Lastig te zeggen, hangt van het geval af.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En als er geen eerdere observaties of soortgelijke gevallen zijn en de populatie klein?
Ik doe dat bij één vak wel, maar het past niet bij het vak dat ik in gedachten heb.quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:59 schreef motorbloempje het volgende:
Iets van een posterpresentatie een idee? Ik vind het maken van een poster (conferentie-style) altijd wel een uitdaging, en maakt dat je goed nadenkt over wat je precies wilt wat andere mensen weten over X-onderwerp.
Dat was mijn tweede suggestiequote:Op donderdag 10 maart 2016 14:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Studenten schrijven voor dit vak nu een advies over een bestaand praktijkprobleem en ze doen dat in kleine groepen.
Dat werkt op zich aardig, maar er zijn ook wel nadelen. Zo zijn er altijd groepjes waarin 1-2 groepsgenoten hun deel niet doen. Daarom is het ook wel goed om een vorm van individuele beoordeling te hebben. Bovendien is het faculteitsbeleid dat er niet (uitsluitend) groepsmatig wordt beoordeeld. Ik moet er dus iets naast doen. Het liefst doe ik dat als onderdeel of bijproduct van het groepsproduct. Ik kan zelf wel iets proberen te bedenken, maar ik vind liever niet het wiel opnieuw uit.quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat was mijn tweede suggestie
Mondeling, een tekening/visuele weergave van het model laten maken, poster presentatie, een 3d model maken/knutselen, een stuk werkende code laten inleveren.quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:59 schreef motorbloempje het volgende:
Iets van een posterpresentatie een idee? Ik vind het maken van een poster (conferentie-style) altijd wel een uitdaging, en maakt dat je goed nadenkt over wat je precies wilt wat andere mensen weten over X-onderwerp.
Cool, de afdeling biostatistiek van mijn ziekenhuis is helemaal van de Bayesiaanse kerk en hebben de standaard gezet voor klinische trials gebaseerd op Bayesiaanse modellen. Ben nu zelf ook betrokken bij een adaptive clinical trial waarbij de patienten randomisatie over verschillende strata is gekoppeld priors gebaseerd op biomarkers en verwachte response. Heb je je PhD in biostatistiek?quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Bayesiaanse statistiek, vooral gespecialiseerd in modellen aangaande meningsvorming.
Verder manage ik een data-afdeling van een internationale organisatie. Af en toe doe ik nog wat psychometrie, als hobby.
Nee, in psychometrie.quote:Op donderdag 10 maart 2016 17:28 schreef Shivo het volgende:
[..]
Cool, de afdeling biostatistiek van mijn ziekenhuis is helemaal van de Bayesiaanse kerk en hebben de standaard gezet voor klinische trials gebaseerd op Bayesiaanse modellen. Ben nu zelf ook betrokken bij een adaptive clinical trial waarbij de patienten randomisatie over verschillende strata is gekoppeld priors gebaseerd op biomarkers en verwachte response. Heb je je PhD in biostatistiek?
quote:Op donderdag 10 maart 2016 16:31 schreef Haushofer het volgende:
Datum is geprikt, 23 september giet it oan!
Oh cool! Wat doe je voor die organisatie? Is het marketing research m.b.t. attitudes of politiek? Of iets heel anders?quote:Op woensdag 9 maart 2016 23:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Bayesiaanse statistiek, vooral gespecialiseerd in modellen aangaande meningsvorming.
Verder manage ik een data-afdeling van een internationale organisatie. Af en toe doe ik nog wat psychometrie, als hobby.
Een vakgebied dat aan de mijne grenst, is psychofysica. Daarbij gebruiken we de input van de proefpersoon om iets aan te tonen (hebben we het hier over hetzelfde?). Uitermate interessante materie, maar je bent er wel sterk afhankelijk van de "kwaliteit" van je proefpersonen. Als piepjong onderzoekertje heb ik ook wel eens van dat soort metingen gedaan, waarbij we naar pijnperceptie keken, en dan had je proefpersonen die al begonnen te miepen, terwijl de apparatuur niet eens aan stond.quote:
quote:Op vrijdag 11 maart 2016 04:28 schreef Lyrebird het volgende:
en dan had je proefpersonen die al begonnen te miepen, terwijl de apparatuur niet eens aan stond.
Dit!quote:Op vrijdag 11 maart 2016 09:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Interessant, al ben ik geneigd daar anders tegenaan te kijken. Jij ziet proefpersonen die niet deugen, ik zie een misschien wel begrijpelijke (psychologische) reactie die op zich onderzoekswaardig is.
Grappig, ik doe vnl pharmacometricsquote:
Was jij assistent van Milgram?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 04:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een vakgebied dat aan de mijne grenst, is psychofysica. Daarbij gebruiken we de input van de proefpersoon om iets aan te tonen (hebben we het hier over hetzelfde?). Uitermate interessante materie, maar je bent er wel sterk afhankelijk van de "kwaliteit" van je proefpersonen. Als piepjong onderzoekertje heb ik ook wel eens van dat soort metingen gedaan, waarbij we naar pijnperceptie keken, en dan had je proefpersonen die al begonnen te miepen, terwijl de apparatuur niet eens aan stond.
Dit is niet geschikt voor jouw studenten maar misschien inspireert het?quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:52 schreef Claudia_x het volgende:
Een onderwijsvraag tussendoor: heeft iemand hier ervaring met alternatieve manieren van toetsen? Met alternatief bedoel ik geen regulier tentamen of individueel geschreven verslag.
ja die ken ik niet hoorquote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:03 schreef motorbloempje het volgende:
Loïc Wacquant komt ook presenteren op de conferentie waar ik heen ga![]()
quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:11 schreef oompaloompa het volgende:
Ik ook niet en volgens zijn wikipedia is hij een collega
Alles van formatieve holistische assessment tot expert review van demonstrators, rubrics, poster presentaties, digitale portfolios, competency presentaties, dit dat alles. Wat wil je weten?quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:52 schreef Claudia_x het volgende:
Een onderwijsvraag tussendoor: heeft iemand hier ervaring met alternatieve manieren van toetsen? Met alternatief bedoel ik geen regulier tentamen of individueel geschreven verslag.
Nou ja, ik ben vooral naar twee dingen nieuwsgierig: beoordeel je processen (bijv. groepswerk) en zo ja, hoe? En heb je ervaring in het beoordelen van individuele bijdragen aan groepswerk?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Alles van formatieve holistische assessment tot expert review van demonstrators, rubrics, poster presentaties, digitale portfolios, competency presentaties, dit dat alles. Wat wil je weten?
Ik weet niet of het is waar je naar op zoek bent maar ik heb goede ervaring met coöperative learning. Dan gaan studenten in groepen werken aan een individuele opdracht. Het fijne aan de methode is dat je studenten heel actief en concreet aan de slag zet met een eindproduct maar dat niemand bang hoeft te zijn voor meelifters. Eventueel zou je er ook nog een groepsaspect (presentatie of poster ) aan kunnen koppelen.quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik doe dat bij één vak wel, maar het past niet bij het vak dat ik in gedachten heb.
Studenten schrijven voor dit vak nu een advies over een bestaand praktijkprobleem en ze doen dat in kleine groepen. Daarnaast maken ze individueel een open-boektentamen. Ik wil graag dat tentamen schrappen, want het is eigenlijk dubbelop en dus ook meer nakijkwerk. Probleem is alleen dat we op z'n minst voor een deel individueel moeten tentamineren.
interessant!quote:Op zaterdag 12 maart 2016 07:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik weet niet of het is waar je naar op zoek bent maar ik heb goede ervaring met coöperative learning. Dan gaan studenten in groepen werken aan een individuele opdracht. Het fijne aan de methode is dat je studenten heel actief en concreet aan de slag zet met een eindproduct maar dat niemand bang hoeft te zijn voor meelifters. Eventueel zou je er ook nog een groepsaspect (presentatie of poster ) aan kunnen koppelen.
De collegereeks is gebaseerd op een vorm van coöperatief leren, om precies te zijn probleemgestuurd onderwijs. De term "coöperatief leren" alleen helpt me niet veel verder, want het is erg generiek. Ik heb wat specifiekere aanwijzingen nodig, bijv. hoe je in groepsverband aan een individueel probleem werkt.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 07:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik weet niet of het is waar je naar op zoek bent maar ik heb goede ervaring met coöperative learning. Dan gaan studenten in groepen werken aan een individuele opdracht. Het fijne aan de methode is dat je studenten heel actief en concreet aan de slag zet met een eindproduct maar dat niemand bang hoeft te zijn voor meelifters. Eventueel zou je er ook nog een groepsaspect (presentatie of poster ) aan kunnen koppelen.
Dat heb ik al gedaan, dat de datum online nog als 15 maart aangegeven stond was een "technische fout". Alsof ze een maand geleden besloten hebben dat ze toch niet genoeg geld hadden om stipendia uit te geven.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:07 schreef lemonlime het volgende:
Je moet ze gewoon even mailen. Ik heb ook een beurs van DAAD gekregen, en de deadline was dus de avond vóór de datum die ze gaven. Officieel was ik dus een dag te laat. Maar gelukkig kon ik toch nog mee doen. Bij mij ging de eerste selectie via het nuffic trouwens.
Vervelend zeg!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan, dat de datum online nog als 15 maart aangegeven stond was een "technische fout". Alsof ze een maand geleden besloten hebben dat ze toch niet genoeg geld hadden om stipendia uit te geven.
Er zijn wel alternatieven (bijv. DFG), maar daarbij duurt de selectieprocedure langer.
Ik ga hier vanavond op reagerenquote:Op donderdag 10 maart 2016 20:23 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Oh cool! Wat doe je voor die organisatie? Is het marketing research m.b.t. attitudes of politiek? Of iets heel anders?
Topquote:Op donderdag 17 maart 2016 16:55 schreef motorbloempje het volgende:
Net een volledige lecture weer eens gegeven. Krijg niet zo vaak de kans omdat er vanuit m'n hoofdfaculteit niet zoveel les te geven is omdat ik overal buiten val, en mijn adoptiefaculteit heeft niet zo veel geld om PhDs in te huren en dan gaat hun eigen volk weer eerst, dus dit was een charity-event, somehow. Erg leuk, kwam precies goed uit met m'n tijd/slides, mensen leken geïnteresseerd en stelden wat leuke vragen, maar het belangrijkste kwam toch wel van m'n prof, die zei "stop worrying, that was awesome! You're a natural and going to make an excellent lecturer!"
#dekleinedingeninhetleven
Kreeg ook wel een mooie vraag uit de zaal, over wat ik wilde gaan doen toen ik begon met m'n PhD (en of dat in academia was) en of mijn veldwerk dat heeft doen veranderen of niet, en of ik niet meer direct met bijvoorbeeld lokale overheden en groepen aan de slag wil om 'direct' impact te hebben met mijn werk. Dat is ook precies waar mijn toekomstoverwegingen nu over gaan, zowel intern als extern (praten met m'n man hierover, beleleiders, etc.).quote:
Toch grappig hoe verschillend insteken kunnen zijn ik zou er van gruwelen als mijn onderzoek (direct) impact op iets heeft...quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Kreeg ook wel een mooie vraag uit de zaal, over wat ik wilde gaan doen toen ik begon met m'n PhD (en of dat in academia was) en of mijn veldwerk dat heeft doen veranderen of niet, en of ik niet meer direct met bijvoorbeeld lokale overheden en groepen aan de slag wil om 'direct' impact te hebben met mijn werk. Dat is ook precies waar mijn toekomstoverwegingen nu over gaan, zowel intern als extern (praten met m'n man hierover, beleleiders, etc.).
Zoveel om over na te denken
hehe dat soort comments zo herkenbaar.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 10:34 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Voortaan toch even beter doorlezen voor je wat submit....
Of een auteur met lef.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 10:34 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Voortaan toch even beter doorlezen voor je wat submit....
Sorry voor mijn late reactie. Ik moest colleges en presentaties voorbereiden tussen een berg klinisch werk door.... enfin, je kent het vastquote:Op zondag 13 maart 2016 10:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De collegereeks is gebaseerd op een vorm van coöperatief leren, om precies te zijn probleemgestuurd onderwijs. De term "coöperatief leren" alleen helpt me niet veel verder, want het is erg generiek. Ik heb wat specifiekere aanwijzingen nodig, bijv. hoe je in groepsverband aan een individueel probleem werkt.
Een belangrijke motivatie voor werken in groepsverband is nu juist dat je te maken hebt met een probleem dat je alleen niet (zo eenvoudig) op zou kunnen lossen. Die balans tussen individueel en in een groep werken is dus heel precair. Schiet het te veel naar het individuele door, dan neemt de motivatie om in een groep te werken af. Wordt het te veel groepswerk, dan neemt de motivatie om een individuele bijdrage te leveren af.
Ik hoor dus graag meer over je concrete ervaringen met coöperatief leren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |