abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 maart 2016 @ 11:17:14 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160435487
Welke winkelketens zijn al failliet of staan op het punt van omvallen?



Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:

2016

• De resterende 32 fysieke winkels van Dixons

• Perry Sport
• Aktiesport
• Esprit

• La Ligna
Sector: kleding
Vestigingen: 52 winkels
Werknemers: circa 230

• Paradigit
Sector: computerspeciaalzaak
Vestigingen: 12 winkels en 5 shop-in-shops in vestigingen V&D
Werknemers: 200

• Foto Klein
Sector: speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur
Vestigingen: 34 winkels
Werknemers: circa 200

2015

• V&D
Sector: warenhuis
Vestigingen: 62 warenhuizen en ruim 250 La Place-vestigingen in Nederland en daarbuiten
Werknemers: 10.000

• Macintosh
Sector: schoenen
Vestigingen: ruim 550 in Nederland, België en Luxemburg
Werknemers: ruim 5.000 (eind 2014)

• DA Retailgroep
Sector: drogisterij
Vestigingen: 7 Nederlandse vestigingen in eigen beheer, 266 in handen van franchisenemers
Werknemers: 212

• BAS Group
Sector: telecom
Vestigingen: 150 in Nederland
Werknemers: 1.200

• Telstar Holding
Sector: sportwinkel
Vestigingen: 12 in Nederland
Werknemers: 210

• Ardenberg BV
Sector: schoenen
Vestigingen: 49 verdeeld over Nederland en België
Werknemers: 360

• Geddes & Gillmore
Sector: kleding
Vestigingen: 7 in Nederland en België
Werknemers: 69

• Miss Etam
Sector: kleding
Vestigingen: meer dan tweehonderd, waarvan ruim 130 onder de naam Miss Etam en circa 65 met de naam Promiss op de gevel.
Werknemers: ongeveer 2.200

• Schoenenreus
Sector: schoenen
Vestigingen: 206
Werknemers: 750

• House of Shoes
Sector: schoenen
Vestigingen: 28
Werknemers: 120

• Thom Broekman
Sector: kleding
Vestigingen: 18
Werknemers: 113

• Taft
Sector: schoenen
Vestigingen: 11
Werknemers: 77

2014

• Mexx
Vestigingen: 315 in Europa
Werknemers: 1.500 internationaal, waarvan 500 in Nederland

• Halfords
Sector: auto- en fietsonderdelen
Vestigingen: 130
Werknemers: 536

• Free Record Shop
Sector: entertainment
Vestigingen: 141 (eerste faillissement) 36 (tweede faillissement)
Werknemers: 755 (eerste faillissement) 90 (tweede faillissement)

• Polare
Branche: boeken
Vestigingen: 21
Werknemers: ongeveer 400

• Siebel
Branche: juweliersketen
Vestigingen: 36
Werknemers: ongeveer 170

2013

• Henk ten Hoor
Sector: kleding
Vestigingen: 103 (eerste faillissement) 63 (tweede faillissement)
Werknemers: 487 (eerste faillissement) 250 (tweede faillissement)

• Oad
Branche: reizen
Vestigingen: 150
Werknemers: 1.450

• De Harense Smid
Branche: elektronica
Vestigingen: 43
Werknemers: 550

• iCentre
Sector: Apple-producten
Vestigingen: 34
Werknemers: 500

• Block
Sector: elektronica
Vestigingen: 20
Werknemers: 175

• E-plaza
Sector: computerspellen
Vestigingen: 52
Werknemers: ongeveer honderd

2012

• Piet Kerkhof
Sector: kleding
Vestigingen: 18
Werknemers: 200

• Sabon
Sector: cosmetica
Vestigingen: 51
Werknemers: 237

• Expo
Sector: wenskaarten en cadeaus
Vestigingen: 20
Werknemers: ongeveer 70

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 05-03-2016 11:53:01 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160435615
Haal even die onzin over wankelende ketens uit de OP. Daar is helemaal geen basis voor, anders dan de mening van een paar users. :)
  zaterdag 5 maart 2016 @ 11:29:47 #3
356891 Abed
hooggeleid
pi_160435632
Bedrijven komen en gaan, ik zie het probleem niet.
Het zijn zaken, ze zijn niet verantwoordelijk voor het welzijn van personeel.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zaterdag 5 maart 2016 @ 11:53:38 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160435950
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 11:28 schreef k_man het volgende:
Haal even die onzin over wankelende ketens uit de OP. Daar is helemaal geen basis voor, anders dan de mening van een paar users. :)
Done.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160436896
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 11:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

Done.
Ja hoi, ik ben wel benieuwd welke ketens er wankelen volgens de users.
pi_160436903
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 11:29 schreef Abed het volgende:
Bedrijven komen en gaan, ik zie het probleem niet.
Het zijn zaken, ze zijn niet verantwoordelijk voor het welzijn van personeel.
Ach, het blijft toch wel zonde wanneer een bedrijf die 128 bestaan heeft failliet gaat.
pi_160436934
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:46 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Ja hoi, ik ben wel benieuwd welke ketens er wankelen volgens de users.
Dat hoeft toch niet in op, dat kan in gewoon verder in topic overgaan praten,
pi_160437003
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:48 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Dat hoeft toch niet in op, dat kan in gewoon verder in topic overgaan praten,
Prima, jij bent verantwoordelijk voor het verwijnen van die info met je gezeur. breng het maar terug dan in topic.
pi_160437274
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:52 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Prima, jij bent verantwoordelijk voor het verwijnen van die info met je gezeur. breng het maar terug dan in topic.
Ach kom zeg alsof bepaalde user hier kunnen weten dat elke ketens omvallen op basis van hun onderbuik gevoelens.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 21:25:27 #10
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160449752
Zal er nog wat in V&D zitten? Ik rij net langs het HK in Amsterdam. (Naast de ikea) En er brand licht en er is beweging in het pand.

Lijkt mij niet dat ze op zaterdag avond de boel aan het 'opruimen' zijn.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160450057
Ik ga ze niet missen al die eenheidsworst ketens, die hebben juist het aangezicht van veelal oude panden in de binnenstad flink verkloot.
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 23:09:08 #12
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160453373
Ik was eergisteren even in Winkelcentrum Woensel (lees je mee, K-man? ;)) en naast alle treurnis zag ik ook goed nieuws: Een hele leuke frisse vernieuwde Jamin! En de uitbater had er zin in. Ik vroeg 'm zelfs of-ie van plan was een tijdje te blijven, en dat was-ie zeker! :Y

Ik vond het een leuke winkel en de sfeer en man dermate sympathiek dat ik eens flink toegeslagen heb, eigenlijk zonder te kijken naar de prijzen. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160454748
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:09 schreef Cynix ® het volgende:
Ik was eergisteren even in Winkelcentrum Woensel (lees je mee, K-man? ;)) en naast alle treurnis zag ik ook goed nieuws: Een hele leuke frisse vernieuwde Jamin! En de uitbater had er zin in. Ik vroeg 'm zelfs of-ie van plan was een tijdje te blijven, en dat was-ie zeker! :Y

Ik vond het een leuke winkel en de sfeer en man dermate sympathiek dat ik eens flink toegeslagen heb, eigenlijk zonder te kijken naar de prijzen. :)
* Isabeau komt morgen bij Cynix snoepen *O*

Maar eh, Jamin, die zat járen geleden toch ook ooit in de problemen? Of heb ik dat verkeerd onthouden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160455336
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:09 schreef Cynix ® het volgende:
Ik was eergisteren even in Winkelcentrum Woensel (lees je mee, K-man? ;)) en naast alle treurnis zag ik ook goed nieuws: Een hele leuke frisse vernieuwde Jamin! En de uitbater had er zin in. Ik vroeg 'm zelfs of-ie van plan was een tijdje te blijven, en dat was-ie zeker! :Y

Ik vond het een leuke winkel en de sfeer en man dermate sympathiek dat ik eens flink toegeslagen heb, eigenlijk zonder te kijken naar de prijzen. :)
Je maakt wat mee Cynix. Wat een belevenis weer! :o

Zelf heb ik gelukkig ook een groots en meeslepend leven en kan ik je dus deelgenoot maken van een tof avontuur. Ik wilde een bepaald lampje kopen. Bij diverse webshops gekeken en het koste overal ¤ 49. Het was echter ook overal uitverkocht. Hmm. Volgens mij had ik het ook een keer gezien bij een winkeltje hier in het centrum. Wellicht zouden ze het daar nog hebben. Dus ik daar vanmiddag heen. En wat denk je? Ze hadden het nog! En niet alleen dat, maar er stond ¤ 33,50 op het prijskaartje! Woehoe! Leve de fysieke winkels! *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2016 00:31:26 ]
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2016 @ 07:20:49 #15
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160457461
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 23:57 schreef Isabeau het volgende:
Maar eh, Jamin, die zat járen geleden toch ook ooit in de problemen? Of heb ik dat verkeerd onthouden.
Ja, zover ik weet wel. Deze zat ook op een andere locatie dan de vroegere Jamin.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160457475
Weg met al die dezelfde gevels in elke winkelstraat, laat de panden spreken, daar licht de kracht.
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2016 @ 07:26:00 #17
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160457487
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 12:46 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Ja hoi, ik ben wel benieuwd welke ketens er wankelen volgens de users.
Als ik het een beetje volg, móet er op termijn wel een DHZ-keten omvallen. Gewoon omdat er teveel van zijn. Maar ook omdat er nóg meer bijkomen én omdat er steeds minder geklust 'zou worden'. Ik heb de wetenschappelijke onderbouwing van die laatste stelling zo even niet paraat, maar zag eerder in deze reeks een linkje naar een artikel met die strekking.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2016 @ 07:30:51 #18
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160457517
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2016 07:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Weg met al die dezelfde gevels in elke winkelstraat, laat de panden spreken, daar licht de kracht.
Weet je, dat elke stad een Kruidvat heeft of een Trekpleister vind ik zelf nog niet eens zo erg. Als er nou eens geen 4 op een rij zouden zitten. En als er nou eens wat meer ruimte was voor leuke, lokale winkeltjes met eens een andere collectie...
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160457559
quote:
99s.gif Op zondag 6 maart 2016 07:30 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Weet je, dat elke stad een Kruidvat heeft of een Trekpleister vind ik zelf nog niet eens zo erg. Als er nou eens geen 4 op een rij zouden zitten. En als er nou eens wat meer ruimte was voor leuke, lokale winkeltjes met eens een andere collectie...
Geheel met je eens. Maar wie koopt daar dan? Als het zou werken zit men er wel.
  zondag 6 maart 2016 @ 07:42:38 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160457585
Even niet in dit topic geweest en Esprit staat ineens in het lijstje...
Het merk of alleen de winkels?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2016 @ 07:47:05 #21
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160457604
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 07:37 schreef Jaroon het volgende:
Geheel met je eens. Maar wie koopt daar dan? Als het zou werken zit men er wel.
Ja, dat is ook weer waar. We zagen een paar jaar terug overal ineens zeepjeswinkels van Lush uit de grond schieten. Leuk, en het liep behoorlijk storm. Zo goed dat er nóg een keten bij kwam: Sabon. Ook die zat heel snel in 50 steden.

Maar de groep geïnteresseerden is nou kennelijk ook weer niet zó groot dat je daar blijvend van kan leven. Nu zit Lush nog in 4 steden en Sabon moest ook al snel weer veel winkels sluiten.

Jammer? Misschien. Zelf heb ik er nog nooit iets gekocht. Zeep interesseert me te weinig om er veel geld aan uit te geven. Misschien waren de ketens te gretig en overspoelden ze de markt om snel te cashen voordat die weer verzadigd was.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2016 @ 07:49:41 #22
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160457622
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 07:42 schreef Leandra het volgende:
Even niet in dit topic geweest en Esprit staat ineens in het lijstje...
Het merk of alleen de winkels?
De (meeste) winkels. Merk is er nog en online ook nog verkrijgbaar. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 6 maart 2016 @ 07:58:52 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160457686
quote:
99s.gif Op zondag 6 maart 2016 07:49 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

De (meeste) winkels. Merk is er nog en online ook nog verkrijgbaar. :)
Thnx.
Nou kocht ik het altijd bij V&D, dus ik heb sowieso nog wel een probleempje :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 maart 2016 @ 08:19:48 #24
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_160457815
quote:
99s.gif Op zondag 6 maart 2016 07:26 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Als ik het een beetje volg, móet er op termijn wel een DHZ-keten omvallen. Gewoon omdat er teveel van zijn. Maar ook omdat er nóg meer bijkomen én omdat er steeds minder geklust 'zou worden'. Ik heb de wetenschappelijke onderbouwing van die laatste stelling zo even niet paraat, maar zag eerder in deze reeks een linkje naar een artikel met die strekking.
Klopt. En InterGamma weet die opmars van Bauhaus en Hornbach te vertragen door bij elk nieuw vestigingsplan een rechtzaak aan te spannen. Maar dat gaat ze ook niets opleveren.
Zeker Bauhaus gaat op een dusdanige schaal opereren dat Gamma daar last van moet gaan krijgen. Maar dat zullen we zien.

In Den Bosch is er nu goedkeuring voor een Bauhaus van 20.000m2, we zullen de komende 2 jaar wel merken wat voor effect dat gaat hebben op de 2 Gamma's, 3 Karwei's en de Praxis die eromheen zitten.

http://www.retailwatching(...)bach-hier-halen.html
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160458221
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 21:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik ga ze niet missen al die eenheidsworst ketens, die hebben juist het aangezicht van veelal oude panden in de binnenstad flink verkloot.
Dat dus.Als we nou eens beginnen met al die nagenoeg identieke nep-marmer-geveltjes weer weg te slopen en in de oude staat te brengen, dan wordt het centrum ook weer gezellig, uniek en leuk.

Als je in de binnensteden gewoon een keer omhoog ipv horizontaal kijkt, zie je vaak zo'n prachtige gevels. Maar op maaiveldniveau allemaal verkloot.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_160459221
Zouden er in de V&D panden shopping centers zoals Westfield kunnen worden gevestigd? In Assen heb je Vanderveen. Dat lijkt ook wel een beetje op zo'n mall.
  zondag 6 maart 2016 @ 11:17:37 #27
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_160459359
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:07 schreef Nia het volgende:
Zouden er in de V&D panden shopping centers zoals Westfield kunnen worden gevestigd? In Assen heb je Vanderveen. Dat lijkt ook wel een beetje op zo'n mall.
Daar zijn de meesten toch echt veels te klein voor gok ik zo.

Voor het pand in Den Bosch is iig nog een geïnteresseerde:

http://www.bd.nl/regio/de(...)-den-bosch-1.5777563
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160459513
Mijn idee: zet de naam V&D met de panden om in shopping malls / passages met een Westfield of Magna Plaza als voorbeeld. Dan kan de naam V&D gewoon op de gevels blijven staan en La Place huurt een hele etage. Voor pure warenhuizen zie ik nog maar weinig toekomst.
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2016 @ 11:39:43 #29
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160459616
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:17 schreef Ceased2Be het volgende:
Voor het pand in Den Bosch is iig nog een geïnteresseerde:

http://www.bd.nl/regio/de(...)-den-bosch-1.5777563
quote:
De panden in de twee steden zouden in de smaak vallen bij de ondernemer 'omdat ze centraal gelegen zijn en een goede bereikbaarheid hebben'. Roy van Delft, managing director van Captain Tasting, wil een hele verdieping inrichten als 'indoor foodfestival' waar diverse kleine kraampjes komen waar 40 aanbieders hun producten kunnen verkopen in een eigen kraam. 'Van oesters tot bitterballen', zegt de organisatie.
Huh? Goede bereikbaarheid? Den Bosch? :?
Met de auto kun je niet tot een kilometer of 5 van het centrum komen, dus meer dan één kistje wijn aanschaffen is vrijwel onmogelijk.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 6 maart 2016 @ 11:45:21 #30
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_160459684
quote:
99s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:39 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

[..]

Huh? Goede bereikbaarheid? Den Bosch? :?
Met de auto kun je niet tot een kilometer of 5 van het centrum komen, dus meer dan één kistje wijn aanschaffen is vrijwel onmogelijk.
:')

Parkeergarage Paleiskwartier (10 minuten lopen naar de V&D)
Parkeergarage ArenA (5 Minuten lopen naar de V&D)
Parkeergarage St Jan (5 Minuten lopen naar de V&D)
Parkeergarage Wolvenhoek (om de hoek van de V&D)

Daarnaast nog de transferia en de trein.
Vanaf het CS gaat er een gratis stadsbus die praktisch voor het pand stopt.

Dus afhankelijk van hoeveel geld je uit wilt geven zijn er genoeg opties voor je.

En als ze slim zijn bieden ze een bezorgservice aan voor de pallet wijn die je net hebt uitgezocht.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2016 @ 12:18:25 #31
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160460186
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:45 schreef Ceased2Be het volgende:
En als ze slim zijn bieden ze een bezorgservice aan voor de pallet wijn die je net hebt uitgezocht.
Da's inderdaad een optie. Als ze slim zijn.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 6 maart 2016 @ 12:22:11 #32
141482 Q.
JurassiQ
pi_160460251
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:31 schreef Nia het volgende:
Mijn idee: zet de naam V&D met de panden om in shopping malls / passages met een Westfield of Magna Plaza als voorbeeld. Dan kan de naam V&D gewoon op de gevels blijven staan en La Place huurt een hele etage. Voor pure warenhuizen zie ik nog maar weinig toekomst.
Ja, Magna Plaza is zo'n groot succes. :P
For great justice!
  zondag 6 maart 2016 @ 12:58:17 #33
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160460812
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 11:29 schreef Abed het volgende:
Bedrijven komen en gaan, ik zie het probleem niet.
Het zijn zaken, ze zijn niet verantwoordelijk voor het welzijn van personeel.
Maar wel als er toevallig vluchtelingen werken zeker...
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 6 maart 2016 @ 13:19:21 #34
356891 Abed
hooggeleid
pi_160461199
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:58 schreef matthijst het volgende:

[..]

Maar wel als er toevallig vluchtelingen werken zeker...
u mad?
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zondag 6 maart 2016 @ 13:31:42 #35
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160461456
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:19 schreef Abed het volgende:

[..]

u mad?
Neu, jij bent alleen selectief sociaal.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 6 maart 2016 @ 13:33:59 #36
356891 Abed
hooggeleid
pi_160461509
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:31 schreef matthijst het volgende:

[..]

Neu, jij bent alleen selectief sociaal.
Die mening mag je hebben. :)
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_160461543
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 11:29 schreef Abed het volgende:
Bedrijven komen en gaan, ik zie het probleem niet.
Het zijn zaken, ze zijn niet verantwoordelijk voor het welzijn van personeel.
Kijk deze verharde man met z'n opvattingen.
  zondag 6 maart 2016 @ 13:36:00 #38
356891 Abed
hooggeleid
pi_160461557
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:35 schreef harrievankempen het volgende:

[..]

Kijk deze verharde man met z'n opvattingen.
Jaloers?
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zondag 6 maart 2016 @ 14:54:25 #39
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160463572
Hudson moet gewoon de naam V&D behouden. Denken ze nou echt dat dat groene logo en die vreselijke naam zal aanslaan hier :')

Geef mij maar dat zilver en zwart. Voor groen moet je bij la place zijn.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  zondag 6 maart 2016 @ 15:22:24 #40
174940 W00fer
Maar echt
pi_160464447
quote:
14s.gif Op zondag 6 maart 2016 00:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Je maakt wat mee Cynix. Wat een belevenis weer! :o

Zelf heb ik gelukkig ook een groots en meeslepend leven en kan ik je dus deelgenoot maken van een tof avontuur. Ik wilde een bepaald lampje kopen. Bij diverse webshops gekeken en het koste overal ¤ 49. Het was echter ook overal uitverkocht. Hmm. Volgens mij had ik het ook een keer gezien bij een winkeltje hier in het centrum. Wellicht zouden ze het daar nog hebben. Dus ik daar vanmiddag heen. En wat denk je? Ze hadden het nog! En niet alleen dat, maar er stond ¤ 33,50 op het prijskaartje! Woehoe! Leve de fysieke winkels! *O*
Dat is veel vaker het geval, maar mensen kijken niet verder dan hun neus lang is (lees: luiheid).
Friettent dikke Willie, met Willie
  zondag 6 maart 2016 @ 15:47:20 #41
16715 Mylene
*schatje*
pi_160465115
Een nieuwe winkel van Jamin zag ik ook in Tiel. Het blijkt om een franchisewinkel te gaan. Uitbaters moeten ook betalen voor het gebruik van de naam Jamin. Ik zag diverse import artikelen uit de VS, o.a. Amerikaanse chocolade candybars, waarvan sommige al tegen de houdbaarheidsdatum aanliepen. Een schep ons snoep kost 1,20 wat ik aan de prijzige kant vind.

Een Bruna in Tiel, ook een franchise, is verdwenen, omdat Bruna wilde dat hij zijn zaak ombouwde voor een ton, een nieuwe uitstraling. Een heel rijtje keten is daar weg, van Free Record Shop, Expo, Dixons en Miss Etam schijn ook te gaan sluiten. Met uitzondering van het vorige geopende Rituals en Secunda, een tweede filiaal van kringloop die zich richt op vrouwenkleding en woonaccessoires.
  zondag 6 maart 2016 @ 15:52:26 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160465280
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 14:54 schreef Zelfscanner het volgende:
Hudson moet gewoon de naam V&D behouden. Denken ze nou echt dat dat groene logo en die vreselijke naam zal aanslaan hier :')

Geef mij maar dat zilver en zwart. Voor groen moet je bij la place zijn.
La Place ook lekker bezig trouwens.... met hun mailing van gisteren.
Ik weet niet wie die zoekfunctie heeft gebouwd, maar als je Amersfoort als locatie ingeeft dan krijg je als "dichtstbijzijnde" La Place de vestigingen in en achter Apeldoorn en Arnhem.

Die van Baarn, Laren (NH) en Maarsbergen komen dan helemaal niet op het plaatje voor.
Nog leuker; als je Soest ingeeft (zo ongeveer bij Baarn om de hoek) dan wordt Maarsbergen en nog een hele voorraad ver weg vestigingen als dichtstbijzijnd aangegeven, en wederom Baarn en Laren (NH) niet.

https://www.laplace.com/nl/vestigingen/

Edit: ik zie dat de resultaten voor Amersfoort inmiddels al wat beter zijn, voor Soest is het nog steeds dramatisch.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 maart 2016 @ 15:52:45 #43
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160465293
bij ons blijven zelfs zaken dicht met koopavonden omdat er geen kip komt.
  zondag 6 maart 2016 @ 15:56:11 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160465395
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:52 schreef KingRadler het volgende:
bij ons blijven zelfs zaken dicht met koopavonden omdat er geen kip komt.
Dat ligt er hier aan waar het is, bij sommige winkelcentra zijn er idd amper meer winkels open op koopavond, maar in de binnenstad is nagenoeg iedere winkel open.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2016 @ 16:56:41 #45
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160466896
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:52 schreef KingRadler het volgende:
bij ons blijven zelfs zaken dicht met koopavonden omdat er geen kip komt.
In de buitenwijk-winkelcentra is hier in Eindhoven ook steeds minder open op vrijdagavond. Inmiddels zijn dat er al zoveel dat het voor ons niet meer loont daar nog heen te gaan. Recreatief winkelen, dus een beetje rondkijken en hier en daar een kleinigheidje kopen, doen we al bijna helemaal niet meer. Even 'hit and run' een spijkerbroek scoren doe ik uit mijn werk op weg naar huis wel.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160467020
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

La Place ook lekker bezig trouwens.... met hun mailing van gisteren.
Ik weet niet wie die zoekfunctie heeft gebouwd, maar als je Amersfoort als locatie ingeeft dan krijg je als "dichtstbijzijnde" La Place de vestigingen in en achter Apeldoorn en Arnhem.
Hoe kan doe zoekfunctie nou weten dat jij de dichtstbijzijnde in afstand wilt en niet in alfabet?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 7 maart 2016 @ 12:43:18 #47
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_160486682
http://www.nu.nl/ondernem(...)hops-aktiesport.html

quote:
Scapino neemt shop-in-shops Aktiesport over

Schoenenwinkelketen Scapino heeft de voorraad en inventaris van 128 shop-in-shops van Aktiesport overgenomen.
De winkels zijn weer ingericht nadat ze vorige week nog werden ontruimd door de voormalige directie van het failliete Aktiesport, zo maakt Scapino bekend. Het gaat om alle shop-in-shops van de sportketen.

De 32 op zichzelf staande winkels van de sportartikelenketen vallen niet onder de overname. Het is voor de shop-in-shops ook niet van belang of de rest van Aktiesport ook wordt doorgestart, laat een persvoorlichter van Scapino weten.

Scapino, dat zelf eind vorig jaar ook failliet werd verklaard, heeft inmiddels een doorstart gemaakt onder nieuwe eigenaar Ziengs.

Nieuwe winkelformule
De keten gaat verder met 155 van de 160 filialen in Nederland. In het najaar lanceert Scapino een nieuwe winkelformule. "We blijven herkenbaar, maar we willen de formule scherper en aantrekkelijker neerzetten", aldus de persvoorlichter.

Over de eventuele doorstart van de losse winkels van Aktiesport en zusterbedrijf Perry Sport zou maandag meer bekend moeten worden, zo hebben de curatoren dit weekend laten weten.

Aktiesport had naast de shop-in-shops nog ruim honderddertig losse winkels. Unlimited Sports Group, het failliete moederbedrijf van onder meer Aktiesport, exploiteert in totaal ongeveer 350 winkels en shop-in-shops. Er werken zo'n 2.500 mensen.
Scapino ging vorig jaar zelf nog failliet. Benieuwd waar die nieuwe formule toe leidt...
pi_160486737
quote:
99s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/ondernem(...)hops-aktiesport.html

[..]

Scapino ging vorig jaar zelf nog failliet. Benieuwd waar die nieuwe formule toe leidt...
Tja, zelfde goedkope meuk die ze verkopen. Wat dat betreft zie ik de logica nog wel qua sportschoenen. maar voor de rest van het spul van aktiesport vraag ik me af waar ze de expertise vandaan willen halen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 7 maart 2016 @ 12:47:36 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160486770
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 17:02 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Hoe kan doe zoekfunctie nou weten dat jij de dichtstbijzijnde in afstand wilt en niet in alfabet?
Het is op z'n minst raar als in de zoekfunctie de locatie die in de buurt zit niet eens verschijnt.
Gewoon helemaal niet op de kaart verschijnt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160487176
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 15:52 schreef KingRadler het volgende:
bij ons blijven zelfs zaken dicht met koopavonden omdat er geen kip komt.
Er werd eerder ook al gepleit voor de afschaffing daarvan. Logisch ook: de koopzondagen zijn er in veel gevallen bijgekomen, het besteedbaar inkomen stijgt alleen natuurlijk niet, dus het winkelen wordt hooguit verplaatst van de koopavond naar de koopzondag.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_160487524
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:45 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Tja, zelfde goedkope meuk die ze verkopen. Wat dat betreft zie ik de logica nog wel qua sportschoenen. maar voor de rest van het spul van aktiesport vraag ik me af waar ze de expertise vandaan willen halen.
Hoezo zoveel meer had Aktiesport toch niet behalve schoenen? Wat truien en trainigspakken en nog wat sportdingetjes die Scapino ook al verkocht.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_160487604
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:21 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Hoezo zoveel meer had Aktiesport toch niet behalve schoenen? Wat truien en trainigspakken en nog wat sportdingetjes die Scapino ook al verkocht.
Een fitness centrum beginnen en dan die zooi daar verkopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2016 13:25:58 ]
pi_160487659
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:21 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Hoezo zoveel meer had Aktiesport toch niet behalve schoenen? Wat truien en trainigspakken en nog wat sportdingetjes die Scapino ook al verkocht.
Blijkbaar was er te weinig vraag naar.
pi_160487676
Ik lach me elke avond dood om al die figuren die met auto komen trainen.
pi_160487740
quote:
6s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik lach me elke avond dood om al die figuren die met auto komen trainen.
Hangt af van hoever de reis is. Ook grappig zijn de over getrainde figuren.
pi_160487787
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ook grappig zijn de over getrainde figuren.
Die lopen zo apart ook.
pi_160487807
quote:
10s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die lopen zo apart ook.
Ja. Wijdbeens.
pi_160487834
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:45 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Tja, zelfde goedkope meuk die ze verkopen. Wat dat betreft zie ik de logica nog wel qua sportschoenen. maar voor de rest van het spul van aktiesport vraag ik me af waar ze de expertise vandaan willen halen.
Expertise is niet iets wat ik link aan een Aktiesport. Qua sneakers en sportkleding kan het prima samengevoegd worden met een Scapino. Bijvoorbeeld voor hardloopschoenen wordt juist geadviseerd om naar een speciaalzaak te gaan en daar schaar ik een Aktiesport niet onder.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_160487884
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:32 schreef roos85 het volgende:

[..]

Expertise is niet iets wat ik link aan een Aktiesport. Qua sneakers en sportkleding kan het prima samengevoegd worden met een Scapino. Bijvoorbeeld voor hardloopschoenen wordt juist geadviseerd om naar een speciaalzaak te gaan en daar schaar ik een Aktiesport niet onder.
Maar waar ga je dan wel heen voor bijv. die schoenen?
pi_160488098
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar waar ga je dan wel heen voor bijv. die schoenen?
Voor hardloopschoenen? Die heb ik bij een Running Centre gekocht.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_160488136
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:40 schreef roos85 het volgende:

[..]

Voor hardloopschoenen? Die heb ik bij een Running Centre gekocht.
Nog nooit van gehoord. Draaien zij goed? Verkopen zij andere schoenen?
pi_160488325
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord. Draaien zij goed? Verkopen zij andere schoenen?
Hebben ook maar 9 vestigingen in NL. Is al aantal jaar geleden hoor dat ik er geweest ben, geen idee of ze goed draaien.

Zij verkopen hardloopschoenen, kleding voor hardlopen en accessoires.
Echt gespecialiseerd dus.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_160488404
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:47 schreef roos85 het volgende:

[..]

Hebben ook maar 9 vestigingen in NL. Is al aantal jaar geleden hoor dat ik er geweest ben, geen idee of ze goed draaien.

Zij verkopen hardloopschoenen, kleding voor hardlopen en accessoires.
Echt gespecialiseerd dus.
Maar heb je dat echt nodig? Of kun je die schoenen ook gewoon online kopen?
pi_160488481
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar heb je dat echt nodig? Of kun je die schoenen ook gewoon online kopen?
Iets als hardloopschoenen is echt wel iets wat je het beste in een speciaalzaak kan kopen. Omdat ze daar kijken naar je manier van lopen, stand van je voeten en je daar dus een advies opgeven. Dat krijg je niet online.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_160488521
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:21 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Hoezo zoveel meer had Aktiesport toch niet behalve schoenen? Wat truien en trainigspakken en nog wat sportdingetjes die Scapino ook al verkocht.
Ik heb echt geen idee, ben er nog nooit geweest. Kwam er bij het faillissement-bericht pas achter dat er ook 1 in mijn woonplaats zat dus qua assortiment kan ik alleen maar afgaan op de website.

Hoor nu overigens ook pas dat Scapino andere dingen verkocht behalve schoenen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160488577
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:52 schreef roos85 het volgende:

[..]

Iets als hardloopschoenen is echt wel iets wat je het beste in een speciaalzaak kan kopen. Omdat ze daar kijken naar je manier van lopen, stand van je voeten en je daar dus een advies opgeven. Dat krijg je niet online.
Ik blijf 'zeuren'. Ik was vroeger een goede hardloper. Niet pro. Wie hebben dan allemaal heel technisch advies nodig? Maar Lebbis doet het ook. De komiek. Het gevoel zal er zijn. Daarnaast gaat het over andere zaken die failliet gaan. Die blijkbaar gewoon niet geven wat een klant wil.
pi_160488845
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik blijf 'zeuren'. Ik was vroeger een goede hardloper. Niet pro. Wie hebben dan allemaal heel technisch advies nodig? Maar Lebbis doet het ook. De komiek. Het gevoel zal er zijn. Daarnaast gaat het over andere zaken die failliet gaan. Die blijkbaar gewoon niet geven wat een klant wil.
Is prima hoor ;) Maar neem aan dat je ook advies hebt ingewonnen over welke schoenen voor jou geschikt zijn? Haalde nu als voorbeeld hardloopschoenen aan, maar geld voor mij ook voor andere zaken.

Al die zaken die failliet gaan, zijn over het algemeen een eenheidsworst.
Volgens mij komt er meer een behoefte aan speciaalzaakjes mensen die met een hart voor de zaak in de winkel staan. Zaakjes die jaren geleden zijn weggevaagd door de grote ketens.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_160488920
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 14:04 schreef roos85 het volgende:

[..]

Is prima hoor ;) Maar neem aan dat je ook advies hebt ingewonnen over welke schoenen voor jou geschikt zijn? Haalde nu als voorbeeld hardloopschoenen aan, maar geld voor mij ook voor andere zaken.

Al die zaken die failliet gaan, zijn over het algemeen een eenheidsworst.
Volgens mij komt er meer een behoefte aan speciaalzaakjes mensen die met een hart voor de zaak in de winkel staan. Zaakjes die jaren geleden zijn weggevaagd door de grote ketens.
Ja. Dat laatste. Maar daar betaal je voor. Verder kan je bijna alles via internet kopen en uitzoeken. Maar als ik echt iets raars wil op bijv. keukengebied? Dan ga ik naar een speciaalzaak.
pi_160489107
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 14:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Dat laatste. Maar daar betaal je voor. Verder kan je bijna alles via internet kopen en uitzoeken. Maar als ik echt iets raars wil op bijv. keukengebied? Dan ga ik naar een speciaalzaak.
Wat versta je onder iets raars op keukengebied?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_160489131
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 14:16 schreef roos85 het volgende:

[..]

Wat versta je onder iets raars op keukengebied?
Dat kan een aardappelmesje zijn met een handvat van hout.
pi_160489443
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 14:16 schreef roos85 het volgende:

[..]

Wat versta je onder iets raars op keukengebied?
Een pizza knip ik met een schaar wanneer de roller in de vaat zit.
  maandag 7 maart 2016 @ 16:11:24 #72
174940 W00fer
Maar echt
pi_160492026
Stond best een groot artikel in het ED over WoensXL. Achteraf betalen voor het parkeren, meer groen en grote opfrisbeurt met minder grijs is de strekking van het artikel, oja en ruimere parkeerplekken zodat mensen met maxi cosi ook uit kunnen stappen.
Friettent dikke Willie, met Willie
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 16:52:36 #73
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160493067
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:40 schreef roos85 het volgende:

[..]

Voor hardloopschoenen? Die heb ik bij een Running Centre gekocht.
Maar die specialisten vallen nu ook, of juist, om. Runnersworld en Run2Day. Misschien was het aanbod ook wel wat te groot ten opzichte van het aantal serieuze sporters. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 16:56:07 #74
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160493186
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:11 schreef W00fer het volgende:
Stond best een groot artikel in het ED over WoensXL. Achteraf betalen voor het parkeren, meer groen en grote opfrisbeurt met minder grijs is de strekking van het artikel, oja en ruimere parkeerplekken zodat mensen met maxi cosi ook uit kunnen stappen.
Achteraf betalen voor parkeren? What about niet betalen voor parkeren?
En minder grijs? Minder senioren op straat? Winkels een verfje? Of figuurlijk: minder saai?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160493204
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 14:04 schreef roos85 het volgende:
Al die zaken die failliet gaan, zijn over het algemeen een eenheidsworst.
Volgens mij komt er meer een behoefte aan speciaalzaakjes mensen die met een hart voor de zaak in de winkel staan. Zaakjes die jaren geleden zijn weggevaagd door de grote ketens.
Pas werd bekend dat de Czaar Peterstraat (Amsterdam) is verkozen tot leukste winkelstraat van Nederland. Dat sluit aardig aan bij die trend. Uit eigen ervaring kan ik melden dat er een bijzonder goede (en populaire) kaaswinkel zit. Daarnaast zitten er nog allerlei andere leuke kleine winkeltjes, bijvoorbeeld een winkel gespecialiseerd in worst. En eentje met olijfolie. Ook de pindakaaswinkel waarover ik eerder al postte komt in deze straat. ;)
  maandag 7 maart 2016 @ 17:29:44 #76
174940 W00fer
Maar echt
pi_160494151
quote:
99s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:56 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Achteraf betalen voor parkeren? What about niet betalen voor parkeren?
En minder grijs? Minder senioren op straat? Winkels een verfje? Of figuurlijk: minder saai?
Verfje. Niet betalen voor WoensXL ga je er niet doorheen krijgen. Dat is toentertijd met enorme bombarie ingevoerd toen die tunnel (waarmee je handig onder het winkelcentrum door kon rijden) dicht ging en het hele nieuwe stuk gebouwd werd.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 7 maart 2016 @ 17:46:58 #77
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160494602
parkeren heel goedkoop maken voor 5 cent per uur.
  maandag 7 maart 2016 @ 17:49:11 #78
174940 W00fer
Maar echt
pi_160494662
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 17:46 schreef KingRadler het volgende:
parkeren heel goedkoop maken voor 5 cent per uur.
Volgens mij was er ook gedoe met de buurt waarom dat toentertijd niet kon.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 7 maart 2016 @ 20:25:56 #79
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160499122
zullen we ooit een tijd krijgen dat er geen winkels meer zijn in de binnenstad en alles verplaatst naar de buitenstad.
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 20:46:11 #80
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160500068
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 20:25 schreef KingRadler het volgende:
zullen we ooit een tijd krijgen dat er geen winkels meer zijn in de binnenstad en alles verplaatst naar de buitenstad.
Nee.
Alleen nog boetiekjes, speciaalzaken en restaurantjes in het centrum, meubelpleinen met de DHZ-ketens aan de rand van de steden en grote magazijnen echt ver buiten de steden (goedkope grond) zie ik eerder gebeuren.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160500389
quote:
99s.gif Op maandag 7 maart 2016 20:46 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nee.
Alleen nog boetiekjes, speciaalzaken en restaurantjes in het centrum, meubelpleinen met de DHZ-ketens aan de rand van de steden en grote magazijnen echt ver buiten de steden (goedkope grond) zie ik eerder gebeuren.
Zeer grote kans dat het die kant opgaat :Y
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 20:59:25 #82
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_160500641
quote:
99s.gif Op maandag 7 maart 2016 20:46 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nee.
Alleen nog boetiekjes, speciaalzaken en restaurantjes in het centrum, meubelpleinen met de DHZ-ketens aan de rand van de steden en grote magazijnen echt ver buiten de steden (goedkope grond) zie ik eerder gebeuren.
Prima plan. Al die grote ketens zodat elke stad precies hetzelfde is. Ketens weg en gezellige terrasjes en speciaalzaken neerzetten.
Carpe Libertatem
  maandag 7 maart 2016 @ 21:23:58 #83
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160501753
Bij ons gaat het heel goed met de Horeca komen steeds nieuwe restaurantjes en koffiezaakjes bij.
Terwijl het met de winkels totaal niet loopt.

Mensen gaan liever op een terrasje zitten dan een winkel binnen stappen.
  maandag 7 maart 2016 @ 21:57:35 #84
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160503158
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 21:23 schreef KingRadler het volgende:
Bij ons gaat het heel goed met de Horeca komen steeds nieuwe restaurantjes en koffiezaakjes bij.
Terwijl het met de winkels totaal niet loopt.

Mensen gaan liever op een terrasje zitten dan een winkel binnen stappen.
Verbaast me hier ook in de lokale winkelkern hoe vol de restaurantjes ook doordeweeks zitten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 7 maart 2016 @ 22:33:29 #85
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160504467
En dat komt doordat je horeca moeilijk online kan doen. (Online koffie drinken? :') )
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2016 @ 22:47:37 #86
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160504918
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 22:33 schreef Zelfscanner het volgende:
En dat komt doordat je horeca moeilijk online kan doen. (Online koffie drinken? :') )
Exact. Op menige zolder ligt een Heineken Thuistap. Horeca doe je buitenshuis. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160505001
quote:
99s.gif Op maandag 7 maart 2016 20:46 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nee.
Alleen nog boetiekjes, speciaalzaken en restaurantjes in het centrum, meubelpleinen met de DHZ-ketens aan de rand van de steden en grote magazijnen echt ver buiten de steden (goedkope grond) zie ik eerder gebeuren.
Verheug me er nu al op :Y
  maandag 7 maart 2016 @ 22:53:51 #88
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160505128
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 22:50 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Verheug me er nu al op :Y
Stuk spannender winkelen idd en hopelijk krijgen stadskernen zo wat 'ziel' terug ipv de huidige eenheidsworst.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160508354
Wat ik bij mezelf merk is dat ik ik letterlijk uitgeconsumeerd ben.
Ik heb alles al (tv,laptop,bed, bank, telefoon, beetje bestek,magnetron, waterkoker, pannen, kast, tafel, fiets, kleding)
Lopend door een winkel als de v&d of intratuin zie ik zoveel spullen die niet eens in me op zouden komen om te kopen.

Al dat gekoop komt uit een tijd toen iedereen nog goed geld te besteden had. Nu zitten mensen thuis/flexpool/minimum loon of met een rest schuld/hoge huur.
Dan neig je automatisch als je iets nodig hebt naar een action.
En de mensen die geld genoeg hebben die gaan misschien naar een speciaalzaak, maar die hebben ook nog de keus uit het internet en de action.
Het beetje geld wat ik overhoud besteed ik aan "ervaring" eten en doen met vrienden.

Misschien moeten centrums voornamelijk maar horeca/wonen worden, met een paar kleine luxe speciaal zaken en wat algemeen grut.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 01:48:22 #90
174940 W00fer
Maar echt
pi_160508424
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 01:39 schreef outcast_within het volgende:
Wat ik bij mezelf merk is dat ik ik letterlijk uitgeconsumeerd ben.
Ik heb alles al (tv,laptop,bed, bank, telefoon, beetje bestek,magnetron, waterkoker, pannen, kast, tafel, fiets, kleding)
Lopend door een winkel als de v&d of intratuin zie ik zoveel spullen die niet eens in me op zouden komen om te kopen.

Al dat gekoop komt uit een tijd toen iedereen nog goed geld te besteden had. Nu zitten mensen thuis/flexpool/minimum loon of met een rest schuld/hoge huur.
Dan neig je automatisch als je iets nodig hebt naar een action.
En de mensen die geld genoeg hebben die gaan misschien naar een speciaalzaak, maar die hebben ook nog de keus uit het internet en de action.
Het beetje geld wat ik overhoud besteed ik aan "ervaring" eten en doen met vrienden.

Misschien moeten centrums voornamelijk maar horeca/wonen worden, met een paar kleine luxe speciaal zaken en wat algemeen grut.
En toch zijn steeds meer producenten erop uit om jou een herhaalkoper te laten worden door de levensduur (product life cycle) steeds korter te laten worden. Waar vroeger een wasmachine nog X jaar mee ging is dat steeds korter. Dat is geen fabeltje, da heb ik zelf van een erkende monteur gehoord.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160509724
V&D Den Bosch mogelijk weer open voor verkoop restanten, ook uit Oss en Uden

DEN BOSCH - De V&D in Den Bosch gaat vermoedelijk weer tijdelijk open om restanten te verkopen van meerdere vestigingen van het failliete warenhuis. Dat zei Jos van de Mortel, eigenaar van het V&D pand in Den Bosch, maandagavond tijdens het Nieuwscafé van het Brabants Dagblad en de Verkadefabriek.
Als de tijdelijke heropening doorgaat, zal deze in april plaatsvinden in het monumentale pand aan de Schapenmarkt. Dan zullen er ook restanten uit de V&D filialen van Uden en Oss verkocht gaan worden, zo verwacht Van der Mortel.
Bij de onderhandelingen voor een nieuwe huurder wordt nog steeds nadrukkelijk gesproken met Hudson's Bay. Als de deal doorgaat, kan het vanwege een ingrijpende verbouwing nog wel een jaar duren voor het pand zijn deuren weer opent, zo verwacht de eigenaar. Mocht de deal afketsen, dan zal vermoedelijk al heel snel de sleutel van het slot gaan, om de La Place restaurants - die aan de Jumbo zijn verkocht - weer te openen.
-------------------

Die laatste opmerking vind ik nogal typisch; de LaPlace in dat pand zit op het dak... moet je dan eerst door 4 verdiepingen leeg warenhuis heen?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 8 maart 2016 @ 08:54:00 #92
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160510322
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 07:40 schreef Ceased2Be het volgende:
Moet je dan eerst door 4 verdiepingen leeg warenhuis heen?
Waarschijnlijk verhuizen naar beneden? Zat er daar ook een LaPlace food beneden?
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160510742
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 08:54 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Waarschijnlijk verhuizen naar beneden? Zat er daar ook een LaPlace food beneden?
Er zat een klein afhaalpunt buiten geloof ik.

En heel de bende naar beneden verhuizen heeft nogal wat voeten in de aarde... dat kost tienduizenden euro's om de benedenverdieping om te bouwen naar horeca. Lijkt me stug dat ze dat gaan doen als de verhuurder ook nog in overleg is met Hudson's.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 8 maart 2016 @ 09:55:24 #94
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_160511187
Ook mbo-stagiairs op straat door faillissement winkelketens

quote:
Vierhonderd tot vijfhonderd mbo-scholieren hebben geen stageplek meer door het faillissement van grote winkelketens als V&D en Scapino. Ze moeten snel op zoek naar een ander stagebedrijf, want anders komt hun diploma in gevaar.

"Om een diploma te krijgen, moet een scholier praktijkstage hebben gelopen. Een deel van de examinering vindt plaats in de echte praktijk. En voor mensen die een deeltijdopleiding detailhandel doen, geldt dat ze die alleen mogen volgen als ze een arbeidsovereenkomst bij zo'n bedrijf hebben", zei de Tilburgse mbo-bestuurder Pheninckx in het NOS Radio 1 Journaal.

Mbo-scholen hebben een brief naar de minister gestuurd waarin ze om hulp vragen. "Het zou eventueel mogelijk moeten worden om de praktijksituatie op school te simuleren. De situatie nu is heel wrang, want de scholieren voldoen wel aan alle theoretische eisen."

Helpen

Volgens Pheninckx verloren oorspronkelijk zo'n 600 tot 700 scholieren hun stageplek, maar heeft een deel van hen weer een nieuw stagebedrijf gevonden. Bij het zoeken naar een nieuwe stageplek krijgen de scholieren hulp van hun opleiding.
Dit is natuurlijk super vervelend, maar ik vind het beroerder dat er honderden mensen werkloos zijn en daardoor lange tijd waarschijnlijk thuis zitten.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_160511266
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 09:55 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Ook mbo-stagiairs op straat door faillissement winkelketens

[..]

Dit is natuurlijk super vervelend, maar ik vind het beroerder dat er honderden mensen werkloos zijn en daardoor lange tijd waarschijnlijk thuis zitten.
Vraag me direct af of die 600/700 mbo'ers ook niet gebruikt zijn om het aantal getroffen medewerkers van het V&D faillissement wat aan te dikken.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 8 maart 2016 @ 10:01:41 #96
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_160511298
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:00 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Vraag me direct af of die 600/700 mbo'ers ook niet gebruikt zijn om het aantal getroffen medewerkers van het V&D faillissement wat aan te dikken.
Dat zou me inderdaad niks verbazen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  dinsdag 8 maart 2016 @ 11:38:40 #97
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_160513232
de vooruitzichten na een opleiding mbo detailhandel waren natuurlijk ook al niet best.


http://www.mbostart.nl/mboeconomie/ondernemerdetailhandel/
pi_160513544
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 11:38 schreef Gnittoo het volgende:
de vooruitzichten na een opleiding mbo detailhandel waren natuurlijk ook al niet best.

[ afbeelding ]
http://www.mbostart.nl/mboeconomie/ondernemerdetailhandel/
is daar ook historie van? ben benieuwd wat ze de afgelopen jaren daar aan hebben gegeven... het is al jaren niet florisant te noemen.
Toen mijn beide zussen de opleiding deden ergens begin jaren 2000 was het al niet je-van-het qua stageplaatsen e.d.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160513581
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 11:38 schreef Gnittoo het volgende:
de vooruitzichten na een opleiding mbo detailhandel waren natuurlijk ook al niet best.

[ afbeelding ]
http://www.mbostart.nl/mboeconomie/ondernemerdetailhandel/
vet

Waar kan ik me inschrijven
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 8 maart 2016 @ 12:01:24 #100
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160513611
Wat betreft stages, ik vind het schandalig dat stagelopers de dagen dat ze geen stage hebben, deze moeten inhalen.

Alsof hun er wat aan kunnen doen dat alles met bosjes omvalt :')
Alleen school, stoppen met stage. Er is gewoon geen plek meer :{ En als je er een hebt, kan je volgende maand weer opnieuw beginnen wegens de volgende die omvalt.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  dinsdag 8 maart 2016 @ 12:02:19 #101
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160513620
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 11:38 schreef Gnittoo het volgende:
de vooruitzichten na een opleiding mbo detailhandel waren natuurlijk ook al niet best.

[ afbeelding ]
http://www.mbostart.nl/mboeconomie/ondernemerdetailhandel/
En vervolgens zit de hele opleiding vol :')
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  dinsdag 8 maart 2016 @ 12:03:16 #102
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_160513632
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 12:01 schreef Zelfscanner het volgende:
Wat betreft stages, ik vind het schandalig dat stagelopers de dagen dat ze geen stage hebben, deze moeten inhalen.

Alsof hun er wat aan kunnen doen dat alles met bosjes omvalt :')
Alleen school, stoppen met stage. Er is gewoon geen plek meer :{ En als je er een hebt, kan je volgende maand weer opnieuw beginnen wegens de volgende die omvalt.
Vond het mooie aan de MBO-detailhandel dat elke leraar die er les gaf gefaald had als ondernemer... maar wel de leerlingen moest vertellen hoe het moest :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 8 maart 2016 @ 12:32:06 #103
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_160514135
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 12:02 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

En vervolgens zit de hele opleiding vol :')
het lijkt mij ook typisch zo'n opleiding voor mensen die niet echt weten wat ze willen doen.
pi_160514590
Tja ik denk dat de meeste MBO opleidingen een behoorlijk slecht perspectief op de arbeidsmarkt geven, zeker qua salaris.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 8 maart 2016 @ 12:58:53 #105
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_160514616
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 12:57 schreef Ronaldsen het volgende:
Tja ik denk dat de meeste MBO opleidingen een behoorlijk slecht perspectief op de arbeidsmarkt geven, zeker qua salaris.
Ik zie op mijn werk alleen MBO ICT 3 en 4 voorbij komen en daar word ik niet echt vrolijk van...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160514813
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 12:58 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik zie op mijn werk alleen MBO ICT 3 en 4 voorbij komen en daar word ik niet echt vrolijk van...
Ik heb toevallig ook een MBO ICT beheer diploma niveau 4. Compleet kansloos.

Gelukkig heb ik enkele jaren daarna nog HBO informatica gedaan, anders zag de toekomst er niet best uit voor mij.
٩๏̯͡๏)۶
pi_160520750
Ik las nog een berichtje over een (voor Nederland) nieuwe winkelketen die verder wil uitbreiden: Backwerk, een zelfbediening bakkerswinkel. Ze hebben nu 9 winkels in Nederland en willen dat gedurende 2016 verdubbelen tot 18.
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2016 @ 17:34:48 #108
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160521208
Etenswaren of bak/kookbenodigdheden?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 18:57:30 #109
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160523323
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:34 schreef Cynix ® het volgende:
Etenswaren of bak/kookbenodigdheden?
Een soort lidl warme bakker, maar dan zonder supermarkt. En een paar stoeltjes en koffie.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  dinsdag 8 maart 2016 @ 19:43:03 #110
174940 W00fer
Maar echt
pi_160524567
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik blijf 'zeuren'. Ik was vroeger een goede hardloper. Niet pro. Wie hebben dan allemaal heel technisch advies nodig? Maar Lebbis doet het ook. De komiek. Het gevoel zal er zijn. Daarnaast gaat het over andere zaken die failliet gaan. Die blijkbaar gewoon niet geven wat een klant wil.
Een mens kan ook niet alles weten. Ik was van de week in een kledingzaak en ze gaven me uitleg over een nieuwe soort stof. Als ik het online van het schap had getrokken had ik dat niet geweten.
Friettent dikke Willie, met Willie
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2016 @ 19:57:37 #111
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_160525015
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:18 schreef k_man het volgende:
Ik las nog een berichtje over een (voor Nederland) nieuwe winkelketen die verder wil uitbreiden: Backwerk, een zelfbediening bakkerswinkel. Ze hebben nu 9 winkels in Nederland en willen dat gedurende 2016 verdubbelen tot 18.
Ik vind dat soort dingen echt kloteformules. Ik moet al betalen voor iets. Bedien mij dan.
Carpe Libertatem
pi_160527728
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:34 schreef Cynix ® het volgende:
Etenswaren of bak/kookbenodigdheden?
Belegde broodjes e.d.

pi_160527831
Volgens mij zag ik die toko laatst ergens maar ik snapte de naam niet :@
Tap tap tap
  dinsdag 8 maart 2016 @ 22:02:01 #114
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_160529255
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:26 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij zag ik die toko laatst ergens maar ik snapte de naam niet :@
Is een Duitse keten, backwaren.
吴 曼 迪
pi_160529394
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:43 schreef W00fer het volgende:

[..]

Een mens kan ook niet alles weten. Ik was van de week in een kledingzaak en ze gaven me uitleg over een nieuwe soort stof. Als ik het online van het schap had getrokken had ik dat niet geweten.
Je kan soms extra vragen hebben. Het gaat nu over zaken die daar vaak ook niet echt goed in zijn.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 22:46:18 #116
47102 Elvi
miemkwien
pi_160531077
Ik heb liever dat Cinnabon meer fillialen krijgt :P
pi_160531929
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:02 schreef megamandy het volgende:

[..]

Is een Duitse keten, backwaren.
Werk betekent fabriek. :)
  dinsdag 8 maart 2016 @ 23:15:15 #118
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_160532208
Delen van La Place staan al op BVA-auction.
pi_160532345
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik vind dat soort dingen echt kloteformules. Ik moet al betalen voor iets. Bedien mij dan.
Het kost als het goed is ook maar de helft als bij een bakker mét bediening.
pi_160533868
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 12:03 schreef Ceased2Be het volgende:
Vond het mooie aan de MBO-detailhandel dat elke leraar die er les gaf gefaald had als ondernemer... maar wel de leerlingen moest vertellen hoe het moest :')
Het kan ook andersom, een leraar van de koksopleiding in Emmen begon voor zichzelf met een ijssalon in Emmen een jaar of wat terug.
Nu zijn er 16 vestigingen en nog een paar op komst :D

Backwerk ben ik wel eens geweest in Duitsland, goeie concurrent van bakker Bart denk ik.
  woensdag 9 maart 2016 @ 00:50:06 #121
174940 W00fer
Maar echt
pi_160534274
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 23:15 schreef Hi_flyer het volgende:
Delen van La Place staan al op BVA-auction.
Was te verwachten. Zonde eigenlijk, maar wellicht levert het meer op dan een duw en trek verkoop in een paar filialen.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 9 maart 2016 @ 00:54:45 #122
174940 W00fer
Maar echt
pi_160534314
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Belegde broodjes e.d.

[ afbeelding ]
Is toch niks nieuws dit? Panos is precies hetzelfde. Alleen dan mét bediening. Interieur ziet er nagenoeg hetzelfde uit, zelfde tafeltjes. Ze zitten in Eindhoven en Breda. Ik vind ze goed smaken :9
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160534321
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 00:54 schreef W00fer het volgende:

[..]

Is toch niks nieuws dit? Panos is precies hetzelfde. Alleen dan mét bediening.
Het is dus niet hetzelfde. Je zegt het nota bene zelf.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2016 00:58:01 ]
  woensdag 9 maart 2016 @ 02:36:31 #124
174940 W00fer
Maar echt
pi_160534941
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2016 00:56 schreef k_man het volgende:

[..]

Het is dus niet hetzelfde. Je zegt het nota bene zelf.
Qua inrichting wel. Het assortiment zal ook wel grotendeels overeenkomen. Ik bedoel het is een broodjeszaak, verwacht je de Space Shuttle er te kunnen kopen :') Jij neemt alles zó letterlijk, ik zou er moe van worden.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 9 maart 2016 @ 08:12:53 #125
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160535805
Dit is dus het verschil:

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 23:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Het kost als het goed is ook maar de helft als bij een bakker mét bediening.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 9 maart 2016 @ 09:29:50 #126
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_160536481
Eerste faillissementsverslag V&D (pdf): http://hocker.nl/uploads/(...)1%20090316%20def.pdf
  woensdag 9 maart 2016 @ 11:13:07 #127
174940 W00fer
Maar echt
pi_160538007
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 08:12 schreef Perrin het volgende:
Dit is dus het verschil:

[..]

Als het goed is ja. Vergeet niet dat er al diverse bakkerijen het water aan de lippen staat door de praktijken van Bakker Bart:

http://economie.eenvandaa(...)jf_voor_strafrechter

http://zembla.vara.nl/sei(...)kker-bart-houden-aan

http://www.nu.nl/economie(...)art-ondernemers.html

De race to the bottom is bij die franchisenemers verkeerd uitgepakt. Sowieso moeten we dat niet willen dat alles maar voor een habbekrats te krijgen is. Leuk dat de prijzen dalen, maar iemand krijgt de rekening.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 9 maart 2016 @ 11:27:45 #128
174940 W00fer
Maar echt
pi_160538223
quote:
2s.gif Op woensdag 9 maart 2016 09:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
Eerste faillissementsverslag V&D (pdf): http://hocker.nl/uploads/(...)1%20090316%20def.pdf
Staan dus nog 40 containers in Rotterdam met V&D spul, gloednieuw en waarschijnlijk naar een opkoper.

Totale schuld 56 miljoen (als ik de cijfertjes een beetje goed heb bestudeerd). Hiervan kan een deel van de rekening gehaald worden, maar een groot deel niet. Puur om door te draaien zou je dit geld al moeten investeren, waar in het verslag wordt gesproken over 250 miljoen aan verder kapitaal wat nodig is om de winkel te transformeren. Die laatste cijfers worden verder niet onderbouwd.

Interview met de curatoren: http://www.nrc.nl/handels(...)sten-slikken-1597104

Artikel op NU.nl: http://www.nu.nl/vd/42273(...)00-miljoen-euro.html

EenVandaag onderzoek onder voormalige medewerkers: http://www.eenvandaag.nl/(...)&d%20medewerkers.pdf

Stel dat de hele berg straks 120 miljoen is. Gedeeld door 62 filialen zou dat op ongeveer 2 miljoen uitkomen per filiaal. Volgens mij moet je gigantische veranderingen doorvoeren wil je 2 miljoen winst maken per filiaal om dat glad te strijken, zeker in deze tijd.

[ Bericht 9% gewijzigd door W00fer op 09-03-2016 11:39:29 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160538437
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 11:13 schreef W00fer het volgende:

[..]

Als het goed is ja. Vergeet niet dat er al diverse bakkerijen het water aan de lippen staat door de praktijken van Bakker Bart:

http://economie.eenvandaa(...)jf_voor_strafrechter

http://zembla.vara.nl/sei(...)kker-bart-houden-aan

http://www.nu.nl/economie(...)art-ondernemers.html

De race to the bottom is bij die franchisenemers verkeerd uitgepakt. Sowieso moeten we dat niet willen dat alles maar voor een habbekrats te krijgen is. Leuk dat de prijzen dalen, maar iemand krijgt de rekening.
Roel, kom er maar in :T
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_160539255
In een deel van het V&D pand in Groningen komt een Jumbo supermarkt staat er in het Dagblad v/h Noorden, inclusief het La Place restaurant. Ook zal er een deel van het pand worden verbouwd tot appartementen. Wat er met de rest van het pand zal gebeuren is nog niet bekend.

Dus geen warenhuis meer op die plek. Wel fijn dat La Place er wel blijft, vond het al zonde toen La Place aan het Waagplein een tijd geleden dicht ging er een Burger King voor in de plaats kwam.
  Moderator woensdag 9 maart 2016 @ 14:43:13 #131
446930 crew  ESF1Gamer
pi_160541920
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:28 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
In een deel van het V&D pand in Groningen komt een Jumbo supermarkt staat er in het Dagblad v/h Noorden, inclusief het La Place restaurant. Ook zal er een deel van het pand worden verbouwd tot appartementen. Wat er met de rest van het pand zal gebeuren is nog niet bekend.

Dus geen warenhuis meer op die plek. Wel fijn dat La Place er wel blijft, vond het al zonde toen La Place aan het Waagplein een tijd geleden dicht ging er een Burger King voor in de plaats kwam.
Kan Jumbo de concurrentie aangaan met de ah in de binnenstad.
Als het huurappartementen worden dan is het wel goed voor de woningnood
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:11:53 #132
40566 Ericr
Livewrong
pi_160542652
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:18 schreef k_man het volgende:
Ik las nog een berichtje over een (voor Nederland) nieuwe winkelketen die verder wil uitbreiden: Backwerk, een zelfbediening bakkerswinkel. Ze hebben nu 9 winkels in Nederland en willen dat gedurende 2016 verdubbelen tot 18.
Zijn hier (Den Haag) juist weg gegaan maar dat was een Bake & Take concept. Zelfde eigenaar verder.
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:43:58 #133
47102 Elvi
miemkwien
pi_160543392
Ik hoorde van mn collega dat de Marskramer ook failliet is? Die heb ik dan even gemist. Hij verdwijnt in ieder geval hier uit de binnenstad.
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:50:24 #134
40566 Ericr
Livewrong
pi_160543540
Filiaal Den Haag wordt dus een Decathlon.

quote:
De V&D-winkel in hartje Den Haag krijgt een nieuwe gebruiker. De Franse sportwinkelketen Decathlon opent een vestiging in de kelder. Daarbij wordt ook een deel van de begane grond gehuurd.
De keten en de eigenaar van het pand hopen deze week de contracten te tekenen, zo bevestigt Decathlon woensdag een bericht van Omroep West.

Rond de jaarwisseling moet de winkel aan de Grote Marktstraat worden geopend. Decathlon neemt ongeveer vijftig mensen in dienst.

V&D ging half februari failliet, nadat gesprekken over een overname waren mislukt. Daardoor moet er een nieuwe bestemming worden gevonden voor de 62 winkels.

Decathlon wil nog een winkel openen in Den Haag. Die moet aan de A4 komen, vlak bij het stadion van ADO Den Haag. Daar is nog geen groen licht voor.
http://www.nu.nl/economie(...)-nieuwe-huurder.html

Wordt er nog niet heel warm van. Heb alleen de Decathlon gezien bij de Arena maar vond dat maar een armoedige winkel.
  woensdag 9 maart 2016 @ 16:17:23 #135
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160544116
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:43 schreef Elvi het volgende:
Ik hoorde van mn collega dat de Marskramer ook failliet is? Die heb ik dan even gemist. Hij verdwijnt in ieder geval hier uit de binnenstad.
Zal wel een individuele franchisenemer zijn geweest..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160544645
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:43 schreef Elvi het volgende:
Ik hoorde van mn collega dat de Marskramer ook failliet is? Die heb ik dan even gemist. Hij verdwijnt in ieder geval hier uit de binnenstad.
Een filiaal hier dichtbij vertrekt ook per april.

Gaat het niet goed daar?
  woensdag 9 maart 2016 @ 16:48:12 #137
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160544851
Er moet dus iemand met 250 miljoen komen, dan is V&D gered.

Sommige kunnen alleen maar dromen dat het gebeurd. Nu krijg je het dus al, een kut sportzaak in een klein deel van je pand.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160545088
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 16:39 schreef female81 het volgende:

Een filiaal hier dichtbij vertrekt ook per april.

Gaat het niet goed daar?
Marskramer staat hier ook te huur. Zit nog wel een Marskramer in, maar alles met korting, dus zal wel weg gaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160545497
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 16:48 schreef Zelfscanner het volgende:
Er moet dus iemand met 250 miljoen komen, dan is V&D gered.
Nee, dat is een gepasseerd station. V&D wordt niet meer gered.
pi_160546668
Ik was net voor het eerst in de Bristol hier, al zit ie er al tien jaar ofzo. Koude, ongezellige winkel en de kleding was verrassend duur :{
Tap tap tap
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2016 @ 19:03:15 #141
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160547793
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 18:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik was net voor het eerst in de Bristol hier, al zit ie er al tien jaar ofzo. Koude, ongezellige winkel en de kleding was verrassend duur :{
Je hebt gelijk. De kunst is goedkope rommel er juist wat duurder of classier uit te laten zien. Met een mooie belichting, opgemaakte etalages of wat chiquer stellingmateriaal. Bristol lijkt het omgekeerde na te treven: Uitstraling van een Oostblok-magazijn, maar soms best stevige prijzen, in relatie tot het gebodene. Want het blijft rommel, dat wel.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160550525
Volgens mij ben ik het Udense Bristol-filiaal welgeteld 1x in m'n leven binnen gewandeld. En ja, ik woon al 34 jaar in die regio, en die zaak zit er al een zeer groot deel daarvan.

Het heeft voor mezelf echt nul aantrekkingskracht.

Gek genoeg probeer ik het soms wel bij Scapino (goedkope gympen voor in & om het huis), terwijl er weinig verschil tussen zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2016 20:35:52 ]
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2016 @ 20:36:24 #143
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160550665
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:32 schreef female81 het volgende:
Gek genoeg probeer ik het soms wel bij Scapino (goedkope gympen voor in & om het huis), terwijl er weinig verschil tussen zit.
Klopt. Vrijwel dezelfde armoedige uitstraling.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160557997
De vraag is, Bristol zit er al zo lang, wie koopt daar dan?!
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160558727
quote:
99s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:03 schreef Cynix ® het volgende:
Je hebt gelijk. De kunst is goedkope rommel er juist wat duurder of classier uit te laten zien. Met een mooie belichting, opgemaakte etalages of wat chiquer stellingmateriaal.
Psychologisch gezien is dat niet altijd handig. Sterker nog: het kan juist goed werken om het er heel goedkoop uit te laten zien. Als het er goedkoop uit ziet zijn mensen namelijk geneigd te denken dat het daadwerkelijk goedkoop zal zijn.

Zet maar eens een paar schoenen neer bij de Bijenkorf. Mooi opgesteld, netjes op een plankje, met een klein prijsstickertje op de zool: ¤ 89. Neem vervolgens dezelfde schoenen en pleur een hele berg schoenendozen neer bij de Bristol, zet er een schreeuwerig bord bij: !!!AANBIEDING!!! NU VOOR ¤ 89 !!!

Wedden dat negen van de tien mensen instinctief denken dat diezelfde schoenen bij Bristol goedkoper zijn dan bij de Bijenkorf?

Denk je dat het voor de Aldi gewoon makkelijk is om de producten in de dozen in de winkel te zetten? Dat speelt mee, maar er is ook goed nagedacht over het effect. Het draagt namelijk bij aan het beeld dat dit een hele goedkope winkel is. Laad je kar maar snel vol, want zo goedkoop als hier vind je het vast nergens anders...
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 06:56:54 #146
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160559833
Nee, dat begrijp ik. Voor Aldi, Lidl en Action wérkt het om er zo goedkoop mogelijk uit te zien. Primaire kleuren voor huisstijl en logo, bewust bijna rommelig neergezette producten, kale betonnen vloer, TL-buizen, etc.

Maar bij Bristol werkt het op de een of andere manier niet. De prijzen zijn misschien te hoog en lijken niet overeen te komen met de verwachting van de klant, gebaseerd op de cheap-ass uitstraling.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 06:59:58 #147
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160559845
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:14 schreef W00fer het volgende:
De vraag is, Bristol zit er al zo lang, wie koopt daar dan?!
Ik heel zelden wel eens iets. :@
Maar dan moet je denken aan schoenveters of een keer een joggingbroek. Ik hou de keten niet echt overeind. :D
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 10 maart 2016 @ 08:13:59 #148
47102 Elvi
miemkwien
pi_160560160
Ik kocht vaak schoenen bij Bristol. Maar het zijn vaak 1 seizoensschoenen. Ze gaan niet lang mee en dan vind ik de prijs-kwaliteit verhouding wel erg scheef.
pi_160561553
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 08:13 schreef Elvi het volgende:
Ik kocht vaak schoenen bij Bristol. Maar het zijn vaak 1 seizoensschoenen. Ze gaan niet lang mee en dan vind ik de prijs-kwaliteit verhouding wel erg scheef.
Als je bij zulke ketens schoenen van een vrij bekend merk neemt (de relatief goedkope modellen van Nike, Puma, enz hebben ze vaak wel) gaat het nog. Puma Radius is o.k., met een vrij neutraal uiterlijk, al weet ik niet of die nog in de handel zijn. De laatste keer heb ik uit tevredenheid, iig ten opzichte van de prijs van 50 euro, meerdere dozen gehamsterd, en daar doe ik nog wel even mee.

Bij Scapino en Aktiesport haalde ik zulke schoenen voor thuis, om mijn mooiere/duurdere schoenen niet sneller te laten slijten dan nodig.
  donderdag 10 maart 2016 @ 12:13:40 #150
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160563982
Heb eens bij VanHaren adidas schoenen voor 30 euro gekocht. Slijten gewoon niet. :') En dan ga ik geen 90 euro uitgeven bij de aktiesport.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 12:25:46 #151
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160564186
Even iets anders: we mopperen met zijn allen eigenlijk continu over de goedkope rommel van Action, en dat is vaak ook wel terecht, maar ik was er vandaag sinds een tijdje weer eens en zag ook iets anders: ze hebben steeds meer 'gerenommeerde' merken, die ook bij de 'gerespecteerde' winkels liggen: Labello, Scholl, Axe, Milka, Oral-B.

Hebben ze bij Action dan de goedkopere productlijnen uit mindere fabrieken? Afgekeurde spullen? Of zijn die merken toch rommel? Maar dan verkopen Etos, Trekpleister, DA, etc, die veel minder onder vuur liggen, toch precies dezelfde rommel? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160564253
quote:
99s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:25 schreef Cynix ® het volgende:
Even iets anders: we mopperen met zijn allen eigenlijk continu over de goedkope rommel van Action, en dat is vaak ook wel terecht, maar ik was er vandaag sinds een tijdje weer eens en zag ook iets anders: ze hebben steeds meer 'gerenommeerde' merken, die ook bij de 'gerespecteerde' winkels liggen: Labello, Scholl, Axe, Milka, Oral-B.

Hebben ze bij Action dan de goedkopere productlijnen uit mindere fabrieken? Afgekeurde spullen? Of zijn die merken toch rommel? Maar dan verkopen Etos, Trekpleister, DA, etc, die veel minder onder vuur liggen, toch precies dezelfde rommel? :?
Action koopt vaak restpartijen op bij groothandels en dingt daar goed op af.

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 16:38:42 #153
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160568801
In je citaat staat niet dat het per se mindere kwaliteit is. toch?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160568903
quote:
99s.gif Op donderdag 10 maart 2016 16:38 schreef Cynix ® het volgende:
In je citaat staat niet dat het per se mindere kwaliteit is. toch?
O dit ging vooral over die 'gerenommeerde' merken waar je het over had; en idd bij veel dingen gaat het niet om mindere kwaliteit maar vooral om inkoopvoordeel.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160569290
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 16:44 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

O dit ging vooral over die 'gerenommeerde' merken waar je het over had; en idd bij veel dingen gaat het niet om mindere kwaliteit maar vooral om inkoopvoordeel.
En genoegen nemen met minder marge, minder reclame en minder uitstraling. Hetzelfde principe als de Aldi. Een goedkope winkel weten mensen toch wel te vinden, en ze verspreiden vanzelf het woord.
pi_160569824
Slijten is wat anders dan goede kwaliteit. Ik ken mensen die kopen tweedehands sportschoenen en die slijten nog niet. Het is ook maar net hoe je ergens mee om gaat. Ik ken ook mensen die kopen gloednieuwe Nike's en die zijn na een jaar compleet verrot terwijl als ik ze zou kopen er 5 jaar mee doe :')
Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 11 maart 2016 @ 13:18:04 #157
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160589097
ik vraag me af of action ook producten verkoopt waar ze geen winst op maken. Puur om mensen in de winkel te krijgen dat ze anders dingen kopen.
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2016 @ 21:22:07 #158
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160600869
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 13:18 schreef KingRadler het volgende:
ik vraag me af of action ook producten verkoopt waar ze geen winst op maken. Puur om mensen in de winkel te krijgen dat ze anders dingen kopen.
Vast wel, maar dat lijkt me niet typisch iets voor Action. De klanten komen toch wel. Kan bijvoorbeeld voor de Mediamarkt net zo goed gelden. Of voor webshops die ook vaak wel een koopje van de dag of week hebben waar ze misschien op zich niet veel aan over houden.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 21:28:25 #159
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160601096
Zou het ook niet een beetje komen omdat V&D op vele plekken aan de rand zit? (Of bijna) Den Helder, Haarlem-Schalkwijk, Alkmaar, Amsterdam, Amstelveen ze zaten allemaal aan de rand van de winkelstraat of (flink) achteraf,
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2016 @ 21:34:06 #160
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160601294
In veel steden zaten ze juist midden in het centrum (Sneek, Den Bosch, Eindhoven). In de hoogtijdagen vórmden ze het centrum. Die van Haarlem vond ik wel op een rare locatie zitten, dat wel.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 21:36:53 #161
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160601382
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 21:34 schreef Cynix ® het volgende:
In veel steden zaten ze juist midden in het centrum (Sneek, Den Bosch, Eindhoven). In de hoogtijdagen vórmden ze het centrum. Die van Haarlem vond ik wel op een rare locatie zitten, dat wel.
Haarlem-Centrum ook mooi in het midden. Nooit gesnapt dat ze dan nog een 2e locatie hadden op een vreemde plek.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2016 @ 20:28:25 #162
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160619990
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 23:12:44 #163
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160625339
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 20:28 schreef Cynix ® het volgende:
[ afbeelding ]
Dat wij dit nog mee gaan maken in ons leven ;( Geen (normale) winkelstraat meer.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160626028
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 23:12 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Dat wij dit nog mee gaan maken in ons leven ;( Geen (normale) winkelstraat meer.
We gaan een beetje richting de VS. Alles in grote shoppingmalls en in het centrum is er niks meer.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_160626111
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Belegde broodjes e.d.

[ afbeelding ]
Ik vind het altijd jammer dat ze van die smerige saus op de broodjes doen i.p.v. boter.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 13 maart 2016 @ 08:22:50 #166
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_160629434
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 23:32 schreef HSG het volgende:

[..]

We gaan een beetje richting de VS. Alles in grote shoppingmalls en in het centrum is er niks meer.
Niet 'niks' maar wel veel minder. Horeca zal toch vooral in het centrum blijven en daaromheen kan best een hoop nog zitten qua winkels, maar hopelijk niet dezelfde eenheidsworst die het de afgelopen 25 jaar geworden is.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160630221
Of minder keten-eenheidsworst beter is?

Portugal is in Europa één van de landen die voorop lopen met shopping malls. Nou zou ik zeggen, klik eens van een stad als Coïmbra met street view de hoofdwinkelstraat door:
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Grof gezegd 10 souvenirwinkels, 10 opticiëns, 10 bankfilialen, en dan nog een paar koffiezaken, een paar fotozaken, apotheken en wat leegstand. Voor leuk winkelen moet je naar de shopping mall, en daar zitten dan natuurlijk net zo goed weer alle ketens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2016 09:58:06 ]
  zondag 13 maart 2016 @ 17:14:37 #168
174940 W00fer
Maar echt
pi_160639937
http://www.telegraaf.nl/t(...)na_leeg__.html?vp=33

Rijswijks winkelcentrum bijna leeg. Lijkt sterk qua bouwwijze op de Heuvel in Eindhoven.

Ik snap alleen die man niet die zegt "Coolblue opent ook steeds meer winkels, dus dat het de schuld is van internet geloof ik niet"

Coolblue heeft maar liefst 5 winkels....
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160640271
Rijswijk ligt tussen Delft en Den Haag in.. Wat verwachten ze dan?

Bouwstijl komt mij ook bekend voor, vast een slimme vastgoedhandelaar rijk van geworden.
pi_160640367
quote:
15s.gif Op zondag 13 maart 2016 17:28 schreef DJKoster het volgende:
Rijswijk ligt tussen Delft en Den Haag in.. Wat verwachten ze dan?
Waarschijnlijk een hoop inkomsten van figuren die klagen over de hoge parkeerkosten in historische binnensteden (waarvan er ook een paar in dit topic hebben gepost). En tot voor kort werkte dat blijkbaar ook.
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2016 @ 17:37:49 #171
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160640477
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 17:14 schreef W00fer het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)na_leeg__.html?vp=33

Rijswijks winkelcentrum bijna leeg. Lijkt sterk qua bouwwijze op de Heuvel in Eindhoven.

Ik snap alleen die man niet die zegt "Coolblue opent ook steeds meer winkels, dus dat het de schuld is van internet geloof ik niet"
Weet je; ik zie het, ik vind het jammer, maar ik ga er niets aan veranderen, zelfs als ik het zou kunnen. En zo denkt heel Nederland er kennelijk over: jammer dat het verdwijnt, maar ik ga er ook niks aan veranderen.

Het klinkt een beetje als een kermis. Of een circus. Of een dierentuin. Of de Pier van Scheveningen. Of de Euromast. Of een Provinciaal museum. Jammer dat het verdwijnt, maar ik ga er niet heen. Nu niet en waarschijnlijk nooit niet. Het boeit me niet, te saai, te duur, te druk, te rustig, te ver, te zwaar, te veel gedoe.

Het is een soort realiteit die groter is dan onze individuele hang naar nostalgie.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 13 maart 2016 @ 17:42:16 #172
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160640566
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 17:14 schreef W00fer het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)na_leeg__.html?vp=33

Rijswijks winkelcentrum bijna leeg. Lijkt sterk qua bouwwijze op de Heuvel in Eindhoven.

Ik snap alleen die man niet die zegt "Coolblue opent ook steeds meer winkels, dus dat het de schuld is van internet geloof ik niet"

Coolblue heeft maar liefst 5 winkels....
Sneu idd. Wij komen er wel eens maar steeds minder omdat het zo achteruit gaat.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160640590
quote:
99s.gif Op zondag 13 maart 2016 17:37 schreef Cynix � het volgende:
Het is een soort realiteit
Dat is de soort moderne realiteit dat als er geen geld aan te verdienen is dat het dan overbodig is. Zoals met alles wat naar cultuur en educatie riekt. Zodat onze kinderen iets kunnen leren over geschiedenis enzo. Noem het nostalgie desnoods. Leer ze alstublieft dat het enige wat belangrijk en nuttig is in het leven is het verdienen van geld aan anderen. Als iets daar niet aan voldoet is het overbodig.
Je krijgt dan een hele nare wereld. Maar so be it.

Allemaal te saai, te duur, te druk, te rustig, te ver, te zwaar, te veel gedoe.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2016 @ 17:59:20 #174
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160640982
Ok, maar nu ff eerlijk:
• Wanneer ben je voor het laatst naar een circus geweest?
• Wanneer ben je voor het laatst naar een dierentuin geweest?
• Wanneer ben je voor het laatst naar een museum geweest?
• Wanneer ben je voor het laatst naar een kermis geweest?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2016 @ 18:02:26 #175
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160641053
Of, meer on topic:
• Wanneer kocht je voor het laatst iets in een Blokker?
• Wanneer kocht je voor het laatst iets in een Marskramer?
• Wanneer kocht je voor het laatst iets in een HEMA?
• Wanneer kocht je voor het laatst iets in een Bouwmarkt?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2016 @ 18:06:32 #176
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160641155


Wij allen. ;(
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160641192
quote:
99s.gif Op zondag 13 maart 2016 18:02 schreef Cynix ® het volgende:
Of, meer on topic:
• Wanneer kocht je voor het laatst iets in een Blokker?
• Wanneer kocht je voor het laatst iets in een Marskramer?
• Wanneer kocht je voor het laatst iets in een HEMA?
• Wanneer kocht je voor het laatst iets in een Bouwmarkt?
Op die twee post's kan ik antwoorden: ik doe dat nog geregeld.
Het zou kunnen dat we het huis/zolderkamer liever niet meer uitkomen wegens te duur en wellicht levensgevaarlijk maar ik doe dat nog wel hoor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160641211
quote:
99s.gif Op zondag 13 maart 2016 18:06 schreef Cynix ® het volgende:
[ afbeelding ]

Wij allen. ;(
Dat klopt wel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160643218
quote:
99s.gif Op zondag 13 maart 2016 18:02 schreef Cynix ® het volgende:
Of, meer on topic:
• Wanneer kocht je voor het laatst iets in een Blokker?
• Wanneer kocht je voor het laatst iets in een Marskramer?
• Wanneer kocht je voor het laatst iets in een HEMA?
• Wanneer kocht je voor het laatst iets in een Bouwmarkt?
Allemaal dit jaar nog wel, behalve marskramer, die heb je hier niet in het centrum
٩๏̯͡๏)۶
pi_160644210
quote:
99s.gif Op zondag 13 maart 2016 17:59 schreef Cynix ® het volgende:
Ok, maar nu ff eerlijk:
• Wanneer ben je voor het laatst naar een circus geweest?
• Wanneer ben je voor het laatst naar een dierentuin geweest?
• Wanneer ben je voor het laatst naar een museum geweest?
• Wanneer ben je voor het laatst naar een kermis geweest?
Ik las dat God ook al verdween uit Nederland, dus straks vallen ook alle kerken :+ Ook pure nostalgie. Maar ik kwam er nooit.

Musea doen het volgens mij over het algemeen wel goed, toch? Een enorme hoeveelheid mensen heeft ook een museumjaarkaart en elke keer als ik in een museum ben (meerdere keren per jaar) dan is het toch best druk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2016 @ 20:53:35 #181
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160646125
Ja, musea, al dan niet zwaar gesubsidieerd, lopen nog wel. Ik kom er zelf niet erg vaak.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160646277
quote:
99s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:53 schreef Cynix ® het volgende:
Ja, musea, al dan niet zwaar gesubsidieerd, lopen nog wel. Ik kom er zelf niet erg vaak.
Als je alles online koopt heb je wel weer meer tijd voor andere dingen op je vrije dagen 8-) Niet meer shoppen, maar naar een festival, museum of iets dergelijks.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 13 maart 2016 @ 21:21:27 #183
174940 W00fer
Maar echt
pi_160647257
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 17:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

Sneu idd. Wij komen er wel eens maar steeds minder omdat het zo achteruit gaat.
Cirkel. Minder mensen, minder winkels, dus weer minder mensen.
Friettent dikke Willie, met Willie
  zondag 13 maart 2016 @ 21:22:19 #184
174940 W00fer
Maar echt
pi_160647294
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 17:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is de soort moderne realiteit dat als er geen geld aan te verdienen is dat het dan overbodig is. Zoals met alles wat naar cultuur en educatie riekt. Zodat onze kinderen iets kunnen leren over geschiedenis enzo. Noem het nostalgie desnoods. Leer ze alstublieft dat het enige wat belangrijk en nuttig is in het leven is het verdienen van geld aan anderen. Als iets daar niet aan voldoet is het overbodig.
Je krijgt dan een hele nare wereld. Maar so be it.

Allemaal te saai, te duur, te druk, te rustig, te ver, te zwaar, te veel gedoe.
Mensen zijn lui geworden, dat is het. Lui en kieskeurig.
Friettent dikke Willie, met Willie
  zondag 13 maart 2016 @ 21:22:42 #185
174940 W00fer
Maar echt
pi_160647310
quote:
99s.gif Op zondag 13 maart 2016 18:02 schreef Cynix ® het volgende:
Of, meer on topic:
• Wanneer kocht je voor het laatst iets in een Blokker?
• Wanneer kocht je voor het laatst iets in een Marskramer?
• Wanneer kocht je voor het laatst iets in een HEMA?
• Wanneer kocht je voor het laatst iets in een Bouwmarkt?
Wat krijg ik bij allevier een datum? Een koelkast?
Friettent dikke Willie, met Willie
  zondag 13 maart 2016 @ 21:23:48 #186
174940 W00fer
Maar echt
pi_160647351
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je alles online koopt heb je wel weer meer tijd voor andere dingen op je vrije dagen 8-) Niet meer shoppen, maar naar een festival, museum of iets dergelijks.
Festivals zijn ook 38x te duur geworden. Honderd euro voor 1 dagje van 11 tot 20u is gekkenwerk in mijn ogen, ik kom er nooit.
Friettent dikke Willie, met Willie
  zondag 13 maart 2016 @ 21:25:05 #187
174940 W00fer
Maar echt
pi_160647407
quote:
99s.gif Op zondag 13 maart 2016 17:37 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Weet je; ik zie het, ik vind het jammer, maar ik ga er niets aan veranderen, zelfs als ik het zou kunnen. En zo denkt heel Nederland er kennelijk over: jammer dat het verdwijnt, maar ik ga er ook niks aan veranderen.

Het klinkt een beetje als een kermis. Of een circus. Of een dierentuin. Of de Pier van Scheveningen. Of de Euromast. Of een Provinciaal museum. Jammer dat het verdwijnt, maar ik ga er niet heen. Nu niet en waarschijnlijk nooit niet. Het boeit me niet, te saai, te duur, te druk, te rustig, te ver, te zwaar, te veel gedoe.

Het is een soort realiteit die groter is dan onze individuele hang naar nostalgie.
De Pier gaat niet weg, er komt zelfs een mega reuzenrad net zoals de London Eye. Daar is redelijk wat verzet tegen wegens horizon vervuiling, maar het komt er toch. Vergunning is er ook al: http://www.omroepwest.nl/(...)aag-geeft-vergunning

Friettent dikke Willie, met Willie
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2016 @ 21:41:01 #188
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160648185
Ok. Goed nieuws. Voor Scheveningen. Denk ik.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160648328
quote:
99s.gif Op zondag 13 maart 2016 21:41 schreef Cynix ® het volgende:
Ok. Goed nieuws. Voor Scheveningen. Denk ik.
De pier is nu best gezellig, veel aparte eetkraampjes, vaak activiteiten etc. De nieuwe eigenaar heeft er duidelijk zin in :Y.
dag
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2016 @ 21:45:47 #190
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160648345
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 21:22 schreef W00fer het volgende:

[..]

Wat krijg ik bij allevier een datum? Een koelkast?
Aan jou ligt het dan ieder geval niet. ;)
En aan mij trouwens ook niet. Ik mag op z'n tijd graag winkelen, maar het wordt me niet gemakkelijk gemaakt. Nu zoek ik weer 2 eenvoudige lichtgewicht laptops en dat valt nog niet mee. MM en vooral BCC hebben maar een beperkt assortiment. Dynabyte heeft maar 1 winkel en ook al geen voorraad.

De verleiding is toch wel groot om op de bestelknop van een bol.com of een coolblue te drukken. :@
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 13 maart 2016 @ 22:47:02 #191
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160650547
Museum kan je ook online bekijken met streetview van google :@ en nog gratis ook.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  zondag 13 maart 2016 @ 23:17:37 #192
174940 W00fer
Maar echt
pi_160651438
quote:
99s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:25 schreef Cynix ® het volgende:
Even iets anders: we mopperen met zijn allen eigenlijk continu over de goedkope rommel van Action, en dat is vaak ook wel terecht, maar ik was er vandaag sinds een tijdje weer eens en zag ook iets anders: ze hebben steeds meer 'gerenommeerde' merken, die ook bij de 'gerespecteerde' winkels liggen: Labello, Scholl, Axe, Milka, Oral-B.

Hebben ze bij Action dan de goedkopere productlijnen uit mindere fabrieken? Afgekeurde spullen? Of zijn die merken toch rommel? Maar dan verkopen Etos, Trekpleister, DA, etc, die veel minder onder vuur liggen, toch precies dezelfde rommel? :?
Ja, zelfde merk en type maar ingrediëntenlijst kan verschillen. Bijv tandpasta met minder fluoride. Nog binnen de Europese richtlijn maar twijfelachtig volgens tandheelkundigen, zeker voor kinderen.
Friettent dikke Willie, met Willie
  zondag 13 maart 2016 @ 23:19:12 #193
174940 W00fer
Maar echt
pi_160651467
quote:
99s.gif Op zondag 13 maart 2016 21:45 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Aan jou ligt het dan ieder geval niet. ;)
En aan mij trouwens ook niet. Ik mag op z'n tijd graag winkelen, maar het wordt me niet gemakkelijk gemaakt. Nu zoek ik weer 2 eenvoudige lichtgewicht laptops en dat valt nog niet mee. MM en vooral BCC hebben maar een beperkt assortiment. Dynabyte heeft maar 1 winkel en ook al geen voorraad.

De verleiding is toch wel groot om op de bestelknop van een bol.com of een coolblue te drukken. :@
In mijn geval heb je nog Paradigit en 4Launch (al telt die eigenlijk niet omdat het een webshop is, maar omdat ze nooit moeilijk doen als ik aan de balie wat kom bestellen reken ik het min of meer als "gewone" winkel).
Friettent dikke Willie, met Willie
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2016 @ 23:29:31 #194
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160651691
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:19 schreef W00fer het volgende:

[..]

In mijn geval heb je nog Paradigit en 4Launch (al telt die eigenlijk niet omdat het een webshop is, maar omdat ze nooit moeilijk doen als ik aan de balie wat kom bestellen reken ik het min of meer als "gewone" winkel).
Oh ja waar ik Dynabyte zei bedoelde ik Paradigit. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 13 maart 2016 @ 23:54:19 #195
174940 W00fer
Maar echt
pi_160652291
quote:
99s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:29 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Oh ja waar ik Dynabyte zei bedoelde ik Paradigit. :')
Paradigit heeft wel voorraad?
Friettent dikke Willie, met Willie
  † In Memoriam † maandag 14 maart 2016 @ 00:12:20 #196
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160652598
Nope. Paar basisproducten en de rest moet besteld worden. Mycom was zo mogelijk nog erger, maar die bestaan geloof ik niet meer. Of kwijnen in de marge.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160652818
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 17:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een hoop inkomsten van figuren die klagen over de hoge parkeerkosten in historische binnensteden (waarvan er ook een paar in dit topic hebben gepost). En tot voor kort werkte dat blijkbaar ook.
Naja. Tot voor kort... Tot ongeveer drie jaar geleden. Vroeger gingen wij vaak eerder in rijswijk winkelen ja. Parkeerkosten waren heel schappelijk.

Toen kreeg qpark het in zijn hoofd en gingen de parkeerkosten flink omhoog. Toen was het afgelopen.
  † In Memoriam † maandag 14 maart 2016 @ 06:33:54 #198
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160653622
Yep, consumenten mogen dan lui en kieskeurig zijn geworden, de parkeerambtenaren en de Q-Park maffia zijn de échte slopers van de middenstand.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160654013
quote:
99s.gif Op maandag 14 maart 2016 06:33 schreef Cynix ® het volgende:
Yep, consumenten mogen dan lui en kieskeurig zijn geworden, de parkeerambtenaren en de Q-Park maffia zijn de échte slopers van de middenstand.
Ik blijf het idioot vinden dat tot vorig jaar Assen gratis parkeren in de binnenstad had. Maar er was een parkeergarage gebouwd waar niemand parkeerde. Dus werd het gratis parkeren heel duur gemaakt, zodat mensen naar die parkeergarage zouden gaan 8)7
Nu wordt er in Hoogeveen een énorme parkeergarage gebouwd (er was voldoende parkeerruimte en het was hier al duur parkeren). Terwijl er in de binnenstad echt steeds meer winkels leeg komen te staan :') Wat een achterlijk project. Waarschijnlijk al in de vorige eeuw met de plannen gestart en nu pas aan het uitvoeren, zonder kennis van de huidige stand van zaken voor de middenstand.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 14 maart 2016 @ 10:44:20 #200
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160655705
Duitsland maakt ook veel kapot en het is ook gratis parkeren. Het word tijd dat steden in Nederland vaker gratis parkeren gaan invoeren.
pi_160655768
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:44 schreef KingRadler het volgende:
Duitsland maakt ook veel kapot en het is ook gratis parkeren. Het word tijd dat steden in Nederland vaker gratis parkeren gaan invoeren.
Gratis parkeren in Duitsland gaat ook alleen maar als je je weg een beetje weet. In de grote steden mag je gewoon dokken in de parkeergarages hoor.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160655880
De Hema is NEXT

Hupakee en weg :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_160655958
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:54 schreef MMXMMX het volgende:
De Hema is NEXT

Hupakee en weg :)
Maar die ga ik wèl missen!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 14 maart 2016 @ 11:16:05 #204
141482 Q.
JurassiQ
pi_160656212
De HEMA mag niet kapot hoor. Dan ga ik echt huilen.
For great justice!
  maandag 14 maart 2016 @ 11:16:42 #205
141482 Q.
JurassiQ
pi_160656219
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:44 schreef KingRadler het volgende:
Duitsland maakt ook veel kapot en het is ook gratis parkeren. Het word tijd dat steden in Nederland vaker gratis parkeren gaan invoeren.
Lekker, nog meer ruimteverslindende en vervuilende auto's in het centrum. *O* Dat is goed voor de leefbaarheid. *O*
For great justice!
pi_160656587
quote:
Column: aanpak winkelleegstand verdient een actieve provincie
13 maart 2016
Gastcolumn Cees-Jan Pen, lector Brainport aan Fontys Hogescholen

Laat ik meteen helder zijn: provincies moeten aan de bak. De voornaamste verklaring voor de te hoge winkelleegstand is overbewinkeling, ook al leidt het opgeklopte webwinkel- en betaald parkeren debat lekker af. Ondanks de crisis en steeds groter wordende retail-ellende, bouwen we nog steeds door met nieuwe vooral perifere winkelplannen nabij snelwegen. Geregeld zie ik, vaak nog onderbouwd door serieuze adviesbureaus ook, dat een perifere ontwikkeling het centrum kan versterken. Gemeenten met grondposities in regio’s met vrijblijvende regionale samenwerking denken nog steeds, in vaak al overbevolkte retailregio’s, dat een perifeer (winkel)centrum naast de binnenstad moet kunnen. De markt wil het immers en geeft aan dat ‘wij’ een uitzondering zijn op de regionale situatie. Er is altijd wel een bureau te vinden die dit opschrijft.

Onder meer provincies hebben overbewinkeling samen met gemeenten, bouwers, ondernemers en ontwikkelaars laten gebeuren en zijn dus mede verantwoordelijk het probleem ook op te lossen. Provincies worden terecht aangesproken iets te doen, of duur gezegd ‘de regie te pakken’ met betrekking tot de aanpak van winkelleegstand en overbewinkeling. De situatie op de retailmarkt is niet om vrolijk van te worden: er wordt op veel plekken gebouwd voor leegstand. 2016 wordt het jaar dat stevig ingrijpen van provincies niet kan uitblijven, al zal het voor menig provincie en haar omgeving nog erg wennen zijn hoe dit stevig ingrijpen eruit ziet. Tegelijkertijd wordt ook steeds duidelijker dat de markt het leegstands- en verduurzamingsvraagstuk onvoldoende oppakt. De overheid loopt voor op de markt. Provincies pakken gelukkig steeds actiever hun verantwoordelijkheid en bewijzen hun bestaansrecht. Alle provincies zijn bezig te werken aan up-to-date objectieve (monitor)gegevens over vraag en aanbod over onder meer de retailmarkt. Ik ben hier blij mee, want de basis voor ingrijpen vormen klip en klare objectieve en ontnuchterende vraag-aanbod data. Analyse van provinciale bestuursakkoorden en leegstandsacties toont niet geheel verrassend dat zij op diverse manieren aansturen op winkelleegstand.

In al het mediageweld rond omvallende ketens komt te weinig aan bod dat de voortgaande overbewinkeling, naast niet goed anticiperen op de veranderingen in koopgedrag en warenhuizen die ‘over datum zijn’, een voorname reden is waardoor ketens in de problemen zijn gekomen. De retailmarkt wordt momenteel gekenmerkt door het mechanisme: komt er iets bij, dan zal er elders iets verdwijnen. Er zijn provincies die al heel actief de problemen aanpakken, maar ook provincies die enigszins vanaf de zijlijn kijken naar het voortgaande onheil. Opvallend is dat met name de provincies waar het economisch gezien redelijk tot goed gaat, actief zijn en de urgentie zien. De activistische aanpak van Utrecht met betrekking tot de kantorenmarkt geldt voor Gelderland wat betreft ingrijpen op de retailmarkt. Duidelijk is ook dat provincies nog zoekende zijn de stevige rol naast de formele aanwijzingsbevoegdheid verder uit te werken. Hoe zorg je ervoor dat regionale samenwerking ook leidt tot regionaal schrappen en echt pijn verdelen? Vanuit financieel toezicht moet op basis van rammelende nieuwe retailplannen en fictieve opbrengsten toch meer mogelijk zijn? Hetzelfde geldt voor het uitsluiten van gemeenten die ‘slecht’ retailgedrag laten zien, van provinciale regelingen. Of kan de provincie ook marktpartijen die lokaal bouwen voor leegstand uitsluiten van bepaalde provinciale projecten?

Ik wil wel benadrukken dat de crisis in de retail niet inhoudt dat centra er slecht voor staan. De meeste Nederlandse binnensteden staan er nog relatief goed voor, en maatschappelijk en politiek willen we dat zo houden. Een centrum is echt meer dan alleen winkelen. Ook wonen, werken, horeca, leisure en maatschappelijke functies spelen een belangrijke rol. We willen geen donutsteden omdat een stad of dorp zonder hart doodbloedt, maar ook omdat binnensteden een van de grote lokale werkgevers zijn.

Provincies zijn medeverantwoordelijk de overbewinkeling een halt toe te brengen en dit zal de komende jaren op een steeds fellere manier gaan gebeuren. Ik hoop vooral op brede steun in de Staten. Tegelijkertijd zullen provincies nog actiever moeten worden met het stimuleren van verduurzaming, kennisdeling tussen betrokkenen en voor de retail ruimte bieden voor pilots en vernieuwing. Een centrum is geen statisch geheel, maar moet zich voortdurend kunnen blijven vernieuwen. Slecht gedrag moet je harder aanpakken. Net zo belangrijk is meer in te zetten op het belonen van goed gedrag. Werk aan positieve discriminatie van regio’s die hun verantwoordelijkheid nemen en beschikken over real time up-to-date vraag-aanbod vastgoedinformatie dat leesbaar is voor B&W en raad.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160656682
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:54 schreef MMXMMX het volgende:
De Hema is NEXT

Hupakee en weg :)
in dat geval: "gefeliciteerd, je zal wel blij zijn" :)
  maandag 14 maart 2016 @ 11:58:04 #208
174940 W00fer
Maar echt
pi_160656905
quote:
99s.gif Op maandag 14 maart 2016 06:33 schreef Cynix ® het volgende:
Yep, consumenten mogen dan lui en kieskeurig zijn geworden, de parkeerambtenaren en de Q-Park maffia zijn de échte slopers van de middenstand.
Aangezien er hier een paar oude rotten zitten, waren parkeergarages vroeger niet van de gemeente zelf?
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 14 maart 2016 @ 12:00:31 #209
174940 W00fer
Maar echt
pi_160656962
quote:
99s.gif Op maandag 14 maart 2016 00:12 schreef Cynix ® het volgende:
Nope. Paar basisproducten en de rest moet besteld worden. Mycom was zo mogelijk nog erger, maar die bestaan geloof ik niet meer. Of kwijnen in de marge.
Mycom vond ik altijd duur en het assortiment erg matig. Ze hadden ooit (maar dan praat ik over 12 jaar geleden) wel hoogwaardigere componenten dan Paradigit die toen al afgestapt was van het high-end segment qua zelfbouw van een pc. Alleen in de jaren rond 2000 heeft Paradigit high-end spul verkocht daarna kon je bij hen voor de topmodellen van moederborden niet meer terecht.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160657183
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:54 schreef MMXMMX het volgende:
De Hema is NEXT

Hupakee en weg :)
Echt niet.
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 14 maart 2016 @ 12:50:37 #211
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160658020
ik zie eerst Intertoys verdwijnen
  maandag 14 maart 2016 @ 12:54:08 #212
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160658104
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:47 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Gratis parkeren in Duitsland gaat ook alleen maar als je je weg een beetje weet. In de grote steden mag je gewoon dokken in de parkeergarages hoor.
Maar wel goedkoop. 1,50 euro per uur in hartje Dusseldorf. Mag je in Amsterdam 6 euro voor rekenen.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  maandag 14 maart 2016 @ 12:56:23 #213
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160658151
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:50 schreef KingRadler het volgende:
ik zie eerst Intertoys verdwijnen
Intertoys moet blijven. De nieuwe winkels zien er prachtig uit. Bart Smit mag zn koffers pakken of ombouwen.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160658226
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:54 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Maar wel goedkoop. 1,50 euro per uur in hartje Dusseldorf. Mag je in Amsterdam 6 euro voor rekenen.
Ja klopt het scheelt wel met a'dam e.d.
Dusseldorf nooit geweest, maar Keulen is ook maar iets van 2 euro per uur.

Aan de andere kant zal ik de auto niet snel laten staan door de parkeerkosten. Als ik al naar A'dam ga is het voor een concertje en die paar uur parkeerkosten overleef ik ook wel. Zeker als je het met 3 / 4 man kan delen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 14 maart 2016 @ 13:12:27 #215
174940 W00fer
Maar echt
pi_160658512
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:56 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Intertoys moet blijven. De nieuwe winkels zien er prachtig uit. Bart Smit mag zn koffers pakken of ombouwen.
Zelfde concern. Ik had gedacht dat Intertoys en Bart Smit veel meer last zouden krijgen van Bol.com die ook speelgoed ging verkopen, maar blijkbaar is de concurrentie niet zo enorm sterk of kopen mensen liever in de winkels rondom Sinterklaas / Kerst en verjaardagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door W00fer op 14-03-2016 13:21:22 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160658705
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 13:12 schreef W00fer het volgende:

[..]

Zelfde concern. Ik had gedacht dat Intertoys en Bart Smit veel meer last zouden krijgen van Bol.com die ook speelgoed ging verkopen, maar blijkbaar is de concurrentie niet zo enorm sterk of kopen mensen liever in de winkels rondom Sinterklaas / Kerst en verjaardagen.
Het zijn wel typisch winkels waar winkelend publiek (zeker bij een dagje uit met de koters) snel even binnenwandelt.
Concurrentie in de winkelstraten is er amper meer op dat gebied. Ik ken eigenlijk alleen Top1Toys en die zie ik nergens meer.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 14 maart 2016 @ 13:22:13 #217
174940 W00fer
Maar echt
pi_160658742
Overigens een mooi inititatief buymeonce.com gaat erover dat de wereld nu gericht is op een consumptie economie en mensen maar dingen kopen zo goedkoop mogelijk en weer wegsmijten. Terwijl al deze landfill niet goed is. Op de site staan producten met (levenslange) garantie. Duurder is dus niet altijd te duur. Het is ook een strijd tegen het steeds verder verlagen van productkwaliteit, bijvoorbeeld wasmachines die niet meer eenvoudig te maken zijn.

Producten die lang meegaan zijn dus meer eco friendly :)

Artikel hierver bij Reuters: www.reuters.com/article/u(...)&utm_medium=referral
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160659040
Kijkshop...
  maandag 14 maart 2016 @ 13:48:56 #219
16715 Mylene
*schatje*
pi_160659394
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:54 schreef MMXMMX het volgende:
De Hema is NEXT

Hupakee en weg :)
Hema breidt nu ook verder uit in Spanje.
  maandag 14 maart 2016 @ 14:16:38 #220
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160660012
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 13:20 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Het zijn wel typisch winkels waar winkelend publiek (zeker bij een dagje uit met de koters) snel even binnenwandelt.
Concurrentie in de winkelstraten is er amper meer op dat gebied. Ik ken eigenlijk alleen Top1Toys en die zie ik nergens meer.
Toychamp zie ik steeds voorbij komen in de folderapp. Schijnen een paar winkels te hebben.

En je hebt ToysXL (voormalig ToysRus)
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160660198
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 12:00 schreef W00fer het volgende:

. Alleen in de jaren rond 2000 heeft Paradigit high-end spul verkocht daarna kon je bij hen voor de topmodellen van moederborden niet meer terecht.
In de jaren toen paradigit begon en een klein winkeltje aan de ringweg van eindhoven was in 1992 of zo verkocht men ook alles. ;)
  † In Memoriam † maandag 14 maart 2016 @ 14:32:54 #222
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160660297
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 13:22 schreef W00fer het volgende:
Producten die lang meegaan zijn dus meer eco friendly :)
Klopt, maar hoe weet ik of een product echt (veel) langer mee gaat? :?

Neem een Miele vaatwasser. Kost al gauw een 1.100 euro. Zou dan ook minimaal 12 jaar mee gaan. Bijna 100 euro per jaar afschrijving dus. Of je kiest een Thomson of Whirlpool voor een kleine 400 euro. Gaat toch vast ook wel 5 jaar mee?

Maar nu het risico: Als ik pech heb met Miele ben ik 1.100 euro armer. De Thomson of Whirlpool vervang ik dan toch even gemakkelijker als het tegenzit en bovendien kan de levensduur daarvan eigenlijk alleen maar meevallen. Daar haal je misschien eerder 10 jaar mee dan 20 jaar met een Miele.

Tsja, wat doe je dan? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160660353
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 14:16 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Toychamp zie ik steeds voorbij komen in de folderapp. Schijnen een paar winkels te hebben.

En je hebt ToysXL (voormalig ToysRus)
Maar die zitten niet in de binnenstad (of althans, niet hier in Den Bosch)
Gisteren even de stad in geweest, meerdere malen kinderen gehoord die 'even bij de bart smit willen kijken mam!'. Dat blijft toch wel een dingetje.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160660380
quote:
99s.gif Op maandag 14 maart 2016 14:32 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Klopt, maar hoe weet ik of een product echt (veel) langer mee gaat? :?

Neem een Miele vaatwasser. Kost al gauw een 1.100 euro. Zou dan ook minimaal 12 jaar mee gaan. Bijna 100 euro per jaar afschrijving dus. Of je kiest een Thomson of Whirlpool voor een kleine 400 euro. Gaat toch vast ook wel 5 jaar mee?

Maar nu het risico: Als ik pech heb met Miele ben ik 1.100 euro armer. De Thomson of Whirlpool vervang ik dan toch even gemakkelijker als het tegenzit en bovendien kan de levensduur daarvan eigenlijk alleen maar meevallen. Daar haal je misschien eerder 10 jaar mee dan 20 jaar met een Miele.

Tsja, wat doe je dan? :?
Precies, de eerste Miele van m'n ouders ging na 28 jaar stuk (was een trouwkado). De volgende Miele begaf het na 7 jaar en nu zitten ze aan Miele nr 3 in 40 jaar tijd.

Heb zelf een Bosch gekocht voor een 600 euro en die doet het al 10 jaar hartstikke goed. Alles na nu komt in de bonus-tijd en is 'winst' :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 14 maart 2016 @ 16:16:42 #225
174940 W00fer
Maar echt
pi_160662107
quote:
99s.gif Op maandag 14 maart 2016 14:32 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Klopt, maar hoe weet ik of een product echt (veel) langer mee gaat? :?

Neem een Miele vaatwasser. Kost al gauw een 1.100 euro. Zou dan ook minimaal 12 jaar mee gaan. Bijna 100 euro per jaar afschrijving dus. Of je kiest een Thomson of Whirlpool voor een kleine 400 euro. Gaat toch vast ook wel 5 jaar mee?

Maar nu het risico: Als ik pech heb met Miele ben ik 1.100 euro armer. De Thomson of Whirlpool vervang ik dan toch even gemakkelijker als het tegenzit en bovendien kan de levensduur daarvan eigenlijk alleen maar meevallen. Daar haal je misschien eerder 10 jaar mee dan 20 jaar met een Miele.

Tsja, wat doe je dan? :?
Die site is vooral gebaseerd op fabrieksgarantie, bijvoorbeeld bij Eastpak waar je eerst levenslange garantie had, is nu 30 jaar.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 14 maart 2016 @ 16:20:14 #226
174940 W00fer
Maar echt
pi_160662188
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 14:38 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Precies, de eerste Miele van m'n ouders ging na 28 jaar stuk (was een trouwkado). De volgende Miele begaf het na 7 jaar en nu zitten ze aan Miele nr 3 in 40 jaar tijd.

Heb zelf een Bosch gekocht voor een 600 euro en die doet het al 10 jaar hartstikke goed. Alles na nu komt in de bonus-tijd en is 'winst' :)
Dat die tweede en derde niet meer 28 jaar meegaan is dus precies waar die site buymeonce.com tegen strijdt, dat fabrikanten zich weer bewust worden dat producten die lang meegaan noodzakelijk zijn voor het behoud van onze planeet ipv de wegwerpmaatschappij. Het kán namelijk wel dat ze zo lang meegaan, alleen fabrikanten bouwen defects in die na x aantal wasbeurten naarbuiten komen. Dat is geen fabeltje, maar wel degelijk onderzocht. Hetzelfde bij een van de grote Duitse autobouwers, ik zag een keer op de Duitse tv waar ze draagarmen van een autofabrikant vergeleken met aftermarket spul. Zelfde richtlijnen maar dat van die autofabrikant was erop gebouwd na 150.000 km kapot te gaan, terwijl een aftermarket ding wel 200.000 km mee kon en minder scheuren vertoonden. Ja het is niet wetenschappelijk onderbouwd omdat metaalsoorten anders kunnen zijn of slijtageduur niet lineair is zei de fabrikant, maar waar rook is is vuur denk ik altijd. Fabrikanten moeten ook gewoon hun winst targets halen.

Hier overigens een artikel voor de zeurpieten die weer hengelen naar bewijs (je zal hier toch maar een mening verkondigen, zijn ze gelijk gepikeerd :') )

quote:
Dat denkt ook Marcel den Hollander, docent aan de TU Delft en ontwerper. "Het is iets van laatste tijd", zei hij in de uitzending. "Het stijgende milieubewustzijn en de moeilijke economische situatie zorgen ervoor dat de levensduur van producten en de effecten van de wegwerpmaatschappij weer zwaarder gaan wegen."
http://radar.avrotros.nl/(...)sduur-van-apparaten/

http://repaircafe.org/tv-(...)-cafes-zijn-booming/

[ Bericht 4% gewijzigd door W00fer op 14-03-2016 16:31:20 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
  † In Memoriam † maandag 14 maart 2016 @ 17:58:59 #227
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160664346
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 16:20 schreef W00fer het volgende:
Zelfde richtlijnen maar dat van die autofabrikant was erop gebouwd na 150.000 km kapot te gaan, terwijl een aftermarket ding wel 200.000 km mee kon en minder scheuren vertoonden.
Ik geloof je verhaal en ik hoef zelfs geen onderbouwing, maar nou net dát deel betwijfel ik. Wat fabrikanten wel doen is zorgen dat hun product nét even iets langer mee gaat dan dat van de concurrent. Dus als een vaatwasser gemiddeld na 10 jaar crasht, zorgt Miele dat die van hun 12 jaar mee gaat. En geen 20, want dat is niet nodig en kost alleen maar omzet, de klant vraagt er ook niet om, die wil de beste voor z'n geld.

Unieke, niet (rendabel) na te maken onderdelen, mogen zelfs eerder kapot gaan, de consument kan toch nergens naar toe.

Ik verdenk bijvoorbeeld printerproducenten (Canon, HP, Epson, Brother) dit, wellicht in onderling overleg, tot in het extreme door te voeren. Ze gaan allemaal vrij snel kapot, maar nét niet sneller dan wat de consument toch al verwachtte.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 14 maart 2016 @ 19:27:52 #228
174940 W00fer
Maar echt
pi_160666664
quote:
99s.gif Op maandag 14 maart 2016 17:58 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik geloof je verhaal en ik hoef zelfs geen onderbouwing, maar nou net dát deel betwijfel ik. Wat fabrikanten wel doen is zorgen dat hun product nét even iets langer mee gaat dan dat van de concurrent. Dus als een vaatwasser gemiddeld na 10 jaar crasht, zorgt Miele dat die van hun 12 jaar mee gaat. En geen 20, want dat is niet nodig en kost alleen maar omzet, de klant vraagt er ook niet om, die wil de beste voor z'n geld.

Unieke, niet (rendabel) na te maken onderdelen, mogen zelfs eerder kapot gaan, de consument kan toch nergens naar toe.

Ik verdenk bijvoorbeeld printerproducenten (Canon, HP, Epson, Brother) dit, wellicht in onderling overleg, tot in het extreme door te voeren. Ze gaan allemaal vrij snel kapot, maar nét niet sneller dan wat de consument toch al verwachtte.
Dan zou dat betekenen dat Epson het 5 jaar doet, Canon het 6 jaar en dan kom je bij 1 fabrikant tot in eternity uit. Bovendien wil geen van de fabrikanten laatste zijn dus ik denk dat dat niet zo is. Bovendien is kartelvorming om dat soort afspraken te maken welke fabrikant welke houdbaarheid heeft bij wet verboden. Vendor lock-in helaas niet, dus kan Epson je doormiddel van een chip (die te kraken was met een viltstift) je verplichten alleen hun eigen inktpatronen te kopen.

Zitten 2 aspecten aan die interessant zijn, vendor lock-in; de klant kan nergens anders heen en als tweede de lifetime van een product. Die laatste is wel degelijk opzettelijk aangepast. Zelfde als dat Philips een gloeilamp zou maken die nooit stuk zou gaan, dan verkochten ze er geen meer na een tijdje. Nu gaan ze bijna allemaal na x branduren stuk.(Behalve dan diegene die op sterke onderspanning staat in de brandweerkazerne in Amerika ;) ).

De PLC (product life cycle) wordt vaak gezien als een indicator van innovatie. Kijk eens hoe ver we al gekomen zijn. Ik waag dat sterk te betwijfelen door bijvoorbeeld te kijken naar de diarree van toestellen van Samsung, er was een tijd dat ze zeiden we maken er 365 verschillende types per jaar, dan kan niemand om ons heen. Je ziet waar dat toe geleid heeft. Een compleet gekannibaliseerde markt waarin eigenlijk niemand meer weet wat er allemaal te krijgen is. Er zijn 36 verschillende Samsung's bij Mediamarkt bijvoorbeeld en iets van 10 verschillende in het prepaidsegment bij Kijkshop. Allemaal touchscreen, allemaal Android 4 en allemaal een nagenoeg gelijke camera achterop :')

Winkelketens kunnen nooit al die types in het schap leggen dus als de consument komt met ik zoek type XYZ dan zegt een winkel: hebben we niet en rent de consument naar een webshop. Of dat daadwerkelijk aan die winkel te wijten is is vers 2. Ik denk dat als je een winkel had waar X jaar lang dezelfde producten lagen (want van topkwaliteit) het bijzonder saai zou zijn voor de verkopers, maar je wel wist waar je aan toe was. Nu kom je 3 maanden niet bij Mediamarkt en is alles weer totaal anders. Een stenen winkel moet van zijn voorraad af en dan krijg je dus de dingen die je bij V&D zag. Oud assortiment voor de oorspronkelijke prijs wat niemand meer wil hebben en nieuwe artikelen liggen er nog niet want nog niet ingekocht. Heeft niks te maken met de wil om te vernieuwen, maar met de fabrikant die zo snel met wat nieuws komt dat het lastig is om bij te benen in een tanende retailmarkt.

Kijk de reportage achter de Hema maar eens met voormalig topman Ronald van Zetten, die de winkels rondliep en er een speerpunt van maakte oud assortiment zo snel mogelijk kwijt te raken. Hij ging naar China en zijn target was om de tijd tussen productiefaciliteit en in het schap leggen zo kort mogelijk te krijgen. Zara heeft dat eigenlijk geinitieerd door zo ontzettend vaak met een andere collectie te komen dat het niet meer bij te houden was voor de rest. Is dat nodig dan zo vaak van collectie wisselen? Lijkt mij van niet, maarja.... mensen zijn snel op iets uitgekeken. Misschien wel te snel. Sony volgde dat voorbeeld door twee keer per jaar met een toptoestel te komen. Van het model van februari waren net alle producttrainingen aan verkopers afgerond als bij wijze van spreken het volgende model al weer kwam. En de consument maar klagen dat er een nitwit verkoper staat die niet alle specs van 38 verschillende dingen uit zijn hoofd weet. Oorzaak gevolg.

TL;DR fabrikanten zijn er mede schuldig aan dat een hoge omloopsnelheid ten kostte gaat van de retailer, retailbeleving en merkperceptie van de consument. Zeker met hun vage truukjes zoals koopverplichtingen wat je ziet bij inkt tanks en bewezen verminderde kwaliteit van producten over de jaren heen. Je zou zeggen dat als iets snel kapot gaat de retailer er baad bij heeft, maar dit blijkt niet zo te zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door W00fer op 14-03-2016 19:49:39 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160667546
Interessant dit. Aardig om te onderzoeken of het inderdaad zo is en hoe dat kan/komt.
Misschien iets voor een apart topic.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 14 maart 2016 @ 22:31:39 #230
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160673076
Het is waar, er worden te snel nieuwe producten ontworpen. Koop ik vandaag de nieuwste telefoon, is die morgen alweer oud. :')

Je ziet het met de smartphones. Eerst was de gedkoopste nog 200 euro, nu al voor 50 euro te vinden nieuw. Over 2 jaar liggen die net als de klaptelefoontjes (Die overigens ook nog pallets vol staan weg te stoffen) ook voor 10 euro in de bakken. En dan ook nog 10 euro beltegoed erbij. :+
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  maandag 14 maart 2016 @ 23:43:03 #231
174940 W00fer
Maar echt
pi_160675805
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:02 schreef Bart2002 het volgende:
Interessant dit. Aardig om te onderzoeken of het inderdaad zo is en hoe dat kan/komt.
Misschien iets voor een apart topic.
Het is internationaal uitgezocht en belicht (geweest) in diverse tv rapportages zowel bij de Nederlandse, Duitse als Engelse tv. Ga een middagje Googlen en je vind diverse rapporten hierover, ook het boek van professor Molenaar (Erasmus Universiteit Rotterdam) laat een aantal punten zien (bijv oud assortiment).

Resumerend kunnen we de ondergang van V&D diverse oorzaken aanwijzen. Wellicht mis ik er nog een paar, korte samenvatting voor in de OP.

• Razendsnelle (wellicht te) snelle overgang naar nieuwe producten en productgroepen
• Mensen zijn te snel verveeld omdat ze alles hebben tegenwoordig
• Parkeertarieven
• Crisis
• Vastgoed (verhuur) prijzen
• Hedgefundsen die vastgoed verkopen en als een sprinkhaan de bedrijven volstoppen met schulden
• Verkeerd management
• Hoge personeelskosten
• Concurrentie van internetshops op prijs / plaats / product / promotie en service (gratis levering en retour)
• Assortiment en uitstraling, webshops hebben meer/anders/leuker
• Race to the bottom qua productkwaliteit en rotzooiwinkels, mede ook door crisis
• Luiheid van mensen die liever 3x naar een postkantoor gaan ipv 1 ding direct kopen
• Teveel winkeloppervlakte
• Verkopend personeel wat niet altijd zijn/haar beste dag heeft
• Globalisering van de markt waardoor mensen ook wat op Ebay kunnen bestellen
• Ander soort beleving. Vroeger was shoppen een uitje, tegenwoordig is een pretpark of festival dat
• Onaantrekkelijke winkelstraten door overmatige vernieuwingsdrang van gemeenten naar beton ipv authentieke winkelstraatjes.
• Eenheidsworst, elke stad heeft dezelfde ketens.
• Toegenomen concurrentie, veel meer winkels verkopen allemaal hetzelfde
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160684912
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 08:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik blijf het idioot vinden dat tot vorig jaar Assen gratis parkeren in de binnenstad had. Maar er was een parkeergarage gebouwd waar niemand parkeerde. Dus werd het gratis parkeren heel duur gemaakt, zodat mensen naar die parkeergarage zouden gaan 8)7
Nu wordt er in Hoogeveen een énorme parkeergarage gebouwd (er was voldoende parkeerruimte en het was hier al duur parkeren). Terwijl er in de binnenstad echt steeds meer winkels leeg komen te staan :') Wat een achterlijk project. Waarschijnlijk al in de vorige eeuw met de plannen gestart en nu pas aan het uitvoeren, zonder kennis van de huidige stand van zaken voor de middenstand.
Oh dat heb je in Tilburg ook. Er was altijd gratis parkeren op Stappegoor (gebied buiten de ringbanen) en zelden echt hoge parkeer druk. De gemeente neemt een lege parkeergarage over en opeens moet men overal betalen. Die zone verspreid zich als een vlek over het gebied omdat mensen gewoon hun auto verder op zetten en het daar opeens wel te druk werd. :')

In mijn dorp hadden ze een blauwe zone ingesteld waar geen vraag naar was. Ook die is nu voor veel kosten en schade aan de weg verwijderd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  † In Memoriam † woensdag 16 maart 2016 @ 14:03:21 #233
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160713429
Honderden nieuwe banen bij Hornbach

Goed nieuws, maar ik neem aan dat ongeveer dezelfde hoeveelheid banen verdwijnt bij bestaande bouwmarkten? We gaan immers per saldo niet méér klussen. Eerder minder zelfs, als ik de trends en voorspellingen mag geloven.

Als het wel éxtra banen zijn, neemt de omzet per verkoper dus af, en zullen de prijzen (dus) gaan stijgen, om er allemaal iets aan te verdienen.

Voor de consument op korte termijn goed nieuws, op de langere termijn is dat wat minder duidelijk...
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160713483
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2016 14:03 schreef Cynix ® het volgende:
Honderden nieuwe banen bij Hornbach

Goed nieuws, maar ik neem aan dat ongeveer dezelfde hoeveelheid banen verdwijnt bij bestaande bouwmarkten? We gaan immers per saldo niet méér klussen. Eerder minder zelfs, als ik de trends en voorspellingen mag geloven.
Die houden natuurlijk niet per direct op met te bestaan. Best staat er als voorbeeld.
De 2 DHZ-zaken in het centrum daar zijn gestopt (3 FTE). Maar de Karwei staat er nog steeds ook al is het daar *veel* rustiger sinds de Hornbach er zit.
Zolang Intergamma het nog kan lijden zullen ze niet snel vestigingen sluiten lijkt me.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 16 maart 2016 @ 15:12:48 #235
174940 W00fer
Maar echt
pi_160714893
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2016 14:03 schreef Cynix ® het volgende:
Honderden nieuwe banen bij Hornbach

Goed nieuws, maar ik neem aan dat ongeveer dezelfde hoeveelheid banen verdwijnt bij bestaande bouwmarkten? We gaan immers per saldo niet méér klussen. Eerder minder zelfs, als ik de trends en voorspellingen mag geloven.

Als het wel éxtra banen zijn, neemt de omzet per verkoper dus af, en zullen de prijzen (dus) gaan stijgen, om er allemaal iets aan te verdienen.

Voor de consument op korte termijn goed nieuws, op de langere termijn is dat wat minder duidelijk...
Ik snap die verschuivingen nooit. Alsof het bij Hornbach zoveel beer geregeld is? Het enige dat ik kan bedenken is meer werken voor minder salaris waardoor de kosten laag blijven.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 16 maart 2016 @ 16:46:20 #236
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160716601
http://tilburg.com/nieuws(...)kelingen-binnenstad/

Hier zie je het: Ici paris XL halen ze leeg. V&D blijft staan.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 17 maart 2016 @ 16:53:29 #237
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160741168
JD Sports Fashion wil de winkels van Perry Sport overnemen.

quote:
Dat blijkt donderdag uit een melding bij de toezichthouder.
De sportzaken en moederbedrijf USG (in totaal 2500 medewerkers) werden onlangs failliet verklaard.

De curator heeft de afgelopen week met meerdere partijen onderhandeld over de doorstarts van Perry Sport en andere merken van USG.

Scapino kocht eerder de inventaris van alle zogeheten 128 shop-in-shops van Aktiesport, gevestigd in de Scapino-winkels.

De curator hoopte op korte termijn tot overeenstemming te komen met één of twee serieuze partners die het geheel of een belangrijk deel willen overnemen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)ort_overnemen__.html
pi_160741326
Hoeveel volgen nog?Kan ik ergens wedden?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 maart 2016 @ 19:35:09 #239
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160744595
De brillenzaken zitten in ieder geval dik in de plus
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 17 maart 2016 @ 20:15:50 #240
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160745887
bij ons gaan ze winkels bij elkaar zetten. Zodat je straten krijgt zonder retail. Er zijn gewoon teveel winkelpanden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 17 maart 2016 @ 20:16:57 #241
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160745921
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:15 schreef KingRadler het volgende:
bij ons gaan ze winkels bij elkaar zetten. Zodat je straten krijgt zonder retail. Er zijn gewoon teveel winkelpanden.
waar is dat?

winkelcentra verkleinen lijkt me een prima oplossing.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 17 maart 2016 @ 20:27:36 #242
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160746286
Vanaf de 23e kunnen we koppen gaan lopen en hoofddoekjes trekken bij de V&D :D

Niks is nog zeker, maar geloof het maar van wel. En nog even foto's maken van binnen.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 17 maart 2016 @ 20:39:01 #243
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160746637
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:27 schreef Zelfscanner het volgende:
Vanaf de 23e kunnen we koppen gaan lopen en hoofddoekjes trekken bij de V&D :D

Niks is nog zeker, maar geloof het maar van wel. En nog even foto's maken van binnen.
alle winkelpanden of maar een paar
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2016 @ 21:00:45 #244
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160747433
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:16 schreef rubbereend het volgende:
winkelcentra verkleinen lijkt me een prima oplossing.
Ja, als er echt teveel winkels zijn, en daar ziet het naar uit, dan lijkt het mij ook een prima oplossing om de centra compacter te maken. Kortere loopafstanden, minder troosteloosheid en misschien zelfs wel "gezelliger". :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 17 maart 2016 @ 21:07:37 #245
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160747698
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:39 schreef KingRadler het volgende:

[..]

alle winkelpanden of maar een paar
Allemaal, stuk voor stuk in 3 a 4 weken.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160750809
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:27 schreef Zelfscanner het volgende:
Vanaf de 23e kunnen we koppen gaan lopen en hoofddoekjes trekken bij de V&D :D

Niks is nog zeker, maar geloof het maar van wel. En nog even foto's maken van binnen.
Geen hond wil die inboedel dus opkopen, blijkbaar.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 11:02:25 #247
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_160757145
http://fd.nl/economie-pol(...)mln-in-eigen-herstel

quote:
Blokker Holding investeert meer dan ¤200 mln in eigen herstel

Blokker Holding investeert de komende drie jaar meer dan ¤200 mln in de transformatie van het bedrijf, zegt topman Casper Meijer. Daarbij zal de familie Blokker als aandeelhouder bijspringen en moet de rest van het geld uit het bedrijf gehaald worden door bijvoorbeeld rekeningen later te betalen en minder voorraad aan te houden.

Meijer zegt dat het Blokkerconcern, dat vorig jaar voor het eerst rode cijfers schreef, dit jaar nog niet uit de verliezen komt. Het bedrijf moet veranderen en daar moet tempo mee worden gemaakt, benadrukt de man die sinds januari de bestuursvoorzitter is van het moederbedrijf van winkelketens als Blokker, Intertoys en Leenbakker.

Vertrouwd

Stuk voor stuk vertrouwde namen in de winkelstraat, die in de problemen zijn gekomen omdat ze niet snel genoeg met de tijd zijn meegegaan. Blokker is bijvoorbeeld voor veel mensen nog steeds een praktische winkel, die echter de hete adem in zijn nek voelt van nieuwkomers zoals koopjesketen Action of internetconcurrenten.

Het veranderde koopgedrag heeft al vele slachtoffers geëist in de binnensteden en winkelstraten, waar ketens als Free Record Shop en V&D in rap tempo verdwenen. Ze misten vooral de slag met het oprukkende online winkelen. Blokker Holding is op dit punt sinds 2014 een inhaalslag aan het maken.

Brede steun

De vernieuwing van de Blokker-winkels is het verst, zegt Meijer. Het is de bedoeling dat de andere acht winkelketens van de holding in juni een driejarenplan klaar hebben voor de noodzakelijke aanpassingen. Het is volgens hem te vroeg om te zeggen of met die veranderingen nieuwe ontslagen of winkelsluitingen gemoeid zijn.

Hoewel klanten vanaf deze zomer al duidelijke veranderingen zullen zien in de winkels, zal de grote financiële verbetering nog enkele jaren op zich laten wachten. Volgens Meijer is er echter voldoende bereidheid bij de raad van commissarissen en de aandeelhouder om de noodzakelijke investeringen te doen. ‘Ik voel brede steun. Anders had ik dit niet gedaan.’
pi_160758667
Hier in het dorp (15k inwoners) loopt het echt helemaal leeg nu ook Blokker en Zeeman zijn verdwenen, naast wat lokale winkels blijven alleen de Kruidvat, Etos, Hema & Action over qua "grote namen".
  vrijdag 18 maart 2016 @ 17:55:01 #249
16715 Mylene
*schatje*
pi_160765761
quote:
Alle 62 warenhuizen V&D volgende week tijdelijk open

Alle 62 vestigingen van de failliete winkelketen V&D gaan volgende week tijdelijk openen voor een laatste uitverkoop.
Leveranciers ontvangen een deel van de opbrengst van de spullen die dan nog in de winkels worden verkocht. Het gaat om 20 procent van de inkoopwaarde.

De curatoren hadden het voornemen voor een laatste uitverkoop donderdagavond aangekondigd in een brief aan de leveranciers.

Voor het uitvoeren van de laatste uitverkoop hebben de curatoren een overeenkomst gesloten met Gordon Brothers Europe (GBE). Dit bedrijf is gespecialiseerd in het leeghalen van winkels.

Leveranciers die bereid zijn hun voorraad die nog bij V&D ligt op deze manier te verkopen, kunnen contact opnemen met GBE. Ze kunnen dan met die partij onderhandelen over de mogelijke verkoop van de voorraad.

Fooi
Brancheorganisatie Modint vindt de geboden vergoeding "aan de lage kant", zo liet de advocaat Sjoerd Warringa vrijdag namens Modint aan NU.nl weten. "20 procent van de inkoopwaarde is echt bizar weinig", zegt Warringa. "Dat is echt een fooi."

Door: ANP/NU.nl
bron
  † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2016 @ 18:15:38 #250
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160766126
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Blokker Holding investeert meer dan ¤200 mln in eigen herstel

Daarbij zal de familie Blokker als aandeelhouder bijspringen en moet de rest van het geld uit het bedrijf gehaald worden door bijvoorbeeld rekeningen later te betalen en minder voorraad aan te houden.
Sympathiek. Zal op veel begrip kunnen rekenen. :')

quote:
Ze misten vooral de slag met het oprukkende online winkelen. Blokker Holding is op dit punt sinds 2014 een inhaalslag aan het maken.
Huh? Blokker online? Dat hebben ze dan behoorlijk ongemerkt gedaan en al 2 jaar stil kunnen houden.
Knappe prestatie op zich. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  roze vrijdag 18 maart 2016 @ 18:20:42 #251
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_160766248
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:55 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Toch maar even kijken volgende week :9
Your beauty never ever scared me.
pi_160766293
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:15 schreef Cynix ® het volgende:

Huh? Blokker online? Dat hebben ze dan behoorlijk ongemerkt gedaan en al 2 jaar stil kunnen houden.
Knappe prestatie op zich. :')
Dat wist ik dan weer wel :7 Door de treinkaartjes acties soms daar gekeken wanneer de kaartjes verkocht werden. Nog nooit iets gekocht overigens :+

En V&D had toch alle lekkere dingen zoals chocolade al weggegooid? :o Dus waarom de :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160766580
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:15 schreef Cynix � het volgende:
Sympathiek. Zal op veel begrip kunnen rekenen.
Dat is het recht van de sterkste. Ik zie overigens ook niet in hoe schuld voor je uitschuiven kan zorgen voor een beter bedrijfsmodel. De overheid doet dit ook. In de praktijk help je hier vooral de kleinere schuldeiser de vernieling cq een faillissement in. Zij hebben geen machtsmiddel om tijdige betaling af te dwingen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 18:37:09 #254
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_160766642
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:55 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Leuk. Eens kijken of ik de tijd heb om eens te gluren.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 18 maart 2016 @ 19:46:42 #255
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160768502
Haal de filmcamera en statief maar uit de kast woensdag. :D

Deze nog maar een :@
Dat gaat in Amsterdam vast weer niet goed komen.

Nu nog de kortingen te weten komen. >:)
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160768601
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 17:55 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Schandalig wel dat leveranciers nu uitgekleed worden.
Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 20:29:46 #257
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_160769847
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 19:46 schreef Zelfscanner het volgende:
Haal de filmcamera en statief maar uit de kast woensdag. :D

Deze nog maar een :@
Dat gaat in Amsterdam vast weer niet goed komen.

Nu nog de kortingen te weten komen. >:)
Dat ik dit gemist heb! _O- :')
Isn't it ironic, don't you think
  vrijdag 18 maart 2016 @ 20:34:36 #258
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160770056
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160773094
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:20 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Toch maar even kijken volgende week :9
Veel succes. :P
  roze vrijdag 18 maart 2016 @ 21:58:46 #260
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_160773121
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:57 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Veel succes. :P
Hoezo?
Your beauty never ever scared me.
pi_160773134
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:58 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Hoezo?
Als ze alles in aanbieding hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2016 @ 21:59:53 #262
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160773145
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:20 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Toch maar even kijken volgende week :9
En dan onder de voet gelopen worden door graaitokkies? In geen 100 jaar. :N
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  roze vrijdag 18 maart 2016 @ 22:00:44 #263
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_160773169
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:59 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Als ze alles in aanbieding hebben.
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:59 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

En dan onder de voet gelopen worden door graaitokkies? In geen 100 jaar. :N
Ik denk dat hier in Emmen wel mee valt. Daarbij was de winkel de laatste keer al aardig leeg. Ben er vlak voor sluiten nog keer geweest om ze steunen met 2 euro hehe :7
Your beauty never ever scared me.
pi_160773787
Ik ga voor de citruspers..

Als die nog niet weg is ;(
  Moderator zaterdag 19 maart 2016 @ 08:37:27 #265
446930 crew  ESF1Gamer
pi_160780332
proberen om goedkoop dvd en cd enzo e scoren

jullie meoten wel foto'smaken en hier posten
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 19 maart 2016 @ 08:46:20 #266
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_160780394
Misschien wat keukenspullen, of een bordspel.
Ze zullen wel niks meer hebben liggen.

Aan de andere kant, ik moet waarschijnlijk werken, dus ik heb er niks aan :'(
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_160780665
Binnenkort misschien een paar enorme gaten erbij in o.a. de centra van Uden en Veghel (waar Hout Brox in nogal forse panden zit, maar volgens mij is dat bij veel filialen zo). --> http://www.bnr.nl/nieuws/(...)-purdey-in-problemen

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2016 09:28:16 ]
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 09:33:47 #268
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160780714
Hout Brox is ook typisch zo'n winkel waarvan ik me afvraag wie daar nou eigenlijk wel eens iets koopt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160780773
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:33 schreef Cynix ® het volgende:
Hout Brox is ook typisch zo'n winkel waarvan ik me afvraag wie daar nou eigenlijk wel eens iets koopt.
Mensen die van merkkleding en/of kwaliteit houden, denk ik.

Het eerste heb ik niet, het tweede wel, en ik heb het er wel eens geprobeerd. Al slaag ik er niet makkelijk.

De winkel heeft iets weg van dat enorme joekel dat in Nistelrode - buurdorp van Uden - zit, Van Tilburg, maar die scoort om de een of andere reden wél extreem goed. Misschien door het formaat (daar lijkt zelfs de Udense Hout Brox nog klein bij) en de gratis vermaakservice, maar ik heb er niks mee. :')

Al die behulpzame verkoopsters die er van alle kanten op je jagen, het is er net alsof ik constant vliegen van me af moet slaan. Maar voor veel anderen blijkt dat juist een pluspunt.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2016 09:59:23 ]
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 10:09:11 #270
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160781051
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:42 schreef female81 het volgende:
Al die behulpzame verkoopsters die er van alle kanten op je jagen, het is er net alsof ik constant vliegen van me af moet slaan.
Haha, herkenbaar! :D
Vooral bij winkels met (te) veel personeel of (te) dure collecties.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 10:12:32 #271
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160781084
Eergisteren was ik even bij de Mediamarkt, laptopjes kijken, en daar líep toch veel personeel! :o
Gelukkig hadden ze het vooral erg druk met leuteren en smoezelen met elkaar, zodat ik toch even rustig kon rommelen met laptops en tablets. Uiteraard kwamen er toch nog 2 man op me af, maar ik kon ze nog redelijk gemakkelijk afschudden.
En, nog een meevaller, geen aanklampig genuil over Essent dit keer.

Maar, bottom line, er liep echt teveel personeel, ik schat dat er meer verkopers dan klanten waren.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160781106
Had vorige week iets bij Pro Sport 0031 besteld tegen een behoorlijke korting. Na de bestelling dacht ik opeens 'hmm zoveel korting geef je alleen als je er financieel niet best voorstaat'.. bleek dat ze bij Macintosh horen en al begin januari failliet zijn verklaard. :o Maar ze zijn nog een maandje open en ik heb het pakje gisteren afgehaald.. 50% korting op alles

[ Bericht 1% gewijzigd door Pleun2011 op 19-03-2016 10:30:09 ]
pi_160781160
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:12 schreef Cynix ® het volgende:
Eergisteren was ik even bij de Mediamarkt, laptopjes kijken, en daar líep toch veel personeel! :o
In het filiaal in Eindhoven (die in het centrum) is dat heel erg. :{
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:26:58 #274
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_160781293
zullen wel veel circus/kermis/hoofdoekjes mensen zijn die straks vroeg bij de V&D gaan staan.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:33:00 #275
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160781377
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:26 schreef KingRadler het volgende:
zullen wel veel circus/kermis/hoofdoekjes mensen zijn die straks vroeg bij de V&D gaan staan.
:Y
Maar ik als Nederlander ga daar gewoon voor staan.

Hopelijk laten ze het een beetje staan, nu weet ik op welke verdieping en welke hoek wat stond. :@

Maandag lijstje met winkels.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:36:53 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160781411
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:33 schreef Cynix ® het volgende:
Hout Brox is ook typisch zo'n winkel waarvan ik me afvraag wie daar nou eigenlijk wel eens iets koopt.
Ze hebben zichzelf behoorlijk geupgraded sinds de meeste filialen Duthler waren.
Aan de andere vind ik dat ook het grootste nadeel van HoutBrox, ik blijf het als een veredelde Duthler zien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160781425
Al die faillissementen verbazen me niets eigenlijk.. ik ga niet vaak shoppen maar toen ik gisteren naar Pro Sport moest om mijn pakje op te halen, zag ik dat in dezelfde winkelstraat (Haarlemmerstraat Leiden) een Perry Sport, Footlocker, Aktiesport en nog een sneakerstore vlak bij elkaar zitten. Wat is dat voor onzin.. beetje overkill als je het mij vraagt.
Verder stond er een of andere straatmuzikant wat te bleren, vroeg een meisje dat bij hem hoorde of ik 'mee wilde doen' (nou nee) en wemelde het weer van de goede-doelen-meisjes die je donateur willen maken van een of ander ontzettend goed doel.. ben maar weer snel achter mijn laptopje gekropen, shoppen via internet bevalt me wel _O_
pi_160781502
Filmpje over waarom dezelfde soort winkels vaak op een kluitje zitten:

pi_160781700
Leerzaam
  zaterdag 19 maart 2016 @ 11:57:37 #280
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160782560
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze hebben zichzelf behoorlijk geupgraded sinds de meeste filialen Duthler waren.
Aan de andere vind ik dat ook het grootste nadeel van HoutBrox, ik blijf het als een veredelde Duthler zien.
M'n moeder heeft er laatst 2 setjes gekocht :@
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 19 maart 2016 @ 15:19:26 #281
174940 W00fer
Maar echt
pi_160785818
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:12 schreef Cynix ® het volgende:
Eergisteren was ik even bij de Mediamarkt, laptopjes kijken, en daar líep toch veel personeel! :o
Gelukkig hadden ze het vooral erg druk met leuteren en smoezelen met elkaar, zodat ik toch even rustig kon rommelen met laptops en tablets. Uiteraard kwamen er toch nog 2 man op me af, maar ik kon ze nog redelijk gemakkelijk afschudden.
En, nog een meevaller, geen aanklampig genuil over Essent dit keer.

Maar, bottom line, er liep echt teveel personeel, ik schat dat er meer verkopers dan klanten waren.
Ik snap sowieso niet waarom je Essent zou willen kopen in een Mediamarkt.
Friettent dikke Willie, met Willie
  Donald Duck held zaterdag 19 maart 2016 @ 15:25:20 #282
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_160785908
Tijdje terug ook een laptop gekocht bij de media markt, kerstcadeautje voor iemand.
Toen ze doorhadden dat ik echt de intentie had om te kopen en niet alleen aan het kijken was, waren ze er ook allemaal gelijk bij. Een verkoper die een onnodig factuurtje wil opstellen zodat de verkoop op zijn naam komt te staan (nergens voor nodig, ook zonder kan ik met het ding naar de kassa lopen), een man van Norton die me een beveiligingspakket wilde aansmeren, een ander die een extra verzekering/garantie wilde verkopen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 19 maart 2016 @ 15:25:31 #283
174940 W00fer
Maar echt
pi_160785913
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 08:37 schreef F1gamer het volgende:
proberen om goedkoop dvd en cd enzo e scoren

jullie meoten wel foto'smaken en hier posten
Ik ga dat ook proberen maar ik denk dat dat terug naar de leveranciers is.
V&D zal dat niet doen maar het zou fijn zijn als er een (online) folder zou komen met wat er nog te koop is.

Ik denk dat de meest courante voorraad eigenlijk al weg is straks.
Friettent dikke Willie, met Willie
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 17:00:15 #284
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160787760
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:25 schreef __Saviour__ het volgende:
...een man van Norton die me een beveiligingspakket wilde aansmeren,..
Ja, er lopen eigenlijk best vaak mannetjes van LG of Sony of zo. Niet dat die verder iets toevoegen dan hun spulletjes nog wat extra promoten. Sowieso geven ze natuurlijk geen objectief advies.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 17:02:54 #285
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160787862
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:19 schreef W00fer het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet waarom je Essent zou willen kopen in een Mediamarkt.
Ik ook niet, maar hopelijk zien ze dat nu langzamerhand zelf ook in. Ik kan me niet voorstellen dat ze er veel positieve feedback over ontvangen. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 17:04:11 #286
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160787914
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:17 schreef female81 het volgende:

[..]

In het filiaal in Eindhoven (die in het centrum) is dat heel erg. :{
Ik was in Ekkersrijt, Son. Overal hetzelfde dus.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 17:19:59 #287
16715 Mylene
*schatje*
pi_160788300
Primark wil het pand van V&D in Utrecht, maar dat is toch te groot?

Een supermarkt zoals http://www.marqt.com zou er ook in kunnen. Misschien samen met Primark.

Marqt wil ook graag naar Utrecht.

Voor mensen buiten de randstad. Je lach je dood daar, de prijzen, zeg maar biologisch vreten voor hipsters.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 19 maart 2016 @ 17:21:22 #288
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160788324
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 17:19 schreef Mylene het volgende:
Primark wil het pand van V&D in Utrecht, maar dat is toch te groot?

Een supermarkt zoals http://www.marqt.com zou er ook in kunnen. Misschien samen met Primark.

Marqt wil ook graag naar Utrecht.

Voor mensen buiten de randstad. Je lach je dood daar, de prijzen, zeg maar biologisch vreten voor hipsters.
Primark zal zeker op de lagere verdiepingen alles willen hebben en dan is het al meteen vrij ongunstig voor Marqt.

Aangezien Primark grondig verbouwt zal het dus zeker een jaar dicht zijn gok ik
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_160788900
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Tijdje terug ook een laptop gekocht bij de media markt, kerstcadeautje voor iemand.
Toen ze doorhadden dat ik echt de intentie had om te kopen en niet alleen aan het kijken was, waren ze er ook allemaal gelijk bij. Een verkoper die een onnodig factuurtje wil opstellen zodat de verkoop op zijn naam komt te staan (nergens voor nodig, ook zonder kan ik met het ding naar de kassa lopen), een man van Norton die me een beveiligingspakket wilde aansmeren, een ander die een extra verzekering/garantie wilde verkopen
Verdomme, wat irritant.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_160789312
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 17:19 schreef Mylene het volgende:

Marqt wil ook graag naar Utrecht.

Voor mensen buiten de randstad. Je lach je dood daar, de prijzen, zeg maar biologisch vreten voor hipsters.
Ik ken het van dagtripjes naar de randstad; het is allemaal zo pretentieus en 'bedacht' (te beginnen bij de spelling van de naam) dat ik niet weet of ik er nou om moet lachen of huilen.
pi_160791323
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 15:25 schreef W00fer het volgende:

[..]

Ik ga dat ook proberen maar ik denk dat dat terug naar de leveranciers is.
V&D zal dat niet doen maar het zou fijn zijn als er een (online) folder zou komen met wat er nog te koop is.

Ik denk dat de meest courante voorraad eigenlijk al weg is straks.
Tot nu toe is er nog geen bericht geweest dat dvd's, cd's en boeken terug gaan naar de leverancier, dus grote kans dat je die volgende week met korting kunt scoren.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 21:46:45 #292
174940 W00fer
Maar echt
pi_160795525
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 17:02 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar hopelijk zien ze dat nu langzamerhand zelf ook in. Ik kan me niet voorstellen dat ze er veel positieve feedback over ontvangen. :')
Er zit een financiële stimulans achter vanuit Essent, dat kan bijna niet anders.
Friettent dikke Willie, met Willie
  zaterdag 19 maart 2016 @ 21:49:46 #293
174940 W00fer
Maar echt
pi_160795607
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 17:00 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja, er lopen eigenlijk best vaak mannetjes van LG of Sony of zo. Niet dat die verder iets toevoegen dan hun spulletjes nog wat extra promoten. Sowieso geven ze natuurlijk geen objectief advies.
Heel erg is dat niet. Als je naar een Samsung product op zoek bent en er is iemand die je méér kan vertellen dan de gemiddelde Media Markt medewerker is dat prima. Vaak blijkt echter dat de Lenovo / Sony / Samsung medewerkers met aparte shirts aan niks meer en soms zelfs minder weten omdat ze hun producttrainingen half of niet goed hebben gevolgd. Soms zelfs uitzendkrachten. Niet dat daar iets mis mee is met uitzendkrachten maar je kunt je afvragen of je mensen die zelf ook kunnen Googlen wel goed mee helpt. Ik ben zeker vóór een goede verkoopadviseur maar dan ook écht goed en niet aansmeerderig irritant.
Friettent dikke Willie, met Willie
  zaterdag 19 maart 2016 @ 21:51:48 #294
174940 W00fer
Maar echt
pi_160795659
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 19:54 schreef Soho het volgende:

[..]

Tot nu toe is er nog geen bericht geweest dat dvd's, cd's en boeken terug gaan naar de leverancier, dus grote kans dat je die volgende week met korting kunt scoren.
Tja, maar wat voor korting. De echt alles moet weg korting of de "70% korting" van een vorige maand. Dat vond ik geen korting namelijk, alles was nog wel de gewone prijs leek het :')
Ik denk wel dat als het echt dumpprijzen worden je IT's taferelen krijgt met vechtend volk.
Friettent dikke Willie, met Willie
  zaterdag 19 maart 2016 @ 21:58:46 #295
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160795833
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 21:51 schreef W00fer het volgende:

[..]

Tja, maar wat voor korting. De echt alles moet weg korting of de "70% korting" van een vorige maand. Dat vond ik geen korting namelijk, alles was nog wel de gewone prijs leek het :')
Ik denk wel dat als het echt dumpprijzen worden je IT's taferelen krijgt met vechtend volk.
50% tot 70%
Dus ik zet mijn helm op.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160800855
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 21:51 schreef W00fer het volgende:

[..]

Tja, maar wat voor korting. De echt alles moet weg korting of de "70% korting" van een vorige maand. Dat vond ik geen korting namelijk, alles was nog wel de gewone prijs leek het :')
Ik denk wel dat als het echt dumpprijzen worden je IT's taferelen krijgt met vechtend volk.
Die 70% korting van vorige maand was de normale sale op de najaarscollectie. Door de berichten in de media dachten veel klanten dat het al een leegverkoop was, waardoor de afgeprijsde artikelen binnen no time verkocht waren. Daar door bleef er eigenlijk alleen een klein beetje nieuwe collectie en de basisartikelen over, die inderdaad niet afgeprijsd waren.

Deze artikelen worden nu dus wel afgeprijsd, maar met welk percentage kan ik je niet vertellen. Dat zal per dag, of zelfs meerdere keren per dag op gaan lopen, afhankelijk van hoe snel een afdeling leeg raakt.
  zondag 20 maart 2016 @ 01:54:57 #297
174940 W00fer
Maar echt
pi_160800913
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 01:42 schreef Soho het volgende:

[..]

Die 70% korting van vorige maand was de normale sale op de najaarscollectie. Door de berichten in de media dachten veel klanten dat het al een leegverkoop was, waardoor de afgeprijsde artikelen binnen no time verkocht waren. Daar door bleef er eigenlijk alleen een klein beetje nieuwe collectie en de basisartikelen over, die inderdaad niet afgeprijsd waren.

Deze artikelen worden nu dus wel afgeprijsd, maar met welk percentage kan ik je niet vertellen. Dat zal per dag, of zelfs meerdere keren per dag op gaan lopen, afhankelijk van hoe snel een afdeling leeg raakt.
Hoe weet je dit? Als het op gaat lopen gaat het beginnen met een procent van 20 gok ik.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160800989
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 01:54 schreef W00fer het volgende:

[..]

Hoe weet je dit? Als het op gaat lopen gaat het beginnen met een procent van 20 gok ik.
Dit weet ik omdat ik ex-werknemer ben van V&D. Er lopen volgende week mensen van een bedrijf dat is gespecialiseerd in faillisementsverkopen in de winkels die de regie in handen hebben. Zij bepalen hoeveel korting er op artikelen gegeven gaat worden en als de verkoop van een bepaald artikel of artikelgroep niet snel genoeg gaat wordt het kortingspercentage omhoog gegooid. Vandaar dat ik niet kan zeggen hoeveel korting er op welke producten zit, V&D heeft hier zelf niets meer over te zeggen.
pi_160803160
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:26 schreef KingRadler het volgende:
zullen wel veel circus/kermis/hoofdoekjes mensen zijn die straks vroeg bij de V&D gaan staan.
Yup. Ik woon er toch boven :')
Tap tap tap
  zondag 20 maart 2016 @ 09:07:19 #300
141482 Q.
JurassiQ
pi_160803178
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Yup. Ik woon er toch boven :')
Vergeet je hoofddoekje niet. :7
For great justice!
pi_160803242
quote:
14s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:07 schreef Q. het volgende:

[..]

Vergeet je hoofddoekje niet. :7
Over m'n helm heen.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')