abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160384419
quote:
Te grappig!

Maar dit is same sex...en niet echt te vergelijken.

En zoiets is creepy of voor sommigen misschien vleiend, maar ik zie dit niet als bedreiging en voorbode tot erger.
  donderdag 3 maart 2016 @ 08:51:15 #127
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160384461
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 20:34 schreef Disana het volgende:

Het is betuttelend.
Dat is veel wetgeving ook. Net als deze hele campagne.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2016 @ 09:09:36 #129
137949 Disana
pi_160384679
quote:
Haha ja, dat zei ik gisteren al, dat het me niet zou verbazen als veel mannen het leuk zouden vinden. Dat is omdat vrouwen geen bedreiging zijn, vermoed ik.
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2016 @ 09:10:23 #130
137949 Disana
pi_160384687
quote:
2s.gif Op donderdag 3 maart 2016 08:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is veel wetgeving ook. Net als deze hele campagne.
Och, het is een campagne met een knipoog.
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:14:45 #131
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_160384752
quote:
Maar doen ze (de hoofdrolspelers in dit experiment) dit dan bij mannen die zélf regelmatig iets dergelijks doen bij vrouwen?
pi_160385013
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:14 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Maar doen ze (de hoofdrolspelers in dit experiment) dit dan bij mannen die zélf regelmatig iets dergelijks doen bij vrouwen?
Zo te zien zijn het random mannen
pi_160385630
Wat goed dat deze vrouwen een website hebben gemaakt en een hashtag hebben bedacht, en dat naast hun taken in het huishouden, echt knap :Y

En dat allemaal ook nog eens met 20% korting _O_
  donderdag 3 maart 2016 @ 10:37:59 #134
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_160386039
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Vrijwel al die mannen schrokken ervan. Dat zegt wel wat over seksuele intimidatie.
De enige parel die niet wilde vechten maar een kusje terug blies lijkt mij trouwens wel verreweg de leukste voor vrouwen. Dat zegt dus ook wel wat over de vrouwen die niet gediend zijn van seksuele intimidatie. #vrouwenlogica #geengrap
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2016 @ 10:49:45 #135
137949 Disana
pi_160386261
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:37 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

De enige parel die niet wilde vechten maar een kusje terug blies lijkt mij trouwens wel verreweg de leukste voor vrouwen. Dat zegt dus ook wel wat over de vrouwen die niet gediend zijn van seksuele intimidatie. #vrouwenlogica #geengrap
Van mannen is het gewoon lastiger, omdat je niet weet wat ze nog meer doen als je niet goed reageert.
pi_160386550
"Wat een leuke jurk heb je aan."
Vrouw checkt hoe je eruit ziet.

Scenario A - ze vindt je er goed uitzien:
"Dank je! Je mag wel een koffie voor me kopen."

Scenario B - ze vindt je er niet goed uitzien:
"Seksisme! Ongehoord onbeschoft! Vlerk! Pek en veren!"
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:48:48 #137
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_160387371
Wederom wordt er totaal voorbijgegaan aan biologische factoren.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_160389954
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
"Wat een leuke jurk heb je aan."
Vrouw checkt hoe je eruit ziet.

Scenario A - ze vindt je er goed uitzien:
"Dank je! Je mag wel een koffie voor me kopen."

Scenario B - ze vindt je er niet goed uitzien:
"Seksisme! Ongehoord onbeschoft! Vlerk! Pek en veren!"
Wat een leuke jurk heb je aan zou ik nooit als seksisme zien. Ook niet als een oerlelijke man dat zegt.

Vind het altijd een beetje vervelend dat er (door mannen) net gedaan wordt of dit afhankelijk is van het uiterlijk van de man. Maar daar is het niet afhankelijk van, het is vooral situatie afhankelijk.

Iemand die gewoon amicaal is en schatje en liefje zegt, geen probleem. Datzelfde mens is op andere manieren ook amicaal tegen de mannen in zijn omgeving. Is vriendelijk bedoeld en wordt ook zo opgevat.
Denigrerend liefje en schatje kan wel een probleem zijn (als in irritant) en dan maakt het bar weinig uit of het pa tokkie is of brad pitt. Heb zelf bv soms de neiging om als ik geirriteerd ben popje, schatje, liefje te zeggen, maar de ondertoon spreekt dan boekdelen.
Onhandige versierpoging (te sterk erin komen) in bv het uitgaansleven, niet intimiderend, misschien een beetje irritant, maar niet "eng". Zelfde onhandige versierpoging in het donker op straat met niemand in de buurt kan intimiderend over komen tot "eng" zijn.

Sta ik zware dingen te versjouwen en een (sterke) man vraagt me of ik hulp nodig heb. Dank je, aardig bedoeld, aardig opgevat, ik ben nu eenmaal een ukkepuk en dus minder sterk. Sta ik te sleutelen aan bv de auto en een man zegt dat is geen vrouwenwerk, ik doe het wel, niet zo aardig opgevat, dat ik een kut heb betekend niet dat ik 2 linkerhanden heb.

Het uiterlijk van de man doet er in al die zaken niets toe. Hoe hij mij benaderd wel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:54:35 #139
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_160390316
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:48 schreef Eiwitshake het volgende:
Welkom in beschaafd West-Europa!!!!
pi_160390446
quote:
Welke dan?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 00:57:33 #141
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160407578
quote:
Wanneer gebeurde dat nog meer dan?
  vrijdag 4 maart 2016 @ 01:07:09 #142
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160407677
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat een leuke jurk heb je aan zou ik nooit als seksisme zien. Ook niet als een oerlelijke man dat zegt.

Vind het altijd een beetje vervelend dat er (door mannen) net gedaan wordt of dit afhankelijk is van het uiterlijk van de man. Maar daar is het niet afhankelijk van, het is vooral situatie afhankelijk.

Iemand die gewoon amicaal is en schatje en liefje zegt, geen probleem. Datzelfde mens is op andere manieren ook amicaal tegen de mannen in zijn omgeving. Is vriendelijk bedoeld en wordt ook zo opgevat.
Denigrerend liefje en schatje kan wel een probleem zijn (als in irritant) en dan maakt het bar weinig uit of het pa tokkie is of brad pitt. Heb zelf bv soms de neiging om als ik geirriteerd ben popje, schatje, liefje te zeggen, maar de ondertoon spreekt dan boekdelen.
Onhandige versierpoging (te sterk erin komen) in bv het uitgaansleven, niet intimiderend, misschien een beetje irritant, maar niet "eng". Zelfde onhandige versierpoging in het donker op straat met niemand in de buurt kan intimiderend over komen tot "eng" zijn.

Sta ik zware dingen te versjouwen en een (sterke) man vraagt me of ik hulp nodig heb. Dank je, aardig bedoeld, aardig opgevat, ik ben nu eenmaal een ukkepuk en dus minder sterk. Sta ik te sleutelen aan bv de auto en een man zegt dat is geen vrouwenwerk, ik doe het wel, niet zo aardig opgevat, dat ik een kut heb betekend niet dat ik 2 linkerhanden heb.

Het uiterlijk van de man doet er in al die zaken niets toe. Hoe hij mij benaderd wel.
Je punt is duidelijk en ik snap ook wel dat je dit zegt. Echter is het natuurlijk wel een feit dat dingen als auto's, elektronica en bouwtechnische dingen mannen over het algemeen nu eenmaal beter liggen dan vrouwen. Hoeveel vrouwen kiezen er voor een opleiding in zo'n vakgebied? Hoeveel vrouwen werken er in de bouw, als automonteur of als elektricien?

Als de man in jouw verhaaltje het 'dat is geen vrouwenwerk' weg zou laten vind ik het totaal niet seksistisch als een man dat aan zou bieden. Je zou hem ook dankbaar kunnen zijn. Ben ik ook als mijn vrouw mij aanbied om bepaalde dingen voor mij te doen.

Of je moet werkelijk overal een probleem achter willen zoeken waar ook feministes nogal een handje van hebben.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 01:18:11 #143
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160407762
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 20:50 schreef Jigzoz het volgende:
Zie bovenstaand de reden voor deze campagne.
Scherp.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160408985
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:38 schreef erodome het volgende:
Even de rest geknipt ook al ben ik het wel met je punt eens daar.

Alleen het uiterlijk maakt wel degelijk uit, laten we daar niet naïef over doen. Net zoals een hoop mannen meer zullen pikken van een dame die er goed uitziet. Daarom heb je ook mannen die compleet over zich heen laten walsen als ze een aantrekkelijke vriendin kunnen krijgen. Zo heb je ook vrouwen die seksistisch gedrag en/of opmerkingen negeren afhankelijk van de afzender (geld/looks/status).

Natuurlijk verschilt het per persoon hoe makkelijk je hierin bent maar ik denk niet dat er mensen compleet gevrijwaard zijn van deze condities. En op het moment dat je hierin niet meegaat ben je de klos zowel als man alsook als vrouw. Als vrouw ben je een slet, bitch of teaser. En als man ben je dan een homo, nerd of loser.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_160409856
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Haha ja, dat zei ik gisteren al, dat het me niet zou verbazen als veel mannen het leuk zouden vinden. Dat is omdat vrouwen geen bedreiging zijn, vermoed ik.
Ik ren hard weg, zo'n gestoord wijf is hartstikke gevaarlijk. Die gaat je vast stalken, terwijl ze op zolder bezig is met het stikken van een handtas van balzakhuid of zo. Ik heb niks tegen seksueel assertieve vrouwen verder, maar voor zo'n roofdier dat niet eens normaal een praatje wil aanknopen moet je oppassen, dat is GGZ-terrein.

Maar ik ben wel met je eens dat het bedreigende een heel belangrijk verschil maakt. Vrouwen kunnen lomp, grof, vervelend en handtastelijk zijn, en dat kan ongemakkelijk en genant zijn, maar beangstigend wordt het niet snel omdat er altijd nog de fysieke kracht is. Dus die vergelijking wordt tov vrouwen nooit eerlijk. Net zoals het ook niet eerlijk is dat zo'n seksueel agressieve vrouw voor gestoord wordt aangezien en een even (verbaal) seksueel agressieve man voor normaal doch ongemanierd. Maar zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar, je kunt bepaalde biologische aspecten niet wegredeneren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160409996
quote:
Opvallend dat dit op joop.nl staat, het lijken toch vooral kansenjongeren die vrij agressief reageren. Wel weer de groep die het vaakst vrouwen lastig valt (maar daar hoor je #geengrapje dan weer niet over).

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 04-03-2016 10:30:08 ]
  vrijdag 4 maart 2016 @ 09:52:16 #147
37769 erodome
Zweefteef
pi_160410424
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 01:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je punt is duidelijk en ik snap ook wel dat je dit zegt. Echter is het natuurlijk wel een feit dat dingen als auto's, elektronica en bouwtechnische dingen mannen over het algemeen nu eenmaal beter liggen dan vrouwen. Hoeveel vrouwen kiezen er voor een opleiding in zo'n vakgebied? Hoeveel vrouwen werken er in de bouw, als automonteur of als elektricien?

Als de man in jouw verhaaltje het 'dat is geen vrouwenwerk' weg zou laten vind ik het totaal niet seksistisch als een man dat aan zou bieden. Je zou hem ook dankbaar kunnen zijn. Ben ik ook als mijn vrouw mij aanbied om bepaalde dingen voor mij te doen.

Of je moet werkelijk overal een probleem achter willen zoeken waar ook feministes nogal een handje van hebben.
Mijn man is wat anders dan een man. Mijn partner kent me, weet wat ik kan en wat ik niet zo goed kan, of wat hij beter kan.

Er is ook nog een verschil of ik schaapachtig onder de moterkap sta te kijken of gewoon mijn ding doe. Dat er vanuit gaan dat ik het niet kan omdat ik een vrouw ben vind ik wel degelijk seksistisch.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 10:02:46 #148
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160410597
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 09:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Mijn man is wat anders dan een man. Mijn partner kent me, weet wat ik kan en wat ik niet zo goed kan, of wat hij beter kan.

Er is ook nog een verschil of ik schaapachtig onder de moterkap sta te kijken of gewoon mijn ding doe. Dat er vanuit gaan dat ik het niet kan omdat ik een vrouw ben vind ik wel degelijk seksistisch.
Lijkt mij nogal vergezocht dat een onbekende man gaat aanbieden om jouw auto te fixen. Maar ik begrijp het signaal, volgende keer lopen we wel door :)
  vrijdag 4 maart 2016 @ 11:08:53 #149
37769 erodome
Zweefteef
pi_160411934
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Lijkt mij nogal vergezocht dat een onbekende man gaat aanbieden om jouw auto te fixen. Maar ik begrijp het signaal, volgende keer lopen we wel door :)
Het was ook maar gewoon een vb.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 12:19:53 #150
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160413918
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Het was ook maar gewoon een vb.
Dat is ook één van de problemen, de rare voorbeelden. Zie bijvoorbeeld het filmpje in de link in de OP, ook daar allerlei rare voorbeelden die zelden voorkomen („Wil je echt meer salaris? Je hebt je schoonheid toch?” :') ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')