Ik geloof wel in bewustwording. Soms is er veel voor nodig, maar elk klein stapje helpt.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat bewustwording geen enkel effect uithaalt in landen waar ze vrouwen besnijden omdat die niet mogen genieten van seks, of waar vrouwen niet mogen autorijden en hun lichaam niet mogen tonen aan wie ze dat willen. Dit soort acties zijn in mijn ogen vooral een enorme rugklopperij van Westerse vrouwen en spelen zich voor het overgrote deel af op sociale media zonder dat er iets daadwerkelijk verandert. En morgen is de vrouwendag voorbij en dan interesseert het weer niemand iets.
Dat lijkt mij sowieso afkeurenswaardig, man of vrouw.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 12:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik las net nog een verhaal van een vrouw die door de religieuze politie in SA in elkaar getrapt werd. Er is dus nog genoeg te doen.
Correct, we zijn nu ruim tien jaar verder en we hebben nog altijd niet succesvol gelijkheid geďnstalleerd in Irak.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat bewustwording geen enkel effect uithaalt in landen waar ze vrouwen besnijden omdat die niet mogen genieten van seks, of waar vrouwen niet mogen autorijden en hun lichaam niet mogen tonen aan wie ze dat willen. Dit soort acties zijn in mijn ogen vooral een enorme rugklopperij van Westerse vrouwen en spelen zich voor het overgrote deel af op sociale media zonder dat er iets daadwerkelijk verandert. En morgen is de vrouwendag voorbij en dan interesseert het weer niemand iets.
Er zijn uiteraard ook écht goede projecten om gelijkwaardigheid voor vrouwen na te streven maar die duren niet één dag.
Niet echt, eigenlijk. Eerder de trieste waarheid.quote:
Misschien droeg die vrouwe een uitdagende boerka, dan vraag je er ook wel om.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sowieso afkeurenswaardig, man of vrouw.
Ik ben het met je eens. Rugklopperij vind ik ook wel een goede omschrijving.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er zijn uiteraard ook écht goede projecten om gelijkwaardigheid voor vrouwen na te streven maar die duren niet één dag.
Geloof je echt dat dat het doel was van de inval?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:04 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Correct, we zijn nu ruim tien jaar verder en we hebben nog altijd niet succesvol gelijkheid geďnstalleerd in Irak.
Je hebt wel wat moeite met hand in eigen boezem steken lijkt het.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:04 schreef Tchock het volgende:
De feministen die ik ken maken zich overigens veel drukker over "daar moet een piemel in" dan over vrouwenbesnijding. Curieus.
Hitler had geen olie en toen kwamen ze ook in actie. Dat is al het bewijs dat we nodig hebben.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Geloof je echt dat dat het doel was van de inval?
Ze was inderdaad niet bedekt genoeg gekleed.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:05 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Misschien droeg die vrouwe een uitdagende boerka, dan vraag je er ook wel om.
Ik ruik hier een oud jeugdtrauma.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Beetje als een kind laten slapen zonder avondeten en als hij klaagt foto's sturen via WhatsApp van uitgehongerde kinderen.
Nieuws dat je raakt komt van dichtbij.nlquote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:04 schreef Tchock het volgende:
De feministen die ik ken maken zich overigens veel drukker over "daar moet een piemel in" dan over vrouwenbesnijding. Curieus.
Wat wil je nou, Kosmo? Hoezo moet ik hand in eigen boezem steken, en wat zijn mijn eigen problemen die je steeds noemt?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je hebt wel wat moeite met hand in eigen boezem steken lijkt het.
Waarom focussen op andermans problemen met als doel de eigen problemen weglachen?
Beetje als een kind laten slapen zonder avondeten en als hij klaagt foto's sturen via WhatsApp van uitgehongerde kinderen.
Hij had bijna heel Europa in handen maar ik denk inderdaad dat de Russen, Fransen, Britten en Amerikanen erg bezorgd waren over de mensenrechten en daarom aanvielen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hitler had geen olie en toen kwamen ze ook in actie. Dat is al het bewijs dat we nodig hebben.
Je doet alsof vrouwen in Nederland, problemen in Nederland niet mogen benoemen omdat het elders erger is. Vind ik vaak een non-argument.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat wil je nou, Kosmo? Hoezo moet ik hand in eigen boezem steken, en wat zijn mijn eigen problemen die je steeds noemt?
Nee, dat doe ik helemaal niet en dat vind ik ook helemaal niet. Bovendien reageer je nu alleen op je laatste post en niet op die daarvoor.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je doet alsof vrouwen in Nederland, problemen in Nederland niet mogen benoemen omdat het elders erger is. Vind ik vaak een non-argument.
Oh, nou dan heb ik lekker geprojecteerd en het was leuk.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik helemaal niet en dat vind ik ook helemaal niet.
Correct. Wat dat betreft zijn de Russen sindsdien wel afgegleden, toen waren het nog nette jongens.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hij had bijna heel Europa in handen maar ik denk inderdaad dat de Russen, Fransen, Britten en Amerikanen erg bezorgd waren over de mensenrechten en daarom aanvielen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |