Misschien wringt hier de schoen? Ts, mijn vriendin is chronisch ziek. Werken lukt niet en zij heeft een kleine uitkering. Zelf heb ik een redelijk salaris. Vrienden van mij hebben gestudeerd, wonen samen en zijn tweeverdieners. Zij wonen in mooie woningen en hebben 2 auto's voor de deur. Ook gaan zij minimaal 3 keer per jaar op vakantie. Wij niet! Huis kopen op één salaris gaat net. Vakantie 1 keer per jaar. Ja, ik kan aan mijn schoonouders vragen of zij geld willen storten dan kan ik verhuizen naar een iets grotere huis. Maar dat doe ik niet! Krijgen zal ik het ook niet. Waarom niet? Wij kunnen voor ons zelf zorgen!quote:Op donderdag 10 maart 2016 23:23 schreef Thomas030 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Waar ik vooral moeite mee heb is de balans. Haar ouders gaan 3 a 4 keer per jaar op vakantie. Kopen dure spullen terwijl hun dochter krom moet liggen om rond te komen. Zij hoeven echt niet alles te betalen maar nodige zaken kan toch wel een bijdrage van af? Ga dan 1 keer minder op vakantie of laat die complete boser installatie eens een keer links liggen. Kunnen de ouders het niet betalen hoor je mij niet maar een beetje je kind ondersteunen als dat mogelijk is moet toch kunnen?
[..]
Zij vindt het niet echt leuk. Om ons heen krijgen mensen weleens wat van hun ouders. Ook ouders die het minder breed hebben dan haar ouders geven wel eens iets weg. Haar ouders geven nooit iets en dat doet toch wel pijn.
Ja! Gaat om de ontwikkeling niet om je baan!quote:Op vrijdag 11 maart 2016 09:17 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Als je maar 8 of 16 uur pw kan werken vraag ik me sowieso af of een HBO studie zo slim is. Die opleiding verdien je dan toch nauwelijks terug of zeg ik nu echt iets wat niet door de beugel kan
Ik vind mensen die meer dan gemiddeld gesteund zijn door hun ouders doorgaans een stuk relaxter, volwassener en stabieler dan de kinderen die minder support gehad hebben. In mijn omgeving zijn ze ook succesvoller met hun carrière en hebben ze gezondere relaties. Ik vind ze aantrekkelijker.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 17:53 schreef Piper. het volgende:
Als ik een ouder was en het geld heb zou ik niet wachten tot mijn kind iets groots nodig heeft om hem te helpen. Het zou voor mij genoeg zijn wanneer ik weet dat hij het nodig heeft en zelf niet kan kopen en ik genoeg geld heb om het hem te geven. Of voor te schieten. Ook uit alle kleine dingen zal je ouderlijke liefde blijken. Maar het is ook een kwestie van de omgeving waar je bent opgegroeid en je opvoeding eigenlijk. Als je ouders het zo ook hebben gedaan zal je dat sneller normaal vinden.
De meeste ouders zijn blij als ze hun 'weelde' kunnen delen met hun eigen kinderen zodat deze ook onbezorgde tijden hebben. Volwassen kinderen horen ook bij hen. Maar goed, dat verschilt per familie en opvoeding blijkbaar. En het is inderdaad niet aan TS om zich hiermee te bemoeien. Neemt niet weg dat hij zich erover mag verwonderen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze zijn er toch voor hun kind? Dit gaat alleen maar om geld. Alsof je alleen daarmee je liefde voor je kind uit kunt drukken. En een schoonzoon hoort zich al helemaal niet te bemoeien met de financiële zaken van zijn schoonouders. Al gaan ze tien keer per jaar op vakantie. Hun geld.
Logisch. Ze staan er ook nooit alleen voor.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:45 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik vind mensen die meer dan gemiddeld gesteund zijn door hun ouders doorgaans een stuk relaxter, volwassener en stabieler dan de kinderen die minder support gehad hebben. In mijn omgeving zijn ze ook succesvoller met hun carrière en hebben ze gezondere relaties. Ik vind ze aantrekkelijker.
Maar hoe kan je in godsnaam van al die mensen weten dat ze meer dan gemiddeld financieel gesteund zijn door ouders?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:45 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ik vind mensen die meer dan gemiddeld gesteund zijn door hun ouders doorgaans een stuk relaxter, volwassener en stabieler dan de kinderen die minder support gehad hebben. In mijn omgeving zijn ze ook succesvoller met hun carrière en hebben ze gezondere relaties. Ik vind ze aantrekkelijker.
dank!quote:
Schoonzoon kan toch niet in hun portemonnee kijken of ze in 'weelde' leven? En zo ja, dan is het nog altijd aan hén hoe zij hun geld besteden. Hoe durft hij zich daarover een oordeel aan te meten. Ik vind het hondsbrutaal eerlijk gezegd. Dat zijn ouders hem vreselijk verwennen is hun zaak, dat gaat niet op voor elke ouder.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 13:48 schreef Piper. het volgende:
[..]
De meeste ouders zijn blij als ze hun 'weelde' kunnen delen met hun eigen kinderen zodat deze ook onbezorgde tijden hebben. Volwassen kinderen horen ook bij hen. Maar goed, dat verschilt per familie en opvoeding blijkbaar. En het is inderdaad niet aan TS om zich hiermee te bemoeien. Neemt niet weg dat hij zich erover mag verwonderen.
Dit.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 14:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Schoonzoon kan toch niet in hun portemonnee kijken of ze in 'weelde' leven? En zo ja, dan is het nog altijd aan hén hoe zij hun geld besteden. Hoe durft hij zich daarover een oordeel aan te meten. Ik vind het hondsbrutaal eerlijk gezegd. Dat zijn ouders hem vreselijk verwennen is hun zaak, dat gaat niet op voor elke ouder.
Of zoals jij al eerder zei: later genoeg geld over hebben om goede zorg in te kunnen kopen mocht dat nodig zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 14:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
En het kan natuurlijk best zijn dat TS en zijn broers/zussen straks moeten bijspringen om de begrafenis van hun ouders te betalen, en er bij de schoonouders nog wat op de bankrekening overblijft als de begrafenisondernemer betaald is.
Zoete wraak? Echt zeg..quote:Op zaterdag 12 maart 2016 15:57 schreef Knipoogje het volgende:
Ouders zijn wel een beetje raar ja, maar het is hun geld. Persoonlijk zou ik als ouder best wel kunnen inschatten of mijn zoon/dochter met geld om kan gaan en bijspringen als ze het wat moeilijk hebben in geval van fiets of studieschuld. Als je van je kinderen houdt wil je hen het leven zo aangenaam mogelijk maken. Als ik het geld kan missen om een studieschuld af te lossen voor mijn dochter zou ik dat wel (deels) doen, tenzij ze dat alleen niet kan omdat ze het geld aan de verkeerde dingen uitgeef.
Maar dan nog, het blijft hun geld.
Ik zou zeggen, accepteer het en bedenk: het is jullie tijd. Als schoonouders hulpbehoevend worden denk daar maar aan als een soort zoete wraak. Aan de andere kant, als ze nog steeds dik in de slappe was zitten, denk dan aan de erfenis die je gaat krijgen
Dat lees ik als 'probleem' van TS. Hij beoordeelt op basis van zijn persoonlijke normen of schoonouders daar wel of niet aan voldoen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 14:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Schoonzoon kan toch niet in hun portemonnee kijken of ze in 'weelde' leven? En zo ja, dan is het nog altijd aan hén hoe zij hun geld besteden. Hoe durft hij zich daarover een oordeel aan te meten. Ik vind het hondsbrutaal eerlijk gezegd. Dat zijn ouders hem vreselijk verwennen is hun zaak, dat gaat niet op voor elke ouder.
Moeten ze wel bij leven geven. Mochten zij hulpbehoevend worden gaat alles op aan zorg! Mijn moeder mag al 1500 euro per maand overmaken aan het CAK als eigen bijdrage.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 15:57 schreef Knipoogje het volgende:
Ouders zijn wel een beetje raar ja, maar het is hun geld. Persoonlijk zou ik als ouder best wel kunnen inschatten of mijn zoon/dochter met geld om kan gaan en bijspringen als ze het wat moeilijk hebben in geval van fiets of studieschuld. Als je van je kinderen houdt wil je hen het leven zo aangenaam mogelijk maken. Als ik het geld kan missen om een studieschuld af te lossen voor mijn dochter zou ik dat wel (deels) doen, tenzij ze dat alleen niet kan omdat ze het geld aan de verkeerde dingen uitgeef.
Maar dan nog, het blijft hun geld.
Ik zou zeggen, accepteer het en bedenk: het is jullie tijd. Als schoonouders hulpbehoevend worden denk daar maar aan als een soort zoete wraak. Aan de andere kant, als ze nog steeds dik in de slappe was zitten, denk dan aan de erfenis die je gaat krijgen
je kan ook zelf haar billen wassenquote:Op zaterdag 12 maart 2016 16:32 schreef thekolere het volgende:
[..]
Moeten ze wel bij leven geven. Mochten zij hulpbehoevend worden gaat alles op aan zorg! Mijn moeder mag al 1500 euro per maand overmaken aan het CAK als eigen bijdrage.
Heb ik 4 jaar gedaan t/m injecties geven toe. Op een gegeven moment hield het op. Wel zijn we op zoek naar een privéverzorgingstehuis. Het geld is zij toch kwijt! En heeft voor de rest toch niets nodig. Het huis heeft rond de 5 ton opgeleverd. Kan zij mooi voor dat geld goede zorg en aandacht inkopen. En hebben wij een rustig gevoel.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 16:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
je kan ook zelf haar billen wassen
In een priveverzorgingshuis betaal je, als je wlz-zorg krijgt, ook nog de eigen bijdrage. Let daar wel op als je denkt eeuwig klaar te zijn moet 2-3k/mndquote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:44 schreef thekolere het volgende:
[..]
Heb ik 4 jaar gedaan t/m injecties geven toe. Op een gegeven moment hield het op. Wel zijn we op zoek naar een privéverzorgingstehuis. Het geld is zij toch kwijt! En heeft voor de rest toch niets nodig. Het huis heeft rond de 5 ton opgeleverd. Kan zij mooi voor dat geld goede zorg en aandacht inkopen. En hebben wij een rustig gevoel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |