Cru, maar daar komt het volgens mij wel op neer.quote:Op maandag 29 februari 2016 21:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus als je 38 weken zwanger bent en je kind overlijdt een dag voor de geboorte heb je nooit een kind gehad, maar als het tijdens of direct na de geboorte overlijdt wel?
Als het daar op neerkomt, waarom moet je dan aangifte doen en ben je verplicht het kind te begraven/cremeren?quote:Op maandag 29 februari 2016 21:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Cru, maar daar komt het volgens mij wel op neer.
Waarom vraag je deze dingen aan mij? Ik heb het niet bedacht.quote:Op maandag 29 februari 2016 21:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het daar op neerkomt, waarom moet je dan aangifte doen en ben je verplicht het kind te begraven/cremeren?
Als ik een hoogzwangere vrouw neersteek in haar buik, waarbij de feutes direct overlijdt. Dat is toch moord maar dan is dat moord op een nooit bestaand kind, toch? Hoe noem je je dan als ouder?quote:Op maandag 29 februari 2016 21:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar dat ben je weer verplicht te doen... als ouders van dat kind dat niet bestaat.
Het is simpelweg niet logisch dat ouders wel verplicht zijn aangifte te doen van de geboorte van het overleden kind en een begrafenis/crematie te verzorgen van dat overleden kind dat kennelijk niet bestaat of bestaan heeft.quote:Op maandag 29 februari 2016 21:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom vraag je deze dingen aan mij? Ik heb het niet bedacht.
Als iemand naar Nederland verhuist en zich laat inschrijven in het BRP, dan worden eventuele kinderen die op dat moment al zijn overleden ook niet gemeld.quote:Op maandag 29 februari 2016 21:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar dat ben je weer verplicht te doen... als ouders van dat kind dat niet bestaat.
Het is interessanter om te zien hoe de wet dat ziet, als ouder zal het zeker als moord op haar kind gezien worden.quote:Op maandag 29 februari 2016 21:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ik een hoogzwangere vrouw neersteek in haar buik, waarbij de feutes direct overlijdt. Dat is toch moord maar dan is dat moord op een nooit bestaand kind, toch? Hoe noem je je dan als ouder?
Het BRP is niet een register voor alle mensen die bestaan hebben.quote:Op maandag 29 februari 2016 21:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is simpelweg niet logisch dat ouders wel verplicht zijn aangifte te doen van de geboorte van het overleden kind en een begrafenis/crematie te verzorgen van dat overleden kind dat kennelijk niet bestaat of bestaan heeft.
Die kinderen zijn dan ook niet verplicht onder de NL wet aangegeven en begraven toch?quote:Op maandag 29 februari 2016 21:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Als iemand naar Nederland verhuist en zich laat inschrijven in het BRP, dan worden eventuele kinderen die op dat moment al zijn overleden ook niet gemeld.
Dat heeft namelijke geen enkele functie in het BRP.
Dus je handelt niet in strijd met de wet op de lijkbezorging als je een niet-bestaand kind in je eigen tuin begraaft?quote:Op maandag 29 februari 2016 21:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het BRP is niet een register voor alle mensen die bestaan hebben.
Het is voor persoonsgegevens van inwoners van Nederland, om de overheid te ondersteunen in hun taak.
Je moet de akte van overlijden en het BRP los van elkaar beschouwen.quote:Op maandag 29 februari 2016 21:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die kinderen zijn dan ook niet verplicht onder de NL wet aangegeven en begraven toch?
Nogmaals; akte van overlijden (en Wlb) staan los van het BRP.quote:Op maandag 29 februari 2016 21:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus je handelt niet in strijd met de wet op de lijkbezorging als je een niet-bestaand kind in je eigen tuin begraaft?
Ja, dat is fijn, zo'n simpele bureaucratische insteek, maar daar hebben ouders van een overleden kind niet veel aan.quote:Op maandag 29 februari 2016 21:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nogmaals; akte van overlijden (en Wlb) staan los van het BRP.
Het is wel een overleden kind. Er is toch een (speciale) overlijdensakte?quote:Op maandag 29 februari 2016 21:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is fijn, zo'n simpele bureaucratische insteek, maar daar hebben ouders van een overleden kind niet veel aan.
Oh wacht, het is geen overleden kind natuurlijk, nee nou dan maakt het niet uit hè.
maar wel deel van het gezinnetje en zonder inschrijving bestaan die kinderen niet, ben je geen ouder van die kinders en hebben je overige kinderen geen broers en of zussen.quote:Op maandag 29 februari 2016 21:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die kinderen zijn dan ook niet verplicht onder de NL wet aangegeven en begraven toch?
Die kinderen bestaan gewoon in het land waar ze geboren en/of overleden zijn.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:20 schreef bijdehand het volgende:
[..]
maar wel deel van het gezinnetje en zonder inschrijving bestaan die kinderen niet, ben je geen ouder van die kinders en hebben je overige kinderen geen broers en of zussen.
maar niet in nederland, hier mogen ze niet compleet zijn...quote:Op maandag 29 februari 2016 22:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die kinderen bestaan gewoon in het land waar ze geboren en/of overleden zijn.
Maar het gaat hier om kinderen die wel in Nederland geboren en begraven/gecremeerd zijn, en niet in de achtertuin begraven, want dat mocht niet, het was immers een kind dat begraven moest worden volgens de wet op de lijkbezorging.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
maar niet in nederland, hier mogen ze niet compleet zijn...
Een foetus is geen mens. Je kunt enkel en alleen mensen vermoorden.quote:Op maandag 29 februari 2016 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is interessanter om te zien hoe de wet dat ziet, als ouder zal het zeker als moord op haar kind gezien worden.
ja maar wel erg zielig voor de ouders en de wet dient ook voor deze mensen veranderd te worden imhoquote:Op maandag 29 februari 2016 22:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar het gaat hier om kinderen die wel in Nederland geboren en begraven/gecremeerd zijn, en niet in de achtertuin begraven, want dat mocht niet, het was immers een kind dat begraven moest worden volgens de wet op de lijkbezorging.
Prima joh, trek het maar in het extreme om verder niet op het onderwerp in te hoeven gaan.quote:Op maandag 29 februari 2016 23:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
ja maar wel erg zielig voor de ouders en de wet dient ook voor deze mensen veranderd te worden imho
goed verweer, lekker inhoudelijkquote:Op maandag 29 februari 2016 23:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Prima joh, trek het maar in het extreme om verder niet op het onderwerp in te hoeven gaan.
Dat is ook precies mijn punt. De emotionele problemen van de "ouders" worden niet opgelost met bureaucratie maar met therapie.quote:Op maandag 29 februari 2016 21:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is fijn, zo'n simpele bureaucratische insteek, maar daar hebben ouders van een overleden kind niet veel aan.
Oh wacht, het is geen overleden kind natuurlijk, nee nou dan maakt het niet uit hè.
Overheid kan probleem nooit oplossen, maar wel vastleggen wat er is gebeurd.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:23 schreef Ringo het volgende:
Maar waarom kan de overheid dit probleem niet voor mij oplossen?
Nee? Niet echt geboren?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Een doodgeboren kind is niet echt geboren, en verdient dus ook geen geboorteakte. Natuurlijk verdient het geen erkenning. Zal best pijnlijk zijn, maar dat is dan jammer.
Hoe weet jij dat? Jij kent mevrouw persoonlijk?quote:Op maandag 29 februari 2016 14:56 schreef opgebaarde het volgende:
Deze petitie ligt nogal gevoelig hier![]()
En dan te bedenken dat die mevrouw Geyteman niet eens een Marokkaan of asielzoeker is
Wat heeft geloof te maken met Marrokanen en asielzoekers?quote:Op maandag 29 februari 2016 15:00 schreef matthias24 het volgende:
[..]
wat heeft het geloof daar nou weer mee te maken?
Dan komt de ooievaar gewoon niet langs en kun je weer gewoon verder gaan met je leven, duhquote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee? Niet echt geboren?
Hoe denk jij eigenlijk dat een bevalling gaat als je hoogzwanger bent en je kind al overleden is?
Bureaucratie is bot en koud. Deze mensen hebben niets aan een bureaucratische oplossing, ze hebben therapie nodig.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:19 schreef Jigzoz het volgende:
Ik ben weleens zo naïef om te denken dat de botte koudheid van een deel van Nederland alleen boven komt drijven als het om buitenlanders gaat. Maar nee.
ik pik deze er even uit, aangezien deze het helderst isquote:Op maandag 29 februari 2016 21:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp, willen de mensen van deze petitie dat het doodgeboren kind in de burgerlijke stand wordt bijgeschreven als kind. Of dat veel rompslomp is weet ik niet, maar ik vind het in strijd met de realiteit en daarom lijkt het me een slecht idee.
dus een baby is pas mens na de eerste hap lucht?quote:Op maandag 29 februari 2016 23:05 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Een foetus is geen mens. Je kunt enkel en alleen mensen vermoorden.
Nee, dat zeg ik niet. Maar het is wel een feit dat het kind nooit buiten de baarmoeder heeft geleefd en in die zin dus ook niet bestaan. Dat dit onverteerbaar is voor de rouwende ouders kan ik me voorstellen, maar dat los je met een papiertje dat de realiteit ontkent niet op naar mijn mening.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:12 schreef simmu het volgende:
[..]
ik pik deze er even uit, aangezien deze het helderst is![]()
een doodgeboren kind is wel degelijk een kind. jij lijkt hier te zeggen dat het kind doodgeboren was en dus niet bestaat. die mensen zijn geen ouders, ze hebben geen recht meer op alle normale dingen wanneer een kind geboren wordt. want het werd doodgeboren.
die gedachtengang is voor veel ouders van een doodgeboren kind onverteerbaar. kan ik me prima voorstellen.
en even een andere kwestie: "miskraam" is niet de correcte term voor een doodgeboren baby. miskraam gebruik je wanneer een zwangerschap in vroeg stadium misgaat. dat is al erg genoeg, het dekt de lading niet wanneer je kind doodgaat in je buik.
oh, ok. hoe is je redenatie dan bij prematuurkindjes? die leven in een kunstmatige baarmoeder tenslotte, kunnen evenmin leven buiten de baarmoeder. hoezo is dat dan anders?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Maar het is wel een feit dat het kind nooit buiten de baarmoeder heeft geleefd en in die zin dus ook niet bestaan. Dat dit onverteerbaar is voor de rouwende ouders kan ik me voorstellen, maar dat los je met een papiertje dat de realiteit ontkent niet op naar mijn mening.
Hoe bedoel je, is dat dan anders? Of zij leven of niet? In mijn ogen leven ze, maar dat lijkt me niet echt van belang voor deze discussie, die gaat over de vraag of je doodgeboren baby's moet laten erkennen. Mensen hebben verdriet en willen een papiertje, ik denk niet dat dit het verdriet weg gaat nemen. Verder denk ik er niet zo heel veel over en heb ik het gelukkig nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:18 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, ok. hoe is je redenatie dan bij prematuurkindjes? die leven in een kunstmatige baarmoeder tenslotte, kunnen evenmin leven buiten de baarmoeder. hoezo is dat dan anders?
Omdat het onwenselijk is als mensen de overblijfselen fijn in eigen tuin begraven of maar lukraak in de vuilnisbak of de sloot mikken. Daarbij zal er toch enige vorm van registratie moeten zijn indien Abortus of babymoord illegaal is, anders kan iedereen zijn kind wel krijgen zonder medische assistentie, het de nek omdraaien en in de glasbak kieperen, en later zeggen: Neuh was al dood, heb het maar weggegooid, tja dan valt er niets meer te controleren. Maar als jij dit geen probleem vind, en het ook niet erg vind om bij het omspitten van de tuin de babylijken van de vorige bewoners tussen je spruiten te vinden dan mag dat.quote:Op maandag 29 februari 2016 21:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het daar op neerkomt, waarom moet je dan aangifte doen en ben je verplicht het kind te begraven/cremeren?
ja, welke realiteit? hoezo ontkennen? die baby was er wel. wat wordt er dan ontkent wanneer dat kind een nummer krijgt zoals alle andere baby's?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Maar het is wel een feit dat het kind nooit buiten de baarmoeder heeft geleefd en in die zin dus ook niet bestaan. Dat dit onverteerbaar is voor de rouwende ouders kan ik me voorstellen, maar dat los je met een papiertje dat de realiteit ontkent niet op naar mijn mening.
Die baby heeft als burger nooit bestaan, waarom dan wel zo inschrijven.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:37 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, welke realiteit? hoezo ontkennen? die baby was er wel. wat wordt er dan ontkent wanneer dat kind een nummer krijgt zoals alle andere baby's?
je had het over nooit buiten de baarmoeder geleefd, vandaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, is dat dan anders? Of zij leven of niet? In mijn ogen leven ze, maar dat lijkt me niet echt van belang voor deze discussie, die gaat over de vraag of je doodgeboren baby's moet laten erkennen. Mensen hebben verdriet en willen een papiertje, ik denk niet dat dit het verdriet weg gaat nemen. Verder denk ik er niet zo heel veel over en heb ik het gelukkig nooit meegemaakt.
Is wel het moment waarop het een baby wordquote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:15 schreef simmu het volgende:
[..]
dus een baby is pas mens na de eerste hap lucht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |