SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tekening eerste verdieping (Badkamer is hier anders op andere aanpassingen kloppen wel)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tekening tweede verdiepingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.23 maart was het zover en gingen wij naar de notaris en zijn we eigenaar van hoe wij het noemen "onze zandbak"
16 maart was de officiële start van de bouw.
En 25 januari Is de boel opgeleverd en nu wonen we er alweer een paar weken.
Ondertussen is er natuurlijk al veel uitgezocht.
Zo hebben we al een:
KeukenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BadkamerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ToiletSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tegels beneden verdieping (Zonder de kleinste maat)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Momenteel staat het er zo bij!image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 10-03-2016 22:28:09 ]I solemnly swear i'm up to no good![]()
Nee ben ik niet zo bang voor.quote:Op donderdag 10 maart 2016 22:23 schreef koningshof111 het volgende:
Ben je trouwens niet bang voor allerlei ongedierte uit het water? (Ratten e.d.)
Heb geen eten hier zo liggen ofzo en heb een hond.
Balen van de woningbouw trouwens.I solemnly swear i'm up to no good![]()
En muggen? Die planten voort in water.quote:Op donderdag 10 maart 2016 22:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee ben ik niet zo bang voor.
Heb geen eten hier zo liggen ofzo en heb een hond.
Balen van de woningbouw trouwens.![]()
Ja daarvoor komen er sowieso nog horren voor de ramen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 01:03 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
En muggen? Die planten voort in water.
En voor de rest goed smeren met anti muggen shit. Mijn vriend heeft geluk ze vinden mij namelijk erg lekker![]()
Het is geen stilstaand water gelukkig.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Telefoon van de aannemer gehad woensdag komen ze het dak open maken om te zien of ze daar wat kunnen zien wat betreft het geluid. Ze hebben namelijk sterk het vermoeden dat daar iets niet goed zit qua isolatie.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Fijn dat er zo snel actie ondernomen wordt!quote:Op vrijdag 11 maart 2016 13:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Telefoon van de aannemer gehad woensdag komen ze het dak open maken om te zien of ze daar wat kunnen zien wat betreft het geluid. Ze hebben namelijk sterk het vermoeden dat daar iets niet goed zit qua isolatie.![]()
Vind ik ook. flinke last van mijn schouders. Kan nu weer genieten van het huis. En dat heb ik echt even niet gehadquote:Op vrijdag 11 maart 2016 14:20 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Fijn dat er zo snel actie ondernomen wordt!
I solemnly swear i'm up to no good![]()
Dat is echt heel netjes(njah gewoon wat ze moeten doen maar je ziet het vaak anders)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.![]()
Gaat woensdag drukke dag worden. Schutting, kadaster en aannemer. Naja kan allemaal maar gebeurt zijn toch![]()
Vloerverwarming is nu eindelijk zover opgestookt dat overdag de elektrische kachels uit kunnen
We zijn trouwens die lelijke Wasbak eraf aan het halen en dan komt het badmeubel er voor in zijn plek![]()
Eindelijk plek om de föhn enzo op te ruimen.
Maar nu eerst even naar Eindhovenshoppen. Heb tijdens het klussen echt zoveel kleding verprutst
Moest je de wasbak verplicht laten monteren, kon je de leidingen niet laten afdoppen als je er toch een nieuwe op gaat zetten?![]()
Dat kon maar dan had ik nu weken zonder Wasbak gezeten ook tijdens het klussenquote:Op vrijdag 11 maart 2016 17:59 schreef Snoepje5 het volgende:
Moest je de wasbak verplicht laten monteren, kon je de leidingen niet laten afdoppen als je er toch een nieuwe op gaat zetten?
Was het een specifiek opstook protocol?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 15:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gaat woensdag drukke dag worden. Schutting, kadaster en aannemer. Naja kan allemaal maar gebeurt zijn toch![]()
Vloerverwarming is nu eindelijk zover opgestookt dat overdag de elektrische kachels uit kunnen
Heeft lang geduurd.Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Jup we moesten 4 weken wachten voor we mochten beginnen met het opstook protocol na het leggen van de tegels. Dus dat is nu pas twee weken.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 19:22 schreef laziness het volgende:
[..]
Was het een specifiek opstook protocol?
Heeft lang geduurd.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ziet er netjes uit ! Mooi een hoop opbergruimte erbijquote:Op zondag 13 maart 2016 15:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo dit is veel beter wat mij betreft
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ja heerlijk. Kon ik mooi de laatste doos uit de slaapkamer opruimenquote:Op zondag 13 maart 2016 16:02 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ziet er netjes uit ! Mooi een hoop opbergruimte erbij
Ja die was me een behoorlijke doorn in het oog haha.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:09 schreef Peacefulll het volgende:
Mooi TP! Veel beter dan die kale wasbak.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ideaal ding dit![]()
Goeie reminder trouwens, mijn ladefronten moeten nog terug ivm een beschadiging er in. Binnenkort maar eens langs de ikea dus![]()
![]()
Ja heb hem al helemaal vol liggen. En die vakjes die je kan maken zijn ideaal!quote:Op zondag 13 maart 2016 20:13 schreef Puala het volgende:
Ideaal ding dit![]()
Goeie reminder trouwens, mijn ladefronten moeten nog terug ivm een beschadiging er in. Binnenkort maar eens langs de ikea dus
Zonde van de beschadiging. maar goed excuus voor de ikea. Moet zelf ook nog terug. Heb een plank gesloopt van mijn Billy... En is natuurlijk van het oude type.. Even vragen of ze die nog hebben.
Jij hebt dezelfde toch of niet?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ja ik ben er ook nog steeds erg blij mee. De onderste lade met handdoeken en de lade er boven met fohn, bakjes met gesorteerde spullen. Erg fijnquote:Op zondag 13 maart 2016 20:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja heb hem al helemaal vol liggen. En die vakjes die je kan maken zijn ideaal!
Zonde van de beschadiging. maar goed excuus voor de ikea. Moet zelf ook nog terug. Heb een plank gesloopt van mijn Billy... En is natuurlijk van het oude type.. Even vragen of ze die nog hebben.
Jij hebt dezelfde toch of niet?
80 breed is die van mij. Ik denk dat dat net een slagje groter is dan die van jullie?
Maar balen van je billy! Ik geloof misschien dat ik in de schuur nog 2 planken heb liggen. Maar zeker ben ik niet. Mocht je niet kunnen slagen wil ik wel even kijken tussen mijn planken of er iets ligt![]()
![]()
Wij hebben ook de 80 breedquote:Op zondag 13 maart 2016 20:24 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja ik ben er ook nog steeds erg blij mee. De onderste lade met handdoeken en de lade er boven met fohn, bakjes met gesorteerde spullen. Erg fijn
80 breed is die van mij. Ik denk dat dat net een slagje groter is dan die van jullie?
Maar balen van je billy! Ik geloof misschien dat ik in de schuur nog 2 planken heb liggen. Maar zeker ben ik niet. Mocht je niet kunnen slagen wil ik wel even kijken tussen mijn planken of er iets ligt![]()
En dankjewel zal het onthouden!
Ik heb bovenin nu mijn make up enzo liggen en onderin de föhn, voorraad shampoo en deo enzo.
Indeling veranderd vast nog een paar keer
Herkenbaar. Bij mij verandert het ook wel eens. Ik heb alleen geen kast voor handdoeken in de buurt, dus die moet ergens. En het scheelt, voorraad voor maar 1 persoon in dat meubel. Dat scheelt ruimtequote:Op zondag 13 maart 2016 20:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij hebben ook de 80 breed![]()
En dankjewel zal het onthouden!
Ik heb bovenin nu mijn make up enzo liggen en onderin de föhn, voorraad shampoo en deo enzo.
Indeling veranderd vast nog een paar keer![]()
![]()
Haha ja dat scheelt.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Herkenbaar. Bij mij verandert het ook wel eens. Ik heb alleen geen kast voor handdoeken in de buurt, dus die moet ergens. En het scheelt, voorraad voor maar 1 persoon in dat meubel. Dat scheelt ruimte
Ik heb handdoeken en beddengoed in zo'n grote malm kast in dat kleine kamertje staan. Lag het ij Eindhoven ook in. Alleen toen stond die kast nog op de slaapkamer.
Ik vind het wel fijn dat nu de slaapkamer en woonkamer echt verhuisdoos vrij zijn.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Die hebben wij ook, heerlijk ding! Past veel meer in dan ik had gedachtquote:Op zondag 13 maart 2016 15:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo dit is veel beter wat mij betreft
[ afbeelding ]. En die inserts van plastic zijn ook handig, daarin bewaren wij scheermesjes en tandpasta enzo (zodat het geen enorme zooi wordt).
![]()
Die inserts heb ik "nog" niet. Wist niet dat het bestond.quote:Op zondag 13 maart 2016 23:14 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Die hebben wij ook, heerlijk ding! Past veel meer in dan ik had gedacht. En die inserts van plastic zijn ook handig, daarin bewaren wij scheermesjes en tandpasta enzo (zodat het geen enorme zooi wordt).
Heb voor in onze inzet kast van die mandjes van de action zat eraan te denken die te halen voor erbij.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Over 8 dagen oplevering!quote:Op maandag 14 maart 2016 10:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Whaha hoe vordert het bij jullie?Beetje stress wel
![]()
![]()
Dan hebben ze flink doorgewerkt.quote:Op maandag 14 maart 2016 16:25 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Over 8 dagen oplevering!Beetje stress wel
Maak jezelf niet te gek komt allemaal goed.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Hoe heb je die handdoek radiator nou aangesloten
Ik heb dezelfde maar die moet op de hoeken worden aangesloten![]()
![]()
Onze leverancier heeft dat gedaan. Deze kan niet op de hoeken.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik heb dezelfde maar die moet op de hoeken worden aangeslotenI solemnly swear i'm up to no good![]()
Er bestaan verschillende varianten van deze radiator, dus ik denk gewoon dat het een ander type isquote:Op maandag 14 maart 2016 21:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik heb dezelfde maar die moet op de hoeken worden aangesloten![]()
![]()
quote:Op maandag 14 maart 2016 21:20 schreef Puala het volgende:
Er bestaan verschillende varianten van deze radiator, dus ik denk gewoon dat het een ander type isMidden onder heet dat
![]()
Ik heb gewoon een oude![]()
Gelijk dus maar ff een nieuwe gekocht![]()
![]()
Uh Ja deze zit er net in geen wonder dat er dan verschil is.. Er zijn honderden van dit soort gelijke op de markt... Beetje raar dat je er dan maar vanuit gaat dat wij ergens een fuck up mee gemaakt hebben ofzoquote:Op maandag 14 maart 2016 22:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Midden onder heet dat
![]()
Ik heb gewoon een oude![]()
Gelijk dus maar ff een nieuwe gekocht
Viel mij gewoon op omdat ik zelf midden in een badkamer verbouwing zit en de radiator hier losgekoppeld in de keuken staatquote:Op maandag 14 maart 2016 22:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:.....Beetje raar dat je er dan maar vanuit gaat dat wij ergens een fuck up mee gemaakt hebben ofzo
![]()
niks kwaads in de zin
![]()
Zet er een thermostaatknop ik op.quote:Op maandag 14 maart 2016 23:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Viel mij gewoon op omdat ik zelf midden in een badkamer verbouwing zit en de radiator hier losgekoppeld in de keuken staat![]()
niks kwaads in de zin
Ach ach.. het ziet er veel beter uit dan de standaard wasbak! Doet de hele badkamer meteen goed vind ik haha.quote:![]()
Haha ja dat sowieso.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:46 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Ach ach.. het ziet er veel beter uit dan de standaard wasbak! Doet de hele badkamer meteen goed vind ik haha.I solemnly swear i'm up to no good![]()
De aannemer is geweest. Ze hebben de pannen er een stuk af gehad. De spouwmuur is mooi leeg alleen miste er een stuk muur van het schuine gedeelte.je keek aan twee kanten recht op het gips. Dit hebben ze gemaakt hopelijk was dit het probleem en is het nu opgelost.
Nee heeft onze tussenpersoon van de aannemer gedaan. Ik klim zelf dus echt niet op dak héquote:Op woensdag 16 maart 2016 15:10 schreef Puala het volgende:
Heb je foto's kunnen maken? Of dat niet?
Ben erg benieuwd of het nu beter is![]()
Kan weleens vragen of hij ze door wil mailen.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ik zou het wel allemaal willen hebbenquote:Op woensdag 16 maart 2016 15:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee heeft onze tussenpersoon van de aannemer gedaan. Ik klim zelf dus echt niet op dak hé![]()
Kan weleens vragen of hij ze door wil mailen.![]()
En nee het dak zou je me ook niet op krijgen, je hebt gelijk![]()
![]()
Hé, mis ik je topic hierover ? Ben erg benieuwd naar badkamer verbouwingen! Please?quote:Op maandag 14 maart 2016 23:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
omdat ik zelf midden in een badkamer verbouwing zit![]()
Even over die schutting van ons hé. Die houten delen zitten tussen de palen geschoven en zitten verder alleen met de afdeklat vast. Nu beweegt die schutting in de wind aardig wat aan de onderkant en klappert daarom. Moet die niet nog ergens vast gemaakt zijn? De bouwer zegt dat moet zetten maar de ene kant staat al even en klappert nog steedsI solemnly swear i'm up to no good![]()
De aannemer heeft woensdag je muur gemaakt. Heb je nu minder last van het geluid van de buren?
Ben erg benieuwd![]()
![]()
Ik durf er niks van te zeggen momenteel. Het is hier overdag een tering herrie ze zijn aan het bestraten stoepen enzo voor de deur, lantaarnpalen plaatsen, tegenover ons zijn ze met het volgende project gestart en in de avond is onze andere buurman aan het klussen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 10:55 schreef 2biris het volgende:
De aannemer heeft woensdag je muur gemaakt. Heb je nu minder last van het geluid van de buren?
Ben erg benieuwd
Hoop wel snel te weten of het geholpen heeft.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Vragen of hij dat thuis ook zo zou willen hebbenquote:Op donderdag 17 maart 2016 07:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Even over die schutting van ons hé. Die houten delen zitten tussen de palen geschoven en zitten verder alleen met de afdeklat vast. Nu beweegt die schutting in de wind aardig wat aan de onderkant en klappert daarom. Moet die niet nog ergens vast gemaakt zijn? De bouwer zegt dat moet zetten maar de ene kant staat al even en klappert nog steeds![]()
Ben ook benieuwd naar het geluidsprobleem. Ook wel benieuwd naar het stuk wat miste eigenlijk. Op de foto's die je hebt kon ik slecht wat ontdekken.![]()
Ik kan die foto's best uploaden maar het probleem is niet opgelost.
Heb net weer een mail naar de aannemer gestuurd en hoop snel weer antwoord te hebben.
De tering, wat een domperquote:Op maandag 21 maart 2016 21:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik kan die foto's best uploaden maar het probleem is niet opgelost.
Heb net weer een mail naar de aannemer gestuurd en hoop snel weer antwoord te hebben.![]()
![]()
Geen topic geopendquote:Op woensdag 16 maart 2016 21:00 schreef bsure het volgende:
Hé, mis ik je topic hierover ? Ben erg benieuwd naar badkamer verbouwingen! Please?
Wel is de klusser al 7 weken bezig![]()
![]()
En kan ik nog steeds niet douchen![]()
Krijg er nachtmerries van die k*t badkamer![]()
Ok dan, veel sterkte maar dan!quote:Op maandag 21 maart 2016 21:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Geen topic geopend
Wel is de klusser al 7 weken bezig![]()
![]()
En kan ik nog steeds niet douchen![]()
Krijg er nachtmerries van die k*t badkamer
ik ben bang dat ik dat ook ooit nodig ga hebben....![]()
Zo gisteren een lounge set voor in de tuin gekocht. Van het weekend de tijdelijke stoeptegels erin leggen zodat we een beetje van de zon kunnen genieten.
We zijn met de buurman aan het bedenken wat we met die meter voortuin gaan doen. Waarschijnlijk iets met split en een hoog randje. Gisteren ook tegen een mooie pot voor in de voortuin gelopen. Een hoge voor naast de deur.
En nog wat leuke hang mandjes voor aan de schutting, een olijf boompje, nog wat potten en dan kom je weer met veel te veel thuis![]()
Donderdag komt de aannemer weer terug met hun geluidsexpert.en gaan ze zowel voor als achter weer open maken en dat aan beide zijden doen.
Volgende week de zolder maar eens opruimenzodat de schuifdeuren erin kunnen
Ja. Het lijkt iets minder te zijn. Maar kan het niet zo goed beoordelen want mijn buurman is aan het verhuizenquote:Op zaterdag 2 april 2016 19:26 schreef saxohans het volgende:
Is de aannemer al geweest met zijn geluidsexpert?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ik moet nu ook zeggen dat mijn buren niet op de meest subtiele manier de trap op lopen hoor.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Zo haaij ben ik weer.
Probleem nog niet opgelost weer terug gekoppeld naar aannemer
Maargoed de rest gaat hier natuurlijk ook verder. Nu zijn we aan het bedenken wat we met de tuin willen. We hebben daarbij dit bedacht. Tegels enzo zijn allemaal nog niet uitgezocht. We willen daarbij geen wildverband maar wel iets mediterraans qua kleur.
Iemand nog goede ingevingen toevallig?2016-04-06 19_40_53-tuin.pdf by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Veel verharding valt me op. En de planten in verhoogde bakken? Let dan goed op waar je regenwater heen gaat.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo haaij ben ik weer.
Maargoed de rest gaat hier natuurlijk ook verder. Nu zijn we aan het bedenken wat we met de tuin willen. We hebben daarbij dit bedacht. Tegels enzo zijn allemaal nog niet uitgezocht. We willen daarbij geen wildverband maar wel iets mediterraans qua kleur.
Iemand nog goede ingevingen toevallig?
[ link | afbeelding ]2016-04-06 19_40_53-tuin.pdf by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Ook mis ik wat hoger groen. Kan je ergens een appelboom / pruimenboom ofzo kwijt, of wat druiven ofzo? Wat groen in de hoogte zal je tuin een ander aanzien geven.
Een pergola aan je schuur boven je bankje ? of aan de gevel bij je tuindeur? en dan een blauweregen / druif iets anders tegen laten groeien?
Je kan ook met klinkers in geel / rode kleuren kiezen en met andere verbanden plekken in je tuin accentureren ? Iets met flagstones vind ik ook wel erg mediterraan
of getrommelde kasseien
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk![]()
Geen behoefte aan een stuk(je) gras?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo haaij ben ik weer.
Iemand nog goede ingevingen toevallig?
[ link | afbeelding ]2016-04-06 19_40_53-tuin.pdf by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Ik vind het zelf leuk om iets met vormen te doen. Bijvoorbeeld met rondingen zoals hieronder.![]()
![]()
Nee van gras ben ik genezen... Dat vergt onderhoud.. En ik heb zelf vooral veel met strakquote:Op woensdag 6 april 2016 20:31 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Geen behoefte aan een stuk(je) gras?
Ik vind het zelf leuk om iets met vormen te doen. Bijvoorbeeld met rondingen zoals hieronder.[ afbeelding ]![]()
Zitten te denken aan stenen van 20/30 niet te druk. Want je kijkt er vanaf de woonkamer op en hier ligt ook een aardig druk patroon.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:26 schreef caspervc het volgende:
[..]
Veel verharding valt me op. En de planten in verhoogde bakken? Let dan goed op waar je regenwater heen gaat.
Ook mis ik wat hoger groen. Kan je ergens een appelboom / pruimenboom ofzo kwijt, of wat druiven ofzo? Wat groen in de hoogte zal je tuin een ander aanzien geven.
Een pergola aan je schuur boven je bankje ? of aan de gevel bij je tuindeur? en dan een blauweregen / druif iets anders tegen laten groeien?
Je kan ook met klinkers in geel / rode kleuren kiezen en met andere verbanden plekken in je tuin accentureren ? Iets met flagstones vind ik ook wel erg mediterraan
[ afbeelding ]
of getrommelde kasseien
[ afbeelding ]
Een boom is leuk maar het echte tuin gedeelte dus van deur naar schuurtje is maar 6 meter lang en 5 breed. Ook willen we in de zomer het zwembad neer kunnen zetten.
We hadden inderdaad bedacht om de borders iets verhoogd te doen maar je hebt wel gelijk wat betreft de regen. Ook willen we misschien vanaf de rand van de linker border een afstapje maken. Misschien kunnen we daar dan zo'n afwater richel in kwijt ofzo.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Loopt het water nu goed weg bij regen? Of heb je een putje waar straks al het water van het terras in weg kan?
En, hoe mooi is je berging? Anders daar een mooie (fruit)leiboom voor zetten. Kost eigenlijk geen ruimte, mooier uitzicht vanuit huis en plekje waar water de grond in kan. En wil je je kliko zo in beeld? Anders een rekje ervoor met klimplanten.*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?![]()
We willen sowieso iets voor de klik ons zetten. Maar ik wist niks handigs bij dit ontwerp programma.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:31 schreef d.k. het volgende:
Loopt het water nu goed weg bij regen? Of heb je een putje waar straks al het water van het terras in weg kan?
En, hoe mooi is je berging? Anders daar een mooie (fruit)leiboom voor zetten. Kost eigenlijk geen ruimte, mooier uitzicht vanuit huis en plekje waar water de grond in kan. En wil je je kliko zo in beeld? Anders een rekje ervoor met klimplanten.
Schuurtje is gewoon van hout. Niet vervelend om regen aan te kijken. De lounge set moet in die hoek trouwens ivm de zon.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Wij hebben twee bakstenen muren van de garages van onze buren in de tuin. Voor de ene staat een lei appelboom voor de andere hebben we een rek met klimplanten staan. Kost eigenlijk geen ruimte, maar geeft in jullie geval wel ruimte om het water in de grond te laten trekken.*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?![]()
Onze aannemer zegt in feite zoek het maar uit... Dus wij gaan naar woningborgI solemnly swear i'm up to no good![]()
Je hebt de bankgarantie nog niet ingeleverd hoop ik?quote:Op dinsdag 12 april 2016 07:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Onze aannemer zegt in feite zoek het maar uit... Dus wij gaan naar woningborg
Wel erg slecht van de aannemer trouwens.![]()
Haha tuurlijk niet. Moet alleen even kijken wat we daarvoor mogen apart houdenquote:Op dinsdag 12 april 2016 08:03 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Je hebt de bankgarantie nog niet ingeleverd hoop ik?
Wel erg slecht van de aannemer trouwens.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Zo lang jij geen opdracht geeft om de bankgarantie terug te geven blijft die 5% gewoon staan hoor.quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha tuurlijk niet. Moet alleen even kijken wat we daarvoor mogen apart houden![]()
Wat zwak van de aannemerIs het nu ook minder dan? Hebben ze bepaalde grenzen waar het geluid binnen moet vallen voor het voor hun voldoende is dan? Zwaar balen
![]()
![]()
Die verloopt automatisch na 3 maanden tenzij je opdracht geeft van niet met een goede reden.quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:08 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Zo lang jij geen opdracht geeft om de bankgarantie terug te geven blijft die 5% gewoon staan hoor.
Zo was het bij ons in ieder geval.Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Nope wat lazi Zegt na 3 maanden gaat dat automatisch naar de aannemer.quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:08 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Zo lang jij geen opdracht geeft om de bankgarantie terug te geven blijft die 5% gewoon staan hoor.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Dat is inderdaad maar net hoe het vastgelegd wordt. Dit geval lijkt me een uitstekende reden om hem te verlengen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:11 schreef laziness het volgende:
[..]
Die verloopt automatisch na 3 maanden tenzij je opdracht geeft van niet met een goede reden.
Zo was het bij ons in ieder geval.![]()
Er is nooit een geluidsmeting uitgevoerd kijk als ze dat hadden gedaan en het is binnen de normen oké prima. Maar nu weten wij dat dus niet.quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:08 schreef krijgerrtje het volgende:
Wat zwak van de aannemerIs het nu ook minder dan? Hebben ze bepaalde grenzen waar het geluid binnen moet vallen voor het voor hun voldoende is dan? Zwaar balen
Ja maar dat mag dus alleen voor het bedrag wat je vereenkomt met de klachten. Geen idee hoeveel dat is. En we hebben nog wat schilderwerkquote:Op dinsdag 12 april 2016 08:13 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat is inderdaad maar net hoe het vastgelegd wordt. Dit geval lijkt me een uitstekende reden om hem te verlengen.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Tijd voor een jurist dus![]()
Vervelend hoor. Al eerder gevraagd, maar zijn er in het plan inmiddels meer die hier last van hebben?![]()
Onze buurvrouw. En eentje paar huizen verderop hoort ook vanalles maar is niet van plan hier iets mee te doen..quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:21 schreef ueberduitser het volgende:
Tijd voor een jurist dus![]()
Vervelend hoor. Al eerder gevraagd, maar zijn er in het plan inmiddels meer die hier last van hebben?I solemnly swear i'm up to no good![]()
En het kan dat het ook aan mij ligt hoor. Dat we teveel verwachten ofzo. Maar zonder geluidsmeting weet ik dat niet...I solemnly swear i'm up to no good![]()
Betekend wel dat er iets aan de hand is lijkt me.quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Onze buurvrouw. En eentje paar huizen verderop hoort ook vanalles maar is niet van plan hier iets mee te doen..
Toch de jurist maar inschakelen en in ieder geval een geluidsmeting afdwingen.![]()
Dus je geeft duizenden euro's uit en accepteert zoiets?quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Onze buurvrouw. En eentje paar huizen verderop hoort ook vanalles maar is niet van plan hier iets mee te doen..![]()
![]()
![]()
![]()
Ja ik snap het ook niet. Ben wel blij dat nu iedereen gesetteld is het al stukken rustiger isI solemnly swear i'm up to no good![]()
Gut TP, wat een nasleep nog zeg. Vervelend dat je nu andere stappen moet ondernemen en dat jullie er niet meer met de bouwer uitkomen. Ik heb verder geen adviezen voor je, maar vind t wel oprecht rot.Kan me voorstellen dat het wel effect heeft op jullie woonplezier.
![]()
Procedure met woningborg opgestart in ieder geval.
Jammer dat het zo moet. Had gehoopt er met de aannemer zelf uit te komen maar ook woningborg heeft het idee dat ze zich er nogal makkelijk vanaf willen maken.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Heb je rechtsbijstand? Wij hadden destijds ook een conflict met de bouwer en hebben alles met bouwer en woningborg via de rechtsbijstand gedaan. We moesten een lange adem hebben, maar het is uiteindelijk wel geregeld.*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?![]()
Ja die hebben we thanks. We houden dat in het achterhoofd trouwens. Onze aannemer verwees ons zelf naar woningborg.. Das toch raar of niet?quote:Op woensdag 13 april 2016 16:29 schreef d.k. het volgende:
Heb je rechtsbijstand? Wij hadden destijds ook een conflict met de bouwer en hebben alles met bouwer en woningborg via de rechtsbijstand gedaan. We moesten een lange adem hebben, maar het is uiteindelijk wel geregeld.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ja die grenzen heten bouwbesluit. Dat is wetgeving waarin minimum eisen staan en de methode om deze eisen te betekenen of beproeven.quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:08 schreef krijgerrtje het volgende:
Hebben ze bepaalde grenzen waar het geluid binnen moet vallen voor het voor hun voldoende is dan? Zwaar balenReturn of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno![]()
Weet je wat ook leuk is. Wij hebben dat water voor en er zijn nu zoveel kuikens
Meisjesquote:Op donderdag 14 april 2016 08:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weet je wat ook leuk is. Wij hebben dat water voor en er zijn nu zoveel kuikens![]()
![]()
Leuk! Ga je ook iets doen voor de dieren in je tuin? Bijv. egel huisje? Insectenhotel (zou ik zelf niet aan beginnen)
![]()
Is hier een vogel vriendelijke wijk. Dus daar doen we zeker wat mee. Heb al een voer huisje enzo. Wil nog wat nest kastjes.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:55 schreef Snoepje5 het volgende:
Leuk! Ga je ook iets doen voor de dieren in je tuin? Bijv. egel huisje? Insectenhotel (zou ik zelf niet aan beginnen)
Egel huisje doen we niet. Ivm onze hond.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ik zou gelijk de rechtsbijstand inschakelen. Dat de aannemer verwijst naar woningborg........... Onze ervaring is dat woningborg aan de kant van de aannemer staat (lees laaien lichtersclub). In de toekomst zullen zij vaker zaken doen met de aannemer dan met jou..... Dus gelijk de rechtsbijstand erop en een brief (aangetekend) naar de notaris ivm met de 5%. Veel sterkte met je procedure, kan lang gaan duren. Mogelijk dat je met meerdere buren iets meer kunt bereiken dus nog eens babbelen met de buurvrouw en diegene verderop.![]()
Aahw TP, die eendjes! Komt elk jaar natuurlijk weer terug. Als je ooit zelf een mini hebt kan je lekker samen eendjes gaan voeren en zo..
En wb jullie geluidsoverlast. Zou fijn zijn als je inderdaad met de buren een blok zou kunnen vormen tegen de aannemer. Ik heb niet echt tips voor je. Wat wij vooral doen als wij iets moeten 'aanvechten' is ook onze ouders inschakelen. Die hebben meer ervaring in het schrijven van brieven enz. Die zijn door schade en schande een stuk wijzer dan wij zijn en zij weten vaak goed welke paden je moet/kunt bewandelen. Succes!![]()
Het huis Heeft echt een geweldige omgeving enzo.
Ik ga iedere dag lekker met onze Loebes naar het bos. En dat vind hij natuurlijk heel vervelend![]()
Hebben we leuk contact met de mensen in het blok. De eerste house warming is al geweest en iedereen ging Uhm lichtelijk aangeschoten weg![]()
Iedere dag op de kinderboerderij kijken naar de baby geitjes
Hebben al diverse groepsverkrachtingen gezien van eenden echt arme mama eend![]()
Oh en we hebben bedacht wat voor soort stenen we willen en de keuze is zoiets geworden
[ Bericht 31% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 19-04-2016 07:26:49 ]I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ja stenen waarmee het in de winter ook nog een beetje warm lijkt haha.quote:Op zondag 17 april 2016 18:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Mooie stenen tp. En wat ontzettend jammer dat je niet zo van jullie huis kunt genieten.
[ Bericht 16% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 19-04-2016 07:24:00 ]I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ik weet niet waar jullie hem vandaan halen, maar bij ons hebben ze exact hetzelfde gemeld:quote:Op donderdag 17 maart 2016 07:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Even over die schutting van ons hé. Die houten delen zitten tussen de palen geschoven en zitten verder alleen met de afdeklat vast. Nu beweegt die schutting in de wind aardig wat aan de onderkant en klappert daarom. Moet die niet nog ergens vast gemaakt zijn? De bouwer zegt dat moet zetten maar de ene kant staat al even en klappert nog steeds![]()
![]()
Hij staat inmiddels gewoon vast. Kon dus schijnbaar wel haha.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:21 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jullie hem vandaan halen, maar bij ons hebben ze exact hetzelfde gemeld:
[ link | afbeelding ]I solemnly swear i'm up to no good![]()
Hahaha hoe hebben ze het gedaan dan? Ik moet zeggen dat we er geen last van hebben dat het onder niet vast zit.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hij staat inmiddels gewoon vast. Kon dus schijnbaar wel haha.![]()
Sorry voor het niet eerder beantwoordenquote:Op zondag 29 mei 2016 16:30 schreef Nick1983 het volgende:
[..]
Hahaha hoe hebben ze het gedaan dan? Ik moet zeggen dat we er geen last van hebben dat het onder niet vast zit.![]()
Maar aan de onderkant zijn ze vastgezet met twee schroeven zie je niks van maar het scheelt een hoop herrie als het waait
Morgen beginnen ze met onze tuin. Zo blij want kan niet wachten tot die zand bende weg is. Wel fijn zo voor de herfst anders zaten we weer met een modder bende.
Iemand nog leuke ideeën voor planten die bloemen geven in de winter? En bij voorkeur niet giftig zijn voor honden?
We gaan ook de trap aanpakken. Ik had hem gewoon wit geschilderd maar mis toch wat en we hebben nu besloten het met flexx stairs wat op te leuken.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ik heb goede ervaringen met planten via directplant.nlquote:Op donderdag 1 september 2016 09:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Iemand nog leuke ideeën voor planten die bloemen geven in de winter? En bij voorkeur niet giftig zijn voor honden?![]()
Duidelijke omschrijvingen bij de planten, prima levering en zeer goede kwaliteit![]()
![]()
Ha daar had ik inderdaad ook al op gekeken dankjewel!quote:Op donderdag 1 september 2016 17:46 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb goede ervaringen met planten via directplant.nl![]()
Duidelijke omschrijvingen bij de planten, prima levering en zeer goede kwaliteitI solemnly swear i'm up to no good![]()
De tuin is aangelegd.. EINDELIJK![]()
![]()
![]()
Gelukkig kunnen we nog even genieten van wat mooi weer voor de herfst haar intrede doet.
Onze tuin is natuurlijk maar een postzegel zeker door die aanbouw maargoed we zijn er blij mee.
De kabels die nog uit de grond steken zijn voor de lampen in de borders. Die worden als het goed is van het weekend aangesloten.
achterimage by Thinkk-Pinkk, on Flickr
image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Dit is een erg donker hoekje waar eigenlijk alleen hoogzomer zon komt. Er staan nu dus wat bodembedekkers, een vlinderstruik en een hortensia op stam. en oh ja wat violen natuurlijk![]()
We zien wel hoe het aanslaat en anders kunnen we altijd nog wat verplanten.image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Voor
Gezien onze voor"tuin" toch zeker een hele 1,10M breed is kun je daar vrij weinig mee. Dus we hebben de zelfde stijl als in de achtertuin doorgezet en er grind die kleurt bij onze stenen ingedaan. wat potten erop om het een beetje aan te kleden. en dan oogt het toch netjes.image by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Ja echt heb dat zo gemist lekker buiten zitten.quote:Op vrijdag 9 september 2016 16:01 schreef GotC het volgende:
Heel netjes TP! Lekker in de zon ziten
Hoe groot is jullie tuin ook al weer?
Onze tuin is 5 meter breed en tot de schuur 6 meter lang en tot de poort is dat 8 meter
Fijne plek geworden zo![]()
Ik heb zelf voor de schaduw border aan de zijkant van het huis wel gezocht naar planten die daar goed tegen kunnen. Schaduw of halfschaduw planten.
Hortensia en vlinderstruik zijn eigenlijk volle zon aanbidders.Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Deze Hortensia mag daar staan zei die bomen man. Had eerst een andere uitgezocht en die is daar minder geschikt voor. Door zijn hoogte pakt deze wel zo'n mee eens halve dag ongeveer trouwens.quote:Op vrijdag 9 september 2016 16:22 schreef laziness het volgende:
Fijne plek geworden zo![]()
Ik heb zelf voor de schaduw border aan de zijkant van het huis wel gezocht naar planten die daar goed tegen kunnen. Schaduw of halfschaduw planten.
Hortensia en vlinderstruik zijn eigenlijk volle zon aanbidders.
Vlinderstruik weet ik idd dat dit van zo'n houdt. Maar goed hij begint nu toch mooi in bloei te staan dus we zien het wel. Hij kan altijd nog verplaatst worden. De bodembedekker hebben we wel echt een schaduw plant voor uitgezocht.
We proberen het gewoon
I solemnly swear i'm up to no good
Forum Opties Forumhop: Hop naar: