Hoezo gaat het over cultuur? De enige die hier een cultuur-ding van maken zijn degenen die heel bang zijn dat Onze Cultuur wordt aangetast. Mij kan het bijvoorbeeld totaal niet interesseren of de Hema mij een vrolijk voorjaar of een vrolijk Pasen wenst, ik vier het op dezelfde manier, namelijk niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:27 schreef Re het volgende:
[..]
er is gewoon niets politieks aan als het al iets is dan is het gewoon commercieel, daar zit geen greintje angst bij
maar ja het moet wel politiek zijn want het gaat over cultuur
echt hoor
Ik heb via Leandra de link bekeken. Die hele folder staat vol met van alles over pasen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hema.nl staat een link naar de folder. Een en al Pasen natuurlijk.
ja dat zeg ik knurftquote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoezo gaat het over cultuur? De enige die hier een cultuur-ding van maken zijn degenen die heel bang zijn dat Onze Cultuur wordt aangetast. Mij kan het bijvoorbeeld totaal niet interesseren of de Hema mij een vrolijk voorjaar of een vrolijk Pasen wenst, ik vier het op dezelfde manier, namelijk niet.
De Hema is niet bepaald de hoeder van onze cultuur volgens mij, maar wellicht dat ik dat mis heb.
Je moet er toch niet aan denken dat de mensen die daar nu bewijs voor een complot in zien gewoon ook in Nederland wonen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar, er staat vrolijk voorjaar op de voorjaarsfolder!
Was naar beiden nieuwsgierig. Naar de folder en naar het nieuws rond de folder.quote:
Jij bent dan ook deel van het probleem. Door mensen zoals jij die onze oerhollandse Christelijke feesten niet meer vieren gaat onze cultuur HELEMAAL kapot.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoezo gaat het over cultuur? De enige die hier een cultuur-ding van maken zijn degenen die heel bang zijn dat Onze Cultuur wordt aangetast. Mij kan het bijvoorbeeld totaal niet interesseren of de Hema mij een vrolijk voorjaar of een vrolijk Pasen wenst, ik vier het op dezelfde manier, namelijk niet.
De Hema is niet bepaald de hoeder van onze cultuur volgens mij, maar wellicht dat ik dat mis heb.
Gelukkig dan maar dat dat hier niet is gebeurd.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:25 schreef Elfletterig het volgende:
En ik vind dus niet dat je de eigen cultuur moet verzwijgen en wegmoffelen uit angst om bepaalde mensen voor het hoofd te stoten.
Ja, maar alleen verstopeieren en dus geen paaseieren.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:43 schreef Toefjes het volgende:
Verstoppen mensen uit andere culturen dan graag eieren?
Ja natuurlijk en al die moslims willen nu ook zo'n tof hazenpak nu ze voor de gek gehouden zijn en denken dat het niets met pasen van doen heeft.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:43 schreef Toefjes het volgende:
Verstoppen mensen uit andere culturen dan graag eieren?
Er zit wel degelijk angst bij; angst om mensen voor het hoofd te stoten. En geloof je mij niet, kijk dan het filmpje in deze tweet, waarin een HEMA-woordvoerder het letterlijk uitspreekt.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:27 schreef Re het volgende:
[..]
er is gewoon niets politieks aan als het al iets is dan is het gewoon commercieel, daar zit geen greintje angst bij
maar ja het moet wel politiek zijn want het gaat over cultuur
echt hoor
Het probleem is trouwens niet dat bedrijven hun commerciële keuzes maken, het probleem is dat dergelijke keuzes de norm dreigen te worden. Zie ook de gang van zaken rondom Zwarte Piet.twitter:SamvanRooy1 twitterde op dinsdag 15-03-2016 om 09:32:28Schokkend, #islamisering: #HEMA geeft toe '#Pasen' te mijden omdat 'mensen' er 'aanstoot' aan zouden kunnen nemen. https://t.co/06LbGpcRyT reageer retweet
Gauw een rookworst halen voordat het echt helemaal halal wordt!!111! Of een van de talloze "paas"producten die de Hema gewoon heeft. Toestandje!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er zit wel degelijk angst bij; angst om mensen voor het hoofd te stoten. En geloof je mij niet, kijk dan het filmpje in deze tweet, waarin een HEMA-woordvoerder het letterlijk uitspreekt.Het probleem is trouwens niet dat bedrijven hun commerciële keuzes maken, het probleem is dat dergelijke keuzes de norm dreigen te worden. Zie ook de gang van zaken rondom Zwarte Piet.twitter:SamvanRooy1 twitterde op dinsdag 15-03-2016 om 09:32:28Schokkend, #islamisering: #HEMA geeft toe '#Pasen' te mijden omdat 'mensen' er 'aanstoot' aan zouden kunnen nemen. https://t.co/06LbGpcRyT reageer retweet
Ah, dus dit zijn de Kruisvaarders tot bescherming van de Nederlandsche culturele waarden, zoals paaseitjes die bij een particulier bedrijf op de voorpagina dienen te staan in plaats van op pagina drie.quote:
Een hoop gratis reclame voor de HEMA. Best slim bedacht eigenlijkquote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:54 schreef Candaasje het volgende:
Ik ga zo maar eens een zakje verstopeieren halen denk ik. En ik heb net PAASeitjes gezocht op www. paaseitjeszoeken . hema . nl . Vind je alle 16 de eitjes (niet zo moeilijk hoor
) dan krijg je bij je volgende aankoop een zakje eitjes gratis. Oh, weliswaar PAASeitjes. Dat jullie het even weten. Kan iedereen zich even mentaal voorbereiden enzo.
Ja, ik wil nu ook zo'n olifantengieter en fakkels voor in de tuinquote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een hoop gratis reclame voor de HEMA. Best slim bedacht eigenlijk
Dat is namelijk 'Schokkend!' en een teken van #islamisering .quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:57 schreef Copycat het volgende:
HEMA-woordvoerders moeten geen lichtsarcastische opmerkingen plaatsen tegen Powned-verslagschreeuwers, dat blijkt wel weer.
Ik ga een stel degelijke witte herenslips kopenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, ik wil nu ook zo'n olifantengieter en fakkels voor in de tuin
Ook in dit topic zie ik weer herhaaldelijk gebeuren dat er een karikatuur wordt gemaakt van mijn mening. Nergens heb ik steun uitgesproken voor dat debiele Facebook-bericht van Nederland mijn Vaderland. Met geen woord heb ik over halal-rookworsten gesproken.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Gauw een rookworst halen voordat het echt helemaal halal wordt!!111! Of een van de talloze "paas"producten die de Hema gewoon heeft. Toestandje!
Ben het volledig met hem eens.quote:Opmerkelijk hoeveel deelnemers aan discussievermijding doen. De daadwerkelijke inhoud waarom social media gisteren ontplofte (en daardoor zelfs een item bij het acht uur journaal kreeg) wordt systematisch vermeden. Ik lees alleen maar scheldreacties, maar geen inhoudelijke reacties.
Maar wordt vooral niet als sarcasme herkend. Door Powned en volgelingenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:59 schreef Ludachrist het volgende:
Dat is namelijk 'Schokkend!' en een teken van #islamisering .
ik moet er nog 1quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:54 schreef Candaasje het volgende:
Ik ga zo maar eens een zakje verstopeieren halen denk ik. En ik heb net PAASeitjes gezocht op www. paaseitjeszoeken . hema . nl . Vind je alle 16 de eitjes (niet zo moeilijk hoor
) dan krijg je bij je volgende aankoop een zakje eitjes gratis. Oh, weliswaar PAASeitjes. Dat jullie het even weten. Kan iedereen zich even mentaal voorbereiden enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |