abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160321962
quote:
Krijgt Nederland dit jaar toch bijna 100.000 asielzoekers?

In 2016 komen er vermoedelijk bijna 100.000 nieuwe asielzoekers naar Nederland toe. Dat zijn er heel wat meer dan de ongeveer 58.000 mensen waar premier Mark Rutte (VVD) eerder deze maand nog vanuit ging.

Uit onderzoek van NRC Handelsblad en Reporter Radio blijkt dat het Centraal Orgaan opvang asielzoekers, het ministerie van Veiligheid en Justitie, de provincies en gemeenten uitgaan van 93.600 migranten in 2016.

'Aan de hoge kant'
Op basis van deze verwachting van het aantal asielverzoeken bepalen de instanties bijvoorbeeld hoe groot de opvangcapaciteit moet zijn. Vorige maand noemde Rutte het aantal van 58.000 zelfs 'aan de hoge kant'.

Volgens de premier was de hoge prognose van 93.000 die toen al rondzong, verouderd. Bovendien hield deze verwachting 'geen rekening' met nieuwe voorstellen om de migrantenstroom in te dammen, zoals bijvoorbeeld het plan-Samsom en de intensievere samenwerking met de Turken.

Tijdens overleg van de Landelijke Regietafel Verhoogde Asielinstroom werd al gezegd dat alle overheden die zijn betrokken bij de opvang van asielzoekers moeten uitgaan van een instroom van circa 93.600. Dat overleg had een paar weken geleden plaats op het ministerie van Binnenlandse Zaken, onder leiding van minister van Binnenlandse Zaken Ronald Plasterk (PvdA).

Oorlogsmisdadigers
Maandag werd ook bekend dat er onder de stroom migranten uit Syrië zeker twintig verdachten van oorlogsmisdaden naar Nederland zijn gekomen. Maar zij kunnen niet worden uitgezet, schrijft staatssecretaris van Asiel Klaas Dijkhoff (VVD) vandaag in een brief aan de Tweede Kamer, schrijft het AD.

Een speciale groep binnen de Immigratie- en Naturalisatiedienst deed vorig jaar 170 onderzoeken vanwege vermoedens van oorlogsmisdaden. Zestig onderzoeken richtten zich op verdachte Syriërs.

Na twee jaar leverde dat tegen twintig mensen genoeg bewijs op om van oorlogsmisdadigers te kunnen spreken. Ministerie van Veiligheid en Justitie wil volgens de krant niet zeggen tot welke groep of bij welk leger de verdachten hoorden. http://www.elsevier.nl/Ne(...)ielzoekers-2767977W/
In dit tempo laten we binnen enkele jaren honderdduizenden asielzoekers toe. Tijd voor een flinke versobering van ons asielbeleid.
pi_160321982
Dicht die grenzen
pi_160322024
Dit gaat vast weer een prachtige discussie opleveren.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 29 februari 2016 @ 19:44:53 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_160322053
Goed topic. Komt vast vol te staan met volledig nieuwe standpunten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 februari 2016 @ 19:45:05 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_160322065
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maandag werd ook bekend dat er onder de stroom migranten uit Syrië zeker twintig verdachten van oorlogsmisdaden naar Nederland zijn gekomen. Maar zij kunnen niet worden uitgezet
:')
wat zijn dit dan voor fratsen?
pi_160322118
Extreme hoeveelheden.

Ik vraag mij af hoelang het nog gaat duren voordat in de EU alleen nog vluchtelingen uit de eigen regio worden opgevangen, d.w.z. alleen vluchtelingen afkomstig uit Europese landen zelf.

De huidige vluchtelingenverdragen en wetgeving zal daarvoor op de schop moeten.
pi_160322141
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:45 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Waarschijnlijk in strijd met de mensenrechten.
pi_160322145
Het worden er gelukkig steeds meer.
Zonder wrijving geen glans
pi_160322191
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het worden er gelukkig steeds meer.
Dat zal zeker zo zijn.

Gezinsleden mogen namelijk in het kader van gezinshereniging straks ook komen.
pi_160322234
quote:

[..]

Ik heb daar wel eens artikel over gelezen. Ze krijgen geen verblijfsvergunning op grond van artikel 1F van de Conventie van Geneve (Vluchtelingenverdrag) omdat ze verdacht worden van oorlogsmisdaden (die groepen kan de minister aanwijzen in een ambtsbericht) maar mogen ook niet uitgezet worden omdat ze een risico lopen op foltering in het thuisland: artikel 3 Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Dat artikel is absoluut. Daar kan geen uitzondering op worden gemaakt. Niet veel artikelen in dat verdrag zijn absoluut omdat men een mouw aan kan passen door in de Nederlandse wet die uitzondering te definiëren maar verbod op foltering is absoluut. Vandaar geen uitzetting, geen verblijfsvergunning dus dolen ze in de illegaliteit. In NL zijn naar verluidt 100 a 150 mensen die verdacht worden van oorlogsmisdaden die in de illegaliteit zitten. Kortom, het vluchtelingenverdrag en Europees Verdrag van de rechten van de mensen botsen waardoor men geen kant meer uit kan.....

Google maar op 1F Vluchtelingenverdrag en artikel 3 EVRM en dan wordt het snel in grote lijnen duidelijk.
pi_160322268
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
Nieuwe manieren om die grenzen dicht te knallen. Ik heb bijvoorbeeld een gracht vol haaien met automatische machinegeweren op hun rug nog niet voorbij zien komen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_160322299
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:47 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dat zal zeker zo zijn.

Gezinsleden mogen namelijk in het kader van gezinshereniging straks ook komen.
Hasbara troll _O-

Ontopic : Is dat alles ?, als je de reacties hier ziet en de beelden in de media ziet zou je denken dat ze met 100 duizenden hier heen komen nadat hun huizen werden gesloopt door westerse bommen.
pi_160322308
Ik vind mooi.
  maandag 29 februari 2016 @ 19:51:08 #14
179075 hugecooll
pi_160322322
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:49 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Ik heb daar wel eens artikel over gelezen. Ze krijgen geen verblijfsvergunning op grond van artikel 1F van de Conventie van Geneve (Vluchtelingenverdrag) omdat ze verdacht worden van oorlogsmisdaden (die groepen kan de minister aanwijzen in een ambtsbericht) maar mogen ook niet uitgezet worden omdat ze een risico lopen op foltering in het thuisland: artikel 3 Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Dat artikel is absoluut. Daar kan geen uitzondering op worden gemaakt. Niet veel artikelen in dat verdrag zijn absoluut omdat men een mouw aan kan passen door in de Nederlandse wet die uitzondering te definiëren maar verbod op foltering is absoluut. Vandaar geen uitzetting, geen verblijfsvergunning dus dolen ze in de illegaliteit. In NL zijn naar verluidt 100 a 150 mensen die verdacht worden van oorlogsmisdaden die in de illegaliteit zitten.
Ik vind dit maar een vreemd verhaal. Hoezo dolen ze 'dus' in de illegaliteit?
"Ah, ik zie het al, meneer: wij verlenen u geen asiel omdat u wordt verdacht van oorlogsmisdaden. Prettige middag nog :)"
pi_160322338
quote:
Aan doorzettingsvermogen geen gebrek hier.
pi_160322348
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:51 schreef hugecooll het volgende:

[..]

"Ah, ik zie het al, meneer: wij verlenen u geen asiel omdat u wordt verdacht van oorlogsmisdaden. Prettige middag nog :)"
Hier een blog, wel gekleurd, maar je kunt veel vinden op het net. Heel veel. Ze dolen rond omdat ze niet uitgezet mogen worden op grond van artikel 3 EVRM: lopen een risico op foltering/marteling in het land van herkomst.

http://njb.nl/blog/artike(...)recht-op.13464.lynkx
  maandag 29 februari 2016 @ 19:52:26 #17
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_160322374
nu nog een integratie plan of gaan we ze maar ergens heen trappen en verwachten we dat ze zelf wat ondernemen? of zelf terug willen?

westerse hypocrisie
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_160322378
quote:
Nieuwe standpunten liggen inderdaad niet in de lijn der verwachting. Alhoewel.... je kunt natuurlijk altijd hopen dat ook naïevelingen eindelijk gaan inzien dat deze situatie niet houdbaar is.

We hebben nu al de grootst mogelijke moeite met het verwerken van 58.000 asielaanvragen en het opvangen van de ongecontroleerde stroom mensen die hier naartoe komen. Veel mensen verblijven nog steeds in de noodopvang.

Als er dit jaar inderdaad bijna 100.000 deze kant op komen, zijn de gevolgen niet te overzien. Met geen mogelijkheid kunnen we die mensen huisvesten. Op tal van plaatsen moeten noodopvangkampen worden ingericht, met alle problemen van dien, zoals onderlinge gewelddadigheden en andere wantoestanden. En vanuit de samenleving zal nog veel meer weerstand ontstaan dan er nu al is.

Maar ja.... bepaalde mensen zien dat niet in en blijven liever welkomstliedjes zingen.
pi_160322393
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:46 schreef rutger05 het volgende:
Extreme hoeveelheden.

Ik vraag mij af hoelang het nog gaat duren voordat in de EU alleen nog vluchtelingen uit de eigen regio worden opgevangen, d.w.z. alleen vluchtelingen afkomstig uit Europese landen zelf.

De huidige vluchtelingenverdragen en wetgeving zal daarvoor op de schop moeten.
Hoeveel vluchtelingen neemt Israël eigenlijk op? Gezien hun gestook via hun puppet de VS in het Midden-Oosten vind ik dat ze ook een paar miljoen vluchtelingen mogen opvangen.
pi_160322423
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:51 schreef hugecooll het volgende:

[..]

In Hongarije wordt je de gevangenis ingegooid als je simpelweg illegaal de grens passeert.

En wij laten mensen die we verdenken van oorlogsmisdaden gewoon vrij rondlopen.
  maandag 29 februari 2016 @ 19:53:38 #21
179075 hugecooll
pi_160322428
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:51 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Hier een blog, wel gekleurd, maar je kunt veel vinden op het net. Heel veel. Ze dolen rond omdat ze niet uitgezet mogen worden op grond van artikel 3 EVRM: lopen een risico op foltering/marteling in het land van herkomst.

http://njb.nl/blog/artike(...)recht-op.13464.lynkx
Ik vind het vooral vreemd dat iemand die wordt verdacht van oorlogsmisdaden, hier gewoon een beetje rond mag kuieren
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In Hongarije wordt je de gevangenis ingegooid als je simpelweg de illegaal de grens passeert.

Zoiets ja
  maandag 29 februari 2016 @ 19:53:39 #22
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_160322429
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:52 schreef ccs het volgende:

[..]

Hoeveel vluchtelingen neemt Israël eigenlijk op? Gezien hun gestook via hun puppet de VS in het Midden-Oosten vind ik dat ze ook een paar miljoen vluchtelingen mogen opvangen.
Israel heeft wel de mogelijkheden en financiële middelen om deze mensen te huisvesten?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_160322501
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nieuwe standpunten liggen inderdaad niet in de lijn der verwachting. Alhoewel.... je kunt natuurlijk altijd hopen dat ook naïevelingen eindelijk gaan inzien dat deze situatie niet houdbaar is.

We hebben nu al de grootst mogelijke moeite met het verwerken van 58.000 asielaanvragen en het opvangen van de ongecontroleerde stroom mensen die hier naartoe komen. Veel mensen verblijven nog steeds in de noodopvang.

Als er dit jaar inderdaad bijna 100.000 deze kant op komen, zijn de gevolgen niet te overzien. Met geen mogelijkheid kunnen we die mensen huisvesten. Op tal van plaatsen moeten noodopvangkampen worden ingericht, met alle problemen van dien, zoals onderlinge gewelddadigheden en andere wantoestanden. En vanuit de samenleving zal nog veel meer weerstand ontstaan dan er nu al is.

Maar ja.... bepaalde mensen zien dat niet in en blijven liever welkomstliedjes zingen.
Ik snap die post van Janneke sowieso niet, een beetje zeiken op de discussie, maar inhoudelijk niets toevoegen.
pi_160322535
quote:

[..]

Israël heeft volgens mij laten weten geen enkele vluchteling op te nemen. Op zich begrijpelijk gezien de gemiddelde moslim een diepgegronde jodenhaat heeft.
pi_160322544
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:50 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Hasbara troll _O-

Ontopic : Is dat alles ?, als je de reacties hier ziet en de beelden in de media ziet zou je denken dat ze met 100 duizenden hier heen komen nadat hun huizen werden gesloopt door westerse bommen.
Dit riedeltje over "westerse bommen" duurt iets te lang. De situatie in Syrië is een direct gevolg van het Assad-bewind, dat op dat moment geen enkele westerse steun kreeg. En IS is ook niet door het westen gesteund. Dat is een initiatief van radicale moslims die - de naam zegt het al - een Islamitische Staat willen stichten, met ongeveer dezelfde barbaarse wetgeving als in buurland Saoedi-Arabië.

En dan hebben we het over de mensen uit oorlogsgebied. We hebben het nog niet gehad over al die mensen die hierheen komen vanuit de Balkan en een land als Marokko. Dat zijn geen gebieden waar "westerse bommen" vallen. Je riedel slaat dus helemaal nergens op.
pi_160322579
quote:
14s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:53 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Israel heeft wel de mogelijkheden en financiële middelen om deze mensen te huisvesten?
Israël is medeverantwoordelijk voor de oorlog in Syrië en de vluchtelingencrisis. Ze mogen best hun steentje bijdragen toch?
pi_160322651
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In Hongarije wordt je de gevangenis ingegooid als je simpelweg illegaal de grens passeert.

Ja, maar wat je nu zegt, is geen nieuw punt. :{w
Dat gaan mensen als Janneke dus nooit lezen, laat staan onder ogen zien. :N

quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:55 schreef luxerobots het volgende:
Ik snap die post van Janneke sowieso niet, een beetje zeiken op de discussie, maar inhoudelijk niets toevoegen.
Ik snap het wel. Ze hebben namelijk zelf inhoudelijk niks meer toe te voegen, laat staan in te brengen. Dus gaan ze de aandacht afleiden. De argumenten om actie te ondernemen tegen de asielinstroom groeien met de dag. Dat kunnen duizend Jannekes en Toefjes nog niet veranderen. De realiteit is oncomfortabel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2016 19:59:46 ]
pi_160322705
quote:

[..]

Israël probeert daar ook in vrede te leven en kamp al vele decennia met moslimterroristen. Verder is Israël al een paar keer op een achterbakse wijze achter in de rug aangevallen door moslimlanden, maar heeft deze smerige aanvallen gelukkig weten te overleven ondanks de enorme overmacht.

Maar goed, dat is een andere discussie. Israël hoeft hier niet met de haren bij gesleept worden.
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 20:02:55 #29
137949 Disana
pi_160322778
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, maar wat je nu zegt, is geen nieuw punt. :{w
Dat gaan mensen als Janneke dus nooit lezen, laat staan onder ogen zien. :N

[..]

Ik snap het wel. Ze hebben namelijk zelf inhoudelijk niks meer toe te voegen, laat staan in te brengen. Dus gaan ze de aandacht afleiden. De argumenten om actie te ondernemen tegen de asielinstroom groeien met de dag. Dat kunnen duizend Jannekes en Toefjes nog niet veranderen. De realiteit is oncomfortabel.
Ik vind het enigszins hinderlijk dat jij hier over andere users gaat zitten posten i.p.v. het onderwerp.
pi_160322807
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:00 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Israël probeert daar ook in vrede te leven en kamp al vele decennia met moslimterroristen. Verder is Israël al een paar keer op een achterbakse wijze achter in de rug aangevallen door moslimlanden, maar heeft deze smerige aanvallen gelukkig weten te overleven ondanks de enorme overmacht.
Land afpakken van arme Palestijnen (de autochtonen dus) noem ik niet echt in vrede leven. Bovendien wat hebben een stel Oost-Europeanen in het Midden-Oosten te zoeken?
pi_160322859
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:03 schreef ccs het volgende:

[..]

Land afpakken van arme Palestijnen (de autochtonen dus) noem ik niet echt in vrede leven. Bovendien wat hebben een stel Oost-Europeanen in het Midden-Oosten te zoeken?
Misschien kan je het beter on topic houden. Het gaat niet over Israël ondanks jouw haat tegen het Israël.
pi_160322865
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160322877
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:05 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Misschien kan je het beter on topic houden. Het gaat niet over Israël ondanks jouw haat tegen het Israël.
Israël is een buurland van het door oorlog getroffen gebied waardoor we met deze shit zitten. Hoe meer ontopic wil je het hebben?
pi_160323012
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit riedeltje over "westerse bommen" duurt iets te lang. De situatie in Syrië is een direct gevolg van het Assad-bewind, dat op dat moment geen enkele westerse steun kreeg. En IS is ook niet door het westen gesteund. Dat is een initiatief van radicale moslims die - de naam zegt het al - een Islamitische Staat willen stichten, met ongeveer dezelfde barbaarse wetgeving als in buurland Saoedi-Arabië.

En dan hebben we het over de mensen uit oorlogsgebied. We hebben het nog niet gehad over al die mensen die hierheen komen vanuit de Balkan en een land als Marokko. Dat zijn geen gebieden waar "westerse bommen" vallen. Je riedel slaat dus helemaal nergens op.
Dat riedeltje is gewoon terecht, is NL aan het bombarderen in Syrie ja of nee?
Was Nederland tijdens illegale inval in Irak actief met Amerika en co, was Nederland actief in Afghanistan?

De asielzoekers zijn het gevolg van jaren lang oorlogje spelen en plunderen.
pi_160323029
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:00 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Maar goed, dat is een andere discussie. Israël hoeft hier niet met de haren bij gesleept worden.
Goed zo draai de zaken maar om als een echte hasbara troll
pi_160323174
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:53 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik vind het vooral vreemd dat iemand die wordt verdacht van oorlogsmisdaden, hier gewoon een beetje rond mag kuieren

We zouden ook kunnen proberen om genoeg bewijs te verzamelen en deze mensen dan zelf de cel in doen.

Na hun straf alleen vrijlaten als ze in een ander land terechtkunnen (vaak blijkt dat ze dan prima in hun eigen land kunnen verblijven).

Nu komen ze hier naartoe, vragen asiel aan. En als ze niet mogen blijven is er nog weinig verloren. Zonder straffen, maar met een potentiele status, komen misdadigers hier maar al te graag naartoe.
  maandag 29 februari 2016 @ 20:19:39 #37
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_160323246
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:56 schreef ccs het volgende:

[..]

Israël is medeverantwoordelijk voor de oorlog in Syrië en de vluchtelingencrisis. Ze mogen best hun steentje bijdragen toch?
Iets met het paard van Troje.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_160323276
En dit laten ze gewoon gebeuren? nou leuk...
pi_160323306
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:11 schreef PSVCL het volgende:
Los van het feit dat Nederland zich nooit in enige strijd in het Midden-Oosten had mogen mengen, zijn het wel altijd jullie moslims die roepen dat er moet worden ingegrepen tegen de wrede dictators en als het gebeurt, is het nog niet goed. Het is nooit goed, en het is altijd de schuld van het westen.

pi_160323327
quote:

[..]

Je kan iemand niet terugsturen naar een oorlogsgebied.
Je kan zoiemand wel een verblijfsvergunning weigeren, waardoor ze de illegaliteit in gaan. De hoop is dan dat ze vanzelf vertrekken.

Maar waarom zouden ze.. Ze hebben recht op bedbadbrood.
pi_160323468
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:21 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Los van het feit dat Nederland zich nooit in enige strijd in het Midden-Oosten had mogen mengen, zijn het wel altijd jullie moslims die roepen dat er moet worden ingegrepen tegen de wrede dictators en als het gebeurt, is het nog niet goed. Het is nooit goed, en het is altijd de schuld van het westen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zijn makkelijke te beïnvloeden mensen, een klein groepje schapen.
pi_160323494
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind het enigszins hinderlijk dat jij hier over andere users gaat zitten posten i.p.v. het onderwerp.
Heb je stront in je ogen of zo? Je ziet toch hoe de genoemde users het topic meteen al sarcastisch insteken? Ze verwachten niks nieuws te lezen. Als je je zo manifesteert in een topic, verdien je het om een spiegel voorgehouden te krijgen.
  maandag 29 februari 2016 @ 20:30:04 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160323552
In België hebben ze al honderden asielzoekers aan de grens tegengehouden en subiet het land weer uitgezet de voorbije weken (zie ander topic). Het kan dus wel degelijk, als je maar gewoon wilt.
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 20:30:22 #44
137949 Disana
pi_160323564
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Heb je stront in je ogen of zo? Je ziet toch hoe de genoemde users het topic meteen al sarcastisch insteken? Ze verwachten niks nieuws te lezen. Als je je zo manifesteert in een topic, verdien je het om een spiegel voorgehouden te krijgen.
Ja, ik kan lezen. Het is hun visie op dit topic, en dat mag.
pi_160323717
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:11 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Was Nederland tijdens illegale inval in Irak actief met Amerika en co, was Nederland actief in Afghanistan?

De asielzoekers zijn het gevolg van jaren lang oorlogje spelen en plunderen.
Nederland was niet in Irak actief, maar gaf slechts politieke steun. Bovendien is dat al een jaartje of 13-14 geleden. En de situatie in Afghanistan is ook alleen maar verslechterd door toedoen van moslimradicalen, net als in Syrië.

Jij wijst op een bijzonder kwalijke manier de verkeerde zondebok aan. Je motieven zijn zo helder als wat; je vertikt het namelijk om jezelf en je woestijnreligie eens grondig een spiegel voor te houden, dus is het Westen automatisch de zondebok.

Het barst van de asielzoekers die helemaal niet uit een oorlogsgebied komen. Ze komen zelfs uit landen als Marokko massaal deze kant op. Het zijn gewoon economische vluchtelingen, die willen profiteren van de sociale voorzieningen hier. Dat is ook precies waarom ze de neus optrekken voor de landen die ze onderweg tegenkomen. Landen als Macedonië, Slovenië en Kroatië zijn ze te min. Ze willen naar Germoney, Zweden en Nederland.

Stop in vredesnaam met ontkennen wat zo klaar als een klontje is....
pi_160323807
hopelijk krijgen we meer van zulke chirurgen:

https://www.facebook.com/IrelandFirst2015/videos/684627688343726/
pi_160324109
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:21 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is altijd de schuld van het westen. Zelfreflectie komt in het woordenboek van ontzettend veel moslims niet voor.

Aan pro-Palestina-demonstraties nemen moslims in grote aantallen deel. Want daar is de vijand een niet-moslimland, terwijl in Palestina "broeders" wonen. Zijn de daders die moslims afslachten zelf ook moslim (zoals bij IS het geval is), dan horen we de Nederlandse moslims ineens nauwelijks meer.

Het is bijna overal in Noord-Afrika dezelfde ellende. Mensen leven in onderdrukking; niet in de laatste plaats dankzij de invloed van de alles-verstikkende religie die ze massaal omarmen en verdedigen. De haat richting het westen is enorm. Bemoeien we er ons niet mee, dan is het niet goed. En bemoeien we ons er wél mee, dan zijn wij de agressor en de boe-man.

Lachwekkend.
pi_160324143
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, ik kan lezen. Het is hun visie op dit topic, en dat mag.
Prima. Dan mag mijn visie op dit topic dus ook en hoef jij mij niet als een schooljuf de les te lezen. Bedankt.
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 20:45:52 #49
137949 Disana
pi_160324213
quote:
14s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Prima. Dan mag mijn visie op dit topic dus ook en hoef jij mij niet als een schooljuf de les te lezen. Bedankt.
Jij gaf geen visie op het topic maar op users. Daar maak ik bezwaar tegen.
pi_160324268
Gezellig toch !!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_160324464
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij gaf geen visie op het topic maar op users. Daar maak ik bezwaar tegen.
Je verontwaardiging is bijzonder selectief, want je bezit over genoeg verstandelijke vermogens om in te kunnen zien dat het postgedrag van Janneke141 en Toefjes ook op een groep users is gericht, namelijk diegenen die wél de problemen van de grote asielinstroom zien.
pi_160324484
Er word zoveel gelogen en onder de pet gehouden in verband met asielzoekers dat ik dit bericht gewoon niet meer geloof.
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 20:56:51 #53
137949 Disana
pi_160324622
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je verontwaardiging is bijzonder selectief, want je bezit over genoeg verstandelijke vermogens om in te kunnen zien dat het postgedrag van Janneke141 en Toefjes ook op een groep users is gericht, namelijk diegenen die wél de problemen van de grote asielinstroom zien.
Oh, dus jij bent de spreekbuis van 'een groep users'. Nee, dan heb ik niets gezegd.
pi_160324639
Misschien komt er uiteindelijk wel een asielzoekersquotum.

Ik neem aan dat de VVD ook de verkiezingen wil winnen.
pi_160324800
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh, dus jij bent de spreekbuis van 'een groep users'. Nee, dan heb ik niets gezegd.
Ben jij moderator?
pi_160324906
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Deed je dat maar eens wat vaker, niks zeggen.

quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Als je alleen NWS zou lezen, zou je denken dat het hier een apenland is.
Ik snap überhaupt niet wat je nog in dit subforum doet, na zo'n uitlating.
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 21:05:39 #57
137949 Disana
pi_160324972
quote:
15s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Deed je dat maar eens wat vaker, niks zeggen.

[..]

Ik snap überhaupt niet wat je nog in dit subforum doet, na zo'n uitlating.
Net als Janneke141 en Toefjes een tegengeluid laten horen.

En nu ben ik klaar met je :)
pi_160325061
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Mensen met een andere mening dan de jouwe voor "apen" uitschelden getuigt anders niet van bijster veel intelligentie en fatsoen. Tot ziens! :W
pi_160325091
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:05 schreef Disana het volgende:

[..]

De spreekbuis van Janneke141 en Toefjes die bijzonder hypocriet anderen de les denkt te kunnen lezen... :')
pi_160328577
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is altijd de schuld van het westen. Zelfreflectie komt in het woordenboek van ontzettend veel moslims niet voor.

Aan pro-Palestina-demonstraties nemen moslims in grote aantallen deel. Want daar is de vijand een niet-moslimland, terwijl in Palestina "broeders" wonen. Zijn de daders die moslims afslachten zelf ook moslim (zoals bij IS het geval is), dan horen we de Nederlandse moslims ineens nauwelijks meer.

Het is bijna overal in Noord-Afrika dezelfde ellende. Mensen leven in onderdrukking; niet in de laatste plaats dankzij de invloed van de alles-verstikkende religie die ze massaal omarmen en verdedigen. De haat richting het westen is enorm. Bemoeien we er ons niet mee, dan is het niet goed. En bemoeien we ons er wél mee, dan zijn wij de agressor en de boe-man.

Lachwekkend.
Net als de bombardementen van Saudi-Arabië in Jemen. Je hoort niemand over de vele burgerslachtoffers die SA maakt in Jemen (3.000 in totaal inmiddels). Het gaat alleen maar over de Russen.
pi_160328597
quote:
14s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:49 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nieuwe manieren om die grenzen dicht te knallen. Ik heb bijvoorbeeld een gracht vol haaien met automatische machinegeweren op hun rug nog niet voorbij zien komen.
Ben jij niet van mening dat de grenzen dicht moeten?
pi_160329815
Alleen al om praktische redenen is dit niet haalbaar: er zijn namelijk geen banen voor hen. We zitten zelf al met 600.000 werklozen opgeschept.
pi_160329866
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 22:44 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Net als de bombardementen van Saudi-Arabië in Jemen. Je hoort niemand over de vele burgerslachtoffers die SA maakt in Jemen (3.000 in totaal inmiddels). Het gaat alleen maar over de Russen.
Het verbaast mij inderdaad waarom er geen demonstraties tegen SA zijn. In het afgelopen jaar heeft SA immers al meer slachtoffers gemaakt dan Israel heeft gemaakt.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 07:17:18 #64
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_160332860
Alleen wegkijkers en naïevelingen geloven aartsleugenaar Rutte nog. Ik vermoed dat hij inmiddels de grootste leugenachtige MP van de laatste 2 eeuwen is.
pi_160332905
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 07:17 schreef Braindead2000 het volgende:
Alleen wegkijkers en naïevelingen geloven aartsleugenaar Rutte nog. Ik vermoed dat hij inmiddels de grootste leugenachtige MP van de laatste 2 eeuwen is.
Leve Wilders!!! We gaan een geweldige tijd tegemoet. Wilders gaat alle problemen oplossen *O* *O* *O* *O*
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_160335312
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 07:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Leve Wilders!!! We gaan een geweldige tijd tegemoet. Wilders gaat alle problemen oplossen *O* *O* *O* *O*
Sowieso denken en geloven dat alles uiteindelijk wel goed komt omdat er politieke bestuurders zijn die precies weten wat te doen en alles wel op zullen lossen... Het scheelt ook enorm dat er in Nederland en Europa grotendeels eensgezindheid heerst. |:(
  dinsdag 1 maart 2016 @ 13:14:17 #67
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160338240
In cijfers van de overheid trappen :') Dat wordt minstens het dubbele.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 13:16:14 #68
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160338288
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 07:17 schreef Braindead2000 het volgende:
Laatste 2 eeuwen? Ik kan me serieus niet zo'n ongeloofwaardig dieptriest figuur herinneren door heel de geschiedenis heen. Judas was heilig in vergelijking met Rutte.

Maar over een jaar is hij uit de politiek. Kan hij lekker hele dag binnen blijven, want op straat zijn er genoeg mensen die hem graag eens zonder beveiliging willen "spreken"

Die landverrader gaat het nog zwaar krijgen, laten we hopen dat dit EU jaar een flop wordt zodat hij niet snel naar Brussel vlucht en we hem hier eens even kunnen scheren.
pi_160340312
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, dat zou Amerika nooit doen nee, de vijand van mijn vijand steunen. Amerika had gedurende de Sovjet oorlog in Afghanistan ook totaal niet mujahadeen gesteund ofzo, nee nee. Totaal niet.

En Assad staat in zijn recht, als er in Nederland een gewapende opstand plaatsvind, denk je dat de regering dan niet het leger zou inzetten om de opstand neer zou slaan?
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_160340767
De grenzen op de balkan zijn zo goed als dicht, dat betekend dat alles in griekenland blijft hangen.

Moet rutte hier niet blij mee zijn? Zolang de balkan op slot zit kunnen ze niet door reizen naar nederland.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_160343062
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:43 schreef Merode32 het volgende:
De grenzen op de balkan zijn zo goed als dicht, dat betekend dat alles in griekenland blijft hangen.

Moet rutte hier niet blij mee zijn? Zolang de balkan op slot zit kunnen ze niet door reizen naar nederland.
Griekenland heeft de Europese Commissie gevraagd om 470 miljoen euro aan steun voor de vluchtelingencrisis. Het groeit ze boven het hoofd.
pi_160343692
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 14:26 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ja, dat zou Amerika nooit doen nee, de vijand van mijn vijand steunen. Amerika had gedurende de Sovjet oorlog in Afghanistan ook totaal niet mujahadeen gesteund ofzo, nee nee. Totaal niet.

En Assad staat in zijn recht, als er in Nederland een gewapende opstand plaatsvind, denk je dat de regering dan niet het leger zou inzetten om de opstand neer zou slaan?
Amerika heeft sowieso geen moer te maken met "vluchtelingen" vanuit Marokko en de Balkan die hierheen komen.
pi_160344411
Ordetroepen hervatten ontruiming 'Jungle': wanhopige vrouw dreigt ermee polsen over te snijden

VIDEO Migranten en vluchtelingen maken zich op voor opnieuw een gespannen dag nu sloopteams en ordetroepen doorgaan met de ontruiming van het zuidelijke deel van vluchtelingenkamp 'the jungle' in Calais. Nadat gisteren zo'n 100 barakken in het te ontruimen deel werden gesloopt en ordetroepen tot gisterenavond het waterkanon, traangas en rubberkogels inzetten, wordt de ontruiming vanochtend hervat. Om halfacht kwamen de ordetroepen aan, de migranten kregen een uur om hun woonst te verlaten. Zoniet zouden ze gearresteerd worden. Gisteren kwam het tot rellen waarbij een tiental barakken in de vlammen opgingen. Vandaag heeft een vluchtelingenvrouw, die de sloop van haar hut niet kon verhinderen, ermee gedreigd haar polsen over te snijden. Volgens sommige bronnen heeft ze zichzelf ook echt gesneden, maar dat is voorlopig niet te bevestigen. Door oproerpolitie geflankeerde sloopteams keerden vanochtend terug naar het kamp om er nog eens 100 barakken te slopen.

Een vluchtelingenvrouw heeft mogelijk haar polsen overgesneden nadat ze er niet in was geslaagd de sloop te verhinderen van de hut waarin ze met haar man verbleef. AP meldt dat de vrouw op het dak van hun barak stond toen de sloopploegen naderden. Het koppel waarschuwde de politie nog niet naderbij te komen.

Toen de agenten dichterbij kwamen, dreigde de vrouw haar polsen over te snijden. Volgens The Independent heeft de vrouw dat dreigement ook echt in praktijk omgezet. Hoe het met haar is gesteld, is niet bekend. Volgens reporters ter plekke was ze nog bij bewustzijn toen haar man door agenten met een wapenstok van het dak verwijderd werd. De vrouw zou aan vrijwilligers hebben verklaard dat ze zwanger is.

Arrestaties
Gisteren en vannacht zetten de ordetroepen traangas in tegen asielzoekers die met stenen naar de politie wierpen. Migranten bezetten de weg naar de kanaaltunnel en probeerden vrachtwagens te doen stoppen. De oproerpolitie werd ingezet om de migranten van de weg te halen. Er werden geen ernstige verwondingen gemeld maar minstens drie mensen, vermoedelijk activisten, werden tijdens de sloopwerken gisteren gearresteerd.

De Franse overheid stelt dat ongeveer 1000 migranten getroffen worden door het uitzettingsplan, maar volgens mensenrechtengroeperingen gaat het over minstens drie keer zoveel mensen.

Deze operatie is de grootste in een reeks opruimacties die erop gericht zijn vluchtelingen weg te houden van de snelweg waar ze in groep proberen in vrachtwagens richting Groot-Brittannië te raken.

Containerkamp
Verwarmde en van sanitair voorziene scheepscontainers werden binnen het kamp opgestapeld om zo huisvesting te voorzien voor 1500 migranten uit het kamp. Maar die containerwoonsten worden met argwaan onthaald. Sommigen weigeren er hun intrek te nemen omdat ze vrezen dat ze gedwongen zullen worden in Frankrijk asiel aan te vragen terwijl ze naar Groot-Brittannië willen.

Prefect Fabienne Buccio, die bevel gaf tot de evacuatie van het kamp en gisteren aanwezig was bij de start van de ontruiming, beschuldigt groepen activisten van intimidatietactieken. Buccio stelt dat de activisten de migranten ertoe aanzetten de door de overheid aangeboden opvang te weigeren.

"Drie op de vier hutten waren verlaten, met heel wat rommel erin", verklaarde ze. Ze voerde aan dat de migranten voldoende tijd hadden gekregen om hun spullen bijeen te rapen. "De rest was slechts goed om weg te gooien". Maar beelden van de tenten die moesten ontruimd worden toonden dat het leven er zijn normale gang ging. In het kamp in Calais verblijven naar schatting 4000 mensen wier aanwezigheid een doorn in het oog is van extreemrechts.

Ook elders in Europa bereikt de vluchtelingencrisis een kritiek punt nu onder meer Oostenrijk, Slovenië en Macedonië de grenzen met Griekenland sluiten. Zo blijven tienduizenden migranten vastzitten in Griekenland, dat aan de EU al extra steun heeft gevraagd om de situatie het hoofd te kunnen bieden.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)gle-van-Calais.dhtml
pi_160344455
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 16:12 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Griekenland heeft de Europese Commissie gevraagd om 470 miljoen euro aan steun voor de vluchtelingencrisis. Het groeit ze boven het hoofd.
Dat weet ik, ik bedoel zolang de balkan hun grenzen dicht houd word de vluchtingenstroom naar nederland gestopt.

Daar zou rutte toch tevreden over moeten zijn?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_160344815
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:06 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat weet ik, ik bedoel zolang de balkan hun grenzen dicht houd word de vluchtingenstroom naar nederland gestopt.

De weinige landen die actie ondernemen. De rest staat er bij en kijkt er naar. Zal wel te maken hebben met Slavische temperament. Die trekken minder zwaar aan allerlei verdragen en afspraken in tegenstelling tot Germanen die feministisch zijn geworden de afgelopen eeuw. Het enige wat Germanen nog missen is dat de helft maar een vagina heeft en dat die bij de andere helft ontbreekt. Weinig man meer over bij die andere helft.
pi_160345633
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:06 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Als Griekenland een chaos wordt gaan ze alsnog failliet en dan verdampen miljarden aan Europees en Nederlands geld. Ik denk niet dat men daar op zit te wachten. Volgens mij zijn de landen die de grens dicht doen erg kortzichtig bezig.
pi_160345688
Rutte moet natuurlijk voor de buhne de zogenaamde humanitaire crisis betreuren.

Ieder rationeel persoon weet dat het geen zielige mensen zijn.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:13:02 #79
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_160346143
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 13:16 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Laatste 2 eeuwen? Ik kan me serieus niet zo'n ongeloofwaardig dieptriest figuur herinneren door heel de geschiedenis heen. Judas was heilig in vergelijking met Rutte.

Maar over een jaar is hij uit de politiek. Kan hij lekker hele dag binnen blijven, want op straat zijn er genoeg mensen die hem graag eens zonder beveiliging willen "spreken"

Die landverrader gaat het nog zwaar krijgen, laten we hopen dat dit EU jaar een flop wordt zodat hij niet snel naar Brussel vlucht en we hem hier eens even kunnen scheren.
Rutte werd vanmiddag in het vragenuurtje gevraagd naar zijn leugens over het verwachte aantal asielzoekers in 2016 en over zijn leugens over de kosten van die boot van Beatrix waar hij weer gewoon vrolijk doorging met liegen. Om 18.50 uur gaat het debat over de MH-17 verder op Politiek24 waar hij straks zijn leugens over die ramp zal verdedigen met weer andere leugens.
pi_160346696
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 17:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als Griekenland een chaos wordt gaan ze alsnog failliet en dan verdampen miljarden aan Europees en Nederlands geld. Ik denk niet dat men daar op zit te wachten. Volgens mij zijn de landen die de grens dicht doen erg kortzichtig bezig.
Buitengrenzen moeten dicht, dat heeft de EU niet gedaan en nu hebben andere landen zelf maatregelen genomen. Is niks kortzichtig aan.
pi_160346721
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Rutte werd vanmiddag in het vragenuurtje gevraagd naar zijn leugens over het verwachte aantal asielzoekers in 2016 en over zijn leugens over de kosten van die boot van Beatrix waar hij weer gewoon vrolijk doorging met liegen. Om 18.50 uur gaat het debat over de MH-17 verder op Politiek24 waar hij straks zijn leugens over die ramp zal verdedigen met weer andere leugens.
Het is voor mij een raadsel dat de stekker nog niet uit het kabinet is getrokken...
pi_160346769
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:44 schreef krokodil76 het volgende:

[..]

Het is voor mij een raadsel dat de stekker nog niet uit het kabinet is getrokken...
Echt? Daar is anders een hele makkelijke verklaring voor.
Iedereen is bang voor wat er dan gekozen gaat worden.
pi_160346828
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Echt? Daar is anders een hele makkelijke verklaring voor.
Iedereen is bang voor wat er dan gekozen gaat worden.
Dat zou het wel zijn. Maar zo verliezen ze wel steeds meer vertrouwen van de kiezers.
pi_160346984
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dan heb je nog die 1000euro die iedereen nog tegoed heeft. Geen geld meer naar de Grieken! Dat kwijtgeraakte bonnetje en dat het ZEKER niet om 5miljoen ging. Alle roddels over Mark Verheijen zijn opgeblazen onzin. Ohja, geen geld meer naar de Grieken! Iets met een onderste steen die ligt te wachten om naar boven gehaald te worden. Etc, etc.
pi_160347027
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:49 schreef krokodil76 het volgende:

[..]

Dat zou het wel zijn. Maar zo verliezen ze wel steeds meer vertrouwen van de kiezers.
Ik krijg ook heel erg het idee dat ze daar totaal vergeten zijn dat we in een Democratie leven.
Dus vertrouwen van de kiezers boeite ze weinig. Ze hebben de leiding toch al.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')