abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160309979
quote:
2s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De universiteit van Tilburg is een instelling voor bijzonder onderwijs. Die geven onderwijs met een bepaalde levensbeschouwelijke (en daarmee ook politieke) insteek. Daar kiest men ook bewust voor als je daar gaat studeren lijkt me.
Men kiest bewust voor grove, dramatische afwijzing van politieke partijen als ze daar gaan studeren? Ik dacht het niet. Op z'n hoogst een milde bepleiting voor het stemmen op Christelijke partijen.

Overigens strekt de invloed van deze decaan veel verder dan alleen de klassen die hij les geeft.
pi_160310007
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:42 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Men kiest bewust voor grove, dramatische afwijzing van politieke partijen als ze daar gaan studeren? Ik dacht het niet. Op z'n hoogst een milde bepleiting voor het stemmen op Christelijke partijen.

Overigens strekt de invloed van deze decaan veel verder dan alleen de klassen die hij les geeft.
Je hoeft niet aan die universiteit te gaan studeren. Er zijn ook gewoon universiteiten met een openbare signatuur.
pi_160310047
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja. Ik kon niet ontdekken waar hij vertelde op welke partij er gestemd dient te worden. Jij blijkbaar wel, dus vandaar mijn vraag.
Het lijkt erop dat hij pleit om te stemmen voor elke partij, behalve de PVV. En het liefst op partijen die actief de strijd aangaan met de PVV.

Maar specifiek is dat niet heel relevant, wat je had kunnen begrijpen als je kritisch kon nadenken. Waar het hier om gaat is dat een hoge ambtenaar publiekelijk politieke kleur bepleit. Dat is waarover gediscussieerd dient te worden.
pi_160310059
quote:
2s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je hoeft niet aan die universiteit te gaan studeren. Er zijn ook gewoon universiteiten met een openbare signatuur.
Helaas krijgt deze universiteit belastinggeld dus daar gaat je argument.
pi_160310077
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:46 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat hij pleit om te stemmen voor elke partij, behalve de PVV. En het liefst op partijen die actief de strijd aangaan met de PVV.

Maar specifiek is dat niet heel relevant, wat je had kunnen begrijpen als je kritisch kon nadenken.
Altijd mooi om dit soort verwijten te krijgen van PVV'ers, complotidioten, creationisten en andere gestoorden.
quote:
Waar het hier om gaat is dat een hoge ambtenaar publiekelijk politieke kleur bepleit. Dat is waarover gediscussieerd dient te worden.
Ik dien helemaal niks.
pi_160310084
quote:

[..]

Nooit van de vrijheid van onderwijs gehoord? Je lijkt geen flauw benul te hebben van waar je over praat...
pi_160310097
quote:

[..]

Mensen moeten aan deze universiteit studeren want deze universiteit krijgt belastinggeld? Wat is deze?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_160310104
quote:
2s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nooit van de vrijheid van onderwijs gehoord? Je lijkt geen flauw benul te hebben van waar je over praat...
Nooit van neutraliteit van ambtenaren gehoord? Je lijkt geen flauw benul te hebben van waar je over praat...
pi_160310108
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Welke dan?

[..]

Met een partij die van tevoren aangeeft dat er een anti-islamtisch regeerakkoord moet komen omdat ie anders niet meeregeert? Volgens mij sluit de PVV zo ook nogal wat partijen uit. Zo ongeveer allemaal zelfs.

[..]

Ja, best. Kom maar met een coalitievoorstel. Gewoon wat gepeilde zetelaantallen erbij en lekker puzzelen. Rond desnoods nog wat zetelaantallen op gewenste plekken naar boven af.
Een cordon sanitair dient om de eigen machtspositie te behouden ten koste van de concurrent die in jouw nek ademt. De PVV ademt andere partijen in de nek.

Als Rutte van het politieke toneel is verdwenen is de VVD best bereid om weer met de PVV samen te werken. Ik denk dat ze dit veel liever doen dan met de huidige PvdA. De kleine christelijke partijen doen bij iedere coalitie mee dus er valt heus wel wat te onderhandelen. Ik denk dat zelfs het CDA overstag zou gaan met het gebruikelijke voor-theater.

Men kan wel elke keer roepen dat de PVV wegliep, hoeveel eerdere coalities liepen niet van elkaar weg om vervolgens weer samen te regeren. Dat is politiek. Bovendien zijn veel PVV standpunten actueel. Een verdeelde EU, de toenemende dreiging van moslimterrorisme in Europa, de ongecontroleerde stroom immigranten naar Europa, het Schengenakkoord wat op barsten staat, de casus Griekenland en de toenemende spanningen in de wereld.
pi_160310110
quote:

[..]

Maar specifiek is dat niet heel relevant, wat je had kunnen begrijpen als je kritisch kon nadenken. Waar het hier om gaat is dat een hoge ambtenaar publiekelijk politieke kleur bepleit. Dat is waarover gediscussieerd dient te worden.
Hij is geen ambtenaar maar verbonden aan een universiteit op een bijzondere grondslag. Dat is qua arbeidsrelatie een vrij belangrijk verschil.
pi_160310117
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:48 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Nooit van neutraliteit van ambtenaren gehoord? Je lijkt geen flauw benul te hebben van waar je over praat...
meneer is geen ambtenaar.
pi_160310131
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:48 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Hij is geen ambtenaar.
pi_160310153
Mensen die betaald worden van belastinggeld zijn geen ambtenaren?

Ook al is dat zo, kan je alsnog bepleiten dat hij sterke invloed heeft op andere topambtenaren, wat dezelfde vragen zou doen oproepen.
pi_160310175
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Geen rechter is zo dom Wilders te veroordelen. Dat betekent gratis zetels uitdelen voor de PVV.
Daar hebben rechters lak aan hoor.
pi_160310198
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:51 schreef KrappeAuto het volgende:

Ook al is dat zo, kan je alsnog bepleiten dat hij sterke invloed heeft op andere topambtenaren, wat dezelfde vragen zou doen oproepen.
Geert krijgt ook belastinggeld. Moet Geert ook neutraal zijn?
pi_160310210
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:51 schreef KrappeAuto het volgende:
Zeker niet per definitie inderdaad. En in het geval van bijzonder onderwijs is de regelgeving op veel vlakken wat afwijkend.
quote:
Ik zie niet in waarom mensen geen politieke mening zouden mogen hebben en uitdragen.
Ga je overigens ook zo tekeer als een Ewald Engelen wat roept? Of wanneer via powned wordt gepleit voor een referendum tegen Europa?
pi_160310288
quote:
5s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Geert krijgt ook belastinggeld. Moet Geert ook neutraal zijn?
Uitzonderingen voor politici, private bedrijven die bepaalde opdrachten van de overheid aannemen, etc. Maar niet voor een hoogleraar én decaan én lid adviesorgaan (allemaal in publieke sectoren). Deze man is tot in de kern ambtenaar en daarom is het zo verwonderlijk dat jullie het toelaten dat deze mensen sterke politieke kleuren bepleiten in de media.

Wat als de koning zou zeggen dat iedereen tegen de PVV moet strijden?
pi_160310293
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een cordon sanitair dient om de eigen machtspositie te behouden ten koste van de concurrent die in jouw nek ademt. De PVV ademt andere partijen in de nek.

Als Rutte van het politieke toneel is verdwenen is de VVD best bereid om weer met de PVV samen te werken. Ik denk dat ze dit veel liever doen dan met de huidige PvdA. De kleine christelijke partijen doen bij iedere coalitie mee dus er valt heus wel wat te onderhandelen. Ik denk dat zelfs het CDA overstag zou gaan met het gebruikelijke voor-theater.

Men kan wel elke keer roepen dat de PVV wegliep, hoeveel eerdere coalities liepen niet van elkaar weg om vervolgens weer samen te regeren. Dat is politiek. Bovendien zijn veel PVV standpunten actueel. Een verdeelde EU, de toenemende dreiging van moslimterrorisme in Europa, de ongecontroleerde stroom immigranten naar Europa, het Schengenakkoord wat op barsten staat, de casus Griekenland en de toenemende spanningen in de wereld.
PVV/VVD/CDA?

Ten eerste is dat dan het definitieve einde van het CDA. Die gaan echt niet nóg een keer zo'n experiment aan. De VVD zie ik dat nog wel doen inderdaad. Ze schuiven Zijlstra al naar voren en die doet absoluut z'n best om Wilders na te praten.

Hoe dan ook: ze hebben écht het CDA nodig, anders gaat het niet gebeuren. En zelfs áls dat zou gaan gebeuren, dan heeft zo'n coalitie in de Eerste Kamer 34 van de 75 zetels. 36 als ze ook de SGP weer meekrijgen. En zo heb je dus zelfs met een Tweedekamermeerderheid een vleugellam kabinet.

En zelfs dan. Een rechtsconservatief christenkabinet. Hoe gaan Henk en Ingrid daar beter van worden? Uitkeringen omlaag, pensioenleeftijd omhoog, meer marktwerking, hogere ziektekosten, lagere toeslagen, noem maar op.
pi_160310370
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:57 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Uitzonderingen voor politici, private bedrijven die bepaalde opdrachten van de overheid aannemen, etc. Maar niet voor een hoogleraar én decaan én lid adviesorgaan (allemaal in publieke sectoren). Deze man is tot in de kern ambtenaar en daarom is het zo verwonderlijk dat jullie het toelaten dat deze mensen sterke politieke kleuren bepleiten in de media.

Het vaker roepen maakt meneer nog echt geen ambtenaar.
pi_160310413
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:57 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Een universiteit op bijzondere grondslag is een privaat bedrijf dat geld van de overheid aanneemt. Het wordt immers opgericht door particulieren, die daar subsidie voor krijgen. Subsidies krijgen echter heel veel mensen in Nederland, zoals kunstenaars. Dat zijn echter ook geen ambtenaren.
pi_160310435
quote:
7s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een universiteit op bijzondere grondslag is een privaat bedrijf dat geld van de overheid aanneemt. Het wordt immers opgericht door particulieren, die daar subsidie voor krijgen. Subsidies krijgen echter heel veel mensen in Nederland, zoals kunstenaars. Dat zijn echter ook geen ambtenaren.
Ik ben ergens wel bang dat dit concept wat hoog gegrepen is :+
pi_160310471
quote:
10s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ben ergens wel bang dat dit concept wat hoog gegrepen is :+
Het komt uiteindelijk gewoon neer op "iedereen die een cent van de overheid krijgt moet zijn bek houden tenzij je Geert Wilders bent" denk ik.
  maandag 29 februari 2016 @ 12:05:17 #273
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_160310480
quote:
10s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het komt uiteindelijk gewoon neer op "iedereen die een cent van de overheid krijgt moet zijn bek houden tenzij je Geert Wilders bent" denk ik.
Moet ik nu ook ontslagen worden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_160310496
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:33 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het is algemeen ongeaccepteerd dat docenten aan universiteiten politieke kleuren gaan bepleiten. En dat lijkt me goed ook, want rond een leeftijd van 17-18-19 ben je nog heel vatbaar voor persoonlijke meningen van docenten. Iemand die zich met politiek wilt bezighouden kiest daar uit vrije wil voor en moet niet met belastinggeld verteld worden op welke partij te stemmen.
Leuk maar hoe zit het met alle geloofsgerelateerde scholen die we heel veel door heel nederland hebben staan en waarbij kinderen als vanaf peuter zijnde geindoctrineerd worden. :')
pi_160310505
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Sinds wanneer krijgen keukens subsidie?
  maandag 29 februari 2016 @ 12:08:07 #276
346939 Janneke141
pi_160310556
quote:
11s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Sinds wanneer krijgen keukens subsidie?
Nooit van de aanrechtsubsidie gehoord zeker?

Maar zonder gein: ik sta voor de klas en ik verkondig op dit forum mijn mening. Dat kan vast niet de bedoeling zijn.
pi_160310565
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuk maar hoe zit het met alle geloofsgerelateerde scholen die we heel veel door heel nederland hebben staan en waarbij kinderen als vanaf peuter zijnde geindoctrineerd worden. :')
Scholen waarop een studie aan de UvT (of KUT :+) een logisch vervolg is.
pi_160310566
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Alle niet-PVV'ers moeten ontslagen worden. Ja dus.
pi_160310583
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar zonder gein: ik sta voor de klas en ik verkondig op dit forum mijn mening. Dat kan vast niet de bedoeling zijn.
Als uw mening dezelfde is van Greet en zijn Greetdienstigen is er niks aan de hand lijkt me. Hoe extremer hoe beter ook.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 29 februari 2016 @ 12:11:03 #280
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_160310638
quote:
2s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Malle aanpassing vanuit Nederlands perspectief.
Je moet ook een groter perspectief hebben.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_160310640
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Verkondig je ook wel eens een mening aan je kinderen? Zo ja: is het de mening van Geert? In dat geval is er geen probleem.

Mocht je echter de kinderen indoctrineren met leugens uit de (s)linkse kerk, dan heb je inderdaad een probleem.
pi_160310662
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:11 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ook daar heeft het weinig mee te maken natuurlijk.
pi_160310677
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:11 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

En wat voor perspectief stel je in dat geval voor?
pi_160310701
Mensen die dit begrijpen... :')

Een godwin is gewoonweg onvermijdelijk man.
  maandag 29 februari 2016 @ 12:14:13 #285
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_160310734
quote:
5s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En wat voor perspectief stel je in dat geval voor?
Wereldwijd.
pi_160310747
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:14 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Wereldwijd.
Dus ook vanuit het perspectief van de islam?
pi_160310767
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:12 schreef hardewerker3 het volgende:
Mensen die dit begrijpen... :')

Een godwin is gewoonweg onvermijdelijk man.
Ik begrijp niks van de GBL zijn vrijheid van meningsuiting nee.
  maandag 29 februari 2016 @ 12:18:41 #288
346939 Janneke141
pi_160310831
quote:
2s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Toch is die vrij rechtlijnig hoor.
  maandag 29 februari 2016 @ 12:20:45 #289
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_160310886
quote:
10s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus ook vanuit het perspectief van de islam?
Het perspectief en de doelstelling van de islam is vrij duidelijk, lijkt me.
pi_160310925
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:20 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nou nee, maar leg eens uit? Welke centrale doelstelling zit er achter?
pi_160310935
quote:
2s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Er zijn twee soorten uitspraken. PVV-welgevallige uitspraken vallen onder de vrijheid van meningsuiting. De rest is demonisering en moet verboden worden.
pi_160311004
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:20 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Vanuit jouw perspectief genomen is dat inderdaad vrij duidelijk.
pi_160311030
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:33 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het is algemeen ongeaccepteerd dat docenten aan universiteiten politieke kleuren gaan bepleiten. En dat lijkt me goed ook, want rond een leeftijd van 17-18-19 ben je nog heel vatbaar voor persoonlijke meningen van docenten. Iemand die zich met politiek wilt bezighouden kiest daar uit vrije wil voor en moet niet met belastinggeld verteld worden op welke partij te stemmen.
Deze hoogleraar uit kritiek op de koers van de PVV. Waarom zou dat niet moeten mogen?

Vanuit de wetenschappelijke hoek is de laatste jaren ook voldoende kritiek geweest op het beleid van het kabinet en voorstellen van afzonderlijke fracties. Waarom zou dat niet moeten mogen?

Het is juist goed als mensen met een wetenschappelijke achtergrond zich mengen in het publieke debat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_160311093
Naast de Rode Khmer achtige intellectuelenhaat, begint de roep vanuit de PVV om instituten te zuiveren van PVV-kritische geluiden wel een beetje eng te worden. De diepe verachting van PVV-ers voor de vrijheid van meningsuiting is al bijna 10 jaar helder, maar ipv netjes een wet te maken die PVV-kritische geluiden verbiedt stuurt Wilders aan op een Berufsverbot.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160311154
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Er zijn twee soorten uitspraken. PVV-welgevallige uitspraken vallen onder de vrijheid van meningsuiting. De rest is demonisering en moet verboden worden.
:D
pi_160311703
De kogel komt nu van boven trouwens? Heeft Wilders zich daar al over uitgesproken?
pi_160311747
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:53 schreef Toefjes het volgende:
De kogel komt nu van boven trouwens? Heeft Wilders zich daar al over uitgesproken?
Van boven wordt natuurlijk omgebogen naar 'van links'.
  maandag 29 februari 2016 @ 12:57:06 #298
346939 Janneke141
pi_160311833
quote:
6s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Van boven wordt natuurlijk omgebogen naar 'van links'.
Mensen in het onderwijs zijn sowieso allemaal links.
pi_160311850
quote:
7s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Iemand die hoogleraar én decaan én lid adviesorgaan (allemaal in publieke sectoren) is, is dus geen ambtenaar in jouw ogen.

Ook al accepteer je die definitie niet van ambtenaar, alsnog is het niet heel relevant. Gaat er uiteindelijk om dat deze man veel invloed heeft binnen de publieke sector. Doorgaans dienen die mensen zo neutraal mogelijk te zijn. Dat geldt voor de koning, burgemeesters en docenten. Dat is het punt.

quote:
10s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus iedereen die een publieke taak heeft mag in de media schreeuwen dat men in opstand moet komen tegen een politieke partij?

quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Onacceptabel. Heeft geen plaats in een wetenschappelijke, seculiere samenleving als vandaag.
  maandag 29 februari 2016 @ 13:00:03 #300
346939 Janneke141
pi_160311934
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 12:57 schreef KrappeAuto het volgende:
Iemand die hoogleraar én decaan én lid adviesorgaan (allemaal in publieke sectoren) is, is dus geen ambtenaar in jouw ogen.

Ook al accepteer je die definitie niet van ambtenaar, alsnog is het niet heel relevant. Gaat er uiteindelijk om dat deze man veel invloed heeft binnen de publieke sector. Doorgaans dienen die mensen zo neutraal mogelijk te zijn. Dat geldt voor de koning, burgemeesters en docenten. Dat is het punt.
Dat jij dat vindt maakt het nog niet waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')