abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160349975
Wat een onzin. Leuk dat je een gevoel hebt, maar laten we de maatschappij niet nog ingewikkelder en duurder maken alleen maar omdat mensen emotioneel kunnen zijn.

quote:
Toch wil ik mijn twee andere kinderen graag meegeven dat ze nog een zusje hebben gehad.
Kinderen die de zwangerschap waarschijnlijk niet eens bewust hebben meegemaakt ga je ook zo verknipt maken.

Als je jezelf minder ouder voelt omdat de overheid niet een stempeltje op een papiertje heeft gezet, ben je sowieso een waardeloze ouder.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:36:56 #127
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_160350135
Ik begrijp het oprecht niet, welk einde dient deze waanzin?

Ik bedoel, maak dan gewoon een facebookpagina.
“An interesting thing is a good thing.”
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:48:10 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160350498
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:36 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik begrijp het oprecht niet, welk einde dient deze waanzin?

Ik bedoel, maak dan gewoon een facebookpagina.
Hoe moeilijk is het nou gewoon dat als iemand inlogt op mijnoverheid.nl dat die overleden kinderen (waarvan ze aangifte moesten doen) dan ook bij de kinderen staan?
Wat maakt het uit?

De geboorte van het overleden kind is geregistreerd, het kind is begraven/gecremeerd, de gemeente vangt er zelfs leges begraafrecht voor, maar het kind bij de ouders in de gegevens vermelden is teveel moeite?
Man, man, man. En daar dan ook nog eens over tekeer gaan omdat je in je complete gebrek aan mededogen werkelijk niet snapt waar dit over gaat, tot je met je eigen dode kind in je handen staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:53:25 #129
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_160350664
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:48 schreef Leandra het volgende:
Wat maakt het uit?
Als het niet uit maakt doen we het niet. Dan hoeven we de basisadministratie niet te misbruiken voor het verwerken van trauma's, want daar is het niet voor bedoeld.

Eerder in het topic is al aangegeven dat er een aantal mogelijkheden en zelfs verplichtingen zijn om het lijk te registreren, blijkbaar is dat niet genoeg. Mijn inschatting is dat het nooit genoeg is om dat het probleem niet administratief is maar emotioneel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_160350685
Gebrek aan mededogen als je het niet met me eens bent, lol
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_160350719
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Je moet wel bedenken dat de meesten van ons hier nooit bij stilgestaan hebben; uit je reacties blijkt dat jij er wel al eens over nagedacht hebt en mogelijk ervaring mee hebt. Voor mij, als niet-ervaringsdeskundige, is het wel raar dat je een kindje dat nooit buiten de baarmoeder heeft geleefd erkend wilt hebben alsof het dat wel deed. De realiteit is nu juist dat het kindje dat niet heeft gehaald, en daar zullen de ouders hoe dan ook mee in het reine moeten komen.
mijn kindje heeft geleefd. ik vind je woorden mooi en getuigen van inlevingsvermogen :* weet je, ik kan me gewoon diep echt indenken dat wanneer je kind dood gaat in je buik, dat je echt met heel je hart en ziel wil dat er ergens erkenning is dat je kind er wel was, ook al leefde het niet meer. want je kind, die was er wel, met de plichten, dan ook de rechten. want dat kind, dat was er wel.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:55:32 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160350729
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als het niet uit maakt doen we het niet. Dan hoeven we de basisadministratie niet te misbruiken voor het verwerken van trauma's, want daar is het niet voor bedoeld.

Eerder in het topic is al aangegeven dat er een aantal mogelijkheden en zelfs verplichtingen zijn om het lijk te registreren, blijkbaar is dat niet genoeg. Mijn inschatting is dat het nooit genoeg is om dat het probleem niet administratief is maar emotioneel.
Dat jij dit al vanaf de OP niet serieus nam was wel duidelijk.
Sterker nog; je hebt het topic alleen maar geopend om die mensen belachelijk te maken.
Flinke jongen ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:58:20 #133
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_160350819
quote:
je [...] werkelijk niet snapt waar dit over gaat, tot je met je eigen dode kind in je handen staat.
Dan en niet eerder? Doe eens een poging, leg uit: waar gaat het deze mensen eigenlijk om?
pi_160350867
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het nou gewoon dat als iemand inlogt op mijnoverheid.nl dat die overleden kinderen (waarvan ze aangifte moesten doen) dan ook bij de kinderen staan?
Wat maakt het uit?

De geboorte van het overleden kind is geregistreerd, het kind is begraven/gecremeerd, de gemeente vangt er zelfs leges begraafrecht voor, maar het kind bij de ouders in de gegevens vermelden is teveel moeite?
Man, man, man. En daar dan ook nog eens over tekeer gaan omdat je in je complete gebrek aan mededogen werkelijk niet snapt waar dit over gaat, tot je met je eigen dode kind in je handen staat.
Ja dat wens ik inderdaad niemand toe. Maar je moet mensen met emotionele "schade" dan ook niet de beleidsvoering laten bepalen.

Waarom wil jij zo graag een zwaardere druk op het ambtelijk systeem? Waarom zou je een geboorteakte willen voor iemand die niet geboren is?
Moeten mensen die nog rijlessen nemen ook een rijbewijs krijgen?

Emotie is geen reden om het wel te doen. Als je na 8 jaar nog de "verjaardag" van je voor de geboorte overleden kind aan het "vieren" bent, gaat dit echt niet helpen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_160350871
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:58 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Dan en niet eerder? Doe eens een poging, leg uit: waar gaat het deze mensen eigenlijk om?
welke mensen en wie moet wat eigenlijk uitleggen dan?
pi_160350900
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:55 schreef simmu het volgende:

[..]

mijn kindje heeft geleefd. ik vind je woorden mooi en getuigen van inlevingsvermogen :* weet je, ik kan me gewoon diep echt indenken dat wanneer je kind dood gaat in je buik, dat je echt met heel je hart en ziel wil dat er ergens erkenning is dat je kind er wel was, ook al leefde het niet meer. want je kind, die was er wel, met de plichten, dan ook de rechten. want dat kind, dat was er wel.
er is toch een graf?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  † In Memoriam † dinsdag 1 maart 2016 @ 21:00:59 #137
137949 Disana
pi_160350914
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:55 schreef simmu het volgende:

[..]

Mijn medeleven. Ja, ik kan me wel voorstellen dat je het bestaan van je kindje, ook al was het alleen in de buik, graag erkend wilt zien. Ik begrijp ook dat de bestaande stappen na de geboorte niet voldoende zijn voor de mensen van de petitie. Maar ik denk ook nog steeds dat je wel wat hulp kunt gebruiken als je er zoveel aan ophangt. Misschien heb ik het mis.
pi_160351034
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:59 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Ja dat wens ik inderdaad niemand toe. Maar je moet mensen met emotionele "schade" dan ook niet de beleidsvoering laten bepalen.

Waarom wil jij zo graag een zwaardere druk op het ambtelijk systeem? Waarom zou je een geboorteakte willen voor iemand die niet geboren is?

Emotie is geen reden om het wel te doen. Als je na 8 jaar nog de "verjaardag" van je voor de geboorte overleden kind aan het "vieren" bent, gaat dit echt niet helpen.
als het alleen om de geboorteakte zou gaan, zijn we snel klaar met de discussie. dood of levend, het kind wordt geboren tijdens de bevalling. of heb je wellicht een goede definitie van "geboren worden"?
pi_160351077
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:00 schreef bijdehand het volgende:

[..]

er is toch een graf?
nee ik heb een urn (2 stuks zelfs)

disclaimer:
bij ons is de probleemstelling uit de op niet van toepassing.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:06:03 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160351102
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:59 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Niet geboren? Wat dan wel?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:06:17 #141
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_160351113
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:59 schreef simmu het volgende:

[..]

welke mensen en wie moet wat eigenlijk uitleggen dan?
Lees de OP, mijn reactie daarop en de reactie op mijn reactie. Dan heb je alles dat je nodig hebt om die vragen te beantwoorden.
pi_160351115
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ah het is puur emotioneel. Nu ben ik wel benieuwd naar jouw inschatting met je "dat het nooit genoeg is". Nou stel he, er wordt gehoor gegeven aan dit verzoek. Wat kunnen we daarna verwachten van deze gekkies die hun emoties niet in de hand hebben?
pi_160351132
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:05 schreef simmu het volgende:

[..]

nee ik heb een urn (2 stuks zelfs)
dat is toch erkenning genoeg?
pi_160351186
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:04 schreef simmu het volgende:

[..]

als het alleen om de geboorteakte zou gaan, zijn we snel klaar met de discussie. dood of levend, het kind wordt geboren tijdens de bevalling. of heb je wellicht een goede definitie van "geboren worden"?
Levend ter wereld komen.

Je moet ergens een grens trekken. Het is niet leuk, maar wel de waarheid.

Een nutteloze administratieve handeling lijkt me in ieder geval niet de oplossing. Meer psychische ondersteuning voor mensen die hun kinderen tijdens zwangerschap verliezen lijkt me een veel beter plan.
pi_160351225
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

dat is toch erkenning genoeg?
de hele situatie is bij ons niet van toepassing, mijn zoon leefde 4 maanden :) die ging niet bij voor geboorte dood :) kantje boord dat, maar hey; die opmerking over muntjes kwam ergens vandaag. soms zijn dingen gewoon heel shitty domme pech. of geluk. net vanaf welke kant je het bekijkt.
pi_160351332
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:09 schreef simmu het volgende:

[..]

de hele situatie is bij ons niet van toepassing, mijn zoon leefde 4 maanden :) die ging niet bij voor geboorte dood :) kantje boord dat, maar hey; die opmerking over muntjes kwam ergens vandaag. soms zijn dingen gewoon heel shitty domme pech. of geluk. net vanaf welke kant je het bekijkt.
ja dat is zo. Maar registratie helpt niet bij de verwerking, therapie wel
pi_160351387
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:08 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Levend ter wereld komen.

Je moet ergens een grens trekken. Het is niet leuk, maar wel de waarheid.

Een nutteloze administratieve handeling lijkt me in ieder geval niet de oplossing. Meer psychische ondersteuning voor mensen die hun kinderen tijdens zwangerschap verliezen lijkt me een veel beter plan.
ik ben het met je eens dat er grenzen moeten zijn hoor. maar de grens die er nu ligt is gewoon kut. als je de linkt bekijkt die ik gaf, dan kan je ook lezen dat medici het niet altijd even lekker volgen. dus de ene doodgeborene met 33 weken is de andere niet. de een wordt wel erkend als "ja. dit kind werd geboren bij deze mensen" en de ander op dezelfde termijn niet. leg het toch gewoon vast op die 24 weken grens die al voor meer dingen geldt en klaar.
pi_160351470
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

ja dat is zo. Maar registratie helpt niet bij de verwerking, therapie wel
dat ben ik niet met je eens. die registratie is een enorme erkenning van zelfs de staat :dit kind was er. die bestond, dit kind is geboren"

en natuurlijk helpt therapie ook (denk ik)
pi_160351483
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:01 schreef simmu het volgende:

[..]

jawel, dat is mogelijk: http://www.hln.be/hln/nl/(...)-kan-hoog-zijn.dhtml
Ja, dat is dan toch bizar dat als zo'n baby binnen 24 overlijdt, dat die wettelijk gezien hetzelfde kan worden behandeld als een vroege miskraam oid. Tenminste, dat is zoals ik het denk te lezen.
pi_160351685
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, dat is dan toch bizar dat als zo'n baby binnen 24 overlijdt, dat die wettelijk gezien hetzelfde kan worden behandeld als een vroege miskraam oid. Tenminste, dat is zoals ik het denk te lezen.
in nederland doen we medisch pas dingen na de 24 weken grens. maar ja. het is soms heel naar. daarom is er dus rond de 20 weken een uitgebreide medische echo, om te zien of alles wel ok is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')