Ah en bij geen anticonceptie is het maar de schuld van de man?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik zeg alleen dat geen condoom 100% geen bescherming geeft.
Want de meeste ongewenste zwangerschappen zijn niet het gevolg van falende anticonceptie maar van geen anticonceptie.
Eens.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:18 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Allemaal prima. Maar een man moet mogen beslissen of hij dan verantwoordelijk gehouden mag worden voor het vaderschap. Als een vrouw een zwangerschap tegen denwil van een man in doorzet moet hij in ieder geval wettelijk kunnen aangeven geen vaderschap te willen hebben. Dat betekent geen rechten en geen plichten. En het is ook eerlijker als de.vrouw een man niet kan dwingen tot een ongewenst vaderschap.
Uiteraard moet daar een grens aan zitten en kan een vrouw alsnog de man 'naaien' door de termijn te laten verstrijken.
Eens, maar denk je eens in wat een slecht signaal van de vader naar het kind dat is. Het kind groeit op in de wetenschap dat vader het niet accepteert. Dat is toch wel sneu.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:18 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Allemaal prima. Maar een man moet mogen beslissen of hij dan verantwoordelijk gehouden mag worden voor het vaderschap. Als een vrouw een zwangerschap tegen denwil van een man in doorzet moet hij in ieder geval wettelijk kunnen aangeven geen vaderschap te willen hebben. Dat betekent geen rechten en geen plichten. En het is ook eerlijker als de.vrouw een man niet kan dwingen tot een ongewenst vaderschap.
Uiteraard moet daar een grens aan zitten en kan een vrouw alsnog de man 'naaien' door de termijn te laten verstrijken.
En misschien moet de moeder dan ook maar eens rekening houden met die gedachte.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Eens, maar denk je eens in wat een slecht signaal van de vader naar het kind dat is. Het kind groeit op in de wetenschap dat vader het niet accepteert. Dat is toch wel sneu.
Dat is ook aan de moeder, die vervolgens alsnog besluit het kind te houden, dat is een belissing die je maakt tegenwoordig.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Eens, maar denk je eens in wat een slecht signaal van de vader naar het kind dat is. Het kind groeit op in de wetenschap dat vader het niet accepteert. Dat is toch wel sneu.
Drogredenatie. https://nl.wikipedia.org/(...)8beroep_op_emotie.29quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Alleen als de vrouw besluit om moeder te worden. Het is een mogelijke consequentie van haar keuze waar je maar al te makkelijk over stapt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:25 schreef Disana het volgende:
Zeer zeker moet de moeder dat ook in overweging nemen, neemt echter niet weg dat het kind feitelijk aan het kortste eind trekt.
Zolang zo'n moeder dan niet als een of andere heks die man zwart gaat lopen maken, maar het gewoon als normaal uitlegt en als een eerlijke beslissing waar hij recht op had, en dat ze die respecteerde, misschien dat dat soort keuzes dan ook gewoon sociaal geaccepteerd worden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:25 schreef Disana het volgende:
Zeer zeker moet de moeder dat ook in overweging nemen, neemt echter niet weg dat het kind feitelijk aan het kortste eind trekt.
Dan spreek je wsl juist gebruik van de pil af en dat risico neem je dan gezamenlijk, maar vraag me af of het mogelijk is om het wel/niet gebruiken daarvan achteraf nog aan te tonen is.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Eens.
Als een vrouw dat recht heeft, dan een man ook. Sowieso zouden dit soort dingen in contracten vastgelegd moeten kunnen worden, zodat een vrouw niet ineens d'r hand op kan gaan houden bij een zwangerschap die niet zoals mondeling afgesproken afgebroken zou worden (op dit punt in hun leven): zo van 'als ik de vrouw toch besluit het te houden heeft de man de kans om voor de volle 100% afstand te doen van het vaderschap' ofzo. Want er zijn genoeg vrouwen die zich bedenken als zo'n goa'uld ineens in d'r buik zit.
Nee, je spreek je af wat er gebeurt met de foetus als er toch onverhoopt een zwangerschap opdoemt, vanwege welke gefaalde methode dan ook. Dit beschermt ook mannen die erin geluisd worden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:29 schreef Chai het volgende:
[..]
Dan spreek je wsl juist gebruik van de pil af en dat risico neem je dan gezamenlijk, maar vraag me af of het mogelijk is om het wel/niet gebruiken daarvan achteraf nog aan te tonen is.
Dat zal ongetwijfeld schelen, maar ik heb sowieso al vraagtekens bij een vrouw die een kind tegen de zin van de man wil laten komen. In hoeverre is het een gewenst kind, en in hoeverre mag het geboren worden in een poging de man te binden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zolang zo'n moeder dan niet als een of andere heks die man zwart gaat lopen maken, maar het gewoon als normaal uitlegt en als een eerlijke beslissing waar hij recht op had, en dat ze die respecteerde, misschien dat dat soort keuzes dan ook gewoon sociaal geaccepteerd worden.
Klopt. De vrouw heeft altijd nog zelf de keuze om de zwangerschap wel of niet voort te zetten als ze dat een probleem vindt. Daarnaast is een vader die er helemaal niet is sowieso ongewenst voor een kind.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Als vrouwen weten dat de man er ''afstand'' van kan doen, bedenken ze zich wel 3x voordat ze op die manier een man aan zich willen binden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld schelen, maar ik heb sowieso al vraagtekens bij een vrouw die een kind tegen de zin van de man wil laten komen. In hoeverre is het een gewenst kind, en in hoeverre mag het geboren worden in een poging de man te binden.
Ik ben het helemaal met je eens, het zou niet meer dan redelijk zijn als de man niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor de keuze van de vrouw het kind te houden. Ik denk dat het verstandig zou zijn hierover al in een vroeg stadium duidelijke afspraken over te maken.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Klopt. De vrouw heeft altijd nog zelf de keuze om de zwangerschap wel of niet voort te zetten als ze dat een probleem vindt. Daarnaast is een vader die er helemaal niet is sowieso ongewenst voor een kind.
ik begrijp dat abortus geen eitje is en ook voor sommige mensen principiële bezwaren oplevert. Echter, ik vind dat onderdeel van de keuze. Om in dit geval een man te dwingen jou te onderhouden vanwege jouw principes is ook niet echt geemancipeerd.
Kortom. Ik vind dat een vrouw nooit gedwongen mag worden tot sex, zwangerschap of abortus. Mannen mogen echter ook niet verantwoordelijk gehouden worden voor een vaderschap als ze dit tijdig en officieel aangeven, zij mogen ook niet gedwongen worden tot een ongewenst vaderschap.
Ik ook hoor. Ik had het nog over de huidige situatie.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:38 schreef FANN het volgende:
[..]
Als vrouwen weten dat de man er ''afstand'' van kan doen, bedenken ze zich wel 3x voordat ze op die manier een man aan zich willen binden.
Dus ik ben er wel vóór
ah... dan zijn we het eensquote:Op woensdag 9 maart 2016 11:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Ik had het nog over de huidige situatie.
Je wordt geen victim als je een condoom gebruikt of iets nuttigs gaat doen ipv neuken. Wie zijn billen brandt etc. Verder gewoon eens trouwens. Mannen zouden dit recht moeten krijgen. Succes met afdwingen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 06:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Feministen zouden dit "victim blaming" noemen. En daar zou ik het dan mee eens zijn. Waarom krijgt de man nu de schuld van de vrouw die "door de pil" zwanger wordt? Is "je herkent een verkrachter van een kilometer afstand" dan ook een geldig argument tegen abortus na verkrachting?
Het gaat gewoon voorbij aan het algemene punt en dat is dat of iedereen zelfbeschikking zou moeten hebben als het gaat om dit soort beslissingen of niemand. Niemand lijkt me onverstandig, want vrouwen zouden wel baas moeten zijn over eigen buik. Dus dan is de enige juiste conclusie dat de man ook baas zou moeten mogen zijn over achttien jaren arbeid. Anders ben je als man niet meer dan een slaaf van de nukken van een vrouw.
wowquote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:46 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Een man moet altijd een condoom gebruiken als hij geen kinderwens heeft. En het is voor een man honderden jaren goed gegaan om te neuken zonder voorbehoedsmiddel en een vrouw met een kind te laten zitten maar gelukkig voor de vrouw is er nu DNA. En nu janken de mannen
Dat lijkt me een fantastische uitzonderingsgrond, dat is vast ook goed voor de verkrachtingscijfersquote:Op woensdag 9 maart 2016 11:09 schreef Grems het volgende:
[..]
Daar kun je uitzonderingen voor maken. Maar verder dus gewoon verbieden?
Geen van beide. Hij moet kunnen kiezen en vrouwen moeten gewoon geen kinderen nemen als ze het niet kunnen betalen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:57 schreef Skjor het volgende:
Wie vinden we dus meer verantwoordelijk voor de kosten: de man die het kind heeft verwekt, of de samenleving die uiteindelijk voor het kind zal betalen?
Vreemd genoeg is 'jammer dan had je maar bescherming moeten gebruiken' wel een goed argument om dit niet toe te staan maar geen goed argument om een normale abortus niet toe te staan.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:21 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ah en bij geen anticonceptie is het maar de schuld van de man?
Juist, risico van de man zeker. Niet die van de vrouw.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dan is het gewoon een risico wat je genomen hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |