abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 maart 2016 @ 10:54:06 #151
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160562565
En ook is natuurlijk de vraag wat historische defaults zeggen.
Het classificatie-systeem verbeterd natuurlijk ook.

Dus we vergelijken 5 jaar oude 1 projecten met recente 1 projecten.

En een default in de eerste maand met daar achteraan een goede verpanding is ook geen probleem natuurlijk.
En we hebben het over defaults, maar er zijn ook projecten voortijdig afgelost, met rente.
Tot nooit .......
pi_160562777
Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/66aqHPshO4nL-22098

Leningaanvrager: Brownies & downies Drachten
Doel van de lening: Werkkapitaal
Rente: 7,00 %
Looptijd: 48 maanden

Het kopje zekerheden hebben ze bij dit project maar weggelaten :X
pi_160562808
Helemaal eens met de noodzaak voor een duidelijke, en eenduidige, definitie van het begrip default. Zodat we de track records serieus kunnen vergelijken. Projecten, termijnen en bedragen lijken mij de standaard kentallen om mee te werken.
In termijnen is mijn score 7,8%. Echter tot op heden omgevallen projecten. Als ik extrapoleer met nog resterende termijn-verhouding, dan kom ik op zo'n 12%. Afgelopen jaar klopte het verwachtingscijfer beangstigend goed. Onbekende: aantallen door sites doorbetaalde defaulttermijnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door ZeKraut op 10-03-2016 11:43:09 ]
pi_160562919
Classificatiesystemen zijn mijns inziens vooralsnog vooral grote mist, schijn. Het gaat om juiste cijfers en juiste gevoel over het ondernemerschap!
pi_160563132
Ook eens een positieve noot: Scopecontrol van Dovideq, gve-project 4026 (150K) is vandaag genomineerd voor de nationale zorginnovatieprijs. Kijk, daar doe je het graag voor!
pi_160563218
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2016 11:07 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/66aqHPshO4nL-22098

Leningaanvrager: Brownies & downies Drachten
Doel van de lening: Werkkapitaal
Rente: 7,00 %
Looptijd: 48 maanden

Het kopje zekerheden hebben ze bij dit project maar weggelaten :X
En dan 7% bieden, helemaal de weg kwijt daar.......... |:(
Pecunia non olet
pi_160563659
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 11:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

ja, maar geef ze eens ongelijk. Hij is bijna vol, niet met mijn hulp voor de duidelijkheid.
pi_160564087
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 11:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Voor mij voorlopig geen Collin meer gezien de lage rentes en hoge kosten.
pi_160566224
Voor mij NOOIT Collin gezien de verschrikkelijke website (vooral op technisch vlak). Ik kan niet in zee met een bedrijf dat niemand in dienst heeft die daar oog voor heeft.

Maar ja dat kan verder niemand z'n bips roesten natuurlijk :)

Genoeg platformen die dit wel in de vingers hebben en die wel op mijn centjes mogen passen.
pi_160566248
De Buurman (IVM) staat weer open voor de laatste 900 euro.
pi_160566971
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:13 schreef redbull666 het volgende:
Voor mij NOOIT Collin gezien de verschrikkelijke website (vooral op technisch vlak). Ik kan niet in zee met een bedrijf dat niemand in dienst heeft die daar oog voor heeft.

Genoeg platformen die dit wel in de vingers hebben en die wel op mijn centjes mogen passen.
Die website heeft wel wat minpuntjes ja. Maar goed uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van de projecten.

Moeilijk te verklaren is het geringe verschil in rente. De hoogste is (meen ik) 8.5% en de laagste 6%. Bij andere platformen worden risicovolle projecten beter beloond, met name bij FNC zie je percentages die beter aansluiten bij het risicoprofiel.
Pecunia non olet
pi_160567616
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:13 schreef redbull666 het volgende:

Over kwaliteit van websites gesproken ... is het iemand gelukt om een fatsoenlijke afdruk van een project bij KOM te maken ? Of ik het nu met FF of IE probeer ... altijd krijg ik allerlei lettertjes door elkaar (ook in het afdruk voorbeeld). Het ziet er gewoon niet uit ...
  donderdag 10 maart 2016 @ 16:31:52 #163
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160568685
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:34 schreef fok321 het volgende:
. is het iemand gelukt om een fatsoenlijke afdruk van een project bij KOM te maken ?
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een eigen dossier gaat aanleggen. Stel je voor dat ook de investeerder een archief heeft waar hij later KOM mee om de oren kan slaan.

Oplossing:
Webpagina kopieren (ctrl-a ctrl-c) en dan plakken in Word.
Daar is ie wel netjes.
Tot nooit .......
pi_160574060
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:42 schreef mccrowd het volgende:

[..]

Kun je de classificaties vermelden van je crowdfunding?
Klasse totaal/ defaults
Klasse 1: 2/0
Klasse 2: 3/0
Klasse 3: 4/0
Klasse 4: 4/1
Klasse 5(s): 17/5

Vooral veel pech denk ik...Ook niet goed gespreid, zou het nu anders doen. Te veel in sommige projecten gedaan en juist die zijn in de problemen....
pi_160574645
Na een tijd lurken ook maar eens een account aangemaakt...

Ik ben sinds 2014 bezig met crowdlending, en heb investeringen bij GvE, KOM, FC, CAN en IVM. KOM heb ik door alle perikelen even op een laag pitje gezet (wijnboer).

Zijn er hier mensen actief die ervaring hebben met NPEX? Ik overweeg om in dit project te stappen: Wagamama
9,25% met een minimuminvestering van 1000 EUR(!).

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden...
pi_160575409
Een zuivere obligatielening in startende horeca? En dan net onder de afm prospectus-grens? Gedurfd..
"Bedraagt de totale waarde van de aanbieding minder dan ¤2,5 miljoen, dan is een goedgekeurd prospectus ook niet verplicht."
https://www.afm.nl/nl-nl/(...)ten/prospectusplicht
pi_160575435

[ Bericht 100% gewijzigd door Dwarsindeweg op 10-03-2016 21:03:31 (Dubbel) ]
pi_160575550
Even een overpeinzing met betrekking tot de borgtocht. Er is blijkbaar sprake van een OVEREENKOMST VAN (NIET-PARTICULIERE) BORGTOCHT, dus een zakelijke borgtocht van de privé persoon achter de onderneming.
Er zijn echter stromingen die beweren dat een zakelijke borgtocht alleen afgegeven kan worden door een natuurlijk persoon als hij/zij direct grootaandeelhouder is van de vennootschap. In dit geval zit er nog een beheersvennootschap tussen wat bij sommige juristen de geldigheid van de zakelijke borg in twijfel doet trekken.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_160582491
Wow dat hele NPEX.nl kende ik nog niet. En ze hebben blijkbaar zelfs al een functionerende secundaire markt: https://www.npex.nl/de-beurs

Iemand al ervaringen met dit bedrijf? Oogt verder wel degelijk..
pi_160583626
quote:
6s.gif Op donderdag 10 maart 2016 20:45 schreef Tsundoku het volgende:
Na een tijd lurken ook maar eens een account aangemaakt...

Ik ben sinds 2014 bezig met crowdlending, en heb investeringen bij GvE, KOM, FC, CAN en IVM. KOM heb ik door alle perikelen even op een laag pitje gezet (wijnboer).

Zijn er hier mensen actief die ervaring hebben met NPEX? Ik overweeg om in dit project te stappen: Wagamama
9,25% met een minimuminvestering van 1000 EUR(!).

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden...
Allereerste welkom hier.
NPEX, dat ziet er netjes uit alleen heeft het in mijn ogen niets met crowdfunding te maken en hoort het hier dus ook niet thuis. Er worden effecten en leningen verhandeld maar dat is geen crowdfunding.
pi_160584576
Dank!

Eens kijken wat vrijdag=projectendag ons gaat brengen...
pi_160586557
paar nieuwen op FNC
pi_160586599
Ja, ook een op Collin, maar de site ligt volgens mij helemaal plat. Waardeloos!!
pi_160587242
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:26 schreef redbull666 het volgende:
Wow dat hele NPEX.nl kende ik nog niet. En ze hebben blijkbaar zelfs al een functionerende secundaire markt: https://www.npex.nl/de-beurs

Iemand al ervaringen met dit bedrijf? Oogt verder wel degelijk..
Hier net zo. Ook ik ben benieuwd naar ervaringen.
pi_160587244
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:13 schreef Horsemen het volgende:
Ja, ook een op Collin, maar de site ligt volgens mij helemaal plat. Waardeloos!!
Inderdaad ja. Net te laat daardoor om te kunnen investeren. Leek me een aantrekkelijk project die Shinga.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')