In NL zie je wel grove scheidslijn tussen boven en onder de grote rivieren, denk ik, maar dat wordt wel steeds kleiner. Geeft dus aan dat dat mentaliteitsschema een beetje veroorzaakt is door de dominante religies in die gebieden.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:37 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Zijn Nederlanders dan wel één volk?
Want ik heb meer gemeen met iemand uit Antwerpen dan iemand uit Amsterdam? En al helemaal weinig gemeen met de Groninger of de Fries. Horen de Brabanders dan soms bij Vlaanderen?
In een Dietsch rijk, zal er voortdurend ruzie zijn tussen Vlamingen en Hollanders.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:38 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Legitiem - dat zal best. Er wordt dan ook al sinds 1830 legitiem ruzie gemaakt met dat andere volk in België, de Walloniërs.
Ik ben zowel Vlaming als Hollander. Er is geen verschil.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed naar je familie. Of je fantaseert maar wat.
N=1quote:Op zondag 25 maart 2018 12:42 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Ik ben zowel Vlaming als Hollander. Er is geen verschil.
Vlamingen en Hollanders zijn één volk. Verwante volkeren zijn inderdaad de Duitsers, Britten en Scandinaviërs.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, er is überhaupt niet ontzettend veel verschil tussen Vlamingen, Hollanders, Duitsers, Britten, Scandinaviërs imho, maar het is niet 1 volk.
Eens.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In een Dietsch rijk, zal er voortdurend ruzie zijn tussen Vlamingen en Hollanders.
Geen zin in.
Dat klopt inderdaad. Dat Koninkrijk der Nederlanden mag dan wat mij betreft ook weer verdwijnen. In plaats daarvan weer terug naar de Republiek.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en? Dan was het Koninkrijk zoals dat in 1815 uit de grond gestampt werd ook 'kunstmatig'.
Zij bij opgemerkt dat niemand dit serieus neemt.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het is ook altijd zo doorzichtig, die Hollandse bias van Groot-Dietsers.. want Vlaanderen moet er wel bij (en als het even kan de rest + Luxemburg), maar de vlag moet wel de Nederlandse blijven, zo ook het volkslied, en de hoofdstad moet Amsterdam blijven.
Ik moet altijd aan gefrustreerd volk met kleine pikkies denken als ik Groot-Dietsers hoor brabbelen. Ter compensatie gewoon 'een stuk' erbij wil hebben.
Nee, ik heb het dan ook over die harde kern die het wel serieus neemt. Al decennia.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zij bij opgemerkt dat niemand dit serieus neemt.
Republiek verwaterde in een standenmaatschappij en Jan Saliegeest.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:44 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Dat Koninkrijk der Nederlanden mag dan wat mij betreft ook weer verdwijnen. In plaats daarvan weer terug naar de Republiek.
Doe maar niet; waren Brabant en Limburg tweederangs gebiedsdelen.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:44 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Dat Koninkrijk der Nederlanden mag dan wat mij betreft ook weer verdwijnen. In plaats daarvan weer terug naar de Republiek.
Ja, alleen daar kunnen we maar wat om lachen toch?quote:Op zondag 25 maart 2018 12:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ik heb het dan ook over die harde kern die het wel serieus neemt. Al decennia.
Welnee, waarom Amsterdam? Antwerpen of Rotterdam ligt veel meer voor de hand.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het is ook altijd zo doorzichtig, die Hollandse bias van Groot-Dietsers.. want Vlaanderen moet er wel bij (en als het even kan de rest + Luxemburg), maar de vlag moet wel de Nederlandse blijven, zo ook het volkslied, en de hoofdstad moet Amsterdam blijven.
Ik moet altijd aan gefrustreerd volk met kleine pikkies denken als ik Groot-Dietsers hoor brabbelen. Ter compensatie gewoon 'een stuk' erbij wil hebben.
quote:Op zondag 25 maart 2018 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
Beter stoten we Brabant en Limburg af. Kunnen die een staat vormen met Vlaanderen.
Antwerpen is ook wel eens hoofdstad geweest.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Van?quote:Op zondag 25 maart 2018 12:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Antwerpen is ook wel eens hoofdstad geweest.
Imho. De Vlag moet inderdaad de Nederlandse vlag blijven.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Waarom?quote:Op zondag 25 maart 2018 12:47 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Imho. De Vlag moet inderdaad de Nederlandse vlag blijven.
Het volkslied het liefste ook. Maar deze valt nog best te overwegen om te schrappen. Aangezien het een ode is aan Willem van Oranje die nu ook weer niet de beste vriend was van het Zuiden.
Maar de hoofdstad moet vanuit historische overwegingen van mijn part Brussel zijn. Amsterdam als hoofdstad is nu al een miskleun.
Al is Brussel wel een doos van Pandora.
Dit is het wel in een notendop. Een grotere vlek op de kaart.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ah, de identiteit moet weer ten koste van migranten worden opgebouwd ?quote:Op zondag 25 maart 2018 12:31 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Zelf ben ik een kruising tussen een Vlaming en een Hollander. Ik heb familie in Vlaanderen, Holland en andere delen van Nederland. Deze familie spreek ik regelmatig. Uit eigen ervaring kan ik je dus vertellen: er is geen verschil tussen deze mensen. Het is één en hetzelfde volk.
Wat overigens niet gezegd kan worden, vanzelfsprekend eigenlijk, van de diverse migranten uit alle windstreken die omwille van de gratis voorzieningen hier te lande zijn neergedaald.
Volkslied moet veranderen in het originele volkslied: ‘Wie neerlands bloed door de aderen vloeit. Van vreemde smetten vrij..’quote:Op zondag 25 maart 2018 12:47 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Imho. De Vlag moet inderdaad de Nederlandse vlag blijven.
Het volkslied het liefste ook. Maar deze valt nog best te overwegen om te schrappen. Aangezien het een ode is aan Willem van Oranje die nu ook weer niet de beste vriend was van het Zuiden.
Maar de hoofdstad moet vanuit historische overwegingen van mijn part Brussel zijn. Amsterdam als hoofdstad is nu al een miskleun.
Al is Brussel wel een doos van Pandora.
quote:Op zondag 25 maart 2018 12:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Volkslied moet veranderen in het originele volkslied: ‘Wie neerlands bloed door de aderen vloeit. Van vreemde smetten vrij..’
Het was de vlag toen we nog verenigd waren. Historische precedent waar ik verder niet aan wil morrelen.quote:
Die werd anders gewoon in 1815 aan de zuidelijke provincies opgelegd.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:51 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Het was de vlag toen we nog verenigd waren. Historische precedent waar ik verder niet aan wil morrelen.
Niets. België blijft.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:54 schreef capricia het volgende:
Maar we moeten eerst zorgen dat die Vlamingen dit willen.
We moeten tv-series maken over hoe tof wij Vlamingen vinden en hoe ze op ons lijken. En tweespalt zaaien tussen Vlaanderen en Wallonië.
Tevens moeten onze bussen gratis in de grensstreek rijden.
We moeten ook zorgen dat er meer pro-NLs nieuws uutgezonden wordt op de Belgische tv.
Wat zouden jullie nog meer doen om de geesten te rijpen voor de grote Anschluss?
Cambridge Analytica inhuren?quote:Op zondag 25 maart 2018 12:54 schreef capricia het volgende:
We moeten tv-series maken over hoe tof wij Vlamingen vinden en hoe ze op ons lijken. En tweespalt zaaien tussen Vlaanderen en Wallonië.
We moeten ook zorgen dat er meer pro-NLs nieuws uutgezonden wordt op de Belgische tv.
Wat zouden jullie nog meer doen om de geesten te rijpen voor de grote Anschluss?
Afspreken met Frankrijk dat zij Wallonië opslokken. Komen de Vlamingen vanzelf dichter bij ons.quote:
Ik ben geen Heelneerlandist. Voor die vlag zullen zeer weinig mensen te porren zijn.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die werd anders gewoon in 1815 aan de zuidelijke provincies opgelegd.
De enige vlag die over alle 17 provincies gewapperd heeft is de Spaans-Habsburgse.
quote:
Check.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Ja. Social Media moeten we ook inzetten.
Weet niet hoor, maar ik heb persoonlijk helemaal niets met Vlamingen. En andersom evenmin.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:54 schreef capricia het volgende:
We moeten ook zorgen dat er meer pro-NLs nieuws uitgezonden wordt op de Belgische tv.
Dan nog; ook de Vlaamse provincies hebben niets met de Nederlandse vlag, op die 15 jaar tussen 1815 en 1830 na.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:56 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Ik ben geen Heelneerlandist. Voor die vlag zullen zeer weinig mensen te porren zijn.
Zijn al goed bezig de laatste tijd. Veel meer programma's met BN'ers en BV'ers. Deze trend gewoon voortzetten.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:54 schreef capricia het volgende:
We moeten ook zorgen dat er meer pro-NLs nieuws uitgezonden wordt op de Belgische tv.
het Kasteel van Breda, ligt lekker centraalquote:Op zondag 25 maart 2018 12:46 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Welnee, waarom Amsterdam? Antwerpen of Rotterdam ligt veel meer voor de hand.
Wij, Heren van Zichem herhalen op de NPO?quote:Op zondag 25 maart 2018 12:58 schreef capricia het volgende:
En als we weten welke gemeenten zich aan willen sluiten, houden we daar een referendum. zodat we het land kunnen pakken.
Want dat is tenslotte de wil van het volk!
Topschaatsers stimuleren Belg te worden.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:54 schreef capricia het volgende:
Vlamingen zijn vreemde smetten voor Nederland ?quote:Op zondag 25 maart 2018 12:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Volkslied moet veranderen in het originele volkslied: ‘Wie neerlands bloed door de aderen vloeit. Van vreemde smetten vrij..’
Sws kan dat alleen binnen een federatief verband hè, geen staatkundige eenheid. Voor Vlamingen is dat dan stuivertje wisselen dus. Als ze voor nog meer autonomie gaan binnen huidig Belgisch verband zijn ze er ook al uit.quote:Op zondag 25 maart 2018 13:07 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik ben voorstander van een vereniging van Nederland en Vlaanderen, maar met termen als annexeren en dergelijke ga je de Vlamingen nooit voor je winnen. Bovendien moet het uitgangspunt zijn dat we eerst kijken wat we samen doen in plaats van meteen een straatkundige constructie te maken. Overigens zijn de meeste Vlamingen tegen een onafhankelijk Vlaanderen, maar wel voor nog meer autonomie binnen de Belgische staat.
Dit soort onzin is regelmatig te lezen in zulke topics. Noord-Brabant en (Nederlands) Limburg lijken meer op de rest van Nederland dan op Vlaanderen en de inwoners zien zich als Nederlander en niet als Vlaming.quote:Op zondag 25 maart 2018 13:07 schreef LXIV het volgende:
Een andere optie is Brabant en Limburg bij Vlaanderen. Dat heb ik eigenlijk net zo lief
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |