Er zijn ook gewoon foto's.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:35 schreef francorex het volgende:
[..]
Computer generated images (cgi), zelfs NASA geeft dit toe...Dit is een belangrijk punt dus google zelf ' images earth from space '
Als het alleen een aanname was dan zouden de berekeningen niet uitkomen.quote:Klopt omdat die wiskundige modellen gebouwd zijn op de aanname dat de aarde een bol is.
Seizoenen zijn onmogelijk op een platte aarde omdat dit afhankelijk is van de ietwat schuine stand van een ronde planeet. Dit kunnen we ook zien op andere planeten.quote:Foute aanname. Bekijk hoe flat-earth-model werkt.
Er zijn ook mensen die volgens het collectieve brein van het internet geloven in het vliegende spahetti monster. Dat zegt dus helemaal niets.quote:Anno 2016 NASA wordt ontmanteld door de hived-mind/ collectieve brein van het internet. NASA geloofwaardigheid als wetenschappelijke ruimte organisatie ligt aan diggelen. En daarmee ook het heliocentrisch model.
Volken die de hemel in de gaten hielden wisten dat de Aarde stationair was en alle hemellichamen draaien om haar heen rond Polaris.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:38 schreef Manke het volgende:
Wat zegt de oudheid hierover, dus volken die de hemel in de gaten hielden?
De Grieken zeiden bolvormig, en die hadden geen belang bij een conspiracy.
quote:The following video examines the Geocentric Flat Earth beliefs of ancient cultures such as the Mayans, Navahoes, and Dogons, sacred texts such as the Indian Vedas, Christian Bible and Muslim Koran, and mysterious maps such as Mercator's North polar projection and assorted Babylonian, Korean and medieval European wheel maps. In this video I also present evidence that Atlantis, the fabled lost city/continent, is actually a description of the flat Earth before the biblical flood
ah thanks. Denk alleen niet dat we dan zwaartekracht zouden hebben, maar misschien wordt dat veroorzaakt door de massa van de 4 olifanten en schildpad die de wereld dragenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:55 schreef francorex het volgende:
[..]
Volken die de hemel in de gaten hielden wisten dat de Aarde stationair was en alle hemellichamen draaien om haar heen rond Polaris.
[..]
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:03 schreef Apekoek het volgende:
In deze video van Vsauce krijg je ook te zien hoe het zou zijn wanneer je naar de rand zou lopen.
In de volgende video worden 5 wetenschappelijke mythes ontkracht populair bij " ball-earthers "quote:Dan heb je ook nog bijv. de Foucault Pendulum die overal ter aarde in musea bewijst dat de aarde bol is EN draait om zijn eigen as.
De Grieken berekenden bolvormig, dat is iets anders dan beweren.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:38 schreef Manke het volgende:
Wat zegt de oudheid hierover, dus volken die de hemel in de gaten hielden?
De Grieken zeiden bolvormig, en die hadden geen belang bij een conspiracy.
Jij reageert binnen de 3 min op een video die 21 minuten lang is. Time-out voor jouw.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:19 schreef ems. het volgende:
Grappig om te zien dat die video helemaal niets ontkracht.
Zeg dat ja... Dat gezever over perspective bijvoorbeeld, rond minuut 6-7. Botweg zeggen dat dit op een recht oppervlak ook gebeurt, en vervolgens allemaal voorbeelden geven van gekromde oppervlakten... Die hele 'het is perspectief!' verklaring voor waarom schepen achter de horizon verdwijnen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:19 schreef ems. het volgende:
Heel lang heb je niet nodig om te concluderen dat het ongefundeerde flat-earth propaganda is. Er wordt letterlijk niets in ontkracht, er worden alleen wat dingen beweerd met het gebruikelijke "de overheid is evil dus deze onzin die ik verkondig is daardoor meer waar".quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:22 schreef francorex het volgende:
[..]
Jij reageert binnen de 3 min op een video die 21 minuten lang is. Time-out voor jouw.
Aurora borealis, door het magnetisch veld dat alleen veroorzaakt kan worden door de spin van de ijzeren kern.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:16 schreef francorex het volgende:
[..]
In de volgende video worden 5 wetenschappelijke mythes ontkracht populair bij " ball-earthers "
Grappig om zien. Topic is 2 pagina's ver en 4/5 van onderstaande wetenschappelijke mythes is reeds naar voren gebracht.
1 circumnavigatie
2 tijdzones
3 Schepen die verdwijnenenachter de horizon
4 Foucaults pedulum
5 Corioles effect
Kan jij nou in je eigen woorden uitleggen waarom 'perspectief' een geldige verklaring is? De spreker in deze video liegt daar namelijk botweg over.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:22 schreef francorex het volgende:
[..]
Jij reageert binnen de 3 min op een video die 21 minuten lang is. Time-out voor jouw.
Bovendien weet deze persoon niet wat "most" of "tend to" betekendquote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:19 schreef ems. het volgende:
En in de tussentijd blijf ik maar vragen hoe 'perspectief' precies een verklaring is voor die schepen op een platte aarde.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:35 schreef francorex het volgende:
Het is wachten op het circumnavigatie argument. Dan scoren de ball-earthers 5/5 !
Het is wachten op een reactie in de trent van schepen varen om de wereld, Colombus en dergelijke...
Toont aan hoe geprogrammeerd we met zijn allen zijn. Als ball-earthers, ik reken mijzelf daar bij want niet zo lang geleden was ik ook zo stereotyp en voorspelbaar.
Nu zie ik het met eigen ogen en beleef ik het.
In dit forum, of ergens op google-video-hangout of youtube maakt niet uit. je ziet steeds het zelfde: herhaling na herhaling na herhaling
het magnetisch veld zou zich heel anders verdelen bij een platte aarde, noord aan de bovenkant, zuid aan de onderkant. Met een kompas kan je aantonen dat dat niet zo is.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:35 schreef francorex het volgende:
Het is wachten op het circumnavigatie argument. Dan scoren de ball-earthers 5/5 !
Het is wachten op een reactie in de trent van schepen varen om de wereld, Colombus en dergelijke...
Toont aan hoe geprogrammeerd we met zijn allen zijn. Als ball-earthers, ik reken mijzelf daar bij want niet zo lang geleden was ik ook zo stereotyp en voorspelbaar.
In dit forum, of ergens op google-video-hangout of youtube maakt niet uit. je ziet steeds het zelfde: herhaling na herhaling na herhaling
het filmpje bewijst helemaal niks. Ik heb hem niet helemaal gezien maar bvquote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:35 schreef francorex het volgende:
Dat stuk over tijdzones is ook humorquote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
het filmpje bewijst helemaal niks. Ik heb hem niet helemaal gezien maar bv
die uitleg over het coriolis effect!!!!!!!!!!! Het water stroomt telkens een andere kant mijn gootje in dus het coriolis effect bestaat niet.
wtf.
De uitleg over de Foucaults pedulum geeft al aan dat de maker van het filmpje niet helemaal begrijpt hoe zo'n ding werkt.
Bovendien worden er (wederom) alleen vragen gesteld bij bestaande (bewezen) theorieën en worden er geen nieuwe bewijzen geleverd.
Voila das een goeie vraag !quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:27 schreef Manke het volgende:
[..]
Aurora borealis, door het magnetisch veld dat alleen veroorzaakt kan worden door de spin van de ijzeren kern.
nou?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:56 schreef Metro2005 het volgende:
En nog een aardige om te debunken voor de flatearthers:
Waarom zijn vliegtuigen eerder op hun bestemming als ze hoger gaan vliegen. Bij een platte aarde zouden ze juist langer onderweg zijn.
ik denk dat het niks uitmaakt, want het verandert niks aan de werkelijkheid. Gewoon lekker leven en dit onderwerp loslaten.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:10 schreef francorex het volgende:
[..]
Voila das een goeie vraag !
Waarom? In de 6 maand van informatie vergaren over dit onderwerp ben ik aurora borealis geen enkele keer tegengekomen.
Ik weet het dus niet.
Maar ik heb een vermoeden/speculeer dat Mount Meru er iets mee heeft te maken. De magnetisch noordpool.
Maar daar kom ik later in dit topic nog op terug.
Punt is dat wij als Ball-Earthers pasklare wetenschappelijke antwoorden hebben voor onze bal waarop we leven. Dit Heliocentrisch model geeft ons zekerheid, intelligentie,wiskundige formules, Scientism, warmte,geborgenheid...Enz
Maar van zodra je dit model in vraag stelt, val je in een diep diep gat. Geen pasklare antwoorden meer . Aan alles twijfelen, dit model of dat model. Hoe zit het met de Zon en de Maan en wat met de sterren en wat met de ruimte? Bestaat de ruimte wel en wat is er onder ons voeten dan? Waar is het einde van de aarde, vallen we eraf...
Als de Aarde geen bal is wat zegt dit dan over mij als persoon,individu als spiritueel wezen. Wat ben ik dan? waar ben ik dan?
Wie moet ik nog geloven? Wat kan ik nog geloven?
Daarom ridiculiseren we graag dit onderwerp, we moeten wel. We zijn allen intelligente prachtige wezens op deze Aarde. Intuitief weten als we dit pad gaan bewandelen het pijn gaat doen. Niemand wordt graag belogen en bedrogen tot in het diepste van zijn ziel.
We vermijden datgene wat onvermijdbaar is.
klopt, maar wat als het de werkelijkheid beschrijft? Ik ben er geen fan van en zie veel zaken liever debunked worden, maar sommige dingen lukt me niet te negeren.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:19 schreef ems. het volgende:
De bijbel verandert helaas ook niets aan de werkelijkheid.
Als je de platte aarde voor waar aanneemt kom je direct situaties tegen die dan botweg in tegenspraak zijn met de werkelijkheid. Vermijden wat onvermijdbaar is lijkt me inderdaad de juiste term dan jaquote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:10 schreef francorex het volgende:
[..]
Voila das een goeie vraag !
Waarom? In de 6 maand van informatie vergaren over dit onderwerp ben ik aurora borealis geen enkele keer tegengekomen.
Ik weet het dus niet.
Maar ik heb een vermoeden/speculeer dat Mount Meru er iets mee heeft te maken. De magnetisch noordpool.
Maar daar kom ik later in dit topic nog op terug.
Punt is dat wij als Ball-Earthers pasklare wetenschappelijke antwoorden hebben voor onze bal waarop we leven. Dit Heliocentrisch model geeft ons zekerheid, intelligentie,wiskundige formules, Scientism, warmte,geborgenheid...Enz
Maar van zodra je dit model in vraag stelt, val je in een diep diep gat. Geen pasklare antwoorden meer . Aan alles twijfelen, dit model of dat model. Hoe zit het met de Zon en de Maan en wat met de sterren en wat met de ruimte? Bestaat de ruimte wel en wat is er onder ons voeten dan? Waar is het einde van de aarde, vallen we eraf...
Als de Aarde geen bal is wat zegt dit dan over mij als persoon,individu als spiritueel wezen. Wat ben ik dan? waar ben ik dan?
Wie moet ik nog geloven? Wat kan ik nog geloven?
Daarom ridiculiseren we graag dit onderwerp, we moeten wel. We zijn allen intelligente prachtige wezens op deze Aarde. Intuitief weten als we dit pad gaan bewandelen het pijn gaat doen. Niemand wordt graag belogen en bedrogen tot in het diepste van zijn ziel.
We vermijden datgene wat onvermijdbaar is.
En dat denken mensen ook al eeuwen!quote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:17 schreef Manke het volgende:
[..]
we zitten waarschijnlijk dicht bij de eindtijd, veel tekenen uit de bijbel lijken vandaag te spelen.
bron? Heb daarnaar gezocht maar kon er eigenlijk niks over vinden, enkel hedendaagse waarschuwingen zoals "LAST CHANCE!" "Time is running out!".quote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:57 schreef falling_away het volgende:
[..]
En dat denken mensen ook al eeuwen!
de eerste christenen dachten al dat zij in de laatste dagen leefden. De profetieen zijn zo vaag beschreven dat je ze op elke periode van onrust in de wereld kunt plaatsen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:02 schreef Manke het volgende:
[..]
bron? Heb daarnaar gezocht maar kon er eigenlijk niks over vinden, enkel hedendaagse waarschuwingen zoals "LAST CHANCE!" "Time is running out!".
Daniel profeteerde bijvoorbeeld de vernietiging van Jeruzalem in 70 en de dood van de heilige van God, zoon der mensen, Jezus, wanneer is het volgens geleerden dan geschreven?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:06 schreef falling_away het volgende:
[..]
de eerste christenen dachten al dat zij in de laatste dagen leefden. De profetieen zijn zo vaag beschreven dat je ze op elke periode van onrust in de wereld kunt plaatsen.
Dit topic is natuurlijk niet bedoeld om hier verder over te disussieren.. Maar het is niet moeilijk te bedenken dat Jezus' leven zo is opgetekend dat het de profetieen doet vervullen. Buiten de bijbel is er geen enkele bron die de wonderen omtrent zijn leven kunnen bevestigen (opstanding etc).quote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:31 schreef Manke het volgende:
[..]
Daniel profeteerde bijvoorbeeld de vernietiging van Jeruzalem in 70 en de dood van de heilige van God, zoon der mensen, Jezus, wanneer is het volgens geleerden dan geschreven?
En over het 70 weken verhaal.. hier wat meer info om het in perspectief te plaatsenquote:An example of an alleged after-the-fact prophecy is the Little Apocalypse recorded in the Olivet Discourse of the Gospel of Mark. It predicts the siege of Jerusalem and destruction of the Jewish Temple at the hands of the Romans in 70 AD. Most mainstream New Testament scholars concede this is an ex eventu (foretelling after the event), as are many of the prophecies in the Old Testament such as Daniel 11
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 20:06 schreef francorex het volgende:
Graag deel ik met jullie " flat-Earth " - video's.
Prachtige muziek met een krachtige boodschap op het einde. Enjoy
(video = 6 min)
Bijnaquote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:13 schreef Manke het volgende:
[..]
nou?
Luchtdruk + temperatuur waardoor hogere snelheden mogelijk zijn?
Inderdaad, het is namelijk ook compleet ridicuul en is allang en breed ontkracht.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:10 schreef francorex het volgende:
Daarom ridiculiseren we graag dit onderwerp, we moeten wel.
15 minuten disinformatie , Het mixen van feiten met opzichtige valse claims, trolling en shilling.quote:15 minuten waarom de aarde plat is!
Over verder serieus onderzoek gesproken, hoe verklaar jij het achter de horizon verdwijnen van objecten op een voorspelbaar grote afstand? En nee, perspectief is geen werkende verklaring. Dat kan niet verklaren hoe iets ergens achter lijkt te verdwijnen, als je uit gaat van een plat oppervlakte.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:00 schreef francorex het volgende:
[..]
15 minuten disinformatie , Het mixen van feiten met opzichtige valse claims, trolling en shilling.
Met als opzet, verdere ernstige investigatie te ontmoedigen.
Maar hé geen probleem.
Ik heb er eentje om te lachen.![]()
Je ben niet alleen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:15 schreef truthortruth het volgende:
Ik vind dit echt fascinerend , hoe is het toch mogelijk dat dit soort waan ideeën nog zoveel aandacht kan genereren. Hoewel ik denk dat het meerendeel het meer grappig vindt dan een waarheid, blijft het bizar dat het aandacht krijgt.
Hierdoor begin ik ook te begrijpen dat religie nog steeds zo volhardend is, als mensen dit al kunnen geloven, dan is het ineens niet zo vreemd meer dat ze ook geloven in een theorie met miljoenen volgers.quote:
Nee want zoals de maker van het filmpje al aan geeft lastige vragen ontwijk je!quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:00 schreef francorex het volgende:
[..]
15 minuten disinformatie , Het mixen van feiten met opzichtige valse claims, trolling en shilling.
Met als opzet, verdere ernstige investigatie te ontmoedigen.
Maar hé geen probleem.
Ik heb er eentje om te lachen.![]()
Veel Complotten zijn net religie, ook al kan je het bewijs met blote oog zien schudden ze Nee!quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hierdoor begin ik ook te begrijpen dat religie nog steeds zo volhardend is, als mensen dit al kunnen geloven, dan is het ineens niet zo vreemd meer dat ze ook geloven in een theorie met miljoenen volgers.
Lijkt me 'n stomme poging om echte onderzoek van ander zaken af te leiden/ ondermijnen.enz.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hierdoor begin ik ook te begrijpen dat religie nog steeds zo volhardend is, als mensen dit al kunnen geloven, dan is het ineens niet zo vreemd meer dat ze ook geloven in een theorie met miljoenen volgers.
Dat ontwijkende gedrag van francorex gaat al weken zo door.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:26 schreef DeMolay het volgende:
TheGuyver AUB ga de vragen in een respectvolle manier stellen want francorex heeft dit gedrag ZEKER niet verdient !!!
moed ik nou de wannabe MOD uithangen ! echt ~
80% is een troll, 15% een christelijke sekte aanhanger, 5% heeft last van psychosis, narcisme en / of grootheidswaanzin.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:15 schreef truthortruth het volgende:
Ik vind dit echt fascinerend , hoe is het toch mogelijk dat dit soort waan ideeën nog zoveel aandacht kan genereren. Hoewel ik denk dat het meerendeel het meer grappig vindt dan een waarheid, blijft het bizar dat het aandacht krijgt.
Simpele vragen ontwijkt hij.quote:Op woensdag 9 maart 2016 00:08 schreef DeMolay het volgende:
Francorex is een oude poster van voor de spitsing...laat hem
Of is er weer een Wichthunt van onze "XXX"
WFL is om de hoek !!! GVD
Dus (kritische) vragen zijn uit den boze, alleen maar ja-knikken en amen zeggen zoals we hier volgens de complotters ons ook moeten gedragen van de elite?quote:Op woensdag 9 maart 2016 00:08 schreef DeMolay het volgende:
Francorex is een oude poster van voor de spitsing...laat hem
Of is er weer een Wichthunt van onze "XXX"
WFL is om de hoek !!! GVD
christenpsychoot hier, alleen geloof ik hier niet inquote:Op woensdag 9 maart 2016 09:05 schreef Zith het volgende:
[..]
80% is een troll, 15% een christelijke sekte aanhanger, 5% heeft last van psychosis, narcisme en / of grootheidswaanzin.
gewoon ff bewijzen dat we op een spinning ball leven...quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dus (kritische) vragen zijn uit den boze, alleen maar ja-knikken en amen zeggen zoals we hier volgens de complotters ons ook moeten gedragen van de elite?
quote:The actor enjoyed a private 15-minute meeting with Pope Francis at the Vatican Thursday.
Speaking in English, Leonardo offered the pontiff a book of works by the 15th-century Dutch painter Hieronymus Bosch and showed him the reproduction of the artist's "Garden of Earthly Delights" that hung over his crib as an infant.
"On the flat earth model where these hot temperatures right here, which is essentially the equatorial region on the globe model, this is where the sun and moon would be going around causing these areas to be warm. Everything just seems to, I dunno, everything just seems to flow a lot neater and seems to make a lot more sense on this map than on all the other ones, maybe it's just me..."quote:Op donderdag 10 maart 2016 16:08 schreef francorex het volgende:
http://earth.nullschool.n(...)zimuthal_equidistant
Bovenstaande link is interessant.
Water- en luchtstroming worden geprojecteerd op verschillende wereldkaarten. Waaronder de globe-map en de Azimuthal Equidistant map ( flat-Earth map)
Het programma is interactief, in onderstaande video tonen ze hoe het werkt.
(video 2 min)
Bovendien zou je dan moeten proberen om via Antarctica over te steken, gezien de kaartjes die flat-earthers meestal gebruiken. Koude boel.quote:Op donderdag 10 maart 2016 16:15 schreef jogy het volgende:
Hmpf, ik begin te begrijpen waarom mensen overtuigd kunnen raken van een eventuele platte aarde als ik het allemaal een beetje doorneem. Ik zou bijna een zeilboot bij elkaar sparen en rond de wereld zeilen om te zien of het echt echt kan.
Alleen ik kan niet zeilen, kan niet langer dan een dag zonder breedband internet, heb geen geld en ben te lui en schijterig ervoor en heb een vriendin die zeker niet mee zal gaan, maar anders!
Als ik 1 kant op loop kom ik dus een ijsberg tegen waar ik niet overheen onderdoor kan?quote:Op donderdag 10 maart 2016 16:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
"On the flat earth model where these hot temperatures right here, which is essentially the equatorial region on the globe model, this is where the sun and moon would be going around causing these areas to be warm. Everything just seems to, I dunno, everything just seems to flow a lot neater and seems to make a lot more sense on this map than on all the other ones, maybe it's just me..."
Ja, tot je je afvraagt hoe het kan dat de zon werkelijk onder gaat.Dat het er in zijn ogen logischer uitziet betekent niet dat het niet direct strijdig is met de werkelijkheid:
Als je veronderstelt dat de zon en maan cirkeltjes maken boven deze platte aarde dan zou de zon natuurlijk nooit onder kunnen gaan. Het kan dan nergens nacht worden.
PS:
Dit probleem zou een creatieve flat-earther mogelijk nog zo kunnen oplossen:
[ afbeelding ]
En dan veronderstellen dat de baan van de zon zich lager bevindt dan de noord- en zuidpool, zodat ook de halfjaarlijkse duisternis aan de polen kan worden verklaard.
Maar ook dat brengt allerlei conflicten met de werkelijkheid met zich mee:
- de afstand van west- naar oost-Australie zou *enorm* moeten zijn. In werkelijkheid is de afstand tussen noord- en zuid-Australie nauwelijks kleiner dan de afstand tussen west- en -oost-Australie.
- de richting van de zwaartekracht zou dan tamelijk absurd zijn. Het is niet alsof de noordpool een enorme berg is die je moet beklimmen.
- het wordt vrijwel onmogelijk om te verklaren waarom het gehele 'zuidelijk halfrond' dezelfde sterrenhemel ziet terwijl het 'noordelijk halfrond' een rotaal andere sterrenhemel ziet
- etc, etc.
Dat zou inderdaad de, nogal absurde, implicatie zijn van zo'n model.quote:Op donderdag 10 maart 2016 17:13 schreef donderdopje het volgende:
[..]
Als ik 1 kant op loop kom ik dus een ijsberg tegen waar ik niet overheen onderdoor kan?
En na de ijsberg val je van de schijf?
Als je een ticket naar zo'n noord-afrikaanse badplaats kan veroorloven kan je met stok, meetlint en een wiskundesommetje de omtrek van de bolle aarde berekenen.quote:Op donderdag 10 maart 2016 16:15 schreef jogy het volgende:
Hmpf, ik begin te begrijpen waarom mensen overtuigd kunnen raken van een eventuele platte aarde als ik het allemaal een beetje doorneem. Ik zou bijna een zeilboot bij elkaar sparen en rond de wereld zeilen om te zien of het echt echt kan.
Alleen ik kan niet zeilen, kan niet langer dan een dag zonder breedband internet, heb geen geld en ben te lui en schijterig ervoor en heb een vriendin die zeker niet mee zal gaan, maar anders!
Mag ik met deze knipoog van U ( 5/5 circumnavigatiequote:Ik zou bijna een zeilboot bij elkaar sparen en rond de wereld zeilen om te zien of het echt echt kan
Wel als je dat uitlegt als een enorme omweg langs de rand van antarctica. Je zou elke werkelijke circumnavigatie als zodanig kunnen uitleggen en volhouden dat de aarde plat is.quote:Op donderdag 10 maart 2016 18:24 schreef francorex het volgende:
[..]
Hint : In het heliocentrisch model zou een Noord -Zuin circumnavigatie mogelijk moeten zijn.
Echter voor zover ik weet is dit nog nooit gedaan. Niemand is erin geslaagd zuidwaarts ( antarctica) te gaan en aan de andere kant terugkomen.
Op een AE-map is dit sowieso onmogelijk.
Interessante opmerking.quote:Het probleem is natuurlijk de afgelegde afstand. De omtrek van Antarctica zou dan *enorm* moeten zijn, en dat is hij eenvoudig niet.
Dat zou dan een afgelegde afstand zijn die twee keer zo groot is als wat men nu denkt dat het huidige wereldrecord is met gemotoriseerde boten (die toen natuurlijk helemaal niet bestonden).quote:Op donderdag 10 maart 2016 19:00 schreef francorex het volgende:
[..]
Interessante opmerking.
Vroege ontdekkingsreizigers hebben Antarctica verkend en gerapporteerd afstanden afgelegd te hebben van wel meer dan 60.000 mijl.
Kom ik later op terug moet nu weg. Cheers
Je inspanningen worden ten zeerste geapprecieerd ja.quote:Op donderdag 10 maart 2016 18:24 schreef francorex het volgende:
[..]
Mag ik met deze knipoog van U ( 5/5 circumnavigatie) Aannemen dat je mijn inspanningen in dit topic apprecieert?
If so, thx !
Thanks. Vliegbrevet zou dus beter zijn dan denk ikquote:Over circumnavigatie gesproken. Op Azimuthal Equidistant map kun je perfect de wereld rondvaren. Je volgt een Oost of West route en je maakt automatisch een rondje om de aarde.
Hint : In het heliocentrisch model zou een Noord -Zuin circumnavigatie mogelijk moeten zijn.
Echter voor zover ik weet is dit nog nooit gedaan. Niemand is erin geslaagd zuidwaarts ( antarctica) te gaan en aan de andere kant terugkomen.
Op een AE-map is dit sowieso onmogelijk.
(video = 30 sec)
Doping?quote:Op donderdag 10 maart 2016 19:42 schreef Molurus het volgende:
Fyodor Konyukhov zeilde in 102 dagen om Antarctica heen.
Even aangenomen dat dat niet 10,000 mijl is maar 60,000 mijl heeft de goede man een gemiddelde gehaald van 40 km/u, meer dan 100 dagen lang.
Met een zeilschip dus he, en gemiddeld. Inclusief slapen en momenten dat de wind verkeerd staat. Daarmee kan hij concureren met marineschepen.
GPS?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 14:59 schreef falling_away het volgende:
Een ding begrijp ik nog niet.. de flat-earthers geloven niet dat er bijv. satellieten of het ISS rond de aarde vliegen.. maar je kunt deze toch makkelijk zelf zien met een telescoop? Zoals deze man (willekeurig voorbeeld)
http://www.dasmirnov.net/(...)station_and_endeavou
Wie zegt dat dit satellieten zijn? NASAquote:Op vrijdag 11 maart 2016 14:59 schreef falling_away het volgende:
Een ding begrijp ik nog niet.. de flat-earthers geloven niet dat er bijv. satellieten of het ISS rond de aarde vliegen.. maar je kunt deze toch makkelijk zelf zien met een telescoop? Zoals deze man (willekeurig voorbeeld)
http://www.dasmirnov.net/(...)station_and_endeavou
Ze komen ook wel redelijk exact overeen met de satellieten zoals ze die, geheel zichtbaar, op de grond bouwen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 19:59 schreef Zith het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit satellieten zijn? NASA
Je hebt nog nooit gps gebruikt?quote:
Lol dat is t ISS.. Iets dat er niet was voordat Nasa het ontwierp en in de ruimte bracht.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 19:59 schreef Zith het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit satellieten zijn? NASA
Cpt Cook maakte een tweede reis naar het Zuidelijk half-'rond' . Hij had de opdracht gekregen zo ver mogelijk Zuidwaarts te reizen op zoek naar een nog te ontdekken continent en indien mogelijk te circumnavigeren.quote:The ENDEAVOUR departed England in 1768 and after visiting Tahiti the following year he discovered New Zealand and claimed it for Great Britain. Sailing west, in 1770 he sighted the east coast of Australia. From here he sailed north and on August 22 he claimed the whole of eastern Australia as a British possession. The ENDEAVOUR returned to England in 1771 having added significantly to Britain's potential empire in the Pacific.
quote:One question remained...whether the unexplored part of the southern hemisphere can only be an immense mass of water or possibly contain another continent. Such speculative geography was a question which had engaged the attention not only of learned men, but of most of the maritime powers of Europe
In onderstaande video kan je de reisroute volgen van kapitein Cook. Eerst geprojecteerd op een globe-map daarna op een Azimuthal-Equidistance-map.quote:He was to sail as far south as possible, circumnavigate the area and sail north whenever weather and ice made exploration impossible.
Het volgende clipje is een tv interview met Admiraal Byrd uitgezonden op televisie.quote:Operation Highjump commenced 26 August 1946 and ended in late February 1947. Task Force 68 included 4,700 men, 13 ships, and 33 aircraft. Operation Highjump's primary mission was to establish the Antarctic research base Little America
quote:The Antarctic Treaty and related agreements, collectively known as the Antarctic Treaty System (ATS), regulate international relations with respect to Antarctica, Earth's only continent without a native human population. For the purposes of the treaty system, Antarctica is defined as all of the land and ice shelves south of 60°S latitude. The treaty, entering into force in 1961 and having 53 parties as of 2016
quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:21 schreef francorex het volgende:
Het volgende clipje gaat over circumnavigatie, het toont reisroutes van avonturiers die de wereld hebben rondgevaren in deze eeuw.
Laura het Nederlandse zeilmeisje is er bij.
Wat dit clipje zo interessant maakt is.
De reisroutes zijn uitgelegd op een Azimuthal -Equidistant-map.
-
(video = 3.5 min )
De video is gemaakt door "geoshifter" een Nederlander die heel actief is binnen de FE-gemeenschap.( helaas is zijn Engels taalgebruik/ accent dermate slechts dat ik hem niet echt volg)
Wow één ding maar dan weet je veel meer dan mij.quote:Een ding begrijp ik nog niet.. de flat-earthers geloven niet dat er bijv. satellieten of het ISS rond de aarde vliegen
Ik heb nu de helft gezien en hij heeft nog steeds geen punt gemaakt... Veel gezever over hete lucht in de thermosphere. Vooralsnog zou ik zeggen dat zijn idee van thermodynamica behoorlijk fout is.quote:
Een vijftal maand geleden is mijn frank gevallen zeg maar. Bij toeval eigenlijk, hield/hou mij vooral bezig met economie centrale banken en edelmetalen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 00:47 schreef DeMolay het volgende:
Franco waneer ben je overtuigd geraakt gezien we het er vroeger ( oude board) altijd over hadden als een hypothese ?. (merlin calling...693)
Iemand kan met een kalme en gereserveerde stem nog steeds leugens vertellen. Ik vrees dat dat hier ook het geval is geweest.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:10 schreef francorex het volgende:
[..]
Een vijftal maand geleden is mijn frank gevallen zeg maar. Bij toeval eigenlijk, hield/hou mij vooral bezig met economie centrale banken en edelmetalen.
Jeff Berwick van anachast podcast had toen Eric Dubay te gast. De leidende figuur binnen de FE-gemeenschap.
De kalmte in zijn stem en gereserveerdheid waarmee hij spreekt over dit onderwerp greep mij aan.
Toen hij vroeg aan Jeff Berwick waarom hij denkt dat we leven op een spinnende bal,was ik licht geschokkeerd. Nog nooit had ik iemand die vraag horen stellen.
Niet veel later in het interview zeiden ze dat we geen foto's hebben van onze thuis-planeet. Enkel images en cgi.
En ik dacht wat? Dit is niet waar.Dit kan niet waar zijn. En als dit waar was had ik meteen de implicaties door...
Het zou natuurlijk best kunnen dat Dubay het allemaal zelf ook gelooft. In dat geval kunnen we hem nauwelijks een leugenaar noemen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:14 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Iemand kan met een kalme en gereserveerde stem nog steeds leugens vertellen. Ik vrees dat dat hier ook het geval is geweest.
Sorry ik probeerde het nog vriendelijk te brengen.. Er zijn natuurlijk heel veel vragen die deze hypothese bij me op roept. Ik ben opgevoed als Jehovah's Getuige en die proberen met dezelfde soort 'bewijzen' aan te tonen dat de evolutie theorie onzin is.. met pseudo-wetenschap en gladde praatjes die in eerste instantie nog logisch klinken maar waar je zo doorheen prikt. Ze proberen aan de poten te zagen van een of twee van de vele bewijzen en zeggen dan; zie je het is allemaal onzin.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 00:45 schreef francorex het volgende:
[..]
Wow één ding maar dan weet je veel meer dan mij.![]()
Een hologram hoog in de lucht projecteren lijkt me ook best knap. Absurd knap.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 12:36 schreef falling_away het volgende:
[..]
(overigens weet ik al wat voor reacties op de video hierboven zullen komen.. nee het is geen CGI en geen hologram, de verkleuringen in het begin zijn prima te verklaren, nogmaals ga zelf kijken)
Onwaarheden danquote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk best kunnen dat Dubay het allemaal zelf ook gelooft. In dat geval kunnen we hem nauwelijks een leugenaar noemen.
Maar dat iemand wordt overtuigd door de kalmte van de stem van degene die het hem vertelt is voor mij ook wel een beetje een nieuwe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |