Men kiest bewust voor grove, dramatische afwijzing van politieke partijen als ze daar gaan studeren? Ik dacht het niet. Op z'n hoogst een milde bepleiting voor het stemmen op Christelijke partijen.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De universiteit van Tilburg is een instelling voor bijzonder onderwijs. Die geven onderwijs met een bepaalde levensbeschouwelijke (en daarmee ook politieke) insteek. Daar kiest men ook bewust voor als je daar gaat studeren lijkt me.
Je hoeft niet aan die universiteit te gaan studeren. Er zijn ook gewoon universiteiten met een openbare signatuur.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:42 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Men kiest bewust voor grove, dramatische afwijzing van politieke partijen als ze daar gaan studeren? Ik dacht het niet. Op z'n hoogst een milde bepleiting voor het stemmen op Christelijke partijen.
Overigens strekt de invloed van deze decaan veel verder dan alleen de klassen die hij les geeft.
Het lijkt erop dat hij pleit om te stemmen voor elke partij, behalve de PVV. En het liefst op partijen die actief de strijd aangaan met de PVV.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Ik kon niet ontdekken waar hij vertelde op welke partij er gestemd dient te worden. Jij blijkbaar wel, dus vandaar mijn vraag.
Helaas krijgt deze universiteit belastinggeld dus daar gaat je argument.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hoeft niet aan die universiteit te gaan studeren. Er zijn ook gewoon universiteiten met een openbare signatuur.
Altijd mooi om dit soort verwijten te krijgen van PVV'ers, complotidioten, creationisten en andere gestoorden.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:46 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat hij pleit om te stemmen voor elke partij, behalve de PVV. En het liefst op partijen die actief de strijd aangaan met de PVV.
Maar specifiek is dat niet heel relevant, wat je had kunnen begrijpen als je kritisch kon nadenken.
Ik dien helemaal niks.quote:Waar het hier om gaat is dat een hoge ambtenaar publiekelijk politieke kleur bepleit. Dat is waarover gediscussieerd dient te worden.
Nooit van de vrijheid van onderwijs gehoord? Je lijkt geen flauw benul te hebben van waar je over praat...quote:Op maandag 29 februari 2016 11:46 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Helaas krijgt deze universiteit belastinggeld dus daar gaat je argument.
Mensen moeten aan deze universiteit studeren want deze universiteit krijgt belastinggeld? Wat is deze?quote:Op maandag 29 februari 2016 11:46 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Helaas krijgt deze universiteit belastinggeld dus daar gaat je argument.
Nooit van neutraliteit van ambtenaren gehoord? Je lijkt geen flauw benul te hebben van waar je over praat...quote:Op maandag 29 februari 2016 11:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nooit van de vrijheid van onderwijs gehoord? Je lijkt geen flauw benul te hebben van waar je over praat...
Een cordon sanitair dient om de eigen machtspositie te behouden ten koste van de concurrent die in jouw nek ademt. De PVV ademt andere partijen in de nek.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Welke dan?
[..]
Met een partij die van tevoren aangeeft dat er een anti-islamtisch regeerakkoord moet komen omdat ie anders niet meeregeert? Volgens mij sluit de PVV zo ook nogal wat partijen uit. Zo ongeveer allemaal zelfs.
[..]
Ja, best. Kom maar met een coalitievoorstel. Gewoon wat gepeilde zetelaantallen erbij en lekker puzzelen. Rond desnoods nog wat zetelaantallen op gewenste plekken naar boven af.
Hij is geen ambtenaar maar verbonden aan een universiteit op een bijzondere grondslag. Dat is qua arbeidsrelatie een vrij belangrijk verschil.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:46 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat hij pleit om te stemmen voor elke partij, behalve de PVV. En het liefst op partijen die actief de strijd aangaan met de PVV.
Maar specifiek is dat niet heel relevant, wat je had kunnen begrijpen als je kritisch kon nadenken. Waar het hier om gaat is dat een hoge ambtenaar publiekelijk politieke kleur bepleit. Dat is waarover gediscussieerd dient te worden.
meneer is geen ambtenaar.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:48 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Nooit van neutraliteit van ambtenaren gehoord? Je lijkt geen flauw benul te hebben van waar je over praat...
Hij is geen ambtenaar.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:48 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Nooit van neutraliteit van ambtenaren gehoord? Je lijkt geen flauw benul te hebben van waar je over praat...
Daar hebben rechters lak aan hoor.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
Geen rechter is zo dom Wilders te veroordelen. Dat betekent gratis zetels uitdelen voor de PVV.
Geert krijgt ook belastinggeld. Moet Geert ook neutraal zijn?quote:Op maandag 29 februari 2016 11:51 schreef KrappeAuto het volgende:
Mensen die betaald worden van belastinggeld zijn geen ambtenaren?
Ook al is dat zo, kan je alsnog bepleiten dat hij sterke invloed heeft op andere topambtenaren, wat dezelfde vragen zou doen oproepen.
Zeker niet per definitie inderdaad. En in het geval van bijzonder onderwijs is de regelgeving op veel vlakken wat afwijkend.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:51 schreef KrappeAuto het volgende:
Mensen die betaald worden van belastinggeld zijn geen ambtenaren?
Ik zie niet in waarom mensen geen politieke mening zouden mogen hebben en uitdragen.quote:Ook al is dat zo, kan je alsnog bepleiten dat hij sterke invloed heeft op andere topambtenaren, wat dezelfde vragen zou doen oproepen.
Uitzonderingen voor politici, private bedrijven die bepaalde opdrachten van de overheid aannemen, etc. Maar niet voor een hoogleraar én decaan én lid adviesorgaan (allemaal in publieke sectoren). Deze man is tot in de kern ambtenaar en daarom is het zo verwonderlijk dat jullie het toelaten dat deze mensen sterke politieke kleuren bepleiten in de media.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Geert krijgt ook belastinggeld. Moet Geert ook neutraal zijn?
PVV/VVD/CDA?quote:Op maandag 29 februari 2016 11:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een cordon sanitair dient om de eigen machtspositie te behouden ten koste van de concurrent die in jouw nek ademt. De PVV ademt andere partijen in de nek.
Als Rutte van het politieke toneel is verdwenen is de VVD best bereid om weer met de PVV samen te werken. Ik denk dat ze dit veel liever doen dan met de huidige PvdA. De kleine christelijke partijen doen bij iedere coalitie mee dus er valt heus wel wat te onderhandelen. Ik denk dat zelfs het CDA overstag zou gaan met het gebruikelijke voor-theater.
Men kan wel elke keer roepen dat de PVV wegliep, hoeveel eerdere coalities liepen niet van elkaar weg om vervolgens weer samen te regeren. Dat is politiek. Bovendien zijn veel PVV standpunten actueel. Een verdeelde EU, de toenemende dreiging van moslimterrorisme in Europa, de ongecontroleerde stroom immigranten naar Europa, het Schengenakkoord wat op barsten staat, de casus Griekenland en de toenemende spanningen in de wereld.
Het vaker roepen maakt meneer nog echt geen ambtenaar.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:57 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Uitzonderingen voor politici, private bedrijven die bepaalde opdrachten van de overheid aannemen, etc. Maar niet voor een hoogleraar én decaan én lid adviesorgaan (allemaal in publieke sectoren). Deze man is tot in de kern ambtenaar en daarom is het zo verwonderlijk dat jullie het toelaten dat deze mensen sterke politieke kleuren bepleiten in de media.
Wat als de koning zou zeggen dat iedereen tegen de PVV moet strijden?
Een universiteit op bijzondere grondslag is een privaat bedrijf dat geld van de overheid aanneemt. Het wordt immers opgericht door particulieren, die daar subsidie voor krijgen. Subsidies krijgen echter heel veel mensen in Nederland, zoals kunstenaars. Dat zijn echter ook geen ambtenaren.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:57 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Uitzonderingen voor politici, private bedrijven die bepaalde opdrachten van de overheid aannemen, etc. Maar niet voor een hoogleraar én decaan én lid adviesorgaan (allemaal in publieke sectoren). Deze man is tot in de kern ambtenaar en daarom is het zo verwonderlijk dat jullie het toelaten dat deze mensen sterke politieke kleuren bepleiten in de media.
Wat als de koning zou zeggen dat iedereen tegen de PVV moet strijden?
Ik ben ergens wel bang dat dit concept wat hoog gegrepen isquote:Op maandag 29 februari 2016 12:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een universiteit op bijzondere grondslag is een privaat bedrijf dat geld van de overheid aanneemt. Het wordt immers opgericht door particulieren, die daar subsidie voor krijgen. Subsidies krijgen echter heel veel mensen in Nederland, zoals kunstenaars. Dat zijn echter ook geen ambtenaren.
Het komt uiteindelijk gewoon neer op "iedereen die een cent van de overheid krijgt moet zijn bek houden tenzij je Geert Wilders bent" denk ik.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ben ergens wel bang dat dit concept wat hoog gegrepen is
Moet ik nu ook ontslagen worden?quote:Op maandag 29 februari 2016 12:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het komt uiteindelijk gewoon neer op "iedereen die een cent van de overheid krijgt moet zijn bek houden tenzij je Geert Wilders bent" denk ik.
Leuk maar hoe zit het met alle geloofsgerelateerde scholen die we heel veel door heel nederland hebben staan en waarbij kinderen als vanaf peuter zijnde geindoctrineerd worden.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:33 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Het is algemeen ongeaccepteerd dat docenten aan universiteiten politieke kleuren gaan bepleiten. En dat lijkt me goed ook, want rond een leeftijd van 17-18-19 ben je nog heel vatbaar voor persoonlijke meningen van docenten. Iemand die zich met politiek wilt bezighouden kiest daar uit vrije wil voor en moet niet met belastinggeld verteld worden op welke partij te stemmen.
Sinds wanneer krijgen keukens subsidie?quote:Op maandag 29 februari 2016 12:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Moet ik nu ook ontslagen worden?
Nooit van de aanrechtsubsidie gehoord zeker?quote:Op maandag 29 februari 2016 12:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Sinds wanneer krijgen keukens subsidie?
Scholen waarop een studie aan de UvT (of KUTquote:Op maandag 29 februari 2016 12:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuk maar hoe zit het met alle geloofsgerelateerde scholen die we heel veel door heel nederland hebben staan en waarbij kinderen als vanaf peuter zijnde geindoctrineerd worden.
Alle niet-PVV'ers moeten ontslagen worden. Ja dus.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Moet ik nu ook ontslagen worden?
Als uw mening dezelfde is van Greet en zijn Greetdienstigen is er niks aan de hand lijkt me. Hoe extremer hoe beter ook.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nooit van de aanrechtsubsidie gehoord zeker?
Maar zonder gein: ik sta voor de klas en ik verkondig op dit forum mijn mening. Dat kan vast niet de bedoeling zijn.
Je moet ook een groter perspectief hebben.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Malle aanpassing vanuit Nederlands perspectief.
Verkondig je ook wel eens een mening aan je kinderen? Zo ja: is het de mening van Geert? In dat geval is er geen probleem.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nooit van de aanrechtsubsidie gehoord zeker?
Maar zonder gein: ik sta voor de klas en ik verkondig op dit forum mijn mening. Dat kan vast niet de bedoeling zijn.
Ook daar heeft het weinig mee te maken natuurlijk.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:11 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Je moet ook een groter perspectief hebben.
En wat voor perspectief stel je in dat geval voor?quote:Op maandag 29 februari 2016 12:11 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Je moet ook een groter perspectief hebben.
Wereldwijd.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En wat voor perspectief stel je in dat geval voor?
Ik begrijp niks van de GBL zijn vrijheid van meningsuiting nee.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:12 schreef hardewerker3 het volgende:
Mensen die dit begrijpen...![]()
Een godwin is gewoonweg onvermijdelijk man.
Toch is die vrij rechtlijnig hoor.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik begrijp niks van de GBL zijn vrijheid van meningsuiting nee.
Het perspectief en de doelstelling van de islam is vrij duidelijk, lijkt me.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus ook vanuit het perspectief van de islam?
Nou nee, maar leg eens uit? Welke centrale doelstelling zit er achter?quote:Op maandag 29 februari 2016 12:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het perspectief en de doelstelling van de islam is vrij duidelijk, lijkt me.
Er zijn twee soorten uitspraken. PVV-welgevallige uitspraken vallen onder de vrijheid van meningsuiting. De rest is demonisering en moet verboden worden.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik begrijp niks van de GBL zijn vrijheid van meningsuiting nee.
Vanuit jouw perspectief genomen is dat inderdaad vrij duidelijk.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het perspectief en de doelstelling van de islam is vrij duidelijk, lijkt me.
Deze hoogleraar uit kritiek op de koers van de PVV. Waarom zou dat niet moeten mogen?quote:Op maandag 29 februari 2016 11:33 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Het is algemeen ongeaccepteerd dat docenten aan universiteiten politieke kleuren gaan bepleiten. En dat lijkt me goed ook, want rond een leeftijd van 17-18-19 ben je nog heel vatbaar voor persoonlijke meningen van docenten. Iemand die zich met politiek wilt bezighouden kiest daar uit vrije wil voor en moet niet met belastinggeld verteld worden op welke partij te stemmen.
quote:Op maandag 29 februari 2016 12:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er zijn twee soorten uitspraken. PVV-welgevallige uitspraken vallen onder de vrijheid van meningsuiting. De rest is demonisering en moet verboden worden.
Van boven wordt natuurlijk omgebogen naar 'van links'.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:53 schreef Toefjes het volgende:
De kogel komt nu van boven trouwens? Heeft Wilders zich daar al over uitgesproken?
Mensen in het onderwijs zijn sowieso allemaal links.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Van boven wordt natuurlijk omgebogen naar 'van links'.
Iemand die hoogleraar én decaan én lid adviesorgaan (allemaal in publieke sectoren) is, is dus geen ambtenaar in jouw ogen.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een universiteit op bijzondere grondslag is een privaat bedrijf dat geld van de overheid aanneemt. Het wordt immers opgericht door particulieren, die daar subsidie voor krijgen. Subsidies krijgen echter heel veel mensen in Nederland, zoals kunstenaars. Dat zijn echter ook geen ambtenaren.
Dus iedereen die een publieke taak heeft mag in de media schreeuwen dat men in opstand moet komen tegen een politieke partij?quote:Op maandag 29 februari 2016 12:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het komt uiteindelijk gewoon neer op "iedereen die een cent van de overheid krijgt moet zijn bek houden tenzij je Geert Wilders bent" denk ik.
Onacceptabel. Heeft geen plaats in een wetenschappelijke, seculiere samenleving als vandaag.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuk maar hoe zit het met alle geloofsgerelateerde scholen die we heel veel door heel nederland hebben staan en waarbij kinderen als vanaf peuter zijnde geindoctrineerd worden.
Dat jij dat vindt maakt het nog niet waar.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:57 schreef KrappeAuto het volgende:
Iemand die hoogleraar én decaan én lid adviesorgaan (allemaal in publieke sectoren) is, is dus geen ambtenaar in jouw ogen.
Ook al accepteer je die definitie niet van ambtenaar, alsnog is het niet heel relevant. Gaat er uiteindelijk om dat deze man veel invloed heeft binnen de publieke sector. Doorgaans dienen die mensen zo neutraal mogelijk te zijn. Dat geldt voor de koning, burgemeesters en docenten. Dat is het punt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |