Dat maakt voor mij niet uit. In de politiek gebeurt vaak hetzelfde.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De mensen die het over 'racisme' hadden, zijn niet degenen die 'te kakken' zijn gezet.
Dat zijn geen rassen...quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:44 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Geen idee hoe oud jij bent
Maar goed, misschien voelen ze zich meer op hun gemak in hun eigen groepje. Niks geks aan toch? Heel veel rassen doen het, Marokkanen, Turken ook. Communicatie is dan toch een stuk makkelijker.
Waarom zou je geen experimenten met mensen mogen uitvoeren wat betreft hun sociale gedrag?quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:35 schreef Bosbeetle het volgende:
ik vind het kort gezegd niet zo netjes van mijzelf om een experiment uit te voeren met mensen.
Dat weet ik, het was ook maar een voorbeeld dat zelfde soorten mensen elkaar opzoeken. Soms is dat dus gebaseerd op rassen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:45 schreef Allures het volgende:
[..]
Dat zijn geen rassen...
Het probleem met de reacties in dit topic is dat ze etnocentristisch zijn en het experiment van TS ook als ik dat goed begrijp. Ik snap wel dat de Chinezen je dat niet dank af namen.
Etnocentrisme =/= rascisme
Chinezen doen dingen anders dan Nederlanders of Duitsers. Ik denk dat je daar geen waarde oordeel aan moet hangen, zoals in dit topic wel gedaan word
Om er achter te komen of je per ongeluk een ongeschreven regel of zo hebt overschreven zul je iemand moeten vinden met dezelfde cultuur als die specifieke Chinezen.
Had je het toen niet kunnen vragen?
Ik ben er geweest en ik ben het niet met je eens. Zo, nu jij weer.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:40 schreef BeamofLight het volgende:
Zijn gewoon klote lui over het algemeen. Ik weet niet wat dat is. Iedereen die daar is geweest westerling is het met mij eens,
er zijn er altijd een paar die het verzieken voor de hele groepquote:Op woensdag 2 maart 2016 18:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik ben er geweest en ik ben het niet met je eens. Zo, nu jij weer.
ik weet niet hoe klein die groep was...maar vast te klein om er iets betrouwbaars over te kunnen zeggen. bovendien komt er wellicht een bepaald type mens op dat symposium af? Geld dan tuurlijk ook voor de andere afkomsten... Of wellicht stonk je gewoonquote:Op woensdag 2 maart 2016 16:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo? Misschien heb ik wel een verschrikkelijk sociale regel overschreden waar ik me niet bewust van ben, heb ik beleefdheidsvormen genegeerd, of hebben zij mijn voorbeeld ter harte genomen en zijn net zoals ik eens aan een andere tafel gaan zitten.
beetje rascistisch om over hun ogen te beginnenquote:Op woensdag 2 maart 2016 18:33 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Chinezen komen op mij niet echt open over iig. Alhoewel ik meer over japanners weet.. maar wellicht is t wel een cultuur dingetje
Dan is het echt een uitzondering, ik vind het ook erg apart.quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:40 schreef Wimperkruller het volgende:
En ken ook iemand die jaren goed bevriend was met een Chinese familie, maar niet op de bruiloft mocht komen van een meisje van de familie. Vanwege cultuur-dingen. Dat zie je niet bij bijvoorbeeld Turkse of Marokkaanse mensen.
Je zegt dat wij niet alle chinezen over 1 kam mogen scheren maar dat doe je zelf wel? je spiegelt alles aan jezelfquote:Op woensdag 2 maart 2016 19:20 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Dan is het echt een uitzondering, ik vind het ook erg apart.
Maar goed, nogmaals: ligt dus aan de opvoeding.
Mijn vriend is niet Chinees, en dat vindt mijn moeder prima. Dus dat kan ook nog.
En alle kritiek 'herkent ze niet'. Lekker makkelijk inderdaad.quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:24 schreef Allures het volgende:
[..]
Je zegt dat wij niet alle chinezen over 1 kam mogen scheren maar dat doe je zelf wel? je spiegelt alles aan jezelf
weet je wel hoe veel chinezer er zijn?quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:35 schreef Wimperkruller het volgende:
Hoorde van een Chinees dat Chinezen niet van andere volken houden, ze laten ook niet makkelijk iemand 'binnen' met andere afkomst.
Ik geef alleen een voorbeeld dat het ook anders kan. Niet alle Chinezen zijn dus zo gesloten zoals Wimperkruller het beschrijft in haar voorbeeld.quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:24 schreef Allures het volgende:
[..]
Je zegt dat wij niet alle chinezen over 1 kam mogen scheren maar dat doe je zelf wel? je spiegelt alles aan jezelf
Nee je zegt dingen als 'dat is de uitzondering'. Dat is niet 'ik herken dat niet'quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:30 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ik geef alleen een voorbeeld dat het ook anders kan. Niet alle Chinezen zijn dus zo gesloten zoals Wimperkruller het beschrijft in haar voorbeeld.
Daarbij geef ik me mening dat IK het erg apart vind, mag dat?
Welke kritiek? Wist niet dat we Chinezen aan het bekritiseren waren. Dacht dat hier geen KLB was.quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En alle kritiek 'herkent ze niet'. Lekker makkelijk inderdaad.
Maar niet verrassend. Als men het over 'Nederlanders' zou hebben zouden wij ons wellicht op dezelfde manier verdedigen.
Voor mij is het een uitzondering, want ik herken het inderdaad niet.quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:30 schreef Allures het volgende:
[..]
Nee je zegt dingen als 'dat is de uitzondering'. Dat is niet 'ik herken dat niet'
Jaquote:Op woensdag 2 maart 2016 19:32 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Voor mij is het een uitzondering, want ik herken het inderdaad niet.
Zo beter?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |