ALONSO GAAT WERELDKAMPIOEN WORDEN MET MEKLERREN!!!!!!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:05 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Die moeten nog oppassen dat ze komend seizoen geen laatste worden.
Op de Playstation 4.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
ALONSO GAAT WERELDKAMPIOEN WORDEN MET MEKLERREN!!!!!!
Teams kunnen in elk geval afkijken wat ze vooral niet moeten doenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:06 schreef Meike26 het volgende:
1 voordeel hebben ze bij McLaren wel met die zwarte wagen.. Je ziet er echt helemaal niets van qua details, alles is 1 zwarte bende op de foto's. Niet dat er nu wat te stelen valt volgens mij, maar misschien veranderd dat nog..
mja, ze zien altijd wel iets dat ze uit willen proberen op hun eigen autoquote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:06 schreef Meike26 het volgende:
1 voordeel hebben ze bij McLaren wel met die zwarte wagen.. Je ziet er echt helemaal niets van qua details, alles is 1 zwarte bende op de foto's. Niet dat er nu wat te stelen valt volgens mij, maar misschien veranderd dat nog..
quote:Only time for one more lap before the lunch break. But every lap counts in testing. Here's to a more productive PM session!
Bedankt voor dit uitgebreide verslagquote:
Werkze!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:50 schreef Geralt het volgende:
Ik ga naar mn werk. Veel plezier met de middagsessie zometeen en zet hem op Max![]()
![]()
Gewoon weer terug naar:quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:47 schreef opreis het volgende:
[ afbeelding ]
echt mooi vind ik dit niet, maar zal wel snel zijn
Ik vind het eigenlijk wel mooi, heerlijk complex en daardoor wel erg interessantquote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:47 schreef opreis het volgende:
[ afbeelding ]
echt mooi vind ik dit niet, maar zal wel snel zijn
Nou wat werd er veel ingehaald 1994-1997quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:00 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Gewoon weer terug naar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Veel mooier en beter voor de actie op de baan.
En de periode daarvoor. Coureurs konden veel dichter achter elkaar rijden dan ze nu kunnen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:19 schreef Beach het volgende:
[..]
Nou wat werd er veel ingehaald 1994-1997
Kwam vooral door het bijtanken.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:19 schreef Beach het volgende:
[..]
Nou wat werd er veel ingehaald 1994-1997
Dit seizoen. En Wehrlein kan ook wel een keertje een punt pakken. Doelstelling is om niet als laatste te eindigen in het constructeurskampioenschap.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:31 schreef VacaLoca het volgende:
Wanneer en hoe willen zij competitief worden?
Sauber gaat dit seizoen laatste worden. Als ik dan van onder naar boven moet gaan is mijn voorspelling:quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:47 schreef opreis het volgende:
Ik zie daar met Wehrlein ook wel de mogelijkheid toe, + dat ze nu de 2016 merc achterin hebben liggen. Zou voor hun mooi zijn als ze de strijd aan kunnen met Sauber, en misschien Haas, McLaren en Renault (die 3 vind ik moeilijk in te schatten)
Ik durf daar toch niet aan om McLaren zo laag te plaatsen, als ze het straks aan de praat krijgen daar kunnen ze ook nog wel boven Haas en Renault eindigenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:51 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Sauber gaat dit seizoen laatste worden. Als ik dan van onder naar boven moet gaan is mijn voorspelling:
-Sauber
-Manor
-McLaren
-Haas
Dat is mijn idee ook. Die gaan echt wel stappen maken tov vorig jaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:55 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik durf daar toch niet aan om McLaren zo laag te plaatsen, als ze het straks aan de praat krijgen daar kunnen ze ook nog wel boven Haas en Renault eindigen
Ik heb Renault nog niet genoemd omdat zij voor mij ook nog wat onzeker zijn. McLaren maakt een stap maar zijn amper betrouwbaarder dan vorig jaar en nog steeds wat langzaam. Haas heeft de gang er wel aardig in en is een stuk betrouwbaarder.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:55 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik durf daar toch niet aan om McLaren zo laag te plaatsen, als ze het straks aan de praat krijgen daar kunnen ze ook nog wel boven Haas en Renault eindigen
Jep, Williams mag zich wel zorgen maken denk ik, de afgelopen 2 jaar hebben ze hun goede positie voornamelijk aan de sterke mercedes motor te danken, daarvoor waren ze ook nergens. Zodra de ferrari,honda en renault motoren dichter bij de mercedes motor komt smelt hun voorsprong als sneeuw voor de zonquote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:00 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is mijn idee ook. Die gaan echt wel stappen maken tov vorig jaar.
Op Sauber na is het 1 groot vraagteken waar Renault, Haas, McLaren, Rbr, Str en Manor komen te staan. Nu denk ik wel dat met het gebrek aan talent het bij Manor niet zo hard zal gaan, maar het middenveld is in jaren nooit zo groot geweest. Zelfs Williams zie ik nog wel eens terugvallen (zeker met die dramatische strategiën af en toe). Dat ze derde zijn geworden vind ik al een wonder.
Hm oké ben benieuwd. Lijkt er voorlopig nog niet echt naar.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 14:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dit seizoen. En Wehrlein kan ook wel een keertje een punt pakken. Doelstelling is om niet als laatste te eindigen in het constructeurskampioenschap.
Omdat ze nu wat technische mankementen hebben en Haryanto (nog) niet heel goed is.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:17 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hm oké ben benieuwd. Lijkt er voorlopig nog niet echt naar.
Ik denk het niet.. Denk dat dat de laatste 2 dagen zullen worden. Wat denk ik de beste manier is om je mechanische grip voor elkaar te krijgen want over alle soorten banden gemeten is de medium denk ik de meest waarschijnlijke met het gemiddelde grip niveau.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:17 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hm oké ben benieuwd. Lijkt er voorlopig nog niet echt naar.
Ook benieuwd of we vandaag nog Soft banden onder de STR gaan zien.
Inderdaad om de bandentemperatuur te meten. Als ik mij niet vergis rijdt Mercedes er al mee rond sinds 2013.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:46 schreef opreis het volgende:
Volgens mij heeft Mercedes een camera of sensor op de front wing zitten, zal wel infra rood zijn om de banden temperaturen te bekijken. Hebben andere dit ook/is dit er al lang?
Zeer interessant lijstjequote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:59 schreef Rossdale het volgende:
Lijstjes
Ik schat het veld op dit moment zo in:
1. Mercedes - Kop en schouders boven de rest
2. Ferrari - Duidelijke nummer 2 op afstand van Mercedes
3. Williams - Top 3-6 dicht bij elkaar, maar op flinke afstand van Ferrari
4. Force India
5. Toro Rosso
6. Red Bull
7. McLaren - Slecht begin, maar rijden eind seizoen de punten bij elkaar wanneer alles op orde is
8. Haas - Begint goed, maar zakt dan snel terug door veel beginnersfouten
9. Renault - Weinig progressie, zetten volledig in op wederopbouwing
10. Manor - Scoort enkele punten met Wehrlein
11. Sauber - Drama
Klopt, ik vermoed dat ze met hun Renault / Tag Heuer motor weinig voor elkaar krijgen. Zeker nu Renault een works-team heeft zal Red Bull zeker niet hun hoogste prioriteit krijgen. Daarom vermoed ik dat ze al vroeg in het seizoen hun focus naar 2017 verschuiven als de vernieuwde regelgeving weer een betere kans geeft op een flinke spring vooruit.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:05 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Zeer interessant lijstje. Dat zou wel betekenen dat jij verwcht dat RBR gaat zakken.
Volgens Helmut Marko heeft Renault flinke stappen gemaakt met de motor en verwachten ze een performance update bij de GP van Canada, waarna Red Bull verwacht weer voor de podia te kunnen strijden.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:13 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Klopt, ik vermoed dat ze met hun Renault / Tag Heuer motor weinig voor elkaar krijgen. Zeker nu Renault een works-team heeft zal Red Bull zeker niet hun hoogste prioriteit krijgen. Daarom vermoed ik dat ze al vroeg in het seizoen hun focus naar 2017 verschuiven als de vernieuwde regelgeving weer een betere kans geeft op een flinke spring vooruit.
Krijgt RBR niet gewoon dezelfde motor als het fabrieksteam? Net als bij Mercedes nu het geval is?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:13 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Klopt, ik vermoed dat ze met hun Renault / Tag Heuer motor weinig voor elkaar krijgen. Zeker nu Renault een works-team heeft zal Red Bull zeker niet hun hoogste prioriteit krijgen. Daarom vermoed ik dat ze al vroeg in het seizoen hun focus naar 2017 verschuiven als de vernieuwde regelgeving weer een betere kans geeft op een flinke spring vooruit.
Uiteraard, maar de ontwikkeling van de motor wordt natuurlijk gedreven door hoe deze het beste werkt voor het works team. Red Bull mag zelf uitzoeken hoe ze die motor het beste inbouwen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Krijgt RBR niet gewoon dezelfde motor als het fabrieksteam? Net als bij Mercedes nu het geval is?
Werd dat ook niet geclaimd bij de vorige update eind vorig jaar, welke totaal niet werkte? De oude motor presteerde toen volgens mij zelfs beter dan de updatequote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens Helmut Marko heeft Renault flinke stappen gemaakt met de motor en verwachten ze een performance update bij de GP van Canada, waarna Red Bull verwacht weer voor de podia te kunnen strijden.
Ik denk dat RBR dit jaar als 3e of 4e eindigt in het kampioenschap. Dat word een wedstrijd met Williams.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:18 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de ontwikkeling van de motor wordt natuurlijk gedreven door hoe deze het beste werkt voor het works team. Red Bull mag zelf uitzoeken hoe ze die motor het beste inbouwen.
quote:Verstappen, 111
Hulkenberg, 97
Bottas, 90
Rosberg, 82
Magnussen, 86
Nasr, 77
Alonso, 68
Hamilton, 53
Raikkonen, 47
Kvyat, 32
Guttierez, 23
Haryanto, 3
Zeer zeker.quote:
Gewoon testen hoe lang de nieuwe auto het vol blijft houden, stressen tot het breekt. Dan weet je dat je het hele systeem qua performance nog wat verder op kunt schroeven als het moet, want de hardware houdt het allemaal wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:31 schreef opreis het volgende:
Je vraagt je echt af of het allemaal wel nodig is wat Mercedes hier aan het doen is, ga je ook eens op kwalificaties richten, ultra softs, super softs, softs, harde banden.
Indd stress testen, kan mij herinneren dat Schumi dat ook deed in de Ferrari, periode 2001/2004 zoiets (niet heel zeker meer, bleef maar rijden die ventquote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:33 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Gewoon testen hoe lang de nieuwe auto het vol blijft houden, stressen tot het breekt. Dan weet je dat je het hele systeem qua performance nog wat verder op kunt schroeven als het moet, want de hardware houdt het allemaal wel.
Mercedes was vorig jaar hartstikke goed in de kwalificatie en zoveel is er niet veranderd. Daarbij, de ultrasoft word hartstikke weinig gebruikt en de samenstelling van de andere banden kennen ze al wel. Eerder dit jaar was er al de bandentest op Paul Ricard.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:31 schreef opreis het volgende:
Je vraagt je echt af of het allemaal wel nodig is wat Mercedes hier aan het doen is, ga je ook eens op kwalificaties richten, ultra softs, super softs, softs, harde banden.
En Alonso heeft er zin in:quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:51 schreef Nattekat het volgende:
De GP van Spanje zit er op voor Hamilton.
Vast welquote:
Ik denk dat Williams een heel zwaar jaar gaat krijgen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:19 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik denk dat RBR dit jaar als 3e of 4e eindigt in het kampioenschap. Dat word een wedstrijd met Williams.
Alles heeft z'n prijsquote:
Dat is geen tafelquote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:08 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ga je gang..
http://www.ebay.com/itm/F(...)2:g:-2YAAOSwMmBV00Xe
Zwaarder van vorig jaar ja. Maar ik zie ze niet heel ver terugvallen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:06 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik denk dat Williams een heel zwaar jaar gaat krijgen.
Het vervelende is voor hun, dat ze zozeer dus technisch niet eens zoveel terug zullen vallen, maar het team kent een ongezonde paniek waar ze erg domme strategische zetten kunnen doen.. Niet de eerste keer dat een Massa of Bottas na een pitstop verkeerd terecht kwamen en van een top 6 positie in het achterveld.. vast.. dag race !quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:06 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik denk dat Williams een heel zwaar jaar gaat krijgen.
Klopt, maar geen verrassing imoquote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Alonso lijkt het vandaag met de McLaren ook erg goed te doen, of zou dat maar schijn zijn?
1.24.7 op softs lijkt geen slechte tijd. Al weet ik dat tijden niet alles zeggen in testperiodes.
Maar vooralsnog denk ik dat het middenveld weleens heel erg groot zou kunnen gaan worden komende seizoen.
Het is op soft, niet volgas en Ferrari, RBR, TR en FI komen daar nog voorbij.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Alonso lijkt het vandaag met de McLaren ook erg goed te doen, of zou dat maar schijn zijn?
1.24.7 op softs lijkt geen slechte tijd. Al weet ik dat tijden niet alles zeggen in testperiodes.
Maar vooralsnog denk ik dat het middenveld weleens heel erg groot zou kunnen gaan worden komende seizoen.
Maar dan nog, dan staan ze nu aan de rand van de top 10, wat voor hun nu al een winst is en het is een team dat niet zal opgeven voordat ze progressie maken.. Denk dat we interessante racen gaan krijgen met ze ! En zowel Alfons als Button kunnen een aardig potje sturen/inhalen. Dat worden denk ik mooie racesquote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:15 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het is op soft, niet volgas en Ferrari, RBR, TR en FI komen daar nog voorbij.
Ik denk inderdaad best wel interessante races, maar het is zo onwijs jammer dat het voor P5 tot P16 ofzo zal gaan. Merc staat er torenhoog boven, en ik denk eigenlijk dat Ferrari dichter mij de williams/RB/FI/etc zit dan bij de mercsquote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar dan nog, dan staan ze nu aan de rand van de top 10, wat voor hun nu al een winst is en het is een team dat niet zal opgeven voordat ze progressie maken.. Denk dat we interessante racen gaan krijgen met ze ! En zowel Alfons als Button kunnen een aardig potje sturen/inhalen. Dat worden denk ik mooie races
Nee, dat geloof ik echt niet.. Ferrari zit er echt wel dichterbij bij Merc dan andersom. De mercs zullen nog steeds dominant zijn, maar echt niet meer zoals vorig jaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:25 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad best wel interessante races, maar het is zo onwijs jammer dat het voor P5 tot P16 ofzo zal gaan. Merc staat er torenhoog boven, en ik denk eigenlijk dat Ferrari dichter mij de williams/RB/FI/etc zit dan bij de mercs
Gebaseerd op wat?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:31 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee, dat geloof ik echt niet.. Ferrari zit er echt wel dichterbij bij Merc dan andersom. De mercs zullen nog steeds dominant zijn, maar echt niet meer zoals vorig jaar.
Valt wel mee. Waren vorige week het derde team op mediums achter Mercedes en Ferrari. Zouden zelfs beter zijn geworden in de langzame bochten waar ze vorig jaar veel tijd verloren.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:06 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik denk dat Williams een heel zwaar jaar gaat krijgen.
Het dikgedrukte stuk ben ik het volledig mee eensquote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar dan nog, dan staan ze nu aan de rand van de top 10, wat voor hun nu al een winst is en het is een team dat niet zal opgeven voordat ze progressie maken.. Denk dat we interessante racen gaan krijgen met ze ! En zowel Alfons als Button kunnen een aardig potje sturen/inhalen. Dat worden denk ik mooie races
Ruimte om te verbeteren.. Voor Merc zit er niet veel rek meer in, voor Ferrari des te meer. Dat Mercedes nog steeds dominant zal zijn, daar ben ik het wel mee eens, maar dit is een auto die met behulp van Vettel en zijn kennis van de RB auto's is gemaakt en gebouwd. Ik ga er dan ook vanuit dat deze Ferrari niet alleen in rechte lijn sneller is geworden, maar vooral in het bochtige gebeuren een sprong voorwaarts zal maken. Ook de bevindingen van ik meen Craig of Krevitz (weet niet meer wie) zei al dat de balans er in de eerste week erg goed uitzag van de Ferrari !quote:
Kravitz, een van de afleveringen van zijn notebook vorige week. Ging toen ook dieper in op de nieuwe wielophanging van de Ferrari die Vettel een stuk beter ligt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ruimte om te verbeteren.. Voor Merc zit er niet veel rek meer in, voor Ferrari des te meer. Dat Mercedes nog steeds dominant zal zijn, daar ben ik het wel mee eens, maar dit is een auto die met behulp van Vettel en zijn kennis van de RB auto's is gemaakt en gebouwd. Ik ga er dan ook vanuit dat deze Ferrari niet alleen in rechte lijn sneller is geworden, maar vooral in het bochtige gebeuren een sprong voorwaarts zal maken. Ook de bevindingen van ik meen Craig of Krevitz (weet niet meer wie) zei al dat de balans er in de eerste week erg goed uitzag van de Ferrari !
Op de test van vorige week, kijkend naar de gemiddelde tijd op mediums over een stint van 10 ronden.quote:
Die bedoelde ik ja.. Teds notebook was het inderdaad.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kravitz, een van de afleveringen van zijn notebook vorige week. Ging toen ook dieper in op de nieuwe wielophanging van de Ferrari die Vettel een stuk beter ligt.
Volgens mij spraken ze er ook met Newey over en die kan het wetenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Die bedoelde ik ja.. Teds notebook was het inderdaad.
Daar is Mercedes een seconde sneller dan Ferrari?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:38 schreef sasquatsch het volgende:
Gebaseerd op de tijden van de vorige test teruggebracht naar mediums en een gemiddelde stint van 10 ronden is het lijstje:
1. Mercedes 86.5 (een enkele uitschieter, verder rond de 87.7)
2. Ferrari 87.6
3. Williams 88.0
4. Toro Rosso 88.1
5. Renault 88.1
6. McLaren 88.6
7. Manor 89.1
Force India had geen representatieve stint (van 10 ronden) maar hun kortere stint op mediums was langzamer dan die van McLaren. Red Bull reed geen snelle ronden met degradatie en Haas en Sauber werden niet genoemd.
Op basis hiervan denk ik dat het ongeveer zo wordt:
1 Mercedes
2 Ferrari (er vlak achter)
3 Williams / Red Bull / Toro Rosso
6 Renault / Force India / McLaren
9 Haas / Manor
11 Sauber
Ja, met slechts één stint, terwijl de rest van de stints van meer dan 10 ronden op mediums ongeveer gelijk aan Ferrari was. Vermoeden is dat dat een soort finale racestint is geweest met weinig brandstof.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:43 schreef opreis het volgende:
[..]
Daar is Mercedes een seconde sneller dan Ferrari?
Dat weet ik wel zeker.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:49 schreef Meike26 het volgende:
Code rood..
*Blijkt KevMag te zijn..
Dat was het voor vandaag denk ik.![]()
hij was maar paar tienden sneller dan eigen tijd op mediums, dus nee geen conclusie.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Verstappen op softs dus 2 seconden langzamer dan Rosberg.
Nog maar geen conclusies aan verbinden hé?
Nee dus, volgens mij stukjes geknipt uit het interview dat ook op verstappen.nl staatquote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:48 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze nog wat interessants hebben.
Ik was dan ook niet teleurgesteldquote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:59 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee dus, volgens mij stukjes geknipt uit het interview dat ook op verstappen.nl staat
Wat ze met testen doen zegt geen fluit. Ze gaan m.i.echt een zwaar jaar tegemoet. Ze willen nu hoger eindigen dan derde maar het lijkt me al heel wat wanneer ze dat uberhaupt nog een keer presteren.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Valt wel mee. Waren vorige week het derde team op mediums achter Mercedes en Ferrari. Zouden zelfs beter zijn geworden in de langzame bochten waar ze vorig jaar veel tijd verloren.
Verstappen reed welgeteld 2 getimede rondes op softs nadat hij eerst zo'n 135 rondes op mediums had gereden en het torretje dus al 2 GP afstanden gereden had zonder tussentijds nagekeken te zijn, dus daar kun je inderdaad weinig van zeggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Verstappen op softs dus 2 seconden langzamer dan Rosberg.
Nog maar geen conclusies aan verbinden hé?
http://grandprixradio.nl/(...)stdag-5-in-barcelonaquote:Redacteur Patrick Moeke vroeg aan Max wat nu het verschil is voor hemzelf tussen nu en een jaar geleden, toen alles nieuw was. Max Verstappen: "Ik raak nu een stuk sneller vertrouwd met de auto en kan mijn ronden daardoor sneller opbouwen. Ook de samenwerking met het team gaat een stuk makkelijker dan een jaar geleden. We zijn helemaal op elkaar ingespeeld."
Wat Verstappen zei over de tijden van vandaag: "We zijn vandaag nog steeds niet voor rondetijden gegaan. Dat komt nog wel. Ziet er allemaal zeer positief uit." En: "Fysiek heb ik ook een goed gevoel en ik kan niet wachten om donderdag weer in de auto te stappen. Dat is mijn laatste keer achter het stuur van de STR11 voor we op weg gaan naar Australië!"
Nee, Ferrari heeft maar 32 tokens en die zijn voor de 2016-spec. Die motor van Max blijft het hele jaar gelijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:53 schreef franklop het volgende:
Wel mooi al dat gespeculeer
Nog maar kleine 3 weken wachten!
Even stom vraagje. Mag Ferrari de motor van Toro Rosso nog wel verder doorontwikkelen, als ze dat willen? Kan me best voorstellen dat TR (Red Bull) wel wil dat ze enigzins competatief blijven.
Volgens mij snapt niemand nog wat van die regelementen daarover.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:53 schreef franklop het volgende:
Wel mooi al dat gespeculeer
Nog maar kleine 3 weken wachten!
Even stom vraagje. Mag Ferrari de motor van Toro Rosso nog wel verder doorontwikkelen, als ze dat willen? Kan me best voorstellen dat TR (Red Bull) wel wil dat ze enigzins competatief blijven.
Jawel hoor. In ieder geval genoeg om te weten dat die motor niet wordt doorontwikkeld. Dat heeft het team overigens ook al gemeld ter bevestiging.quote:Op woensdag 2 maart 2016 08:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Volgens mij snapt niemand nog wat van die regelementen daarover.
Maar versnellingsbak en chassis mag dan weer wel?quote:Op woensdag 2 maart 2016 08:48 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Jawel hoor. In ieder geval genoeg om te weten dat die motor niet wordt doorontwikkeld. Dat heeft het team overigens ook al gemeld ter bevestiging.
Versnellingsbak staat het hele jaar vast, elke race, zelfde bak met tandwieltjes.quote:Op woensdag 2 maart 2016 08:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Maar versnellingsbak en chassis mag dan weer wel?
Zo'n bak mogen ze niets aan doe?quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:00 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Versnellingsbak staat het hele jaar vast, elke race, zelfde bak met tandwieltjes.
Zover ik weet niet nee. Hoe dat software matig zit weet ik niet, misschien kunnen ze nog wel torque etc veranderen per race, maar verhoudingen liggen in iig vast.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zo'n bak mogen ze niets aan doe?
Ik vind dat vreemd. Al die regels verneuken de inventiviteit om uiterste eruit te halen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zover ik weet niet nee. Hoe dat software matig zit weet ik niet, misschien kunnen ze nog wel torque etc veranderen per race, maar verhoudingen liggen in iig vast.
quote:Op woensdag 2 maart 2016 08:42 schreef opreis het volgende:
Is er gister geen ted's notebook geweest?
Ben benieuwd of je het rare knikje ook kan zien als hij zijn vizier helemaal dicht heeft.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:31 schreef Geralt het volgende:
Mooi plaatje van Bottas:
[ afbeelding ]
Helm kleurt er goed bij
Oeh, mooi!quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:31 schreef Geralt het volgende:
Mooi plaatje van Bottas:
[ afbeelding ]
Helm kleurt er goed bij
Dat is sneller dan verwacht.quote:The Sauber appears for the first time today, in the hands of Ericsson.
Software mag wel aangepast worden. Sowieso is vaak de software bij het fabrieksteams anders dan bij de klanten.quote:Op woensdag 2 maart 2016 08:58 schreef Meike26 het volgende:
Maar hoe zit het dan met engine mapping & software, mag hier dan nog wel mee gemorreld worden? Misschien niet vanuit Ferrari, maar vanuit TR zelf? Ze hebben niet voor niets zo'n virtuele testwagen staan om dingen uit te proberen. Als ze een goede software engineer hebben en ze kunnen de motor bij bepaalde versnellingen (die wel vaststaan) lekker laten werken met een beetje codeknutselen, dan moet dat toch gewoon mogen ?
Ik denk dat ze dat hebben gedaan omdat sinds dit jaar die randen naast hun hoofd iets hoger zijn (volgens de regels). Deze helm volgt meer de vorm van de wagen dus zal wel aerodynamischer zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:34 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ben benieuwd of je het rare knikje ook kan zien als hij zijn vizier helemaal dicht heeft.
Dat zou kunnen. Wel opvallend dan dat in de eerste plaats Massa er niet mee rijdt om nog maar te zwijgen over bijvoorbeeld Mercedes.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat hebben gedaan omdat sinds dit jaar die randen naast hun hoofd iets hoger zijn (volgens de regels). Deze helm volgt meer de vorm van de wagen dus zal wel aerodynamischer zijn.
Massa is kleiner dan Bottas, dus misschien komt zijn hoofd net even lager uit waardoor er een andere vorm nodig isquote:Op woensdag 2 maart 2016 10:48 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Wel opvallend dan dat in de eerste plaats Massa er niet mee rijdt om nog maar te zwijgen over bijvoorbeeld Mercedes.
Beetje jammer dat zijn microfoon uit staatquote:
Viel mij laatst ook al op. Toen hij met Symmonds aan het praten was. Volume was erg zacht.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:12 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Beetje jammer dat zijn microfoon uit staat
En:quote:Unexpected news of the day - Fernando Alonso has been announced as the ambassador for this year's European Grand Prix in Baku.
Komt hij toch een keertje als eerste over de finish dit seizoenquote:Alonso's tie-up with the new F1 race in Baku means he will be the first driver to visit the street circuit on March 8-9: "It is a real honour to be the first F1 driver to visit Baku and inspect the new circuit facilities. I have heard and read many great things about the city and am immensely looking forward to seeing it for myself very soon. From a technical point of view, I'm sure myself and my colleagues will love racing here in Baku, given that a street circuit is always an exhilarating challenge for any driver and from what I have already learned about this circuit, it seems clear that this one will be no exception."
quote:There’s been lots of interest in how the speed trap figures are looking in testing. Here’s how the drivers stacked up in the main speed trap, situated just before Turn 1, yesterday:
Nasr (Sauber), 346.1km/h
Magnussen (Renault), 341.7km/h
Hamilton (Mercedes), 338.5km/h
Bottas (Williams), 337.5km/h
Haryanto (Manor), 336.4km/h
Verstappen (Toro Rosso), 334.3km/h
Raikkonen (Ferrari), 332.3km/h
Gutierrez (Haas), 331.2km/h
Hulkenberg (Force India), 331.2km/h
Rosberg (Mercedes), 327.2km/h
Alonso (McLaren), 326.2km/h
Kvyat (Red Bull), 322.3km/h
11 km/h verschil tussen Hamilton en Rosbergquote:Op woensdag 2 maart 2016 11:26 schreef RingBewoner het volgende:
Overzicht van de topsnelheden gisteren:
[..]
Nou, daar worden we ook niet veel wijzer van..quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:26 schreef RingBewoner het volgende:
Overzicht van de topsnelheden gisteren:
[..]
De enige die wijzer worden van heel dat testen zijn de mensen met een computer bij de teams.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:34 schreef opreis het volgende:
[..]
Nou, daar worden we ook niet veel wijzer van..
Even wat Olie Euro's graaien, niks mis mee!quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:21 schreef RingBewoner het volgende:
Leuk nieuwtje trouwens:
[..]
En:
[..]
Komt hij toch een keertje als eerste over de finish dit seizoen.
In zoverre dat Renault de zaken een beetje op orde lijkt te hebben. Kan me niet herinneren een van de renaults vorig jaar zo hoog in de speedtraplijsten te hebben gezien.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:34 schreef opreis het volgende:
[..]
Nou, daar worden we ook niet veel wijzer van..
Baku schijnt overigens wel een zeer gaaf circuit te zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Even wat Olie Euro's graaien, niks mis mee!
De locatie blijft wel tof. En dan niet Baku zelf maar de omgevingquote:Op woensdag 2 maart 2016 12:57 schreef nils7 het volgende:
Zonde dat ze dat gaan asfalteren maar goed... alles voor de ¤
Die muur is een flink aantal jaartjes ouder dan die stenenquote:Op woensdag 2 maart 2016 12:57 schreef nils7 het volgende:
Zonde dat ze dat gaan asfalteren maar goed... alles voor de ¤
quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Cruijffgod komt kijkje nemen in Barcelona
De man ziet er slecht uit. Hopen maar dat dat het gevolg van zijn chemokuren is, en niet vanwege die verschrikkelijke ziekte zelfquote:
Na ja de chemo komt natuurlijk wel door die ziekte dus...quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:56 schreef Coelho het volgende:
[..]
De man ziet er slecht uit. Hopen maar dat dat het gevolg van zijn chemokuren is, en niet vanwege die verschrikkelijke ziekte zelf
Dit wist TR en daarom rijden ze met de 2015 motorquote:Op woensdag 2 maart 2016 17:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
F1Today:
BIG PROBLEMS WITH NEW FERRARI ENGINE - The word in the paddock is that Ferrari and its customer teams Haas F1 and Sauber are having great difficulty managing the new 2016 spec power unit. The engine is being plagued by enormous vibrations, causing problems to the fuel system, the turbo and other parts. That's the reason why Kimi Raikkonen stopped on track yesterday and Haas F1 is having trouble to rack up any mileage this week.
Update posted on 15:26:31
Hoor ik daar Alonso al gniffelen?![]()
Met de betrouwbaarheid van TR lijkt het wel goed te zitten.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Carlos Sainz over 100 rondjes al vandaag. Testen nog steeds op duurvermogen daar denk ik. Laten nog niet in hun kaarten kijken. Haas gaat weer nogal beroerd.
Here's the lap count so far today as we approach 4pm local time:
Sainz, 104
Vettel, 96
Perez, 88
Bottas, 84
Magnussen, 77
Button, 74
Hamilton, 73
Ricciardo, 66
Wehrlein, 53
Ericsson, 49
Rosberg, 28
Gutierrez, 1
quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
F1Today:
BIG PROBLEMS WITH NEW FERRARI ENGINE - The word in the paddock is that Ferrari and its customer teams Haas F1 and Sauber are having great difficulty managing the new 2016 spec power unit. The engine is being plagued by enormous vibrations, causing problems to the fuel system, the turbo and other parts. That's the reason why Kimi Raikkonen stopped on track yesterday and Haas F1 is having trouble to rack up any mileage this week.
Update posted on 15:26:31
Hoor ik daar Alonso al gniffelen?![]()
ja, daarom staat die sauber nr 1 in de speedtraps.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
F1Today:
BIG PROBLEMS WITH NEW FERRARI ENGINE - The word in the paddock is that Ferrari and its customer teams Haas F1 and Sauber are having great difficulty managing the new 2016 spec power unit. The engine is being plagued by enormous vibrations, causing problems to the fuel system, the turbo and other parts. That's the reason why Kimi Raikkonen stopped on track yesterday and Haas F1 is having trouble to rack up any mileage this week.
Update posted on 15:26:31
Hoor ik daar Alonso al gniffelen?![]()
Dat zegt ook weer niet zoveel, dat is gemeten op een punt in de baan. Je weet niet of iedereen daar al op limiet heeft gereden, wat me onwaarschijnlijk lijktquote:Op woensdag 2 maart 2016 17:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
[..]
ja, daarom staat die sauber nr 1 in de speedtraps.
blijkbaar niet alleen vibraties, maar ook last van oververhitting...quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
F1Today:
BIG PROBLEMS WITH NEW FERRARI ENGINE - The word in the paddock is that Ferrari and its customer teams Haas F1 and Sauber are having great difficulty managing the new 2016 spec power unit. The engine is being plagued by enormous vibrations, causing problems to the fuel system, the turbo and other parts. That's the reason why Kimi Raikkonen stopped on track yesterday and Haas F1 is having trouble to rack up any mileage this week.
Update posted on 15:26:31
Hoor ik daar Alonso al gniffelen?![]()
Het is nooit goed voor een auto, maar vibraties kosten ook gewoon kracht die niet naar de achterwielen gaat.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:25 schreef opreis het volgende:
Dat hij vibraties heeft wil toch niet zeggen dat hij niet snel is? Maar waarschijnlijk rammelt het alles kapot na een aantal laps op volle kracht ofzo
Dat denk ik ook hoor, het was meer een reactie op dat Sauber bovenaan staat bij de speedtrap, maar dat dit niet betekend dat er niets mis is met de motorquote:Op woensdag 2 maart 2016 19:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is nooit goed voor een auto, maar vibraties kosten ook gewoon kracht die niet naar de achterwielen gaat.
Blijkbaar mist er een klepje van ietsquote:Op woensdag 2 maart 2016 18:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
blijkbaar niet alleen vibraties, maar ook last van oververhitting...
[ afbeelding ]
ik dacht in eerste instantie dat het kapje een lapmiddel was, dus ben ik eens wat foto's gaan doorzoeken of het er eerder ook opzat. Maar het is dus effectief een kapje waar een vulnippel van het een of ander onder zit.quote:Op woensdag 2 maart 2016 20:48 schreef opreis het volgende:
[..]
Blijkbaar mist er een klepje van iets
[ afbeelding ]
Tering, dan liever gewoon een glaze koepeltje erboven, dit is drie keer niksquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:14 schreef HerrFritz het volgende:
[ afbeelding ]
Kimi met een versie van het halo gevaarte
quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:14 schreef HerrFritz het volgende:
[ afbeelding ]
Kimi met een versie van het halo gevaarte
Lekker handig die pilaar midden in je zichtquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:14 schreef HerrFritz het volgende:
[ afbeelding ]
Kimi met een versie van het halo gevaarte
Eentje van rosberg zijn Twitter
[ afbeelding ]
Die pilaar valt wel mee, het is eerder die lelijke driehoek erboven, je kan niet meer naar boven kijken (de startlichten) voor een vrij zicht. Zo'n pilaartje is vrij smal en neemt maar weinig zicht weg.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Lekker handig die pilaar midden in je zicht
echt niet. je wilt toch niet precies in het midden van je zicht een pilaar? Hoe smal ook. Ik zou er als bestuurder liever links en rechts van de cockpit een paal hebben, net als in een reguliere autoquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:25 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Die pilaar valt wel mee, het is eerder die lelijke driehoek erboven, je kan niet meer naar boven kijken (de startlichten) voor een vrij zicht. Zo'n pilaartje is vrij smal en neemt maar weinig zicht weg.
Bovendien vraag ik mij af wat er gebeurt als er nu een auto over een andere auto heen schiet. Dit kan een platform zijn waarom een f1 wagen makkelijk kan balanceren, inclusief een vonkje bij 1 van de 2 en het leed is niet te overzien.quote:
Ik heb al vaker sims gespeeld en bijvoorbeeld de Formule 2 wagen die RaceRoom nu heeft heeft ook een vrij dikke antenne midden in het zicht van de coureur. Went erg snel en weinig belemmering. Die antenne staat bovendien wat verder van de coureur af, hoe dichter op de coureur, des te eerder vertroebeld dat zicht als je je focust op de horizon. Als je met een camera door een hek fotografeet en je hebt je auto focus ook verder weg, dan vervaagt de voorgrond.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
echt niet. je wilt toch niet precies in het midden van je zicht een pilaar? Hoe smal ook. Ik zou er als bestuurder liever links en rechts van de cockpit een paal hebben, net als in een reguliere auto
uhuhquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:31 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik heb al vaker sims gespeeld en bijvoorbeeld de Formule 2 wagen die RaceRoom nu heeft heeft ook een vrij dikke antenne midden in het zicht van de coureur. Went erg snel en weinig belemmering. Die antenne staat bovendien wat verder van de coureur af, hoe dichter op de coureur, des te eerder vertroebeld dat zicht als je je focust op de horizon. Als je met een camera door een hek fotografeet en je hebt je auto focus ook verder weg, dan vervaagt de voorgrond.
Ik ben momenteel het boek van Mark Webber aan het lezen en daarin geeft hij ergens aan dat vooral het zicht naar de zijkant belangrijk is om alles te kunnen controleren. Goed zicht in je spiegels, je kijkt alvast richting een bocht, de bochten doorkijken etc. Helemaal recht vooruit kijken doe je alleen op het rechte stuk en daar is een belemmering van het zicht denk ik het minst ernstig.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Lekker handig die pilaar midden in je zicht
Terwijl ze de auto's voor volgend jaar wel radicaal anders willen maken. De prognoses zien er echt heel goed uit! Jammer als ze dat zouden verprutsen met dit ding.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:43 schreef Rossdale het volgende:
Ben ik eindelijk net een beetje gewend aan de afschuwelijke piemelneuzen... maken ze de auto's nog lelijker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:48 schreef nils7 het volgende:
Nee, nee gewoon nee.Ik vrees dat je dan richting de eerder voorgestelde koepel gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.UI Made bij VanilleKwark.
Alles beter dan ditquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik vrees dat je dan richting de eerder voorgestelde koepel gaat.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar de halo. Dan blijf je iets van de open-klasse houden.quote:
Die halo blokkeert altijd wat zicht, ook als je niet naar voor hoeft te kijken.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:38 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik ben momenteel het boek van Mark Webber aan het lezen en daarin geeft hij ergens aan dat vooral het zicht naar de zijkant belangrijk is om alles te kunnen controleren. Goed zicht in je spiegels, je kijkt alvast richting een bocht, de bochten doorkijken etc. Helemaal recht vooruit kijken doe je alleen op het rechte stuk en daar is een belemmering van het zicht denk ik het minst ernstig.
Als je dan ergens al zo'n paal moet zetten, dan maar recht voor een coureur zijn neus lijkt me. Al ben ik sowieso meer een voorstander van een doorzichtige koepel dan zo'n afschuwelijk ding
Die Red Bull ben ik niet zo'n fan van, maar de concept McLaren is gewoon sexyquote:Op donderdag 3 maart 2016 10:20 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is er mis met dit?
Desnoods misschien nog zelfs met een opening aan de bovenkant.
Komt bij Formule E wel, robot racing.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon Google Self-Driving Car F1.
Het is geen F1, maar Justin Wilson had waarschijnlijk wel geleefd als er z'n ding op zn wagen had gezetenquote:Op donderdag 3 maart 2016 10:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die halo blokkeert altijd wat zicht, ook als je niet naar voor hoeft te kijken.
Ik snap ook niet waarom dit per se moet. Die halo had nooit een takelwagen kunnen houden en die veer was er gewoon tussendoor gekomen. Vliegende wielen kent de F1 al jaren niet meer, dus ook dat argument gaat niet op.
Wat is het feitenlijke voordeel van een open-klasse?quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:12 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Mijn voorkeur gaat dan uit naar de halo. Dan blijf je iets van de open-klasse houden.
Was het nou geen spatborden over de wielen of een coureur die met zn kop in de buitenlucht zit? Ik weet het niet meerquote:Op donderdag 3 maart 2016 10:30 schreef Beach het volgende:
gaan we weer wat open wheel precies betekent
Niet perse een voordeel. Maar zie het zo, als je een vriendin hebt die aan de pil is heb je seks zonder condoom. Toch? Dat is dan een stukje extra beleving. Ik vind deze ideeën hetzelfde als het toevoegen/gebruiken van een condoom. Een stukje extra beleving en hetgeen de open-wheel tot open-wheel maakt valt weg. Dan kunnen we net zo goed Nascar of WEC kijken.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:29 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat is het feitenlijke voordeel van een open-klasse?
Ik ga mn vriendin wel neuken met condoom om en daarna mezelf ineengedoken in een hoekje van de slaapkamer huilend in slaap masturberenquote:Op donderdag 3 maart 2016 10:39 schreef RingBewoner het volgende:
Dan kunnen we net zo goed Nascar of WEC kijken.
4 wielen is beter dan 2.quote:
Ja maar zo kan je elk element van de huidige Formule 1 auto's wel gebruiken als vergelijking. Ik zie het niet echt anders dan de overstap van V8 op V6 motoren.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Niet perse een voordeel. Maar zie het zo, als je een vriendin hebt die aan de pil is heb je seks zonder condoom. Toch? Dat is dan een stukje extra beleving. Ik vind deze ideeën hetzelfde als het toevoegen/gebruiken van een condoom. Een stukje extra beleving en hetgeen de open-wheel tot open-wheel maakt valt weg. Dan kunnen we net zo goed Nascar of WEC kijken.
Gisteren zijn de coureurs aan het einde van de dag bij elkaar gekomen in het motorhome van de FIA. Als het goed is komt er vandaag meer nieuws naar buiten.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:47 schreef Geralt het volgende:
Mocht die halo er volgend jaar echt komen dan stopt mijn verzameling 1/43 bij 2016.
God wat lelijk.
Overigens is ook nog altijd niet duidelijk hoe met de Q nu zit.
Ferrari en diverse coureurs zijn tegen, Bernie heeft geroepen dat het pas bij de eerste europese GP ingevoerd kan worden, Whiting heeft gezegd dat het bij Melbourne al kan beginnen met Q1 en Q2 en over Q3 hebben ze het nog of ze het daar ook gaan doen of niet.
Wat een puinhoop in de F1 zeg
Nee. Wel van allemaal los. Maar die is nog niet heel uitgebreid hoor, ben pas net begonnen. Heb nu 82, 96, 09, 00, 03, 10, 11, 14 en 15. En Max van vorig jaar als jongste puntenscorer ooitquote:Op donderdag 3 maart 2016 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
Heb je trouwens een pica van je gehele verzameling?
Dat is gelukkig niet het uiterlijk van de auto veranderen. De auto's gaan er volgend jaar echt heel tof uitzien. Veel agressiever. Die halo zou dat echt verpesten naar mijn bescheiden mening. Tevens was en is er nog steeds meer dan genoeg kritiek op de V6.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja maar zo kan je elk element van de huidige Formule 1 auto's wel gebruiken als vergelijking. Ik zie het niet echt anders dan de overstap van V8 op V6 motoren.
Dit jaar een podium?quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee. Wel van allemaal los. Maar die is nog niet heel uitgebreid hoor, ben pas net begonnen. Heb nu 82, 96, 09, 00, 03, 10, 11, 14 en 15. En Max van vorig jaar als jongste puntenscorer ooit
Met de betrouwbaarheid lijkt het in elk geval dik in orde dit jaar.quote:
Ja, daarom snap ik ook niet waarom je vast zou houden aan een halo (wat er in mijn ogen lelijker uit ziet dan een gesloten cockpit) alleen maar zodat je kan zeggen dat het een open wheel wagen is. Ik vind uiterlijk van de wagen belangrijker dan het kosten wat kost open wheel laten blijvenquote:Op donderdag 3 maart 2016 10:50 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat is gelukkig niet het uiterlijk van de auto veranderen. De auto's gaan er volgend jaar echt heel tof uitzien. Veel agressiever. Die halo zou dat echt verpesten naar mijn bescheiden mening. Tevens was en is er nog steeds meer dan genoeg kritiek op de V6.
Ik snap niet hoe je de compleet gesloten cockpit mooi kan vinden.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja, daarom snap ik ook niet waarom je vast zou houden aan een halo (wat er in mijn ogen lelijker uit ziet dan een gesloten cockpit) alleen maar zodat je kan zeggen dat het een open wheel wagen is. Ik vind uiterlijk van de wagen belangrijker dan het kosten wat kost open wheel laten blijven
Nog nooit gehoord.quote:i got dibs on that last piece of pizza
Dankje. Ik wist het ook niet.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=dibs
Hoe doe je dat met die halo? Normaal ligt je auto op de T-bar. Nu zal ie op de T-bar en op de halo liggen als ik die Ferrari zo bekijk en verklein je de opening voor een coureur om eruit te komen enorm.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En dan het andere aspect. Stel je voor een auto komt op de kop terecht of vliegt in de fik. Hoe doe je dat dan met die gesloten koepel?
Er blijft natuurlijk wat meer ruimte over om er uit te kruipen dan met een koepel. Daarbij, met de halo kan de coureur ook nog bereikt worden. Met een koepel zit je echt opgesloten.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoe doe je dat met die halo? Normaal ligt je auto op de T-bar. Nu zal ie op de T-bar en op de halo liggen als ik die Ferrari zo bekijk en verklein je de opening voor een coureur om eruit te komen enorm.
Ik neem toch aan dat er bij de FIA wel mensen zitten die hier nu al aan denken en aan oplossingen werken.quote:Dit moet een keer fout lopen. En dan zegt men kut, dat hadden we niet verwacht. Gauw weg met dat ding.
Ik doelde op halo of geen halo. Koepel heb ik het niet over.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:57 schreef RingBewoner het volgende:
Er blijft natuurlijk wat meer ruimte over om er uit te kruipen dan met een koepel. Daarbij, met de halo kan de coureur ook nog bereikt worden. Met een koepel zit je echt opgesloten.
Ik snap niet dat je de halo mooi kan vinden.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je de compleet gesloten cockpit mooi kan vinden.
En dan het andere aspect. Stel je voor een auto komt op de kop terecht of vliegt in de fik. Hoe doe je dat dan met die gesloten koepel?
Laten we hopen dat we ergens in de komende we(e)k(en) het goede nieuws krijgen dat het hele idee niet doorgaat.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik doelde op halo of geen halo. Koepel heb ik het niet over.
Met halo heb je een stuk minder ruimte over om weg te komen dan met geen halo.
Alles snappen maakt niet gelukkigquote:Op donderdag 3 maart 2016 10:59 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je de halo mooi kan vinden.
We moeten rustig afwachtenquote:Ik vind helemaal niks ook mooier dan zowel de halo of gesloten koepel. Maar van de voorbeelden die we nu gezien hebben vind ik de gesloten koepel mooier dan de hele. Jij gaat uit van 3 mogelijkheden, niks, koepel en halo. Maar stel je hebt alleen de keuze tussen koepel en halo ga ik voor de koepel.
Ik zeg ook niet dat de gesloten koepel de meest veilige optie is of dat er daar geen risico's aan zitten
Nee Hongarije graag, dan wordt het een NOG groter feest op de tribune dan vorig jaarquote:
Het feit dat Ferrari er eentje heeft en er nu mee test zorgt er wel voor dat ik de kans dat dit realiteit wordt groot acht.quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:04 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
Succes als dat ding op zn kop ligt.
De ruimte om eruit te kruipen wordt enorm verkleind tov geen halo.
Maar het hoofd is wel beter beschermd.quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:08 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
Denk daar die halo zelf eens bij zou ik zeggen. Het eruit komen wordt enorm bemoeilijkt lijk me zo hoor.
Ik ook. Ik ga nog even naar dat plaatje van die tieten en bier starten denk ikquote:Op donderdag 3 maart 2016 11:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het feit dat Ferrari er eentje heeft en er nu mee test zorgt er wel voor dat ik de kans dat dit realiteit wordt groot acht.
Maar hij staat ook niet in de fik, dus hij zou er ook niet snel uit hoeven komenquote:Op donderdag 3 maart 2016 11:12 schreef Geralt het volgende:
Nu ik nog eens naar die FI kijk op zn kop en die halo erbij denk, denk ik dat je er helemaal niet meer uit komt zelfs.
Ik denk ook niet dat het heel comfortabel is om minuten op de kop te hangen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:14 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar hij staat ook niet in de fik, dus hij zou er ook niet snel uit hoeven komen
Dat zal wel mee vallen, vergeleken met de G krachten die ze normaal te verduren krijgen zal op zn kophangen voor een paar minuten minder belastend zijn. Hoe vaak is het wel niet voor gekomen dat mensen een half uur onderste boven in een kapotte achtbaan hebben gehangenquote:Op donderdag 3 maart 2016 11:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het heel comfortabel is om minuten op de kop te hangen.
Dankje. Dat ding zier er echter nogal anders uit als wat Ferrari nu erop heeft zitten.quote:
Dat wilde ik net zeggen. Tevens is het in de F1 wel heel lang geleden dat er een band loskwam en gevaarlijk werd voor een coureur.quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dankje. Dat ding zier er echter nogal anders uit als wat Ferrari nu erop heeft zitten.
Zag hem net ook. Niet helemaal rechtquote:Op donderdag 3 maart 2016 11:21 schreef sasquatsch het volgende:
Uitzicht vanuit de cockpit met de halo.
[ afbeelding ]
Het was "OK".quote:11:15 According to Ferrari, Kimi Raikkonen has said the visibility was "OK" when he ran the halo for an installation lap this morning. The design is an early prototype that it has produced itself and is pretty close to what it expects the final shape to be. As yet, it is unsure whether Sebastian Vettel will test it tomorrow.
Optie 2 dus, het blijft Kimi.quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:25 schreef Geralt het volgende:
Ik ben benieuwd naar Kimi zn ongezouten mening omtrent dat ding.
Of hij zegt het is drie keer dikke kut of hij zegt het boeit me niet ik wil winnen.
Denk het wel, denk meer bij regen als het zicht al superslecht is dan helpt dit niet echt meequote:Op donderdag 3 maart 2016 11:27 schreef Geralt het volgende:
Alleen een installation lap mee gereden zoals ik lees.
Ben benieuwd of het op kwalificatiesnelheid ook nog "OK" is. Of bij de start of in een race.
Mercedes gaat in Australië nog wel wat harder hoor.quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:27 schreef nils7 het volgende:
Merk dat Max zo rond de 0.5 - 0.7 seconden per rondje van de Merc zit.
Dat is positief.
Aan de andere kant. Als je de auto van Grosjean over die van Alonso op Spa (2012) ziet schieten dan zie je dat het ook heel anders af had kunnen lopen ...quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:24 schreef Rossdale het volgende:
De beperking van het zicht valt dan inderdaad nog wel mee, alleen blijft het zo afschuwelijk lelijk
Met halo? Dat was een bende gewordenquote:Op donderdag 3 maart 2016 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Aan de andere kant. Als je de auto van Grosjean over die van Alonso op Spa (2012) ziet schieten dan zie je dat het ook heel anders af had kunnen lopen ...
Het ongeluk van Bianchi had ook heel anders kunnen aflopen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Aan de andere kant. Als je de auto van Grosjean over die van Alonso op Spa (2012) ziet schieten dan zie je dat het ook heel anders af had kunnen lopen ...
Ook nog niet volle bak, 0,1 sneller dan zijn snelste medium tijd van vandaag.quote:
De tijd van Rosberg op medium moet ie wel makkelijk aan kunnen komenquote:Op donderdag 3 maart 2016 11:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Ook nog niet volle bak, 0,1 sneller dan zijn snelste medium tijd van vandaag.
1,5 seconde?quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:35 schreef Geralt het volgende:
[..]
De tijd van Rosberg op medium moet ie wel makkelijk aan kunnen komen
Rosberg 1:24.309quote:
Net gemistquote:Op donderdag 3 maart 2016 11:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Rosberg 1:24.309
Max 1:24.492
1 tiende zou ik eerder zeggen.
Ik heb nog geen koffie gehad.quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:39 schreef Geralt het volgende:
Net was het een halve seconde overigens en geen 1,5 zie plaatje hierboven.
quote:
We can see Australia from here...
I can see your halo, halo, halo, halloooooooquote:Op donderdag 3 maart 2016 11:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik moest een beetje huilen toen ik die halo zag.
HOU JE BEKquote:Op donderdag 3 maart 2016 11:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
I can see your halo, halo, halo, hallooooooo
*zing*
Uurtje nogquote:Op donderdag 3 maart 2016 11:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Een rondje maar voor Max op supersofts, alweer in pit en het is zo lunch
Geen koffie op het werk? Ik zou (serieus!) ontslag nemenquote:Op donderdag 3 maart 2016 11:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
[..]
Thuis gelukkig wel. Hier op werk hebben we niet
Gelukkig nietquote:
Ach, ik ben gelukkig niet een enorme koffiejunk. Drink thuis een bak of 2-4 voor werk en dan vind ik het ook wel prima. Soms komt er wel eens een vriend of vriendin langs die dan wat brengt. Maar ik kan prima zonder.quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geen koffie op het werk? Ik zou (serieus!) ontslag nemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |