abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160491961
quote:
7s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:43 schreef Lothiriel het volgende:
Uitbreiding van Wikipedia is altijd een goede zaak, zeker over meer onbekende onderwerpen. Altijd dat gendergeneuzel daarentegen is wat vervelend. Er is geen drempel voor vrouwen om op Wikipedia artikelen te schrijven (je hebt geen speciale IT-kennis nodig oid), dus misschien is er gewoon weinig interesse van de gemiddelde vrouw om artikelen te schrijven? Let op: gemiddelde vrouw. Want ik ken ook vrouwelijke computergeeks ;).
Ik ook :)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ada_Lovelace
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 7 maart 2016 @ 16:13:23 #52
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_160492077
Van Wikipedia weet ik het niet maar dit artikel heeft iig een hoog Gutmensch-gehalte.
pi_160492137
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:13 schreef Braindead2000 het volgende:
Van Wikipedia weet ik het niet maar dit artikel heeft iig een hoog Gutmensch-gehalte.
Is het gebruik van Duitse termen een soort nostalgie naar een bepaalde periode trouwens?
  maandag 7 maart 2016 @ 16:20:58 #54
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160492263
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:02 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Nee, maar dat 'even seriues' was echt heel weinig anders dan het eerste bericht.

Dus je schept een beetje een vals beeld alsof je 'niet zo gek' bent hoor, om vervolgens iets net zo belachelijks te zeggen. Wat mij betreft dan. ;)
Mijn eerste bericht, 2e paragraaf.

Dat is het soort reactie wat ik half niet half wel verwacht van een social justice warrior. Met half niet bedoel ik dat ik met deze specifieke zin waarschijnlijk te hoog inzet en iemand een zwaardere mening toeken dan deze persoon echt zal hebben (hoewel het veel overeenkomsten zal hebben). Dus vandaar dat ik de-escaleer in mijn daarop volgende post.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_160493188
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:42 schreef SpecialK het volgende:
Maar even serieus. Wikipedia is natuurlijk als de dood voor de mob justice van die schuimbekkende toetsenbordfemnisten. Dit is een perfecte manier om die afpersers net niks toe te werpen maar er nog wel glimmend uit te komen. Slim van de mensen bij wiki.
Je kunt ook achter elke boom een militant feministisch spook zoeken natuurlijk. Betreft het een clubje wielrenners die wat extra artikelen over wielrenners toevoegen of een actie om meer Afrikaanse politici een wiki pagina te geven of iets dergelijks is er niets aan de hand, maar als het vrouwen betreft dan is er opeens sprake van 'social justice Warriors'.

Wiki is nou eenmaal een encyclopedie met vrijwillige bijdragen. Mensen zullen ongetwijfeld hoofdzakelijk over hun eigen interesses schrijven en bijvoorbeeld de scheefgroei in vrijwilligers naar geslacht kan best leiden tot het ontbreken van bepaalde pagina's. Dit is bijvoorbeeld de verhouding naar geslacht bij Engelstalige pagina's:

Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 7 maart 2016 @ 17:08:35 #56
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160493517
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je kunt ook achter elke boom een militant feministisch spook zoeken natuurlijk. Betreft het een clubje wielrenners die wat extra artikelen over wielrenners toevoegen of een actie om meer Afrikaanse politici een wiki pagina te geven of iets dergelijks is er niets aan de hand, maar als het vrouwen betreft dan is er opeens sprake van 'social justice Warriors'.
Het vreemde is dat toen ik de OP las ik de indruk kreeg dat dit vanuit wikipedia zelf was georganiseerd (nogal een groot verschil). Nu ik terug kijk lijkt er nogal aan de OP te zijn gefrustseld.

Als het gewoon vrijwilligers zijn dan heb ik niks gezegd inderdaad. Niks anders dan normaal. Alleen vreemd om daar een nieuwsbericht over te maken... we hebben 4 wiki artikelen toegevoegd mensen. You're welcome..

quote:
Wiki is nou eenmaal een encyclopedie met vrijwillige bijdragen. Mensen zullen ongetwijfeld hoofdzakelijk over hun eigen interesses schrijven en bijvoorbeeld de scheefgroei in vrijwilligers naar geslacht kan best leiden tot het ontbreken van bepaalde pagina's. Dit is bijvoorbeeld de verhouding naar geslacht bij Engelstalige pagina's:

[ afbeelding ]
Scheefgroei ben ik niet van overtuigd. Wikipedia heeft echt bizar veel entries en je hebt wat dat betreft maar 1 man nodig die zin heeft om over iets te schrijven (en ja mannen hebben veel verschillende interessen, ook interessen die vrouwelijk over komen) voor een artikel om in leven te komen. Hooguit zal door het aantal bijdragen bepaalde onderwerpen verder uitgediept zijn of hogere kwaliteit hebben. Hoe dan ook staat geen enkele vrouw ook maar een strobreedte in de weg om bij te dragen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_160493654
Kan me me nog steeds weinig voorstellen bij vrouwelijke onderwerpen behalve bekende vrouwen
  Moderator maandag 7 maart 2016 @ 17:16:27 #58
9859 crew  Karina
Woman
pi_160493757
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 17:13 schreef Anoonumos het volgende:
Kan me me nog steeds weinig voorstellen bij vrouwelijke onderwerpen behalve bekende vrouwen
Breien, borduren zoiets denk ik :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 7 maart 2016 @ 17:52:03 #59
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_160494738
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het gaat om de manier waarop het gebracht wordt en het feit dat de Volkskrant daar een halve pagina aan besteedt. Bovenaan een grote girlpower-afbeelding met daaronder woorden als: (broodnodige) vrouwelijke inhaalslag, gendergap, internationale vrouwendag, werkgroep, actieplan, indrukwekkende lijst, lees je dat vrouwen met de hulp van mannen zoiets simpels als Wikipedia-pagina's maken over vrouwelijke onderwerpen.
Het heeft wel wat feministische elementen maar ze bereiken eerder het tegenovergestelde: Je zou bijna denken dat vrouwen zwakzinnig zijn. ( :X bijna zei ik O-) )
  maandag 7 maart 2016 @ 18:17:30 #60
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_160495362
Wikipedia :')
Permanent Verbannen
pi_160562304

pi_160562560
pi_160563517
quote:
Former Wikimedia Foundation executive Sue Gardner provides nine reasons, offered by female Wikipedia editors, "Why Women Don't Edit Wikipedia":[21]

A lack of user-friendliness in the editing interface
Not having enough free time
A lack of self-confidence
Aversion to conflict and a disinterest in participating in lengthy edit wars
Belief that their contributions will be reverted or deleted
Some find its overall atmosphere misogynistic
Wikipedia culture is sexual in ways they find off-putting
Being addressed as male is off-putting to women whose primary language has grammatical gender
Fewer opportunities than other sites for social relationships and a welcoming tone
https://en.wikipedia.org/wiki/Gender_bias_on_Wikipedia
De reden van zo weinig vrouwen is dus een mix van luiheid, slachtofferrol en domheid.
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 11:51:51 #64
137949 Disana
pi_160563573
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 11:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Gender_bias_on_Wikipedia
De reden van zo weinig vrouwen is dus een mix van luiheid, slachtofferrol en domheid.
Dat staat er bepaald niet. Er staan valide redenen, waaronder die van geen zin hebben in lange edit-oorlogen niet de minste is.
pi_160563765
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 11:51 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat staat er bepaald niet. Er staan valide redenen, waaronder die van geen zin hebben in lange edit-oorlogen niet de minste is.
De user-interface weerhoud vrouwen ervan om een stuk te schrijven, maar mannen niet. Ondanks dat vrouwen gemiddeld veel meer vrije tijd hebben, is er helaas geen tijd voor wikipedia ook al hebben mannen dat blijkbaar wel. Conflict is de basis van ieder debat, maar dat is wel wat te stressvol voor onze lieve vrouwen hoor. De grootste topper is nog wel OHNEE DE AUTOMATISCHE EMAIL NOEMDE MIJ EEN MAN!!@!@#!@
pi_160564097
Fewer opportunities than other sites for social relationships and a welcoming tone

O jee, er moet een heel Tinder systeem aan te pas komen van Wikipedia-users die elkaar liken om vrouwen aan te trekken.
  donderdag 10 maart 2016 @ 12:27:34 #67
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_160564213
Mooi, ik vraag me af of ze ook spreken over borsten en prachtige geronde billen.
Of is dat dan weer niet de bedoeling? Mag het alleen maar over doorgeslagen feministische manwijven gaan? :')
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 12:28:40 #68
137949 Disana
pi_160564235
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De user-interface weerhoud vrouwen ervan om een stuk te schrijven, maar mannen niet. Ondanks dat vrouwen gemiddeld veel meer vrije tijd hebben, is er helaas geen tijd voor wikipedia ook al hebben mannen dat blijkbaar wel. Conflict is de basis van ieder debat, maar dat is wel wat te stressvol voor onze lieve vrouwen hoor. De grootste topper is nog wel OHNEE DE AUTOMATISCHE EMAIL NOEMDE MIJ EEN MAN!!@!@#!@
Jammer dat je er zo laatdunkend over doet.
pi_160567064
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Jammer dat je er zo laatdunkend over doet.
Sorry, maar als je je van je idealen en hobby laat afhouden door een verkeerde email aanhef dan verdien je niks anders dan laatdunkende reacties. Wat jammer is dat jij blijkbaar zo gepamperd bent dat je dit soort dingen nooit te horen krijgt. Bij emancipatie horen helaas ook de nadelen.
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 15:07:08 #70
137949 Disana
pi_160567120
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Sorry, maar als je je van je idealen en hobby laat afhouden door een verkeerde email aanhef dan verdien je niks anders dan laatdunkende reacties. Wat jammer is dat jij blijkbaar zo gepamperd bent dat je dit soort dingen nooit te horen krijgt. Bij emancipatie horen helaas ook de nadelen.
Ik lees niets over 'een verkeerde email aanhef'. Integendeel, ik lees goede redenen als

Ik zou ook geen zin hebben in langdradige machtsstrijden over een paar woordjes hier en daar. En dat is helaas waarom wel veel mensen op het internet zitten. Ook hier.
pi_160567262
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:07 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik lees niets over 'een verkeerde email aanhef'. Integendeel, ik lees goede redenen als

Ik zou ook geen zin hebben in langdradige machtsstrijden over een paar woordjes hier en daar. En dat is helaas waarom wel veel mensen op het internet zitten. Ook hier.
De vrouwen die schrijven doen dat over het algemeen ook niet over politiek. Denk je dat er veel edit wars zijn in het stukje over Aletta Jacobs? Het hele idee van Wikipedia is dat je stukjes uiteindelijk teruggedraaid of gedelete worden. De site zou binnen een jaar onbruikbaar zijn als dat niet het geval was. Gek genoeg voor mannen blijkbaar niet een reden om Wikipedia de vermijden. Waarom voor vrouwen dan wel? Narcisme dat jouw stuk voor altijd het beste zal zijn met de meest volledige informatie?
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 15:16:59 #72
137949 Disana
pi_160567310
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De vrouwen die schrijven doen dat over het algemeen ook niet over politiek. Denk je dat er veel edit wars zijn in het stukje over Aletta Jacobs? Het hele idee van Wikipedia is dat je stukjes uiteindelijk teruggedraaid of gedelete worden. De site zou binnen een jaar onbruikbaar zijn als dat niet het geval was. Gek genoeg voor mannen blijkbaar niet een reden om Wikipedia de vermijden. Waarom voor vrouwen dan wel? Narcisme dat jouw stuk voor altijd het beste zal zijn met de meest volledige informatie?
Waarom stel je die vraag, als je zelf al een lijst met opgegeven redenen hebt gepost? Ik zie narcisme er niet tussen staan.
pi_160567339
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Een statistisch verschil tussen conflictdenken versus consensusdenken bij mannen en vrouwen zie je in het bedrijfsleven ook vaak wel. Dat zal ongetwijfeld nog sterker doorwerken waar het vrijwillige bijdrages betreft.
pi_160567368
Veel verzuurd manvolk hier. Te weinig vrouwelijke aandacht? Kleine lul? Wat is precies het probleem?
pi_160567373
Ach, vrouwen worden niet geweerd, dus ik zie het probleem niet zo eigenlijk.

Als dat wel zo was, er bewust raar gedaan werd tegen vrouwen omdat vrouw e.d. dan was er een probleem geweest die aangepakt moest worden.
Zou verder wel graag zien dat er zoveel mogelijk onderwerpen behandeld worden, over geschreven wordt, maar het boeit niets of dat door een man of een vrouw wordt gedaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')