazi's zijn. Wie er de grootste hekel hebben aan free speech. Dat zijn de Sanders supporters, die onschuldige mensen het doelwit hebben gemaakt van hun kansloze en intolerante gedrag.

Er is niks mis met een tegengeluid. Er is wel iets mis wanneer dat tegengeluid bestaat uit geweld, intimidatie en terrorisme.
pi_160606531
En Donald helpt Hispanics, afro-Americans, vrouwen, moslims, gehandicapten en wie nog meer met z'n kansloze en intolerante gedrag?
pi_160606536
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 03:06 schreef OMG het volgende:
En Donald helpt Hispanics, afro-Americans, vrouwen, moslims, gehandicapten en wie nog meer met z'n kansloze en intolerante gedrag?
Misschien moet je je eens gaan verdiepen in Trump in plaats van de media na te praten.
pi_160606557
quote:
Zijn volgensmij van die figuren die totaal niet weten waar het over gaat. Ze weten volgensmij nog niet eens wat het woordje politiek inhoudt. :')
pi_160606588
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 03:07 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Misschien moet je je eens gaan verdiepen in Trump in plaats van de media na te praten.
Verdiepen in wat? Waarom "I'd like to punch him in the face" (https://www.washingtonpos(...)ch-him-in-the-face/) wel goed en presidentieel over zou komen? Of waarom mensen uit Mexico wel verkrachters zouden zijn?

Hij had vanavond eens iets kunnen zeggen als "Hey, als er iemand aan het protesteren is, val ze dan niet aan." Maar nee, lekker hard draaien.

Maar goed, het boze blanke mannen met een flink white fragility complex ligt vanavond wel hoog hier met het goedpraten van Trump in het algemeen en protesten maar meteen afschilderen als intimidatie en terrorisme. 't is goed met jullie.
pi_160606623
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 03:16 schreef OMG het volgende:

[..]

Verdiepen in wat? Waarom "I'd like to punch him in the face" (https://www.washingtonpos(...)ch-him-in-the-face/) wel goed en presidentieel over zou komen? Of waarom mensen uit Mexico wel verkrachters zouden zijn?

Hij had vanavond eens iets kunnen zeggen als "Hey, als er iemand aan het protesteren is, val ze dan niet aan." Maar nee, lekker hard draaien.

Maar goed, het boze blanke mannen met een flink white fragility complex ligt vanavond wel hoog hier met het goedpraten van Trump in het algemeen en protesten maar meteen afschilderen als intimidatie en terrorisme. 't is goed met jullie.
Linkse mensen kijken naar rechts en rechtse mensen kijken naar links.
Objectieve weergave ontbreek bij velen hier
Hell To The Liars
pi_160606628
Trump supporters hebben niemand aangevallen, zij werden aangevallen. Die woorden zijn nooit nodig geweest.

En Donald hoeft het niet eens te spinnen, wanneer de Sanders supporters er zelf voor uit komen:

https://www.twitter.com/People4Bernie/status/708459586127134720
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')