"Truseau is the most popular Canadian in the US named Justin"quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:56 schreef Monolith het volgende:
Obama werkt nog wat aan zijn carrière als cabaretier:
Je gedachte is al niet juist.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 19:59 schreef vincenzo78 het volgende:
Ik dacht om president te worden dat je in de VS geboren moest zijn...
Hoe zit dat dan met Teddy Cruzje?
Ok dan zit er een systeemfout in mijn gedachtenproces..quote:
Het gaat om de term ''natural born citizen' in de grondwet, maar dat wordt doorgaans niet geïnterpreteerd als geboren moeten zijn op Amerikaans grondgebied.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 20:04 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Ok dan zit er een systeemfout in mijn gedachtenproces..
ik meende altijd te horen dat dit de voornaamste reden waarom de Terminator zich niet verkiesbaar stelde...
Ja omdat zijn mama natuurlijk Amerikaanse is...thanks voor de toelichting!quote:Op vrijdag 11 maart 2016 20:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat om de term ''natural born citizen' in de grondwet, maar dat wordt doorgaans niet geïnterpreteerd als geboren moeten zijn op Amerikaans grondgebied.
Schwarzenegger is natuurlijk gewoon een Oostenrijker die naar de VS emigreerde.
Als ik naar de targets kijk op 538, dan zou Sanders op een nog grotere achterstand komen komende dinsdag, zeker in Florida en North Carolina. Over Ohio ben ik minder zeker, ik vind de voorsprong op Sanders in de peilingen hoger dan ik verwacht, zeker met Michigan in het achterhoofdquote:Op vrijdag 11 maart 2016 19:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je zag bij FiveThirtyEight dat Sanders in Michigan op zijn target zat, maar in Mississippi er flink onder waardoor hij er weer verder op achteruit gegaan is. Vooralsnog laten de peilingen ook nog niet echt verandering zien in de ruime leiding voor Clinton in o.a. Florida en Ohio.
Mja, de vraag is of Michigan een outlier was of dat er structurele onderschatting is. Zoals ik in eerdere discussies daarover al aangaf zijn bijna alle FiveThirtyEight forecasts vrij accuraat gebleken.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 20:18 schreef L3gend het volgende:
[..]
Als ik naar de targets kijk op 538, dan zou Sanders op een nog grotere achterstand komen komende dinsdag, zeker in Florida en North Carolina. Over Ohio ben ik minder zeker, ik vind de voorsprong op Sanders in de peilingen hoger dan ik verwacht, zeker met Michigan in het achterhoofd
Bedankt voor wederom een niets toevoegende post.quote:
De voorspellingen van 538 zijn idd tot Michigan vrij accuraat gebleken. Ik vond alleen de spreads vooraf erg groot die de peilingen aangaven vooraf (20-30%), ik had eerder een verschil van 10% verwacht, Maar hier kan 538 niets aandoen, omdat ze op de peilingen moeten vertrouwen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 20:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, de vraag is of Michigan een outlier was of dat er structurele onderschatting is. Zoals ik in eerdere discussies daarover al aangaf zijn bijna alle FiveThirtyEight forecasts vrij accuraat gebleken.
The Economist had er toevallig net nog een artikel over, met deze aardige infographic:
[ afbeelding ]
http://www.economist.com/(...)fb/te/pe/ed/michfire
Vergeet ook niet dat er weer veel closed primaries aankomen, dat biedt minder potentie voor onverwachte variatie.
Peilingen zijn de input data voor de modellen. Je kunt ze zoals FiveThirtyEight doet wegen aan de hand van methodologische rigiditeit, mate waarin de peilingen recent zijn en corrigeren voor berekende bias om een hopelijk betrouwbaarder beeld te krijgen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 20:43 schreef L3gend het volgende:
[..]
De voorspellingen van 538 zijn idd tot Michigan vrij accuraat gebleken. Ik vond alleen de spreads vooraf erg groot die de peilingen aangaven vooraf (20-30%), ik had eerder een verschil van 10% verwacht, Maar hier kan 538 niets aandoen, omdat ze op de peilingen moeten vertrouwen.
Ik verwacht hetzelfde als in Michigan, dat de spreads eerder 10% zou zijn voor Clinton dan 20-30%.
Toevallig keek ik net naar de laatste peilingen op RCP en er stond een Missouri peiling tussen met Clinton en Trump op +7.quote:Ben wel benieuwd naar Missouri eigenlijk, waar verrassend nog nauwelijks een peiling is geweest. Missouri heeft qua percentage hetzelfde % AA als US gemiddeld. Ook zijn er veel zowel veel zuidelijke invloeden als mid-west invloeden in de staat. Een goede bellwether
Komt bij de democraten vrij overeen met de national polls, maar ik wil meerdere peilingen zien voordat ik conclusies wil trekkenquote:Op vrijdag 11 maart 2016 20:51 schreef Monolith het volgende:
\
[..]
Toevallig keek ik net naar de laatste peilingen op RCP en er stond een Missouri peiling tussen met Clinton en Trump op +7.
De gemiddelde verwachte uitslag, niet de verwachte uitslag. Belangrijke misvatting die vaak gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:14 schreef L3gend het volgende:
We zijn de laatste dagen overladen met peilingen in Florida, meer dan 10 peilingen, die verschillende uitslagen aangaven, varierend van 5% tot 25% spreads tussen Trump en Rubio. Om een beter overzicht te geven
RCP
Trump 40%
Rubio 25%
538 kans op winst
Trump 83%
Rubio 16%
538 verwachte uitslag
Trump 39%
Rubio 31%
Dat deed hij vorig jaar ook al, toen met die imitator die zijn kwade ego speelde.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:56 schreef Monolith het volgende:
Obama werkt nog wat aan zijn carrière als cabaretier:
Geheel tot Uw dienst.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 20:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bedankt voor wederom een niets toevoegende post.
Dat was denk ik de correspondents dinner. Dit is gewoon een state dinner waar Obama dineert met Trudeau.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat deed hij vorig jaar ook al, toen met die imitator die zijn kwade ego speelde.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat was denk ik de correspondents dinner.
Het verschil, als je niet in de USA bent geboren, is of dat je wel of niet een moeder hebt die de Americaanse nationaliteit heeft. Daarom mag Cruz - helaas - de president van de USA worden terwijl Schwarzenegger dat niet mag.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 20:04 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Ok dan zit er een systeemfout in mijn gedachtenproces..
ik meende altijd te horen dat dit de voornaamste reden waarom de Terminator zich niet verkiesbaar stelde...
Het ironische zit hem vooral dat hij, als immigrant, zo sterk voor een anti-immigrantenpolitiek is.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het verschil, als je niet in de USA bent geboren, is of dat je wel of niet een moeder hebt die de Americaanse nationaliteit heeft. Daarom mag Cruz - helaas - de president van de USA worden terwijl Schwarzenegger dat niet mag.
Het is trouwens nogal ironisch dat uitgerekend de halve Canadees een van de meest rechtse politici van het land is aangezien Canada toch wel wat liberaler is dan de USA.
Dat ook ja.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:22 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het ironische zit hem vooral dat hij, als immigrant, zo sterk voor een anti-immigrantenpolitiek is.
Valt wel mee, toch? Voor Trudeau was Canada een van de ferventste klimaatontkenners.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het verschil, als je niet in de USA bent geboren, is of dat je wel of niet een moeder hebt die de Americaanse nationaliteit heeft. Daarom mag Cruz - helaas - de president van de USA worden terwijl Schwarzenegger dat niet mag.
Het is trouwens nogal ironisch dat uitgerekend de halve Canadees een van de meest rechtse politici van het land is aangezien Canada toch wel wat liberaler is dan de USA
Dat was maar eenmalig. Canada had voor het eerst sinds decennia een conservatieve regering die een tijd lang de wind mee had door diens steun aan de olie-industrie in combinatie met de stijgende olieprijzen. Nu dat redelijk is ingestort en de economische groei die het meebracht is verdampt zijn de conservatieven hun steun weer kwijt.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 00:24 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Valt wel mee, toch? Voor Trudeau was Canada een van de ferventste klimaatontkenners.
Rally van trump wordt massaal aangevallen net.... En trump supporters zijn de gevaarlijke agressieven zeker?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 01:38 schreef OMG het volgende:
"Liberation not deportation", "We are not rapists", en de mooiste die ik voorbij zag komen "Fuck Trump" bij een Trump rally die momenteel is uitgesteld. Mooi.
Je noemt het nog mooi ook man.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 01:38 schreef OMG het volgende:
"Liberation not deportation", "We are not rapists", en de mooiste die ik voorbij zag komen "Fuck Trump" bij een Trump rally die momenteel is uitgesteld. Mooi.
Jij bent degene die hier constant praat over geweld, dat dat moet stoppen. Hier worden ze letterlijk aangevallen en dan ga je dat goed praten.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 02:02 schreef OMG het volgende:
Neu, de Trump supporters kunnen er wel wat van hoor. Andermans spullen vernielen en zo.
Grappig dat je nu Trump supporters daarvan beschuldigd, terwijl het op facebook al tijden bon ton is om Trump borden te stelen en te vernielen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 02:06 schreef OMG het volgende:
Geweld moet stoppen, ja. Dus Trump supporters hebben gewoon hun handen thuis te houden van andermans borden, spandoeken, whatever.
Beetje jammer dat dit juist massaal wordt gedaan door sanders supporters?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 02:06 schreef OMG het volgende:
Geweld moet stoppen, ja. Dus Trump supporters hebben gewoon hun handen thuis te houden van andermans borden, spandoeken, whatever.
Tijdens Trump rallies, ja? Ik zit het tafereel in Chicago op TV te kijken en heb daar weinig Trump bordjes vernield zien worden, alleen degene met een anti-Trump text erop.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 02:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Grappig dat je nu Trump supporters daarvan beschuldigd, terwijl het op facebook al tijden bon ton is om Trump borden te stelen en te vernielen.
Maar dat mag kennelijk.
Wat? Die white trash Trump zooltjes zijn eigenlijk Sanders supporters?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 02:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Beetje jammer dat dit juist massaal wordt gedaan door sanders supporters?
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 02:17 schreef OMG het volgende:
[..]
Wat? Die white trash Trump zooltjes zijn eigenlijk Sanders supporters?
Ik zag geen huis in die ruimte van de rally staan, sorry.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 02:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo is het toch ook? Sinds wanneer wordt je bedreigt met geweld wanner je voorkeur hebt voor een politieke kandidaat? En dan is het links die Trump afschildert als nazi, terwijl in Chicago wel duidelijk is geworden wie de echte nazi's zijn. Wie er de grootste hekel hebben aan free speech. Dat zijn de Sanders supporters, die onschuldige mensen het doelwit hebben gemaakt van hun kansloze en intolerante gedrag.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 02:50 schreef OMG het volgende:
Wel mooi, dat Der Donald het nu spint als "ja, we kunnen niet eens meer een vreedzame rally hebben, met freedom of speech en zo".
Misschien moet je je eens gaan verdiepen in Trump in plaats van de media na te praten.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 03:06 schreef OMG het volgende:
En Donald helpt Hispanics, afro-Americans, vrouwen, moslims, gehandicapten en wie nog meer met z'n kansloze en intolerante gedrag?
Zijn volgensmij van die figuren die totaal niet weten waar het over gaat. Ze weten volgensmij nog niet eens wat het woordje politiek inhoudt.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 02:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verdiepen in wat? Waarom "I'd like to punch him in the face" (https://www.washingtonpos(...)ch-him-in-the-face/) wel goed en presidentieel over zou komen? Of waarom mensen uit Mexico wel verkrachters zouden zijn?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 03:07 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens gaan verdiepen in Trump in plaats van de media na te praten.
Linkse mensen kijken naar rechts en rechtse mensen kijken naar links.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 03:16 schreef OMG het volgende:
[..]
Verdiepen in wat? Waarom "I'd like to punch him in the face" (https://www.washingtonpos(...)ch-him-in-the-face/) wel goed en presidentieel over zou komen? Of waarom mensen uit Mexico wel verkrachters zouden zijn?
Hij had vanavond eens iets kunnen zeggen als "Hey, als er iemand aan het protesteren is, val ze dan niet aan." Maar nee, lekker hard draaien.
Maar goed, het boze blanke mannen met een flink white fragility complex ligt vanavond wel hoog hier met het goedpraten van Trump in het algemeen en protesten maar meteen afschilderen als intimidatie en terrorisme. 't is goed met jullie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |