Neuh, Trump scoort duidelijk beter. Cruz overtreft wel de verwachtingen, ten koste van Rubio die in een aantal staten met kiesdrempels minder delegates verovert.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:45 schreef skysherrif het volgende:
Alaska is natuurlijk puur voor de vermelding best handig voor de Cruz campaign.
Cruz miss wel de grootste winnaar van vanavond?
Dat bedoel ik. Trump was verwacht de grote winnaar en is dat ook, maar Cruz overtreft inderdaad de verwachtingen dus misschien de morele winnaarquote:Op woensdag 2 maart 2016 09:47 schreef Montov het volgende:
[..]
Neuh, Trump scoort duidelijk beter. Cruz overtreft wel de verwachtingen, ten koste van Rubio die in een aantal staten met kiesdrempels minder delegates verovert.
Kasich staat nog niet eens zo gek veel achter op Rubio qua delegatesquote:Op woensdag 2 maart 2016 09:49 schreef Montov het volgende:
Vermont: 20% nodig voor state-delegates, maar Rubio weer net niet met 19.3% (niet alle stemmen zijn geteld). Dat zou een flinke opsteker zijn voor Kasich.
twitter:GovernorPerry twitterde op woensdag 02-03-2016 om 04:46:21Congratulations to @tedcruz on his big wins tonight. With a definitive win in Texas, he remains the only one who can beat @realDonaldTrump. reageer retweet
Heb jij ergens een statistiekje waar alle delegates van vanavond staan en waar ze naartoe zijn gegaan?quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:04 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens heeft Cruz 1 gedelegeerde meer dan Trump behaald in Alaska: 12 om 11. Rubio krijgt er 5.
http://www.politico.com/polls/#.VtayxUXtSnMquote:Op woensdag 2 maart 2016 10:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Heb jij ergens een statistiekje waar alle delegates van vanavond staan en waar ze naartoe zijn gegaan?
OT: Ik heb je Topic in je handtekening gelezen en gelijk actie ondernomen.
Had hem al gezien, had echter liever een soort kaartje gehad met alle staten die aan bod zijn gekomen met verdeelde delegates.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:32 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
http://www.politico.com/polls/#.VtayxUXtSnM
Dit is wel handig. Zowel results als polls.
| 1 2 3 4 5 6 | Win op ST Running Totaal Totaal Trump +203 285/728 (39,1%) 285/1237 (23,0%) Cruz +144 161/728 (22,1%) 161/1237 (13,0%) Rubio +71 87/728 (12,0%) 87/1237 (7,0%) Kasich +19 25/728 (3,4%) 25/1237 (2,0%) Carson +3 8/728 (1,1%) 8/1237 (0,6%) |
| 1 2 3 | Win op ST Totaal excl. superdelegates Totaal incl.superdelegates Clinton +453 544 (22,8%) 1001/2383 (42,0%) Sanders +284 349 (14,6%) 371/2383 (15,6%) |
Scoort Cruz niet juist een stuk beter dan verwacht vandaag?quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:23 schreef Monolith het volgende:
Het is wel jammer dat alles inmiddels redelijk volgens verwachting verloopt. De spanning lijkt zo langzamerhand aardig uit de race te verdwijnen.
Het enige afwijkende is dat Rubio wellicht iets onder verwachting presteert, maar ook weer niet wereldschokkend.
Je ziet ook aan de odds van predictwise dat er weinig gebeurt. Hillary houdt gewoon haar 95%+ kans op de nominatie, Trump hangt de laatste tijd vrij consistent zo tegen de 80%, Rubio zakt heel iets weg maar ook niet echt merkbaar en Cruz en Kasich wordt ook na vandaag eigenlijk geen kans meer gegeven.
quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:23 schreef Monolith het volgende:
Het is wel jammer dat alles inmiddels redelijk volgens verwachting verloopt. De spanning lijkt zo langzamerhand aardig uit de race te verdwijnen.
Het enige afwijkende is dat Rubio wellicht iets onder verwachting presteert, maar ook weer niet wereldschokkend.
Je ziet ook aan de odds van predictwise dat er weinig gebeurt. Hillary houdt gewoon haar 95%+ kans op de nominatie, Trump hangt de laatste tijd vrij consistent zo tegen de 80%, Rubio zakt heel iets weg maar ook niet echt merkbaar en Cruz en Kasich wordt ook na vandaag eigenlijk geen kans meer gegeven.
Iowa gaf hem ook niet bijster veel momentum, ik zou geen idee hebben waarom dat nu anders zou zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Scoort Cruz niet juist een stuk beter dan verwacht vandaag?
Misschien dat dat hem nog wat momentum kan geven.
Duidelijk bezig met de generals alvast, zal je meer zien. Hij wist dat hij bij de republikeinen als een heel ander persoon moest overkomen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:38 schreef martijnde3de het volgende:
Wat een spannende avond
Moet zeggen dat ik de speech van Trump deze keer redelijk goed vond. Hij was eens rustig en dat vind ik persoonlijk prettiger.
Momentum is ook een vreselijk overschat concept. Het is vooral een term die de media graag hanteren, want het levert mooie verhaaltjes op. Zoals ik al wel vaker heb aangegeven stond Hillary feitelijk gedurende de hele Sanders hype gewoon vrij constant op een 80% kans op de nominatie, die inmiddels weer terug is opgelopen naar 97%. Alle hype ten spijt, waarbij veel Sandersfans hier al zo ongeveer een Obamascenario voor ogen hadden,quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:29 schreef Reya het volgende:
[..]
[..]
Iowa gaf hem ook niet bijster veel momentum, ik zou geen idee hebben waarom dat nu anders zou zijn.
Ik had ook al wel gedacht dat zodra hij de nominatie min of meer binnen heeft, hij gaat proberen zijn persona iets aan te passen. Vraag is of hij de schade die hij heeft aangericht bij de mensen die niet op hem stemden nog op tijd kan repareren of dat hij ze voorgoed kwijt is.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:44 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Duidelijk bezig met de generals alvast, zal je meer zien. Hij wist dat hij bij de republikeinen als een heel ander persoon moest overkomen.
En de Democratische zijde heeft natuurlijk al meer dan genoeg munitie om Trump neer te zetten als de "Make America white again"-kandidaat. Als Trump met zijn belastingplan en dergelijke dan ook nog effectief kan worden weggezet als een '1%-er kandidaat', dan gaat hij het zwaar krijgen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:53 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik had ook al wel gedacht dat zodra hij de nominatie min of meer binnen heeft, hij gaat proberen zijn persona iets aan te passen. Vraag is of hij de schade die hij heeft aangericht bij de mensen die niet op hem stemden nog op tijd kan repareren of dat hij ze voorgoed kwijt is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |