Gisteren stond het middenveld goed ja?quote:Op zondag 28 februari 2016 12:31 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Die kans zit er dik in ja, in ieder geval de meeste wedstrijden. Het middenveld staat namelijk goed en er wordt steeds gewonnen.
Uh, ja.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Gisteren stond het middenveld goed ja?
Oké dan.quote:
Oh en dat bepaal jij even. Omdat jij het zo ziet, is het ook zo en ben je het daar niet mee eens dan rot je op..quote:Op zondag 28 februari 2016 12:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Oké dan.
Jij hebt er echt kijk op.
Middenveld was gisteren slecht, met van Ginkel en Pröpper als grootste falers.
Als je dat niet hebt gezien, dan is deze discussie niet aan jou besteedt.
Pröpper was een keertje minder ja, maar die staat het hele seizoen al goed te voetballen en heeft toch niets met de discussie Van Ginkel - Hendrix te maken? Vreemde manier van discussiëren hou jij er op na, je verandert ook steeds van standpunt. Van Ginkel speelde gister aardig en scoorde een mooie goal, alweer zijn derde in vier Eredivisie-wedstrijden. Ik vind het ook zonde voor Hendrix, maar ik acht de kans groot dat dit middenveld voorlopig blijft staan ja. Van Ginkel heeft een beetje de rol van Wijnaldum, als loper die vaak voor het doel van de tegenstander te vinden is en bovendien scorend vermogen heeft.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Oké dan.
Jij hebt er echt kijk op.
Middenveld was gisteren slecht, met van Ginkel en Pröpper als grootste falers.
Als je dat niet hebt gezien, dan is deze discussie niet aan jou besteedt.
Ook dat zeg ik niet.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
2 keer gebankt, ja hij is afgeschreven
Nee van Ginkel speelde niet aardig en Pröpper was niet minder. Het was gewoon slecht.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:36 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Pröpper was een keertje minder ja, maar die staat het hele seizoen al goed te voetballen en heeft toch niets met de discussie Van Ginkel - Hendrix te maken? Vreemde manier van discussiëren hou jij er op na, je verandert ook steeds van standpunt. Van Ginkel speelde gister aardig en scoorde een mooie goal, alweer zijn derde in vier Eredivisie-wedstrijden. Ik vind het ook zonde voor Hendrix, maar ik acht de kans groot dat dit middenveld voorlopig blijft staan ja. Van Ginkel heeft een beetje de rol van Wijnaldum, als loper die vaak voor het doel van de tegenstander te vinden is en bovendien scorend vermogen heeft.
Vond jij het middenveld wel goed?quote:Op zondag 28 februari 2016 12:36 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Oh en dat bepaal jij even. Omdat jij het zo ziet, is het ook zo en ben je het daar niet mee eens dan rot je op..
Inderdaad, Cocu past zijn opstelling vaak aan. Het is dus niet ondenkbaar dat Hendrix bij een andere tegenstander wel de voorkeur krijgt.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:55 schreef Buitendam het volgende:
Ligt natuurlijk ook aan de tegenstander. Gisteren had je absoluut niet met Hendrix moeten spelen, want Ado kwam met een enorme muur waar je snelle technische spelers voor nodig hebt om doorheen te breken. Tegen Ajax zou Hendrix veel meer van pas kunnen komen, hoewel ik altijd zou beginnen met Propper, vGinkel en Guardado.
Even ervan uitgaande dat vGinkel niet kan worden overgenomen (alleen al vanwege salaris) hoop ik volgend seizoen op een basisplek voor Hendrix en dat Guardado op de plek van vGinkel komt te staan.
Ik was en ben blij met 3 punten. Hoe we daar aan kwamen zou me een rotzorg zijn.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:06 schreef Buitendam het volgende:
Als je alle feiten op een rij zet is dit het allerbeste seizoen sinds de periode Hiddink en de halve finale CL. Hoe enorm verwend zijn we dat een 2-0 thuiszege tegen een Ado wat geen kans heeft gehad als een slechte wedstrijd beschouwen? Relativeren is op dit moment wel het sleutelwoord.
Je kunt dan ook niet verwachten dat het altijd goed is. 27 punten uit 9 wedstrijden spreekt voor zich. Het gaat om het spel en dat is dit seizoen echt van een fenomenaal niveau. Het enige wat nog voor roet in het eten kan zorgen is een aantal pittige uitwedstrijden zoals in Groningen en Alkmaar.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik was en ben blij met 3 punten. Hoe we daar aan kwamen zou me een rotzorg zijn.
Alle ploegen (ook de Europese topploegen) hebben het vaak zat lastig tegen de laagvliegers als Sporting Gijon en Las Palmas. En dat terwijl ze een paar dagen ervoor of erna staan te schitteren tegen andere topploegen uit Europa.
Je zult me dan ook niet horen klagen over de wedstrijd van gisteren. 3 Punten en de nul gehouden. Maar echt goed was het niet. Dat druk zetten van minuut 55 tot minuut 70 was gewoon goed, en daarmee speel je dit soort tegenstanders mee kapot.
Vandaag hopen op puntverlies van Ajax.
Ja laten we het hele elftal en de manier van spelen omgooien in de belangrijkste periode van het seizoenquote:Op zondag 28 februari 2016 13:15 schreef Lyrebird het volgende:
4 mans middenveld, met Hendrix in de punt naar achteren, de drie andere heren daar voor. Locadia op de bank, en een 2-mans voorhoede met Pereiro/Lestienne en de Jong.
Met zo'n dynamisch middenveld zou ik niet voor 4-3-3 kiezen.
Dit idee is nieuw voor mij. Met flankspelers als Lestienne en (wie had gedacht dat ik dit ooit zou zeggen) Narsingh in vorm moet je toch al-tijd met buitenspelers spelenquote:Op zondag 28 februari 2016 13:15 schreef Lyrebird het volgende:
4 mans middenveld, met Hendrix in de punt naar achteren, de drie andere heren daar voor. Locadia op de bank, en een 2-mans voorhoede met Pereiro/Lestienne en de Jong.
Met zo'n dynamisch middenveld zou ik niet voor 4-3-3 kiezen.
Je kunt alleen met buitenspelers spelen, als je buitenspelers van topkwaliteit zijn. Als ze hun man niet voorbij komen, heb je er niets aan. Daarnaast kom je in een 4-3-3 systeem altijd een man tekort op het middenveld.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dit idee is nieuw voor mij. Met flankspelers als Lestienne en (wie had gedacht dat ik dit ooit zou zeggen) Narsingh in vorm moet je toch al-tijd met buitenspelers spelen
Het zijn profs he.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:17 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ja laten we het hele elftal en de manier van spelen omgooien in de belangrijkste periode van het seizoen
Jij vindt dat Lestienne en Narsingh hun man niet voorbij komen? Zelfs nu met Locadia en Pereiro die beide bagger zijn op de flank is het voor de tegenstander bijna niet te verdedigen door de opkomende middenvelders in de personen van Propper, vGinkel en Guardado.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je kunt alleen met buitenspelers spelen, als je buitenspelers van topkwaliteit zijn. Als ze hun man niet voorbij komen, heb je er niets aan. Daarnaast kom je in een 4-3-3 systeem altijd een man tekort op het middenveld.
Het Ajax van begin jaren 90 kon dat wel, maar ik heb het bij PSV nooit goed zien werken. Daarnaast hebben wij prima backs. Liever opkomende backs dan matige flankspelers.
maar dat Ajax speelde ook met een inschuivende centrale verdediger, kwam in de opbouw/aanval dus neer op 3-4-3quote:Op zondag 28 februari 2016 13:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je kunt alleen met buitenspelers spelen, als je buitenspelers van topkwaliteit zijn. Als ze hun man niet voorbij komen, heb je er niets aan. Daarnaast kom je in een 4-3-3 systeem altijd een man tekort op het middenveld.
Het Ajax van begin jaren 90 kon dat wel, maar ik heb het bij PSV nooit goed zien werken. Daarnaast hebben wij prima backs. Liever opkomende backs dan matige flankspelers.
Dat was idd. de kracht van dat Ajax, met ook nog eens opkomende backs (Blind, Silooy).quote:Op zondag 28 februari 2016 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dat Ajax speelde ook met een inschuivende centrale verdediger, kwam in de opbouw/aanval dus neer op 3-4-3
Klopt, aan de andere kant heb je met Willems als back al een verkapte linksbuiten. Dus daar zal het gemis van een flankspeler minder zijn.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jij vindt dat Lestienne en Narsingh hun man niet voorbij komen? Zelfs nu met Locadia en Pereiro die beide bagger zijn op de flank is het voor de tegenstander bijna niet te verdedigen door de opkomende middenvelders in de personen van Propper, vGinkel en Guardado.
Lestienne en Narsingh benaderen dat Ajax systeem beter dan Locadia en Pereiro, maar het houdt niet over (Lestienne is nogmaals wel van niveau). Maar dan nog - het werkt echt beter met een inschuivende verdediger, en die hebben wij niet.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jij vindt dat Lestienne en Narsingh hun man niet voorbij komen? Zelfs nu met Locadia en Pereiro die beide bagger zijn op de flank is het voor de tegenstander bijna niet te verdedigen door de opkomende middenvelders in de personen van Propper, vGinkel en Guardado.
Het was gewoon niet bepaald flitsend gisteren. Resultaat is prima maar je kan moeilijk gaan zitten beweren dat het zo'n goede pot voetbal was.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:06 schreef Buitendam het volgende:
Als je alle feiten op een rij zet is dit het allerbeste seizoen sinds de periode Hiddink en de halve finale CL. Hoe enorm verwend zijn we dat een 2-0 thuiszege tegen een Ado wat geen kans heeft gehad als een slechte wedstrijd beschouwen? Relativeren is op dit moment wel het sleutelwoord.
Ik hoor dat meer, maar Willems komt haast nooit op de positie van linksbuiten. Hij slingert die bal maximaal een meter of 20 over de middenlijn voor. Dan staat ie in 5 stappen weer op de backpositie. Je ziet hem nooit de flankspeler voor de voeten lopen.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Klopt, aan de andere kant heb je met Willems als back al een verkapte linksbuiten. Dus daar zal het gemis van een flankspeler minder zijn.
Ook al ben ik voorstander van Lestienne en Narsingh op de flanken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |