Dat zijn toch de zelfde gegevens die we hier al besproken hebben (uit de nieuwsbrief van vorige week)?quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:07 schreef aborren het volgende:
GVE geeft inzicht: https://www.geldvoorelkaa(...)fers-tot-nu-toe.aspx
geen dankquote:Op woensdag 9 maart 2016 17:07 schreef aborren het volgende:
GVE geeft inzicht: https://www.geldvoorelkaa(...)fers-tot-nu-toe.aspx
Overigens is er in de tussentijd ook nog een 2e lening bij de pizzabakker op GvE volgeschreven. Dank aan de investeerders die de aflossing van de 1e lening (waar ik dus inzit) hiermee (mede) mogelijk maken
Kun je de classificaties vermelden van je crowdfunding?quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:22 schreef Rottie99 het volgende:
Ik heb eens zitten rekenen...
Ik heb 29 projecten lopen bij GVE, hiervan is er 1 uitbetaald, 6 hebben problemen en 22 lopen nog.
Als die 22 netjes uitbetalen tot het einde (en dat is nog maar de vraag natuurlijk), en die 6 leveren niks meer op (Talamini is al zeker) heb ik er aan het einde van de rit -200 euro aan over gehouden.....(en een paar incentives).
Crowdfunding is dus niet zo rendabel als wordt gesuggereerd, zelfs 5 jaar op de bank zetten tegen die armetierige 0,8% had mij nog meer opgeleverd.....
En dan tel ik mijn waarschijnlijk verloren behoorlijke inleg bij Symbid van de bekende visboer nog niet eens mee...
Naast je steekproefgrootte is de vraag natuurlijk ook in hoeverre je van die verdeling over de classificaties uit kunt gaan. Als je even deze pagina bekijkt (https://www.geldvoorelkaa(...)oclassificatie.aspx) zijn er van 164 projecten nog de gegevens beschikaar. Als je het 6 en 6s project eraf trekt en van de 162 projecten de verdeling doortrekt op de 930 kom je op het volgende beeld:quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:49 schreef obligataire het volgende:
Als ik (bij wijze van schatting) deze verdeling aanhoud, krijg ik het volgende, nogal verrassende beeld:
[ afbeelding ]
Nu is het wel zo dat een percentage betrouwbaarder wordt naarmate de steekproef groter is dus wat dat betreft zegt de uitslag van klasse 1 mij (nog) niet zo heel veel.
Dat is zeker waar, zeker als je ook nog eens meeneemt dat +/- 35% nog onder het jaar zit kwa looptijd en dan nog eens +/-40% tussen de 1 en 2 jaar zit.quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:14 schreef Mijnenveger het volgende:
Het zegt m.i. op dit moment sowieso nog weinig, aangezien +90% van de projecten nog loopt. Maar dit is zeker een stap in de goede richting.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 42% gewijzigd door Speekselklier op 10-03-2016 08:42:27 ]Tot nooit .......
Dan spring je er wel bovengemiddeld slecht uit, volgens mij, met 6 van de 29 projecten in de problemen. Gewoon veel pech gehad, misschien? Ter vergelijking: ik zit nu op 41 GVE-projecten met maar 1 project in de problemen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:22 schreef Rottie99 het volgende:
Ik heb eens zitten rekenen...
Ik heb 29 projecten lopen bij GVE, hiervan is er 1 uitbetaald, 6 hebben problemen en 22 lopen nog.
Als die 22 netjes uitbetalen tot het einde (en dat is nog maar de vraag natuurlijk), en die 6 leveren niks meer op (Talamini is al zeker) heb ik er aan het einde van de rit -200 euro aan over gehouden.....(en een paar incentives).
Crowdfunding is dus niet zo rendabel als wordt gesuggereerd, zelfs 5 jaar op de bank zetten tegen die armetierige 0,8% had mij nog meer opgeleverd.....
En dan tel ik mijn waarschijnlijk verloren behoorlijke inleg bij Symbid van de bekende visboer nog niet eens mee...
Nogmaals, met die 930 gaat het om > gepubliceerde < projecten, daaronder vallen ook projecten die nooit zijn rondgekomen, bij mij staan er 6 in het overzicht. Die zijn natuurlijk ook zonder default geeindigd, en vervuilen dus het rekenen. Daarnaast heeft gve diverse projecten zelf (tijdelijk?) doorbetaald. Ikzelf sta sinds 2012 op al bijna 15% defaultprojecten van de 100+, en extrapoleer je dat dan kom je op meer dan 20% van de projecten die omvallen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:49 schreef obligataire het volgende:
Als ik (bij wijze van schatting) onderstaande verdeling aanhoud, krijg ik het volgende, nogal verrassende beeld:
[ afbeelding ]
GVE01 en GVE02 staat los van de risico-classificatie.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:
@speeksel wat is het verschil tussen Gve1 en Gve2?
Ben ik ook wel benieuwd naar. En over Symbid gesproken.. zijn jullie ook zo benieuwd naar de jaarcijfers 2015? Ze hadden in 2013 een operationeel verlies van 1.2 miljoen op een omzet van 66k en in 2014 van 3 miljoen op een omzet van 267k. Als dat in 2015 niet veel beter is dan lijkt me dat toch geen houdbaar business model.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:42 schreef mccrowd het volgende:
[..]
Kun je de classificaties vermelden van je crowdfunding?
Correct.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:45 schreef ZeKraut het volgende:
[..]
Nogmaals, met die 930 gaat het om > gepubliceerde < projecten, daaronder vallen ook projecten die nooit zijn rondgekomen, bij mij staan er 6 in het overzicht. Die zijn natuurlijk ook zonder default geeindigd, en vervuilen dus het rekenen. Daarnaast heeft gve diverse projecten zelf (tijdelijk?) doorbetaald. Ikzelf sta sinds 2012 op al bijna 15% defaultprojecten van de 100+, en extrapoleer je dat dan kom je op meer dan 20% van de projecten die omvallen.
Open deur: je hebt leugens, grote leugens en statistieken...
In dat geval zou mijn advies zijn te werken met de bedragen in plaats van de aantallen. Zelf doe ik het beide. Op lange termijn zou er weinig verschil moeten zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2016 10:28 schreef Speekselklier het volgende:
Ook dat is geen juiste definitie denk ik.
5 termijnen missen een 120 maands project is minder erg dan 1 termijn missen van een 3 maanden lopend project.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |