Dat is wel opmerkelijk aangezien dit een topic uit 2016 is.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:38 schreef Hathor het volgende:
Steeds als je denkt dat het niet gekker kan worden met die idioot kom je toch weer bedrogen uit.
Vlaanderen valt wel mee.....en misschien kunnen we dan weer naar het EK of WK?quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zouden we al die verpauperde infrastructuur uit België op onze hals willen halen?
Iemand vond het blijkbaar nodig om het een kick te geven.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:45 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Dat is wel opmerkelijk aangezien dit een topic uit 2016 is.
Antwerpen is een zootje. Heb er een tijdje gewoond. Het maakt z'n gevels niet schoon en iedereen gaat daar bijna iedere dag systematisch illegaal met de tram en ander OV omdat men een ouderwets en lek systeem gebruikt.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:21 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja klopt, wijken worden geregeerd door krijgsheren, schietpartijen zijn aan de orde van de dag. Elke week worden veldslagen met tanks en artillerie uitgevochten. Overdrijven en sensatie komt bij jou niet tekort blijkbaar, alsof er in Den Haag en Amsterdam geen criminaliteit is.
Provincies:quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:13 schreef berko13 het volgende:
Wordt dit nog wat?
Ben zelf Antwerpenaar en zeker voorstander van Groot-Nederland, Dietsland of hoe je het ook wil noemen...
Op korte termijn lijkt een onafhankelijk Vlaanderen weliswaar realistischer.
Op lange termijn moet een Dietse republiek (koningshuis hoeft niet zo, welkom in 21ste eeuw) het doel zijn.
Als je zoiets goed aanpakt, kan dat een win-win situatie zijn voor iedereen.
Vervolgens zou ik het aantal provincies vereenvoudigen want 17 provincies is nogal wat...
Deze kaart lijkt me prima:
[ afbeelding ]
6 provincies
PROVINCIE 1: Holland (7,7 miljoen inwoners)
Hoofdstad: Amsterdam
PROVINCIE 2: Brabant (6,6 miljoen inwoners)
Hoofdstad: Antwerpen
PROVINCIE 3: Gelre (3,5 miljoen inwoners)
Hoofdstad: Arnhem
PROVINCIE 4: Vlaanderen (3 miljoen inwoners)
Hoofdstad: Gent
PROVINCIE 5: Limburg (2 miljoen inwoners)
Hoofdstad: Maastricht
PROVINCIE 6: Friesland (1,7 miljoen inwoners)
Hoofdstad: Groningen
Geert.![]()
Gent en Antwerpen in dezelfde provincie dus? En dat dan Brabant noemen? Of Vlaanderen?quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:13 schreef berko13 het volgende:
Wordt dit nog wat?
Ben zelf Antwerpenaar en zeker voorstander van Groot-Nederland, Dietsland of hoe je het ook wil noemen...
Op korte termijn lijkt een onafhankelijk Vlaanderen weliswaar realistischer.
Op lange termijn moet een Dietse republiek (koningshuis hoeft niet zo, welkom in 21ste eeuw) het doel zijn.
Als je zoiets goed aanpakt, kan dat een win-win situatie zijn voor iedereen.
Vervolgens zou ik het aantal provincies vereenvoudigen want 17 provincies is nogal wat...
Deze kaart lijkt me prima:
[ afbeelding ]
6 provincies
PROVINCIE 1: Holland (7,7 miljoen inwoners)
Hoofdstad: Amsterdam
PROVINCIE 2: Brabant (6,6 miljoen inwoners)
Hoofdstad: Antwerpen
PROVINCIE 3: Gelre (3,5 miljoen inwoners)
Hoofdstad: Arnhem
PROVINCIE 4: Vlaanderen (3 miljoen inwoners)
Hoofdstad: Gent
PROVINCIE 5: Limburg (2 miljoen inwoners)
Hoofdstad: Maastricht
PROVINCIE 6: Friesland (1,7 miljoen inwoners)
Hoofdstad: Groningen
Geert.![]()
Gent is Vlaanderen. Antwerpen is Brabant.quote:Op zondag 25 maart 2018 11:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gent en Antwerpen in dezelfde provincie dus? En dat dan Brabant noemen? Of Vlaanderen?
Antwerpen ligt bij jou een stuk in Brabant, maar ligt in feite een stukje westelijker en heeft meer met Vlaanderen imho.quote:Op zondag 25 maart 2018 11:41 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Gent is Vlaanderen. Antwerpen is Brabant.
Ik zie al nieuwe afscheidingen ontstaan.quote:Op zondag 25 maart 2018 11:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Antwerpen ligt bij jou een stuk in Brabant, maar ligt in feite een stukje westelijker en heeft meer met Vlaanderen imho.
Antwerpen is Brabant.quote:Op zondag 25 maart 2018 11:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Antwerpen ligt bij jou een stuk in Brabant, maar ligt in feite een stukje westelijker en heeft meer met Vlaanderen imho.
Maar goed, verder onzalig idee, of ga anders maar vragen wat de Vlamingen ervan vinden. Hoe ze de Hollanders zien en of dat samen gaat.
Absurd plan ook.quote:Op zondag 25 maart 2018 11:54 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Ik zie al nieuwe afscheidingen ontstaan.
Ken je Noord-Brabanders? Die voelen zich niet zo verwant met Antwerpenaren en Belgische Brabanders. Eerder nog met mensen boven de grote rivieren .quote:
Nah, Vlaanderen meer, imho. Niet Brabant iig.quote:
Ik ben dan ook niet serieus.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nah, Vlaanderen meer, imho. Niet Brabant iig.
Hoofdstad Brabant zou ik toch een andere plaats voor zoeken.
Breda ....quote:Op zondag 25 maart 2018 12:15 schreef Ryan3 het volgende:
Hoofdstad Brabant zou ik toch een andere plaats voor zoeken.
Ik ben zelf een Noord-Brabander. Faliekante leugen. Ik voel mij niet verwant met boven de rivieren. Niet.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ken je Noord-Brabanders? Die voelen zich niet zo verwant met Antwerpenaren en Belgische Brabanders. Eerder nog met mensen boven de grote rivieren .
Andersom ook niet. Dat saamhorigheidsgevoel is er zwaar onvoldoende, dat is geen basis voor één natie.
Ja, of gewoon Den Bosch?quote:Op zondag 25 maart 2018 12:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Breda ....
Maar ja.... dat is niet de traditie
Je liegt als je suggereert dat Noordbrabanders zich meer verwant voelen met belgen dan met Nederlanders, Dat geldt voor sommige dorpelingen een paar kilometer van de grens.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:17 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Ik ben zelf een Noord-Brabander. Faliekante leugen. Ik voel mij niet verwant met boven de rivieren. Niet.
Vraag is of dat 1 volk is hè. Ik heb daar wel mijn twijfels over.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:18 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Het huidige België is een kunstmatige staat.
Veel logischer is het om één volk, in dit geval bestaande uit Nederlanders en Vlamingen, ook één staat te geven.
Klopt idd en zelfs kort aan de grens valt dat tegen.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je liegt als je suggereert dat Noordbrabanders zich meer verwant voelen met belgen dan met Nederlanders, Dat geldt voor sommige dorpelingen een paar kilometer van de grens.
Maar 15 kilometer nederlandinwaarts is dat er al nauwelijks
Dat is de traditie.... 450 jaar reeds?quote:
Van oorsprong wel natuurlijk. Een gemeenschappelijke taal ontstaat niet vanzelf.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vraag is of dat 1 volk is hè. Ik heb daar wel mijn twijfels over.
Laat ik nou totaal niet aan de grens wonen. Nu heb ik geen steekproef gehouden. En er zullen zat Brabanders zijn die zich zelf als 'Hollander' zien of zich zo laten bestempelen. Maar er is een hele grote groep die heel weinig heeft met boven de rivieren.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je liegt als je suggereert dat Noordbrabanders zich meer verwant voelen met belgen dan met Nederlanders, Dat geldt voor sommige dorpelingen een paar kilometer van de grens.
Niet één volk. en dat gevoel is er ook nauwelijks. Wel bij dromers over een machtig Dietsch rijkquote:Op zondag 25 maart 2018 12:21 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Van oorsprong wel natuurlijk. Een gemeenschappelijke taal ontstaat niet vanzelf.
Geen meerderheid. Een zekere animositeit is er altijd tussen de regio's.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:22 schreef TserrofEnoch het volgende:
. Maar er is een hele grote groep die heel weinig heeft met boven de rivieren.
Dat zou het zijn als iemand het zou zeggen die daadwerkelijk iets te vertellen zou hebben. Niemand luistert meer naar de dorpsgek.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:25 schreef capricia het volgende:
Lekker om een Belgische burgeroorlog aan te wakkeren.
Mwaoh, kijk tot 1585 wel, maar toen lag het zwaartepunt van de Nederlanden in het zuiden al paar eeuwen. Gent, Brugge, Antwerpen, Zeeuwse plaatsen waren het centrum van de economische activiteiten in Europa. Overgenomen van de Italiaanse stadstaten eigenlijk, die ook nog wel belangrijk waren, maar een tikkeltje aan prominentie verloren. De Noordelijke-Nederlanden waren toen de backwaters van de lage landen.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:21 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Van oorsprong wel natuurlijk. Een gemeenschappelijke taal ontstaat niet vanzelf.
Maar in de afgelopen decenniën is er wel heel veel verwaterd in zowel Nederland als België. Er wonen nu ook vreemde volkeren binnen onze landsgrenzen.
Maar met de juiste propaganda kan dit wel zo veranderen.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Geen meerderheid. Een zekere animositeit is er altijd tussen de regio's.
Noordbrabanders juichen als Wüst, Kramer, Nuis, damesvoetbalelftal van Nederland wint.
Daar voelt men zich verwant aan . Niet aan Belgische sporters.
Zelf ben ik een kruising tussen een Vlaming en een Hollander. Ik heb familie in Vlaanderen, Holland en andere delen van Nederland. Deze familie spreek ik regelmatig. Uit eigen ervaring kan ik je dus vertellen: er is geen verschil tussen deze mensen. Het is één en hetzelfde volk.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet één volk. en dat gevoel is er ook nauwelijks. Wel bij dromers over een machtig Dietsch rijk
Vlamingen en Nederlanders zijn verwante volkeren. Die scheiding én verwantschap dateert vanuit de préhistorie
We zijn dan ook Nederlanders. Nogal wiedes. We zitten ook niet de verkiezingen in België te volgen. Of Vlaamse series te binge-watchen. Maar als volk hebben we veel meer gemeen met de Vlaming.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Geen meerderheid. Een zekere animositeit is er altijd tussen de regio's.
Noordbrabanders juichen als Wüst, Kramer, Nuis, damesvoetbalelftal van Nederland wint.
Daar voelt men zich verwant aan . Niet aan Belgische sporters.
Kijk nog eens goed naar je familie. Of je fantaseert maar wat.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:31 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Zelf ben ik een kruising tussen een Vlaming en een Hollander. Ik heb familie in Vlaanderen, Holland en andere delen van Nederland. Deze familie spreek ik regelmatig. Uit eigen ervaring kan ik je dus vertellen: er is geen verschil tussen deze mensen. Het is één en hetzelfde volk.
Ja, er is überhaupt niet ontzettend veel verschil tussen Vlamingen, Hollanders, Duitsers, Britten, Scandinaviërs imho, maar het is niet 1 volk.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:31 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Zelf ben ik een kruising tussen een Vlaming en een Hollander. Ik heb familie in Vlaanderen, Holland en andere delen van Nederland. Deze familie spreek ik regelmatig. Uit eigen ervaring kan ik je dus vertellen: er is geen verschil tussen deze mensen. Het is één en hetzelfde volk.
Wat overigens niet gezegd kan worden, vanzelfsprekend eigenlijk, van de diverse migranten uit alle windstreken die omwille van de gratis voorzieningen hier te lande zijn neergedaald.
Noord-Brabander hier, en wat je zegt acht ik onzin. Natuurlijk heeft Noord-Brabant meer met België dan met Holland.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ken je Noord-Brabanders? Die voelen zich niet zo verwant met Antwerpenaren en Belgische Brabanders. Eerder nog met mensen boven de grote rivieren .
Andersom ook niet. Dat saamhorigheidsgevoel is er zwaar onvoldoende, dat is geen basis voor één natie.
België is een legitieme staat, al sinds 1830. Alleen kunnen Groot-Dietsers dat nog steeds niet velen.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:18 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Het huidige België is een kunstmatige staat.
Veel logischer is het om één volk, in dit geval bestaande uit Nederlanders en Vlamingen, ook één staat te geven.
Zijn Nederlanders dan wel één volk?quote:Op zondag 25 maart 2018 12:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, er is überhaupt niet ontzettend veel verschil tussen Vlamingen, Hollanders, Duitsers, Britten, Scandinaviërs imho, maar het is niet 1 volk.
Noord-Brabander hier... Al vele jaren 25 km van de grens levend.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noord-Brabander hier, en wat je zegt acht ik onzin. Natuurlijk heeft Noord-Brabant meer met België dan met Holland.
Hoe kom je aan deze wijsheid?quote:Op zondag 25 maart 2018 12:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee. Helmond noem ik geen grensdorp.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Noord-Brabander hier... Al vele jaren 25 km van de grens levend.
Wellicht ben je uit een grensdorp ?
als noord-Brabander voel ik me eerder thuis in het Belgische deel van Brabant dan in Holland of groningenquote:Op zondag 25 maart 2018 12:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Idem.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
als noord-Brabander voel ik me eerder thuis in het Belgische deel van Brabant dan in Holland of groningen
Legitiem - dat zal best. Er wordt dan ook al sinds 1830 legitiem ruzie gemaakt met dat andere volk in België, de Walloniërs.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
België is een legitieme staat, al sinds 1830. Alleen kunnen Groot-Dietsers dat nog steeds niet velen.
Ja, en? Dan was het Koninkrijk zoals dat in 1815 uit de grond gestampt werd ook 'kunstmatig'.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:38 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Legitiem - dat zal best. Er wordt dan ook al sinds 1830 legitiem ruzie gemaakt met dat andere volk in België, de Walloniërs.
Mee eens. België blijft België en als het land barst , dan moet Vlaanderen een volledige onafhankelijke staat zijn. Geannexeerd worden door Olland leidt nergens heen....of naar de revolutie van 1830 . Dat gezamenlijke identiteitsgevoel is er niet.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
België is een legitieme staat, al sinds 1830. Alleen kunnen Groot-Dietsers dat nog steeds niet velen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |