Als iemand daar al bij aanwezig is.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:16 schreef Moppert het volgende:
[..]
Maar je kan als man ook gewoon zeggen hier doe ik niet aan mee.. het is heel makkelijk om te roepen dat een man gedwongen werd maar de gang naar de arts en dat hele proces is hij ook bij aanwezig. dus hoe gedwongen ben je dan
Ja lijkt me ook sterk hoorquote:Op woensdag 9 maart 2016 15:16 schreef Moppert het volgende:
[..]
Maar je kan als man ook gewoon zeggen hier doe ik niet aan mee.. het is heel makkelijk om te roepen dat een man gedwongen werd maar de gang naar de arts en dat hele proces is hij ook bij aanwezig. dus hoe gedwongen ben je dan
Een condoom meenemen kan. Maar neemt niet weg dat dat 100% garantie is dat zij niet zwanger wordt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Mijn man overkomt dat niet omdat hij zijn verantwoordelijkheid neemt, kortom, dat condoom zelf meeneemt en gebruikt. Een zwangerschap voorkomen is echt zo moeilijk niet.
Die leuke doemverhalen over leeggezogen condooms zijn vooral een mythe, zo makkelijk is zwanger worden meestal niet.
Je wil niet weten hoeveel mannen er zijn die bewust kiezen voor dat risico samen lopen (als het gebeurd is het ok) of zelfs bewust voor die zwangerschap gaan en zich dan tijdens die zwangerschap bedenken.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:38 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Je wil niet weten wat vrouwen kunnen uithalen als ze al weten dat hun partner geen kinderen willen.
Mooi verhaal. Dat ik meerdere keren moest lezen. Maar het overleg was er wel.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:19 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, uiteraard....
Ik zal nu niet meer zo snel zwanger wordenmaar in het verleden ben ik wel eens de pil vergeten, dat gebeurd nu eenmaal in 25 jaar, dat is menselijk nietwaar?
Dan ben je dus ''over tijd'''en ja die twee keer dat dat ij is overkomen heb ik daar uiteraard
over gesproken en overlegd, ''wat als??'' en ik moet eerlijk zeggen, ik ging héél erg twijfelen
aan mijn eerdere beslissing om nooit kinderen te nemen, we waren toen al meer dan 10 jaar samen en ik vond dat héél moeilijk![]()
Gelukkig was het beide keren loos alarm dus écht kiezen hoefde ik niet, maar ik weet wel dat het verdomde lastig kan zijn, mijn man had geen enkele twijfel die wilde nog steeds geen kinderen,
maar......... ''als ik écht wilde'' zou hij het oké vinden, maar dat vond ik dan ook weer niks....
volg je het nog?![]()
en
Ja het overleg was er wel.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Mooi verhaal. Dat ik meerdere keren moest lezen. Maar het overleg was er wel.
En dan piepen dat ik een raar beeld van vrouwen heb maar ondertussen mannen als onbetrouwbare idioten wegzetten die indien mogelijk elke kans aangrijpen om weg te lopen van verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel mannen er zijn die bewust kiezen voor dat risico samen lopen (als het gebeurd is het ok) of zelfs bewust voor die zwangerschap gaan en zich dan tijdens die zwangerschap bedenken.
Ook dat komt voor, misbruik zit aan beide kanten en levert aan beide kanten een hoop ellende op.
Het misbruik dat de man zich bedenkt zal groter worden als de man zomaar weg kan lopen van die verantwoordelijkheid.
ow... dan had ik met een korter antwoord af gekundquote:Op woensdag 9 maart 2016 15:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat eigenlijk het enige punt dat ik heb hierover.
Dan nogsteeds. Stel als vrouw ben je moreel gezien tegen abortus, de man met wie je het bed deelt is het daarmee eens. Maar als het zover is kan hij gewoon weglopenen haar met de gebakken peren laten zitten?quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:15 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Das dus gewoon een kwestie van de bedenk periode van de man inkorten.
Ja. Het voedsel zoeken was een grap.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:27 schreef deedeetee het volgende:
Het punt is natuurlijk dat mannen door de eeuwen heen hun verantwoordelijkheid prima konden ontlopen en dat is nu gelukkig voorbij. Dat is dus wel ff flink wennen.
Dat niet alleen, wat jij zegt is 0,0 van waar.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:27 schreef deedeetee het volgende:
Het punt is natuurlijk dat mannen door de eeuwen heen hun verantwoordelijkheid prima konden ontlopen en dat is nu gelukkig voorbij. Dat is dus wel ff flink wennen.
Nee, dat is geen vals dillema. Als jij naaiwijven aan mag halen dan moet je ook naaimannen meenemen in het verhaal. Ook nu gebeurd het namelijk dat mannen zich onderweg bedenken.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:16 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ach meid toch. Je schetst een vals dilemma waarbij je net doet of daar geen oplossing voor is en als we toch moeten pretenderen dat vrouwen 99% van de tijd te vertrouwen zijn dan pretendeer je ook maar dat dat voor mannen geldt.
Maar je doet mij wel nadenken. Daar heb je ook ook niets aan. Je verhaal raakt wel.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:27 schreef FANN het volgende:
[..]
ow... dan had ik met een korter antwoord af gekund
Het is wel makkelijk om steeds met extreme voorbeelden te komen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan nogsteeds. Stel als vrouw ben je moreel gezien tegen abortus, de man met wie je het bed deelt is het daarmee eens. Maar als het zover is kan hij gewoon weglopenen haar met de gebakken peren laten zitten?
Een abortus plegen waar je niet achter staat geeft een vrij hoog risico op fikse psychische problemen. De hormooncrash die ontstaat door de abortus is namelijk gewoon een feit.
Nee, niet in overleg. Niet als het over een onsje gaat. Wel als het over mijn partner gaat.quote:
Dat werkt andersom dan ook zo lieverd.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, dat is geen vals dillema. Als jij naaiwijven aan mag halen dan moet je ook naaimannen meenemen in het verhaal. Ook nu gebeurd het namelijk dat mannen zich onderweg bedenken.
Daarbij gaat het hier om 18 weken bedenktijd voor de man in kwestie. Dat terwijl je geen arts gaat vinden die vanaf die 20 weken een abortus gaat plegen zonder stevige medische indicatie.
ow.. nou ja was alle moeite toch niet voor niksquote:Op woensdag 9 maart 2016 15:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar je doet mij wel nadenken. Daar heb je ook ook niets aan. Je verhaal raakt wel.
Ik heb het zo, ik wil geen kinderen meer, samen 4 vind ik echt voldoende.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel mannen er zijn die bewust kiezen voor dat risico samen lopen (als het gebeurd is het ok) of zelfs bewust voor die zwangerschap gaan en zich dan tijdens die zwangerschap bedenken.
Ook dat komt voor, misbruik zit aan beide kanten en levert aan beide kanten een hoop ellende op.
Het misbruik dat de man zich bedenkt zal groter worden als de man zomaar weg kan lopen van die verantwoordelijkheid.
Wel grappig dat precies haar man dan wel 100% te vertrouwen isquote:Op woensdag 9 maart 2016 15:30 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat werkt andersom dan ook zo lieverd.
Als jij zegt dat het gros van de vrouwen te vertrouwen is dan is het gros van de mannen ook te vertrouwen.
Misschien had je het nog niet door maar ook mannen zijn mensen.
Dus in principe is het 'jouw' kind, niet 'jullie' kind, tenzij jij dat wilquote:Op woensdag 9 maart 2016 15:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, niet in overleg. Niet als het over een onsje gaat. Wel als het over mijn partner gaat.
Ik hoef niets te overleggen met iemand die ik nooit meer zie.
Die kans is zo klein dat we eerder in het topic hebben besloten dat het niet relevant is. Laten we gewoon hier met dezelfde maat meten.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:22 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Een condoom meenemen kan. Maar neemt niet weg dat dat 100% garantie is dat zij niet zwanger wordt.
Dus bij deze; zelfde vraag.
Mooi he. En dan zeker wel straks om een financiële bijdrage vragenquote:Op woensdag 9 maart 2016 15:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dus in principe is het 'jouw' kind, niet 'jullie' kind, tenzij jij dat wil
Klinkt wel fair
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |