Geen behoefte aan een stuk(je) gras?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo haaij ben ik weer.
Probleem nog niet opgelost weer terug gekoppeld naar aannemer
Maargoed de rest gaat hier natuurlijk ook verder. Nu zijn we aan het bedenken wat we met de tuin willen. We hebben daarbij dit bedacht. Tegels enzo zijn allemaal nog niet uitgezocht. We willen daarbij geen wildverband maar wel iets mediterraans qua kleur.
Iemand nog goede ingevingen toevallig?
[ link | afbeelding ]2016-04-06 19_40_53-tuin.pdf by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Nee van gras ben ik genezen... Dat vergt onderhoud.. En ik heb zelf vooral veel met strakquote:Op woensdag 6 april 2016 20:31 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Geen behoefte aan een stuk(je) gras?
Ik vind het zelf leuk om iets met vormen te doen. Bijvoorbeeld met rondingen zoals hieronder.[ afbeelding ]
Zitten te denken aan stenen van 20/30 niet te druk. Want je kijkt er vanaf de woonkamer op en hier ligt ook een aardig druk patroon.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:26 schreef caspervc het volgende:
[..]
Veel verharding valt me op. En de planten in verhoogde bakken? Let dan goed op waar je regenwater heen gaat.
Ook mis ik wat hoger groen. Kan je ergens een appelboom / pruimenboom ofzo kwijt, of wat druiven ofzo? Wat groen in de hoogte zal je tuin een ander aanzien geven.
Een pergola aan je schuur boven je bankje ? of aan de gevel bij je tuindeur? en dan een blauweregen / druif iets anders tegen laten groeien?
Je kan ook met klinkers in geel / rode kleuren kiezen en met andere verbanden plekken in je tuin accentureren ? Iets met flagstones vind ik ook wel erg mediterraan
[ afbeelding ]
of getrommelde kasseien
[ afbeelding ]
We willen sowieso iets voor de klik ons zetten. Maar ik wist niks handigs bij dit ontwerp programma.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:31 schreef d.k. het volgende:
Loopt het water nu goed weg bij regen? Of heb je een putje waar straks al het water van het terras in weg kan?
En, hoe mooi is je berging? Anders daar een mooie (fruit)leiboom voor zetten. Kost eigenlijk geen ruimte, mooier uitzicht vanuit huis en plekje waar water de grond in kan. En wil je je kliko zo in beeld? Anders een rekje ervoor met klimplanten.
Je hebt de bankgarantie nog niet ingeleverd hoop ik?quote:Op dinsdag 12 april 2016 07:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Onze aannemer zegt in feite zoek het maar uit... Dus wij gaan naar woningborg
Haha tuurlijk niet. Moet alleen even kijken wat we daarvoor mogen apart houdenquote:Op dinsdag 12 april 2016 08:03 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Je hebt de bankgarantie nog niet ingeleverd hoop ik?
Wel erg slecht van de aannemer trouwens.
Zo lang jij geen opdracht geeft om de bankgarantie terug te geven blijft die 5% gewoon staan hoor.quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha tuurlijk niet. Moet alleen even kijken wat we daarvoor mogen apart houden
Die verloopt automatisch na 3 maanden tenzij je opdracht geeft van niet met een goede reden.quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:08 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Zo lang jij geen opdracht geeft om de bankgarantie terug te geven blijft die 5% gewoon staan hoor.
Nope wat lazi Zegt na 3 maanden gaat dat automatisch naar de aannemer.quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:08 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Zo lang jij geen opdracht geeft om de bankgarantie terug te geven blijft die 5% gewoon staan hoor.
Dat is inderdaad maar net hoe het vastgelegd wordt. Dit geval lijkt me een uitstekende reden om hem te verlengen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:11 schreef laziness het volgende:
[..]
Die verloopt automatisch na 3 maanden tenzij je opdracht geeft van niet met een goede reden.
Zo was het bij ons in ieder geval.
Er is nooit een geluidsmeting uitgevoerd kijk als ze dat hadden gedaan en het is binnen de normen oké prima. Maar nu weten wij dat dus niet.quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:08 schreef krijgerrtje het volgende:
Wat zwak van de aannemerIs het nu ook minder dan? Hebben ze bepaalde grenzen waar het geluid binnen moet vallen voor het voor hun voldoende is dan? Zwaar balen
Ja maar dat mag dus alleen voor het bedrag wat je vereenkomt met de klachten. Geen idee hoeveel dat is. En we hebben nog wat schilderwerkquote:Op dinsdag 12 april 2016 08:13 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat is inderdaad maar net hoe het vastgelegd wordt. Dit geval lijkt me een uitstekende reden om hem te verlengen.
Onze buurvrouw. En eentje paar huizen verderop hoort ook vanalles maar is niet van plan hier iets mee te doen..quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:21 schreef ueberduitser het volgende:
Tijd voor een jurist dus![]()
Vervelend hoor. Al eerder gevraagd, maar zijn er in het plan inmiddels meer die hier last van hebben?
Betekend wel dat er iets aan de hand is lijkt me.quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Onze buurvrouw. En eentje paar huizen verderop hoort ook vanalles maar is niet van plan hier iets mee te doen..
Dus je geeft duizenden euro's uit en accepteert zoiets?quote:Op dinsdag 12 april 2016 08:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Onze buurvrouw. En eentje paar huizen verderop hoort ook vanalles maar is niet van plan hier iets mee te doen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |