abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160543132
quote:
14s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:30 schreef FANN het volgende:

[..]

ow.. nou ja was alle moeite toch niet voor niks :+
Dat vragen we ons vaker af hier.
pi_160543139
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:32 schreef erodome het volgende:
a. Zou ik zelfs van hem verwachten dat hij deel gaat uitmaken van het leven van dat kind.
maar als hij dat nou helemaal niet wil?
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:33:24 #253
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160543145
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:24 schreef TerryStone het volgende:

[..]

En dan piepen dat ik een raar beeld van vrouwen heb maar ondertussen mannen als onbetrouwbare idioten wegzetten die indien mogelijk elke kans aangrijpen om weg te lopen van verantwoordelijkheid.
Misschien een revolutionair idee maar er zijn zat mannen die ook graag kinderen willen.
Zeggenschap hebben en een keuze hebben betekent helemaal niet dat men automatisch kiest om geen zorg te dragen voor het kind.
Een goede vriendin van mij was zwanger van haar vriend, ze wilde aan abortus want nog maar net een relatie enz.
Hij wilde de baby graag houden, ze zouden gaan samenwonen en alles zou goed komen.
Ze was 25 weken zwanger en hij is verhuist naar Schotland en ze heeft hem nooit meer gezien.

Nu is ze dus een alleenstaande moeder gezien het te laat was voor abortus.

My point, mensen kunnen erg gemene dingen doen, niet alleen vrouwen en niet alleen mannen, gewoon mensen in het algemeen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160543156
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Die kans is zo klein dat we eerder in het topic hebben besloten dat het niet relevant is. Laten we gewoon hier met dezelfde maat meten.

Maar stel dat... Volledige fictie, maar ok, dan heeft hij ook zo zijn verantwoordelijkheid jegens dat kind ja. Zou ik zelfs van hem verwachten dat hij deel gaat uitmaken van het leven van dat kind.
Nee jij wuift het weg als irrelevant omdat je de vraag wil ontwijken.

Jij komt continue met hypothetische situaties, maar als ze over jou gaan dan zijn ze irrelevant. :')
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:34:17 #255
37769 erodome
Zweefteef
pi_160543164
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:24 schreef TerryStone het volgende:

[..]

En dan piepen dat ik een raar beeld van vrouwen heb maar ondertussen mannen als onbetrouwbare idioten wegzetten die indien mogelijk elke kans aangrijpen om weg te lopen van verantwoordelijkheid.
Misschien een revolutionair idee maar er zijn zat mannen die ook graag kinderen willen.
Zeggenschap hebben en een keuze hebben betekent helemaal niet dat men automatisch kiest om geen zorg te dragen voor het kind.
Net als bij die naaivrouwen komt dit gelukkig niet zo veel voor, maar ik denk dat het om en nabij gelijk ligt aan de vrouwen die een man een oor aannaaien met een zwangerschap.
Die naaivrouwen worden zelfs op de voorgrond geplaats in deze problematiek, dan moet je ook naar het misbruik van zo'n regeling aan de andere kant kijken.

Dat er zat mannen zijn die wel gewoon kinderen willen ontken ik helemaal nergens.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160543169
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan nogsteeds. Stel als vrouw ben je moreel gezien tegen abortus, de man met wie je het bed deelt is het daarmee eens. Maar als het zover is kan hij gewoon weglopenen haar met de gebakken peren laten zitten?

Een abortus plegen waar je niet achter staat geeft een vrij hoog risico op fikse psychische problemen. De hormooncrash die ontstaat door de abortus is namelijk gewoon een feit.
Stel je bent als man moreel tegen het hebben van kinderen maar de vrouw waar je het bed mee deelt doet alsof ze dat ook vindt.
Als het zover is kan zij gewoon besluiten het te houden en hem op te zadelen met verantwoordelijkheid.

Een kind krijgen tegen je wil heeft fikse psychische problemen en als hij er bij wegloopt kan hij daar nog jaren schade van ondervinden plus het sociale stigma wat eromheen hangt.
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:34:37 #257
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_160543175
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Eem goede vriendin van mij was zwanger van haar vriend, ze wilde aan abortus want nog maar net ene relatie enz.
Hij wilde de baby graag houden, ze zouden gaan samenwonen en alles zou goed komen.
Ze was 25 eken zwanger en hij is verhuist naar Schotland en ze heeft hem nooit meer gezien.

My point, mensen kunnen erg gemene dingen doen, niet alleen vrouwen en niet alleen mannen, gewoon mensen in het algemeen.
Is ook zo, en daarom is het dus wel fijn dat beide partijen kunnen besluiten dat ze er niet mee door willen gaan. De een voor allebei en de ander voor zichzelf
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:35:03 #258
179075 hugecooll
pi_160543183
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Net als bij die naaivrouwen komt dit gelukkig niet zo veel voor, maar ik denk dat het om en nabij gelijk ligt aan de vrouwen die een man een oor aannaaien met een zwangerschap.
Die naaivrouwen worden zelfs op de voorgrond geplaats in deze problematiek, dan moet je ook naar het misbruik van zo'n regeling aan de andere kant kijken.

Dat er zat mannen zijn die wel gewoon kinderen willen ontken ik helemaal nergens.
Moord komt ook niet zo veel voor, maar goed
pi_160543186
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Eem goede vriendin van mij was zwanger van haar vriend, ze wilde aan abortus want nog maar net ene relatie enz.
Ze was 25 eken zwanger en hij is verhuist naar Schotland en ze heeft hem nooit meer gezien.

En wie is dan fout?
pi_160543198
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:42 schreef FANN het volgende:

[..]

:D dat gaan ze geheid vergeten :7
Als die dingen zouden bestaan, zouden ze bij mij als snoepjes op de koffietafel liggen.

Niet te veel projecteren.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:35:50 #261
179075 hugecooll
pi_160543200
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En wie is dan fout?
Die kerel is gewoon een lul he, maar zij 'had de mogelijkheid' om haar keuze door te zetten
pi_160543204
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Je ontkent het niet maar gebruikt het wel als fundament voor je argumentatie. Top hoor. ^O^
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:36:10 #263
37769 erodome
Zweefteef
pi_160543211
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:30 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Het is wel makkelijk om steeds met extreme voorbeelden te komen.
Daarbij mis je nog steeds het punt.

Jullie vrouwen hebben jarenlang gezeurd om gelijkheid en alles. Nu willen mannen wat inspraak oh nee kan niet want....
Sorry, maar het topic staat vol met extreme voorbeelden, zelfs condooms leegzuigen om een zwangerschap te veroorzaken :')

De mannen hier willen niet wat inspraak, die willen alle verantwoordelijkheid kunnen ontlopen en de ander met alle verantwoordelijkheid opschepen. Dat is geen gelijkheid.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160543213
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Zelfbewustzijn is het eerste woord dat in me op komt. Nou hebben babies dat niet, maar die zijn nog altijd ontelbaar veel meer mens dan een foetus van een paar weken.
Als zelfbewustzijn jouw criteria is, dan wil je daarmee zeggen dat iemand die hersendood is geen mens is, of dat je ten tijde van het slapen geen mens meer bent, aangezien er op dat moment ook geen zelfbewustzijn is. Het stellen van de criteria is niet zo knip en klaar.

Het komt uiteindelijk erop neer dat je een selectie maakt van gegevens. En op basis daarvan maak je een onderscheid of kader je.
-Je kan kijken naar het DNA. Is er sprake van een diploïde cel of een haploïde cel. Haploïde cel is geen mens, diploïde cel is wel een mens.
-Je kan gaan kijken of het geschat wordt dat het levensvatbaar is buiten de baarmoeder. In dat geval is het een mens.
-Je kan het zien als dat het pas een mens is bij de geboorte.
-Je kan het zien als dat het pas een mens wordt als het een zelfbewustzijn ontwikkelt.
Er zijn veel meer mogelijkheden mogelijk, maar in feite komt het op een keuzemoment neer.

Mensen zien het als van niets, naar heel klein beetje mens gaan, tot een mens gaan.
Maar die keuzemomenten zijn arbitrair.

In dat geval zou je ook kunnen stellen dat iemand van 23 'meer mens' is dan iemand van vijf jaar omdat deze zich verder heeft ontwikkelt. Of je na 2 maanden zwangerschap vaststelt dat het een mens is of als hij/zij 5 jaar oud is en je stelt het vast, maakt dan ook weinig uit. Het verschil is hierbij even arbitrair gekozen.

Het is de perceptie die er toe doet.
Als mensen binnen een taalgemeenschap vinden dat het een mens vanaf een bepaald stadium, dan is dat zo. Maar binnen onze taalgemeenschap is er niet een dergelijke afspraak, er zijn hierin sterke verschillen, elk met zijn eigen stadia.
pi_160543219
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:35 schreef probeer het volgende:

[..]

Als die dingen zouden bestaan, zouden ze bij mij als snoepjes op de koffietafel liggen.

Niet te veel projecteren.
ow.. nah ik bedoel de mijnese zou het vergeten dan zover als ik hem ken :+
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:36:57 #266
37769 erodome
Zweefteef
pi_160543229
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:30 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat werkt andersom dan ook zo lieverd.
Als jij zegt dat het gros van de vrouwen te vertrouwen is dan is het gros van de mannen ook te vertrouwen.
Misschien had je het nog niet door maar ook mannen zijn mensen.
Ik zeg dan ook nergens dat dat niet zo is terry. Ik zeg dat als je die naaivrouwen aanhaalt, wat in deze topic echt aan de lopende band wordt gedaan, dat je dan ook de naaimannen mee moet nemen.
pi_160543233
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Sorry, maar het topic staat vol met extreme voorbeelden, zelfs condooms leegzuigen om een zwangerschap te veroorzaken :')

De mannen hier willen niet wat inspraak, die willen alle verantwoordelijkheid kunnen ontlopen en de ander met alle verantwoordelijkheid opschepen. Dat is geen gelijkheid.
Zoals ik al zei betekent zeggenschap en een keuze helemaal niet automatisch dat men wegloopt van de verantwoordelijkheid. Jij hebt het niet zo op mannen of wel?
pi_160543243
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet dus. Daar ben ik een vb van.
pi_160543253
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:36 schreef FANN het volgende:

[..]

ow.. nah ik bedoel de mijnese zou het vergeten dan zover als ik hem ken :+
Wellicht omdat de jouwe geen doodsangst heeft om jou per ongeluk zwanger te maken.

Want jij en de jouwe = *; *O* ?
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:38:20 #270
37769 erodome
Zweefteef
pi_160543256
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:31 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Wel grappig dat precies haar man dan wel 100% te vertrouwen is :D
Zoals de meeste mannen dat zijn. Maar nogmaals, het halve topic staat vol met naaistreken van vrouwen. Dan moet je ook de mogelijke naaistreken van mannen meenemen.

Vooral erg tekenend dat degene die zelf met die naaiwijven aan komen ineens helemaal beledigt zijn als je het over naaimannen hebt.
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:38:20 #271
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_160543258
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

:D
Self-interest makes the world go round!
pi_160543268
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat jij erg graag een kind zou willen of klopt dat niet?

Of is er iets misgelopen met een zwangerschap/relatie?
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:38:57 #273
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160543272
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En wie is dan fout?
Hij, in mijn ogen, gezien ze wilde voorkomen om alleenstaande moeder te worden, hij haar zijn woord gaf dat dat niet zou gebeuren en nu alsnog is het gebeurd.
Hij heeft totaal geen verantwoording en zij is haar baan kwijt geraakt en heeft moeite om een nieuwe baan te vinden met een pasgeboren baby.

Maar misschien ook zij omdat ze hem vertrouwde.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160543275
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:35 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Die kerel is gewoon een lul he, maar zij 'had de mogelijkheid' om haar keuze door te zetten
Duidelijk niet. Zij wilde abortus en hij niet. Of ik begrijp het verhaal niet.
pi_160543286
quote:
17s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Wellicht omdat de jouwe geen doodsangst heeft om jou per ongeluk zwanger te maken.

Want jij en de jouwe = *; *O* ?
nah,op een kind heeft ie noot zitten wachten hoor dus dat weet ik nog zo net niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')