Eens, het is een goede lees om niet meer uit te geven dan je zelf kunt opbrengen. Daarnaast hebben ze wel betaald voor het enige echt belangrijke, de studie.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 08:57 schreef Audreyoot het volgende:
Nee vind het ook niet gierig. Ze mag blij zijn dat haar ouders haar studie hebben betaald en dan ook nog die extra's van het etentje, cadeau en ook nog eens die rekening mogen houden. Sorry, heb ik allemaal nooit gehad en interesseert me ook echt niet (goed van geleerd om op eigen benen te staan). Daarnaast is het hun eigen geld waar ze waarschijnlijk hard voor hebben gewerkt en ik vind het niet vanzelfsprekend om je kroost te verwennen van die centen.
Maar dat heeft niet echt te maken met financiële steun.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:45 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik vind mensen die meer dan gemiddeld gesteund zijn door hun ouders doorgaans een stuk relaxter, volwassener en stabieler dan de kinderen die minder support gehad hebben. In mijn omgeving zijn ze ook succesvoller met hun carrière en hebben ze gezondere relaties. Ik vind ze aantrekkelijker.
Als jij niks mag kosten of met tegenzin het minimale dan is de boodschap dat je niks waard bent in de ogen van je ouders, tenzij ze geen cent te makken hebben natuurlijk maar dan moet je niet aan kinderen beginnen. Als je de miljoenen krijgt toegeschoven en je ouders kijken je verder niet aan lijkt me overigens net zo kut.quote:Op zondag 13 maart 2016 09:39 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Maar dat heeft niet echt te maken met financiële steun.
Ze hebben haar studie betaald en aangezien mevrouw is afgestudeerd en nog steeds geen honger lijdt is dat toch geen punt?quote:Op zondag 13 maart 2016 10:12 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Als jij niks mag kosten of met tegenzin het minimale dan is de boodschap dat je niks waard bent in de ogen van je ouders, tenzij ze geen cent te makken hebben natuurlijk maar dan moet je niet aan kinderen beginnen. Als je de miljoenen krijgt toegeschoven en je ouders kijken je verder niet aan lijkt me overigens net zo kut.
Stel zij is 40.000 euro per jaar kwijt( geld kan toch niet mee het graf in ). Maar krijgt een goede verzorging en aandacht, dus niet de hele dag in een piesluier. Zou ons een veel rustiger gevoel geven. En wat betreft de erfenis. Die kan mij weinig schelen. Het is haar geld! Zij heeft recht op een goede verzorging. En daar is dat spaarpotje voor!quote:Op zondag 13 maart 2016 08:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
In een priveverzorgingshuis betaal je, als je wlz-zorg krijgt, ook nog de eigen bijdrage. Let daar wel op als je denkt eeuwig klaar te zijn moet 2-3k/mnd
Nee absoluut, ik begrijp dat geld niet het motief isquote:Op zondag 13 maart 2016 11:18 schreef thekolere het volgende:
[..]
Stel zij is 40.000 euro per jaar kwijt( geld kan toch niet mee het graf in ). Maar krijgt een goede verzorging en aandacht, dus niet de hele dag in een piesluier. Zou ons een veel rustiger gevoel geven. En wat betreft de erfenis. Die kan mij weinig schelen. Het is haar geld! Zij heeft recht op een goede verzorging. En daar is dat spaarpotje voor!
Ze leeft nog dus we hebben haar genoeg gegeven.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:08 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ze hebben haar studie betaald en aangezien mevrouw is afgestudeerd en nog steeds geen honger lijdt is dat toch geen punt?
Je moet geld en liefde niet verwarren.
Wellicht hebben haar ouders en meer liefdevolle bedoeling met hun gedrag dan jij je kunt voorstellen.
We weten de reden waarom ze die fiets niet meteen kreeg toch niet? En had haar vriend geen fiets voor haar kunnen kopen als hem dat zo dwars zat?quote:Op zondag 13 maart 2016 13:19 schreef habitue het volgende:
In principe vind ik dat ze genoeg bijdragen door haar studie te betalen. Ik heb altijd alles zelf meoten betalen, en daardoor soms zelfs alle lege flessen bij elkaar moeten zoeken om nog een pak rijst te kunnen kopen.Maar dat maakt niet uit, dat leert je geld waarderen.
Wel vind ik dat als je dochter een chronische ziekte heeft waardoor ze geen nieuwe fiets kan betalen die ze nodig heeft en je als ouders weigert iets bij te dragen daaraan, dat echt ongelooflijk horkerig en gierig is. Ik kan me niet indenken dat je je dochter dan niet zou helpen en al helemaal niet als je het heel breed hebt.
Denk dat hij dat ook heeft begrepen want hij zwijgt in alle talenquote:Op zondag 13 maart 2016 13:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We weten de reden waarom ze die fiets niet meteen kreeg toch niet? En had haar vriend geen fiets voor haar kunnen kopen als hem dat zo dwars zat?
Het hele topic draait eigenlijk om de schoonzoon die wel even over het geld van de ouders van zijn vriendin wil beslissen. Het gaat hem niet aan en het is een hondsbrutale vlerk dat hij zich er mee durft te bemoeien.
Dat klopt en dat is altijd een beetje lastig met zulke topics omdat je maar 1 kant van het verhaal hoort.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We weten de reden waarom ze die fiets niet meteen kreeg toch niet? En had haar vriend geen fiets voor haar kunnen kopen als hem dat zo dwars zat?
Het hele topic draait eigenlijk om de schoonzoon die wel even over het geld van de ouders van zijn vriendin wil beslissen. Het gaat hem niet aan en het is een hondsbrutale vlerk dat hij zich er mee durft te bemoeien.
En ook nog van de kant van iemand die zich er al helemaal niet mee hoort te bemoeien.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:11 schreef habitue het volgende:
[..]
Dat klopt en dat is altijd een beetje lastig met zulke topics omdat je maar 1 kant van het verhaal hoort.
in amerika is dat nog steeds gaande dat de ouders en schoonouders de bruiloft betalen als ze welvarend zijn.. en dat zal in nl niet anders zijn.. of ze dragen veel bij of betalen allebei de helft ofzo..quote:Op vrijdag 11 maart 2016 00:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is het niet tamelijk ouderwets dat ouders de bruiloft betalen? En waarom zouden de schoonouders moeten meebetalen als er kleinkinderen komen?
Mensen die in de hoogste belastingschijf zitten krijgen ook meer terug. Don't kid yourself.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:02 schreef Yiwei het volgende:
Ik geloof niet dat mensen goed boeren, tenzij ze bepaalde topfuncties bekleden.
Er is (veel) concurrentie. Belastingdruk is ook erg hoog waarbij de hoogste schijf 52% is. Hypotheek, verzekeringen, afschrijvingen, etc. Alles wordt ook duurder. Hooguit hebben mensen aan het eind van de maand een paar honderd euro over. Ben je vrouw (met kinderen) of 40+ , dan heb je al een achtergestelde arbeidspositie. Pensioenen gaan ook omlaag en de stelsel gaat op schop. Nadat het geld opzij is gezet voor sparen, blijft er weinig tot niks over.
Studie heeft naar schatting 8.000 - 10.000 euro gekost. Laten we gemiddeld 100 euro per maand nemen dat in het studiepotje is gestopt tijdens haar kinder/tienerjaren waarbij opgroeiende kinderen duurder zijn dan bijv. baby's (en waarbij guldens meer waard was dan de huidige euro), dan was het minstens 80 maanden sparen geweest.
Wel brutaal om het gebaar niet te waarderen. Om ze vervolgens geen vakantie te gunnen gaat ook te ver, wat een afgunst.
Mee eens, dit. Dat doodgestaar op de rijke ouders van de TS..pffrt. Het gaat om het idee. Vraag me af hoeveel mensen die reageren zelf kinderen hebben. Ouders gunnen hun kinderen in ieder geval enig comfort. Juist dingen als een kledingkast...dat je daar dan een les over geld van zou moeten lerenquote:Op vrijdag 11 maart 2016 07:15 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Je hebt er weinig van begrepen als je je kind nog niet een kledingkast gunt en je zelfs niet afvraagt wat voor signalen je daarmee afgeeft. Maar goed dat er ook ouders als die van ts zijn. Dan kan zijn vriendin ook zien en wellicht zelf ondervinden dat het anders kan.
Ik zou het zelf erg kunnen waarderen als de vriend van mijn dochter het tegen mij voor haar opnam maar ik denk dat haar ouders daar te simpel/egoïstisch voor zijn.
Kom je over 20 jaar een update geven ts?
Interessant, hoe kwam hij tot dit inzicht?quote:Op maandag 14 maart 2016 02:21 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Mijn pa was de grote afwezige en vergelijkbaar met de ouders van de vriendin in dit topic. Een paar jaar geleden zag hij opeens hoe hij altijd zo ruim (want gescheiden) had geleefd met de mooiste spullen en zijn dochter juist andersom. Toen is alles veranderd.
En dat zal iemand die er al helemaaaaal niks mee te maken heeft wel even bepalen.quote:Op zondag 13 maart 2016 15:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En ook nog van de kant van iemand die zich er al helemaal niet mee hoort te bemoeien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |