abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160680722
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:43 schreef Re het volgende:
volgens mij zit (dom) rechts in een psychose als je die achterdocht en overnamewaanzin leest
Het zou bijzonder vermakelijk zijn als het niet zo verschrikkelijk triest was.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 11:04:20 #177
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_160680740
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 11:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het zou bijzonder vermakelijk zijn als het niet zo verschrikkelijk triest was.
Het een sluit het ander toch niet uit?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_160680779
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

Gaan we weer op de Tokkie-toer? :)

Opmerkelijk hoeveel deelnemers aan discussievermijding doen. De daadwerkelijke inhoud waarom social media gisteren ontplofte (en daardoor zelfs een item bij het acht uur journaal kreeg) wordt systematisch vermeden. Ik lees alleen maar scheldreacties, maar geen inhoudelijke reacties. Dan ook nog de ander bestempelen als Tokkie? Een beetje zelfreflectie zou geen kwaad kunnen.
Termen als dom-rechts en zelfs extreemrechts vliegen alweer vrolijk in de rondte, deze ochtend in NWS. Kennelijk zijn complete volksstammen niet in staat om vast te stellen dat de cover van de HEMA-folder gisteren voor opschudding zorgde. Er was landelijke media-aandacht voor.

Nog los van de vraag of het terecht is, kun je toch minimaal wel stellen dat de HEMA een imago-probleem heeft, als hun "onschuldige" acties keer op keer dit soort reacties in de samenleving oproepen.
pi_160680810
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

Gaan we weer op de Tokkie-toer? :)

Opmerkelijk hoeveel deelnemers aan discussievermijding doen. De daadwerkelijke inhoud waarom social media gisteren ontplofte (en daardoor zelfs een item bij het acht uur journaal kreeg) wordt systematisch vermeden. Ik lees alleen maar scheldreacties, maar geen inhoudelijke reacties. Dan ook nog de ander bestempelen als Tokkie? Een beetje zelfreflectie zou geen kwaad kunnen.
https://twitter.com/search?q=%23hema

Ongeveer 20 tweets.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 11:09:15 #180
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_160680825
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 11:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ongeveer 20 tweets.
Ja, het imagoprobleem van de Hema is wel aangetoond ja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_160680852
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 11:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ongeveer 20 tweets.
ONTPLOFT!!! BREAK THE INTERWEBZ!!
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_160680859
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 11:02 schreef Drinky het volgende:

[..]

binnekort kun je dit ook in hun verkiezingsprogramma terugvinden "Weg met de islamitische Hema en hun verstopeieren. Eieren verstoppen is een Nederlandse paastraditie en nu komen die Nederlandse policor moslims dat ook van ons afpakken!"
Dit soort krampachtige pogingen tot een soort semi-humoristische bijdrage slaat de plank totaal mis. Het zijn niet de moslims die oproepen tot een verbod op paaseieren, het is een bepaalde beweging / trend in dit land om doorgeslagen politiek-correct te doen. Dingen die normaal zijn en gewoon bij Nederland horen, zijn dat ineens niet meer. Dan krijg je hogescholen die met Kerst ineens de kerstboom achterwege laten: http://www.parool.nl/binn(...)t-kerstboom~a271040/ ... en meer van dat soort capriolen. Het wegmoffelen van Zwarte Piet past ook perfect in die weg-met-ons-mentaliteit.

Overal de PVV en de islam met de haren bijslepen is nergens voor nodig.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 11:13:17 #183
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_160680911
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 11:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Termen als dom-rechts en zelfs extreemrechts vliegen alweer vrolijk in de rondte, deze ochtend in NWS. Kennelijk zijn complete volksstammen niet in staat om vast te stellen dat de cover van de HEMA-folder gisteren voor opschudding zorgde. Er was landelijke media-aandacht voor.

Nog los van de vraag of het terecht is, kun je toch minimaal wel stellen dat de HEMA een imago-probleem heeft, als hun "onschuldige" acties keer op keer dit soort reacties in de samenleving oproepen.
Dit soort reacties leven helaas bij dom-rechts, een groep die met weinig mensen héél hard kan roepen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_160680980
  dinsdag 15 maart 2016 @ 11:16:47 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160680987
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 11:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit soort krampachtige pogingen tot een soort semi-humoristische bijdrage slaat de plank totaal mis. Het zijn niet de moslims die oproepen tot een verbod op paaseieren, het is een bepaalde beweging / trend in dit land om doorgeslagen politiek-correct te doen. Dingen die normaal zijn en gewoon bij Nederland horen, zijn dat ineens niet meer. Dan krijg je hogescholen die met Kerst ineens de kerstboom achterwege laten: http://www.parool.nl/binn(...)t-kerstboom~a271040/ ... en meer van dat soort capriolen. Het wegmoffelen van Zwarte Piet past ook perfect in die weg-met-ons-mentaliteit.

maar snap je nou gewoon niet dat het gewoon stompzinnig is om te denken dat dit een politieke move was van de hema :')

dat je daar intrapt omdat je een bloedrode waas voor je ogen hebt is dan weer wel te snappen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_160680999
Ik ga zo shoppen bij de Hema. Waar ik me meer boos om kan maken is dat de shirtjes die in de folder staan alweer uitverkocht zijn.
Tap tap tap
pi_160681050
Door dit gedoe ben ik nieuwsgierig geworden naar de folder van de Hema. Maar helaas, die zijn bij mij nog niet bezorgd. Kom ik via Google op de site van GeenStijl met het nieuws over de folder. Zie dat wanneer ik mouse-over doe bij de foto er 'echt halalma' staat. :?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 11:21:12 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160681068
Ik heb de folder met even met mijn 5-jarige (die nog niet kan lezen) bekeken, en de voorpagina gaat volgens hem over "paas", pagina 2-3 over paaseieren, pagina 4-5 over snoep en pagina 6-7 over kerst.
Met andere woorden, zelfs (of juist) het deel van de bevolking dat (nog) niet kan lezen begrijpt aan de voorpagina dat het een paasfolder is.

Overigens denkt hij dat de Jumbofolder met in grote letters "vrolijk pasen" op de voorpagina over eten gaat :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160681090
quote:
Een foute hoofdletter! In een ander topic leerde ik dat dit betekent dat dit door moslims geschreven is.
pi_160681100
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 11:20 schreef Persefoneia het volgende:
Door dit gedoe ben ik nieuwsgierig geworden naar de folder van de Hema. Maar helaas, die zijn bij mij nog niet bezorgd. Kom ik via Google op de site van GeenStijl met het nieuws over de folder. Zie dat wanneer ik mouse-over doe bij de foto er 'echt halalma' staat. :?
Ja, ze hebben het bedrijf hernoemd, klopt.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 11:23:34 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160681113
quote:
In deze post de link naar de folder:
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 08:07 schreef 99.999 het volgende:
En ook in de door elfje gewraakte folder gaat het verder. Sla de folder maar eens op op Hema.nl http://images.hema.nl/med(...)older=folder_NL_wk11 een pagina of tien met paasartikelen en bij de kinderkleding de suggestie dat ze zich op hun paasbest moeten gaan kleden.
Ofwel gehuil om niks...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 11:23:57 #192
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160681125
quote:
Echt. De domheid is grenzeloos.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 11:24:38 #193
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_160681136
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 11:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Weg-met-ons-mentaliteit :') !

Dezelfde policor is in de verenigde staten ook aan de gang, zijn het ook de moslims daar?

Winkels spelen in op wat het meest verkoopt, en laat dat nou net het bedienen van de grootst mogelijke groep mensen zijn. Hogescholen zijn daarin net zo want het zijn gewoon bedrijven die alleen maar om geld geven (educatie is een ondergeschikt belang, daar kom je op een hogeschool vanzelf achter).

Het staat jou trouwens geheel vrij om het kerst of Pasen of zwarte piet te noemen. Ik doe dat ook en trek me weinig van het policor aan. In mijn omgeving is er ook niemand die er zo policor mee bezig is dus ik zie het probleem echt niet. Of jouw omgeving bestaat alleen maar uit politiek correcte mensen waardoor je je hier zo aan stoort. In dat geval raad ik je aan om met andere mensen om te gaan.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_160681138
quote:
Hema.nl staat een link naar de folder. Een en al Pasen natuurlijk.
pi_160681162
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 11:16 schreef Re het volgende:

[..]

maar snap je nou gewoon niet dat het gewoon stompzinnig is om te denken dat dit een politieke move was van de hema :')

dat je daar intrapt omdat je een bloedrode waas voor je ogen hebt is dan weer wel te snappen
Ik kan me voor een belangrijk deel vinden in deze analyse van TPO: http://tpo.nl/2016/03/14/(...)ticulti-tour-gegaan/

En ik vind dus niet dat je de eigen cultuur moet verzwijgen en wegmoffelen uit angst om bepaalde mensen voor het hoofd te stoten. En het argument van atheïsme / seculier zijn wordt er met de haren bijgesleept. Als atheïst neem ik geen enkele aanstoot aan een folder waarop Vrolijk Pasen staat.
pi_160681171
quote:
Wat dacht je van hema.nl :D
Tap tap tap
  dinsdag 15 maart 2016 @ 11:27:32 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160681200
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 11:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik kan me voor een belangrijk deel vinden in deze analyse van TPO: http://tpo.nl/2016/03/14/(...)ticulti-tour-gegaan/

En ik vind dus niet dat je de eigen cultuur moet verzwijgen en wegmoffelen uit angst om bepaalde mensen voor het hoofd te stoten. En het argument van atheïsme / seculier zijn wordt er met de haren bijgesleept. Als atheïst neem ik geen enkele aanstoot aan een folder waarop Vrolijk Pasen staat.
er is gewoon niets politieks aan als het al iets is dan is het gewoon commercieel, daar zit geen greintje angst bij

maar ja het moet wel politiek zijn want het gaat over cultuur

echt hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_160681232
Maar als ik het goed begrijp barst de Hema dus gewoon van de paasproducten waar het woord "paas" of "pasen" in staat en heten los daarvan die chocolaatjes al tien jaar lang "verstopeieren"? Wtf is dan het probleem?

En wat voor een ultiem dom persoon ben je als je over halal begint in de context van chocola of over een fatwa. Hét Hema-product, de rookworst, is 95% varkensvlees. _O-

Man man man, wat zijn PVV'ers toch ook verschrikkelijk domme mensen. Echt niet normaal. Om te gieren en om te janken tegelijk.
pi_160681253
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 11:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit is gewoon een aanname. Gebaseerd op onzin.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 11:30:49 #200
37769 erodome
Zweefteef
pi_160681293
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 11:28 schreef Kaas- het volgende:
Maar als ik het goed begrijp barst de Hema dus gewoon van de paasproducten waar het woord "paas" of "pasen" in staat en heten los daarvan die chocolaatjes al tien jaar lang "verstopeieren"? Wtf is dan het probleem?

En wat voor een ultiem dom persoon ben je als je over halal begint in de context van chocola of over en fatwa. Hét Hema-product, de rookworst, is 95% varkensvlees. _O-

Man man man, wat zijn PVV'ers toch ook verschrikkelijk domme mensen. Echt niet normaal. Om te gieren en om te janken tegelijk.
Ja maar, ja maar, er staat vrolijk voorjaar op de voorjaarsfolder!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')